În valea terebinților

Duminică, Goliat a pierdut în fața lui David.

marți, 17 decembrie 2013, 9:56

Duminică, Goliat a pierdut în fața lui David.

Cum asta nu mai e o știre de aproximativ 3020 de ani, antrenorul Gheorghe Tadici și-a zis că e momentul să schimbe lucrurile. Și, după ce echipa Poloniei, adică David din handbalul feminin, l-a învins pe Goliat, adică pe România, Tadici a trimis-o pe una mică din propria echipă să explice înfrîngerea.

Ce ironie! După ce ăl mare pierde în fața celui mic, tot un pici e trimis la înaintare ca să i se spargă capul cu o piatră.

Luciana Marin, inter la Baia Mare, a venit plînsă la conferința de presă. Și plînsă a fost pînă la final. “Din cauza mea s-a pierdut meciul. Le cer scuze colegelor și domnului antrenor!”, a spus băimăreanca. La 25 de ani, Marin nu e, bineînțeles, o junioară. Dar, printre atîtea nume grele ale handbalului nostru, prezente în teren, pe bancă sau în tribună, e o ultrainovație să pui eșecul pe seama unei jucătoare aflate la primul Campionat Mondial din carieră. Care, atenție!, a prins un meci groaznic, dar n-a irosit vreun 7 metri în ultima secundă, gen.

În handbalul feminin, România nu mai capotase de un deceniu în fața Poloniei. Și, cînd a făcut-o, Tadici, Gațu, Oana Manea, Ada Nechita sau Paula Ungureanu au expediat-o pe Luciana Marin la conferința de presă.

E ca și cum, după catastrofa de la Fukushima, Japonia l-ar fi făcut responsabil pe adjunctul șefului de tură, care a uitat deschisă vreo ușă.

Cînd apa nefericirii vine peste tine, cu tot amarul ei, și vine aproape mereu, cînd echipa națională e recompensă mereu amînată, să faci pentru asta un om responsabil e crud și inutil.

Da, Tadici avea dreptul să fie supărat pentru declarația imatură a Lucianei de dinainte de meci, “Trecem cu ușurință de Polonia”, dar aceste gratificații împinse spre linia orizontului din partea unei echipe tot timpul în drum spre podium și rareori pe el nu mai sînt o chestiune care să stea în slăbiciunile unui om.

Nu de pietre ducem lipsă, ci de niște meșteri de praștii.

Comentarii (56)Adaugă comentariu

demolarii  •  17 decembrie 2013, 10:16

Domnul Tadici parca nu doreste sa castige vre-un trofeu cu nationala. Talent si stiinta are cu carul. Dar nu stie sa pastreze un grup. Poate ca Luciana Marin a gresit declarand ca meciul este usor, poate ca a ratat mult, dar domnul Tadici unde era? A tinut-o pe teren 44 de minute, desi rata, desi stia starea ei. De ce? A vrut sa piarda? De ce nu si-a asumat propriile decizii venind dupa meci la conferinta de presa, si astfel sa arate ca este langa fete? M Lucescu nu este poate mai talentat ca si C Dinu pentru meseria de antrenor. Dar stie sa vorbeasca mai bine cu oamenii, iar diferenta o sesizati-Lucescu are salar de cca 4 milioane euro, Dinu se plange ca-i este micsorat salarul cu 10 mii de euro…..asa si cu Tadici. A uitat cum nu a cucerit vre-o medalie cu o super echipa a Romaniei-cea din 2005-2007, sau cu Oltchim…..imbatraneste degeaba se zice prin Ardeal.

expat  •  17 decembrie 2013, 10:16

lipsa de profesionalism e la ea acasa in romania in aproape orice domeniu. salvarea e doar una personala.

pamfletaru  •  17 decembrie 2013, 10:18

luciana marin,fruntea sus,nu trebuie sa plangi pentru faptele lashului antrenor

alin  •  17 decembrie 2013, 10:30

ce a facut tadici este aplicarea modelului nord coreean. Adica identificarea unui vinovat si trimiterea lui in fata opiniei publice sa-si faca autocritica si sa suporte umilinta. Totusi, ce naiba mai cauta unul ca tadici in 2013?

teddy  •  17 decembrie 2013, 10:30

tragic nu este faptul ca am pierdut ci faptul ca aceste meciuri au fost transmise de o televiziune care nu are o acoperire semnificativa … bune sau rele totusi evolutiile echipelor de handbal ar trebui sa fie accesibile tuturor nu doar abonatilor unei anumite companii …

stateam saptamana trecuta cu fetita mea de 7 anisori si ii explicam ce frumos e handbalul si ca Romania tocmai a invins Ungaria … deodata o vad ca se uita mirata la mine si ma intreaba … ce e ala handbal ?

am fost perplex … am cautat pe vreo 6 posturi de sport care le prind si stupoare … nicio transmisie din handbal in plin weekend … am gasit un colaj de faze pe internet dar n-a priceput mare lucru din ele poate pentru ca era prima data cand vedea acest sport …

asta e trist … intr-o era in care informatia e la tot pasul totusi ne departam de ea datorita unor contracte dubioase facute intre federatii si diverse trusturi mass media … ce a avut de castigat handbalul romanesc daca meciurile echipei nationale n-au fost vazute decat de vreo 5-10% din noi ??? cat pierd copiii pentru ca nu vin in contact decat cu fotbal, fotbal si iar fotbal ???

