marți, 28 octombrie 2014, 10:58
de Mirela Neag și Cătălin Tolontan
Cum ies ei, unul cîte unul, cu șepcuțe și cătușe din sediul DNA, uite așa se duce capitalismul original al României!
Cocoș, Niro, Pinalti nu au fost intermediarii afacerii Microsoft, ci șefii ei. Cum ne dăm seama? Păi luăm clasamentul banilor, așa cum dictau Pădureanu și Pinalti ordinea Diviziei A încă înainte de începerea campionatului. ”S-a strigat clasamentul la nuntă”, așa se glumea, doar pe jumătate, acu’ 20 de ani în fotbal.
1. Cocoș 9 mil. euro (lua 17, dar dădea mai departe)
2. Niro 7,7 mil euro
3. Pinalti 4 mil. euro
(…)
Apoi vin și restul, miniștrii, afaceriștii, politicienii, toți cu venituri sub șefii lor reali.
De altfel, Cocoș, Pinalti și Niro sînt amestecați și în dosarul EADS. Surse din DNA ne-au confirmat azi asta. Cei trei, dar și alții, vor fi cercetați și în EADS de către magistrații anticorupție. Lucrul deja transpare, ceva mai discret, din ordonanța de reținere a procurorilor în cazul Microsoft.
Șpaga de 20 de milioane va crește așadar. Și clasamentul o dată cu ea. Dar nu șpaga lor este pierderea reală a noastră. Și nici măcar prejudiciul de 1 miliard de euro din dosarul Microsoft, să vedem cît s-o mai aduna și la EADS.
Sigur că 1 miliard de euro, cît spun procurorii că s-a dat în plus, este enorm. Practic, oamenii aceștia au furat în 10 ani bugetului, doar în speța Microsoft, mai mult decît a cheltuit tot sportul românesc într-un deceniu! Întreg bugetul sportului, de la echipa olimpică de gimnastică și pînă la juniorii de la atletism, totul ar fi putut fi dublat numai cu prejudiciul estimat de procurori în dosarul informatizării.
Există însă o pierdere și mai mare. Să privim cum se făceau banii! Practic, exista o diferență enormă între cît plătea statul și cît valorau calculatoarele, licențele și sistemele în ansamblul lor. Așa se realizează profiturile maxime. Furt hard și soft.
Ca să fie clar, tocmai piedicile uriașe de a intra și de evolua corect pe această piață IT în România, explică diferența de preț. O piață liberă, eficientă, ar fi redus prețurile și, automat, marjele de profit, în primul rînd ale multinaționalelor. Care au o culpă majoră față de ceea ce se întîmplă. Pentru că ele sînt sursa mitei.
La fel s-a întîmplat în România pe multe piețe. În România liberă, Ondine Gherguț vorbește despre o afacere Microsoft – EADS.
Iar Cocoș, Pinalti și celelalte șepci au asigurat monopolul în mai multe industrii. Afacerile se făceau prin ei sau deloc! Ei excludeau concurența și mențineau diferențele uriașe dintre prețul de achiziție și cel de vînzare.
Falsificarea capitalismului și mimarea democrației este efectul final.
Acestea ”nu sînt afaceri, ci putere și întrebuințările sale”, după o expresie a lui David S. Landes. Așa sărăcesc națiunile, iar întreprinderea Cocoș & Pinalti poartă numele recunoscut internațional de rent-seeking, adică de manipulatori șefi ai sistemului, de cei care dețin puterea de a face bani din comerțul altora.
Mai țineți minte cînd Ion Iliescu ne cerea, cam pe vremea cînd intra Gheorghe Ștefan în Divizia A, un capitalism original? Acesta este!
Priviți-i cum apar ei acum, puțin aduși de umeri, cu gestul umil al lui Ștefan Mihăilescu-Brăila jucîndu-l pe nea Bachus!
Nu e nici un secret la mijloc. Asistăm la încercarea de supremație a legii în fața elitelor. Ca să nu devină o simplă schimbare de garnitură, asta nu mai e doar treaba justiției, ci a noastră. Nu ne poate face DNA meseria de cetățeni.
