Mircea Badea, Lordul John și un simulacru

UPDATE 2: Vezi la finalul textului reacția președintelui FR Kempo, Amatto Zaharia.

sâmbătă, 8 noiembrie 2014, 11:53

UPDATE 2: Vezi la finalul textului reacția președintelui FR Kempo, Amatto Zaharia.

UPDATE 1: Un cititor a rezumat mai bine ca mine: CSB, 58: „Pe mine altceva ma infioara…Ca s-a ajuns intr-o tara pretins civilizata ca daca doi oameni nu sunt de acord unul cu ce face celalalt sa se bata “oficial” si mediatizat. Mi se pare de-a dreptul periculos precedentul creat.
Nu esti de acord cu mine? Hai sa ne batem, sa vedem care are mai multa dreptate. Cred ca tara asta isi pierde mintile, daca le-a avut vreodata”

Cînd vezi, de aproape, un sportiv profesionist antrenîndu-se ai sentimentul că face parte dintr-o specie diferită. Că vine de pe altă planetă. Dacă Gabi Szabo și-ar arunca pantofii cu toc de la recepție și ar lua-o la fugă dinspre Romană spre Universitate n-ai prinde-o nici cu bicicleta.

Faceți această experiență o dată. Asistați la un maraton de undeva de aproape, pentru ca plutonul să vă treacă prin fața ochilor! Veți avea sentimentul că ei aleargă 42 de kilometri cum alergăm noi suta de metri.

Între oamenii obișnuiți, care mai fac sau nu sport, și performeri există o diferență de vitalitate imposibil de acoperit. Profesia și șansa m-au adus de două decenii și jumătate, ca ziarist, în preajma sportivilor profesioniști. Am învățat o lecție.

Dacă te arunci în bazin cu un profesionist, indiferent cît de mult te bălăcești tu în timpul liber, dai de patru ori din brațe și el e deja la capătul culoarului. Dacă încerci să faci un sfert de antrenament în regimul unui halterofil, riști să poposești pe masa de operații.

Acum aproape 20 de ani, l-am văzut la un antrenament pe Donovan Bailey. Era cald, acea căldură a Atlantei de ai impresia că răsuflă crocodilii prin tufișuri. Cînd m-am apropiat de el, atletul tocmai terminase un sprint și pornea în altul. Parcă înghițise kryptonită cu cereale la micul dejun. Peste cîteva zile, canadianul avea să cîștige titlul olimpic la 100 de metri. Văzut de sus, din tribună sau de la televizor, părea un tip obișnuit care aleargă un pic mai repede decît ceilalți.

Înfruntarea de vineri seară dintre Mircea Badea și Teodor Emanuel, campion național la Muay Thai, nu ar fi trebuit să aibă loc niciodată. Pentru că a fost o cafteală, nu un meci.

Că Mircea Badea este orgolios și fără măsură nu e nici o noutate. Dar că un campion acceptă o confruntare cu un adversar amator, asta e atît de puțin sportiv.

Mai ales în disciplinele de contact, forța vine la pachet cu o responsabilitate aparte. Dacă ați schimbat vreodată două lovituri în glumă cu un prieten care făcea box, înțelegeți ce vreau să spun. Dacă nu, vă rog nu încercați!

Că oamenii se bucură acum pe net pentru că ”Mircea Badea a fost bătut măr” e treaba fiecăruia.

Și pe mine mă despart de Mircea Badea atît de multe lucruri. Pentru că nu cred că în procesul lui Dan Voiculescu s-a dictat o sentință politică, pentru că scriu că supremația legii trebuie să funcționeze în fața oricărui român, am fost și voi mai fi tăvălit la Antena 3.
Stați să vedeți acum cu turul 2 că mai toate televiziunile au întors armele împotriva lui Iohannis.

Dar a-l lua la mișto pe Badea pentru că nu a rezistat decît o repriză și jumătate într-o luptă atît de disproporționată că nu ar fi fost admisibilă în nici o țară civilizată, asta e absolut aiurea!

Acceptînd provocarea, Badea a fost teribilist, însă nu laș. A afișat o bravură inconștientă, însă o bravură. Nu de la amator aștepți discernămîntul, ci de la profesionist, care îl are înscris și în codul intern al sportului său. ”Nu mă pun la mintea ta!” e replica unui campion autentic în fața unei astfel de situații. Pe parcursul JO de la Londra, în 2012, Mircea Badea a criticat-o pe judoka Alina Dumitru pentru o opțiune politică. Alina nu l-a poftit pe tatami.

Dacă vineri seara realizatorul Antenei 3 nu ar fi avut pregătirea fizică, îndîrjirea și antrenamentul divers în zona sporturilor de contact, care l-au ajutat să blocheze multe dintre lovituri, chestia aceea, că luptă nu poți să-i zici, s-ar fi putut termina pur și simplu tragic.

Cît despre rezistență, o repriză de trei minute într-un sport de contact este enorm, nu sînt cele trei minute pe care le petrecem noi cumpărînd mărar la piață. Să lupți pe ring 5 minute te consumă uriaș chiar și într-un duel egal, darămite într-unul cu handicapul vîrstei și al antrenamentului zi de zi, an după an.

Poate că Teodor Emanuel n-a atacat atît de agresiv pe cît ar fi putut, deși mai degrabă cred că da, uitîndu-mă la cîțiva genunchi și pumni fără menajamente, însă, chiar și așa, care e succesul? Un KO tehnic în fața unei vedete TV?