Cata  •  17 decembrie 2013, 10:34

tadici a pierdut meciul! a stat fara reactie foarte mult timp si nu a gasit fromula pe final care sa conserve avantajul. intr-un joc de echipa nu exista unul care pierde meciul ci toti pt ca de aia se joaca in echipa! iar primul responsabil este antrenorul… trebuia sa se apere mai avansat si blocatul polonezelor odata ce primeau mingea pt a taia din start orice posibilitate de combinatie in 9-le nostru… atit de simplu! a incercat cu tolnai cind nu trebuia iar daca nici ea nu a mers trebuia bagat al 3-lea portar da nu cred ca l-a pus pe foaie… sper ca odata cu demiterea conducerii frh de vreo autoritate care se ocupa de sport sa fie si ultima reprezentare a lui tadici la nationala. am exportat antrenori si am ramas la acel nivel. e vremea sa importam ca sa putem progresa! fetele noastre au un potential fantastic insa nu joaca de placere si trebuie sa invete asta! in sport nu se plinge pt ca sportul in sine e o bucurie! invatati sa va bucurati, fetelor!

rammstein  •  17 decembrie 2013, 10:39

de atata umflat era sa ne trezim pe luna inaintea chinezilor!..banicioiu&co au pregatit bairamul ?..psd-ist of course..ponta isi freca mainile ..

mrnb  •  17 decembrie 2013, 10:47

Intrebare: de ce Romania este un Goliat? Avem cumva jucatoare ce joaca la un mare nivel sau….suntem in acest moment de talia Poloniei?
Referitor la Tadici, poate ca ai dreptate dar…… gsp, parca plictisit de rezultatele bune, l-a criticat pe Belu si apoi gimnastica s-a scufundat; la fel si in cazul lui Tadici-pana la urma a reusit sa faca o performanta la nationala de handbal dar nu a fost si pare ca nici acum nu este acceptat!
nu stiu….poate ca si voi gresiti, domnule Tolontan dar efectele produse de voi sunt mai profunde asupra unui sport sarac in resurse decat ca belu mai trage o palma unei fete sau ca tadici poate greseste cand aplica anumite metode discutabile.

Lereter  •  17 decembrie 2013, 10:55

Gatu si Tadici,vesnicul tandem perdant ! Ce ne propune de 30 de ani Tadici ? Disciplina de fier,deasupra personalitatii jucatoarelor,iesiri isterice multiple,iar ca tehnica ,o aparare vesnica 6+0,lipsa inter de mana stanga,extreme (Nechita si Ardean uzate moral si fizic,joc modest cu pivotul,joc excesiv pe Neagu (nerestabilita complet) si,mai ales o inacceptabila lipsa de concentrare pe finaluri,care pare a deveni definitorie. Am avut generatii la rand de jucatoare exceptionale,care incorsetate de un Tadici sau Voina intr-un sistem areactiv,pasiv nu au reusit sa cstige nimic.In plus convocarea-tipica,la Tadici sau Voina a unor jucatoare doar pentru atac sau aparare,reduce in atac posibilitatea schimbarii tactice,cele din aparare (tip Pintea sau mai de mult Motogna) sint incapabile sa ajute atacul. Plecarea lui Gatu si Tadici ar fi de dorit,aducerea unui antrenor strain ,care sa mai aduca idei noi,si pregatire de tip modern,cum a facut-o danezul la Oltchim (prasbusit de chestii financiare). Dar,nu vad sa se intample asaceva. Cel mult va fi schimbat,din nou, Tadici cu Voina. Metoda tipica la Gatu,fost imens jucator dar si catastrofa ca manager,la FRH,dar sustinut de mari nume ,in sport,pe baza de amicitie. Cam asta se vede ! Ce e trist e ca sute de romani au sperat,au batut sute de KM,in Serbia ca sa plece total dezamagiti. Un singur meci bun ,cel cu Ungaria,care este si ea pe plad descendent,valoric, nu ajunge. Deci….

