Acum 21 de ani, cînd l-am cunoscut pe Mihai Stoica, nici unul dintre noi nu împlinise 30. El era președintele secției de fotbal la Oțelul Galați, eu, reporter la Gazeta Sporturilor
marți, 18 februarie 2014, 9:58
Acum 21 de ani, cînd l-am cunoscut pe Mihai Stoica, nici unul dintre noi nu împlinise 30. El era președintele secției de fotbal la Oțelul Galați, eu, reporter la Gazeta Sporturilor
Omul avea tot felul de obiceiuri bizare: citea, era politicos și ferm în egală măsură și nu sprinta soios ca să te convingă după meciuri, contra unui bilet de tren decontat pe șest, că arbitrajul a fost echidistant în timp ce “ăilalți” nici nu trecuseră centrul terenului.
Faza cu arbitrajele fățișe se întîmpla extrem de rar la Galați. Pentru că micul club sportiv condus de Marius Stan și MM Stoica făcea figură aparte. Era favorizat puțin sau deloc.
În termeni nițel pretențioși, dar care descriu real situația, Oțelul încerca o politică de finlandizare. Galațiul trăia periculos și independent între marile puteri. Ținea cont de Cooperativă, fără să se bage însă în jocurile de culise decît rarisim, cît era nevoie ca să nu fie strivit de șenilele de bani și urdori care traversau pe atunci fotbalul nostru, aflat în perioada sa cea mai coruptă.
Asta e esențial și imprescriptibil. Fără să fie sfinți, Marius Stan și Mihai Stoica nu erau niște blatiști. În anii ‘90, să nu truchezi meciuri în serie era aproape imposibil dacă țineai să faci fotbal. Mai ales la un club minion. Totuși, ei au reușit.
I-a ajutat inteligența, competența, pasiunea pentru sport și, mai ales, încăpățînarea de a fi altfel. Erau, cum ar zice MM Stoica azi, cînd îl ironizează pe ziaristul Radu Naum, niște vegetarieni într-o lume de carnasieri.
Duminică noapte, MM a anunțat că renunță la colaborarea cu DigiSport. Managerul Stelei își motivează demisia “din cauza faptului că nu pot tolera la nesfîrșit atacurile unui vegetarian (cu orientare spre un anumit gen de terapie) la adresa corectitudinii noastre”.
Vegetarianul e Radu Naum, pe care MM îl descrie drept “netalentat braconier al ratingului” și, în general, un om pasionat de Turul Franței, handbal și teatru, nimerit din greșeală în templul sacru al specialiștilor. Vasăzică un parașutat. Unul care tulbură ceremonia strictă a fotbalului. Elefantul din magazinul de porțelan.
Ce a făcut Naum de l-a enervat pe MM Stoica? A dialogat în emisiune, prin telefon, cu Dinu Gheorghe, șeful Astrei. “Vamă” a ironizat meciul Steaua – Chiajna 4-0.
Dinu Gheorghe nu urmărise partida și Stoica a luat foc, “de ce îi sunați pe cei care nu au văzut meciul, ce, vreți să vă învăț eu meserie?!”. Nu e cazul, deși lecțiile nu strică niciodată, nimănui. Nu e cazul, pentru că e o știre cînd un șef de club NU SE UITĂ la meciul rivalei sale.
E o știre care merită o explicație din partea lui “Vamă”, președintele plictisit de campionatul mediocru, dar care se bate să ia titlul.
Dincolo de chestia punctuală, dă-l încolo de telefon!, MM reclamă ceva mai profund! El semnalează incompatibilitatea lui Naum cu un spirit purist, pe care doar inițiații fenomenului l-ar deține și care le dă dreptul să vorbească despre meciuri, rezultate și merite sportive. Doar lor le dă dreptul.
În cele două decenii MM a rămas la fel și, în același timp, s-a schimbat. A renunțat total la modestie, dar a rămas fidel ideii de joc frumos și de performanță.
A abandonat orice respect față de presă și față de partenerii de întrecere, opinia celuilalt nu mai ajunge la el decît ca materie primă a propriei ironii, însă și-a păstrat spiritul competitiv.
Nimeni nu evoluează liniar. Niciodată nu a fost ahtiat după bani; altul e drogul lui. Se poartă ca și cum a ajuns dependent de putere și de sentimentul că deține adevărul și controlul.
El demisionează de la Digi ca o măsură de presiune. Poate, cine știe, pică Naum, poate conducerea RCS îl va alege pe el! Naum n-a picat, după cum n-a picat nici Vochin, cînd Reghecampf a anunțat și el că DigiSport nu va mai beneficia de frazele sale unicat.
Steaua a făcut o pasiune pentru a încerca îndepărtarea ziariștilor. Trei orgolii uriașe și-au dat mîna pe ritmuri de manele. Știm, MM nu ascultă regulat manele, dar a început să se legene în hamacul lor. La modul cel mai serios, dacă Becali ar fi fost în libertate, egourile acestor trei personaje (Reghe, impresara și MM) nu s-ar fi gonflat atît de mult. În materie de tratament acordat semenilor, patronul e mai înțelept decît toți trei la un loc.
