Ce se va întîmpla cu Steaua?

Mulțumire în supărare, așa s-ar putea numi sentimentul multora dintre suporterii steliști după eșecul de la Sofia. E asta o iubirea trădată? Oamenii se explică.

vineri, 29 august 2014, 6:47

Mulțumire în supărare, așa s-ar putea numi sentimentul multora dintre suporterii steliști după eșecul de la Sofia. E asta o iubirea trădată? Oamenii se explică.

Echipa nu va merge în Champions League, dar rămîne consolarea grupelor Europa League, astfel încît, de pe această bază, fanii au posibilitatea să se exprime.

Un dezastru total, cum ar fi fost eliminarea din cupele europene, ar fi anulat pînă și ideile. După bomba atomică, rămîn doar scorpionii, reproșurile și dușmănia, pe cînd o înfrîngere ca asta poate fi o lecție.

Observația fundamentală a suporterilor este aceea că ”Becali vrea să cîștige la Loto fără să cumpere bilet!”, după cum a sintetizat chiar unul dintre ei. Retrospectiv, cei-ce-țin-cu-Steaua consideră că toate calificările de pînă acum au avut la bază aceeași logică zgîrcită. Cînd a existat un grup suficient de puternic de jucători și mult noroc, a ieșit. Ulciorul nu merge de multe ori la apă.

Într-un anume sens, chiar se bucură că oala cu galbeni s-a spart. Socotesc că singurul care pierde imediat este patronul văduivit de cele 15 milioane de euro diferența dintre Champions League și Europa League. ”Oricum n-ar fi băgat banii în echipă, așa barem vom întîlni niște adversari cu care ne-o putem da”. Cocoșeii zornăie în glod, oamenii se înseninează.

Așa arată o iubire trădată?

Sylvain Tesson, un scriitor francez care s-a izolat voluntar vreme de 6 luni pe malul lacului Baikal, practic o mare de 700 de kilometri lungime, povestește cum a început să îndrăgească cele cîteva obiecte din cabana sa modestă.

Cel care s-a însingurat ”ca să văd dacă mai am viață interioară” zice că ”Există un raport invers proporțional între numărul lucrurilor pe care le posezi și intensitatea atașamentului față de ele”.

În sport, nu poți ține cu mai multe echipe. Adică poți, dar puțini sînt cei care fac asta. Pentru majoritatea covîrșitoare a microbiștilor, opțiunea este una singură și una pentru o viață.

Nu oportunismul, ci fanatismul devine trăsătura relației dintre iubitorul echipei și obiectul dragostei sale.

Sînt sociologi care cred că genul acesta de pasiune îl regăsești în politică, în atașamentul pentru formațiile muzicale și cam atît. Ai un topor agățat de tavan în taigaua siberiană, o oală, o trupă de pletoși și o echipă de fotbal.

E absurd, așa cum au început să declame pe la colțuri cei din stafful Stelei, să crezi că dacă suporterii simt alceva decît doliu profund, e semnul că ei și-au trădat iubirea.

În sport nu e ca la mașini, dacă te-a dezamăgit o firmă, treci la alta. Mai greu, dar treci. În sport stai și suferi. Dacă tot ești captivul propriei pasiuni bătute de toate vînturile, măcar dreptul să te plîngi îl ai.

După cum, e la fel de impropriu ca suporterii să continue să-l judece pe Gigi Becali cu standardele lor afective.

Mulți patroni de echipe din Vest sînt întîi chibiți și abia apoi finanțatori. Cresc cu echipa în casă și visează să o finanțeze cîndva. E un comerț, dar și o onoare, e bucuria de a duce tradiția înainte. În privința lui Becali, el a fost cristal de sincer de la început: a fost afacerist, afacerist și afacerist. Din cînd în cînd îi mai izbucnește egoul, dar repede de acoperit de mărunt.

Pe această îmbinarea tăioasă dintre pasiune și business rareori este pace. Faza e că, în clarobscurul argumentelor fiecăruia, Steaua a luat-o pe un drum care poate duce oriunde: la stabilitate sau la decădere.

Asta e Sofia, o răscruce. Fără investiții, va urma refluxul lacului care nu iartă.

Comentarii (78)Adaugă comentariu

Darie  •  29 august 2014, 7:15

Salut Catalin!
Sa speram ca, Steaua, care este sa recunostem, un bun national, nu va avea soarta Urzicenilor.Nu inteleg cum un om serios, educat, manierat,precum Costel Galca sa se faca pres in fata asa zisului patron…!! Doar ca apare in cv-ul tau ca ai antrenat Steaua?! Pentru atat sa faci atatea compromisuri? In locul lui Costel as pleca cu demnitate, a realizat lucruri fantastice la Steaua intr-o perioada asa de scurta!

ionel  •  29 august 2014, 7:36

salut,este similar cu ce s-a intamplat la Dinamo in dubla cu Lazio,in loc sa aducui jucatori de valoare ,Borcea l-a adus pe Nastase.A fost cea mai trista noapte din viata mea atunci cand Lazio s-a calificat.

Gabriel Bratu  •  29 august 2014, 7:43

Nu se va schimba nimic esential. Steaua va fi in continuare o echipa bunicica si un club rusinos din punct de vedere al organizarii.

imperator  •  29 august 2014, 7:50

Aia cu ” Becali si biletul ” e cea mai tare…:))))

razvan  •  29 august 2014, 7:52

„Ocaua” nu are de ce sa mearga la apa…e o unitate de masura a greutatii….ce trebuia sa trimiti la apa e „ulciorul”. Intr-un fel, desi sunt stelist, ma bucur ca am ratat aceasta calificare, pentru ca asta (POATE) arata celor din conducere ca aceasta abordare „la alibi” e falimentara. Cum arata lucrurile in acest moment, nici la campionat nu prea suntem favoriti…deci sper ca acolo, undeva la racoare, cineva gandeste (de ce oare ma indoiesc)!