Bogdan  •  17 decembrie 2013, 11:05

Ungaria a spulberat Spania, 28-21

CCC  •  17 decembrie 2013, 11:06

Caracteristic romaniei si oamenilor ce o populeaza!
In timpul time-out-urilor, antrenorul polonezelor incerca (si reusea)sa gaseasca solutii, in schimb tdici le critica pe cele care gresisera, fara a le spune ceau de facut pentru a remedia situatia. Asa cum spuneam, clasic romanesc, sa criticam, sa gasim vinovatii (intotdauna altii decat in realitate!).
Poate este una dintre explicatiile lipsei de rezultate, nu numai in handbal.

olimpia  •  17 decembrie 2013, 11:07

de acord intru totul cu ceea ce a spus „demolarii”

Gabriel Toma  •  17 decembrie 2013, 11:08

Tadici nu a fost, nu este si nu va fi decit un birjar al handbalului feminin romanesc… In toata istoria sa, a avut rezultate doar datorita:
– terorii la care au fost supuse sportivele sale, prin violenta fizica si psihica…
– tupeului cu care s-a batut pentru asigurarea conditiilor materiale. A reusit la cei prea educati care nu au avut curaj sa i se opuna, a reusit la marlanii de teapa lui…
Cind terorizezi psihic o echipa, iata ca nu esti in stare sa le conduci de pe banca, in momentele de tensiune… si se intimpla ce s-a intimplat in meciul cu Polonia… Tadici a fost, este si va fi, cit va mai antrena, un birjar mediocru, care nu se poate ridica la nivelul antrenorilor de valoare. In partida cu Polonia, Tadici este cel care a pierdut partida. Nu a fost in stare sa faca nimic pentru a opri, psihic, caderea echipei sale… Kim Rasmussen i-a aratat lui Ghita Tadici care este diferenta intre valoare si mediocritate…
Iar supliciul la care a fost supusa Luciana Marin, denota, din nou, cam cita minte are Ghita al nost’…

jiji bec ot poarta alba  •  17 decembrie 2013, 11:09

Si cind te gindesti ca inainte de meci si tadici sigatu isi alegeau echipa cu care sa joace finala;cred ca gatu trebuie sa ajunga sa inteleaga ,cum greu a facut si nasu sandu,ca e nepunticios si sa lase locul altuia care poate;in privinta lui tadici lucrurile sint clsre,ar trebuii schimbat cu piturca

dan  •  17 decembrie 2013, 11:25

Ma bucur ca ai scris despre acest subiect (pierdut printre enormitatile pe care le traim zilnic). Luciana Marin merita macar un articol. Cu Tadici ne-am obisnuit, pare doar ca nu mai injura fetele, in rest aceeasi atitudine in care, in mini pauze, in loc sa le vorbeasca despre viitor le cearta legat de ce s-a intamplat inainte cu cateva minute. Amara a mai fost seara de duminica.

adrian  •  17 decembrie 2013, 11:27

Luciana Marin joaca centru la Baia Mare

iulian  •  17 decembrie 2013, 11:28

Domnul Tadici, ar fi trbuit sa vina in fata presei si sa explice de ce a fost fara reactie in periada de la sfarsitul reprizei a doua cand s-a pierdut meciul. A motivat esecul prin caderea fizica a jucatoarelor, probabil un adevar, dar de ce nu a incercat sa ruleze toate jucatoarele pe care le avea pe banca in aceste conditii ? Cred ca o jucatoare tanara si lipsita de experienta, dar cu un tonus fizic ridicat ar fi pus mai multe probleme adversarelor decat cale cazute fizic si demoralizate de desfasurarea meciului.

L  •  17 decembrie 2013, 11:36

Tolo tata, tu esti de vina! Vorbesc serios. Sa-ti explic: Tadici a trimis-o pe aia mica pentru ca-si permite. Pentru ca Gatu nu-i face nimic. Gatu nu face nimic pentru ca-si permite. Nimeni nu-i face nimic. Desi ar putea. Tu ai puterea sa arati zi de zi, pe blogul tau, timp de o luna, doua, filmuletul in care Gatu da liber la spaga la arbitrii, cu voce joasa, sa nu fie auzit. Desi se aude clar. De fapt putea vorbi f tare, ca nimeni nu da filmuletul mai mult de o zi pe undeva. De atunci cred ca vorbeste f tare si zice cam ce face el pe tv si comentatorii care nu comenteaza cum trebuie, etc… Pe tine cu ce te are?

