Rușinea Braziliei a continuat să domine și cea de-a doua semifinală. Teama de eșec și-a întins aripile, iar Olanda și Argentina s-au comportat de parcă ”0-0 e cel mai periculos scor”.
joi, 10 iulie 2014, 1:46
Rușinea Braziliei a continuat să domine și cea de-a doua semifinală. Teama de eșec și-a întins aripile, iar Olanda și Argentina s-au comportat de parcă ”0-0 e cel mai periculos scor”.
În primele 45 de minute, cele două echipe au riscat cît o bancă românească în materie de credite. S-au anulat reciproc și au pus cîte trei oameni pe Messi și pe Robben. La fiecare preluare a acestora, veneau băieții și întindeau cușca. Cel puțin olandezul a fost aproape invizibil. După 30 de minute, Robben apărea cu două mici pete pe cadranul tactic al meciului. O acțiune în tușa dreaptă și una pe partea stîngă, cînd a centrat în blocaj.
În total, cele două echipe trăseseră un singur șut pe poartă, o lovitură liberă a lui Messi, bătută fix în brațele puternice ale lui Cillessen, portarul care a pasat mai sigur decît ceilalți 21 de jucători din teren. Statistica confirmă senzația deprimantă: după prima repriză, semifinala Olanda – Argentina a fost meciul cu cele mai puține șuturi spre poartă din acest mondial, 3 de toate!
Ce începe rău, continuă pe Xanax. Antifotbalul ia proporții în repriza a doua. Pînă și Mugur Isărescu, exasperat, sună în studioul TVR și cere mai mult risc.
La handbal, cele două echipe ar fi fost sancționate pe fiecare fază cu joc pasiv. La box, arbitrul cu papion i-ar fi chemat în mijlocul ringului pentru noncombat. La orice semn de joc fluent, antrenorii intervin și anunță o schimbare, ca și cum s-au vorbit între ei să nu cumva să se poată întîmpla nimic în acest meci blestemat.
Vorba unui suporter al nemților, dintr-o agenție de creație bucureșteană, ”dacă ai mei ar fi jucat așa, eram excomunicați. Cînd Brazilia, Olanda sau Argentina bat la scor e spectacol, cînd Germania bate cu 7-1, e socotit un masacru al fotbalului”.
În ultimele secvențe ale meciului, Robben are ocazia unică de a-și trimite echipa în finală, dar preferă să-și lungească mingea și trage în adversar! Se intră în prelungiri. Audiența își pune scobitori în pleoape, ca-n Tom și Jerry. Mai trec 15 minute vide. Se intră în ultima repriză de prelungiri. Messi n-a atins nici o minge în careul advers! Nu e fotbal, e inchiziția fotbalului! O captură video îl arată pe guvernatorul BNR cum umblă cu cagula prin oraș, căutînd să spargă o bancă, de plictiseală.
Se ajunge la penaltyuri doar pentru că eliminarea ambelor echipe nu e însă prevăzută de regulament. Argentinienii bat perfect, olandezii sînt penalizați de propriul portar și de nesiguranță. Unicul erou e Romero, portarul argentinian cu două reușite. Finala va fi Germania – Argentina și totul se ia de la zero.
maistor kokir • 10 iulie 2014, 2:04
germania va bate fara probleme argentina, o argentina care va intra tremurand in finala, si care se va apara precum costa rica cu olanda … la asta se ne asteptam …
tardelli • 10 iulie 2014, 2:04
S-a intors roata…
Un cunoscut ziarist spunea pe blogul lui dupa meciul Costa Rica- Olanda ca americanii au dat primul sut pe poarta in minutul 117 si nu meritau calificarea.Acum Olanda a tras primul sut dupa minutul 90.Tot meciul cate suturi a avut ? 1.2.3?
Mascherano a reusit deposedarea mondialului in fata lui Roben.
Ce e clar dupa acest meci ?