Dacă ar privi un pic situația din afară, Mihai Stoica ar înțelege poate că, deși vorbește în numele unei caste superioare, seamănă mai degrabă cu Naum decît cu “omul de fotbal”.
Oamenii de fotbal nici măcar nu-l acceptă printre ei! MM predică un cult din calitate de proscris. Nu secta specialiștilor, ci singularitatea îl definește. E ca acum 20 de ani la Galați.
Dacă mîine va călca greșit, dacă rezultatele Stelei nu se vor mai lega, Stoica va fi vînat ca un biet vegetarian în lumea carnivorilor. Jurnaliștii nu-i pîndesc slăbiciunile, aceștia au fost mai corecți cu el decît va accepta vreodată, și cînd a stat sus, și cînd a căzut la pămînt. Îl vor critica, dar nu aici șade pericolul.
Cei care simt gust de sînge sînt “specialiștii”, episcopii eterni care șușotesc în umbră, păpușarii recondiționați generație după generație, secta din federație, ligă sau cluburi, cei care și-au adjudecat fotbalul pe ideea că doar ei îl pricep și știu să-l iubească. Să se gîndească la asta: cîte voturi ar lua MM dacă ar candida pentru șefia FRF? Îl bate Vasile Avram la scor!
Specialiștii îl vor ataca pe Mihai Stoica în primul moment al vulnerabilității sale și la prima masă fără carne.
eagle pack • 18 februarie 2014, 10:10
Super articol! Respect, Catalin Tolontan!
englezu • 18 februarie 2014, 10:12
Corect articol. Un singur lucru as adauga: acest „manager” a spus candva, intr-o „balacareala” cu „jiji-fecali” ca, citez: ” El nu linge unde scuipa”! De atunci, pentru mine a ramas „Mimi-linge unde scuipa”. Deocamdata doar atat.
george • 18 februarie 2014, 10:15
Frumos ca de obicei. Nu stiu cat de corect a fost Radu Naum stiu insa cand a fost incorect: in pauza meciului Vaslui – Steaua in timp ce la telefon era Craciunescu iat pe ecran rulau faze din prima repriza Naum spune uitati pentru asta a fost eliminat X Craciunescu raspunde ca nu a fost nimic. Asa este nu a fost nimic numai ca la faza respectiva nici arbitrul nu a oprit meciul.
ciprian • 18 februarie 2014, 10:22
Chiar daca esti stelist sau nu, e clar Nu iti place de MM. Dar totusi e singurul care apara clubul. Nu stiu daca tine de fisa postului sa faca asta, cred totusi ca e flacara din el, dar nu se lasa pana nu spune ce are de spus. E bine uneori sa inchidem ochii si noi cei care cu totii il criticam.
cocoio • 18 februarie 2014, 10:25
(Reghe, impresara și MM) nu s-ar fi gonflat atît de mult. Specialiștii îl vor ataca pe Mihai Stoica în primul moment al vulnerabilității sale și la prima masă fără carne.
FRUMOS SCRIS.
florin • 18 februarie 2014, 10:26
Nu pot sa imi explic comportamentul vulgar pe care il are dl Stoica de vreo cativa ani incoace.Probabil dupa cum spuneti dumneavoastra,domnule Tolontan,faptul ca nu este acceptat de oamenii din fotbal,il face sa refuleze si sa prolifereze injurii si jigniri la adresa tuturor care isi permit sa jigneasca clubul Steaua.Ca incheiere as vrea sa-l intrebe domnul Naum,daca domnul Stoica si-a achizitionat totusi locuinta din carton.
somebody • 18 februarie 2014, 10:27
Catalin, e prima data cand ma dezamageste pozitia ta. S-a mai intamplat sa nu fiu de acord cu ce scrii, dar totdeauna am apreciat impartialitatea de care ai dat dovada.
De data asta insa, dintr-un articol care se vrea critic, n-ai reusit decat sa-l prezinti ca pe un neinteles, un puritan care nu-si gaseste locul intr-un mediu care nu-l asimileaza pentru ca nu-l merita.
Cred ca dupa ce a citit acest articol, MM a s-a simtit revigorat ca dupa un masaj.
rares • 18 februarie 2014, 10:28
nice … am fost, sunt si voi fi fan MM … dar sincer cred ca si MM ar da like la articolul asta 🙂 in timp ce mananca o salata evident 😛 … oricum cred ca MM si Reghe incearca sa pastreze intr-o maniera mai … profi sa ii zicem … energia media pe care o genera Becali … de asta cred ca egourile lor s-au gonflat atat de mult 🙂 … sanatate si respect
dan • 18 februarie 2014, 10:30
Corect articol, dar parca e putin cam mult despre MM. Nu merita atat de multa osteneala. Omul e bolnav – de putere, de vanitate – e deja caz patologic, nu mai merita atentie, e irecuperabil. Credeam ca a inteles ceva dupa moartea prietenului, cand colo nimic, nada. Om al vremurilor pe care le traim.
Unu’ • 18 februarie 2014, 10:30
Catalin,
Ca suporter stelist nu agreez atitudinea si comportamentul lui MM si consider ca afecteaza imaginea stelei prin gesturile sale, dar in cazul de fata MM are dreptate. E o lipsa de respect fata de clubul Steaua si munca tuturor ca imediat dupa meci sa-l sunam pe Vama si sa facem misto. Asta inseamna civilizatie si respect fata de mesarie?
