Mircea Badea, Lordul John și un simulacru

UPDATE 2: Vezi la finalul textului reacția președintelui FR Kempo, Amatto Zaharia.

sâmbătă, 8 noiembrie 2014, 11:53

UPDATE 2: Vezi la finalul textului reacția președintelui FR Kempo, Amatto Zaharia.

UPDATE 1: Un cititor a rezumat mai bine ca mine: CSB, 58: „Pe mine altceva ma infioara…Ca s-a ajuns intr-o tara pretins civilizata ca daca doi oameni nu sunt de acord unul cu ce face celalalt sa se bata “oficial” si mediatizat. Mi se pare de-a dreptul periculos precedentul creat.
Nu esti de acord cu mine? Hai sa ne batem, sa vedem care are mai multa dreptate. Cred ca tara asta isi pierde mintile, daca le-a avut vreodata”

Cînd vezi, de aproape, un sportiv profesionist antrenîndu-se ai sentimentul că face parte dintr-o specie diferită. Că vine de pe altă planetă. Dacă Gabi Szabo și-ar arunca pantofii cu toc de la recepție și ar lua-o la fugă dinspre Romană spre Universitate n-ai prinde-o nici cu bicicleta.

Faceți această experiență o dată. Asistați la un maraton de undeva de aproape, pentru ca plutonul să vă treacă prin fața ochilor! Veți avea sentimentul că ei aleargă 42 de kilometri cum alergăm noi suta de metri.

Între oamenii obișnuiți, care mai fac sau nu sport, și performeri există o diferență de vitalitate imposibil de acoperit. Profesia și șansa m-au adus de două decenii și jumătate, ca ziarist, în preajma sportivilor profesioniști. Am învățat o lecție.

Dacă te arunci în bazin cu un profesionist, indiferent cît de mult te bălăcești tu în timpul liber, dai de patru ori din brațe și el e deja la capătul culoarului. Dacă încerci să faci un sfert de antrenament în regimul unui halterofil, riști să poposești pe masa de operații.

Acum aproape 20 de ani, l-am văzut la un antrenament pe Donovan Bailey. Era cald, acea căldură a Atlantei de ai impresia că răsuflă crocodilii prin tufișuri. Cînd m-am apropiat de el, atletul tocmai terminase un sprint și pornea în altul. Parcă înghițise kryptonită cu cereale la micul dejun. Peste cîteva zile, canadianul avea să cîștige titlul olimpic la 100 de metri. Văzut de sus, din tribună sau de la televizor, părea un tip obișnuit care aleargă un pic mai repede decît ceilalți.

Înfruntarea de vineri seară dintre Mircea Badea și Teodor Emanuel, campion național la Muay Thai, nu ar fi trebuit să aibă loc niciodată. Pentru că a fost o cafteală, nu un meci.

Că Mircea Badea este orgolios și fără măsură nu e nici o noutate. Dar că un campion acceptă o confruntare cu un adversar amator, asta e atît de puțin sportiv.

Mai ales în disciplinele de contact, forța vine la pachet cu o responsabilitate aparte. Dacă ați schimbat vreodată două lovituri în glumă cu un prieten care făcea box, înțelegeți ce vreau să spun. Dacă nu, vă rog nu încercați!

Că oamenii se bucură acum pe net pentru că ”Mircea Badea a fost bătut măr” e treaba fiecăruia.

Și pe mine mă despart de Mircea Badea atît de multe lucruri. Pentru că nu cred că în procesul lui Dan Voiculescu s-a dictat o sentință politică, pentru că scriu că supremația legii trebuie să funcționeze în fața oricărui român, am fost și voi mai fi tăvălit la Antena 3.
Stați să vedeți acum cu turul 2 că mai toate televiziunile au întors armele împotriva lui Iohannis.

Dar a-l lua la mișto pe Badea pentru că nu a rezistat decît o repriză și jumătate într-o luptă atît de disproporționată că nu ar fi fost admisibilă în nici o țară civilizată, asta e absolut aiurea!

Acceptînd provocarea, Badea a fost teribilist, însă nu laș. A afișat o bravură inconștientă, însă o bravură. Nu de la amator aștepți discernămîntul, ci de la profesionist, care îl are înscris și în codul intern al sportului său. ”Nu mă pun la mintea ta!” e replica unui campion autentic în fața unei astfel de situații. Pe parcursul JO de la Londra, în 2012, Mircea Badea a criticat-o pe judoka Alina Dumitru pentru o opțiune politică. Alina nu l-a poftit pe tatami.

Dacă vineri seara realizatorul Antenei 3 nu ar fi avut pregătirea fizică, îndîrjirea și antrenamentul divers în zona sporturilor de contact, care l-au ajutat să blocheze multe dintre lovituri, chestia aceea, că luptă nu poți să-i zici, s-ar fi putut termina pur și simplu tragic.

Cît despre rezistență, o repriză de trei minute într-un sport de contact este enorm, nu sînt cele trei minute pe care le petrecem noi cumpărînd mărar la piață. Să lupți pe ring 5 minute te consumă uriaș chiar și într-un duel egal, darămite într-unul cu handicapul vîrstei și al antrenamentului zi de zi, an după an.

Poate că Teodor Emanuel n-a atacat atît de agresiv pe cît ar fi putut, deși mai degrabă cred că da, uitîndu-mă la cîțiva genunchi și pumni fără menajamente, însă, chiar și așa, care e succesul? Un KO tehnic în fața unei vedete TV?

Cu riscul de a lovi în mulțumirea de sine a profesionistului și a președintelui Federației Române de Kempo, Amatto Zaharia, cel care a arbitrat disputa, ei știu foarte bine că așa ceva nu se face. Tu, multiplu campion, nu provoci un amator! Tu, federație, nu poți organiza o luptă reală dintre un campion și o vedetă TV, numai ca să se răcorească sportivul și să faci publicitate sălii pe care o deții și sportului pe care tocmai l-ai maculat!