Messi nu e Maradona
anonim • 10 iulie 2014, 2:05
nici eu n-as fi putut spune mai bine
clahar.ro • 10 iulie 2014, 2:08
inchizitie, tactica, frica, prostie, sansa chiar nu mai conteaza.finala se joaca duminica si nici un meci nu se repeta.pentru toti olandezii si germanii din romania tineti minte doua cuvinte:
messi – argentina.restul e doar istorie.
q • 10 iulie 2014, 2:18
macar argentina a mai iesit la joc..a mai facut presing, a mai avut ceva ocazii..
olanda vroia finala fara sut pe poarta..mizerabil a jucat olanda..
cred ca puteau mai mult..tatctica..bat.o vina..u i.a mai iesit la luis van GENIUS
Radu • 10 iulie 2014, 2:20
Si astfel Germania-Argentina devine cea mai des intalnita finala de campionat mondial! Iar prin calificarea Argentinei in finala au scazut sansele Europei de a castiga pe taram sud-american.Dar cine stie? Germania a tot eliminat Argentina la ultimele mondiale. Dar cum acest mondial e cel mai intors pe dos de pana acum,pariez in mod oficial la o casa d epariuri online ca Argentina va fi noua campioana mondiala!
gigi • 10 iulie 2014, 2:27
salut catalin!
cred ca a fost cel mai slab meci vazut vreodata.
daca puteau sa fie eliminate impreuna era ok…
motanul incaltat • 10 iulie 2014, 2:29
In finala o sa vezi al 2-lea masacru….Deutchland-Deutcland UBER ALLES….
alex tanase • 10 iulie 2014, 2:36
Habar n-ai de fotbal
Meciul a fost excelent din punct de vedere tactic
Un novice ca tine care numara suturile in bara
n-are cum sa inteleaga jocul asta.
Ambele echipe au atacat din greu.
Dar erau 2 oameni la Roben si trei la Messi
care si aia se schimbau din cand in cand.
DeMichelis Mascherano Garay Zabaletta au facut meciul vietii lor
Nici macar tankurile sovietice din 45 n-ar fi trecut pe-acolo
Lavezzi a facut o repriza de exceptie (prima)
si l-a terminat pe Sindi care daca nu era schimbat ar fi luat rosu.
La randul lor fundasii centrali olandezi mai ales Vlaar s-au intrecut pe sine
A fost un meci extraordinar de categoria supergrea
unde nu vezi pumnii dati in gol si nici pumnii dati aiurea
fara forta de la categoria
musca, categoria aia la care iti place tie sa te uiti…
Fiecare echipa a cautat croseul decisiv cu care sa-l puna pe celalalt
la podea si fiecare a fost aproape sa o faca.
Nu-mi pierd vremea nici sa-ti explic asezarea tactica si
nici acoperirea terenului si nici cum a cautat sa strapunga fiecare antrenor apararea celuilalt.
Dar daca tie iti place sa te uiti la partide de curtea scolii
cu 10 goluri pe meci, aparari vraijte, gafe enorme, ratalai in serie
mijloc si tactica inexistente: n-ai decat
Dar atunci lasa-te de scoala asta de comentator sportiv.
Doar atat iti mai spun:
A fost cel mai frumos meci de la mondiale.
Razvan • 10 iulie 2014, 2:40
Cele 2 semifinale spun totul despre acest campionat mondial.
Olanda a trait vreo 3 saptamani cu iluzia ca a batut campioana mondiala dar Spania s-a batut singura prin jocul ei „eficient” tiki-taka.
Argentina e o echipa anosta dar pragmatica. Norocul lor nu sta in Messi cel invizibil ci in omogenitatea echipei.
Brazilia a fost surpriza campionatului , reusind sa ajunga in semifinale cu o echipa de hartie.
Germania joaca la fel ca intotdeauna , desenat si ordonat ca pe schemele de joc si vor castiga si ultimul act dar nu pentru ca stralucesc ei foarte tare ci pentru au avut 31 de adversare de natura mediocra care ori n-au priceput ca tiki-taka e inutil , ori s-au pierdut in tactici care nu li se potrivesc.
Singurele echipe care au jucat fotbalul spectacol au fost Columbia , Costa Rica si Algeria.
Bogdan • 10 iulie 2014, 2:46
Cam asa ceva.
Totusi pare primul meci in care Argentina a incercat sa joace ceva fotbal. O fi fost datorita absentei lui Maria care rezolva multe.
Pe alocuri (rar) le-a mai si iesit.
Imi pare rau de Olanda, dar in prelugiri ar fi putut sa incerce mult mai mult.
Ce finala trista!