Cu riscul de a lovi în mulțumirea de sine a profesionistului și a președintelui Federației Române de Kempo, Amatto Zaharia, cel care a arbitrat disputa, ei știu foarte bine că așa ceva nu se face. Tu, multiplu campion, nu provoci un amator! Tu, federație, nu poți organiza o luptă reală dintre un campion și o vedetă TV, numai ca să se răcorească sportivul și să faci publicitate sălii pe care o deții și sportului pe care tocmai l-ai maculat!

De altfel, luptătorul știa foarte bine că va avea în față un neofit, atunci cînd a spus: ”Amatorul Mircea Badea a vorbit urît de profesioniști!”. Și ce fac profesioniștii? Îi iau la omor pe amatori?

De aseară și pînă azi am discutat cu mai mulți maeștri ai sporturilor de contact. Sînt dezgustați. Majoritatea auziseră de provocare, dar, ca și mine, speraseră că totuși nu se va concretiza.

”Întîlnirea asta a fost încă o mizerie care face rău artelor marțiale. Aici s-a ajuns! În România, există bătăi, pentru pariuri, între copii de 12 și 14 ani, o sălbăticie cum numai în Rusia se mai întîmplă”, mi-a spus unul dintre cei mai respectați oameni ai domeniului.

Era 9 august 2008 cînd România cîștiga prima medalie olimpică de aur din istoria judoului nostru. La conferința de presă de la Beijing, Alina Dumitru radia cuminte și generos la adresa adversarelor sale, așa cum fac toți adevărații sportivi.

În dreapta ei stătea Ryoko Tani, una dintre legendele vii ale judoului mondial, care nu pierduse de 12 ani! Cînd Alina a învins-o pe invincibila Ryoko Tani în semifinalele JO, televiziunile din Japonia au întrerupt emisia și au anunțat: ”Mama noastră a pierdut”.

Privind-o pe japoneză, ceva îți oprea respirația. Fusese de 7 ori campioană mondială și urcase pe podium la 5 Jocuri Olimpice! Nu era nimic înspăimîntător, ci, dimpotrivă!, o energie calmă și profundă, care o înconjura și venea pînă la tine.

Unul dintre membrii delegației olimpice a României, care făcea oficiile de translator la conferința de presă,  mi-a mărturisit mai apoi că a avut certitudinea că forța nevăzută a lui Ryoko Tani  i-a mutat piciorul scaunului. Omul nu era nebun. Pe hol, la un pas de Ryoko Tani, 1,46 înălțime, am simțit că stau lîngă versiunea umană a vîrfului Nanga Parbat. Atît era de tare.

Sau poate că toți sîntem nebuni și simțim nevoia incontrolabilă a revanșei din partea celui puternic. Am convingerea că dacă Alina Dumitru sau Ryoko Tani ar fi văzut simulacrul de aseară i-ar fi așteptat la ieșire pe toţi acei cîțiva zeci de ”invitați speciali”, supercampioni, supervedete și superluptători, și i-ar fi tras de ureche folosindu-și doar două degete. În timpul ăsta, ei pot folosi ce arme doresc: pumni, picioare, furci și spray-urile paralizante ale bodyguarzilor, căci asta au ajuns unele arte marțiale la noi, paravane pentru firmele de pază.

La cele 48 de kilograme ale lor, Alina și Ryoko ar fi răsturnat sala cu fundul în sus. Și apoi, ca în cîntecul lui Mircea Vintilă despre Lordul John, i-ar fi azvîrlit-o federației de fempo, mîndra organizatoare de vineri seara a ceva ce nu există.