Fragment din ordonanța DNA de reținere a lui Gheorghe Ștefan
BiancoRossi • 28 octombrie 2014, 11:05
Dorin Cocos nu putea actiona fara a fi in cardasie cu Elena Udrea.
Ea este capul grupului infractional organizat.
dan iordachescu • 28 octombrie 2014, 11:12
Dle Tolontan de mult timp incercati sa fiti in zona gri ,nu ati reusit si nu veti reusi vreodata.
Cocos.Niro si Pinalti ! De acord ! Dar Andronescu?
Nu sunteti nici alb ,nici gri si nici negru.
Domnule Tolontan sunteti rosu!
Cătălin Tolontan • 28 octombrie 2014, 11:14
2, dan iodachescu: am discutat aici despre rent-seeking, despre sefi, nu despre politicieni. Nu va infierbintati inutil, cititi, va rog!
ng ng ng • 28 octombrie 2014, 11:19
DNA va fi credibil NUMAI cand ii vor acuza pe basescu si udrea. Pana atunci ce face DNA este VRAJEALA !!!!!!!!
socului • 28 octombrie 2014, 11:31
Catalin, spune sincer, cu cate zile inainte de vot apare ceva cu Ponta? Hai ca stii, asa se face jocul… Ne arata ca intra si ai lor,dar de fapt tinta mare e PISOIU’
Luc • 28 octombrie 2014, 11:34
Corect , dar din pacate e f greu sa iti faci meseria de cetatean in RO.
Ramon • 28 octombrie 2014, 11:37
nici comunismul nu a reusit deplin sa starpească furftul (l-ați pomenit pe Bachus, Vântu chiar a făcut pârnaie), acum este și mai greu. In comunism era o justificare de preț la fiecare obiect produs, se calcula pe baza plății orei d emuncă, erau salarii in grilă. Acum se pot cîștiga milioane. Cum se pot urmări aceste milioane ? Cred că aici este problema, pentru că in lumea capitalistă nu cred că poți face un milion profit peste noapte. Estul European a fost arenă de producere și manevrare a milioanelor, pe seama privatizării industriilor ineficiente create de comunism. Au apărut milioane din fier vechi, dar fabricile dezmembrate au lăsat datorii de milioane. Acestea erau ale FPS ului, care nu s-a implicat.
Vedeți mai sus că am intrat într-o vâltoare în care fiecare vrea să fie câte unul implicat, dar nu putem c u r ă ț a țara dacă o lăsăm pe mâna unui partid politic. Și deocamdată în afacerile recente nu avem nicio pronunțare, dar la scara ultimilor 10 ani sunt mii de astfel de șmecherii, care ar însemna condamnarea, fie și ca neglijență în serviciu a tuturor care au avut răspundere. Intrebarea ar fi cu cine vor fi inlocuiți, pentru că nu poate fi decisă o zi 0, în care vine o echipă complet nouă. Corupții vor lucra cot la cot cu noii angajați, așa cum Ponta și Șova sunt doar generația nouă în PSD, dar se amestecă cu Miki și Hrebe.
Alex • 28 octombrie 2014, 11:38
D-le Tolontan – dupa cum vedem in ultima vreme tot mai multi „oameni de afaceri” sunt arestati, anchetati, inchisi … ce credeti Dvs toate legaturile lor in politic nu sunt in aceeasi „oala” (sa zicem asa) – adica nu au lucrat impreuna!? Incepand de la: Elena Udrea (ca tot e vorba de Dl. Cocos), Dl Basescu si asa mai departe la mai toti „politicienii” parveniti de la noi. La noi sa fii politician nu este o meserie ca in alte tari…ci este o unealta sa te imbogatesti.
Rezistă Ceahlăul fără Gheorghe Ștefan? • 28 octombrie 2014, 11:47
[…] pe care Gheorghe Ștefan le are-n justiție din cauza dosarelor EADS și Microsoft ar putea să influențeze decisiv viața celui mai vechi club din Liga 1 – fondat în […]
Razvan • 28 octombrie 2014, 11:49
@ng ng ng – Si cand vor debloca dosarul lui Videanu cu Niculae, oricum l-au scos miseleste de la subminarea economiei nationale, si cand ii vor deschide lui VIdeanu dosare si pentru restul tunurilor pe care le-a dat ca primar si ministru.