Nosferatv • 10 iulie 2014, 3:06
Un meci rușinos, o pata în istoria ambelor echipe, o semifinala de uitat cu niște ‘protagoniști’ care au oferit un circ ieftin urmărit la nivel planetar. Trist!
Apoca • 10 iulie 2014, 4:40
Ce scobitori in pleoape bai nene ca argentina a avut gol valabil si inca 2-3 ocazii de am muscat din masa … N- a fost un super meci dar nici asa trist n-a fost
Maoru • 10 iulie 2014, 5:12
Am si eu o intrebare: cate suturi pe poarta a tras Steaua in 120 de minute de joc in finala cu Barcelona? Nici atunci descalificarea pentru joc pasiv nu era prevazuta in regulament, nu? PS Tu chiar ai gandit cand ai facut afirmatia asta: „olandezii sînt penalizați de propriul portar”?
Nasul TV » Catalin Tolontan: Inchizitia fotbalului • 10 iulie 2014, 5:16
[…] Cititi pe blogul tolo.ro […]
Dan • 10 iulie 2014, 5:28
Felicitari Catalin , ce ai spus e corect!
Sincer, frica de esec -gen Brazilia- am simtit-o si eu ca suporter al Argentinei.
Alex • 10 iulie 2014, 6:10
Oribil articol. La fel de prost ca meciul de aseara.
Catalin • 10 iulie 2014, 7:27
Adevărul e că Olanda a început glorios și a încheiat rușinos. Păcat.
Mai e o chestiune aici de luat în calcul. Nervii lui Cillessen de după schimbare cred că a dus la ținerea pe teren de aseară. E clar că nenea ăla mare, cu față de killer, care a scos 2 costaricanilor, făcea treabă mai bună.
Adică, dacă tot știi că ai făcut o mutare de geniu cu Tim Krul acum câteva zile, de ce n-ai face-o din nou?
Dacă acum câteva zile era genial, aseară Van Gaal a fost un antrenor mic. Mic, mic, mic. Cu o brută, Vlaar, care a executat PRIMUL penalty… și cel mai important!. Și fără Krul care ți-a scos DOUĂ.
Păcat Olanda.
bazileon • 10 iulie 2014, 7:32
De ce nu si-a mai aratat van Gall inca o data geniul krulos? A vrut sa bata in meci si l-a bagat pe Huntelaar, car a luat galben imediat.
Parca s-a rejucat Olanda vs Costa Rica, cu dublare pentru surdomuti.
Ce-om mai vedea si in finala? (caci Germania nu e o garantie!)
prelucator_prin_aschiere • 10 iulie 2014, 7:40
Nici nu e primul meci in stilul asta: Argentina cu Elvetia si Belgia v-au placut? In general, din optimi incoace s-a jucat meschin. Germania e exceptia, insa in rest, o pierdere de timp.
Marius • 10 iulie 2014, 7:40
Inchizitia editorialelor. Slab rau articolul, maestre, mai slab ca meciul < uite asta a fost o comparatie slaba, dar nu ca ale tale. Ale tale cu Isarescu si riscurile sunt si mai slabe! Asa se intampla cand ai o idee proasta (Isarescu BNR) si insisti pe ea. O singura data ar fi fost arhisuficient.
mihai • 10 iulie 2014, 8:01
… slab, slab articol!
popasus • 10 iulie 2014, 9:11
sa fim seriosi. a fost un meci intre doua echipe absolut egale ca valoare. e absurd sa compari cu cealalta semifinala, unde doar afisul era de mondiale. a fost un meci tacticizat, in care echipele si-au anulat reciproc atuurile. in cealalta semifinala ce ai vazut de te-a miscat asa tare? in finala o sa vezi o alta germanie, crede-ma, care o sa intalneasca o echipa extrem de organizata. iar miza o sa-si spuna si acolo cuvantul. va fii o finala deschisa oricarui rezultat, iar victoria zdrobitoare contra braziliei, s-ar putea sa o coste pe germania. ei mereu fac un meci prost dupa unul bun.
gif • 10 iulie 2014, 9:20
O finală Germania vs Olanda ar fi fost moartea fotbalului. Încetați să mai vorbiți encomiastic despre Germania, nu faceți altceva decât să confundați fotbalul, un joc, cu închipuirile voastre și cu dorința voastră de a vă investi în alții. Brazilia a suferit un atac cerebral în minutul 11 și tot ce a urmat a fost tortură, nu fotbal. Vom vedea adevărul despre „marea Germanie” în finală, când va fi anesteziată de-un mijloc superb al argentinienilor. Germania nu va avea nicio șansă cu Argentina. Nu va fi 0-3, deși dacă echipele și-ar da drumul la joc, acesta ar trebui să fie deznodământul. Gândiți-vă bine: ce jucător german poate mai mult decât Robben? sau decât van Persie ori Snejder?
zhazha • 10 iulie 2014, 9:39
@tardelli
Ce e clar dupa acest meci ?