REACȚIE

Domnule Tolontan,
Referitor la articolul d-voastra, vreau sa va spun ca sunt in totalitate de acord cu ceea ce ati scris acolo. Vreau doar sa va precizez cateva lucruri, pe care poate nu le cunoasteti, pentru a intelege mai bine situatia:
1. Teodor Emi provine din Wushu/MuayThai si nu din Kempo.  Cine ma cunoaste stie foarte bine ca niciodata nu as fi permis vreunui luptator de-al meu sa lupte cu cineva neexperimentat.
2. Pe de alta parte, Mircea Badea vroia sa se bata cu Teodor Emi oricum, dar nu vroia sa se duca pe un teren si intr-o locatie ostila, ci vroia un teren neutru. Pentru ca amandoi ma cunosc de multi ani, s-au gandit ca eu as putea sa le creez acel teren neutru, fair-play. Acesta a fost motivul pentru care m-au contactat.
3. Am avut cu Mircea mai multe discutii in care de fiecare data am incercat sa-l fac sa renunte la povestea asta. Am avut discutii si cu Teodor Emi in acelasi sens, iar acesta, in semn de respect fata de mine, a fost dispus sa renunte si sa incheie conflictul. Mircea insa, nu. Mircea a vrut sa lupte cu orice pret, pe orice reguli, oriunde.
4. Dupa mai multe discutii, intelegand ca Mircea nu este dispus sa cedeze, am intrat in acest joc pentru a asigura neutralitatea dar mai ales pentru a-l proteja pe Mircea de el insusi (exemplu: am ales si insistat ca suprafata de lupta sa fie pe saltea si nu pe ring, tocmai pentru a-i da posibilitatea lui Mircea sa se protejeze iesind din suprafata de lupta, meciul fiind astfel oprit. Credeti ca daca acest meci ar fi fost in ring, ar mai fi iesit Mircea fara vanatai de acolo?! Dupa meci, cel mai mult mi-a multumit Mircea si staff-ul lui pentru ca am facut totul pentru protectia lui, chiar impotriva dorintei lui (el vroia in ring, etc…).
5. Cat despre imagine cu orice pret ……nici nu poate fi vorba…..pentru ca eu am fost cel care a insistat pe parcursul a peste 3-4 saptamani ca totul sa fie doar la nivelul unui meci de sparring in cadrul unui antrenament si atat. Eu am fost cel care a insistat sa nu fie permis accesul presei de niciun fel. Mircea a fost de acord in prima faza dar apoi, asaltat probabil de cereri venite din partea prietenilor lui, mi-a spus ca o sa vina cu 4-5 prieteni, apoi cu 7-8 prieteni, apoi ca or sa vina vreo 20 de prieteni. In conditiile astea, i-a spus si lui Teodor sa vina si el cu prietenii lui, etc. Initial am stabilit cu Mircea ca nu vine nimeni sa filmeze si sa fotografieze, acestea fiind facute doar de o singura persoana de-a noastra. Pe mine ma sunau cei din presa sa le spun cand si unde sa vina, iar eu ii refuzam si-i trimiteam sa vorbeasca cu Mircea. Apoi, cu 1-2 seri inainte de eveniment, Mircea a fost cel care a decis si a zis sa vina cine vrea si sa filmeze cine vrea cu telefoanele mobile.
Cam asa au stat lucrurile pe scurt. Eu am insistat ca bataia sa nu aiba loc iar apoi, cand m-am lovit de refuzuri, am insistat sa aiba loc in sala ca un simplu sparring in timpul unui antrenament fara public, fara presa…..dar toate au fost degeaba. Mircea a fost cel care, inteles probabil si cu Teodor, a permis accesul prietenilor, presei, filmari, etc…… . Nu am fost niciodata un alergator dupa publicitate cu orice pret si nici nu agreez genul acesta de meciuri. Cu toate acestea, ma bucur ca am reusit sa tin situatia sub control (chiar daca ea nu era creata de mine) si ca nimeni nu a avut nicio accidentare.  Ma bucur si ca acest meci a avut loc la mine in sala cu toate protectiile necesare, cu manusi mult ai mari si protective, de 12 oz, impuse de mine (normal se folosesc cele mai mici, de 8 oz), cu legitimarea lui Mircea ca sportiv si cu efectuarea vizei medicale la medicul sportiv, cu ambulanta si personal medical specializat prezent langa suprafata de lupta, etc….. Ma bucur ca am reusit sa gestionez foarte bine aceasta situatie delicata, pentru ca altfel, cu siguranta, ar fi avut loc oricum o bataie undeva pe strada intre cei doi, unde consecintele ar fi putut sa fie foarte grave.
Credeti ca daca urmaream cu orice pret sa-mi fac imagine pe seama acestui eveniment il mai organizam intr-o sala obscura, cu public restrans si filmari cu telefoanele mobile?! Cu siguranta, nu. Eu abia asteptam sa se termine totul iar cei doi, mai ales Mircea, sa nu aiba nevoie de medic. Si exact asa a si fost.
Desi consider sincer ca Mircea Badea merita tot respectul pentru sportivitate, sunt absolut convins ca in astfel de situatii incapatanarea si orgoliile nu sunt benefice nimanui, iar astfel de evenimente trebuie evitate. Eu personal, daca nu as fi fost convins in urma discutiilor cu Mircea ca aceasta intalnire urma sa aibe loc oricum, nu as fi acceptat niciodata propunerea lui de a asigura sportivitatea si neutralitatea. Doar faptul ca m-am gandit la protectia lui a determinat implicarea mea in ecuatie. Si bine am facut. Mircea Badea a fost protejat, a iesit din meci total nevatamat si acest lucru a fost posibil doar datorita gestionarii corecte a acestei situatii. Parerea mea este ca cel care nu iesit bine ca imagine este chiar Teodor Emi.
Cu stima,
Amatto Zaharia

 

Comentarii (232)Adaugă comentariu

Florin  •  8 noiembrie 2014, 12:25

Catalin, lordul John e eroul poeziei lui George Cosbuc.

Ai mare mare dreptate folosind comparatia asta, de fapt Badea l-a provoct pe bietul om, l-a injurat de mama si a spus ca il bate.

Asa e si cu copiii mai neintelegatori, pana la urma te pagubesc de doua perechi de palme, vorba lui nea Marin, Dumnezeu sa-l ierte!

Si da, suntem salbatici uneori si DAAAAA, avem mare noroc ca nu traim in Sicilia sau in Corsica…

Catalin  •  8 noiembrie 2014, 12:26

Reactie de profesionist: acum cativa ani am realizat un interviu cu campionul mondial K1 Semmy Schilt. Fotoreporterul a avut ideea sa urc in ring cu Semmy si sa tinem bratele in garda, unul in fata celuilalt. Reactia lui Semmy a fost fabuloasa: „Eu sunt profesionist si crescut in filosofia japoneza a artelor martiale. Nu pot pasi in ring cu un amator, nici macar pentru poza. Imi pare rau”.

