Carnivorul MM Stoica și vegetarianul Naum

Acum 21 de ani, cînd l-am cunoscut pe Mihai Stoica, nici unul dintre noi nu împlinise 30. El era președintele secției de fotbal la Oțelul Galați, eu, reporter la Gazeta Sporturilor

marți, 18 februarie 2014, 9:58

Acum 21 de ani, cînd l-am cunoscut pe Mihai Stoica, nici unul dintre noi nu împlinise 30. El era președintele secției de fotbal la Oțelul Galați, eu, reporter la Gazeta Sporturilor

Omul avea tot felul de obiceiuri bizare: citea, era politicos și ferm în egală măsură și nu sprinta soios ca să te convingă după meciuri, contra unui bilet de tren decontat pe șest, că arbitrajul a fost echidistant în timp ce “ăilalți” nici nu trecuseră centrul terenului.

Faza cu arbitrajele fățișe se întîmpla extrem de rar la Galați. Pentru că micul club sportiv condus de Marius Stan și MM Stoica făcea figură aparte. Era favorizat puțin sau deloc.

În termeni nițel pretențioși, dar care descriu real situația, Oțelul încerca o politică de finlandizare. Galațiul trăia periculos și independent între marile puteri. Ținea cont de Cooperativă, fără să se bage însă în jocurile de culise decît rarisim, cît era nevoie ca să nu fie strivit de șenilele de bani și urdori care traversau pe atunci fotbalul nostru, aflat în perioada sa cea mai coruptă.

Asta e esențial și imprescriptibil. Fără să fie sfinți, Marius Stan și Mihai Stoica nu erau niște blatiști. În anii ‘90, să nu truchezi meciuri în serie era aproape imposibil dacă țineai să faci fotbal. Mai ales la un club minion. Totuși, ei au reușit.

I-a ajutat inteligența, competența, pasiunea pentru sport și, mai ales, încăpățînarea de a fi altfel. Erau, cum ar zice MM Stoica azi, cînd îl ironizează pe ziaristul Radu Naum, niște vegetarieni într-o lume de carnasieri.

Duminică noapte, MM a anunțat că renunță la colaborarea cu DigiSport. Managerul Stelei își motivează demisia “din cauza faptului că nu pot tolera la nesfîrșit atacurile unui vegetarian (cu orientare spre un anumit gen de terapie) la adresa corectitudinii noastre”.

Vegetarianul e Radu Naum, pe care MM îl descrie drept “netalentat braconier al ratingului” și, în general, un om pasionat de Turul Franței, handbal și teatru, nimerit din greșeală în templul sacru al specialiștilor. Vasăzică un parașutat. Unul care tulbură ceremonia strictă a fotbalului. Elefantul din magazinul de porțelan.

Ce a făcut Naum de l-a enervat pe MM Stoica? A dialogat în emisiune, prin telefon, cu Dinu Gheorghe, șeful Astrei. “Vamă” a ironizat meciul Steaua – Chiajna 4-0.

Dinu Gheorghe nu urmărise partida și Stoica a luat foc, “de ce îi sunați pe cei care nu au văzut meciul, ce, vreți să vă învăț eu meserie?!”. Nu e cazul, deși lecțiile nu strică niciodată, nimănui. Nu e cazul, pentru că e o știre cînd un șef de club NU SE UITĂ la meciul rivalei sale.

E o știre care merită o explicație din partea lui “Vamă”, președintele plictisit de campionatul mediocru, dar care se bate să ia titlul.

Dincolo de chestia punctuală, dă-l încolo de telefon!, MM reclamă ceva mai profund! El semnalează incompatibilitatea lui Naum cu un spirit purist, pe care doar inițiații fenomenului l-ar deține și care le dă dreptul să vorbească despre meciuri, rezultate și merite sportive. Doar lor le dă dreptul.

În cele două decenii MM a rămas la fel și, în același timp, s-a schimbat. A renunțat total la modestie, dar a rămas fidel ideii de joc frumos și de performanță.

A abandonat orice respect față de presă și față de partenerii de întrecere, opinia celuilalt nu mai ajunge la el decît ca materie primă a propriei ironii, însă și-a păstrat spiritul competitiv.

Nimeni nu evoluează liniar. Niciodată nu a fost ahtiat după bani; altul e drogul lui. Se poartă ca și cum a ajuns dependent de putere și de sentimentul că deține adevărul și controlul.

El demisionează de la Digi ca o măsură de presiune. Poate, cine știe, pică Naum, poate conducerea RCS îl va alege pe el! Naum n-a picat, după cum n-a picat nici Vochin, cînd Reghecampf a anunțat și el că DigiSport nu va mai beneficia de frazele sale unicat.

Steaua a făcut o pasiune pentru a încerca îndepărtarea ziariștilor. Trei orgolii uriașe și-au dat mîna pe ritmuri de manele. Știm, MM nu ascultă regulat manele, dar a început să se legene în hamacul lor. La modul cel mai serios, dacă Becali ar fi fost în libertate, egourile acestor trei personaje (Reghe, impresara și MM) nu s-ar fi gonflat atît de mult. În materie de tratament acordat semenilor, patronul e mai înțelept decît toți trei la un loc.

Dacă ar privi un pic situația din afară, Mihai Stoica ar înțelege poate că, deși vorbește în numele unei caste superioare, seamănă mai degrabă cu Naum decît cu “omul de fotbal”.

Oamenii de fotbal nici măcar nu-l acceptă printre ei! MM predică un cult din calitate de proscris. Nu secta specialiștilor, ci singularitatea îl definește. E ca acum 20 de ani la Galați.