Cand un club intra in silentio-stampa sau cand un jucator refuza sa dea declaratii(vezi transferurile lui Bogdan Stancu si Bourceanu) imediat apar jurnalistii si cer respect fata de suporteri, dar invers nu se pune?
Sunt convins ca esti constient de greseala lui Naum sau a celor care au regizat emisiunea, dar gresesti ca iti aperi colegul. Cei vinovati ar trebui sa iasa in fata si sa recunoasca, dar nu prea am speranta sa vad asa ceva in Romania, nici macar din partea eitistilor.
Mi-e ca in viitorul apropiat n-o sa mai fiti unicul cotidian sportiv.
Dilibau • 18 februarie 2014, 10:32
Tolo, nu uita o chestie: Mimisor a iesit la rampa mai ales dupa ce a primit elogii din partea ta, cu ocazia altei postari. Toate cele bune.
marian • 18 februarie 2014, 10:34
De data asta sunteti in eroare, domnule Tolontan. Stiti, nu conteaza atat de mult ce spun eu sau unul sau altul. Insa problema se schimba atunci cand se formeaza o „masa critica”. Va rog sa incetati sa mai credeti ca ziarul GSp se ridica la standardul atins de dvs. si de echipa de investigatii. Zau ca nu aveti dreptate … Intr-un mediu concurential real, Radu Naum ar muri de foame, pentru ca nu intereseaza cam pe nimeni elucubratiile acestui domn si neavand audienta scade si interesul unor persoane de a se da in spectacol pe micul ecran. A bon entendeur …(nu de alta, dar sa nu zica RN ca nu-l salut cu stima cuvenita).
alcaloiid • 18 februarie 2014, 10:35
Sa ii iei apararea lui stoica denota ca esti ratat! MUIE TOLONTANNN!!!!
Alin • 18 februarie 2014, 10:35
Domnule Tolontan, aveti dreptate partial. MM a reactionat prea bland dupa parerea mea. Jurnalistii de sport se apropie mai mult de ziaristii de tabloide. Vor doar scandal, fac numai presupuneri aberante, aproape orice meci al Stelei este privit cu suspiciuni dar alte faze ale echipelor implicate in lupta pentru campionat sunt trecute cu vederea (de ex. Timisoara – Astra si exemplele pot continua). Sunt curios cati cititori ar mai avea ziarele de sport daca nu s-ar scrie de Steaua.
Cataleya • 18 februarie 2014, 10:37
D-le ziarist cunosc acest personaj care nu a practicat meseria pt.care are diploma si a ajuns in fotbal cu sprijinul tatalui d-lui.Cand era la otelul in div.B pe atunci,era pe pozitia de „DRUCAR”cum il numeau oamenii adevarati din fotbal si care avea un talent deosebit in interventiile la”cavelerii fluierului” in special la meciurile din deplasare.Daca fostul lui presedinte ar face dezvaluiri asupra”OMULUI”MM ati ramane neplacut surprinsi.A ajuns in postura de acum in care fara a avea studii de specialitate face comentarii de”specialitate”si in aceasta postura a ajuns datorita oamenilor din presa care urmaresc doar senzationalul si retingul fenomenul sportiv fiind pe plan secundar.Acesta este si motivul pt.care cluburile Romanesti au rezultatele”exceptionale”in competitiile Europene.Proverbul Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti este valabil .
Alex F. • 18 februarie 2014, 10:37
Sublim ! MM este pe norisorul sau, undeva in al noualea cer, intangibil-crede el-, insa acest personaj ( deoarece rad mai cu pofta cand il vad/aud pe el, decat atunci cand ma uitam la Tom si Jerry) este mascariciul de serviciu al Stelei. De asta l-a si adus Becali inapoi. El creeaza valva, pune presiuni pe diversi, si diverse, disimuleaza unele adevaruri. Totusi, pentru binele-i propriu, ar fi indicat sa nu uite ca cu cat esti mai sus, cu atat doare mai tare atunci cand cazi.
dan • 18 februarie 2014, 10:39
bravo dle Tolontan !
am totusi de adaugat cateva lucruri:
1)acest individ se comporta ca un gibon ! punct !
2)Becali nu-i este superior decat pe schema de personal de la club…intelectual DELOC !
3)de ce nu-l marginalizati ? definitiv!!!
4)asta este multam-ul pe care indivizii astia,facuti „mari” DE PRESA,il aduc celor care i-au „fabricat” !!!