Raul  •  8 noiembrie 2014, 12:27

Nu inteleg de ce ii tineti partea lui Mircea Badea, toata aceasta bataie care si-a luat-o e pur si simplu vina lui, daca nu l-ar lua gura pe dinainte nu ar fi fost in situatia asta… exista o vorba celebra „Limba nepriceputului întotdeauna este lunga.”

costel cristea  •  8 noiembrie 2014, 12:27

adevarat si…trist; rusine „campionului”; rusine federatie; felicitari ziaristului! cu stima;

bogdan  •  8 noiembrie 2014, 12:33

Duelul nu a avut nici un fel de sens de la inceput pentru ca Mircea Badea niciodata nu a atacat sportivii K1. A spus ca nu intelege sportul si ca ii place mai mult boxul, de aceea nici nu a practicat vreodata K1. Ce a spus el este ca s-a saturat de lasi care stau si injura de la distanta sau se lauda pe net ca il iau la bataie si i-a invitat sa vina sa il bata unde vor ei. Nu a spus niciodata ca vine el sa se bata cu cineva intr-un ring. Tu spui ca este orgolios, dar gandeste-te daca te-ar ataca cineva zilnic de zeci de ori fie cu inchiderea postului, fie cu inchiderea emisiunii tale, fie ca iti rupe capul, fie ca iti loveste prietena sau copilul…Normal ca iti pierzi rabdarea si vrei sa demonstrezi ca nu iti e frica de ei. In rest ce ai spus despre Teodor Emi si federatie este adevarat

Manko  •  8 noiembrie 2014, 12:34

Sa fim seriosi, baiatul acela chel nu stie ce inseamna sportivitatea… el atarna pe langa Badea pentru cateva minute de faima

Nimeni  •  8 noiembrie 2014, 12:36

Întreb și eu. Cum ar trebui sa i se răspundă când ii injura și ii bate pe toți în emisiune?

mamaie  •  8 noiembrie 2014, 12:36

ce a cautat a gasit, si oricum Emanuel nu si-a pus mintea cu un inginfat, laudaros dar foarte prost bataus mai bine statea cuminte in banca lui sau poate lectia asta il va mai potoli ca dupa prestatia de aseara il batea si o curca

bibicu’  •  8 noiembrie 2014, 12:37

2 observatii:

– kryptonita, desi in acceptiunea initiala era un supliment de energie pentru pamanteni, a ajuns sinonima cu „calcaiul lui Ahile”.
– desi ideea articolului e laudabila, titlul pe care l-ati pus pe frontpage e complet rupt de nota nobila a textului dvs. Dar asta e, cum altfel sa atragem lumea sa mai de ainca un clic 🙂

Silviu  •  8 noiembrie 2014, 12:37

Buna ziua
Domnule Tolontan , cel care a facut acesta provocare a fost chiar Mircea Badea , ghinionul lui ,nu avea de unde sa stie ca motociclistul respectiv este un luptator profesionist . A acceptat lupta provocata chiar de el , deoarece si el este un obisnuit al sporturilor de contact si asta de multi ani.Dar va intreb pe dvs, daca motociclistul pe care l-a amenitat M Badea era un om obisnuit si s-ar fi ajun la bataie , M Badea ar fi refuzt lupta ? El repet , fiind un practicant al acestor sporturi , sau l-ar fi snopit in bataie pe acel individ ? Inclin sa cred , la mintea lui M Badea , varianta a doua.
” Sarpele cand il doare capul iese la drum”
Cu mult respect !

Sorin  •  8 noiembrie 2014, 12:38

Stimate dl. Tolontan, nu este rau ce ati scris aici, dar, in aceeasi masura , ar trebui sa-i spuneti si lui „badea” Mircea, ca profesionist-campion in media ce este, sa se comporte pe ecran ca atare, adica „sa vorbeasca” cu masura si, mai ales, responsabil. Se vede ca, sub o forma sau alta, societatea te sanctioneaza cand sari calul.

fane babanu  •  8 noiembrie 2014, 12:39

Evident ca Badea are gura mare…Dar tu Amato si celalalt legitimat NU AVETI DREPTUL sa organizati,participati la asemenea lupta..Nu se respecta regulamentul,s-au descalificat cei 2 legitimati..chit ca Mircica mai merita cite o mardeala citeodata!Explicabil de ce atitia penali legitimati!In mod normal cei 2 profi trebuiesc suspendati!Dar ce e normal in tara asta?????

asmdv  •  8 noiembrie 2014, 12:40

Corect! felicitari pentru articol

matei  •  8 noiembrie 2014, 12:40

Cataline, prostia se plateste.

Nu poti sa zici ca badea e de inteles, pentru ca e orgolios, dar Emi a gresit. Nu poti sa afirmi asta – fiecare om e responsabil de siguranta lui.. atunci cand orgoliul bate ratiunea, pedepsele sau, mai bine zis, corectiile, sunt binevenite.

dinamovism cronic  •  8 noiembrie 2014, 12:40

Impecabil.

Mihai  •  8 noiembrie 2014, 12:43

Din nou incerci sa faci echilibristica pe firul de papiota. Inutil. Omiti, voluntar sau nu, contextul. Mircea Badea nu e un „prezentator de televiziune”. Nu nu. E un baiat care ani de zile si-a facut un brand din a injura pe toata lumea, din a provoca, ameninta, jigni. El a fugit cu batul telescopic pe strada dupa o alta persoana. El a chemat la bataie, sa o faca „parte-n parte”. De astea de ce nu zici?

Da, trebuie sa te comporti civilizat si „sportiv” cu un om care da si el dovada de acelasi comportament. Badea nu face parte din cei care sa dea dovada de civilitate, bun simt si alte cele. Acum ce sa face? Toata lumea sa se dea la o parte si sa se uite cum Badea face pe batausul din spatele unei mese la televizor? Ghinion, de data asta. Norocul lui ca a avut loc sa fuga pe acolo prin tribune. Daca era un ring adevarat, Badea pica la primul schimb de lovituri.

