Hagi și străinii

UPDATE: Am trecut în revistă, împreună cu Ovidiu Ioanițoaia, primul set de comentarii la articolele noastre. Amuzați, am constatat că, deși articolele sînt în bună măsură opozabile ca argumentație, amîndoi am cules mai ales reacții critice. Ca și cum aceiași oameni care citesc textele ar avea păreri diferite, în funcție de locul unde comentează: blogul directorului gsp sau blogul meu.
De fapt, explicația e ceva mai simplă. Citesc aceeași oameni (trimiterea de pe gsp.ro a fost comună pentru ambele texte), dar se exprimă, cu predilecție, cei care nu sînt de acord cu tine. În general, critica e un impuls mai rapid și mai substanțial decît exprimare aprobării.

miercuri, 9 aprilie 2014, 9:59

UPDATE: Am trecut în revistă, împreună cu Ovidiu Ioanițoaia, primul set de comentarii la articolele noastre. Amuzați, am constatat că, deși articolele sînt în bună măsură opozabile ca argumentație, amîndoi am cules mai ales reacții critice. Ca și cum aceiași oameni care citesc textele ar avea păreri diferite, în funcție de locul unde comentează: blogul directorului gsp sau blogul meu.
De fapt, explicația e ceva mai simplă. Citesc aceeași oameni (trimiterea de pe gsp.ro a fost comună pentru ambele texte), dar se exprimă, cu predilecție, cei care nu sînt de acord cu tine. În general, critica e un impuls mai rapid și mai substanțial decît exprimare aprobării.

Răzvan Burleanu a spus că “Gheorghe Hagi este recunoscut pentru misoginismul său”. Imediat, fostul mare fotbalist a pus lucrurile la punct.

“Respect femeile, sînt temelia familiei mele!”, a spus Hagi, pentru “Libertatea”. Apoi, neputîndu- se înfrîna, a continuat: “Oricum, sînt în continuare uluit și dezamăgit. Cînd toată lumea îl fugărea pe nea Puiu să-și dea demisia de la FRF, noi căscam gura la nu știu care femeie din străinătate! E prea de tot, e rușinos! A ajuns să ne dea termene o femeie care n-are nici o treabă cu România”.

Mai e ceva de comentat?

Da, mai e. Gică Hagi, dacă nu sînt de acord cu tine nu înseamnă că nu te respect. Citește tu ceea ce ai spus și vezi dacă nu cumva te contrazici după doar cîteva cuvinte în ceea ce privește părerea față de femeile din fotbal. Nu e o rușine să greșești, dar e cam ciudat să nu-i spui lui Hagi adevărul în față pentru că el e mare. Tocmai de dragul gloriei lui îi face bine această fermitate a opiniei contrare.

Și încă ceva.

Dacă echipa Popescu – Hagi ar fi cîștigat conducerea Federației, postul pentru care s-a stîrnit polemica legată de cehoaică ar fi fost atribuit unui tînăr eminent, Octavian Bivolaru. Îl recomandă pe Octavian faptul că e fiul tatălui său, mult mai cunoscutul Cristian Bivolaru? Nu, îl recomandă studiile din străinătate, licența în drept și faptul că lucrează la Departamentul juridic al FIFA.

Cînd a fost angajat la FIFA, nimeni de la Zürich nu s-a gîndit că “n-are nici o treabă cu Elveția”. Și parcă e mai de înțeles pentru elvețieni să strîmbe din nas la adresa unui român decît pentru noi să ne dăm jigniți cînd vine vorba de a angaja un ceh. Urmarea? Pentru că nimeni nu l-a privit ca pe un străin, Octavian Bivolaru a devenit un om perfect calificat pentru poziția din FRF.

Marketa Haindlova a renunțat să vină. Poate că Burleanu nu are un om mai bun acolo decît cel din echipa adversă, chiar dacă Octavian Bivolaru n-a mîncat salam cu soia și nici n-a luptat cu “dictatorul” Sandu. E doar o opinie.

Închei prin a-i da integral dreptate lui Hagi, la una dintre zicerile sale. Atunci cînd spune: “Noi trebuie să-l descoperim pe Burleanu, nu el pe noi”. Absolut corect! Dar pentru asta, noul președinte al FRF trebuie judecat după fapte, nu după prejudecăți.

Final. Dacă s-ar vota mîine, probabil că majoritatea suporterilor ”naționalei” și-ar dori un selecționer străin. Nu Hagi a împins lucrurile în acest unghi mort, ci cei care i-au risipit moștenirea.