Paul-Sorin Tița • 28 octombrie 2014, 11:53
Fosta soție a domnului Cocoș nu este implicată în nimic?
voicu • 28 octombrie 2014, 12:00
11, paul sorin tita,
d-na Udrea e implicata cel putin in impartirea/”albirea” banilor lui Cocos, la divort. Ca doar nu s-a imbogatit din salariul de bugetar!
despre altele, mai tarziu, cand influenta „amorezului” asupra DNA in ceea ce o priveste va mai slabi…
der • 28 octombrie 2014, 12:00
Domnule Tolontan, doar de dragul acuratetii jurnalistice, de ce i-ati retinut domnului Niro si TVA-ul la afacere? Altfel, de la 7.65M USD a urcat cota la 7.7M EUR.
Radu • 28 octombrie 2014, 12:03
Asta da! Asta e cel mai tare articol al tau! (si le-am citit aproape pe toate) Uite-i frate ce fete au, cum apar ei cu bascalia aia de nea Ilie de la aprozar si cu niste fete de parca nu stiu ce se intampla.. La mai mare!!! Adica la mai multi!
re • 28 octombrie 2014, 12:06
Urmele COMUNISMULUI. Cand auzi oameni ca a fost bine…trist.
florin • 28 octombrie 2014, 12:08
De o buna bucata de vreme infulec la propriu articolele tale. Comentariul asta il scriu in stilul unor articole anterioare, despre persoane pe care le apreciezi si pe care, totusi, le critici : „Cand Tolontan greseste”… Fraza cu care nu sunt de acord e urmatoarea : „O piață liberă, eficientă, ar fi redus prețurile și, automat, marjele de profit, în primul rînd ale multinaționalelor. Care au o culpă majoră față de ceea ce se întîmplă. Pentru că ele sînt sursa mitei”.
Pai cum sa fie multinationalele sursa mitei, mie mi se pare foarte clar ca sursa mitei e direct bugetul statului roman. Adica, cum s-ar spune, s-a lucrat cu materialul clientului. Intermediarii tranzactiilor nici macar nu au venit ei cu spaga inainte, pentru ca nu dispuneau de atatia bani… Evident ca si multinationalele au o culpa in toata mizeria asta, pentru ca totul s-a facut cel putin cu stiinta lor, dar, din punctul nostru de vedere, culpa majora e a reprezentantilor statului : ministri, secretari de stat, membri de partid, servicii secrete, parchete, DNA…
Se stie ca toata treaba asta a plecat de la niste anchete facute de americani… L-am auzit aseara pe MRU, al carui mandat la sefia SIE s-a suprapus temporal peste o parte din contractele umflate cu Microsoft, si spunea ca serviciile si-au facut datoria sa ofere informatii cu privire la acest caz, dar ca serviciile nu puteau pretinde feed-back de la institutiile statului… Banuiesc ca, daca serviciile au aflat despre spagi, informatiile s-au dus inclusiv la guvern si presedinte, nu mai spun de DNA…
Nu l-am auzit o data pe Basescu sa blameze public guvernul Boc, asa cum a avut obiceiul sa o faca ulterior, pe buna dreptate, cu guvernele Ponta, cateodata chiar anticipand anchete ale DNA-ului sau sentinte ale instantelor…
De ce DNA-ul s-a trezit dupa ce autoritatile americane au inceput anchetele?
Foarte bine, DNA-ul sa lucreze si sa-i bage la puscarie pe toti cei care au furat bugetul statului… Dar intrebarile pe care le pun sunt legitime, pentru ca, dupa toate aparentele, sunt politicieni care, desi nu s-au implicat direct, aveau cunostinta despre caz, nu au facut nimic si inca spera sa joace roluri principale in filmul asta regizat prost, numit politica romaneasca…
Ziarul PROFIT Tolo.ro: Cocos, Pinalti si Niro sint bagati si in EADS – Ziarul PROFIT • 28 octombrie 2014, 12:11
[…] Citeste materialul si comenteaza pe Tolo.ro. […]
Horia • 28 octombrie 2014, 12:25
Gretos! Parca era ziar de sport, nu de propaganda psd-ista. Pe mine m-ati pierdut ca si cititor. Dar, stati linistit, nu dumneavoastra sunteti de vina, ci Basescu.
