Orlando Nicoară, demisie pe masa lui Adrian Sârbu

Orlando Nicoară, șeful Mediafax Group (Ziarul Financiar, Mediafax, gandul.info, prosport.ro), a demisionat și sînt mari șanse ca el să plece de la 1 ianuarie 2015. Problemele pieței presei și cele specifice Mediafax, companie care are conturile blocate din cauza unor datorii la stat pe care le contestă în instanță, au stîrnit o discuție între Nicoară și Sârbu, încheiată cu demisia primului.

miercuri, 5 noiembrie 2014, 10:53

Orlando Nicoară, șeful Mediafax Group (Ziarul Financiar, Mediafax, gandul.info, prosport.ro), a demisionat și sînt mari șanse ca el să plece de la 1 ianuarie 2015. Problemele pieței presei și cele specifice Mediafax, companie care are conturile blocate din cauza unor datorii la stat pe care le contestă în instanță, au stîrnit o discuție între Nicoară și Sârbu, încheiată cu demisia primului.

”De cînd nu mai are ProTV, Sârbu se implică în chestiunile zilnice de business de la Mediafax Group și Orlando nu e omul care să suporte comportamentul deseori nervos al lui Sârbu”, a descris cineva din interior situația. Nicoară a fost socotit un lider bun de către cei cu care a lucrat, ”fiind nu doar descurcăreț și informat, dar și extrem de calm și OK cu oamenii în situațiile dificile”.

În vîrstă de 39 de ani, numit director general al Mediafax Group în martie 2011 și unul dintre pionierii digitalului din România, Orlando Nicoară le-a mărturisit apropiaților că se va ocupa în continuare de afacerile sale pe online.

Comentarii (29)Adaugă comentariu

Tolontan: Orlando Nicoara si-a dat demisia de la Mediafax Group | Presa Online  •  5 noiembrie 2014, 11:26

[…] prosport.ro), ar fi demisionat si sint mari sanse ca el sa plece de la 1 ianuarie 2015, scrie Catalin Tolontan pe blogul sau. Contactat de HotNews.ro, Orlando Nicoara a spus ca nu comenteaza informatia. Tolontan scrie ca […]

alex bertu  •  5 noiembrie 2014, 11:37

Din articolele pe care le scria parea un ratacit in domeniu. Imi pare rau dar asta e. Erau articole de blog de pustan. Ma indoiesc sincer de profesionalismul dansului si ca ar fi vreo pierdere pentru vreuna dintre companii.

Cătălin Tolontan  •  5 noiembrie 2014, 11:40

2, alex bertu: era atit de ratacit ca si-a fondat propria companie de net cind milioane de oameni care azi folosesc zilnic internetul nu faceau asta 🙂

Orlando Nicoară, DEMISIE pe masa lui Adrian Sârbu | Tolo.ro | Reporter Virtual | Portal  •  5 noiembrie 2014, 12:01

[…] a demisionat și sînt mari șanse ca el să plece de la 1 ianuarie 2015, anunță jurnalistul Cătălin Tolontan pe blogul […]

Razvan  •  5 noiembrie 2014, 12:26

Senzational, Incredibil, Socant, Nu ai sa crezi, cam astea sunt titlurile de pe gandul, prosport si restul din portofoliu.

Cred ca plecarea lui chiar este un castig pentru grup.

Generalu’ Branzoi  •  5 noiembrie 2014, 12:26

Cataline, il stiu pe Orlando de cand era cu mine in fostul trust NCH pe la actualul Kaufland Delfinului. Omul e un increzut si un papitzoi, intotdeauna trebuie sa te uiti la istoria unui om ca sa-l intelegi pe de-a-ntregul. Ca si-a facut companie de internet in trecut nu e nici un act eroic, si nici nu-I da o valoare deosebita. Tot asa si-au facut si cei de la soft32, softpedia, etc. Sunt multe de spus, dar de mentionat e doar faptul ca era un lingau atroce cand NCH inca nu vanduse platforma industriala celor de la Kaufland.

ducu  •  5 noiembrie 2014, 12:36

Tolo, se aude ca Sarbu trage iarasi de Ioanitoaia. Stii ceva?