Radical  •  29 august 2014, 7:57

Eu sper sa duca la caderea psihica a lui Becali, sa vanda Steaua si sa vina un conducator adevarat care sa gestioneze fondurile cum trebuie.
Nici macar n-ar trebui sa investeasca foarte mult, doar sa investeasca 90% din ce castiga Steaua si tot ar fi bine.

alex  •  29 august 2014, 8:01

Domnule Tolontan, eu consider că pe lângă toate cele enumerate (prozaic) de către dvs. mai sunt aspecte demne d eluat în seamă.
În primul rând ce s-a întâmplat cu fostele echipe ce au participat în competiția de 20 mil euro? Se desfințează pe capete. Urmează Steaua? Greu de spus, dar este un trand.Mai sunt jucători de vânzare și patronul știe de după gratii că acum este șansa lui.
Nu știu care este situația financiară la Steaua, dar dacă Gâlcă îi denumește eroi înseamnă că această declarație mai ascunde și alte lucruri neștiute oamenilor de rând și despre care nu poți spune ceva.
Eu nu țin cu echipa Steaua, țineam cu Universitatea Craiova (defuncta), iar dacă unei asemenea echipe ca ea, Rapidului, Argeșului, Constanței, Aradului, Hunedoarei, Timișoarei, Dinamo (insolvență), li s-a putut întâmpla asta….Steaua nu ar fi o surpriză. Atnci când nu te solidarizezi ca jucător, oameni de fotbal și suporter, vei ajunge să traiești ce au trăit și alții și i-ai ignorat. Și dacă mândria locală sau națională v-a fi anulată de aceste dispariții, poate oamenii își vor îndrepta atenția asupra altor sporturi și le vor practica chiar ei. Cred că în sport (ca și politică) va apune vremea suporterilor-masă de manevră. Chiar blogul dvs o poate confirma. O zi faină și nu uitați există și lucruei mai importante (familie, prieteni, sănătate) decât o necalificare aducătoiare de GOLD.

cj666  •  29 august 2014, 8:08

Hai sa fim seriosi. Nu inteleg de ce atatea discutii. Daca tineti minte in anii trecuti steaua defila in campionat si era numita rusinea europei in CL. Recordul cu cele mai multe meciuri fara victorie parca ii apartine. Revenind la campionat, orice om lucid nu are urma de mirare pentru nenumaratele „succesuri”. O pleiada de echipe satelit, arbitrajul aservit, o multime de jucatori de la alte manageriati de o anumita doamna sotie a antrenorului, posibile dar nedovedite situatii de dopaj. Cam asta este masura coruptiei adusa de Becali in fotbal. Si asta se pare ca in favoarea lui, exclusive a lui, pentru ca aechipa nu a prea beneficiat de banutii intrati prin inselaciuni.
E adevarat, echipa nu a fost rea anul trecut si acum 2 ani, sau cel putin asa parea impinsa de la spate de tot felul de interese oculte. Dar acum este mult sub alte echipe si sper ca acest camionat va fi mai curat. Nu mai e aceeasi conducere la CCA….

CostiTM  •  29 august 2014, 8:10

mai dureros este ca am pierdut in fata unei echipe pe care Steaua lui Reghe o invingea in 9 meciuri din 10,e inadmisibil ca pe vremea lui sa alergi 90 de minute si sa fii proaspat,iar acum cu Galca sa termini energia in minutul 50.Vina nu e in totalitate a ciobanului,jucatorii au partea lor de vina,Lato joaca din ce in ce mai prost,Popa e o umbra a jucatorului care a fost.Arla,Szukala,Varela,Sanmartean merita o marire de salariu mai mult ca niciodata,au ramas constanti indiferent de antrenor si mai important,indiferent daca au oferte sau nu de a pleca in strainatate.Sa privim partea buna a lucrurilor,daca eram noi in grupa bulgarilor,facea Realul scor cu noi,la nivelul lotului de acum.Despre cioban,acum se vede cat de „afacerist” este,la fel ca toate firmele ce le are sau le-a avut,praf si pulbere ramane in urma.

kos_tyn  •  29 august 2014, 8:14

inainea meciurilor cu ludogoret imi doream ca steaua sa nu se califice, cu toate ca sunt fan steaua
singurii care ar fi castigat erau jucatorii,primele si becali.
UCL e insa o palarie prea mare pentru steaua si fotabalul romanesc. aici ar fi fost ciuca batailor. EL este o competitie cat de cat accesibila echipelor romanesti.

Cătălin Tolontan  •  29 august 2014, 8:21

5, razvan: multumesc, am gresit intr-adevar s-au amestecat in capul meu ”i-a prins cu ocaua mica” si ”ulciorul nu merge…” 🙂 Am corectat, multumesc!

englezu  •  29 august 2014, 8:22

Cine este, in realitate, Giji Becali ? Pentru cei care mai cred in minciunile lui, un citat din Biblie: Evanghelia dupa Matei, cap.6.2.”Cand faci milostenie nu trambita inaintea ta , cum fac fatarnicii in sinagogi si pe ulite, ca sa fie slaviti de oameni; adevarat graiesc voua: si-au luat plata lor. 3. Tu insa, cand faci milostenie, sa nu stie stanga ta ce face dreapta ta. 4. Ca milostenia ta sa fie intr-ascuns si Tatal tau, Care vede in ascuns, iti va rasplati tie.” Ce spuneti, jiji-fecali este credincios sau un fanfaron incult, veros, venal? Cat despre fotbal, el nu a avut niciodata vre-o legatura cu sportul; numai cu afacerile murdare; de aceea se afla la „brutarie” ! Amin.