Dacă mîine va călca greșit, dacă rezultatele Stelei nu se vor mai lega, Stoica va fi vînat ca un biet vegetarian în lumea carnivorilor. Jurnaliștii nu-i pîndesc slăbiciunile, aceștia au fost mai corecți cu el decît va accepta vreodată, și cînd a stat sus, și cînd a căzut la pămînt. Îl vor critica, dar nu aici șade pericolul.

Cei care simt gust de sînge sînt “specialiștii”, episcopii eterni care șușotesc în umbră, păpușarii recondiționați generație după generație, secta din federație, ligă sau cluburi, cei care și-au adjudecat fotbalul pe ideea că doar ei îl pricep și știu să-l iubească. Să se gîndească la asta: cîte voturi ar lua MM dacă ar candida pentru șefia FRF? Îl bate Vasile Avram la scor!

Specialiștii îl vor ataca pe Mihai Stoica în primul moment al vulnerabilității sale și la prima masă fără carne.

Comentarii (106)Adaugă comentariu

Robert  •  18 februarie 2014, 12:00

M.M.STOICA ESTE UN INFRACTOR CARE SCAPA DE JUSTITIE PRIN DIFERITE JONGLERII SPER CA PINA LA URMA SA AJUNGA ACOLO UNDE II ESTE LOCUL

stresu  •  18 februarie 2014, 12:02

Articolul contine si mult adevar dar, se vede, este scris sa-l apere pe asa zisul ziarist.

Radu Naum a mostenit meseria de jurnalist de la tatal sau, intrand „CU PILE” in aceasta „afacere” in anii comunismului. Fara talent sau har, sistemul comunist l-a „infiat, dar l-a dat la ciclism si handbal, adica in domenii fara prea mari pretentii in domeniul gazetariei (art. scurte)

Dupa revolutie, s-a dus dupa „malai” si folosindu-se de alte pile s-a axat pe fotbal – dar talentul sau a ramas acelasi (citeste fara talent gazetaresc).

Nu sunt de acord cu MM, dar cu siguranta nici cu antitalentul NEOM, dar goana dupa audienta de prost gust face orice posibil.

Oare gresesc domnule Tolontan ?

Alinutzurx  •  18 februarie 2014, 12:02

Foarte frumos articolul..felicitari! Este bine sintetizata ideea infiripata in mintea multora din Romania care sunt implicati in acest sport de „gentelmani” ridiculizat de tarani scoliti in arta denigrarii si a mizerei tipica societatii din Romania(fac referire in mod peiorativ la tarani). Daca inainte isi mai cunosteau lungul nasului, acum multi dintre ei au ajuns hiene si desi unora ca MM le face placere sa fie numiti carnivori, ar trebui sa stie ca hienele sunt necrofage. Se hranestc fara mila din acest fotbal mort si devin salbatici in clipa in care cineva are curajul sa le incalce acel teritoriu imaginar impus doar de bariera lor mentala. Presa l-a invatat sa zboare, l-a extras dintr-o lume plina de fete comune si i-a oferit popularitate, pe atunci nu credea ca detine adevarul absolut…acum insa boala numita generic „Parvenitism” l-a impins sa creada contrariul. Catalin, din pacate viitorul nostru ca natiune nu ne ofera sperante in multe alte domenii, suntem propriile noastre arme de distrugere…peste tot avem parte de atotstiutori…iar noi murim incet si sigur. Iti multumesc si te felicit pentru modul echidistant in care ai tratat subiectul.

fanulumocanu  •  18 februarie 2014, 12:04

Ieri cu Lupea si Rogozanu, azi cu MM. Ce-i apropie pe astia? Nici unii nici altii nu sustin performanta,onoarea sportiva sau politica. Ei sustin exclusiv interese materiale. Asa o fi lumea asta, asa functionam. Da’ parca mi-as dori in fruntea Stelei pe cineva care sa realizeze ca Steaua nu-i doar o afacere, un SRL. Cineva care sa nu foloseasca loialitatea suporterilor fata de echipa in mod cinic , doar pentru a le lua banii sau ca masa de manevra pentru scopurile lor particulare.

Vlad  •  18 februarie 2014, 12:07

MM este metamorfozat, intradevar. In rau. Agresiv si cate si mai cate minusuri are. Mai multe sau mai putine decat media „gravitationistilor” fotbalului romanesc. Mi-e greu sa fiu stelist cu el, e o rusine pentru club. Nu asta vreau sa punctez, ci o faza similara care il are in centru pe acelasi Naum. In editia trecuta, dupa un meci castigat de CFR Cluj impotriva nu mai stiu cui, dar cu greu si cu ajutorul omisiunilor arbitrului, nu evidente, dar „observabile”, Radu Naum (mira-m-as ca producatorul decide peste capul lui, iar daca accepta asta atunci devine una cu producatorul) l-a interpelat rapid, la circa 2 minute de la fluierul final pe Gigi Becali. Reiau, CFR vs ?(gaz Metan, sa zicem), CFR castiga, probleme legate de greselile de arbitraj fara de care CFR nu ar fi castigat, Naum + invitatii in studio, cine intra primul prin telefon? Jiji! Era la volan, nici nu vazuse meciul, dar Naum, vegetarian sau nu, i-a descris fazele din care a dat gol CFR-ul, cu niscaiva aluzii, cat sa scoata de la Jiji mizeria recunoscuta ce i-o poarta CFR-ului. Chiar si asa, Jiji nu a avut prea multe de spus, in afara de a da verdictul indus deja de echidistanul Naum cu un plus de becalisme la auzul carora Naum se declara satisfacut. Se incheie scurta si deloc necesara discutie pentru a-l suna, in fine!, si pe unul dintre cei implicati in meci, in speta presedintele Muresan. Doar ca acesta, cu calmul zonei la el, a asteptat sa debiteze realizatorul o intrebare legata de meci. Nu a venit, in schimb Naum a avut grija sa-i transmita parerea lui Jiji legata de meci si sa-i astepte, probabil jilav in chiloti, replica taioasa nascatoare de razbel. Surpriza! Muresan vazuse toata scena la tv si replica a fost cam aceeasi cu a lui MM, exceptand demisia: nu stiu de ce ma mai sunati acum daca primul sunat a fost cineva neimplicat in meci pe care nici nu-l vazuse dar caruia i se insinuase o parere, dupa care i-a inchis telefonul. Naum? Teribil de deranjat de reactie, ba chiar l-a catalogat voalat ca prost-crescut. E pacat! Cand auzeam Naum ma gandeam la handabal feminin si turul Frantei, asa cum vocea lui Bogdan Stanculescu ma duce la baschet. E pacat si trist ca un om cu pregatirea lui Naum se coboara si ingroasa chiar nivelul mizeriei de joasa speta.