Florin • 28 octombrie 2014, 12:28
Bai nea Tolontane, ai fost COLOSAL!!!!!!!!!!
Abia acum mi-a placut intr-adevar ce ai scris, ai mers la esenta.
E o raza de lumina la orizont, asa cum a fost base cand dadea cu matura prin pd.
Pe urma s-a impiedicat din maturat intr-o „glezna” blonda si a pierdut matura, cum se vede.
Cand te sacrifici si intri in politica?
Io • 28 octombrie 2014, 13:05
chestia cu Iliescu puteti sa o probati? cred ca memoria v-a inselat, daca nu este vreo rautate gratuita! un comunist sa vorbeasca despre capitalism original?
eu tin minte ca a vorbit ceva de capitalism de carton sau de cumetrie, nicidecum de capitalism original! si a vorbit in asa fel despre capitalism, ca a fost luat pe sus cu fulgi cu tot, de aparatorii noii oranduri sociale!
cazul vine sa-l confirme pe Marx care vorbeste despre acumularea primitiva a capitalului si despre furt, ca modalitate a formarii proprietatii private!
cazul vine sa-l confirme pe Weber care arata ca odata cu intrarea in modernitate, exista o clara ruptura intre valorile economice, cele politice si cele morale!
uneori e buna si cunoasterea…
Cătălin Tolontan • 28 octombrie 2014, 13:10
16, florin: inteleg ce spui, evident ca originea banilor e bugetara sau, si mai exact, banii vin de la cetateni.
Dar cind am spus ca sursa spagii este de la multinationale am plecat de la ideea ca totul a fost premeditat. Informatizare e logic sa existe. Cu alte cuvinte, banii oricum ar fi fost folositi, tot ajungeau la niste companii, mult mai putini si mai eficient insa.
Cind insa o multinationala isi lasa intermediarii (gen Florica) sa planuiasca totul si se uita in partea cealalta asta inseamna ca participa activ la furtul resurselor unui buget national.
De acolo au venit banii care au mers la Cocos, Pinalti, Niro si mai departe la politicieni.
20, Io: sigur ca asta a spus Iliescu. Ii spunea in multe feluri… a treia cale… democratie originala… capitalism original
mitroi • 28 octombrie 2014, 13:12
Acesti mafioti au invatat de la Nastase o lectie de capatai; daca tot furi, apoi fura milioane de euro si nu fi gainar! Pentru cateva milioane de euro poti scapa cu 2-3 ani e inchisoare. Executi o treime si ai ramas cu banii. Neam de neamul tau poate huzuri. In schimb, pentru 2-3 mii de lei, un amarat poate primi cativa ani cu executare si dupa eliberare tot in curul gol se trezeste.
Cata vreme nu se confisca averile, chiar si instrainate, tot hotii sunt deasupra legii. Altfel spus, tot nu se face dreptate.
razvi • 28 octombrie 2014, 13:13
Fac 2 ani de puscarie si raman cu banii! Super afacere….
vasco • 28 octombrie 2014, 13:15
Da?Sunt in stare sa pun pariu ca nici unul dintre cei mentionati in titlu nu vor ajunge in puscarie…Tot vreunul de-al celorlalti,poate d-na Andronescu,poate altcineva..
mai conteaza ? • 28 octombrie 2014, 13:16
De furat se ocupa si unii si altii , curios, se vorbeste prin targ ca astia de dreapta erau/ sunt mai lacomi ca aia de stanga !
der • 28 octombrie 2014, 13:28
@C. Tolontan: Iliescu a patentat „capitalismul de cumetrie” dar e fals sa insinuati ca l-a si promovat. Si nu ati corectat inca „eroarea” cu suma. Multumesc.
albescu • 28 octombrie 2014, 14:03
Am o singura nedumerire. Stiam ca dl Cocos era undeva in Dubai. A venit el singur sa i se puna catusele la mana??? S-au a fost adus precum Haissam. Si daca a fost adus, de ce dl Basescu nu stie si nu se lauda!!! Rusine!!!!