Mi se par absolut dezgustatoare discursurile astea in care Badea e vazut ca un „curajos” sau ca „a rezistat o repriza”. Nu a fost in stare sa tina nici un schimb de lovituri. Punct. Dar din gura ani de zile a batut. Clipuri puse pe net in care bate saci, in care trage de fiare, in care da picioare in stalpi. Alea ce vroiau sa ne arate? Ca e prezentator de televiziune?

Teodor nu a facut decat sa raspunda provocarilor si amenintarilor. Ah, ca e sportiv nu trebuia sa o faca? Pai atunci sa puna si badea o anexa la amenintarile lui. O steluta jos in care sa ne spuna ca el ameninta doar pensionari, persoane cu diabilitati si pe altii care din diverse motive nu pot sa-l bata. Inteleg ca el nu are treaba cu cei care pot sa-l bata, ci doar cu cei care nu pot. In fata lor face el pe smardoiul de cartier. Pai e bine ca am inteles acum cu totii.

qpax  •  8 noiembrie 2014, 12:45

1. Teodor Emanuel … nu a acceptat nici o confruntare … el a fost cel care l-a provocat pe Mircea Badea … din dorinta de a-si face reclama … dupa cum iti dai seama, nimieni nu auzise de el pana acum, si chiar si ieri am aflat cu uimire ca este si campion national, la box tailandez.

2. Si am vazut ce a declarat la final, ‘am dovedit ca sunt mai bun’ … de parca scopul era sa dovedesti ca esti mai bun decat Badea la box tailandez. Macar daca vrei sa arati cat de tare esti, te bati la lupte libere, sau street style, regulile de la box tailandez sunt complet idioate, cine nu a practicat sportul asta nu are cum sa invete subtilitatile, si momentele de lovire si de blocare la fel de bine ca un profesionist.

3. Nici vorba de cafteala … desi nu a initat decat vreo 2-3 atacuri, Badea s-a blocat foarte bine, si marele tau campion muay thai, nu a reusit nici o lovitura clara, decat ce dadea cand era Badea cu spatele, am vazut 2 lovituri cu cotul in ceafa lui Badea (eu l-as fi lasat fara suflare pe teo, chiar acolo … am ramas impresionat de auto-controlul lui Badea). Peste asta Badea a blocat si foarte bine o lovitura specifica, prin intoare, numita ciocan, ceea ce nu te astepti.

Concluzie … ce am vazut nu are nici o treaba cu basescu si cu basistii, doar o incercare a unui sportiv obscur (ca si sportul respectiv in Europa, nu numai in Romania) de a-si face reclama, a-si relansa carierea, si a gasi niste sponsori. O rusine, care poate exista numai intr-o tara basista … chiar daca am stabilit ca ‘sportivul’ respectiv, nu are nici o legatura direct cu basismul, existenta si tupeul sau se datoreaza celor 10 ani de basism!

Felicitari Badea, pentru curaj, si ducem in continuare, lupta cu basistii!

Mihai  •  8 noiembrie 2014, 12:46

sorry ,tolontane,dar trebuia sa primeasca o lectie

V  •  8 noiembrie 2014, 12:47

Mare atentie cand il mai criticati pe Dodel deci, ca vine si va cauta la redactie si v-o da printre craci haha.
Cata minte sa ai.

Acum, toata povestea a fost de un penibil crancen de la bun inceput. Badea a iesit onorabil pana la urma, daca avea 30 in loc de 40 de ani poate chiar avea sanse sa castige. Fara experienta, fara antrenament, cu reguli care nu-i erau familiare, cu unul care nu e decat campion national, eu zic ca a iesit foarte onorabil.

Damian Mircea  •  8 noiembrie 2014, 12:48

Totusi, nici un cuvant despre un realizator de emisiuni cu alura de trendsetter care a iesit cu ranga in strada? Nimic? Asta nu te roade Catalin?

UnSimpluOm  •  8 noiembrie 2014, 12:49

Ex tra or di nar articol ! Multumesc. In sfarsit am citit ceva scris bine, documentat si gandit.

Dudu din Ineu-Arad  •  8 noiembrie 2014, 12:51

Absolut superb!

MisterM  •  8 noiembrie 2014, 12:54

Domnu’ Tolo, pe bune, cateodata am impresia ca sunteti de pe alta planeta, ca nu va dati seama ca traiti pe „planeta ROmant”, o „planeta” aparte in „sistemul solar” Pamant…zau asa… este clar ca totul a fost doar o initiativa a PR-ului acestui „bufon al regelui”, numit mirciulica badisor…pentru ca, la cat de „mic” este ca om, numele lui nu poate fi scris decat cu diminuitive…deci, omuletul respectiv, se afla, de ceva vreme deja, intrun prelungit „con de umbra”, si a trebuit sa faca ceva pentru a reveni in centrul atentiei…cum cu injuratura si scandalul nu mai merge treaba, intrucat la el au devenit o „normalitate”, PR-ul omuletului a nascocit aceasta varianta, de a se lasa „snopit in bataie”…exista o „lege nescrisa” in PR, care spune ca „nu conteaza cum se scrie despre tine, de bine sau de rau, atat timp cat se scrie”…asta e tot „schepsis-ul” aici…pana la urma, mirciulica este doar un plagiator, pentru ca a parafrazat celebra zicala „arta cere sacrificii”, si a transformat-o in „ratingul cere sacrificii”!

Anghel  •  8 noiembrie 2014, 12:56

Te cred si eu ca nu a fost o lupta, dar nici macar o cafteala. A fost o auto-umilire cu public, pentru ca domnul Badea nu a incercat sa intreprinda niciun atac, imediat cum venea celalalt spre el incepea sa dea in marsarier ca o gaina fara cap, sau se intorcea imediat cu capra (aka posteriorul) spre adversar.