Enjoy.the.silence  •  29 august 2014, 8:22

In acest moment, maretul (fost) club Steaua se prezinta astfel: Patronat si mabagement in puscarie, fara stadion propriu, fara baza de antrenament propriu, fara grupe de juniori, fara magazin oficial (o singura taraba in Berceni apartinand fostului sef de galerie condamnat definitiv pt omor, parca, prezentarea marfii fiind facuta de fiul acestuia intr-un mod complet agramat si incredibil de rusinos intr-un reportaj difuzat la tv), fara o organigrama cat de cat normala (mache pe banca si argaseala sef), fara un dept de marketing (creatorul brandului FCSB a fost concediat pt ca „ce am ioooo nevoie de marketing”), se vand jucatori pe banda rulanta, banii proveniti din vanzari si bonusuri uefa intrand EXCLUSIV in buzunarul patronului puscarias, transferurile reprezinta numai jucatori liberi de contract, preturile biletelor sunt exorbitante la meciurile din grupe.
Da, sunt fericit si ma simt bine pt ca am ratat accederea in grupele UCL.
PS: nu mai calc pe stadion.

andy  •  29 august 2014, 8:28

da, de acord. Becali a fost sincer de la inceput. doar banii il interesau. dar eu stiu ca mai exista o vorba care spune „sa nu omori gaina care face oua de aur”. din toate afacerile lui actuale, Steaua e singura care ii aduce profit-am vazut pe pro sport.ro un studiu cu cifrele pe masa. Becali,prin zgarcenia lui, a omorat aceasta „gaina” si si-a eliminat o sursa esentiala de profit. „Ma intereseaza doar banii!!’ Asta a spus. Dar el n-a inteles ca fotbalul n-are nimic in comun cu o afacere cu terenuri. Azi cumperi un teren de 20 ha cu 5 euro mp si astepti ca maine sau peste 1, 2 sau 5 ani sa-l vinzi cu 500 de euro.si asta fara sa mai investesti nimic in afacere-doar plata impoitului aferent pana la vanzare. Steaua inseamana altceva-ca orice alt club de fotbal-trebuie sa invetesti mereu cate ceva: in jucatori de valoare, in salarii stimulative, etc.Steaua a intrat intr-o vrie din care ar putea sa mai iasa-daca mai iese-dupa alti 6-7 ani pierduti(vezi perioada 2006-2012). Iar regretele vor fi tardive. Becali n-a inteles ca victoriile aduc victorii si infrangereile aduc alte infrangeri. cand va intelege asta va fi prea tarziu.neinvestind acum in echipa pierde oportunitati esentiale-caci pe plan intern Petrolul si Astra nu asteapta-si pierde sirul succeselor.asta denota o lipsa totala de viziune in afaceri. dar ce pretentii sa ai de la cineva care identifica o echipa de fotbal cu un simplu teren de „”n „hectare?

mau pitesti  •  29 august 2014, 8:31

Ce sa ne mai ascundem dupa cuvinte pompoase si glorie demult apusa, negreu pe alb,steaua este singura echipa care a vandut cei mai buni jucatori inainte de a juca in calificarile pt CL si nu doar inaintea campaniei,chiar inainte cu o saptamana de play-off,l-a vandut pe Gardos,unul din cei 3 fundasi pe care Steaua ii mai avea…
Sa-mi explice si mie cineva ce strategie e asta? ce e in mintea unui cioban ahtiat dupa profit facut din nimic (cum e invatat de cand s-a nascut) ?
Suntem stelisti,nu avem orgoliul ranit,suntem pana la moarte alaturi de Steaua,dar parca am vrut cu totii sa se intample asta,sa-i dea cineva o palma infractorului,care sta in puscarie si asteapta milioane de euro nemunciti…

edis  •  29 august 2014, 8:39

Rascruce pe ciupercile lui Merlin:) Steaua e la vale si nu se opreste

Mishu  •  29 august 2014, 8:42

Domnule Tolontan, eu sunt rapidist de mic si asa o sa mor…asta este! Comentez fiindca sunt roman si nu ma bucur de raul altor echipe din Romania si am puterea sa ma bucur atunci cand acestea reusesc ceva bun. Sper ca Steua sa nu fie afectata de episodul Sofia. Becalli ar trebui sa inteleaga ca este necesar sa si cumpere valoare nu numai sa vand in castig. Totusi, atat cat el va dori si va avea cu ce, nu ar trebui ca suporterii sa isi doreasca pe altcineva – uitati-va ce a fost si inca e la Rapid si Dinamo, amintiti-va de Universitatea, Poli….si, ma scuzati, poateceste si vina dumneavoastra a jurnalistilor care, in cautare de subiecte, careodata, plusati prea mult pe anumiti jucatori si ii faceti mai mari decat sunt…devaccea li se urca la capmsi pleaca sa se piarda. La Steaua, dar si la alte echipe ar trebui sa existe permanent, pe perioade de 5-6 ani, nuclee de jucatori stabili altfel nu se va ajunge la performanta. In plus, un jucator ar trebui lasat sa plece actuci cand deja are un inlocuitor la fel de bun sau cu potential, nu doar lasat sa plece si dupa aceea ” sa vedem pe cine gasim sa il inlocuiasca”. Cu stima!