De altfel, luptătorul știa foarte bine că va avea în față un neofit, atunci cînd a spus: ”Amatorul Mircea Badea a vorbit urît de profesioniști!”. Și ce fac profesioniștii? Îi iau la omor pe amatori?

De aseară și pînă azi am discutat cu mai mulți maeștri ai sporturilor de contact. Sînt dezgustați. Majoritatea auziseră de provocare, dar, ca și mine, speraseră că totuși nu se va concretiza.

”Întîlnirea asta a fost încă o mizerie care face rău artelor marțiale. Aici s-a ajuns! În România, există bătăi, pentru pariuri, între copii de 12 și 14 ani, o sălbăticie cum numai în Rusia se mai întîmplă”, mi-a spus unul dintre cei mai respectați oameni ai domeniului.

Era 9 august 2008 cînd România cîștiga prima medalie olimpică de aur din istoria judoului nostru. La conferința de presă de la Beijing, Alina Dumitru radia cuminte și generos la adresa adversarelor sale, așa cum fac toți adevărații sportivi.

În dreapta ei stătea Ryoko Tani, una dintre legendele vii ale judoului mondial, care nu pierduse de 12 ani! Cînd Alina a învins-o pe invincibila Ryoko Tani în semifinalele JO, televiziunile din Japonia au întrerupt emisia și au anunțat: ”Mama noastră a pierdut”.

Privind-o pe japoneză, ceva îți oprea respirația. Fusese de 7 ori campioană mondială și urcase pe podium la 5 Jocuri Olimpice! Nu era nimic înspăimîntător, ci, dimpotrivă!, o energie calmă și profundă, care o înconjura și venea pînă la tine.

Unul dintre membrii delegației olimpice a României, care făcea oficiile de translator la conferința de presă,  mi-a mărturisit mai apoi că a avut certitudinea că forța nevăzută a lui Ryoko Tani  i-a mutat piciorul scaunului. Omul nu era nebun. Pe hol, la un pas de Ryoko Tani, 1,46 înălțime, am simțit că stau lîngă versiunea umană a vîrfului Nanga Parbat. Atît era de tare.

Sau poate că toți sîntem nebuni și simțim nevoia incontrolabilă a revanșei din partea celui puternic. Am convingerea că dacă Alina Dumitru sau Ryoko Tani ar fi văzut simulacrul de aseară i-ar fi așteptat la ieșire pe toţi acei cîțiva zeci de ”invitați speciali”, supercampioni, supervedete și superluptători, și i-ar fi tras de ureche folosindu-și doar două degete. În timpul ăsta, ei pot folosi ce arme doresc: pumni, picioare, furci și spray-urile paralizante ale bodyguarzilor, căci asta au ajuns unele arte marțiale la noi, paravane pentru firmele de pază.

La cele 48 de kilograme ale lor, Alina și Ryoko ar fi răsturnat sala cu fundul în sus. Și apoi, ca în cîntecul lui Mircea Vintilă despre Lordul John, i-ar fi azvîrlit-o federației de fempo, mîndra organizatoare de vineri seara a ceva ce nu există.