Deci despre ce „lupta” putea fi vorba, daca doamna Badea nici macar nu a incercat? S-a dus acolo doar ca sa se scrie in ziare ca s-a dus, ca „a avut curaj”, dar a avut curaj sa ce? Sa dea indarat si sa intoarca fundul, sperand sa sune „gongul” mai repede? LOL!

Șerban  •  8 noiembrie 2014, 12:59

Că nu s-a terminat rău este strict meritul profesionistului, fără nici o legătură cu cerbicia amatorului.
Există și o parte pozitivă a producerii evenimentului: avertismentul dat tuturor amatorilor ce cred despre sine că-ar fi altceva decât sunt – AMATORI.
Să nu uităm că în șah se organizează simultane, unde amatorii pot înfrunta profesioniști, furnizând, uneori, surprize.
Să nu uităm că în atletism se organizează maratoane, nu numai crosuri, deschise amtorilor.
Deci trebuie găsită o formulă în toate sporturile.

Alexandra  •  8 noiembrie 2014, 13:00

Cafteala de aseara cred ca s-a dorit a fi o lectie pentru arogantul de Mircea Badea, care ameninta cu bataia si injura in direct fara a fi sanctionat de CNA. Cand instiga la violenta la ce se astepta? Sa-l lase lumea in plata lui, nu? Pai nu e chiar asa, nu poti sa versi non-stop laturi si sa fii lasat in pace, chiar nu ar fi ok.
Nu urmaresc emisiunile lui, dar stiu jignirile pe cere ti le-a adus tie, lui Plesu, lui Liiceanu, oamenilor politici in functie de orientarea de moment a Antenei3, precum si unor oameni necunoscuti, „civili”, pe care i-a facut in toate felurile si carora le-a postat poza pe pagina lui jegoasa de facebook, pentru a putea fi injurati la liber de fanii lui. Atunci a jucat cinstit Badea? El oricum nu are nicio meserie, in toate e amator.
E bine uneori sa te cobori la nivelul prostului ca sa-i arati ce penibil este. Din punct de vedere sportiv nu e ok ce a facut Teodor Emanuel, din punct de vedere uman a facut o fapta buna. Chiar imi pare rau ca nu l-a facut KO pe bune(a fugit bine Badea), chiar sa-i inchida o vreme gura prin care au iesit atatea mizerii, prin care oameni de cultura, respectabili, parte a elitei noastre intectuale au ajuns sa fie terfeliti in spatiul public. Ce inteleg din asta fanii lui? Sa preia modelul, ca uite ce bine;-i merge lui Mircica.
Mircea Badea a primit ce a cautat, a acceptat sa urce in ring, iar acum vine sa ne explice ca are 40 de ani, ca n-are conditie fizica, ca el e doar amator. Pai de ce ai acceptat, cand ai acceptat nu erai tot asa?! violenta naste violenta! Macar de-acum cred ca s-a linistit si nu mai ameninta cu bataia, io fi ajuns.

Marka Ragnos  •  8 noiembrie 2014, 13:05

Tovarasu’ Tolontan, badea chiar n-are nici o treaba cu luptele. Si degeaba se lauda ca face sport. Ca s-a vazut destul de clar ca nu stie nici macar sa tina garda. Cand adversarul sau il ataca, badea face pasul in spate, permitandu-i sa vina peste el. Nici un copil de 6 ani, incepator la Karate, nu face prostia asta.

O tot dati pe asta cu „campion national” dar nu inseamna nimic. Daca tu chiar faci sport, daca chiar te antrenezi, rezisti la un meci. Poate ca nu-l faci KO pe adversar dar rezisti. Si, daca chiar esti bine pregatit, poti sa il faci si KO sau sa il bati. Ca s-a intamplat de multe ori ca luptatori cu multi ani de experienta in spate sa fie invinsi de debutanti.

Badea s-a dat mare ca se antreneaza zilnic, ca lucreaza cu mari luptatori cu care nu poate oricine sa se antreneze. Daca e asa, dati-mi voie sa ii spun ca nu a invatat nimic, ca a mers degeaba la sala.

Adevarul e ca badea e doar unul dintre acei oameni care dau la sac si nimic mai mult. Nu le place sa se bage la un sparring, sa fie loviti. Si atunci, cand tu nu te bati absolut deloc, de ce faci pe viteazul si le spui tuturor ca le rupi oasele?

Poate ca Teodor Emanuel e profesionist, desi eu nu am auzit ca el sa lupte prin ceva mare gala. A spune acum ca ce a facut el aseara a adus rusine asupra artelor martiale e o prostie. Si chiar v-as ruga sa dati numele „maestrilor” care au zis asta. Ca sa stim si noi despre ce vorbim.

Se vede clar ca tu nu stii cu ce se mananca acest sport. Asa cum s-a vazut clar aseara ca Teodor Emanuel si-a dozat efortul si ca nu a dat 100%. Probabil el se astepta la mai mult de o runda(A fost o runda, nu o runda si jumatate.) din partea marelui badea. Daca dadea 100%, probabil ca Teodor Emanuel l-ar fi rupt in mai multe bucati pe figurantul badea, care nu numai ca facea pasi in spate dar se mai si intorcea cu spatele la adversar si se ghemuia ca un fricos. Din nou, astea sunt niste greseli pe care le fac doar cei care nu au cel putin 3 antrenamente la activ.