Stoica trebuia reject-at din fenomen atunci cand a lovit cu pumnul un suporter CARE A PLATIT sa fie pe stadion si ca sa „se manifeste” conform culturii stadionului ! acum e un pic prea tarziu !
si ,va rog,nu-i mai dati idei(de presedinte FRF)….ca va/ne faceti mul rau ! AJUNGE !!!
dex • 18 februarie 2014, 10:39
Departe de mine intentia de a-l apara pe MM Stoica, insa prezenta ubicuului Dinu Vama, in studioul Digi, deranjeaza. Aflat in lupta pentru campionat, cu echipa la care este presedinte, Vama este sunat din studio, invitat in platou, sa-si expuna consideratiile nu pe marginea evolutiei propriei echipe, ci pe seama jocurilor disputate de adversara directa. Prilej utilizabil pentru a ataca, in spatiul public, prestatia echipelor care joaca impotriva Stelei, ocazie de a insinua blaturi doar de el vazute, de a-si expune consideratiile asupra jocului Stelei, asupra modulului tehnico-tactic, etc. E cel putin lipsit de tact gestul moderatorului, de a permite unei parti direct implicate in lupta pentru titlu, sa-si expuna ideile evident subiective, inca dinaintea reprezentantilor echipelor direct implicate in lupta din teren. Si, aici, Stoica are dreptate.
Marius • 18 februarie 2014, 10:45
Deci ce sa inteleg ca voi ziaristii orice prostie a-ti spune nu conteaza, nu are nimeni dreptul sa va contrazica, voi detineti adevarul absolut.
Naum nu a facut altceva decat sa transforme o emisiune frumoasa de sport intruna de cancan. Atat poate, este limitat, cu sportul rege nu are nici o legatura
Absolut orice spune are un iz de cancan, provoaca discutii in afara fenomenului pe care ar trebuie sa il discute. De aceea a sunat si la acel „mare” conducator de fotbal care in afara de Messi si Ronaldo mai stie doar un jucator de calitate
Eu unu stiam ca un ziarist sportiv trebuie sa fie echidistant , sa aduca stiri nu sa le provoace. Dar in romanica noastra nu prea sunt asa ceva, de ce oare?
Calitate este putina, pacat ca cei care o au tin de treaba asta „imi apar semenii”, cu toate ca asta nu face decat sa ii duca si pe iei in aceiasi groapa cu ziaristii de cancan fara nici o noima cu realitatea
Ar trebui sa va de-a de gandit asta voua celor care sustineti astfel de oameni
Si inca ceva, ar trebuie ca cineva in lumea asta sa se teama de voi sau cum? Cam asta spuneti la sfarsit, cred ca deja va simtiti buricul pamantului, odata cu disparitia presei scrise vi se apropie sfarsitul celor mai multi dintre voi. Ar trebui sa va de-a de gandit si sa incercati sa progresati nu invers
Gabriel • 18 februarie 2014, 10:46
prea politocos cu asemenea personaj. Meme nu merita decat ignorarea, asta l-ar durea cel mai tare. Pacat ca il promovati, scriind de el pozitiv sau negativ. Un asemenea tip lipsit de orice respect pentru cei de langa el chiar nu merita nici un pic de atentie.
gigel • 18 februarie 2014, 10:47
Imi pare rau sa o spun, dar articolul de fata e o incercare de deturnare a realitatii.
Nu poti spune da-l incolo de telefon. De fapt chiar telefonul respectiv arata unde e presa romaneasca de sport: un ziarist de sport (bun, sau „fost” bun) a decis ca e mai bine sa caute can-can-ul si scandalul decat sa isi faca meseria. Atunci ziaristul respectiv a murit un pic. Si asa moare presa sportiva, putin cate putin. Cand nu cautati decat scandal (vezi si articolul din ziarul de azi cu Walter si steaua – chiar nu mai poate bate echipa campioana pe nimeni fara blaturi!?!), cand folositi titluri de genul „MM si-a dat demisia! VEZI AICI de unde”, cand deschizi un site al unui ziar de sport si vezi mai degraba stiri legate de monden, cand multi ziaristi sunt agramati si scriu ca un copil de clasa a 4-a iar reporterii nu mai stiu sa faca reportaj, atunci nu mai pot da dreptate acestor ziaristi, de la aceste ziare. De ce ar trebui sa il arat pe MM cu degetul, sa il acuz si sa il condamn pentru atitudinile lui, cand de fapt si cealalta parte a baricadei (asa cum arata ea astazi) e mizerabila?
Nu sunt de acord cu apucaturile lui MM. Dar el e mai aproape de lumea din care provine, a unui „sport de golani”, care a adus in fata lumii foarte multe persoanje dubioase si lipsite de calitati. Radu Naum vine dintr-o lume mai buna de atat, e un om care a citit si vazut multe, este erudit si educat. Comentariile sale la unele sporturi sunt excelente. Asa ca mai degraba vad, ma surprinde si ma ingrijoreaza, faptul ca Radu Naum s-a umplut de ridicol, a devenit goarna unor oameni la fel de slabi ca MM, decat sa observ ca MM a dat iar cu bata in balta, si iar s-a murdarit, si e iar penibil.
Alex • 18 februarie 2014, 10:48
JOS PALARIA
zeze • 18 februarie 2014, 10:49
te-ai obosit degeaba sa scrii un articol corect. acum vor navali micutii postaci se te vor face albie de porci. inclusiv meme, dar pe fb.
sunteti putini care aveti curajul sa scrie un articol corect legat de universala steaua si inteleptii din conducere, insa nu va vad bine. usor-usor dispareti precum dinozairii. decat sa scrii despre acest individ, mai bine scrii despre olimpiada.