Thomas chase Jerald  •  18 februarie 2014, 12:09

Intamplarea a facut sa prind in direct la Tv episodul cu intervntia telefonica a lui MM Stoica.
Dincolo de accesul de furie al intervenientului, disproportionat fata de cauza care l-a provocat, episodul nu e decat o reconfirmare a faptului ca media romaneasca se inchina, aproape fara exceptie, la Sfantul Rating. Nimic nou sub soare…

Pana la urma ce s-a intamplat? Radu Naum l-a cautat pe Dinu Gheorghe la telefon, imediat dupa un meci dezechilibrat intre doua echipe de calibre diferite.

Tinand seama de antecedentele presedintelui de la Astra, intrbarea care se pune e simpla: ce astepta Radu Naum de la dialogul cu Dinu Vama?
Indraznesc sa raspund tot eu: probabil ca astepta exact ceea ce a primit, adica un pic de aer de can-can peste o discutie banala despre un meci pe care Digi a vrut cu orice pret sa-l transforme intr-un derby conjunctural. Pe ce ma bazez in raspunsul pe care mi l-am dat singur?
Din startul interventiei Dinu Gheorghe a spus ca nu a urmarit meciul (desi eu n-as paria toti banii pe veridicitatea afirmatiei sale, macar pentru faptul ca acelasi personaj manifastase oarece asteptari de la partida cu pricina).
Normal ar fi fost ca dl. Naum sa ia de buna afirmatia interlocutorului si sa incheie subiectul aici. Cu toate acestea moderatorul a insistat sa smulga o parere cuiva care a sustint, din capul locului, ca nu urmarise desfasurarea evenimentului.
Mai departe dl. Gheorghe a facut ceea ce stie sa faca mai bine de cand „s-a afirmat” prin lumea fotbalului; a „zgandarit putin cu batul prin gard” dupa ce, inainte de meci incercase sa „puna presiune”. E reteta domniei sale pe care o aplica de ani de zile cu mai mult sau mai putin succes. Pentru asta a fost angajat la Astra, pentru asta e si platit; e o importanta parte din fisa postului sau acolo, daca nu cumva e chiar principala sa atributie.

E adevarat ca outsidera a intrat in teren gata invinsa iar cauzele acestei posturi pot fi multiple. Includem aici si conditiile diferite de pregatire a sezonului de primavara dar si faptul ca pentru Steaua miza meciului era mult mai mare decat pentru cei din Chiajna. De aici poate si diferenta de atitudine.

As putea sa dau zeci de exemple in care echipe, mai importante si cu pretentii mai mari decat Concordia Chiajna au avut o prestatie lamentabila in aceasta editie de campionat. Uitati-va doar la evolutiile din tur ale celor de la CFR Cluj si aveti acolo material pentru vreo zece emisiuni si pentru tot atatea posibile analize ale d-lui Dinu Gheorghe.
Sa mai amintesc oare jocurile in care Astra castiga la scor in fata unor formatii care au intrat pe teren gata invinse? Dar de scorul campionatului, administrat lui „U” Cluj de catre o trupa care incepuse sa-si faca tot felul de calcule privind lupta pentru evitarea retrogradarii?
Cu siguranta d-l Radu Naum a ratat tot atatea oportunitati sa modereze niste emisiuni memorabile.

mitroi2008  •  18 februarie 2014, 12:12

Stilul specific Tolotan: multe cuvinte, putine idei, naivitate din belsug!

radu  •  18 februarie 2014, 12:28

vama- lucescu. vad doar blaturi cand joaca steaua. vama e chiar un bun conducator iar lucescu e cel mai mare antrenor roman.nu cumva au facut ffff putin pt fotbalul romanesc tocmai din cauza obsesii pe care o au cu STEAU

The one  •  18 februarie 2014, 12:28

Buna ziua,

Poate ca MM nu trebuia neaparat sa se refere la orientarile culinare ale Domnului Naum. Dar aplecarea spre scandal si intretinerea acestuia, a unei situatii tensionate care nu genereaza nimic bun sunt din pacate, din cand in cand, tot mai des, apanajul unor jurnalisti din Romania. Scandal cu orice pret, de dragul rating- ului. De parca Slav si Dragusanu nu ar fi de ajuns. Domnul Naum Putea suna pe oricine altcineva dupa meci pentru opinii despre acesta. Dar a preferat sa il sune pe cel mai puternic contestatar al corectitudinii cu care s-a jucat acea partida, pe cineva care numai de analizat obiectiv respectiva partida nu era in stare. Asat nu este prea corect. Iar MM este un patimas care, din dorinta de a proteja echipa de suflet, mai darama cateva portelanuri in jurul lui.