Si inca ceva, voi spuneti ca aseara a fost bataie. Eu spun ca a fost un simplu antrenament. Ca practicant de Kyokushin, eu unul cred ca am folosit manusi si tibiere la doar 20% din antrenamentele pe care le-am facut in viata mea. Ce frumos ar fi fost sa avem toti bani de manusi, tibiere, cotiere, etc. Ne-ar fi scutit de multe vanatai, de multe picioare intepenite, entorse, genunchi umflati, etc. Si aici e diferenta.

Noi, astia care facem sport pe bune, care stim ce inseamna bataia, nu urlam ca suntem mari razboinici, nu mergem sa amenintam oamenii cu bataia si nu spunem ca ii omoram pe cei care ne enerveaza.

Badea sa stea acum dracului cuminte. Sa nu mai vorbeasca, sa nu mai urle ca face si ca drege. Pentru ca s-a vazut acum din ce material e facut. Aseara a luat bataie de la un campion de muay thai. Dar eu va garantez ca orice practicant de arte martiale l-ar fi batut foarte usor.

Nu ii mai luati apararea. El trebuie condamnat, pentru ca el a promovat violenta. Iar Teodor Emanuel trebuie laudat. Pentru ca a aratat de ce e bine sa inveti sa te aperi. Nu stii niciodata cand vreun dereglat precum badea are impresia ca tu meriti sa fii batut si sare asupra ta. Cu putina pregatire, poti oricand sa le faci fata acestor mascarici si chiar sa ii inveti ca nu e bine ce fac.

Felicitari Teodor Emanuel!

Rusine mircea badea! Tu ai facut artele martiale de rusine!

Lucian  •  8 noiembrie 2014, 13:06

Ai dreptate 100%,dar nu uita ca Badea a fost cel care a spus ca „ar rupe capul unui motociclist”,ori cand tu jignesti pe cineva, nu stii niciodata pe cine ai fata.Nu sunt de acord ca aceasta lupta a fost cumva organizata la nivel oficial,sala respectiva manjind astfel onoarea sportului respectiv.Speram macar ca Badea a invatat ceva din asta si va pune punct comportamentului infantil pe care il are(faptul de a face o sfoara pe doua scaune nu inseamna ca te poti compara cu Bruce Lee),

A avut intr-adevar curaj trebuie sa recunosc,dar nu s-a batut ca un barbat,la majoritatea loviturilor intorcandu-se cu spatele.Adversarul sau insa, trebuie sa recunosc ca l-a menajat pentru ca l-ar fi putut „dezmembra”.

gigelos  •  8 noiembrie 2014, 13:06

Te-ai straduit sa scrii un ditamai articolul ca sa spui ce ? Ca dl Ziarist Badea are ceva muschi dar creier ioc. E un singur vinovat aici .Dl Badea . Ai facut MF1 , am facut MF1 imi e rusine ca si Mircea Badea a facut acelasi liceu . Nu mi-l inchipui printre colegii mei . E adevarat ca e mai tinerel Dl Badea . Cauta inregistrarea cu emisiunea din gradina Antena 1 , vezi cum facea , te crucesti . Ziarist nu e , smardoi nu e , ce Dumnezeu e acest Badea ?

Nu-i chiar asa  •  8 noiembrie 2014, 13:07

badea jigneste o gramada de oameni.El a provocat,din spatele ecranului,toata tarasenia,jignind sportivii profesionsti si declarand de nenumarate ori ca ar face fata oricand unei lupte.
Dupa parerea lui Tolontan,daca eu sunt scuipat pe strada odata,de doua ori,de douazeci de ori de un individ schiop sau ciung,care ma si injura de mama si ma ameninta cu bataia,ar trebui sa intorc obrazul celalalt .
Nu merge asa.Badea a suparat multa lume printonul agresiv si prin jigniri repetate.Sa zica mersi ca si-a luat-o doar in ring.Ar trebui mai degraba sa-i fie invatatura de minte pe viitor.
Tolontan,gresesti.

Panda  •  8 noiembrie 2014, 13:08

Cu toata antipatia mea fata de Mircea Badea, un inconstient – printre altele, aceasta disputa nu trebuia sa aiba loc.
Pe de alta parte poate s-a invatat minte.

Costin  •  8 noiembrie 2014, 13:09

Tolontan the best!

ioan  •  8 noiembrie 2014, 13:09

eu chiar cred ca teodor a lovit cu bun simt , ca intr-o joaca putin mai barbatesca . Karma l-a lovit pe badea nu Teodor . :))

Adi  •  8 noiembrie 2014, 13:10

Da ,comentariul este cit se poate de corect .Ar trebui sa existe si urmari pentru club sau cel putin scuze din partea celor doi protagonisti si pentru a nu se creea un precedent.

robert  •  8 noiembrie 2014, 13:11

uite de ce Tolo , sa zica merci ca fost organizat intr-un cadru legal si nu pe strada , asa cuma a cerut Badea
https://www.youtube.com/watch?v=BMO4U5RfJ5Q&feature=youtu.be&app=desktop

Mihai  •  8 noiembrie 2014, 13:12

The Chimp Paradox – „Managing the Chimp” by Steve Peters. Poate o sa-l ajute un pic pe acest campion national al cimpanzeilor!

T.C.  •  8 noiembrie 2014, 13:14

Buna Catalin,

Din pacate, tot ce ai scris este perfect adevarat.
Ca Mircea a fost teribilist, asta se stie, dar acel luptator profesionist, daca ar fi avut un pic de onoare, nu ar fi trebuit in veci sa accepte un meci cu el. Iar presedintele federatiei a demonstrat inca o data ca a ajuns acolo in functie pe alte criterii, si nu cunoaste absolut deloc regulile si doctrina sportiva a acestui sport pe care-l patroneaza. Un fel de Ponta al politicii…

Shpagasin  •  8 noiembrie 2014, 13:15

Cam dramatizezi in articol. Nu l-a chemat pe Badea in spatele blocurilor, Badea nu e un sfant, iar lupta a avut niste reguli si un arbitru, nu s-au batut ca pe maidan.