PS:n-ar strica daca ti-ai convinge colegii/subalternii sa scrie articole, nu sa dea copy-paste de pe facebook.
numai bine.
Alex • 18 februarie 2014, 10:50
Trist personaj, acest MM, dar mai trist este faptul ca are o multime de sustinatori, dar asta e pana la urma, doar traim in Romania.
viorel • 18 februarie 2014, 10:51
felicitari pentru articole. dumneavoastra, vochin si paraschivescu ma faceti sa deschid un ziar, ultimul de presa sportiva.
in rest presa are un mare defect: ex cand presa zice fabulos de fapt mutu s-a incaltat invers, cand deschizi un articol vezi 3 filme/poze xxx, un super gol e nimica toata pe langa cristi vs dragusanca, un conducator e mai mediatizat cand injura decat unul care vorbeste frumos si cine stie poate chiar de fotbal s.a.m.d. trebuie facuta clar o linie intre cancan si sport.
pentru mine ca stelist MM nu e cel mai frumos, cel mai elegant, sau cel mai cel. dar este omul care a facut treaba oriude si oricand. la galati, la urziceni si la steaua MM are reteta succesului.
reghe trebuie incurajat: ca antrenor la o varsta frageda a reusit sa schimbe ceva in fotbalul nostru – macar pentru atat.
dl vochin vrea sa vorbeasca doar de fotbal. extraordinar. asta vrem si noi, astia putinii care vor sa citeasca despre fotbal.
acum e un razboi intre presa vs steaua&suporteri unde castiga doar doritorii de senzational.
BONANNO • 18 februarie 2014, 10:54
mimi nu este un carnivor pentru ca nu are colti…nu a fost niciodata vultur …el pitigaie…e doar un pitigoi a carui portavoce trebuie sa justifice , in vreun fel, plata latifundiarului . Este doar un pitigoi vegetarian ce locuieste intr-o cutie de carton din mila patronului .
americanu197 • 18 februarie 2014, 11:03
si daca ar fi vazut vama meciu ce? l-ar fi vazut pe portaru ala gafand rau si i-ar fi dat mai multa munitie lui vama pentru teoria lui cu blatu… oricum lui meme ii place mult sa joace acest rol de suporter super infocat desi arata foarte prost
Carol_K • 18 februarie 2014, 11:05
MM stie exact ce este el in fotbal.Un parvenit,un parazit al performantei altora,un mic profitor.Tocmai aceasta stare il impinge spre agresivitate,se autoproclama oriunde si oricand,indispensabil, atotstiutor,cult,bun strateg,ingaduitor cu toata lumea,descoperitor de vedete,depozitar permanent al adevarului in fotbal si nu numai.Poate ca este o boala si asta,sa te consideri,sa te imaginezi a fi exact ceea ce nu esti in realitate.Nu,n-am calificative.Spre stiinta lui as vrea sa-i spun ca asa „pe langa subiect” cum il considera el ca este Radu Naum acesta este in opinia multora un exceptional ziarist sportiv,un om educat si citit.Razbate prin sticla acest lucru,nu trebuie sa ne spuna nimeni asta.Tot spre stiinta lui cred ca ratingul de la acest post va creste considerabil in emisiunile in care ar fi trebuit sa apara MM si din fericire nu o va mai face.Va multumesc domnule Tolontan pentru acest editorial,de obicei nu apreciez solidaritatea oarba intre jurnalistii din sport,orice ar fi trebuie sa fim uniti,sa ne aparam colegii de breasla…nu,de data aceasta articolul dvs a aparut ca o binevenita gura de aer proaspat intr-un spatiu urat mirositor in care convietuim vrem /nu vrem cu personaje ca MM Stoica,Dinu Vama,Becali,Borcea si altii ca ei.
utraian • 18 februarie 2014, 11:12
Dinu „Vama” nu trebuia lasat sa-si continue circul. Mai ales ca spusese ca n-a vazut meciul. Ma indoiesc ca nu l-a vazut, altfel ar cam trebui luat la intrebari de Ioan Neculae. E inadmisibil sa incerci sa te bati la titlu si sa nu te uiti la meciurile contracandidatelor, mai ales cand poti…
Nu degeaba toata lumea cu capul pe umeri s-a saturat de scandalurile promovate de sefii de cluburi si sustinute cu harnicie de presa…
Presa DE SPORT trebuie sa se ocupe cu altceva, nu cu alimentarea dementei unora. Daca presa ar fi sanatoasa Dinu Vama , precum si altii ca el (printre care si MM) vor trebui sa se adapteze sportului adevarat, nu a celui din mintea lor antrenata pentru scandal.
Cat despre MM, acelasi scandalagiu pe care-l vedem de cativa ani incoace. Intr-un fel avea dreptate in conflictul cu Naum.
Insa nu poate sa pozeze in aparatorul bunului simt in Romania, sau sa cerseasca respect de la altii, din moment ce el insusi nu a mai dovedit respect pentru nimeni, in afara de propria „gasca”.