George  •  18 februarie 2014, 13:07

Nu stiu cat de multi il apreciaza pe MM dar de data asta omul a avut dreptate. Asta nu este jurnalism de sport ci cancan cu bianca, victor si dragusanu (cristea). Naum si aproapte toti ceilalti din presa sportiva ar putea sa lucreze acolo si sa ne scuteasca de scandaluri, stiri false sau alarmiste, inventii si alte imbarlicaturi din dorinta de a face rating sau traffic pe site-uri…Vrem informatii adevarate si analize compentente…Toti cei care scriu de meciuri aranjate nu au prea multe in cap…Daca ii pui sa iti spuna vreo metoda de aranjare a unui meci se incurca la pasul nr. 1, in schimb viseaza meciuri aranjate si la partidele amicale…

vasglo  •  18 februarie 2014, 13:09

Jalnic, Tolo, jalnic!.. Inteleg sa sari in apararea unui confrate, dar cand el se numeste Naum, care are ca singura calitate faptul ca este fiul renumitului jurnalist cu acelasi nume, asta inseamna complicitate la prostie. Pai, daca tie iti place cum face jurnalism acest Naum, nu ma mai mira faptul ca pe piata media nu mai traieste decat o singura publicatie, si aia santajand peublicul cu..”senzational, Becali e la parnaie…”, „Ana are mere, Reghe are pere..”, „numai noi stim ca X face/drege”, „cumparati-ne si veti afla ca X s-a imbatat” etc, etc, sau lipind ziarul la carti, caiete, „baloane”, pixuri, Cd-uri etc…

danna  •  18 februarie 2014, 13:13

Ma mir ca radu naum(oare distinsul Hristache,nu s-ar intoarce in mormant daca ar vedea cum intelege „fisu”sa faca presa sportiva),ca nu a anuntat ca vecinii l-au dat in judecata pe dinuVAMA,ca i-a inundat incercand sa repare chiuveta.Oare poti crede Cataline,ca vama a putut sa nu se uite la meci….hai sa fim seriosi,poate doar radu naum crede asa ceva(doamne ce „tripleta”ar face cu mironica si banciu,la Ba****1).Le-am scris numele cu litere mici intentionat,ca poate isi vor da seama cat de jos au ajuns,cine stie la urmatoare postare in dreptul numelor lor sa apara niste…..sau nici macar atat.De ei depinde…

seba  •  18 februarie 2014, 13:18

probabil e adevarat ce ai scris in acest articol, dar baiatul asta nu-si merita atentia acordata.

Emil  •  18 februarie 2014, 13:19

Catalin,
salvarea lui e cutia de carton pe care scrie Steaua. Inca!

Kendo  •  18 februarie 2014, 13:20

Eu o singura intrebare am. De ce l-a sunat Naum (pe care il apreciam foarte mult cu ceva ani in urma) pe Vama? Cu ce motiv? Ca sa-l intrebe daca a vazut meciul sau nu? Si daca l-ar fi vazut?!

MM a devenit un isteric paranoic si probabil si schizofrenic. Mi-e scarba de el tot atit cat mi-e scarba de ceilalti „conducatori” din fotbalul romanesc. Dar eu tot ma intreb: de ce l-a sunat Naum pe Vama?

john  •  18 februarie 2014, 13:20

În materie de tratament acordat semenilor, patronul e mai înțelept decît toți trei la un loc ?!? wtf??? da-ne si noua ce fumezi

Ostap Bender  •  18 februarie 2014, 13:28

Si inc-o chestiune, fiindca am vazut ca cenzurati cuvantul c@c@t. Asadar, presa se plange uneori ca e cenzurata, iar voi ii cenzurati pe cei care comenteaza? Ironic, nu? Acum la teatrul national bucuresti (cel mai mare din ro) ruleaza piesa Hoţi, de Dea Loher, unde la un moment dat cuvantul c_c_t, este folosit de vreo 10 ori.

In schimb voi (presa, tv) ne bagati pe gat aceleasi personaje cu dosar penal, zilnic, ore intregi. necenzurat. Ironic, nu, domnule vochin?

Golanul, derbedeul, huliganul  •  18 februarie 2014, 13:43

Interesant articol. N-am inteles totusi cine e Mihai Stoica. Ce treaba are cu fotbalul? Cine i-a spus lui ca se pricepe la asa ceva? De ce l-a angajat DIGISPORT? WTF in ce lume traim? Asta-vara batea ziariste cu gorilele prin Skopje si acum cativa ani plesnea bietii samantari din Ghencea, iar voi inca il bagati in seama? Asta e presa romaneasca? Faceti pe profesionistii, dar tot despre mizerii scrieti.

Turcus  •  18 februarie 2014, 13:44

dar cand juca UTA cu POLI era corect sa il sune pe Gigi??? MM oricum nu are coloana vertebrala… Vezi scuipatul lins, cutia de carton si altele… Doar il fura pe GiGi…

FALS!  •  18 februarie 2014, 13:49

MESAJ FALS! INDUBITABIL, FALS! MM nu este defel cel pe care il sugereaza, explicit si implicit, articolul. MM nu este decat un „erudit” cu doua clase, intr-o tagma de analfabeti. ATAT. Acest individ nu poate fi sub nicio forma calificat ca „citit” si pus „la masa” chiar si cu unii de prin presa sportiva, doar pentru ca, chipurile, ar fi mai rasarit decat ceilalti din domeniul fotbalist(unde, in realitate, nu este cel mai rasarit, citit etc., poate doar dintre cei care se balacaresc pe la tv, dar irelevant, intrucat astia sunt, in esenta, doar niste parveniti si „manelisti”, ca si MM). Calitatea nu se evidentiaza in mod real in mijlocul celor cu defecte de tot soiul. Criteriul eruditie nu are niciodata element de raportare in randul semidoctilor.