Legat de Lucescu  •  17 decembrie 2013, 11:41

Imi aduc aminte de un episod penibil din partea lui: http://www.youtube.com/watch?v=_ESFlpvTrvc.

atomicd  •  17 decembrie 2013, 11:45

Sportul profesionst de echipa din zilele noastre a devenit in primul rand o lupta dura pe toate planurile.In general, istoriceste vorbind , castigatorii luptelor sunt grupuri de caractere puternice in jurul unor lideri si mai puternici.Romania, ca si in viata de zi cu zi, tocmai de aceste caractere si lideri duce lipsa!Ca urmare,toate sporturile de echipa din Romania au inregistrat si vor inregistra esecuri dupa esecuri, cu cateva exceptii fericite dar de conjunctura!
Domnul Gatu trebuie sa uite de handbalul romantic din zilele dumnealui si sa lase(faca) loc unei echipe de lideri adevarati(daca exista!!!)care sa stie ce trebuie facut pentru a castiga luptele de pe teren si in viata!
Uitati-va la modul de comunicare al D-lui Tadici de la timeout-uri!
Este cel putin hilar daca nu ar fi chiar tragic!Cred ca nu a citit nici macar o carte de psihologie sau psiholgie sportiva, daca nu cumva nici nu a auzit de asa ceva!
In handbalul masculin este si mai evident ce se intampla!
Trebuie sa intelegem si noi cu adevarat ca sportul(handbalul de azi) nu mai inseamna demult numai talent si efort fizic!
La noi toate asa zisele probleme se invart in jurul banilor care trebuie sa ii aduca cineva pe tava dar uitam sa spunem ca ne trebuie oameni capabili sa aduca, organizeze si gestioneze acesti bani!
Numai un proiect adevarat cu oameni capabili poate sa genereze performante reale si de durata , altfel o se intample la fete ce s-a intamplat deja la baieti(tot cam asa a inceput caderea!).
Pacat pentru un sport atat de frumos si pentru care suntem inzestrati de natura!

Rictus  •  17 decembrie 2013, 11:52

Salutare. Frumos articolul, ca si mesajul.

Mai putin fraza care se incheie cu „,gen”. Ma rog, inteleg ca trebuie sa tii aproape si de astia mai tineri asa ca nu te condamn prea tare. Dar pot sa aleg sa-mi displaca modul asta de exprimare…

FRH/NEPROFESIONISTII  •  17 decembrie 2013, 11:56

Exista 3 variante pentru ca un antrenor de handbal sa tina pe teren aceleasi jucatoare timp de 50-60 de minute: 1- crede ca ele sunt cele mai bune si restul sunt de umplutura, 2- se multumeste cu atat (putin), 3- meciul e blat/pariuri. Concluzia: Tadici nu are legatura cu profesionistii! Nu bagi o jucatoarer 20-30 de secunde pe meci (o faza) si atat! Pirvut, Perianu, Ciuculete! De ce in handbalul la acest nivel trebuie cineva sa prinda atatea minute, in conditiile in care jocul nu merge, min 45-60, ca: Ardean, Nechita, Bradeanu, Neagu (cu accidentari)care au jucat peste 50 de minute.
(NE)PROFESIONISTII O EMISIUNE CU GATU & TADICI, ANUAL IN LUNA DECEMBRIE.

utraian  •  17 decembrie 2013, 12:04

Mda…Aveti perfecta dreptate. Aveam o alta parere despre Tadici inaintea acestui „mondial”. Nici nu stim cum sa-i mai spunem unui „campionat mondial” la care castigatoarea nu primeste bani nici pentru o iesire la cinema, sau unde meciurile se desfasoara cu audienta ca in „groapa” din Stefan cel Mare, cu 300 de spectatori in tribune.

Limitele lui Tadici s-au observat in meciul impotriva Cehiei (un meci decisiv pentru pozitia in clasament 2 sau 3), in care, dupa un adevarat macel -diferenta ajungand la un mom dat la 12 goluri- dl.Tadici s-a gandit ca e cazul sa experimenteze. Dar nu 1-2 jucatoare, cum era normal de altfel, ci tot ce mergea „ca uns”.
Oricum ar fi un antrenor mare nu persista in aceleasi greseli. Daca vezi dupa cateva minute ca experimentul este terci, renunti la el.

Efectul? In cateva minute s-a ajuns la diferenta de 4 goluri, galeria noastra mica dar galagioasa a fost redusa la tacere pentru ca nimeni nu intelegea ce se intampla + toti ne intrebam IAR cum naiba se poate sa ne taiem craca de sub picioare singuri.

Asa cum inspirat comenta un suporter pe site-ul gsp dupa partida „l-ati vazut pe Tadici? a cerut time-out, iar primele 30 de sec nu a scos un cuvant, fierbea de nervi”. Din pacate nu erau numai fetele de vina.
Experimentele se fac din timp, nu la C.M.