Marius  •  29 august 2014, 8:45

Buna ziua Catalin,
Despre acest articol am o singura observatie…e timpul sa nu mai fi atat de plastic si sa spui lucrurilor pe nume.Ce se intampla la Steaua in acest moment fost anticipat de Reghe si din acest motiv a plecat.Este sfarsitul firesc al unui ciclu si fara investitii si suflu nou nu se poate face performanta…Becali este un om ranit din ziua in care a intrat acolo,este dezamagit de faptul ca a bagat muuuulti bani in tara asta si el face puscarie…nu va mai baga la steaua bani si am curaj sa pariez ca va vinde clubul in max 6 luni..Pai e posibil sa negociezi cu un jucator o luna de zile????!!!!A luat 7,5 mil euro pe Gardos…pai mergeam in sec doi il luam pe Bokila…il luam pe Wesley…pe Andrei Marc si Anton…investitie de 3,5-4 mil…si intram in Liga unde castigam 30 mil….e simplu!!!Apoi Galca…ai jucator accidentat..pai dc sa il bagi in min 1?????Incepi cu parvulescu si lato pe aceasi parte,il lasi pe sanmartean sa faca faza ofensiva,sa puna probleme si in min 80 faceai schimbare cu Tanase…Pacat,mare pacat…Ludogoret era de batut si la Sofia….Aceasta echipa va merge din inertie pana in iarna din munca lui Reghe,dar din iarna va fi prapad…Galca e prea respectuos,prea moale pentru o lupta asa dificila si dura cum e la Steaua….E ca si cand ai trimite in Ucraina la negocieri un om cu temperamentul si caracterul lui Galca….mai baieti nu va mai impuscati ,ca glontul va poate omori,haideti va rog..incetati va rog eu!!!!Pacat!

laurentiuvm  •  29 august 2014, 8:54

Sunt fericit si ma simt bine!
Steaua se duce la vale !

Vox  •  29 august 2014, 9:10

Problema de fond e ca ne prezentam in Europa la adevarata noastra valoare si nu cu cea artificiala promovata de masss media noastra(o alta valoare).
Adica precum Latolevici dupa sedinta cu suporterii, aproape in fundul gol.
Ne prezentam cu :
– o echipa fosta aspiranta la UCL in competitia celor modesti;
– cu o echipa calificata cu sansa dupa lupte eroice cu rezervele unei umbre de echipa;
– alte doua din care una falsa facatoare de minuni si una care nici nu a fost in stare sa ajunga la start, din motiv ca are ca frate siamez pe locatarul de la Poarta Alba.
P. S. pentru ca in anii trecuti numaram indignati jucatorii romani din echipele noastre, din cele doua echipe care au jucat ieri adunam macar de o jumatate ?

Mishu  •  29 august 2014, 9:13

Imi cer scuze dar as dori sa adaug ca nici la Steaua si nici la alta echipa desi in ultimii ani se practica, nu trebuie sa existe o ” dictatura a suporterilor” . Noi suporterii, care asa cum spuneati ne indragostim pe viata de o echipa trebuie sa fim cei care o iubesc la bine si la rau. Nu avem dreptul sa ii punem in genunchi pe jucatori, fiindca dincolo de faptul ca ii umilim, si nu asa trebuie sa ne purtam cu cei pe care ii iubim, le incalcam un drept al omului! Nu cred ca suporterii care au facut acest gest la Sofia ar sta in genunchi in fata patronilor lor, sefilor lor sau celor care spun ca ii iubesc. Ca si in viata oamenilor, in viata echipelor de fotbal sunt momente bune si clipe de cosmar, insa asa este. Viata..cu bune si rele…dar frumoasa in general.

Ush  •  29 august 2014, 9:37

Obiectiv vorbind, Steaua a ajuns intr-adevar acolo unde ii este locul. Steaua este o echipa de valoarea Europa League, nu de Champions League.
Suporterii cauta bucurie si suspans in fotbal si de aceea ei se bucura ca Steaua a ajuns in EL. In Liga Campionilor nu ar fi fost prea mult suspans cand stii ca Steaua s-ar fi dus nu sa joace la spectacol ci sa se apere si sa incerce sa scoata cate un punct nemeritat. In EL in schimb sunt sanse sa joace de la egal la egal cu cate cineva din grupa. Si asta e o bucurie, ca macar EL nu e o palarie prea mare.
Spun asta acum, pentru ca nu as vrea sa vad Steaua in situatia Rapidului. Dupa ce suporterii s-au plans si au tot strigat sa plece Copos se pare ca, de fapt, el a mentinut clubul cumva undeva mai sus cu finantarea lui asa cum a fost.
Privind din acelasi punct de vedere pot intelege ca exista si un recul acum la Steaua mai ales ca patronul este la inchisoare unde nu mai ai acelasi avant ca atunci cand esti liber. Cand esti liber risti mai mult, de la inchisoare nu prea.
Asa ca sa ne bucuram de meciurile din Europa League.

Trek  •  29 august 2014, 9:38

hm, de ce sa ne suparam, Catalin ? Steaua nu este a suporterilor. Banii din UCL ajungeau in buzunarul lui Jiji, nicidecum al Stelei si al echipelor de copii si tineret, acolo unde s-a distrus totul ! Cu jucatorii actuali nu se mai poate face performanta, Galca n-avea cum sa reuseasca cu jucatori de mana 3-a, vezi Rapa.
Cand se va hotara stapanul de la ` Poarta Alba ` sa investeasca si sa aduca un antrenor profesionist si cu niscai experienta ne vom mai bucura de nioscai succese, pina atunci propun sa observam doar rezultatele echipei Steaua, nu si jocul si meciurile transmise in direct, e pierdere de timp.
Fotbalul romanesc a ajuns la ` nivelul ` celui bulgar, maghiar, maltez, cipriot…

LFC  •  29 august 2014, 9:39

Foarte interesante informatiile sociologice si filozofice pe care ni le-ai oferit.
Cred ca se verifica in cazul tuturor suporterilor!
Dar, sa nu uitam ceva: marea majoritate a celor care sustin steaua sunt doar admisratori si oportunisti, nu sunt suporteri adevarati. Este foarte confortabil sa tii cu steaua. Cand iei prima data contact cu acest fenomen, e primul nume care te loveste din toate partile. Chiar daca unii vad unul, doua sau maxim cinci meciuri pe an, se declara stelisti.
Cu alte cuvinte, eu cred ca daca steaua ar ajunge, de exemplu in situatia Rapidului, nu va putea aduce mai mult de 500 de spectatori la un meci de divizia B.