FALS!  •  18 februarie 2014, 13:51

„domeniul fotbalistic”

Roberto  •  18 februarie 2014, 14:03

Foarte urat din partea ta Tolontane!
Critici si ironizezi un presedinte de club care are in totalitate dreptate, ca sa produci un alt scandal cu speranta ca tocmai MM Stoica si de ce nu Si Steaua va avea de suferit. Fara sa faci o referire la gestul urat pe care l-a facut Radu Naum (un moderat pe care chiar l-am apreciat foarte mult pana acum) cautand pe Vama, cu dorinta de a auzi de la el ironia si aluzie la un blat ( mai ales ca Dinu vama este un profesionist la blat, mituirea arbitrilor, a jucatorilor, si chiar a ziaristilor).
Gestul lui Naum a fost urat. Desigur nu a fost foarte inspirat cand l-a sunat pe vama, pt a ataca pe Steaua, dar ceea ce faci tu aici Tolontane, e si mai urat! Oricum nici nu ma asteptam sa-l condamni pe Naum care este tot ca tine un „ziarist foarte obiectiv”. Dar sa profiti din tot ce vezi si tot ce auzi, sa-l ataci pe M Stoica, mai ales cand stii ca este tinta lui mass media pt orice declaratie, este o dovada de rautate si lipsa de profesionalism din partea ta.

ovidiu  •  18 februarie 2014, 14:03

Cu toate ca imi vine greu sa cred ca am ajuns sa ii iau apararea acestui personaj, cred ca de data aceasta ati gresit domnule Tolontan in ceea ce priveste reactia lui MM de dupa meci. Chiar ma uitam la emisiunea lui Naum si imi venea sa il iau la pumni cand am vazut cu cata ardoare incerca sa scoata de la Dinu Gheorghe o declaratie care sa faca trimitere la blat in meciul Steaua-Concordia, avand in vedere jenantele declaratii ale acestuia din zilele ce au precedat meciul. In schimb, reactia lui Mihai Stoica a fost cat se poate de indreptatita, ponderata si argumentata, mai ales in conditiile in care era la cald si era evident ca acesta cu greu isi poate stapani nervii. Pur si simplu nu imi venea sa cred ca sunt in asentiment cu personajul despre care cred ca a adus repetate prejudicii de imagine stelistilor si cred ca o sa o faca in continuare.
Din punctul meu de vedere, Naum ar trebui sa se rezume la a comenta competitii sportive pentru ca o face bine. Nu este admisibil ca un om care se vrea a fi impartial sa isi bata joc de sentimentele a sute de mii de suporteri incurajand asemenea atitudini josnice precum cele ale lui Dinu Gheorge. Pana la urma, Steaua nu numai ca duce steagul Romaniei sus in Europa, ci face audiente si vinde ziare prin suporterii ei. Respectati-i.

un moldovean  •  18 februarie 2014, 14:05

D-lor, articolul e fain dar poate nu sunt eu chiar in masura sa fac aprecieri. Aici intervin ptr o simpla informatie. Personajul Mihai Stoica a nimerit dintr-o greseala organizatorica la fotbal. Un unchi, dupa mama,era unul dintre directorii Comb.Sid.Galati si era implicat in activitatea echipei de fotbal.Pentru a evita lucru in schimb (in tura) de noapte M.Stoica fost scos din productie si detasat la club sub indrumarea lui Marius Stan. Presedintele M.S. l-a plimbat dupa el pana MM-ul a „prins coaja”. Avand „spatele” asigurat MM a inceput sa-l muste pe furis pe indrumatorul in ale fotbalului.Stiu ce zic, poate prea scurt, am lucrat 20 de ani in domeniu.

Acciduzzu  •  18 februarie 2014, 14:37

Tolo, am tot respectul pentru modul cum scrii si cum iti respectia profesia. Inteleg si cautarea senzationalului in emisiuni si titlurile stirilor din publicatiile, mai nou doar on line. E greu sa faci rating, cu vizitatori unici ca sa atragi banii de publicitate (aka salarii) dar un mix de bun simt trebuie sa existe. Nu-mi place MM din pdv al comportamentului. Dar si la el inteleg uneori ratiunile care stau in spatele unei reactii sau alta. Fiecare gresim. Si el e destul de impulsiv. Asta insa nu-i reduce meritele. Place sau nu, asa cum Naum are o emisiune bunicica, tot asa si MM a avut rezultate de apreciat in ceea ce a facut si la Galati si la Urziceni si la Steaua. Daca comparam rezultatele echipelor „managerul”MM are rezultate mai bune decat acest Vama. Nu stiu ce a vrut Naum. Mai degraba cred ca a vrut sa faca emisunea interesanta si nu a realizat prostia pe care o face sunand-ul pe Vama. Inteleg si ce face Vama. El e manager la o echipa care NU ARE SUPORTERI. Punct. Daca castiga maine campionatul si merg in CL, cati suporteri aduce pe stadion? 500 – 2000? Poate 5000 daca pica cu vreo echipa mai acatarii. Nu ti se pare ridicol? A fost Urziceniul dar acolo era un spirit si un om de fotbal adevarat: Dan Petrescu. Aici cine? Niculae, Vama si? Niculae si Vama forteaza acuzele la Steaua pentru a fi bagati in seama. Cersesc atentia presei. Sau, o cumpara. Mai stiu insa ca reluarea subiectului ‘aranjamentelor” numai la Steaua, cand stim toti vanzarile/cumpararile la nivelul intregului campionat, e o porcarie fara margini. Singurul club care a rezistat in perioada de criza si performat chiar cu patronul inchis, e Steaua. Rapid-ul e unde e, Paszkany cauta investitori ca nu mai poate, Galatiul a cazut si el, iar Dinamo… cu toti sustinatorii cei puternici, abia a reusit sa scape de insolventa. Si se tot pregateste de pe vremea lui Borcea de CL. „in liniste”cum cerea el. Si a fost asa o liniste.. Avem o singura echipa care reprezinta tara asta mai acatarii, (nu zic grozav doar bine). Ba a mai si vandut jucatori ca nimeni altii. Si dam toti in cei de la Steaua. Au si ei dreptate sa mai scape boii. Reghe,place sau nu, a facut multe. Nu se vindea Chiri cum s-a vandut daca Reghe nu construia echipa si rezultatele. Asa ca gafele lui Naum trebuiesc tratate ca atare. Daca Naum avea un piculet de bun simt si recunostea ca a gresit lucrurile s-ar fi linistit altfel si nu aveai nevoie ca tu sa incerci sa „dregi busuiocul” lui. Toate bune.