Coco  •  5 noiembrie 2014, 12:43

Daca e atat de destept si vizionar nu era angajat la patron. A, stai afacerile lui pe net se bazau pe contractele pe care si le atribuia ca manager…

Anonymous_coward  •  5 noiembrie 2014, 12:48

@Catalin Tolontan: cred ca nu e singurul care si-a fondat o companie de net la vremea aceea. Si mai specific, la ce companie „de net” te referi?

Ca fapt divers, istoricul de „succesuri” ale dlui Nicoara este major: Boom (cred ca cei de la GSP isi aduc aminte bine), Netbridge (care la momentul in care a plecat „sangera” abundent), reteaua proprie de bloguri (construita cu tam-tam si moarta in liniste) si nu in ultimul rand Mediafax (care e drept nu se simtea prea bine nici inainte de a veni el).

Din pacate cam toate strategiile gandite pe termen mediu si lung de catre dl. Nicoara nu s-au demonstrat a fi de succes (aici as include faimoasele „noi iti dam si publicitate si monitorizare si servicii si branding si dezvoltare web” si „iti dau mia de afisari cu 1 euro, daca imi dai toata campania”), iar tacticile aplicate in zona operationala au fost de-a dreptul paguboase (siteuri refacute de 3 ori, zecile de siteuri speciale lansate si apoi inchise rapid, okidoki, etc).

Ce admir cel mai mult la el este modalitatea prin care reuseste sa convinga alte persoane cum ca el ar fi un manager de succes. Un fel de „camp de forta” care rezista in ciuda tuturor dovezilor empirice.

Andrei  •  5 noiembrie 2014, 12:56

Orlando e sigur pionier, dar si-a luat teapa cu Sarbu, iar Sarbu a fost matrasit de la ProTV pentru romanismele pe care le-a facut pe acolo.

Ramas fara sprijin politic, Sarbu (Mediafax) a fost prada usoara pt fisc, pe care il fenteaza barbar inca din anii 90.

Odata cu blocajul financiar Mediafax, acesta a dus mult in jos intreaga industrie de online, care oricum era victima colaterala a Ordonantei Voiculescu. Parerea mea e ca acel TVA (2.5 mil EUR) e pt sume care nu au fost incasate niciodata, pentru ca stim cum merge industria, cu termen de plata reale de 6-12 luni!

Sa vedem ce mai face Orlando, pentru ca internetul romanesc a devenit un spatiu extrem de stramt in ultimii ani.

Oricum, piata media e gripata de prea multa vreme.

Cătălin Tolontan  •  5 noiembrie 2014, 13:36

9, Anonymous_coward: prin definitie, internetul este un univers in care lansarea costa putin, se lanseaza mult si ramin doar produsele care merg.

Cit despre gsp si Netbridge, Orlando nu mai era in Netbridge atunci, nu-i atribui, te rog, probleme pe care nu le-a creat el!

Nu are nevoie de apararea mea, numai ca stilul acesta de a vehicula sferturi de informatie si de a le corela nu este in regula.

Dragos  •  5 noiembrie 2014, 13:48

Daca ar fi sa fac o analogie cu critica pe care o primeste Apple cand lanseaza ceva, dupa comentariile astea bag seama ca Orlando e chiar shmeker :))

Veteran  •  5 noiembrie 2014, 14:17

Orlando asta al vostru e un fel de Ponta al online-ului. A stiut sa faca smecherii de la inceput, a stiut pe cine si cand sa atraga, a stiut sa-si creasca puterea artificial prin intelegeri pe sub masa pe bugete grele. Valoare pt industria de online din RO? Si bune si rele, dar e pe minus demult.