Malganis • 28 octombrie 2014, 14:14
Daca e Cocos (!) trebuie sa fie si Gaina pe undeva…Cand va fi chemata si ea la apelul de seara ?
„Capitalismul de cumetrie” inventat ( mai bine spus PASTORIT ) de I.Iliescu isi arata in sfarsit fata lui HIDOASA…!!! In tara asta saraca, produsele IT s-au vandut si se vand cu preturi MAI MARI decat in Germania ! Si nimeni n-a avut nimic de obiectat pana acum ? DE CE ???
Cainerrosu • 28 octombrie 2014, 15:00
eads>microsot ! O sa vedeti ! Remus Truica si Adrian Nastase sunt capii afacerii eads !
Iustin Negru • 28 octombrie 2014, 15:11
Exact! Treaba justiției este una, dar cred că cetățenii au până la urmă cea mai mare responsabilitate.
S-a ajuns în starea asta de hoție generală în clasa politică tocmai datorită faptului că românii au acceptat așa ceva.
Sper ca noi, cetățenii, în special tinerii, să ne trezim și să-i punem la colț pe acești păpușari.
Diana • 28 octombrie 2014, 15:41
Clar nu suntem poporul mesianic!
Si n-avem nici norocul Poloniei din ultimii ani, reamintesc:
1.tara catolica, desi sunt de origine slava, au sansa sa il dea pe Papa, de aici o serie de beneficii
2.in 90 americanii ii iarta de datorii, pe cand pe noi ne-a imfometat ceausescu sa le platim
3.avionul plin ochi cu politicieni (probabil multi corupti) cade
Domnul Tolontan, pana una alta, investigatiile astea cu Microsoft vin de la Obama; pana anu trecut, companiile americane puteau face orice in afara granitelor, orice ilegalitate; dar Obama, anu trecut a zis ca nu se mai poate asa, pe termen lung companiile americane pierd, capata imaginea de corupte, si s-a ajuns si la ancheta asata; deci asta cu m$ e de la fbi! Iar nato-sua asta a zis lu Ponta, bha, pe astea de le-am semnalat noi le lasati sa curga, vinovatii sa plateasca, altfel adios, va excludem.
sly • 28 octombrie 2014, 15:52
„Asistăm la încercarea de supremație a legii în fața elitelor.”Cataline, cetatenii respectiv nu sunt elite sunt doar presupusi hoti. Din ce fel de elita ar putea sa faca parte Gh.Stefan „Pinalty”?
Altfel faci o treaba buna, da-i inainte!
trolu • 28 octombrie 2014, 15:56
acum înţeleg de ce şi-a vândut madam udrea casele! deja ştia ce-l aşteaptă pe cocoş iar de acolo nu mai decât un pas pentru cofiscarea extinsă a averii obţinută prin trafic de influienţă…
dar cocoş putea face trafic de influienţă fără a avea spatele asigurat de soţia şi protectorul soţiei sale?
că doar nu au zburat atâţia bani din bugetul public fără ştiinţa serviciilor romăneşti (cele americane au ştiut iar în baza bunei colaborări i-au informat şi pe români)?
dacă au ştiut serviciile înseamnă că au ştiut preşedintele, primii miniştri?
Florin • 28 octombrie 2014, 16:04
Bah da voi sunteti inconstienti?