Comentarii (69)Adaugă comentariu

adriani  •  9 aprilie 2014, 20:18

Te faci ca nu pricepi Tolo. Problema nu este Marketa Haindlova ci faptul ca actualul presedinte nu a facut si nu face nimic din ce a promis. Asta a spus de fapt Hagi. Burleanu a distras atentia opiniei publice si imi e greu sa cred ca tu nu ai sesizat acest lucru.

Bogdan P  •  9 aprilie 2014, 20:39

Analiza simpla:
1. Hagi a fost un mare fotbalist si pt asta are admiratia si respectul meu si al intregii tari, dar sa nu uitam ca a castigat destui bani din performantele sale, inclusiv de la frf… iar fata de alti sportivi care au adus trofee si medalii sportului romanesc a castigat muuuult mai mult. eu cred ca nu trebuie sa se mai foloseasca de generatia de aur, pt ca aceasta generatie cu superperfomanta de a termina un camp mondial pe locurile 5-8 a fost o generatie de jucatori. Acum numai sunt jucatori si avem dreptul sa le judecam actiunile si chiar sa ii criticam daca e cazul.
2. Ca si Antrenor a aratat ce poate si fiindca nici macar nasul sandu nu i-a mai putut oferi un scaun de antrenor s-a facut patron de echipa de fotbal… Care sa nu uitam ca este un business nu o binefacere pt fotbalul romanesc.
3. Burleanu e tanar, deja conduce o federatie europeana, dar are f multe de aratat insa daca noi o sa continuma sa-i analizam munca doar in functie de relatia cu hagi si cu fostii sai colegi Fotbalisti din generatia de aur nu o sa fie bine nici de acum incolo pt fotbalul romanesc.
4. Daca vrem sa se schimbe ceva in fotbal si sportul romanesc trebuie facut ceva la nivel de temelie, de organizare, de planificare pe termen lung, etc. Toate acestea sunt calitatile unui manager nu a unui mingicar f talentat. Nu zic ca burleanu ar fii cel mai bun dar avand in vedere fisa postului pe care il ocupa eu zic ca e o alegere mai buna decat Hagi.
5. Haideti sa ne bucuram ca se curata fotbalul si se creaza premisele unui mediu mai sanatos in acest sport in care cumetriile, nasiile si alte forme de legaturi ne-au dus unde ne aflam. Am trait cu un conducator care a stat la putere doar ca hagi a fost bun fotbalist. Nu a facut nimic pt viitor. La fel si cei inchisi si care vor mai fii inchisi. Au distrus in loc sa construiasca. Sa le fie rusina sa taca din gura si sa lase pe altii sa incerce cu metode moderne, bazate pe management sanatos si de durata nu pe speranta ca se mai naste un nou hagi care sa ne mai ofere macar o calificare la un mondial, pt ca am ajuns ca si asta sa fie considerat un real succes.

pyfo  •  9 aprilie 2014, 21:40

Felicitari Domnule Catalin pentru ca ati avut curajul sa spuneti lucrurilor pe nume! Hagi si-a castigat respectul tuturor ca jucator, dar la capitolul educatie, bun-simt si modestie inca mai are carente. ( nu vreau sa ma judece nimeni , dar pe Nadia spre exemplu nu am vazut-o niciodata sa aiba iesiri precum a fost acea a lui Hagi; marii sportivi trebuie sa-si mentina o anumita prestanta)

Mihai de Mihai  •  9 aprilie 2014, 22:15

Nici Napoleon nu credea ca este misogin cand spunea ca toate femeile sunt cur.ve in afara de mama si de sora.
Hagi merita ignorat pentru ca este un ignorant.
Catalin, cred ca multora din cei ce comenteaza aici si la domnul Ioanitoaia, ar trebui sa li se explice ce inseamna misoginismul si care sunt semnele dupa care iti dai seama daca cineva este sau nu, misogin. Ca romani,traim intr-o societate cu radacini adanci patriarhale. Ca si cum nu ar fi fost de ajuns ca este roman, Hagi provine, din cat se stie, dintr-o familie de machedoni albanezi. Pai in zona respectiva se afla chiar epicentrul misoginismului de tip patriarhal-balcanic. Nu e vina lui ca a fost crescut in acest spirit. Din pacate, nu a invatat prea mult din cultura vest europeana, dar si-a accentuat, probabil convingerile in ceea ce priveste femeile, undeva, pe malurile bosforului secularist, dar islamic in esenta.

lord belial  •  9 aprilie 2014, 22:21

hagi > tolontan

Pivolaru  •  10 aprilie 2014, 0:48

Mai mult face sfarsitul lucrurilor, decat inceputul lor. Hagi sa-si aduca aminte de inceputurile lui. Stangace, fara prea mult efect. Asa si cu Burleanu. Mircea Sandu dupa 20 ani a reusit sa construiasca o copie proasta a unui stadion prost. Probleme cu acoperisul, iarba, nici macar nu reprezinta Romania, fiind copia unui stadion de club. Macar daca ar fi avut 70.000 sa poata gazdui o finala de Champions League. Burleanu d-abia s-a instalat, iar Hagi de oftica a sarit pe el. Asa a sarit si pe Lucescu. La comanda.