stephanus76  •  18 februarie 2014, 14:40

Un articol original, dar incomplet. Din pacate de foarte mult timp mass-media de la noi din tara se axeaza tot mai mult pe scandaluri, senzatii,vrajba, dusmanii. Eu va inteleg ca incercati sa va aparati colegul, pe d-nul Radu Naum, care trebuie sa recunoastem faptul ca acele emisiuni pe care le coordoneaza au ca principal scop scandalul, vrajba, polemicile. Atat de usor putem influenta oamenii prin ceea ce scriem sau realizam la tv. Problema d-nului Mihai Stoica nu a fost doar aceea ca d-nul Radu Naum l-a sunat pe d-nul Dinu Gheorghe, pe care d-voastra incercati sa-l ridicati in slavi. De o perioada mai lunga de timp d-voastra mass-media a-ti inceput un razboi cu d-nul Mihai Stoica, si atacuri repetate impotriva clubului de fotbal Steaua B. Mai in toate emisiunile d-nului Radu Naum erau indreptate impotriva Stelei si a d-nului Mihai Stoica. Reactia pe care a avut-o D-nul Mihai Stoica a fost cat se poate de normala. Ce treaba are d-nul Dinu Gheorghe cu meciul Stelei. Cu siguranta s-a uitat la acel meci, dar cand a vazut ca jocul nu se indreapta spre acel deznodamant pe care el il astepta, cu siguranta si-a gasit altceva de lucru. E de inteles. Dar hai sa terminam odata cu aceste polemici, atacuri, scandaluri. Sa vorbim despre fotbal, cand este emisiune dedicata fotbalului, si nu sa intram in polemici. Cu tot respectul pentru d-voastra, dar incercati sa fiti corect, si nu subiectiv!

observator  •  18 februarie 2014, 14:55

Articol despre un borfas, client al tribunalelor

mihai  •  18 februarie 2014, 15:00

Foarte bun articolul, am insa o observatie; MM este peste multi presedinti de club ca intelect si cultura generala (si fotbalistica), ca om si caracter (cel putin in ultimii ani) este zero barat.
Personal, cred ca face mai mult rau competitiei sportive decat bine.
Sa nu uite, este infractor, noroc ca s-a prescris fapta altfel nu i-ar fi stricat putina racoare, si-ar fi revenit.

mihai  •  18 februarie 2014, 15:21

Domnule stephanus,
Ati scris un comentariu cu greseli mari gramaticale. Cred ca a-ti face mea culpa s-ar impune mai mult. Sper ca ai sesizat sensurile cu „ati” si „a-ti”. Succes la gramatica, cat despre comentariu, subtire ca si cunostintele de lb. romana.

vasglo  •  18 februarie 2014, 15:39

#56 Thomas chase Jerald Says:
Bravo, domnule!!! Din pacate meritele le ia un outsider pe blogul unui jurnalist sportiv consacrat. Asta-i viata!!!..:)))

lucid  •  18 februarie 2014, 15:42

Când eşti o persoană publică,trebuie sa ai mai multă grijă de imaginea ta.Normal.Am mai spus-o,fotbalul are o lume mai specială.Este posibil ca MM să fi greşit (şi a facut-o),dar de aici să-l negi ca individ este o cale lungă.Ca preşedinte de club a făcut lucruri deosebite la Steaua şi Urziceni,dar avem tendinţa să scoatem in evidenţă doar lucrurile ne-
gative.Şi asta se întâmplă cînd acel cineva spune adevărul.Confraţii întru scandal fac echipă şi sar la gâtul lui.De aia are dreptate Mitică când spune că nimeni nu câştigă meciul cu presa.Şi presa cultivă ce-i uşor de întreţinut:SCANDALUL.

bogdan  •  18 februarie 2014, 16:40

faceti ce faceti si evitati cauza scandalului: prestatia lui naum. nu am intelesa niciodata de ce intelegeti sa va aparati intre voi atunci cand e clar ca jurnalistul a gresit. ce se astepta naum sa zica dinu gheorghe? asta a si fost motivul pentru care l-a sunat, ca sa puna gaz pe foc, sa intretina o polemica inutila. daca voi credeti ca asta e presa sportiva, atunci nu va mai mirati ca va pleaca cititorii, ca moare print-ul si ca se cersesc click-uri.
din scandalul asta singurul care iese prost e naum, care isi va avea eticheta de jurnalist intrigant si cancan-ist. mm ramane asa cum il stim toti, el nu are de pierdut. si mai pierd si cei care il apara pe naum cand greseala e evidenta.
va mirati ca politicienii se apara intre ei in parlament de arest si dosare penale in timp ce voi faceti acelasi lucru, la nivelul vostru. pai e solidaritate de breasla, nu?

turbo  •  18 februarie 2014, 16:48

sa spunem ca pana acum MM Stoica a avut foarte mare noroc ca inca nu a intrat la puscarie, dar timpul se scurge repede si va ajunge alaturi de Gigi sa-i faca masaj…

noi_majoritatea  •  18 februarie 2014, 17:26

ar trebui sa se faca un sondaj printre suporterii din Romania inclusiv stelisti si o sa vedeti ca numai gasit un personaj mai DEZGUSTATTOR ,HIDOS ,LABIL,UN OM FARA COLOANA ETC decat mimi stoica…cah cah cah.