Vorbim acuma de Iliescu si ca el a patentat modelul hemoragiei controlate (de fapt el l-a luat de-a gata de la rusii lui), cand de fapt alta e problema:
ce face nuti fara cocos?
paun nicolae • 28 octombrie 2014, 16:08
luptati cu toate fortele pentru confiscarea tuturor averilor nejustificate.de unde a platit bombonel 750.000euro penalizare?
cornel • 28 octombrie 2014, 16:10
Chiar daca acum muncesc in Korea tot citesc cu interes articolele tale,bravo! Ptr mine esti cel mai credibil
STS • 28 octombrie 2014, 16:16
Pe cand verificari si cat a platit STS pentru aparatura adusa in sistemul 112 si nu numai… sa vedeti acolo surprize si mai mari….
mary • 28 octombrie 2014, 16:44
Cred ca domnul Tolontan sufera, dar sufera intens, se apropie de doamna Udrea, astia de la DNA, iar de la ea la MACOVEI este doar un pas marunt. Cu ce bani s-au facut campaniile electorale pt europarlamentare ale doamnei Macovei, nu cu bani furati? N-a spart targul cu Basescu de prea multa vreme. Intre Udrea si Macovei n-a existat decat rivalitatea pasiunilor pt Base.
alex • 28 octombrie 2014, 16:52
Vai, ce deontolog rasat
Nici un cuvint nu mai zic articol despre jaful la care a fost supusa Steaua de catre arbitru la mures. Ia sa fi fost invers sa vezi deontologul ce perora
Pina una alta sunt doar cercetari sa vedem judecata. Chiar nu il vad pe Cocos sa fie ascuns vreo citiva ani. Dar e campanie si trebuie sa dam impresia ca sunt anchetati si ai lor nu doar psd.
kostas • 28 octombrie 2014, 17:28
Dl Tolontan sapa mai adanc si il vei gasi si pe Vasile Blaga intrucat a gestionat o parte din banii europeni la securizarea frontierelor Un nepot de al sau care s-a instruit la constanta ca subofiter si a dat tot programul peste cap al cursurilor numai ptr ca era nepotul sau
LucianD • 28 octombrie 2014, 17:48
Avem nevoie de o lege CARE SA SE APLICE a confiscarii extinse si de confiscarea IMEDIATA, adca deindata ce exista o hotarire judecatoreasca definitiva si irevocabila.
Banii reintorsi in circuitul public vor fi atunci folositi asa cum trebuie pentru binele public, ceva pe sistemul suedez de exemplu, iar hotii de milioane de euro dar si cei de sute sau zeci de mii sa nu mai primeasca locuri caldute la pirnaie, NU, sa ia cu suspendare dar sa ajunga sa cerseasca la biserici ca sa-si asigure traiul, adica sa LE IA TOT!!!!
Se poate face asta, sau e o utopie?
Macar partial, si tot ar fi bine, sa simtim si noi ca ne creste nivelul de trai si sintem respectati in lume ca urmare a acestor acte de justitie, nu de alta dar tragem de 25 ani targa pe uscat si ne mintim pe noi insine ca o ducem din ce in ce mai bine in acest capitalism struto-camilic.
Una din cauze sint hotii acestia „oameni de afaceri” si „politicieni” – in ghilimele pentru ca, de fapt, nu sint nici una, nici cealalta, sint borfasi ridicati la rangul de mafioti internationali.
enescu • 28 octombrie 2014, 18:21
@ 16, Florin
Nu inteleg de ce esti deranjat ca Tolontan a pus degetul pe „ï”.
Sunt tot mai putini oameni de presa care isi fac cu adevarat treaba.
Nu putem trece cu vederea ca o mare parte din vina in aceasta jefuire a banului public o au oamenii de afaceri – exact in maniera prezentata de Catalin si Mirela.
Cred ca e gresit sa intram in jocul oamenilor de afaceri care ne dau raspunsuri si justificari care nu fac altceva decat sa revolte opinia publica.
Un exemplu ar fi cazul lui Talpes de la SOFTWIN – care a dat un raspuns absolut jenant in ziarul fianciar legat de acest scandal.
Chiar si in aceste situatii nu iese din tiparul articolelor ce imbraca nuantele frumoase ale povestilor de tip “Fat Frumos din lacrima” cand vine vorba de persoana sa.
Ne citeaza un psalm din cartea „Cei care schimbă jocul” – pe care o ridica la rang de BIBLIE, sa ne convinga astfel ca nu avem de ce sa ne indoim de ce face Talpes. ….jenanta maniera de manipulare, nu ?