Orice om, in caz particular jucator (nu numai romanii asa cum eronat se vorbeste) la o serie prelungita de esecuri proprii + reusite in serie ale adverasarului ARE TENDINTA DE A RENUNTA (cazul Romania-Polonia). Este foarte greu de oprit aceasta cadere libera a unei echipe, insa face parte din atributiile antrenorului- selectioner sau cum vreti sa-i zicem.
Din pacate Tadici nu a putut, nu poate si nu cred ca va putea vreodata sa inteleaga acest mecanism decisiv.
A o trimite pe o debutanta plangand, sa explice lumii cum a distrus ea nationala este o eroare caracteristica lasilor care-si ascund propria infrangere.

peron  •  17 decembrie 2013, 12:12

Nu e Tadici de vina. El asa a fost totata viata nu se mai poate schimba acum. Ar fi trebuit sa avem un antrenor adevarat dar pentru asta trebuiesc manageri profesionisti nu: Gatu, Sandu etc…

Luc  •  17 decembrie 2013, 12:14

Povestea acarului Paun e valabila in Romania tot timpul. Se cauta un om fara aparare si toata lumea da in el.

AndreiP  •  17 decembrie 2013, 12:15

Demolarii, exemplul cu Lucescu este foarte prost ales. Acel om nu stie sa piarda, si daca erai atent observai ca de fiecare data la infrangeri gasea un vinovat( saracul Rat ).

Cirsti Bocrea  •  17 decembrie 2013, 12:22

O conferinta de presa jalnica. Si-asa acest sport e ala care seamana cu fotbalul dar lumea pune tot timpul mana pe minge.

Mihai Rusu  •  17 decembrie 2013, 12:35

Asistam la o gafa unica in sportul international cu „sanctionarea” de catre tandemul Gatu-Tadici a handbalistei trimise la conferinta de presa. Le amintesc tehnicienilor ca, o partida se cistiga/pierde in echipa si nu individual (ca la tenis). Normal era ca sa vina toata echipa la conferinta de presa, daca vrem sa acceptam criteriile subiective de selectie pentru aparitia in fata presei. Din punct de vedere al sportivei, inteleg declaratia cu gindul la victorie pentru ca altfel nu ai ce cauta pe teren; daca anunta ca pot pierde meciul cu Polonia, atunci generalul Gatu (care considera Romania „o tara de 2 lei!”), ar fi inteles mesajul ca lipsa de incredere sau motivatie.

Felix Varanul  •  17 decembrie 2013, 12:45

Nu vreau sa fiu avocatul diavolului, fara indoiala ca gestul lui Tadici de a o trimite pe Marin la conferinta e parte a caracterului sau vulcanic si frust (care uneori mai da pe-afara, din pacate…), dar poate ca si asta e un dus rece care o va cali pe tanara componenta a nationalei. Sa nu uitam ca anul trecut Polonia la masculin a recuperat dupa pauza 11 (!) goluri la CE contra Suediei si a scos un miraculos 29-29, care l-a lasat masca si pe experimentatul Bogdan Wenta. Sau ca Rusia nici n-a participat anul asta dupa surprinzatoarea eliminare in fata Olandei. Polonia nu mai e demult un David al handbalului (Targi Kielce s-a distrat anul asta cu „galacticii” de la Kiel), si cel feminin a evoluat mult. La fel a produs si Romania lui Hagi surpriza in ’94 contra Columbiei sau Argentinei lui Redondo ori Batistuta, la fel a pierdut si ditamai Real de Madrid contra lui Alcorcon. Ca sa nu mai amintesc recentele infrangeri ale Barcelonei (Ajax/Athletic Bilbao) sau Bayern (Manchester City).

Deci sa zicem ca d-astea se mai intampla. Dar la noi sunt o constanta, nu o exceptie.

Stefan  •  17 decembrie 2013, 12:49

In meciul cu Polonia Luciana Marin a avut 6 assit-uri, cele mai multe in acest meci.
La acest Campionat mondial Luciana Marin a avut 21 assit-ri fiind pe locul 4 in Top 40 la acest capitol.
Principalul vinovat este antrenorul Tadici. Nu a stiut sa foloseasca in acest meci intregul lot pe care l-a avut la dispozitie, jucand cu aceleasi jucatoare aproape tot meciul astfel incat in ultimile minute ale meciului jucatoarele au fost obosite si nu s-au mai putut concentra, gresind foarte mult.
Despre indicatiile tactice ce sa mai spunem; cred ca este singurul antrenor care isi cearta jucatoarele si striga la ele, in loc sa gaseasca solutii.

Florin  •  17 decembrie 2013, 12:55

Capul sus, Luciana !!!…nu ai fost singura pe teren.
E mult mai usor sa gasesti motive …decat solutii !

Radu  •  17 decembrie 2013, 13:09

Declaratia Lucianei de dinaintea meciului era normala: avea incredere. Romania chiar a dominat copios meciul cu Polonia, pana in minutul 47. Pana atunci, Luciana avea dreptate. Ce s-a intamplat dupa, se poate revedea pe inregistrare.