Messi nu e Maradona
Messi a fost peste Maradona, dar Messi pe care-l vedem de 2 ani nu mai e Messi. Sper sa-si revina.
gebrail • 10 iulie 2014, 9:45
bine scris..n-am inteles aluziile la sicofantul isarescu..omul pe care nu-l intereseaza alceva, decat sa iasa la pensie ,,guvernator”..bani si iar bani…
loro • 10 iulie 2014, 9:47
Un meci in care Olanda a jucat cum a facut-o dupa meciul cu Spania, slab.Sa nu uitam ca in meciul cu Australia au castigat pe greselile australienilor,iar cu Costa Rica au confirmat ca meciul cu Spania a fost o intamplare.
Ma asteptam de la Olanda la un joc de atac si nu de unul la ciupeala, paraca juca Romania lui Pitzi.Sa speram ca va castiga locul 3.
Argentina fara Di Maria, a scartait in atac,Messi a fost foarte bine inchis,iar pe ansamblu argentinieni au jucat ce ne-au obisnuit la acest mondial.
Ce nu inteleg de ce nu s-a sutatat de la distanta in conitiile in care terenul era ud si putea creea probleme.
Asa cum spunea tardelli ,s-a confirmat ca Messi nu e Maradona si nici nu va fi.
Omul meciului dupa mine a fost Mascherano.
alb_rosu_in_VN • 10 iulie 2014, 10:08
A fost un meci plictisitor, super-tacticizat, in care nimeni n-a riscat de teama sa nu fie surprins pe contraatac. Argentina e o echipa urata dar foarte pragmatica si versatila. Cam in stilul asta au castigat titlul in Mexic si au jucat finala in 1990. Desi Germania pare favorita, trebuie sa fie foarte atenti cu Argentina. Cu Brazilia le-a mers pentru ca brazilienii s-au descoperit in aparare si au incercat sa joace ofensiv, ceea ce nu va fi cazul cu Argentina. Cred ca finala va semana mult cu meciul de aseara dintre Argentina si Olanda.
Van Gaal a gresit ca nu l-a bagat in poarta la loviturile de departajare pe Krul, care avea un ascendent moral asupra adversarilor dupa evolutia din meciul cu Costa Rica. Olanda a fost o mare dezamagire. Cred ca planul lor a fost sa se ajunga la 11 m unde, credeau ei, o sa-i bata pe argentinieni. Desi Olanda are un mare potential, n-au reusit sa arate asta decat intr-un singur meci, cel cu Spania. Imi pare rau ca finala nu se va juca intre 2 echipe europene.
Andi • 10 iulie 2014, 10:09
La ce va asteptati Dle Tolontan? La un meci ca prima semifinala? Daca va aduceti aminte, Brazilia a absentat acea prima semifinala, din aceasta cauza acel scor de maidan dupa 90 min. Meciul de aseara a fost un meci tactic desafirsit, echipa cu nervii mai bine pusi la punct a iesit invingatoare. Argentina, la acest CM, a jucat un fotbal destul de minimalist, dar eficace si pragmatic. Rezultatul final conteaza. In ceea ce priveste spectacol, ii dau dreptate lui Razvan #9, Columbia a jucat spectaculos. Nemtii joaca schmatic, lipsiti de talent, dar pina in ultimul fir de par disciplinati. Vom vedea duminica care echipa este mai norocoasa.