REACȚIE

Domnule Tolontan,
Referitor la articolul d-voastra, vreau sa va spun ca sunt in totalitate de acord cu ceea ce ati scris acolo. Vreau doar sa va precizez cateva lucruri, pe care poate nu le cunoasteti, pentru a intelege mai bine situatia:
1. Teodor Emi provine din Wushu/MuayThai si nu din Kempo.  Cine ma cunoaste stie foarte bine ca niciodata nu as fi permis vreunui luptator de-al meu sa lupte cu cineva neexperimentat.
2. Pe de alta parte, Mircea Badea vroia sa se bata cu Teodor Emi oricum, dar nu vroia sa se duca pe un teren si intr-o locatie ostila, ci vroia un teren neutru. Pentru ca amandoi ma cunosc de multi ani, s-au gandit ca eu as putea sa le creez acel teren neutru, fair-play. Acesta a fost motivul pentru care m-au contactat.
3. Am avut cu Mircea mai multe discutii in care de fiecare data am incercat sa-l fac sa renunte la povestea asta. Am avut discutii si cu Teodor Emi in acelasi sens, iar acesta, in semn de respect fata de mine, a fost dispus sa renunte si sa incheie conflictul. Mircea insa, nu. Mircea a vrut sa lupte cu orice pret, pe orice reguli, oriunde.
4. Dupa mai multe discutii, intelegand ca Mircea nu este dispus sa cedeze, am intrat in acest joc pentru a asigura neutralitatea dar mai ales pentru a-l proteja pe Mircea de el insusi (exemplu: am ales si insistat ca suprafata de lupta sa fie pe saltea si nu pe ring, tocmai pentru a-i da posibilitatea lui Mircea sa se protejeze iesind din suprafata de lupta, meciul fiind astfel oprit. Credeti ca daca acest meci ar fi fost in ring, ar mai fi iesit Mircea fara vanatai de acolo?! Dupa meci, cel mai mult mi-a multumit Mircea si staff-ul lui pentru ca am facut totul pentru protectia lui, chiar impotriva dorintei lui (el vroia in ring, etc…).
5. Cat despre imagine cu orice pret ……nici nu poate fi vorba…..pentru ca eu am fost cel care a insistat pe parcursul a peste 3-4 saptamani ca totul sa fie doar la nivelul unui meci de sparring in cadrul unui antrenament si atat. Eu am fost cel care a insistat sa nu fie permis accesul presei de niciun fel. Mircea a fost de acord in prima faza dar apoi, asaltat probabil de cereri venite din partea prietenilor lui, mi-a spus ca o sa vina cu 4-5 prieteni, apoi cu 7-8 prieteni, apoi ca or sa vina vreo 20 de prieteni. In conditiile astea, i-a spus si lui Teodor sa vina si el cu prietenii lui, etc. Initial am stabilit cu Mircea ca nu vine nimeni sa filmeze si sa fotografieze, acestea fiind facute doar de o singura persoana de-a noastra. Pe mine ma sunau cei din presa sa le spun cand si unde sa vina, iar eu ii refuzam si-i trimiteam sa vorbeasca cu Mircea. Apoi, cu 1-2 seri inainte de eveniment, Mircea a fost cel care a decis si a zis sa vina cine vrea si sa filmeze cine vrea cu telefoanele mobile.
Cam asa au stat lucrurile pe scurt. Eu am insistat ca bataia sa nu aiba loc iar apoi, cand m-am lovit de refuzuri, am insistat sa aiba loc in sala ca un simplu sparring in timpul unui antrenament fara public, fara presa…..dar toate au fost degeaba. Mircea a fost cel care, inteles probabil si cu Teodor, a permis accesul prietenilor, presei, filmari, etc…… . Nu am fost niciodata un alergator dupa publicitate cu orice pret si nici nu agreez genul acesta de meciuri. Cu toate acestea, ma bucur ca am reusit sa tin situatia sub control (chiar daca ea nu era creata de mine) si ca nimeni nu a avut nicio accidentare.  Ma bucur si ca acest meci a avut loc la mine in sala cu toate protectiile necesare, cu manusi mult ai mari si protective, de 12 oz, impuse de mine (normal se folosesc cele mai mici, de 8 oz), cu legitimarea lui Mircea ca sportiv si cu efectuarea vizei medicale la medicul sportiv, cu ambulanta si personal medical specializat prezent langa suprafata de lupta, etc….. Ma bucur ca am reusit sa gestionez foarte bine aceasta situatie delicata, pentru ca altfel, cu siguranta, ar fi avut loc oricum o bataie undeva pe strada intre cei doi, unde consecintele ar fi putut sa fie foarte grave.
Credeti ca daca urmaream cu orice pret sa-mi fac imagine pe seama acestui eveniment il mai organizam intr-o sala obscura, cu public restrans si filmari cu telefoanele mobile?! Cu siguranta, nu. Eu abia asteptam sa se termine totul iar cei doi, mai ales Mircea, sa nu aiba nevoie de medic. Si exact asa a si fost.
Desi consider sincer ca Mircea Badea merita tot respectul pentru sportivitate, sunt absolut convins ca in astfel de situatii incapatanarea si orgoliile nu sunt benefice nimanui, iar astfel de evenimente trebuie evitate. Eu personal, daca nu as fi fost convins in urma discutiilor cu Mircea ca aceasta intalnire urma sa aibe loc oricum, nu as fi acceptat niciodata propunerea lui de a asigura sportivitatea si neutralitatea. Doar faptul ca m-am gandit la protectia lui a determinat implicarea mea in ecuatie. Si bine am facut. Mircea Badea a fost protejat, a iesit din meci total nevatamat si acest lucru a fost posibil doar datorita gestionarii corecte a acestei situatii. Parerea mea este ca cel care nu iesit bine ca imagine este chiar Teodor Emi.
Cu stima,
Amatto Zaharia

 

Comentarii (232)Adaugă comentariu

scaiualcar  •  8 noiembrie 2014, 21:16

„137victory Says:
November 8th, 2014 at 7:51 pm
Zilele viitoare o sa vedem la a3 cum motociclistul care i-a traso lui badea este un temut interlop care a violat, a omorat-o pe masa,era prieten cu tortionarul visinescu si iesea la o bere cu Basescu.”

Stiam eu ca-l mai vazusem undeva pe chelul ala…

Pana la gata toata lumea a castigat. Mai putin Chelu. Badea si-a facut damblaua. Propaganda anti-Badea si-a facut damblaua. Ziaristii impartiali macar in declaratii precum Tolontan a scris si noi dam click. Singurl ce n-a performat la nivel inalt a fost Chelul. Indiferent ca s-a retinut sau nu… nu a livrat ce a promis macar cercului lui de prieten, ca-i rupe mujea lu Badea. Vedeti declaratia lui de dupa meci:”S-a ţinut mai bine decât mă aşteptam, dar rezultatul a fost cel pe care l-am promis. Am promis sportului pe care-l practic şi oamenilor care au avut încredere în mine. A fost TKO, adică knock-out tehnic pentru că Mircea Badea s-a retras”.
Sigur asta a promis? Un TKO? Nu asta se aude din grupul lui de prieteni ce asteptau sa curga sangele din Badea ca la scarificiile umane incaase.

alex  •  8 noiembrie 2014, 21:22

Aici nu este o lupta pentru a vedea „cine are dreptate”. Cand provoci si spui permanent „va sparg pe toti, va rup capul tuturor”, atunci se gaseste cineva sa iti arate ca nu e chiar asa

nyk  •  8 noiembrie 2014, 21:27

Nu va este clar?….Teodor Emil este omul lui Basescu….:-)
Este ofiter acoperit in garda personala a lui Base.

Liviu Mihoc  •  8 noiembrie 2014, 21:39

1. JOS Ponta! Aduceti 5 prieteni la vot pe 16 Noiembrie!
2. Fa un filmulet cool cu cei 5
https://www.youtube.com/watch?v=NmFC0Y2bbVs
3. Postati filmuletele aici: https://www.facebook.com/groups/hairomanelacoadalavoturi/?fref=ts
4. Challenge 5 alti prieteni sa ia parte
5. Sa vedem cine strange mai multe LIKE-uri

Ionut  •  8 noiembrie 2014, 21:41

Eu personal nu ma bucur ca a luat cetateanul Mircea Badea bataie independent de toate lucrurile in care a fost implicat acesta. Ma bucur insa ca Badea a luat bataie la fel cum m-am bucurat cand Voiculescu a intrat la puscarie. In ambele cazuri a fost vorba de „pedepsirea” (ce-i drept in feluri diferite) a doi oameni extrem de toxici pentru Romania si care au facut un rau enorm acestei tari, si continua sa-l faca. Nu pot decat sa zic, la mai mare! Daca intr-adevar credeti d-le Tolontan in acele principii, nu puteti doar sa spuneti ca va separa lucruri ci trebuie sa-i dispretuiti pe acesti oameni cu toata fiinta.