AndreiDinGalati  •  10 aprilie 2014, 0:56

am si eu o nelamurire offtopic:cine naiba e mourinho ca auzim de ani buni de el dar nu a facut parte din nici o generatie de aur, o fi omul lui ponta, lui basescu sau fidel castro ne joaca inca pe degete?

lord belial  •  10 aprilie 2014, 1:47

incredibil, ce tendentios e scris articolul asta
ziaristule, ai deturnat fraza lui hagi, ca teroristii al qaeda avioanele

el e hagi, e regele. tu cine esti?

Roman Romulus  •  10 aprilie 2014, 1:57

Te-ai gândit ca oamenii s-au saturat si totodata se tem sa mai aprobe fiindca atunci au facut-o s-au trezit nu numai pacaliti ci si acuzati ca nu stiu sa fie altfel decât yesmeni fara capacitatea de a avea o judecata proprie.
Cred ca te grabesti sa tragi concluzii si nu ar fi prima data când o faci.

marian0904  •  10 aprilie 2014, 6:26

Tolo, Hagi a zis clar ce nu-i convine, adica sa vina o cehoaica la FRF pe partea juridica. Ca afirmatia e taxata acum drept misoginism (plus xenofobie – „din străinătate”) e alta chestie. Hagi si-a atins tinta; stie ca, in viata, se dau goluri si cu mana. Oricum, cehoaica, prin faptul ca a renuntat sa mai vina, a aratat ca are alte treburi mai serioase de facut decat sa intarate oamenii din fotbalul romanesc. Iar Burleanu a ramas cu juridicul in aer. Oare de ce nu s-a dus la Praga s-o convinga sa vina? Vad ca dupa ce l-ati ajutat, intr-un fel sau altul, pe Burleanu sa ajunga sef FRF il bagati foarte adanc in noroiul conflictelor care sunt pe acolo. Ii faceti rau tot cerandu-i sa-si dea cu parerea despre una sau alta din problemele (multe conjuncturale) din fotbal.

catalin  •  10 aprilie 2014, 7:12

dupa ce unii au strus fotbalul in zeci de ani, acum avem pretentia ca altii sa-l repare in doua luni. nu stiu cine este Burleanu dar am vazut ce au facut ceilalti……….

fotbal romanesc  •  10 aprilie 2014, 7:58

Hagi a fost un fotbalist mare si atat. Generatia de aur a fost una aproape de aur, putea ajunge de aur fara Iordanescu pe banca si fara Prunea in poarta. Asta strict fotbalistic.
Cat priveste oamenii ce au compus generatia „de aur” sa ne amintim un episod reprezentativ: Gheorghe Popescu, marele simbol, prin anii 90, a conditionat prezenta la nationala de primirea unui hotel in Poiana Brasov, va aduceti aminte?
Cat despre Hagi, marele caracter, integritatea intruchipata, sa ne spuna cum a scapat de retrogradare Viitorul in sezonul trecut!
Cheltuie bani pentru fotbal? E alegerea lui! E afacerea lui, care este rentabila sau nu. Ca pe plan sportiv nu a impresionat cu nimic. Sau cumva nationalele Romaniei construite pe scheletul Viitorul au ajuns campioane mondiale si nu stiu eu?

pitic  •  10 aprilie 2014, 8:29

tot respectul pt..fotbalistul hagi.dar sa nu uite ca nu mai ..este…o glorie..prezenta.ca sa fie prezent la acelasi ,,nuvel ‘ca in trecut..trebuie sa faca,,ceva’.ceva care sa arate ca merita respectul pt ..prezent’. sa se detaseze ..de trecut.si sa respecte pe cii din jur..sa respecte..in primul rind..,,justitia”
nu a aratat respect fata de aceasta ..institutie..si asta…il dezonoreaza..pe rege.cind iesi public si contesti o hotarire ..judecatoreasca nu cred ca iti face..cinste.regii nu fac asta.