Pana si asa zisa lui „demisie” de la Digi este plina de acuze, ironii si jigniri, intr-un protest impotriva cuiva care chipurile incurajase scandalul. Nu se poate ca scandalagiul sef sa reclame existenta scandalului.. Este sinucidere curata 🙂
plescoianul • 18 februarie 2014, 11:12
MM ul daca nu avea fata aia de dement si spunea acele lucruri pe un ton calm cred ca era mult peste multi ziaristi din tara asta. dar asa e el, coleric si poate asta l a facut sa fie ce e astazi: MM, marca inregistrata! bafta MM
manix • 18 februarie 2014, 11:14
Am vazut intreaga emisiune de dupa meciul cu Chiajna.Nu mi s-a parut nimic nefiresc in atitudinea domnului Naum pe care il apreciz foarte mult si il urmaresc cu aceeasi placere cu care il urmaream si la Eurosport dar si cu ocazia diferitelo transmisiuni sportive ale posturilor de tv.Era un comentator care efectiv se pregatea pentru evenimentul sportiv pe care urma sa il prezinte.Reactia lui M.M.,fireasca si ea pentru specimenul in cauza.Si mie mi se pare ca totusi omul incurca marfa cu ambalajul.Fara baietii din teren si fara zecile de milioane bagate de cel plecat pe moment din libertate,el ar fi un mare NIMENI.Si un mare rol in disputa aceasta il are dupa mine,antrenorul Chiajnei ,care prin declaratiile sale date inainte de meci(ca vor mri pe teren,ca merg in Ghencea sa ia cele trei puncte etc..)a lasat impresia ca ii este la indemana sa bata Steaua.La meci s-a vazut ca nici el nu este antrenor si nici Chiajna o echipa de fotbal care ar putea bate Steaua.Pe Steaua momentan ,nu stiu cine o va invinge.Dar asta nu i se datoreaza lui Stoica.Imaginea echipei este afectata de individul numit M.M..Domnule Naum cred ca nu veti ceda !
stan • 18 februarie 2014, 11:14
acuma, unu’ a iesit de pe sticla, daca ar mai iesi si ala de la Astra si noua trompeta a lui Dinamo fotbalul ar fi mult mai frumos. pana acum, in materie de comunicare, Petrolul pare a fi de pe alta planeta. sper sa nu ma contrazica in viitor.
Liviu • 18 februarie 2014, 11:15
Dinnou Tolo dovedeste ca e the best….Felicitari!
andrei • 18 februarie 2014, 11:16
Din pacate acum sunteti in aceiasi oala cu parlamentarii care-si apara penalii de actiunile justitiei. Aici e vorba de cancanizare si dorinta publicului de a taxa acest fel de jurnalism. MM are o gramada de bube-n cap, dar are dreptate in privinta lui Dinu Vama. E cert ca daca oierul ar fi fost liber, Naum isi facea 90% din emisiune audiind si analizand zicerile marelui ganditor din Pipera. Decat sa-i ascultati pe imbecili mai bine puneti pe ecran rezultatele din cele 42 campionate judetene, va asigur ca audienta creste…
nelutzu • 18 februarie 2014, 11:17
Catalin, cam mult „meme” si pe ecran, si in ziare, …bine ca nu sunt vecin cu el. Inteleg ca omul are niste principii, si asta e ok. Daca le poarta cu el tot timpul e de bine (mai putin faza cu linsul acolo unde a scuipat, apropo de „jiji”). Numai ca modul in care isi expune aceste principii este abject, cu totul reprobabil. Asteptam mai multa decenta, echilibru si bun-simt. Dar cand iti ies ochii din orbite si ragusesti zbierand la reporterul care iti ia interviu si la moderatorul in emisiunea caruia ai fost invitat sa-ti spui punctul de vedere asta tradeaza o suferinta grava. Rimeaza cu …”Medicamenteeeeee!”. In alta ordine de idei, mi-a placut ca l-ai mangaiat un pic pe crestet si pe Jiji, apropo de intelepciune. Sigur ii va placea si ii va lumina si lui ziua intunecata, acolo unde se afla. 😉
chronic • 18 februarie 2014, 11:18
D-nule Tolontan cititi-l la nr 21 pe d-nul Gigel si veti vedea canu sunteti impartial. Trist. Este inadmisibil ca acest mare si tare domn Naum sa il sune prima oara pe Dinu Vama dupa meci. De ce nu il suna nimeni pe MM dupa meciurile Astrei sau Petrolului? Pentru ca noi nu ne coboram atat de jos. Vama e bun doar la declaratii razboinice….2 ani la rand a luat doar 1 pct Stelei si ala furat cu arbitri. Trist din nou
ss • 18 februarie 2014, 11:20
In mare masura articolul corect insa „Jurnaliștii nu-i pîndesc slăbiciunile, aceștia au fost mai corecți cu el decît va accepta vreodată” e o ineptie totala…..multi ziaristi sunt astazi niste nemernici, unii semianalfabeti, cozi de topor, manipulatori intr-o lume usor manipulabila, mincinosi prin definitie, etc. In acelasi sipirit ar trebui mentionat si ca „spectatorii au fost corecti cu el”. Cand ii injurau familia, copilul, etc? Tolo, breasla voastra e plina de scursuri, daca incerci sa-i cureti risti sa te patezi si tu…..asta nu inseamna ca ai fi imaculat!