Engel  •  8 noiembrie 2014, 21:43

Vazand ultimul comentariu al lui Badea pe Facebook, in care provoaca si alti campioni „basisti”, intr-un limbaj subrural, acest articol nu mai are nicio relevanta. Vorbim de un individ cu simptome clare de tulburari de personalitate care ar trebui sa fie tratat intr-un spital.

Rictus  •  8 noiembrie 2014, 22:00

Absolut toata mass media ii plange de mila unuia care a cautat-o cu lumanarea…

Nu avem cumva treburi mai importante acuma? Ca de exemplu sa vedem ce facem ca sa nu ne dam pe mana unui plagiator ipocrit pentru urmatorii 5 ani?

aramis  •  8 noiembrie 2014, 22:12

Respect Ammato Zaharia!

CS Marea Neagra  •  8 noiembrie 2014, 22:26

Un sportiv profesionist cu un amator? Acesta se numeste MARKETING! Nu are nici o legatura cu artele martiale, indiferent de rezultat.

Un profesionist nu se lupta cu un amator, cu un inceptor mai ales! Dar ce nu fac unii pentru publicitate.

Iar promovarea pe site-urile de socializare se dovedeste inca o „lovitura sub centura”, data artelor martiale.

Asa ceva nu e un exemplu bun pentru practicanti si mai ales pentru cei tineri!

zocaloo  •  8 noiembrie 2014, 22:27

Tinand cont ca este un ziar de sport, DA, acest articol este corect, insa din nefericire incomplet – nu acopera o latura f importanta a situatiei creata de Badea si luptatorul campion. Tot ce s-a intamplat este circul lui BADEA si al comportamentului sau obscur care separa ce este civilizat de necivilizat. Meciul se numeste ceva de genul „virusul Badea vs Campionul luptator” iar acesta lupta este una atipica care trebuia sa aibe loc cu scopul de a combate, SIMBOLIC, o boala pe nume „ciuma mediatica”.

In mod normal, ca o regula de aur si din stramosi, lupta nu trebuia sa aibe loc deoarece amatorul putea sa fie ranit grav, insa trebuie sa facem o exceptie din pacate (traim in Romania unde multe situatii trebuiesc abordate diferit ca sa avem rezultatul dorit). Iar continuarea ca s-a creeat un precedent nu cred ca trebuie sa existe doarece AICI VORBIM DESPRE O EXCEPTIE, pe nume BADEA, care trebuie sa plateasca si el intr-un fel pretul pentru raul care il face. Care este pretul? Imaginea negativa, ATAT, care trebuie sa isi o asume! El nu a avut nici-o vanataie deci scopul scuza mijloacele. Daca ar fi primit o lovitura foarte dura, da, meciul merita o critica f aspra din partea jurnalistilor si nu numai.

Badea, care face situatia sa fie o exceptie si care din pacate nu stie ce mult rau face din cauza genei lui, se comporta ca un huligan in fata televizorului (cum se combat huliganii pe stadion?????). Este un virus agresiv care ataca oamenii care nu au un sistem imunitar puternic. NU POTI SA ZICI, „nu-ti place Badea, schimba programu” – ok ? Asta nu e argument si nici solutie. Sunt f multi copii, oameni slabi, si nu numai, in fata televizorului care isi dezvolta caracterul dupa mediu din juru lor.

EVERY ACTION HAS AN EQUAL AND OPPOSITE REACTION si este demonstrat stintific (nu e chestie subiectiva de gargara). Badea a semanat vant si a cules furtuna…si nu trebuie tratat ca un simplu amator innocent si confuz care nu a stiut in ce se baga.

Acest meci a trebuit sa aibe loc deoarece:
– Luptatorul 1 (BADEA) cu discernamant TOTAL a acceptat. De mentionat ca Badea a avut sute de discutii pe tema asta cu tot soiul de oameni din f multe multe medii (familie, colaboratori, avocati, luptatori, etc.) si a zis „DA” meciului. Mai mult, Badea nu e chiar un pui de crevedia dpdv al fizicului si are cunostinte de lupta.
– Meciul a fost organizat f bine din multe puncte de vedere, fapt dovedit.
– BADEA NU a avut nici-o vanataie si nici loviturile nu au fost criminale, fapt dovedit.
– Luptatorul 2 (Campionul) a vrut doar sa castige – nu sa il schingiuasca, fapt dovedit. Sunt ferm convins ca Teo nu ar fi vrut sa il vada pe Badea lesinat pe jos – au fost discutii pe tema asta mai mult ca sigur intre Campion si organizatori!!
– Ceea ce nu poate fi scris de un jurnalist ca Tolontan, este ca Badea a meritat-o. Trebuie si o lectie din cand in cand.
– Traim in Romania si Badea ne ocupa timpul din pacate – macar sa plateasca un pret, daca tot ni-l mananca.
– Meciul a fost in Romania, intr-o tara ciudata unde

P.S. Printre altele, ar trebui sa ne asumam statul societatii noastre si sa fim mai realisti cand judecam si ne dam cu parerea despre ce se intampla in tara noastra Da, suntem cam salbatici din pacate – Da, mai avem pana ne civilizam 100% – astia suntem ca intreg, hai sa acceptam si sa lucram cu ce avem pentru un progress sigur chiar daca este f incet. E cam penibil ca inca suntem socati de anumite evenimente care se intampla de cand ne-am nascut – ar trebui sa fim mai realisti si pragmatic ca sa cautam schimbarea.