Bogdan Nitu  •  5 noiembrie 2014, 14:45

Hahaha! Toti cunoscatorii isi dau cu parerea de Orlando. Acri rau strugurii…

Adrian  •  5 noiembrie 2014, 15:55

Orlando nu este decat bomboana de pe coliva presei romanesti. Niste titluri respectabile altadata au ajuns doar o combinatie intre „vezi aici” si „o sa ramai prost”. Din niste oameni altadata respectabili nu s-a ales altceva decat niste mascarici care sa scalambaie ca sa raporteze mai multi „unici”. Nu merge sa ii tii captivi pe toti la nesfarsit: angajati, clienti si „unici”.

Lupul Rau  •  5 noiembrie 2014, 16:52

Astem si demasia lui Dragos Stanca, oricum Orlando a fost dat afara nu si-a dat demisia, e o mica mare diferenta!

Kko  •  5 noiembrie 2014, 17:03

Bine-cunoscutul publicit-comentator Cristian Hostiuc a anuntat deja in redactie ca asa o instabilitate nu este buna „pentru mediul de business”, astfel ca incepand de maine fiecare angajat trebuie sa aloce o ora pe saptamana pentrtu adularea patronului. „Nu pot face fata de unul singur. Trebuie o suplimentare de resurse in aceasta zona!” a rabufnit el.

Paul  •  5 noiembrie 2014, 17:05

Am lucrat cu Orlando, am castigat premii impreuna cu Orlando, am facut campanii frumoase impreuna cu Orlando. Am un singur lucru sa ii reprosez, a tolerat mult prea mult oamenii incompetenti si incapabili sa faca performanta, probabil si din cauza ca ii erau impusi.

Trecand peste faptul ca era incapatanat si orgolios, era, si asta e mare lucru, corect cu oamenii lui.

Cred ca a facut alegerea potrivita, nu poti sa ramai demn intr-o piata a presei dominata de Cancan, Click sau Libertatea si cu un patron labil psihic, adept al clonarii ideilor si autoproclamat rege al media.

Kko  •  5 noiembrie 2014, 17:39

@Paul, de ce nu ii lasi pe „oamenii lui” sa aprecieze cat de „corect era cu oamenii lui”. Sau de ce nu precizezi cine erau „oamenii lui”? Te numeri si tu printre „oamenii lui”? Vorbim despre „oamenii lui” catre care se drenau banii din Mediafax astfel ca la finalul lunii cei care nu erau „oamenii lui” se duceau acasa la nevasta cu capul in pamant?

un pion  •  5 noiembrie 2014, 17:43

cei care-l cunosc pe Orlando, ştiu că este un om educat, cu mult bun simţ, cu care se poate discuta orice, care analizează problemele logic şi „la rece”. lucrez de 12 ani cu el şi nu am absolut nimic să-i reproşez. nu m-am simţit niciodată păcălit.

păreriştii care dau cu noroi pe-aici nu au argumente concrete. sunt doar hateri. chiar şi povestea cu titlurile alea imbecile, are în spate nişte argumente mult prea greu de explicat într-un comentariu pe un blog. faptul că ele (titlurile imbecile) există, nu înseamnă deloc că general managerul le-a încurajat sau măcar că a fost de acrod cu ele.

presa e în cădere liberă peste tot şi nimeni n-a găsit soluţia salvatoare. e simplu să stai la birou, să dai click şi să latri că vai, ce tabloidizată e presa. dacă ne uităm atent prin site-uri precum gandul sau mediafax, găsim reportaje, anchete jurnalistice şi comentarii de cea mai bună calitate. dar nu alea ne interesează, nu-i aşa? e mai simplu să vedem doar ce e rău şi să aruncăm cu noroi.