Teo1x2 • 10 iulie 2014, 10:27
sunt microbist infocat, nu am adormit in viata mea la un meci sau sa ma ia somnul. Chiar si cand poate ma uitam la Chiajna vs Urziceni sa zicem….dar ieri dupa 90 de minute pur si simplu am cedat!!! a fost ingrozitorrrr…jur ca am avut si cosmaruri azi noapte. Execrabil joc, parea ca un meci in care la X merg ambele mai departe, si asta se vedea inca din min 55.
maoru • 10 iulie 2014, 10:34
Revin cu intrebarea din comentariul care nu a fost publicat (habar nu am de ce): te-ai gandit mult cand ai scris „olandezii sînt penalizați de propriul portar”? Mai inainte ai scris asta : ” … Cillessen, portarul care a pasat mai sigur decît ceilalți 21 de jucători din teren”. Sincer, nu te inteleg. Dar daca tu nu intelegi fenomenul, de ce nu te ocupi doar de investigatii? Articolul asta mi se pare complet deplasat. Imi pare rau, nu stiu cate pase gresite ai vazut tu in meciul asta. Si daca nu stiai, la fotbal exista ceva care se cheama „tactica”. Unii antrenori cunosc asta, altii gen Scolari nu. Pentru cei ca Scolari, meciul se castiga doar cu entuziasm.
Cristian • 10 iulie 2014, 10:55
Pt. superantrenorul/cunoscatorul alex tanase. Oamenii de rand, nu super tacticienii ca tine, se uita la un meci de fotbal, platesc bilet, abonament, suveniruri, etc. pentru a vedea un spectacol sportiv. Cand doresc supertacticizare tehnica se uita/joaca sah. Scopul fotbalului nu este sa ingramadesti 10 jucatori in careu care sa respinga mingi in out, ci sa joace creativ, sa ofere un spectacol sportiv, care din pacate nu se prea mai vede nicaieri.
Februarie • 10 iulie 2014, 11:06
De acord cu Alex Tanase, cel mai bun meci, chiar daca marele Messi se plimba pe teren asa cum o face de un an incoace….in rest, articole bombastice scrise la cald !
cristian007 • 10 iulie 2014, 11:06
Toata lumea stie cum poate fi contracarat Van Gaal. Joci la asteptare si te rogi ca Van Persie sau Roben sa nu aiba o zi buna. Singurul lucru care ma deranjeaza este ca tot asa o sa arate si MU…si e pacat.
Cătălin Tolontan • 10 iulie 2014, 11:06
9, alex tanase: asa e, n-am habar de fotbal, tu ai dreptate cind spui ca meciul a fost excelent. Asa ca plecind de la aceasta realitate spune-mi, te rog, locul si ora cind ne vedem pentru un fotbal 1 la 1, „cel mai frumos din lume, 1 la 1 pe strada” cum scria Ioan Chirila.
Traveller • 10 iulie 2014, 11:14
Am facut eforturi eroice sa n-adorm. Nea van Hal a comandat un asa hal de antijoc, a bagat asa de bine autobaza in poarta, ca n-ar fi trecut nici Messi, nici Maradona, nici mama lu Maradona de fortareata aia.
Si argentinienii macar s-au chinuit sa treaca, sa aiba ceva ocazii, sa suteze.
In schimb Olanda (van Hal), prin acest antijoc istoric (Mourinho isi musca mainile de invidie ca lui nu i-a iesit atat de bine niciodata!), a anulat tot meciul. Verdictul la penalty a venit meritat.
EMY • 10 iulie 2014, 11:15
MESSI ? Cum MESSI nu a jucat nimic ? Acum 4 ani Iniesta castiga titlul mondial, fiind de departe cel mai bun. SURPRIZA! Alde” Piturca il voteaza pe MESSI si il incoroneaza cu titlul de cel mai bun. Au grija insa firmele ce aduc bani in fotbal si va castiga „cine trebuie”, adica MESSI.
vcun • 10 iulie 2014, 11:16
1. finala mare: e meciul vedetelor – ambele echipe sunt blindate de vedete. argentinienii il au pe messi (poate si dimaria si aguero) iar nemtii jocul de echipa. va fi tacticizat si sper la mai mult de 2 goluri dar nu cred.
2. finala mica: dupa ce brazilia de 2 zile este umilita la greu trebuie sa inghita si sa intre iar pe teren sambata cu frica maxima. olanda iar foarte frustrata ca a pierdut o finala. va fi un meci cu tunete si fulgere. adica spectacol garantat superspectaculos pt ca nu conteaza locul 3 sau 4 cand te chiama brazilia sau olanda.