steff  •  8 noiembrie 2014, 22:29

Dl Tolontan , daca ati aflat ca se pratica astfel de lupte intre copii de 12-14 ani pe pariuri si cred ca sunt foarte ilegale, oare nu ar fi de datoria dvs ca jurnalist de investigatie sa face lumina in acest caz ? Sau unde sunt bani negri multi sunt si interese ascunse mari si probabil si persoane cam … influente !
Problema luptei intre dl Badea si dl Teodor se putea incheia intr-un mod mai domnesc: sa isi ceara scuze unul altuia si nu sa procedeze ca niste adolescenti.
Dar oare ce se intampla cu aceei ziaristi care si-au facut o meserie din a manipula si scrie minciuni, ei nu sunt penalizati nici cum !

Lucian  •  8 noiembrie 2014, 22:40

Tolo, „ești fanul meu numărul unu”, ai perfecta dreptate referitor la cele exprimate în articol, dar numai citit si înțeles in cheie sportivă, așa cum cred ca l-ai gândit. Din orice alte perspective naște fel si fel de comment-uri.
Ce ma deranjează este reacția celui ce conduce federația de Kempo…si contradicțiile dintre ce spune si ce face.
L-a legitimat pe Badea in regim de urgență pe genunchi simulând o oaresce legalitate. In fapt a acceptat și girat o bătaie, cum de fapt se si exprima in mesaj… Bătaie au vrut, bătaie a ieșit. Badea e orgolios, problema e ca sportivi de performanță și-au pus mintea cu el. Rușinos.

Laurentiu  •  8 noiembrie 2014, 22:42

1. Kryptonita era elementul care îl slabea pe Superman. Nu va înțeleg metafora.

2. Aveți pretenția de la un luptător sa dea dovada de discernământ? N-o sa vedeți genii ajunse campioni în sporturi de contact. Pe de alta parte, ma aștept ca unul care doar sta la o masa și bate câmpii sa aibă puțin mai multa minte. Îmi imaginez ca nu orice prost poate găsi subiecte sa bata câmpii în fiecare seara. Și tu nu îl critici pe Badea, ci pe sportiv.

3. Badea a procedat corect. Nici nu contează părerea lui. Contează ca toți neandertalii al căror idol este nu ar mai fi dat 2 bani pe emisiunea lui dacă nu se lupta. Așa că nu e vb de curaj dar nici de prostie.

zappy  •  8 noiembrie 2014, 22:47

asa,pt istorie,puteai sa renunti la eufemismul ,,badea a jignit-o pe alina dumitru”..badea si ciutacu au categorisit-o pe campioana olimpica drept ,,vaca”…deci nu inteleg dc un asemenea om merita un articol

Dragos  •  8 noiembrie 2014, 23:01

Toata stima pentru articol Tolo…O parere atat de pertinenta, obiectiva si realista cum nu am mai citit de mult un articol…RESPECT.

Petrestelistu  •  8 noiembrie 2014, 23:02

Domnule Tolontan, începeți sa fiti din ce in ce mai penibil, cu astfel de articole. sa fim seriosi, cine ar trebui sa aibă mai multă minte, un sportiv, sau un intelectual ? Ce ar fi sa scrierii un articol despre despre M. Badea, sa vedem si noi ce fel de caracter ai.

Cristian Doroftei  •  8 noiembrie 2014, 23:14

Catalin,

Frumos scris si normal sa-i iei apararea, insa Mircea Badea a bravat prea mult, si acum e normal sa-si gaseasca locul…la lada de gunoi a presei …

Doar un observator  •  8 noiembrie 2014, 23:24

Ca o simpla observatie, mie mi se pare ca „sportivul de performanta” nu a inteles nimic din filozofia ce sta la bazele artelor martiale.

Prin a accepta aceasta lupta, nu a reusit sa dovedeasca nimic….cel mult sa-si atraga dezaprobarea adevaratilor practicanti.

Prin infrangerea unui amator nu a demonstrat decat ca, cel mult, este mai bine pregatit fizic…nu ca are dreptate intr-o anumita disputa (indiferent de natura ei).

Precedentul creat este periculos…. acum nu o sa acceptam ca cei tari in pumni au dreptate intotdeauna. Tupeul de strada si arogarea detinerii adevarului absolut sepot stopa relativ simplu…. doar de asta exista politie intr-un stat.

Ca sa nu mai vorbesc de dreptul individual la aparare…. cu mijloace ce nu au nimic de-a face nici macar cu sporturile de contact. Dar asa sunt unii, „zmei” si „smecheri”….

ferencz  •  8 noiembrie 2014, 23:30

greu imi este sa accept ca badea cu alta garda, cu mainile tinute mai sus, si dupa cateva zeci de ore de sparring adevarat, sa nu poata sa faca fata luptatorului de 24 de ani. Ar mai trebui sa invete sa loveasca puternic, ca reflexe are.
posibil ca este mai bine pt sport mai multi practicanti, decat spectatori
efectele benefice ale sportului in societate se propaga prin practicare

JB  •  8 noiembrie 2014, 23:31

“Vad acum comentarii ticaloase, post eveniment, nu numai din partea propagandei basiste ci si din partea “luptatorilor profesionisti”. Am tinut minte cativa. Sa se astept, daca tot o ard smecheri si duri, la provocari pe care n-au cum sa nu le accepte, altfel ii fac in fata unei tari. Si pentru ca ma simt marinimos, vor fi in sporturile lor, nu in unele pe care nu le-au practicat. Ma scarbesc si o vor pati grav!”