Pe de alta parte asta este eterna problema a noastra, a romanilor. Nu judecam cu aceeasi unitate de masura toate problemele. Daca era o tara normala Badea nu ar fi spus la o televiziune publica asa ceva. Ar fi fost tras la raspundere de cei care trebuie sa faca asta. Sau nu ar fi spus nimic tocmai de frica lor.

maxam  •  8 noiembrie 2014, 13:18

Si pana la urma, ce s-a castigat? Si-a incordta un mare (cu m mare!:)) campion , fibra cu un amator. Ce s-a castigat? Chiar acestei presedinte nu-i este rusine? Ce s-ar intampla daca Doroftei, cu D mare, se supara ca si mucea k1-unistul? Acest mucea nu a auzit de sport in viata lui, si daca cineva il vorbaste invers, se supara si il provoaca in ring. Multe capete goale, dar cu fibra in RO. Macar acum s-a multumit/racorit? GAta? Mi-e scarba….Unde sunteti Zmarandescu si toti ceilalti sa vedeti ce fac muciosii??

Damaris  •  8 noiembrie 2014, 13:20

Corect

local kombat  •  8 noiembrie 2014, 13:26

Domnule Tolontan, bun text, dar omiteti ca nu sportivul l-a provocat pe Badea, ci lucrurile s-au petrecut invers si in direct.

„Tu, multiplu campion, nu provoci un amator”

paul  •  8 noiembrie 2014, 13:29

aproape nimic de adaugat. badea nu e vreun bataus talentat, nici macar la nivel de amatori, desi se crede, ala sigur nu e sportiv profesionist, desi si el se crede asta. doi copii mari. periculos de mari si periculos de copii.

Adi  •  8 noiembrie 2014, 13:32

Degeaba il aperi pe Mircea Badea. Nu e doar orgolios. Are gura mult prea mare, o parere prea buna despre el insusi si de cativa ani incoace abereaza numai tampenii, pe langa ca se considera cel mai mare karatist al Romaniei. De data asta a fost in ring cu un profesionist si era clar ca nu va avea nicio sansa.

constanteanul  •  8 noiembrie 2014, 13:33

Ai dreptate, dar Badea a cautato cu lumanarea. Omul nu e mai e demult doar orgolios fara masura, este nesimtit, suburban, intro tara normala era scos de pe sticla si pus sa faca alta meserie.

Reacţia lui Cătălin Tolontan, după bătaia încasată de Mircea Badea în ring – Vreaudreptate  •  8 noiembrie 2014, 13:34

[…] “Înfruntarea de vineri seară dintre Mircea Badea și Teodor Emanuel, campion național la Muay Thai, nu ar fi trebuit să aibă loc niciodată. Pentru că a fost o cafteală, nu un meci”, scrie Cătălin Tolontan pe blogul său. […]

r  •  8 noiembrie 2014, 13:34

Frumos scris. Felicitari.

Radu  •  8 noiembrie 2014, 13:35

Ai perfecta dreptate. N-am nici o simpatie pt Badea dar pe de alta parte numai un profesionist de 2 bani si-ar fi incordat muschii in fata unui amator.

Si la final se mai si bucura nespus de parca batuse vreun Bonjasky.

Federatia de Kempo a facut cea mai mare porcarie din istoria artelor martiale romanesti girand asa ceva. Acest A Zaharia ar trebui exclus din viata sportiva.

Alex  •  8 noiembrie 2014, 13:36

Mircea Badea e Mircea Badea si stim bine ce caractere are (de fapt, nu prea are). Insa lupta asta nu a fost in regula.

E o filmare in care adversarul ii da o lovitura la coloana, unde poti ramane cu sechele pe viata… ce naiba, e prea mult.

Liviu  •  8 noiembrie 2014, 13:38

Totul pentru imagine! Mircea Badea stie ce a facut, lumea da cautare pentru „lupta lui Badea cu motociclistul”. Cine e ala, cum il cheama?, am si uitat pina la sfirsitul textului. Important e ce ramine in mintea oamenilor. Citi mai stiu ca „Lordul John” nu e tocmai al lui Mircea Vintila, el doar a transpus muzical versurile lui George Cosbuc.
http://poeziisiversuri.com/george-cosbuc/lordul-john/

AMETITU’  •  8 noiembrie 2014, 13:40

In principiu,ai dreptate cind amintesti de diferenta dintre cei doi-un luptator antrenat si un”pacalici”infumurat,cu gura mare si vesnic amenintator la adresa oricui,indiferent de virsta,sex sau pregatire intelectuala-nimic nu conteaza,pe toti”i-ar face”fizic,acest paranoic(scuze,dar vezi ce privire are-de comportament,nu mai discut)!
Dar ce crezi,TOLO,el te-ar ierta daca l-ai”supara”undeva,intr-un loc mai retras-eu nu cred si te-ar”taxa”cu vreo citeva lovituri,indiferent de cum si cit esti pregatit-pur si simplu a reactiona in stilul lui,de derbedeu parvenit si bagat in seama prea mult(are fani,dar ce pregatire au sau ce studii-hai sa fim seriosi-nesimtirea lor si prostia ii face sa-l injure si pe PLESU-QED!)

Comentează