In minutul 48 Romania conducea cu 26-22 si Paula Ungureanu apara o aruncare de la 7m. Din urmatoarele 12 atacuri ale echipei noastre, L. Marin pierde doua (bara, respectiv out), Neagu pierde 4 atacuri (2 suturi aparate, 1 sut peste poarta in situatie de pre-pasiv, o pasa la Manea interceptata), inscrie un gol din 7m; Nechita pierde 2 atacuri (minge scapata de sub control pe contraatac, pasa spre Neagu, in out de margine); Bradeanu pierde 1 (sut intors, aparat), mai inscriu Bradeanu si Manea in min. 60.

Din min. 55 Luciana Marin a fost inlocuita de Buceschi si respectiv Tacalie pentru fazele de atac. In aparare, la interul de pe partea Lucianei s-au aparat si Crina Pintea, si Gabriela Perianu, tot fara mare succes.

Din cele 7 ratari ale Lucianei Marin, 1 a fost pe langa poarta, 1 aparat, 1 bara. 4 aruncari au fost in blocaj, mingi care ne-au revenit sau s-au transformat in aruncari de la 7m.

Asta pentru amatorii de statistici, ca Tadici, care se apara, spunand ca de la 6m am inscris 9 goluri din 20 de aruncari (uitand sa spuna ca inca 3 au fost blocate, transformandu-se in aruncari de la 7m si respectiv goluri, ajungand la o eficienta efectiva de 12/20 – 60%).

adrian  •  17 decembrie 2013, 13:15

Prea subtil si prea prea elegant comentariul dvs! Nu ma pricep la handbal, dar indiferent de sport, cred ca este lipsit de eleganta, de caracter si de responsabilitate tu ca antrenor sa trimiti un jucator sa dea explicatii pentru un esec, chiar daca ar fi singurul vinovat, ceea ce oricum nu este cazul! Per a contrario pot intelege ca acest Tadici va onora de acum numai conferintele dupa meciurile pe care le castiga ca a gasit solutia de a scoate camasa atunci cand pierde 🙂 Un gest urat, o lipsa mare de caracter in cazul unui om care, probabil, ca ar trebui perceput ca un model, nu doar pentru ca are multa experienta profesionala si pentru ca, nu-i asa, trebuie respectata varsta! Scuze daca nu am reusit sa fiu la fel de subtil, domnule Tolontan!

maryn  •  17 decembrie 2013, 13:24

Dl Tadici e sindurul vinovat de infrangere.Pe ce lume traim? Nu mai vedem realitatea?Antrenorul Poloniei l-a facut KO pe Dl Tadici, singurul ,,mare” antrenor roman, dpdv tactic si psihic.
In tara asta sunt 2,,mari” antrenori: Tadici si Piturca.
Macar , voi presa sa-i trageti de urechi pe mai marii nostrii conducatori, ca in rest nu are cine.
Eu cred, ca performante le obtin antrenorii tineri, asa cum au si alte tari cu sport de performanta!

mike  •  17 decembrie 2013, 13:27

daca le-ar fi convocat pe vizitiu si Geiger stangace native cel putin la fazele 1 la 1 nu am fi ratat toate sansele facute praf de dreptacele marin, buceschi, neagu sau bradeanu care nu erau pe partea lor naturala astfel am fi batut si Germania si polonia

ps ca pivot chintoan e peste ciuciulete si nu rata ocaziil ei
iar chipper ar fi trebuit folosita mereu in locul lui parvut
iar in locul lui dinca pe cealalta extrema farcau la 32 de ani era peste
fara a mai adduce in discutie jucatoare ca senocico, tivadar, vadineanu sau Diana drutu

cj666  •  17 decembrie 2013, 14:19

Nu Luciana e de vina. Nici macar echipa. Singurul vinovat e antrenorul. In primul rand ca a plecat la un asemenea campionat fara un inter dreapta de meserie. Din motive meschine. Geiger nu e nr. 1 in lume pe post, dar e mesetia ei. S-a vaxut clar in toate meciurile ca orice ale adversarelor a sesizat slabiciunea asta si a inghesuit apararea pe centru si inter stanga pentru ca acolo erau problemele. Si e clar ca asa avea om in plus permanent. Apoi Tadici nu a sesizat svhimbarea de aparare a polonezelor. Polonia din minutul 45 nu numai ca a tinut-o om la om pe Neagu dar a tre ut la aparare avansata. Tadici nu a schimbat nimic si era rolul lui sa o faca. Apoi a fost clara devoncentrarea fetelor la +5 pe tabela. Cine trebuia sa le teaduca in joc? Pronia cereasca sau antrenorul?
Avem o echipa competitiva, care poate emite pretentii la primele locuri in orice campionat. Dar nu avem antrenor. atata timp cat federatia de handbal nu va intelege ca la nationala trebuie un antrenor adevarat, care sa cunoasca hanbalul modern si sa stie sa motiveze jucatoarele, ne vom uita la altii cum castiga cupe. De pe margine.