Se scuza ca a avut DOAR 1.09%.
Nu ne spune nimic de EADS….poate si in cazul eRomania lucrurile au avut aceeasi esenta/influenta. Proiect de sute de milioane de euro derulat tot cu Gabriel Sandu la conducerea MCTI. Putem sa ne ridicam un semna de intrebare, nu
Nu ne zice nimic despre ce au insemnat platile catre Mircea Miclea in 2004….daca aveau legatura cu prezentarile pe care Mircea miclea le facea la hotelul CARO….aveau legatura cu vreo pofta de o felie din EADS sau alte proiecte…..s-a scris la momentul respectiv.
Sunt peste tot acesti oameni chiar si la nivelul inspectoratelor scolare. Nu a iesit la rampa sa ne spuna nimic despre cazul inspectorului scolar Emil Onea – care a primit peste 200.000 lei de la Softwin. Ce reprezentau acesti bani incasati de la Softwin? Cati astfel de inspectori or mai fi existand oare?
Se obtin avantaje de catre aceste firme ?
Elevii au inceput scoala fara manuale – pentru ca aveau nevoie de manuale digitale. Vedeti ce firme vand manualele din lista aprobata de MEC. Vesnicii Siveco si Softwin.
Invatamantul este praduit in scopuri personale. Auzim doar cuvinte pompoase: cercetare, inovare si in realitate constatam ca sunt doar interese personale si nimic altceva.
Ma intreb cum a obtinut Florin Talpes finantari UEFISCDI (MEC) pentru proiectele Softwin si Bitdefender, cel putin dupa aprilie 2011, cand a fost uns in functia de Presedinte al CNDI de catre Marele ministru al educatiei si cercetarii Daniel Funeriu (cel despre care am fost anuntati deja ca este nevinovat, inainte ca cercetarile sa inceapa).
Un exemplu cu adevarat revoltator – finantarea unui produs cu 3.2 milioane de lei ale carui drepturi apartin unei societati din Cipru – Bitdefender IPR Management Ltd.
http://www.trademarkia.com/map/bhave-76659451.htm
http://www.trademarkia.com/company-bitdefender-ipr-management-ltd-155603-page-1-2 http://www.trademarkia.com/logo-79102622.html
Ma intreb de ce nu a cerut finatarea de la statul cipriot daca proprietarul produsului se afla in Cipru?
Ne punem intrebarea fireasca, daca astfel de finantari in proiecte de inovare au ca scop un efect benefic de crestere a economiei romanesti?
Cum pentru proiecte precum „Roboscan Aeria” statul da dovada de nepasare cand vine vorba de valorificarea acestor proiecte cu un potential comercial evident? De ce astfel de proiecte, varf de lance, premiate la Geneva, nu obtin finantare UEFISCDI?
Sunt situatii care nasc intrebari. Poate ne raspunde in calitate de presedintele CNDI – Florin Talpes, macar pentru o parte, fara sa ne subestimeze discernamantul, citandu-ne psalmi. Nu putem asculta povesti de succes ai afaceristilor gen Softwin si Siveco daca primim raspunsuri greu de ingerat.
Din pacate cad miturile unul dupa altul si constatam ca ne-am imbatat cu apa rece in cei 25 ani in care capitalismul a imbracat o haina salbatica.
Ma intreb cand se vor inchide scurgerile de bani destinati indestularii intereselor?
Probabil ca doar atunci cand vom avea o piata libera si nu caiete de sarcini cu circuit inchis, cu dedicatie pentru interesele unora….Si atunci cand matrapazlacurile oamenilor de afaceri si a politicienilor corupti vor fi aspru pedepsite de lege. Doar atunci….poate
simplu • 28 octombrie 2014, 21:27
” O piață liberă, eficientă, ar fi redus prețurile și, automat, marjele de profit, în primul rînd ale multinaționalelor. ”
O afirmatie. „Piata libera ” a fost inventata TOCMAI pentru marirea profitului, nicidecum pentru un profit mic. Punct.