Cu stima,

tudor

SAG  •  29 august 2014, 9:45

Patronul „fara bilet la loto” si cu „logica zgarcita” 🙂 tine strans de punga. Unii spun ca Reghecamf a plecat pentru ca patronul nu i-a marit salariul cu vreo 10.000 de euro. Eu nu cred ca-i numai asta. Nu numai cei 10.000 de euro in plus la salariu l-a determinat pe Reghe sa plece, ci mai sunt si alte motive. Reghe stia prea bine ca plecarile de la echipa(Chiriches, Bourceanu, Pintilii, Piovaccari, Rusescu s.a) vor slabi mult capacitatea de performanta si a cerut noi achizitii la fel de valoroase. A fost REFUZAT de patron pentru ca ar fi fost necesare multe milioane. Si rezultatele se vad acum: inlocuitorii nu sunt de aceeasi valoare. Si nici pe banca de rezerve nu sunt. Apoi, milioanele de euro de la arabi nu reprezinta un motiv mai serios decat orice pentru Reghe ? Galca a acceptat acest lot de jucatori, a cerut si el intariri, dar am vazut ca in spatele unor zambete amare pe care le-a afisat in declaratiile facute dupa meci se ascundea NEPUTINTA LUI de a avea si a completa lotul cu jucatori capabili sa performeze in CL sau in EL. Chiar in Liga I. Si….” Fără investiții, va urma refluxul lacului care nu iartă”….

Apoca  •  29 august 2014, 9:47

Sa nu cadem in tristeti adanci fara rost. Gigi nu a vrut sa bage bani fara sa fie sigur ca poate controla ce se intampla cu ei. Ideea lui este probabil ca pustii pe care Reghe i-a vazut trebuie sa produca. Asa se explica si venirea lui Galca pe care il recomanda doar experienta in lucrul cu tinerii si nu rezultatele.
Prin urmare CL nu se vrea anul asta si probabil nici campionatul. Dar asta nu e motiv de jelanie. Miza adevarata, o echipa noua, inca se joaca. Daca insa se vor aduce batrani in incercarea de a obtine rezultate s-ar putea rata lejer si acest obiectiv.
Eu sunt rapidist dar cred ca Steaua are inca pentru ce lupta, ramane sa inteleaga asta si suporterii ei care rar vad dincolo de rezultatul imediat.

brod  •  29 august 2014, 9:55

dumnezeu pare a-i fi dat destul (başca ce şi-a luat el singur!) ciobanului care se crede un al doilea mântuitor. lanţul de coincidenţe care au dus la eliminarea echipei arată, pentru unii, că acelaşi dumnezeu începe să-şi ia înapoi, spre a echilibra balanţa. se pare că puşcăria n-a fost decât începutul…

Marian  •  29 august 2014, 9:58

Buna ziua!
Cred ca titlul articolului nu este chiar corect. Momentul de rscruce nu a fot la Sofia ci cand Becali si MM au intrat in inchisoare. Sofia este efectul schimbarii politicii investitionale la Steaua.
Pe Galca va rog sa nu-l mai plangeti pentru ca si-o cam face cu mana sa.
Sa vezi ca Moti danseaza si topaie stanga-dreapta in poarta si tu antrenor sau capitan de echipa sau jucator care executa sa nu atragi atentia arbitrului sa-l tintuiasca pe portar pe linia portii, e o mare eroare pe care o pote savarsi un amator si nu un profesionist. Cum jucatorul care executa nu are voie sa mimeze ca executarea si sa pacaleasca poartarul asa nici portarul nu are voie sa se deplaseze pe spatiul portii pana cand executantul nu atinge mingea. Galca stiind ca are niste handicapati care nu stiu sa bata 11 m, a se vedea cele doua meciuri cu Astra la 11 m, trebuia sa fie riguros cu regulamentul de fotbal. Motii tintuit pe linia portii nu avea abilitatea unui portar de a plonja din bara in bara şi, de asemenea, nu mai putea sa faca actiunile de intimidare din timpul executarii loviturilor.

Catalin  •  29 august 2014, 10:12

Pentru cine oare e un dezastru ne calificarea in UCL ? Sau cat de mare e .
Ce se intampla cu Steaua ?

Pai raspunsul e ca deja Steaua a produs pana pe 29.08.2014 (de la inceputul sezonului )o suma estimata intre 8 si 10 milioane de euro :
vanzare Gardos aproximativ 6 mil euro, calificarea in play off 2,1 mil euro, grupe Europa League 1,3 mil euro .

Pana finalul sezonului mai sunt de incasat drepturi TV, bilete campionat, bilete Europa League, eventuale rezultate bune (egal , victorii recompensate de UEFA cu sume ok 100 k – 200 k), market pool Europa League estimez alte alte 6 – 8 milioane de euro .

Se vorbeste intens de vanzare a cel putin 2 jucatori de baza estimare 5 mil euro .

Deci totalul de incasara in 2015 ? foarte aproape de 23 milioane de euro , oricum nu mai putin de 15 mil euro !!!! .(in scenariul cel mai prost)

Cat il costa pe Becali Steaua ? cat vrea el….