Corson  •  17 decembrie 2013, 14:38

Nu ma pricep la handbal, deci nu ma inghesui sa-l pretaluiesc pe antrenorul Tadici. Ceva handbal trebuie ca stie, de-l gireaza Cristian Gatu. Iar ca pedagog poate doar domnul Halagian sa-l intreaca.

Totusi… ce vroiam sa remarc… ce BARBAT e domnul Tadici. Barbat de barbat! Halal sa-i fie!
(Valabil si pentru domnul Gatu!)

QCD  •  17 decembrie 2013, 14:39

si totusi de ce se insista cu acest antrenor, care adesea a demonstrat ca nu stie sa gestioneze momentele grele ? Handbalul nostru feminin este poate singurul sport de echipa la care cu un pic de noroc si cu un antrenor inspirat am putea obtine maximum.Am avut generatii foarte bune ani de-a randul, dar mentalul ne-a tras mereu in jos. Daca vrei o portie buna de adrenalina si (sau) deznadejde, urmareste nationala de handbal feminin, condusa de Tadici.

nevinovatul  •  17 decembrie 2013, 14:46

Daca Luciana Marin este cea vinovata de esecul in fata Poloniei, logic este ca fara ea vom castiga urmatoarea competitie. Cred ca Tadici chiar ar trebui chestionat la urmatoarea conferinta de presa despre asta.
Dar acum apare si problema: daca Luciana Marin a fost cea vinovata, de ce un antrenor genial a tinut-o in teren?
L-am vazut si pe Tadici mai apoi declarand ca-si asuma esecul, dar a fost ceva in genul lui Viorel Moldovan, care, cand a pierdut Rapidul acum cateva etape, a iesit cu o declaratie de genul „Imi asum esecul, jucatorii sunt de vina!”

emil  •  17 decembrie 2013, 14:47

Si handbalul, e un sport. Un joc pe care e posibil sa-l pierzi chiar fara nici un motiv. Pur si simplu! Si pt ca e un joc, am sa fiu mandru de ele, de fetele noastre care lupta si care plang atunci cand nu ne aduc victorii !!….. Nu sunt mandru cu romanii mei care voteaza de 23 de ani numai kkturi. Si toti ar trebui sa plangem, sa luptam… Dar, ti-ai gasit…

Vlad  •  17 decembrie 2013, 14:54

Tolo, nu cred ca e cazul sa le pui in aceeasi galeata pe Oana Manea, Ada Nechita si Paula Ungureanu cu Tadici. Trimiterea Lucianeie o pedeapsa pe care numai gandirea de comunist a lui Tadici putea sa o gandeasca.
Intamplator, Polonia are antrenor danez. Daca te uiti la antrenorii tuturor echipelor nationale de top vezi tipi tineri sau in floarea varstei, scoliti si mai ales inteligenti, care stiu inclusiv ce sa faca atunci cand echipa lor nu da gol.
Romania il are pe Tadici (cred ca nici macar Rusia nu-l mai are pe Trefilov).
Daca noua asa ne place sa traim in secolul 19 (in toate domeniile, nu doar in sport) macar sa nu avem pretentii la performanta.
Pretentiile astea din partea presei alimenteaza inutil o stare de conflict.
Presa trebuie sa recunoasca: suntem o natiune de boi (sau mioare daca vrea sa o dea mai elegant) unde numai hotii si prostii din varf o duc bine.

dan  •  17 decembrie 2013, 15:11

Luciana ai jucat foarte bine tot turneul…toti vorbesc,dar la cate pase decisive ai dat nu se uita nimeni…Pana la un punct si declaratia a fost ok,doar in minutul 48 aveam 4 goluri si nu se intrevedea dezastrul….Pedeapsa a fost dura,dar totusi TADICI e un antrenor fantastic…am vazut indicatii adevarate,am vazut atatea combinatii la fete in aceste meciuri cat n-am vazut in ultimii 5 ani la Oltchim…Luciana fruntea sus si mergi mai departe…lumea nu se termina aici

gelu  •  17 decembrie 2013, 15:53

Cand avem in fata o aparare avansata , suntem in pom. Sau in funduletul gol . Este incredibil cum atata amar de vreme n-am reusit sa remediem acest neajuns. Jucam handbalul de acum 10-15 ani . Lumea s-a schimbat….