Fereasca D-zeu! Omul asta are foarte multe frustrari!

corneliu aursulesei  •  8 noiembrie 2014, 23:32

Daca domnul Badea continua seria prostiilor si v-ar fi provoacat sa va luptati cu el fizic (acum ca tot a capatat experienta) dumneavoastra ce ati fi facut? Pe cine justificati domnule Tolontan? Cretinatatea?

Omul care a arbitrat acel meci, Zaharia, confirma si acesta cat de patologica a fost atitudinea lui Badea si dumneavoastra in loc sa-i dati colegului un diazepam incercati sa ne explicati cat de nobila e bravura acestui ins. „Profesionistul” acela despre care povestiti, i-a dat o lectie, ce-i drept mai putin profesionista, dar a dat-o! Va deranjeaza doar ca Mircea Badea si antenele v-au jignit pe dumneavoastra? Dar eu, imensul mare anonim, pe mine si drepturile mele cine le apara? Ca statul si dupa cum vad presa n-o face. Ma simt multumit ca acel „profesionist” ce-i drept neprofesionist, i-a „vorbit” in ring domnului Badea pe singura limba pe care acesta o intelege, pentru ca el inainte de toate a amenintat cu moartea, a instigat la ura, a jignit niste oameni. Statul si justitia nu au facut nimic. La asta conduce lipsa de rectie a CNA-ului si a Parchetului. Despre aceste lucruri ar fi trebuit sa fi vorbit, daca ati fi vorbit si nu pactizand cu „victima”. Badea n-a fost victima, a fost un prost. Si ma necajeste faptul ca i se ridica osanale de vitejie unui prost. Ati intors lumea cu susul in jos domnule Tolontan prin aceasta postare si imi pare rau!

pakal  •  9 noiembrie 2014, 0:13

Intr-un sistem de referinta/valori de tip „smardoi”/”smardoiala”, pe care Badea il imbratiseaza si care este generalizat de altfel, putem spune ca omul „si-a furat-o” la greu. Din punctul meu de vedere mai exista si o alta perspectiva, care il priveste pe adversarul sau insa. Nu vreau sa „o ard” filozofic cum se spune, dar adevarata dovada de forta (interioara cel putin) este aceea de a te abtine/infrana din a actiona previzibil, natural, facil sau cum iti cade cel mai bine la indemana, in cazul nostru fiind vorba de lupta fizica sau bataia. Era o scena parca in filmul Lista lui Schindler, in care comandantul nazist al lagarului de concentrare, in timp ce impusca la intamplare detinuti evrei, ii marturiseste lui Schindler ca se simte in postura lui D-zeu, intrucat are drept de viata si, mai ales, de moarte asupra lor. Acesta din urma ii atrage atentia ca, in conditiile in care detinutii respectivi erau oricum condamnati la moarte intr-un fel sau altul, adevarata dovada de putere ar consta tocmai in crutarea vietii lor. Urmeaza apoi alte scene cu detinuti care comit diferite greseli/abateri si carora nu le vine sa creada ca nu mai sunt pedepsiti/omorati pe loc, ci „iertati” de catre comandantul respectiv.

Gicu  •  9 noiembrie 2014, 0:44

Szabo nu e buna la viteza bre, ea le are cu rezistenta. La viteza e ca pasta, o intreci si cu trotineta, numai vorbesti si tu sa te afli in treaba. Habar nu ai ce inseamna sa fugi pe 50/100 de metrii sau ce inseamna sa alergi la 5 km

Kant  •  9 noiembrie 2014, 1:28

ce vorbesti aici bai Tolontane ?

Basca ca daca ar fi refuzat lupta l-ar fi desfiintat Badea doi ani de zile in fiecare emisiune, i-ar fi tarat numele in noroi si ar fi continuat sa se umfle in pene ca un natarau. V-ati prostit cu totii ? Teo putea sa-l faca sarmale de la inceput, daca tot zici ca stii cum e cu profesionistii pe care tocmai ii descrii in articol. Deci, nu, scurt, s-a intamplat fix ce trebuia sa se intample pentru ca altfel Badea ar fi CASTIGAT ! Badea nu e un om echilibrat care sa fi inteles de ce sportivul a refuzat lupta. NU. Badea ar fi erupt intr-o explozie de infatuare scarboasa si asa ceva nu trebuia lasat sa se intample.

Ichi  •  9 noiembrie 2014, 1:47

Artele martiale nu au nimic in comun cu cei 2 golani.
Exista o fata nevazuta a sporturilor de contact – ai atins-o un pic in acest articol…copii care sunt impinsi pe calea violentei si a urii pentru cateva sute de lei

Nu inteleg cu aceasta cearta intre 2 orgoliosi a devenit o infruntare sub apanajul unei federatii de arte martiale? In mod normal acea federatie ar trebui desfintata.

adevarul  •  9 noiembrie 2014, 3:10

dle Tolontan, inca nu ati raspuns la o intrebare de mai sus: daca intr-un meci de cupa, la fotbal, o echipa liga a4a joaca cu una de liga 1 ce ar trebui sa se intample? Echipa de liga 1 sa refuze jocul? Va rog raspuns pentru ca l-ati evitat. Poate vedeti mai bine intrebarea de data asta. Multumesc

marian0904  •  9 noiembrie 2014, 5:50

Asa cum Teodor Emanuel nu trebuia sa lupte (si nici sa provoace), nici tu nu trebuia sa scrii despre asta. De la sport ai trecut la politica si ai ajuns, cu articolul asta, la … Nici tu nu stii cum se cheama domeniul. Cat despre Badea, sper sa invete ca nu tot ce zboara se mananca.