ocolisan  •  18 februarie 2014, 18:08

Si noua ne este jena de unul ca tine meme.Pacat ca reprezinti o echipa fanion a fotbalului romanesc. Mai devreme sau mai tarziu pe limba ta ai sa dispari!

ha ha ha  •  18 februarie 2014, 19:25

dupa afirmatiile de mai sus Tolo inseamna ca stii de multe blaturi si trebuie sa mergi la, probabil, procuratura sa spui ce stii… nu se poate sa afirmi asa ceva (adica stiai de blaturi) si sa nu dai socoteala.
daca eram in locul patronului de la Astra, il concediam pe Vama pt neprofesionalism…daca stii ce este acela. Deci, ai pretenti a ca te bati la campionat, dar nu il urmaresti….demisia.
sau, Vama s-a uitat la meci si a mintit incercand sa faca bascalie ìntelectuala`de margine trenului….si atunci asa iesit, glume de giulesti; dar ala asa atitudine, asa rezultate.

Cristescu Cristian  •  18 februarie 2014, 19:38

Aoleu !!! Doar acum inteleg de ce umbla astia mereu cu periuta si ata de dinti in buzunare mereu !!! Nu este deci chestie de estetica ???

lord belial  •  18 februarie 2014, 20:36

mihai stoica, un chior in tara orbilor
presa romana, plina de minciuna
naum e mega enervant, dar e mai cult decit mm stoica, care reusesste sa treaca drept un tip citit printre fotbaliatori. noi, astia, oamenii cu universitati si mastere, ridem de el ca de pacalici
hai steaua

Jim Carrey  •  18 februarie 2014, 21:06

DRAGA TOLO,

MM S-A SCHIMBAT INFINIT MAI MULT – SI IN RAU, DAR SI IN BINE – DECAT SUGEREZI TU.
PROBABIL CA DEMISIA LUI DE LA DIGI ARE IN SPATE FORTAREA PLECARII LUI NAUM. PROBABIL.
DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE, JURNALISTUL E LIBER SA-SI FACA MESERIA CUM DORESTE, CATA VREME NU INCALCA LEGILE (NE)SCRISE ALE DEONTOLOGIEI.
CAT SE PRICEPE NAUM LA FOTBAL SI CE TALENTE JURNALISTICE ARE – ASTA E O ALTA DISCUTIE.
INAINTE DE EL, INSA, DIGI AR TREBUI SA MEDITEZE LA CONCEDIEREA UNOR PENIBILI CARE SPUN PE POST CA SLOVAN LIBEREC E DIN SLOVACIA (PROBABIL, PENTRU CA II CHEAMA SLOVAN…).
PE DE ALTA PARTE, DACA AS MANAGERIA DIGI, NU AS PERMITE IN VECI SA AM PE STATUL DE PLATA UN ANGAJAT AL UNUI CLUB, CI DOAR FOSTI SPORTIVI CU NUME CARE LEAGA SI CATE CEVA IN LIMBA ROMANA (EX. ILIE DUMITRESCU).
INDIFERENT DE RATING-UL VANAT, DACA IL AI IN OGRADA PE MM, DE PILDA, ADIO OBIECTIVITATE CAND RESPECTIVUL ARE CUVANTUL. PUNCT.

Adrian  •  18 februarie 2014, 22:26

Tolo
Sunt chiar curios daca ai sa raspunzi… In meciul de azi cu U Cluj Steaua a fost privata de doua lovituri de pedeapsa. Hai sa punem pariu ca in emisiunile „celebrului” Radu alu’Naum nu se va scapa nici cel mai mic cuvintel despre asta. In schimb va continua…vajnica numaratoare a greselilor in favoarea Stelei. Noi ce sa credem? Ca Naum e platit sa deformeze adevarul sau e pur si simplu incapabil ca sa nu-i zic prost? Voi ziaristii ati ajuns un fel de secta care incearca sa se autoprotejeze negand evidenta uneori! Nu conteaza daca are unul dreptate sau nu…NUUUUU! Important e ca ziaristului sa nu i se dea peste nas. Chiar daca ziaristul minte, inventeaza subiecte, distorsioneaza realitatea, nici macar nu conteaza! Important e frontul comun! Ziaristic! De aia o sa inceapa lumea sa evite a va citi. Si daca incepi sa folosesti iar ideea aia pe care vi-o introduceti in cap cu forta si pe care incercati sa o induceti si cititorilor…aia cu „Presa e de vina” ….ironic si superior…..va pierdeti credibilitatea! As vrea si eu sa vad un singur ziarist…dar unul singur… recunoscand ca un coleg a gresit, a fost rau intentionat sau nepriceput asta ca sa nu folosesc alte cuvinte…gen cumparat pe bani multi …sau pe un pachet de eugenii. Ce zici Tolo? Pariem ca maine nu il mai suna Naum pe Dinu Gheorghe si se face ca trece cu vederea cele doua 11 metri neacordate?