Santem maturi si e bine sa nu ne mai ferim, alegerea firmei germane a fost o CONDITIE pusa la semnarea acordului de primire in ue, tot asa cum si multe „afaceri” au fost cedate tertelot tari la negocieri , cum ar fi distributia de gaz, curent electric sau apa. Sa ne amintim de exemplu ca public s-a afirmat ca Romania nu este pregatita de aderare pentru ca nu vanduse BCR. Sau sa fim in ton, Arena nationala care a ajuns la sume colosale,nemtii vad ca nu sughit sa incaseze dublu. Asa ca daca se poate TOTI la brutarie in frunte cu prietenul lui Jonny Plimbaretu’, vesnicul machit care a stiut tot in timp real. Si dupa cum spunea ” DACA PIC IO, VA TRAG PE TOTI DUPA MINE” , se pare ca acum o sa fie el tras de mafiotii lui si ai altora.
dan • 28 octombrie 2014, 21:43
Nu am mila de niciunul dintre cei trei crai de la rasarit, dar am o curiozitate. Facsimilul prezentat nu este din referat, ci din ordonanta, iar acel document nu e public. Deci, cum ati ajuns in posesia lui????? Sa fie bresa?
Nedelea • 28 octombrie 2014, 22:00
http://www.comisarul.ro/politic/o-imagine-de-23-milioane-de-dolari_255716.html
eu • 28 octombrie 2014, 22:12
Cum am dat Romania pe mana unora ca ei? Cat vom mai rabda ca resursele tarii, deci ale poporului sa fie furate, vandute, amanetate de indivizi precum Pinalty, Cocos si restul?
Ani la rand, pe vremea cand urmarea fotbalul romanesc, nu o mai fac de multi ani, ma tot intrebam cum unul precum Stefan este om de afaceri si isi permite sa plateasca salarii de mii de euro unor fotbalisti in timp ce omul de rand castiga 150euro / luna. Omul asta era invitat cel putin odata pe luna la Procesul Etapei de catre „amfitrionul” Ioanitoaia.
D-le Tolontan, stiu ca nu e treaba dumneavoastra de ziarist sa dati solutii, insa poate ar fi bine sa scrieti, ca tot va citesc oameni multi despre cum administreaza Norvegia resursele ei.
Cătălin Tolontan • 28 octombrie 2014, 22:50
44, dan: ordonanta, nu referat, imi cer scuze, aveti dreptate!
E de interes public acest document, chiar daca nu e public? Este. E important ca acesti oameni fac acelasi lucru si in EADS? Este.
Asa am intrat in posesia lui, e profesia noastra.
Secretele statului sint inferioare interesului public.
cei7pitici • 29 octombrie 2014, 0:04
Ai dreptate. De acum incolo e responsabilitatea noastra, de cetateni, sa nu mai permitem asa ceva. Sa avem grija ca mafia economica care e developata acum sa nu fie inlocuita de o alta, mai smechera, mai vicleana.
Va salutam pe amandoi
Marian • 29 octombrie 2014, 0:04
Ai scris articolul acesta fara ca sa intelegi de fapt nimic 🙂
Faci aceeasi greseala ca orice prompterista: spui ca in cazul Microsoft s-ar fi dat in plus 1 milard!
Pai in primul rand, 1 milard este suma totala, nu cat s-a dat in plus. Si in al doilea rand suma de 1 miliard nu se refera doar la Microsoft, ci la inca vreo 2 contracte, unul cu Siveco si altul cu EADS. Dintre care cea mai mare pondere o are EADS. Valoarea tuturor contractelor Microsoft este in jur de 200 de milioane.Si vorbim de valoare totala, nu de cat s-a dat in plus.
Poate ca nu ar fi rau sa te informezi un pic inainte de a scrie, ca sa nu mai arunci aiurea cu cifrele.
Sau poate crezi ca umfland cifrele captezi mai multa atentie?
Catalin P • 29 octombrie 2014, 1:23
Fratii mei
Ca o discutie asa:Cine nu ar accepta sa faca 2 ani pentru mai multe milioane de euro?
Cred ca toti.