Red  •  9 noiembrie 2014, 6:50

Mister Tolo, ai spus ca nu i-ai luat apararea lui Badea, dar nici nu l-ai atacat. Intrebarea logica este de ce ai scris articolul? Simplu, ca sa te bagi jurnalistic in seama pe un subiect ridicol. Analiza sport de performanta-amatori este si mai ridicola, s-a ajuns de la Gabi Szabo la Teodor Emanuel, marele campion național la Muai Thai de care nu a auzit nici un roman pina acum. Badea a primit lectia de viata de care avea nevoie pentru a se tempera. Despre cei patru motociclisti revoltati, pusi pe scandal si provocari, no comment.

mihai  •  9 noiembrie 2014, 8:05

Divertisment. Doi actori inteligenti. Unul dintre ei joaca de ani buni un rol intr-o piesa de teatru televizata. Celalalt a fost doar „guest star” -ul serii.
Publicul in nota caracteristica.
Sarcastic, coleric, mistocar, mioritic.
Vedeti si votul a ajuns subiect de bancuri.
La fel si libertatea noastra. Asa suntem noi, originali, in democratia noastra aparenta.
Vorba lui ” … si asta ne ocupa tot timpul” .

bingobongo  •  9 noiembrie 2014, 8:43

copii ai durerii , de ce nu ii spuneti voi ultra campionului Teodor Emilian asa cum il cheama , ce il tot alintati de am putea crede ca practica ikebana , tesutul goblenurilor sau cresterea aricilor in spatii mici ,
si da , stiu de la prieteni luptatori ca nu se confrunta cu cei din afara disciplinei .

dar acum e si emilian cunoscut in tara , sa te tii oferte !

wrrrrrruuuuuuuuummm , wrrrrrruuuuuuuuuuummmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!

daniel stoia  •  9 noiembrie 2014, 8:55

Sunt oameni care chiar ar trebui sa dea cu capul de grindă. Nu de alta, dar alta modalittmodalitate ca sa coboare pe pământ… Nu exista.
Sunt perfect de acord cu ce spuneti dvs, „lipsa de sportivitate”, dar în aceeasi masura, la Mircea Badea, ce este? Vorbim aici despre un măgar care a ambalat motorul pe spatiul public si de un bou care a facut şou cu bâta la Tv,facand emisiune afara, unde,mai mult ca sigur, exista riscula sa ai „simpatizanti” si sa te trezesti cu ei la pupitru.

Sa fim sinceri dle. Tolontan, nimeni e lumea asta nu s-a nascut invatat. Fiecare trebuie sa treaca prin iad ca sa se puna, pe urma, bine cu sfintii.

Marcu  •  9 noiembrie 2014, 9:07

„Dacă vineri seara realizatorul Antenei 3 nu ar fi avut pregătirea fizică, îndîrjirea și antrenamentul divers în zona sporturilor de contact, care l-au ajutat să blocheze multe dintre lovituri, chestia aceea, că luptă nu poți să-i zici, s-ar fi putut termina pur și simplu tragic.”

Asta e o fraza de tot hazul. „pregătirea fizică, îndîrjirea și antrenamentul divers” le-a vazut doar milosul Tolo (ok, un sentiment de inteles, nobil) dar un neutru nu a putut vedea decat o gaina speriata, alergata permanent de unul care nu si-a pus, in realitate, niciun moment mintea cu el. Si nici pumnul. Nu i-a dat nici o mica parte din ce-i ceruse insistent ipochimenul guraliv.
Mirciulica, „realizatorul, de fapt s-a mai facut odata de ras, asa cum se face zi de zi.

gica  •  9 noiembrie 2014, 9:41

Domnule Tolontan !
Vizionati va rog si mai scrieti o data articolul .http://youtu.be/c2YPpkmmDcY?list=PL7BF17F185CD80FC1

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2014, 9:54

147, francisca morar: am scris „prima medalie olimpica de aur”, nu „prima medalie olimpica”. Simona Richter a luat, asa cum spuneti, prima medalie olimpica, iar Alina Dumitru pe prima de aur.

gigelos  •  9 noiembrie 2014, 10:04

Tolo , te rog frumos . Maine sa scrii despre Tonciu , vezi ca s-a operat , marti Guta , miercuri Oana Roman – cica a plecat sotu la munca , joi , vezi tu Salam ceva cu Camatarii , vineri sambata la alegere , te descurci tu . …Mircea Badea , ce Dumnezeu ai tu in comun cu personajul asta , merita sa vorbesti de el , sa-l aduci in fata ? De fapt e normal, se vede o ,,umbra” de frica peste toti ,,analistii ”. Separe ca iese VP si mai bine stam cuminti

Daniel  •  9 noiembrie 2014, 10:42

Cel care greseste este Tolontan.
Mircea Badea , a provocat un motociclist.
Badea este de profesie jurnalist, Emi e de profesie sportiv de performanta.
Atunci cand Badea a zis ca le rupe capul motociclistilor care treceau prin fata sediului Antenei, ar fi trebuit sa spuna ca fac exceptie cei mai buni ca el din punct de vedere sportiv.
Badea este un jurnalist de doi bani.
Intr-o tara civilizata, la terminarea emisiunii , ar fi fost arestat pentru instigare la omor.
Prin atitudinea lui , Tolontan incearca doar apararea breslei jurnalistilor.
Adica un jurnalist poate sa spuna orice.
Ce urmeaza ? Imunitate jurnalistica ?

cris  •  9 noiembrie 2014, 11:35

Mircea Badea dovedeste ca dezvoltarea lui intelectuala s-a oprit la 12-13 ani. De asta provoaca pe toti la bataie. O confruntare de ideei este peste nivelul sau intelectual. El s-a oprit la „ai puta mica”, mai mult nu poate.

flocea  •  9 noiembrie 2014, 11:57

nu pot trece fara sa trag si eu cateva concluzii:
-Mircea Badea este o rusine pt jurnalismul din Romania
-Prin lupta aaceasta I s-a dat mai multa atentie decat merita
-Badea este nesimtit
-badea are nevoie de ajutor de specialitate
– si da, e diferenta de ani lumina intre tolontan si Badea