Superextra • 10 iulie 2014, 11:18
Cu cativa ani in urma, un cunoscut destul de apropiat, exasperat de fasptul ca nicio revista de specialitate nu-i accepta studiile care, cu mijloace rizibile/ridicole, faceau corectii unor legi fundamentale din domeniul respectiv, concluziona ca lucrarile lui nu sunt acceptate spre publicare datorita „mafiei” din domeniul respectiv. Evident ca in domeniul respectiv nu a existat, nu exista si nu va exista o mafie – organizatie criminala! A vorbi de „inchizitia fotbalului” este la fel de eronat, daca ne gandim bine ce a insemnat inchizitia! Cred ca termenul este folosit de amorul artei, asa…pentru ca i s-a parut autorului ca suna frumos. Am urmarit meciul cu mare atentie, l-am derulat si revazut: Robben nu a tras aproape niciodata (in acest meci) in adversar! Adversarul a fost mai intotdeauna Mascheranno care a demonstrat ce inseamna sa nu-ti scapi din vedere un adversar de valoarea lui Robben! Cu toate aceste observatii critice tin totusi sa spun ca sunt de acord cu autorul ca meciul a fost cam sters, nu a fost la inaltimea asteptarilor ca spectacol…
Acciduzzu • 10 iulie 2014, 11:27
Frumos scris Tolo!!! Unii zic ca a fost cel mai slab si plicticos meci altii, din contra, un meci mare dpdv tactic. Eu zic ca rezultatul, oricat place sau nu reflecta corect realitatea din teren. Olanda a fost anihilata 120 de minute genial. Nu a putut crea nimic sau aproape. De cealalta parte o alta echipa foarte unita si avand valori indiscutatibile, a reusit sa blocheze orice atac advers dar, a mai si avut forta sa creeze ceva. Argentina a castigat la capitolul motivare. au fost mai hotarati, mai determinati argentinienii. Au vrut mai mult. Olandezii au parut blocati si lipsiti de imaginatie chiar descumpaniti, nestiind ce sa mai faca. Au fost doua echipe cu un control al balonului aproape perfect dar si cu aparari extrem de solide. In aceste conditii nu era de asteptat sa vezi fotbal spectaculos. Si clar a fost plictisitor. Dar, a fost, clar, joc tactic inteligent. Intre doua echipe apropiate valoric, inteligente a castigat, cea mai ambitioasa, cea mai tare psihic. Pacat de Olanda dar, puteau sa stie lucrul asta. Pentru ca, cu asta au castigat atatea meciuri. Incercati sa comparati inteligenta tactica a lui van Gaal si „inteligenta” tactica a lui Piti si o sa vedeti de ce noi am stat acasa.
armand • 10 iulie 2014, 11:30
Meci super tactic, super asezari, super acoperire pe teren.De acord.
Dar Germania ARE PASE PRECISE IN REGIM DE MARE VITEZA.
Al naibii de precise si asta vor simti argentinienii in finala.
Nemtii joaca cel mai complet joc iar Franta merita argintul.
the_champions • 10 iulie 2014, 11:32
Oare Romania ar fi jucat mai frumos daca era vorba sa intre in finala ?
Kaiara • 10 iulie 2014, 11:34
Imi pare rau sa spun, dar n-am citit niciodata un articol atat de slab semnat Tolontan.
De ce nu faceti comentariile dupa ce vedeti statisticile meciului, de ce nu faceti comentariile pe aceste statistici ale meciului ?
De acord ca au fost putine ocazii si suturi la poarta, insa trebuiesc analizate si ceilalti parametri care fac meciul de fotbal…ia trageti o privire peste numarul de pase date, acuratetea paselor, numarul de deposedari, tacklinguri, analiza spatiilor libere si cat de compacte au fost echipele, greselile in treimea proprie (doar faceti o comparatie cu meciul din cealalta semifinala, ca sa vedeti o diferenta clara in favoarea acestui meci atat de criticat).
Nu apreciem tacklingul perfect a lui Mascherano ori cel excelent a lui Vlaar la Messi, ca nu suntem englezi, insa noi apreciem cealalta semifinala, fiindca a fost plina cu erori cu un Marcelino ca un amator scotand din offside adversarul ori cu David Luiz navigand fara busola pe teren.