trigger  •  5 noiembrie 2014, 20:03

Orlando are cateva calitati indiscutabile, viata lui este online-ul, este foarte bun om de vanzari, stie ce vrea si in acelasi timp de cele mai multe ori obtine. Este singurul din toata compania aia care poate si nu ii e frica sa ii tina piept lui Sarbu. Si asta fara sa se umileasca si sa il pupe in fund ca restul angajatilor – vezi Mandruta.
In acelasi timp, exact pe baza convingerilor lui legate de online, a ingropat print-ul. Ziare ca Gandul si ProSport, lasate in cel mai bun caz, de izbeliste, pe mana unor publisheri ce nu aveau ce cauta in pozitia respectiva.
Ca manager, pe de-o parte incerca sa arate ca este corect cu oamenii, pe de alta parte promitea multe lucruri care pe urma erau uitate. E usor influentabil de angajati care nu aveau de ce sa ii dicteze ceva, in detrimentul unora care poate conteaza mai mult prin job-ul pe care il fac si ce livreaza. Departe de notiunea de leader insa are charisma si asta in publicitate conteaza.
Este posibil sa nu mai fi suportat presiunilor, de la inceput s-a vazut ca nu se simte confortabil in acest post peste tot Mediafax. Pe online se mula perfect. Insa Mediafax a fost cu mult mai mult decat atat si se pare ca in 3 ani a ajuns o corabie cate ia foarte multa apa, iar oamenii care au construit-o nu mai sunt demult acolo sa o repare. Si aici nu e vina lui Sarbu.

Veteran  •  5 noiembrie 2014, 20:08

Ia uite postacii cum au sarit! Mediafax e meritul lui Orlando?? Reportajele si investigatiile si anchetele de la Gandul le-a inventat el?? Banuiesc ca si ZF-ul tot de el a fost gandit, nu? :))))

Paul  •  5 noiembrie 2014, 20:13

@kko Fiecare cu problema lui, tu cu banii, eu cu incompetentii 🙂 Noroc cu Orlando ca era ingaduitor ca altfel, cu un manager mai exigent, ar fi zburat jumatate din firma.

Fost partener de afaceri  •  5 noiembrie 2014, 20:56

In primul rand n-ar trebui sa vorbiti de Orlando de parca a murit. N-a murit, doar a pariat pe boul gresit intr-o perioada in care majoritatea credeau doar ca digitalul nu poate merge decat in sus.

In al doilea rand omul n-ar trebui nici jignit si nici laudat, ci respectat. E un supravietuitor, un mic spammer din Mangalia transformat in CEO la un trust de presa, care a reusit sa faca ce multi de pe aici nici nu viseaza. E printe putinii care se poate pensiona inainte de 40 de ani, si din ce stiu nu a facut-o din „banii lu’ tata” sau contracte cu statul.

Personal sunt curios care e urmatorul proiect in care se baga si ii urez mult succes. Nu e un inger dar e un om care arata ca se poat face si in Romania bani online, fara sa dai tunul si sa fugi ca multi altii.

Sarbu e cel care tinea camera la Revolutie. Restul e CanCan.

Orlando Nicoara resigns from Mediafax Group? – Business Review  •  7 noiembrie 2014, 14:18

[…] from Mediafax Group, effective starting January 1, 2015, writes journalist Catalin Tolontan on his blog in the article called Orlando Nicoara’s resignation on Adrian Sirbu’s […]

Orlando Nicoara resigns from Mediafax Group? | FMCG Reviews  •  7 noiembrie 2014, 14:49

[…] from Mediafax Group, effective starting January 1, 2015, writes journalist Catalin Tolontan on his blog in the article called Orlando Nicoara’s resignation on Adrian Sirbu’s […]

Nedelea  •  8 noiembrie 2014, 3:47

http://www.comisarul.ro/editorial/titanic-psd-la-intalnirea-cu-icebergul-iohannis_267560.html

Sunday’s Media Recap | hoinaru.ro  •  10 noiembrie 2014, 1:08

[…] Orlando Nicoară şi-ar fi dat demisia din poziţia de şef al Mediafax Group. Detalii. […]

matei stefanescu  •  19 martie 2015, 17:40

Nu inteleg de ce Sarbu a parasit CME si ProTV in primul rand?
Poate Time Warner a aflat ca Sarbu este un hot si l-a dat afara?

Comentează