M. Rădulescu • 18 februarie 2014, 11:29
Stimate d-le Tolontan, recunosc sincer că nu sunt nici pe departe unul din simpatizanţii d-lui Stoica, însă procedura d-lui Naum de a crea „subiecte” pentru presă, nu e corectă prin faptul că a luat în primul rând interviu unui om care a recunoscut că nu a văzut meciul, iar victoria categorică a echipei din Ghencea îi contrazicea unele afirmaţii anterioare şi îi îndepărta echipa din fruntea clasamentului. Aceasta e o modalitate de a crea animozitate între conducătorii guralivi care s-au instalat în „fotoliile de onoare” la majoritatea echipelor din Liga I. Sportul ar trebui să fie un mijloc de deconectare de la amărăciunile zilnice ale fiecăruia dintre noi, nu o modalitate de învrăjbire ! Cu respect vă informez că mi-aş dori ca presa să fir doar un mijloc de informare obiectivă, fără a-şi crea cu viclenie subiecte „suculente” !
Anamaria Neagu • 18 februarie 2014, 11:31
„În materie de tratament acordat semenilor, patronul e mai înțelept decît toți trei la un loc.” ??????
Pe bune???? Patronul care injura jurnalisti, le cere baietilor sa-i bata si ii ameninta cu tot felul de lucruri neplacute? E inchis de atat de mult timp ca ai uitat despre cine vorbim?
tibosu • 18 februarie 2014, 11:32
atat timp cat inainte de meci au fost promovate sistematic (inclusiv in acest ziar!) insinuarile lui Dinu Gheorghe si ale lui Niculae conform carora meciul e aranjat dinainte, e clar pentru toata lumea ca, la final, la 4-0 pentru Steaua, Naum l-a sunat pe Dinu Gheorghe pentru a iesi scandal, in ideea de a face rating. Din ce am citit asa printre randuri, din comunicatul lui MM reiese ca problemele dintre el si Naum sunt ceva mai vechi, de pe vremea cand Naum era la GSPTv; probabil ca MM, stiindu-se caracterul lui, il astepta la cotitura; oricum Naum a iesit cel mai bine din acest scandal, ratingul fiind conditia esentiala de a avea emisiune, un job si nu in ultimul rand un salariu sigur la RCS; ca si alti producatori de emisiuni (nu numai de emisiuni sportive) Naum sta cu morcovu’ in fund sa nu faca emisiuni fara audienta, pentru ca nu are calificarea si talentul profesional de a iesi din reteta pe care a invatat-o ca un papagal, iar publicul primeste ce i se da … este un cerc vicios din care doar televiziunile ne pot scoate … din pacate si la RCS si la acest ziar au fost aduse si promovate persoane pe aceleasi criterii care stau la baza promovarii in partide, multinationale, ministere, banci, etc: PCR (pile, cunostine si relatii)
viocor • 18 februarie 2014, 11:42
pt. „gigel”, coment nr.21 – Bravo!!!!!!!!!! Ai surprins esentialul!! Felicitari!!!!
adrian • 18 februarie 2014, 11:45
Chiar merita acest personaj sa se scrie despre el? Oricui ii este permis sa greseasca, dar acest individ a facut-o de prea multe ori, si ati mentionat foarte bine in articol d-le Tolontan, presa l-a tratat de prea multe ori cu prea multa blandete.
Cred ca ar merita acelasi tratament ca si „sotul doamnei Laurentiu”, domnul Ana-Maria Prodan, adica indiferenta totala fata de ipocrizie, aroganta si mai ales IGNORANTA!
A jignit presa, a batut presa, a batut proprii suporteri, i-a amenintat, a facut multe promisiuni, neonorate apoi, a mintit de a stins focul si totusi nimeni nu l-a luat la rost, a facut toate nesimtirile care se pot face.
Stiu d-le Tolontat, pe acest MM, dv. il considerati o persoana inteligenta, dar eu va zic ca e doar un am fals, impotent profesional, un trisor al fotbalului, si mai ales, mai ales, cel mai dureros, un IGNORANT!
Stima!
K Dash • 18 februarie 2014, 11:47
In primul rand mentionez ca va apreciez foarte mult pentru impartialitatea de care dati dovada.In aceste vremuri tulburi, este o raritate sa mai vezi astfel de ziaristi. Insa referitor la articol, sunt unele lucruri cu care nu sunt de acord. Nu sunt de acord cu derapajele lui MM, dar ce a facut Naum a fost lipsit de colegialitate si profesionalism.Este inadmisibil, ca dupa un joc entuziasmant, cu faze frumoase, sa duci in derizoriu munca unor jucatori si sa incerci sa aduci Cancan. Tin sa-l felicit pe Naum ca a reusit sa n-o sune pe Bianca Dragusanu, fiindca era un subiect cu audienta mai mare. Razboiul lui MM cu ziaristii este intemeiat, m-a scarbit episodul „Steaua Suspendata de UEFA”, unde toti au dat in aceasta echipa si erau mirati si strainii de presiunea din tara care se exercita.