Vorbim de sezonul asta de bani, ca si celalalt .Ca mai putea adaugata inca 10-15 mil de euro la castig Becali… ii pasa cuiva ?

Vreau performanta .

Flocea  •  29 august 2014, 10:20

Foarte commercial punctat, Cataline. numai ca Gigi nu este afacerist,afacerist, afacerist. El este bisnitar, speculant si la …..puscarie.

alex  •  29 august 2014, 10:22

si mai adaug si eu ca atunci cand nimeni nu credea ca se califica cu Ajax si au intors scorul de la 2-0 si s-au calificat nici un suporter nu a ingenunchiat in fata lor. la meci atunci au asistat doar suporterii adevarati, iar la meciul cu chelsea cand i-am batut cu 1-0 la fel nimeni nu a stat in genunchi in fata jucatorilor si am fost la 45 de minute la londra de o calificare istorica.
Felicitari Steaua pentru calificare in Grupele Cupei Uefa.
La ludogoret planetele au fost aliniate pentru bulgari, poate astazi se alineaza pentru Steaua si prinde o grupa usoara.
Poate este drumul pentru o finala Uefa!!! La asta nu se gandeste nimeni, numai la reprosuri si la altele. Se intampla.
Cand a fost eliminata barsa cu 7-0 la general de Bayern nimeni nu a facut nici o catastrofa, aia chiar a fost o catastrofa.

PENSIONAR  •  29 august 2014, 10:27

Nimic.Va juca mai departe.Nu e tragedie.E tragedie cand te dai mare si esti inchipuit.

victor L  •  29 august 2014, 10:30

Privind de departe am realizat ca:
– echipa Steaua, in forma privata, este sustinuta de un puscarias care a furat si Statul cind a putut, deci e cladita pe furt;
– trustul Intact media este infiintat de un puscarias, fost turnator/colaborator al Securitatii, iar „primul milion” de acolo a venit.
Ei bine, fani si ziaristi care sa le plinga de mila sint destui.
Dar tot acesti fani si ziaristi sint cei care, indreptatiti, se revolta cind se fura de catre alti mafioti. Cei doi amintiti au circumstante atenuante doar pentru ca le-a facut lor o placere.

ariel  •  29 august 2014, 10:37

pana la urma, dincolo de considerentele de coloratura si de blamare a filozofiei investitionale a patronului, orice echipa joaca si se exprima dupa chipul si asemanarea antrenorului….. se poate vorbi la infinit de „vina” sau de „zgarcenia” lui Becali, faptul real este ca Steaua, cu formula de jucatori existenta, i-a avut pe bulgari in mana, dar a esuat intr-un mod absolut ridicol si neprofesionist.

Steaua a condus permanent ostilitatile si nici un moment Ludogorets nu a fost in frunte. din pacate problema lui Galca, CACI LA EL A FOST PROBLEMA, a fost lipsa de atentie acordata detaliilor, iar la acest nivel de playoff, cand se joaca care-pe-care, daca nu esti atent la orice amanunt esti terminat! Galga NU a pregatit executarea loviturilor de la 11m nici la Bucuresti si nici macar (?????) la Sofia (convins fiind ca va marca). asa s-a ajuns ca in primul joc Chipciu si Sanmartean sa se „impinga” care sa bata (ceea ce a condus la o presiune suplimentara pe executant), iar la Sofia, toate deciziile sa fie lasate pe umerii unor jucatori care deja erau la capatul puterilor dupa 120 min de lupta. sa castigi primatul monedei si sa cedezi prima executie bulgarilor (?), sa nu pui intre primii 5 executanti toti jucatorii de forta (gen breeveld, filip), sa desemnezi 2 rezerve cu o evidenta labilitate psihica intre primii executanti (rapa – clar obosit si cu privirea ratacita – si parvulescu – marcat de eroarea comisa la golul „egalizator”) si MAI ALES, sa nu discuti cu fiecare dintre cei alesi ca sa le ceri explicit sa bata clasic la firul ierbii si pe coltul lor natural ptr ca portarul advers era doar de conjunctura („portar de handbal”), mi se par niste greseli uriase ptr un antrenor care se doreste profesionist!

sigur cand filozofam descoperim mereu vinile in tot felul de strategii eronate, in lipsa de viziune, sau de management a lui becali….. este adevarat si asta, dar ce nu inteleg unii este ca fotbalul este totusi o infruntare care se desfasoara pe gazon si cei care il joaca si il pregatesc sunt pana la urma responsabili cu succesul sau cu infrangerea! inteleg ca poti lua un gol intamplator in min 90, dupa ce practic ai controlat tactic jocul, dar nu se poate accepta blocajul aiuritor din pregatirea penaltyurilor: daca iti trebuie „transferuri” ca sa ai sanse sporite sa-l invingi pe alde moti de la punctul cu var, poate nu esti facut sa antrenezi steaua?! pana la vina lui becali, parca am vazut cam mult amatorism pe banca stelei…….. ma rog, acum il asteptam pe „senatorul mentor” iordanescu sa ne explice cum ca la steaua s-a instaurat de cateva luni o atmosfera serioasa si profesionista, iar galca este cel care va face minuni….. din pacate cred ca si mentorul se va ascunde acum si povara criticilor va ramane la acelasi vesnic „vinovat de serviciu”: gigi becali!

ultra stelist  •  29 august 2014, 10:40

cred că totul se rezumă la următoarele: NU AM VĂZUT SUPORTER STELIST TRIST PENTRU ACEASTĂ NECALIFICARE! însă am văzut dinamoviști și rapidiști fericiți. frumos pentru noi și trist pentru ei este faptul că steaua este (aproape) UNICUL motiv de bucurie fotbalistică din țară! dacă nu poți tu, măcar bine că nu îi iese nici celuilalt, nu? apoi, atât am ajuns să îl urâm pe becali, încât nu vrem să mai ia bani din fotbal. PUNCT!