Adrian • 10 iulie 2014, 11:42
Dar ce va asteptati domnule Tolontan? Olanda sa beneficieze, din nou, ca la Spania-Olanda (la 2-1) de un hent inventat+ fault la portar ca sa rupa meciul si sa darame moralul argentinienilor? Prea multe meciuri s-au rupt dupa niste greseli! Aici miza era uriasa, trebuia cineva sa riste prostesc? Uitandu-ne in urma gasim atatea meciuri mult mai urate!
narcis • 10 iulie 2014, 15:37
Un meci de mare angajament, pe o vreme potrivnica, cu o miza uriasa. Partituri tactice executate ireprosabil. Si totusi Messi a avut vreo 2 sclipiri pe final, din pacate iesisera din teren si Higuain si Lavezzi. Sincer, eram convins ca Olanda e favorita la 11m, desi banuiam ca Romero ar putea apara mai bine decat Cilessen. Argentina a ramas datoare la fotbal, dar a ajuns unde putini ii dadeau sanse reale.
marius • 10 iulie 2014, 15:43
Sunt de acord cu acesi cititori care critica articolul. Slab, confuz..E bine cand olanda castiga nemeritat cu simulari (alo robben se aude) dar atunci cand argentina lupta ptr rezultat nu e ok. Totusi argentinienii au cativa dintre cei mai mari juc din lume, mascherano, higuain, di maria in afara de messi. iar noi trancanim cu nemtii. povesti pe care ziaristi inculti le vand la prosti. cum a castigat germania in fata unor echipe ca ungaria sau olanda ’74 nu mai intereseaza pe nimeni. mari surprize. ca ei sunt insistenti muncitori corecti nu exista dubiu. dar sa faci eroi de-al de muller sau scweinstanger, e ridicol. dle tolontan mai invata cate ceva, mai citeste ziare straine si nu ne mai servi texte cu germania talentata.
lord belial • 10 iulie 2014, 15:57
sint mai bune comentariile oamenilor de pe blogul de fotbal al publicatiei the guardian decit articolele scrise de jurnalistii romani.
sa inteleg ca ziaristul roman isi calibreaza scriitura in functie de public? sau ca atit poate el? concluzionez ca atit poate el, desi pretinde sa-si fi facut resreach-ul, iata, ne aminteste de harta termica a lui robben, etc, etc, strategie si tehnica, ma intelegi, sa vina vochin sa numere centrarile aiurea date de sneijder
in schimb, am zimbit amar la comparatia cu mugur isarescu. aveam impresia ca isarescu face jafuri armate tot timpul, nu doar pe durata meciurilor de la world cup.
marius • 10 iulie 2014, 16:02
Dle tolontan revin. Cand vbiti de eleganta germana de ce nu amintiti de 82′ – meciul cu franta? cate egalari in min 90? va excita gandul ca germania poate castiga, dar nu sunteti obiectiv. dvs asa vreti finalele, unii sa joace frumos, ca olanda lui cruyff in 74 iar altii sa inscrie cu genunchiul sau mai stiu eu cu ce ca germania lui gerd muller. eu sper ca arbitrul sa nu influenteteze jocul, ptr ca asa mi se pare ca incercat rizzoli in partida argentina-elvetia, nu?
durden • 10 iulie 2014, 16:20
hahaha doamne ce troll e alex tanase asta!!scrie 20 de randuri in care compara fotbalul cu boxul(pt ca logic) si cand vine vremea sa vorbeasca despre tactica aia superba,spune ca nu se oboseste :))) tolo,ma primesti la tine in echipa,mai cheama si alex o petarda ca el si facem 2v2?
edy • 10 iulie 2014, 17:09
Ce sa inteleg? Ca daca noi-printr-o culme a absurdului-ne-am fi calificat intr-o finala de mondial jucand asa am fi fost indignati de modul jalnic in care am ajuns sa jucam cu tfofeul pe masa?
Si acum se pomeneste-la fiecare 7 mai-de performanta Stelei. Va amintiti acel meci? Cele 120 de minute? Ce vi s-a parut antologic in derularea lui? Cea mai urata finala de CCE(UEL) din ultimii 30 de ani.
Dar pentru unii asta nu mai conteaza… Steaua a castigat atunci.
Iar noi acum vrem un spectacol grandios… Penibil.