gigi kent  •  17 decembrie 2013, 18:00

bai nu ii mai tot luati apararea fetei. cu totii stim ca tadici e un cercopitec mediocru care n-are nici o legatura cu handbalu’ care se joaca de vreo 20 de ani incoa, gatu e o nulitate care se tine foarte tare cu ambele maini de scaunu’ pe care alti incompetenti l-au pus acu’ nu stiu cate sute de ani – nu e nimic nou aici.
luciana marin are 25 de ani si nu a aratat nimic nimanui pana acum. daca nu murea oltchim era si azi o anonimia la baia mare de care nu stia nimeni. esti la primul turneu, ai un pic de bun simt in tine sau macar respect fata de un adversar care poate a muncit cel putin la fel de mult ca tine ca sa ajunga aici. ce-s declaratiile astea ca nu ne mai oprim decat in finala samd? de unde aerele astea in cap? spuse de cine? cine din echipa asta a castigat ceva major ca sa-si permita sa vorbeasca asa?

gigi kent  •  17 decembrie 2013, 18:04

si inca ceva: mai relaxati-va cu asteptatile astea, uitati-va un pic, nu exista nici o jucatoare de talie mondiala in afara de paula ungureanu, exista doar jucatoare mediocre (exceptie cris neagu) si din urma nu vine nimic, suntem pa si la sportu’ asta. in 5 ani o sa ne bucuram cand ne vom califica la un turneu final, si atat. nu mai tot vedeti romania mare valoare, ca nu mai e cam de multisor.

stefan  •  17 decembrie 2013, 21:07

Constat ca nu a sesizat mai nimeni de ce s-a pierdut meciul. Datorita uluielii lui Tadici, Nechita nu a fost schimbata de prin minutul 45 cand accidentarea ei s-a accentuat si nu a mai contat in atac si mai ales in aparare. Practic Ada si-a tarat piciorul in ultimul sfert de ora, iar cand trebuia sa inscrie pe contraatac atunci cand inca nu se decisese meciul nu a putut alerga si la 2 metri de semicerc si-a lovit piciorul beteag cu mingea; nu mai zic ca aveam o jucatoare libera in stanga Adei; in loc de gol pentru noi am primit in urmatoarele secunde noi gol. Cam acolo s-a decis meciul. Nici dupa faza asta Tadici s-a incapatanat si nu a schimbat-o pe Nechita si a lasat-o sa se/ne chinuie pe teren.
Cred ca Tadici avea intelegere cu primaria din Baia-Mare sa nu o scoata pe Ada Nechita din teren! Si stiti la ce ma refer.
Tadici ar trebui mai intai sa-si ceara scuze in fata echipei si mai ales in fata Cristinei Neagu.
Cea mai buna solutie este sa plece rapid la Zalau si sa ramana acolo.
Costica Buceschi poate fi revirimentul pentru nationala.

marian  •  17 decembrie 2013, 22:47

bravo fetelor bineeee nea ghita dupa meciul cu ungaria chiar ne credeam o echipa valoroasa condusa de un superantrenor(geambasule ce teapa te-ai luat)si hop ne-au batut polonezele(un fel de hanescu in tenis).te rugam nea ghita nu pleca nu ne lasa acum putem sa ne ducem si mai jos de atat cu tine.acum serios nea ghita lasa-ne tata ca esti un mediocru de ceva ani buni .

Adi  •  18 decembrie 2013, 0:00

Bun, e aproape unanimitate in ce priveste gestul lui Tadici… Domnule Tolontan ne ajutati sa facem mai mult decat sa constatam? La Baia Mare au fost niste ziaristi care au salvat echipa de handbal intr-un moment greu…. ne puteti ajuta sa schimbam antrenorul de la nationala si sa aducem un OM? Un leader? si un cunoscator in ale handbalului si feedback-ului sau feed forwardului? Sau lasam asa un articol si ne intoarcem la „vomele” de zi cu zi ale lui Meme si ale mopului? Nu prea mai avem multe zone unde sa se poata spune „ca fara romania campionatul mondial nu va mai fi la fel” ar fi pacat sa lasam si aici un Piti sa isi faca de cap…. cum poti sa aduci inapoi pe unul care o facea pe o jucatoare „vaca grasa”… chiar nu gaseam unu civilizat? macar de era toba de handbal dar ce zice in time-out-uri puteam sa zic si eu care sunt profan…

Adi  •  18 decembrie 2013, 0:02

Apropo si eu cred in ideea cu Costica Buceschi… a dus onorabil un sezon de CL… Isi cunoaste cel mai bine jucatoarele si da cele mai multe jucatoare la lot…

Psihic  •  18 decembrie 2013, 0:47

fiecare sut in fund e un pas inainte, asta daca stai bine cu „psihicul”, ceea ce in cazul jucatoarelor noastre nu e cazul. a platit pentru declaratia dinaintea meciului, care e problema, unde a mancat-o?

Comentează