fanulumocanu  •  29 august 2014, 10:45

Aici nu-i vorba ca „suporterii să continue să-l judece pe Gigi Becali cu standardele lor afective”, e vorba doar de respect. Nu de melodrama,nu de fanatism. N-ai cum sa le zici oamenilor: „iubiti ce va dau eu, sustienti ce va spun eu, pentru ca eu platesc!” Simplu fapt ca detii un brand sau un bun material nu-ti da drepturi fara limita, esti obligat sa te incadrezi in context. Si nu poti sa spui: daca nu-ti convine,pleaca. Cum ai zis, sunt lucruri de unde nu poti sa pleci.

dragsohoo  •  29 august 2014, 10:53

Bun articol Catalin,
Totusi, jurnalistii au scris foarte multe articole in aceste zile despre cauzele esecului stelist. Unele dintre ele prea elaborate dupa parerea mea.
Cauzele esecului sunt simple:
1. Who dares wins – in vreme ce Moti si-a asumat cu un curaj fantastic o responsabilitate uriasa, Nicusor STanciu nu stiam cum sa fuga mai repede de executarea unui penalty (mijlocas ofensiv adevarat). Priviti atitudinea lui Parvulescu, un jucator modest ajuns circumstantial la Steaua dupa ce a pupat tricoul lui Dinamo ca pe sfintele moaste. Sau dl Rapa care parea in pragul unui infarct inainte de a executa penalty-ul
2. Cine investeste, culege roadele investitiilor inzecit. Daca noi suporterii am investit atat timp in pachetele cu pret exagerat pt EL si CL, dl incarcerat Becali, care mai are o singura afacere profitabila: STeaua, putea sa-i ofere lui Reghecampf un buget demn de CL. Nu ma intereseaza Galca, alegera numarul 5 de pe o lista de back up. Reghecampf ar fi ramas daca avea bugetul necesar pentru ca dorea sa treaca la urmatorul nivel de performanta – optimile CL. Dl Becali a dorit insa sa mearga pe reteta low cost. Ne calificam, luam potul cel mare si apoi plombam pe ici pe colo iar eu scot bani din club (s-a romanizat machedonul). Dl Galca, in eterna sa camasa neagra cu cravata skinny in ton, nici nu stia ce-l asteapta. Visa sa antreneze Barcelona cu Prepelita in rolul lui Iniesta si Dr Dre Beats Iancu in rolul lui Messi. Sau poate credea ca-l va salva Bokila, un jucator care nu prinde echipa si nu marcheaza..la Groznai.
3. Lipsa lasa – cand au renuntat la pista Wesley, ajuns la Iasi unde face ce stie mai bine (da goluri si creaza ocazii) pt ca e in varsta, stafful Stelei trebuia poate sa se uite la Sanmartean si sa inteleaga un lucru – indiferent de varsta, un jucator care poate face diferenta individual este de nepretuit. El poate obtine o calificare atunci cand Latovlevici viseaza la Croatia, Adi Popa se zbate cu capul in pamant si alearga inutil, Keseru rateaza cu senintate si Chipciu arata obrazul galeriei intre doua plonjoane demne de Splash vedete la apa..In meciul cu Ludogorets a devenit evident faptul ca Sanmnartean nu are cu cine sa joace..

Adriann  •  29 august 2014, 11:07

Sunt de acord ca Becali este vinovat in proportie covarsitoare pentru ca nu a intarit echipa dar si Galma are pacatele lui.
1. a gresit total tactica din meciul retur – cand iti vine un jucator dupa o astfel de accidentare nu te risti cu el din primul minut …
Aici si doctorul are o parte de vina – dar totusi decizia este a antrenorului. Steaua a batut in tur si fara Tanase – erau variante
2. jucatorii nu par motivati si fizic sunt net inferiori fata de ce au aratat sezonul trecut – asta dupa o pregatire specific „spaniola”
Se pare ca nemtii sunt mai tari …
3. nu cred ca a pierdut sustinerea vestiarului pentru a nu a avut-o niciodata – nu a reusit sa creeze genul de relatie care a avut-o Reghe cu ei.

Nu spun ca ar trebui schimbat – dar totusi lipsa aceasta de experienta se vede si a ratat deja 2 obiective. Este un antrenor care invata acum pe Steaua si nu prea este ok.
Faptul ca s-a bazat ca o sa ii aduca ciobanul jucatori…. si cum se vaita pe la conferintele de presa in speranta ca o sa il auda …este usor jenant. Cred ca mai mult cauta un alibi in cazul in care va fi demis sa nu isi strice prea mult imaginea de antrenor.
Din pacate pentru Steaua ” The winter is coming ” 🙂

Barabas  •  29 august 2014, 11:43

Ciobanul este de vina. Eu sunt unul dintre multii stelisti care se bucura ca nu am intrat in Liga. Ce am pierdut? Niste batai cu 3-0 de la echipe valoroase si 20 de milioane in buzunarul lui Becali. Nu asa se face, nu asa faci performanta, cu jucatori de duzina nu ai ce cauta in Champions League.