P  •  10 aprilie 2014, 8:31

Tot respectul pentru Hagi ca fotbalist, insa ca om nu mai am acelasi respect pentru el. O sa argumentez si de ce chiar daca nu-l cunosc personal. In primul rand Hagi de ce nu la criticat la fel de vehement pe M. Sandu care a facut mai mult rau fotbalului nostru decat R. Burleanu? Inteleg ca G. Popescu e prietenul si cumnatul lui dar daca ar fi un om adevarat ar recunoaste ca Popescu a gresit si ar fi trebuit sa respecte legea. Cum G. Popescu a recunoscut ca a gresit si nu vrea sa fie gratiat asa ar trebui sa faca si G. Hagi. Vad ca la noi in Romania se crede ca daca ai fost un mare campion in sport ai voie sa faci si sa spui orice chiar sa incalci legea. Un alt motiv care il reprosez lui Hagi ar fi neimplicarea la Farul Constanta, el care a crescut la aceasta echipa. Cred ca le era dator celor din Constanta sa se implice la echipa, daca tu Hagi nu te implici sa salvezi echipa atunci cine? In Constanta mereu va exista o singura echipa Farul oricat ar incerca ei sa infiinteze o alta echipa, suporterii nu-si uita niciodata prima echipa. Cand esti prieten cu infractori ca fratii Becalii, anturajul te strica si pe tine la fel cum s-a intamplat si cu G. Popescu. Nu m-ar mira ca peste cativa ani si G. Hagi sa fie anghetat de DNA cu blaturile care le-a facut cu Viitorul si cum a intrat el in Liga 1, la ce jocuri de culese au fost in Liga a 2-a. O sa inchei cu un citat pe care l-au afisat suporterii dinamovisti pe un baner la un meci si l-am apreciat chiar daca sunt rapidist: „Asa fotbal, asa Rege!”

SILVIU  •  10 aprilie 2014, 10:09

Vorbim ‘vorbe’ si nu le argumentam prin ceea ce e real si concret.Real si rece adevarul este acesta , chiar daca ne convine sau nu;
Hagi a facut 2 lucruri extraordinare;A fost un jucator super care ne-a adus multe bucurii si faima tarii in care traim.Mai apoi a facut o Academie pt. tineri care iar este un lucru extraordinar.Cred ca daca am mai avea inca 5-6 asemenea academii ,valoarea fotabalului romanesc ar creste f. mult.
Burleanu si-a bazat campania prin a-l critica pe M.Sandu-pe drept-iar mai apoi l-a luat de brat si a intors-o ca la Ploiesti.Eu stiu ca demnitatea-daca o ai- spune ca nu trebuie sa scuipi unde ai lins si invers-scuzati, n-am gasit alta zicala mai potrivita.
Concret asta e ceea ce au facut cei doi , restul sunt doar pareri subiective-ca ne place sau nu.Concluziile le trageti voi

Octavian Stăncioiu  •  10 aprilie 2014, 13:10

Cazul Bivolaru jr. n-are nicio legătură cu cel al cehoaicei. El s-a dus la FIFA, nu la o federație NAȚIONALĂ.
Și niciun selecționer străin n-ar fi mai bun la naționala României decât românul Mircea Lucescu.

Cristian  •  11 aprilie 2014, 17:09

Foarte amuzant update-ul, si adevarat :))
Oricum, parerea mea e ca acordati prea multa atentie acestor extremisti, de parca ei sunt singurii care citesc articolul. Aproximativ, 10% comenteaza la un articol, dar reactiile lor sunt dezbatute intens.
Lame…in opinia mea.

Kius  •  13 aprilie 2014, 17:28

Hai mai Tolo. Daca ii spui femeii ca e femeie, inseamna ca esti misogin? Ar fi putut sa o numeasca „fiinta umana”, ca un celebru personaj apropiat sportului, dar am senzatia ca si „fiinta umana” ar fi considerat discriminatoriu…

Dar totusi ia sa ne gandim noi de ce a fost demis Dan Petrescu. Hmm… de nu a sarit nimeni sa ii ia apararea ca a fost demis pe criterii etnice?

Poate pentru ca ziaristii, la fel ca si comentatorii de pe bloguri sunt mai inclinati sa critice pe cineva decat sa ii ia apararea?

Cătălin Tolontan  •  13 aprilie 2014, 18:30

68, Kius: cu prima parte a mesajului tau nu sint de acord, dar cu a doua, da.

Asa e. Ziaristii au tendinta de a fi mai degraba critici decit analitici. Poate pentru ca asta e in ADN-ul meseriei, dar nu e doar atit.

Comentează