Sunt de acord cu Dumneavoastra ca acest orgoliu i s-a urcat la cap, dar sa fim sinceri, a fost singurul care s-a luptat cand Steaua era cea mai vulnerabila(alo Legendelor, unde erati atunci?).Iar cat despre comparatia cu Avram, cred ca te pripesti,el s-a certat mai cu toata lumea,dar patronii sunt pragmatici, desi nu recunosc, nu-i neaga meritele(vezi exemplu Porumboiu, se pusese problema cu cativa ani in urma sa-i propuna si Dinamo sau Rapid).
florin • 18 februarie 2014, 11:49
Tipul acesta nu merita bandwidth-ul folosit pe el (ca sa fac si eu pe nebunul). Adevarul e ca sunt usurat de faptul ca nu mai e prezent in emisiune; Digi va castiga in rating fara el… Eu, de ex., nu puteam urmari emisiuni cu el prezent fara sa mi se faca scarba de fatza/atitudinea lui de crizat ne-medicamentat…
Sa-i fie tarana usoara…
Radical • 18 februarie 2014, 11:52
Corect articolul dar sa nu trecem chiar asa peste ceea ce conteaza cel mai mult !
Faceai referire la perioada anilor 90 in care amandoi aveati sub 30 de ani. S-o fi schimbat MM, nu stiu cum era inainte. Campionatul ala „cel mai corupt” s-a schimbat si el.
Dar despre acest circ intitulat generic „presa” ce ne poti spune?
Oare exista vreo perioada in care „presa” asta sa fi fost mai abjecta decat acum? Sa existe de 10 ori mai multe articole despre cancanuri inutile, care creeaza certuri intre cele mai joase caractere, decat despre performante si informatii pertinente??
Presupun ca nici n-o sa citesti comentariul asta, cu atat mai mult sa-mi raspunzi, dar comparand presa pe care o faceai in anii 90 cu ce se intampla in prezent pe GSP, cam de cate tone de miere ar fi nevoie sa-ti dispara gustul asta amar pe care-l incearca foarte multi dintre noi?
Noi cu intrebarile fara raspuns, voi cu banii, doar traim in capitalism.
Ajax • 18 februarie 2014, 11:52
Văd că toată lumea se raliază la demersul lui MM, considerând că nu e corect ca un preşedinte de club rival să fie sunat imediat după meciul Stelei. Eu mă întreb, de ce nu şi-a dat MM demisia încă de acum câţiva ani, când după ORICE MECI din Liga 1 era sunat Gigi Becali? S-au uitat atât de repede mieunăturile, şovinismul, râgâielile ciobanului pe marginea meciurilor rivalelor? Nu Radu Naum a inventat tipul ăsta toxic de presă, ci patronul lui MM! Aaa, nu-i convine când Steaua e ironizată după reţeta ei proprie?
Ostap Bender • 18 februarie 2014, 11:52
Domnule Vochin, nu am avut rabdare sa citesc tot articolul si nu mai conteaza daca aveti sau nu dreptate. Nu trebuie facuta o stire din fiecare latrat pe care-l ventileaza mmstoica.
Bineinteles ca individul e putin mai inteligent decat restul, altfel nu reusea sa-i pacaleasca si sa-i manipuleze pe toti. E doar teatru ieftin. Acum dupa atatia ani simte ca are putere si se comporta ca atare. E de cacat si indecent cum aproape toti cetatenii cu dosar penal din tara asta, devin formatori de opinie si apar zilnic la tv. Despre asta e vorba. Despre cum dumneavoastra si colegii de la tv, ati acceptat si promovat un asemenea parvenit, care acum se foloseste de suporterii stelei (pe care-i cafteste prin tribune) ca sa pice un picioare. dupa ce acum 10 ani spunea ca i s-a indeplinit un vis cand a ajuns la Rapid.
In alta dezordine de idei, domnule vochin, nu ne intereseaza penalii.
Silviu • 18 februarie 2014, 11:56
Domnule , ceea ce ati scris e corect ! Dar nu ati spus totul ! Nu-l simpatizez pe M.Stoica , ba dimpotriva ! Dar , v-ati intrebat , DEONTOLOGIC vorbind , de cate ori l-a sunat Naum pe MM dupa vreun meci al Astrei ? Va spun eu : NICIODATA ! In schimb , pentru orice eveniment legat de Steaua , D.Gheorghe e primul sunat de Naum ! De aici a plecat isteria lui M.Stoica ! Si,pentru acest lucru , ii dau dreptate !
edis • 18 februarie 2014, 11:58
Excelent articol. Se mai poate trage o concluzie. Intradevar la Otelu, mm fiind in umbra domnului Marius Stan, nu sa faceau blaturi. Eeee acum la Steaua s-a schimbat calimerea, avem meciuri trantite pe banda rulanta, scandaluri cu arbitrii, jucatori adversi impresariati de sotie care hodoronc tronc prind meciuri extrem de slabe fix in meciurile cu susnumita. Pai cum sa nu-si schimbe omul comportamentul? 🙂
gonzo • 18 februarie 2014, 11:59
:)))) asta voi numiti material bun:)))))foarte comic:)))voi a ti auzit de cuvantul impartial????e destul de rar folositdar exista si poate il si „gugaliti”tolontane de la mine ai nota 4 deci esti corigent…mai bine ai scrie despre victor si bianca si o sa ai mai ult succes