pasionat de adevar  •  18 februarie 2014, 23:29

Cam toata lumea scrie cam mult…incerc sa fiu mai scurt:
– am ras teribil cand am citit marcat cu rosu „e o stire” si asa imi dau seama cine aproba stirile cu bianca, cristea, manelizarea, tabloidizare presei sportive din romania…
– MM este un personaj aparut fiindca presa il baga prea mult in seama si e tare in gura, el de fapt isi face PR singur si a profitat de munca antrenorilor cu care a lucrat, o mascota a cluburilor pe unde a trecut… Un om fals care-si urmareste numai interesul personal
– Intr-un fotbal civilizat zerouri inventate de voi (presa) precum Borcea, Becali, MM, Vama, Mititelu, etc etc nu ar rezista nici ca vanzatori la magazinul unui club din Anglia, Germania, etc

pakal  •  19 februarie 2014, 3:14

Imi place stilul folosit. Imi aduce aminte de copilaria mea de cartier. Intai il mangai pe MM, il bati prieteneste pe umar, asa ca sa se relaxeze, dupa care i-o dai puternic, iar la final lansezi si amenintarea de rigoare, bineinteles nu din partea ta ori a colegilor de breasla, ci a adevaratilor dusmani.
Una peste alta, o lectura interesanta. Cat despre MM? Un personaj nefrecventabil, ca sa folosesc o expresie din politica, un fel de Vadim al fotbalului romanesc. Din punctul asta de vedere, tot raul spre bine poate, intrucat cred ca RTV-ul i s-ar potrivi mai bine decat Digisport.

talpaiadului  •  19 februarie 2014, 4:19

Articol bun, sunt de acord cu 90% continut, mai putin cu apologia gestului lui Radu Naum. E normal ca un ziarist sa-i tina partea altui ziarist, chestia aia scrisa cu rosu, ca e stire cand un sef de club nu se uita la meciul rivalei nu tine. MM are dreptate cand spune ca nu era normal ca Dinu Gheorghe sa fie contactat imediat dupa meciul Steaua – Chiajna, acea convorbire telefonica se potrivea mai mult emisiunilor lui Capatos sau Maruta. Insa, dupa parerea mea, acest cancanism reprezinta o exceptie in ceea ce-l priveste pe Naum, unul dintre cei mai buni moderatori de emisiuni sportive din Romania. Nimeni nu e perfect, nici macar Naum, dar in afara de mici scapari ca aceasta, ca de, numai cine nu munceste nu greseste, Radu Naum este un exemplu de profesionalism. Intre el si MM, eu prefer sa-l privesc pe Naum la televizor. Reactia lui MM e total exagerata, penibila de-a dreptul, nici nu merita prea multa atentie, dar Naum ar trebui totusi sa recunoasca faptul ca acea convorbire cu Dinu Gheorghe a fost un gest cancanist care nu are legatura cu adevarata presa sportiva. Asta e parerea mea, poate ca am dreptate, poate ca nu.

ciupi  •  19 februarie 2014, 6:15

in tinerete am fost, printre altele, arbitru. am prins doua deplasari la galati, nu cred ca mm stoica era acolo prin 80-85, dar imi amintesc de reputatia galatenilor, care erau recunoscuti ca singura echipa de asemenea nivel care nu platea arbitrilor nici macar banii de deplasare. cat despre mihai stoica, mi-am exprimat de prea multe ori parerea ca cititor de gazeta pentru a putea spune ceva nou despre el. e o giza acolo care se crede vultur…

David  •  19 februarie 2014, 9:43

Poate vor aduce cei de la Digi ,in sfarsit, pe cineva care chiar se pricepe la fotbal,nu pe mimi. Paguba-n ciperci!

mihai  •  19 februarie 2014, 11:44

Multumim,Tolo. Ca sa ne relaxam dupa lectura, putem sa comandam o friptura cu garnitura de …brocoli? Pofta buna.

sorin  •  19 februarie 2014, 12:27

Frumos intoarsa din condei domnule TOLONTAN. Ati reusit sa duceti pe dupa copaci o chestiuna clara si simpla : RATINGUL este atotputernic si atunci fortam stirea ( imi pare rau, dar , faptul ca presedintele unei rivale nu a urmarit meciul Stelei nu este stire in schimb reactia personajului MM este ). Deranjant este ca si televiziunile de sport abordeaza acelasi scenariu clasic – deci cum zici Bianca ( Dragusanu evident ) ca s-a intamplat … hai sa vedem ce spune Cristea ( sunati-o si pe doamna Bamboi intre timp ..) .Fiti pe faza urmeaza o declaratie exclusiva a lui Victor S…. samd
Daca o sa sustineti in continuare acest gen de a face presa probabil ca o sa renunt si la citirea articolelor dumneavoastra asa cum am renuntat la urmarirea emisiunilor in stilul patentat de horia ivanovici

mihai  •  19 februarie 2014, 13:55

Continuand ideea lui David, să sperăm că poate vor aduce cei de la Digi un alt jurnalist,care chiar se pricepe la asta, nu pe Naum!
Acuma, serios, Cătăline, una e să-l aperi pe Naum din solidaritate de breaslă şi cu totul alta să nu observi că, prin apetitul său spre scandal a ajuns să intre-n randul celor care deservesc breasla!
Personal, mă simt mai apropiat de Naum decat de MM Stoica, însă, crede-mă, chiar mi-aş fi ieşit şi eu din fire după o asemenea golănie!
E păcat că Naum încearcă să continue la Digi ceea ce a făcut la GSP TV, aducînd postul în sapă de lemn, prin sastisirea telespectatorilor cu eternul Gigi Becali şi apetenţa spre scandal.Iar rezultatul, e în consecinţă.Şi asemenea reacţii vor mai fi.

sergiu  •  19 februarie 2014, 15:14

Da intradevar Nimeni nu e perfect, nici macar Naum, dar in afara de mici scapari ca aceasta, ca de, numai cine nu munceste nu greseste, Radu Naum este un exemplu de profesionalism. Intre el si MM, eu prefer sa-l privesc pe Naum la televizor.{ăîaîWWW.NICE-HIT.RUîaîă} Reactia lui MM e total exagerata, penibila de-a dreptul, nici nu merita prea multa atentie, dar Naum ar trebui totusi sa recunoasca faptul ca acea convorbire cu Dinu Gheorghe a fost un gest cancanist care nu are legatura cu adevarata presa sportiva

PTC-AUTO  •  19 februarie 2014, 15:14

Foarte original articolul! Felicitari!

Comentează