Ce părere are Tolontan despre BĂTAIA luată de Mircea Badea în ring | Reporter Virtual | Portal  •  9 noiembrie 2014, 12:04

[…] Textul integral, aici. […]

gica  •  9 noiembrie 2014, 13:11

Domnule Tolontan !
Mai am o oferta pentru dumneavoastra .
Regina Halmich ,campioana mondiala si Stefan Raab comentator Pro 7 ,,un smecher ,,ca Mircea Badea ,,
Um meci de box care ar trebui sa-l vedeti .http://youtu.be/X0P20KvtFqM

Eddor  •  9 noiembrie 2014, 13:21

Cred ca Badea o tot cerea.. O fi realizator de emisiune dar de ani si ani se tot lauda ca e cel mai tare in arte martiale..ca nu are egal..Dupa mintea si gura lui, nu ii rezista nici Bruce Lee, nici un alt fost campion sau practicant onest de arte martiale. ca e numai gura de el, s-a vazut. Cat Despre loviturile serioase date de adversar..pai e sport de contact nu de gadilit. Si nemtii la CM i-au batut cy 7-1 pe brazilieni dar..asta e..

iobagul  •  9 noiembrie 2014, 13:40

D-le Tolontan, din partea mea, cititi doar raspunsurile 163 si 171, se completeaza relevant! Iar eu as adauga o impresie proprie, total „neprofesionista”, d-voastra va faceti rating gandit pe subiecte de interes national, dar la care dati conotatie peiorativa sau atacati un bun simt mioritic al cititorilor, in dorinta de reactie si polemica. E o manipulare jurnalistica cam jalnica, asa cum este prezenta unor articole cu iz politic in poate cel mai mare ziar sportiv al tarii! Ati pierdut luciditatea, obiectivitatea si incisivitatea articolelor sportive si asta numai din vina dvs., nu a celor care v-au tras la depoul jurnalistilor, fortandu-va sa va vopsiti in locomotiva cu abur

Adrian  •  9 noiembrie 2014, 14:05

Aveti dreptate in mare parte dar am o nedumerire. Badea a acceptat provocarea sau el a provocat? Fiti sigur ca el a provocat domnule Tolontan. Si nu e prima data cand cere in direct cuiva care il deranjeaza, se pare ca tara e mosia lui si cine nu face sau spune ca el trebuie amenintat cu o lupta dreapta, sa vina sa se bata cu el daca e barbat. Cam atat il duce capul.

Radu  •  9 noiembrie 2014, 16:39

Eu nu vad nici o problema aici. A fost o reglare de conturi corecta intre doi barbati. Ca o fi el pupinicurist Badea sau celalat ca o fi campion la smardoi, in acel moment au fost doar doi barbati rezolvand o disputa.

De cand e lumea, duelul a fost o metoda corecta si cinstita de a rezolva o disputa intre doi gentlemeni. Ca se taiau cu sabii, ca se impuscau sau ca se bateau, rezultatul era acelasi: victoria unuia asupra celuilalt fara sa isi piarda cineva onoarea.

Acest comportament va fi mereu si e ceva perfect natural.

A.D.  •  9 noiembrie 2014, 17:15

Domnule Tolontan,

Dvs., daca va „provoaca” cineva (si va promite nivel de juniori – liceu adica – nu de profesionisti), dvs. cum procedati ?

Acceptati ? Intr-adevar, in conformitate cu pozitia din acest articol, nu acceptati.

Refuzati ? Doar implicit. Declinati competenta ? Doar prin tacere! (Ori insinuati ca nu va puneti mintea cu toti nebunii, doar fiindca se dau profesionisti ?!)

Stiti despre ce vorbesc.

I-am recomandat colegului dvs., C.G., sa citeasca Op Ed News (OEN), ca sa se „aclimatizeze” cu „Democratia” la ea acasa. Va recomand si dvs. acelasi lucru. Scrie si PCR acolo, si e star de prima magnitudine.

Democratia va ajunge Rusia din urma la salbaticie, pe masura ce va saraci. Dvs. sunteti un produs al perioadei anterioare, de aceea sunteti decent (in general).

In fine, cum explicati cenzura de a nu publica nimic „nemoderat” ?

Multumesc.

Horhe  •  9 noiembrie 2014, 18:12

Catalin, gresesti profund.
Conflictul nu a plecat de la un „delict de opinie”
Mircea i-a amenintat cu bataia si a alergat realmente dupa ei prin fata sediului A3.
Imi place sa cred ca traim intr-o societate unde suntem raspunzatori pentru faptele noastre. Las la o parte naivitatea lui Mircea, nu poate decat sa ne amuze.

sony  •  9 noiembrie 2014, 18:31

A fost exact ca in studiourile A3. Mai putin lipsa de morala si echitate. Coments?

nea caisa  •  9 noiembrie 2014, 18:36

Dle Tolontan, o rememorare a evenimentelor care au dus la aceasta bataie, duce la posibila idee ca avem de-a face cu o actiune premeditata in scopul de a aplica o corectie fizica publica unui comentator de media adversar al lui Basescu.Si la posibila concluzie ca de actiunea fortelor basiste nu scapa, in Romania, nimeni, nici cei aflati in pozitia lui Mircea Badea. Insa, ca sa il parafrazez pe colegul dvs Adrian Georgescu, un barbat invins ramane barbat.

cristijansen  •  9 noiembrie 2014, 18:58

1-Domnule Tolontan aveti perfecta dreptate . 2- Mircea Badea nu trebuie sa bage cocalarii in seama pentru ca el nu este sportiv de performanta ,el este amator ,in romanica sunt multi care nu stiu carte,stiu decat cu pumnul si care stau la rand sa se bata cu Badea sau cu altul care nu le impartaseste opinia de cocalar

lord belial  •  9 noiembrie 2014, 19:23

klaus iohannis presedinte!

Comentează