Ovidiu  •  29 august 2014, 12:07

Ce sa se întâmple cu Steaua???? O sa se ducă de Râpa, o sa se ducă Dracu’, gata cu echipa si cu clubul asta, sa mai ia si alte echipe campionatul. Fără bani sunt terminati, pușcăriașul nu baga bani, el profita, Acum sa-l vedem ce o sa facă,fără aranjamente, fără arbitrii si fără Tanase e ffffff greu. Începe degringolada!!!!!! Le doresc sa cada cu avionul ca sa nu mai sufere atât……..hocus pocus si gata, bummmm si scapă……abia nu se mai fac de ras in campionat și Europa League. Sunt terminati!!!!!

star  •  29 august 2014, 12:13

e un moment bun pentru demisie. Galca trebuie sa joace cu ea pe masa. daca se accepta bine, daca nu trebuie sa continue. nu trebuie sa se agate de contract sau de functie, pentru a da bine la CV

tardelli  •  29 august 2014, 12:34

Ce spun multi ?
Ca Becali nu vrea sa investeasca!
Dar se uita cate transferuri in paguba a facut Steaua in ultimii 10 ani ?Sa-l amintesc doar pe Mihai Costea cumparat cu vre 2,2 milioane euro ?
Se mai uita ca Steaua e de fapt echipa lui Becali si nu mai e un „bun national„.Sunt banii lui si e dreptul lui sa conduca acest club dupa criteriile lui economice.
Steaua spre deosebire de Astra,Petrolul si alte echipe are inca in componenta cam 80 % fotbalisti romani.Asta nu apreciaza nimeni?
Becali a incercat sa cumpere toate tinerele talente ale Romaniei.De multe ori a luat plasa.
Pana la urma ce vrem ,ca Steaua sa fie un club de buget 30 milioane euro intr-un campionat in care Dinamo e in insolventa si restul echipelor sunt la limita supravietuirii?
Iar cu CL ce faceam acum ?Venea la noi Real Madrid si ne sifona cu un 10 -0 in dubla mansa?Apoi urma Liverpool cu 8-0 ?!
In EL sunt sanse de mai multe puncte.

R14375  •  29 august 2014, 12:39

Aparaaaaaaaaaaaa COSMIN MOOOOOOTI !!!!!!!………… Victorie !!!

VapAndrei  •  29 august 2014, 13:02

„E asta o iubirea trădată?”

Nu, este tradata limba romana aici.

mihai  •  29 august 2014, 13:15

pai tu crezi ca hrebenciuc deaconu vassaras dorm?

marian  •  29 august 2014, 13:32

galeria de acolo (fie vorba-ntre noi o mana de derbedei penali)vroia ca jucatorii sa stea in genunchi cu fata sau cu spatele?iar cu tinuta aceea cu tricouri negre crezi ca stiau de acasa rezultatul sau le -a fost rusine cu rosu albastru?

@#14  •  29 august 2014, 13:48

Steaua a fost rampa de lansare la tv pentru maniacul ala, plus mod de a spala banii. pe vremea cand a capatat echipa, avea bani garla, 1 milion pe an profit de la echipa nu reprezenta mare lucru. In ultimul timp, a saracit si acum se uita si la sume cu cinci cifre. de-aia nu mi-a parut rau ca Steaua nu s-a calificat: nu-i mai intra bani in buzunar infractorului.

George  •  29 august 2014, 13:53

ceea ce nu a inteles inca lumea din Romanica este ca sportul in general este imaginea unei societati! In ziua de astazi nu mai poti fii competitiv in fotbal(in general in sport), cand infrastructura sportiva a tarii este inexistenta. Nu mai poti avea pretentii la nivel de nationala cand tu ca simplu cetatean al capitalei nu ai unde da cu piciorul in minge fara sa bagi mana adanc in buzunar in folosul unor oportunisti. Fotbalul nu mai este ca pe vremuri doar talent … este munca , sacrificiu, antrenamente cu profesori instruiti la toate grupele de juniori, baze de pregatire, intr-un cuvant :INVESTITII !
Faptul ca germanii au castigat ultimele 2 campionate si au avut o finala de CL nu este intamplator … este rezultat unei societati sanatoase atat economice cat si mentale! Oriunde mergi in occident exista 2,3 baze sportive complete (fiecare avand terenuri de tenis, fotbal,basket, bazin, etc …) in orice localitate cu peste 10.000 de locuitori!
Vom mai avea echipa natioanala cand asemeni africanilor, copii din parinti romani vor creste si vor fi educati in scolile occidentale! Iar atunci prostimea va iesi in strada sa strige in gura mare: „Ce mandri ca suntem romani!”

Steaua de astazi este exact imaginea societatii romanesti: Conducere oportunista,corupta,puscariasa, fara logica sau pregatire profesionala, interesata doar gratie pozitiei geografice sa dea niste tunuri pe termen scurt uniunii !

Rascrucea este de fapt justitia romana coroborata cu schimbul generatiilor! inceputul desi tardiv se anunta promitator: Copos,Becali,Felix,Bombonel, etc… acest cancer care a invaluit tara timp 20 de ani speram incet,incet sa dispara iar in locul lor sa vina nu neaparat persoane competente cat persoane oneste !

gogaie  •  29 august 2014, 14:03

Nu se va întâmpla absolut nimic. Câinele latră, șatra trece, sau ceva de genul ăsta. Eu sunt de părere că UEFA ar trebui să pună un fel de clauză, banii pe care îi primești să fie reinvestiți în club, nu în măgările patronilor români care chipurile investesc bani grei împrumutând cluburile.

Xbotz  •  29 august 2014, 14:06

Doamne terminate cu prostiile astea!E cumva prima data cand nu joaca Steaua in UCL.Becali nu a bagat bani in echipa deoarece nu avea niciun om de incredere acolo,ca sa stie ca investeste cu cap.Puneti-va si voi in situatia lui Gigi.E la inchisoare,nu are control asupra clubului si deci nu poate sa bage bani cu nemiluita.Rabdare sa iasa si abia apoi sa vorbim cu adevarat de investitii,transferuri etc.

Comentează