Înfruntarea dintre Nicușor Dan și Dan Șova. CTP și jocul lui Ender

Acum că în România s-a restabilit legea și, peste noapte, au dispărut cele două chioșcuri de ziare și de cărți din Piața Romană, poate că, din considerente de inactivitate și plictiseală, va apărea un partid.

joi, 19 septembrie 2013, 12:17

Acum că în România s-a restabilit legea și, peste noapte, au dispărut cele două chioșcuri de ziare și de cărți din Piața Romană, poate că, din considerente de inactivitate și plictiseală, va apărea un partid.

Cele două tarabe din față de la McDonald’s erau urîte, ca mai toate construcțiile noastre, dar înghițeau istoria recentă, așa cum puține reușeau. Bucureștenii țin minte cele două chioșcuri din anii 90. Lumea dădea buzna la ele cît era ziua de lungă. Vorba lui Horia Ghibuțiu, în ”Adevărul”, era vremea cînd ”avioanele nu intraseră în turnurile presei noastre”.

Vînzoleală se simțea mereu la chioșcuri. Pe vremuri orașul citea și ziare de după-amiază, iar cînd aveau o nemulțumire, oamenii ieșeau cu zecile de mii din case și umpleau bulevardul dinspre Romană spre Palatul Victoria.

Jandarmii auzeau vuietul mulțimii mult înainte ca primii din coloană să ajungă în dreptul restaurantului Nan Jing, locul preferat de mîncat al lui Gică Hagi. Chiar și fotbalistul era propus la ”Cotroceni”, de disperare.

Nu cîștigam nici o luptă și nici o rundă de alegeri, dar continuam să umplem străzile. Mai sus de chioșcuri, spre ”Coloane”, am vîndut , din mînă, în martie 1990, ziarul studențesc la care lucram, făcînd în cîteva ore cei mai buni bani din istoria presei. Ne uitam la chioșcuri ca la niște mall-uri strălucitoare, inaccesibile, promisiune amețitoare a unor timpuri ”cînd vom ajunge în presa mare”.

Miercuri spre joi noapte, în locul chioșcurilor au apărut cîteva maldăre de materiale care pregătesc schimbarea trotuarului. ”Se modernizează!”, explică Primăria, promițînd că, pînă în decembrie, trotuarul va fi refăcut și chioșcurile vor reapărea. Care decembrie? Acesta, altul? Unul dintre chioșcuri s-a mutat la umbră, pe o alee. O propunere. Nu mai bine înhață Primăria plăcile de marmură ale lui Videanu din Pasajul Unirii, murdare și desprinse de umezeală în fiecare zi, le răstoarnă în Romană și scrie: ”Monument pentru proștii care au crezut!”?

Nașpa nu e că am crezut, ci că am făcut. N-am vorbit. Am făcut. Fiecare pe unde lucrează, acum și în ultimii 23 de ani.

Nu multă lume știe, de pildă, că, de cînd Nicușor Dan și echipa lui de hoitari neobosiți aleargă măsurînd cu rigla blocurile nou construite din Sectorul 1, samsarii imobiliari și-au schimbat comportamentul.

La început au zis că e o prostie pe care nici nu merită s-o bagi în seamă. Apoi că e enervant dar va trece, ca un capriciu al unor activiști hipsteri. Cînd s-au făcut ani și zeci de procese cîștigate de hipsteri, l-au înjurat pe Nicușor Dan, au încercat să-i timoreze colegii de ONG și, în final, au cedat! Iar astăzi blocurile nou începute pe străduțele din Sectorul 1 al Bucureștiului au cu un etaj în medie mai puțin, ăla de-l declarau șmecherii pod și-l făceau etaj, peste care mai turteau și o mansardă!

Stînd cu ochii atît pe Primărie, cît și pe constructori, Nicușor Dan și cei cu care lucrează le-au schimbat, pur și simplu, modelul de business. Afacerile nu s-au oprit, doar sînt ceva mai echitabile. În fond, toată lumea e mulțumită, așa cum se întîmplă de fiecare dată cînd lucrurile devin mai bune. Blocurile sînt mai aproape de lege, antreprenorii continuă să cîștige bani, Primăria are niște agenți de teren voluntari, copacii își văd și ei ramurile cît de cît, iar locuitorii zonei zic ”Uite că totuși se poate!”.

Acum două zile, Nicușor Dan a fost în platoul Antenei 3. A discutat despre Roșia Montană. În fața lui era Dan Șova, dar, evident, studioul strălucea în roz pentru ministru. Bogdan Chireac făcea ce a făcut mereu, lobby cu aer impetuos și independent, Mihai Gâdea intervenea îngăduitor la adresa lui Nicușor, iar ministrul stătea picior peste picior, cu un aer superior, de diriginte care vorbește cu un elev bătut în cap. Școlarul era internațional la olimpiada de matematică, dar nu contează.

Greu de suportat momentul! În acel moment, mi-am imaginat cum ar fi dacă Dan Șova l-ar fi avut în fața sa pe Cristian Tudor Popescu, nu în calitate de ziarist, ci de reprezentant al Partidei Străzii. De ce nu? După cum ziceam, au dărîmat cele două turnuri – chioșcuri de presă, se schimbă lumea.

Deranjante nu erau repartiția inegală și nici faptul că Nicușor Dan se descurca, evident, cu dificultate, ci faptul că un politician plătit de cetățeanul Nicușor Dan vorbea cu el ca și cum nu l-ar fi respectat deloc. Îi bagateliza argumentele și încerca să-l arunce în derizoriu. Șova avea multe motive să nu fie de acord cu Dan, dar nici unul să nu-l respecte! Mi-am dorit să se confrunte cu CTP! Nu într-o singură discuție, ci într-o lungă și neobișnuită campanie, în care ideile de pe facebook și din Piață să aibă mai multe voci care să le susțină: Dan, Crăciun, CTP, Moise Guran și mai sînt destui lideri posibili!

Pe vremuri, cînd Emil Boc îndrăznise să vorbească asemănător, paternalist-agresiv cu Bogdan Teodorescu, în același studio al A3, analistul i-a amintit premierului cine pe cine plătește și i-a cerut să fie respectat în calitate de cetățean. A fost un moment memorabil. Acum, într-o secvență în care a afișat un dispreț aproape identic, Șova a scăpat.

De ce CTP? CTP e integru, hiperinteligent, complet neșantajabil, n-are nici o treabă cu serviciile secrete și și-a dovedit forța vreme de 20 de ani, criticînd fapte și metehne din toate partidele. Are gravitație, convingeri, dar și o viață de trăit, de acord, însă poate că l-ar tenta ideea să facă posibil un pic mai mult bine în jurul lui.

Cu mare probabilitate că nu ar accepta, în fond totul e un joc de imaginație, să stea liniștit establishmentul care vede numai scenarii, nu m-a pus nimeni și eu însumi sînt departe, în mod ferm, de orice atracție politică, însă mă bufnește rîsul gîndindu-mă cum ar fi, totuși… După cum îl știu, sobru și atent cu propria imagine, probabil că CTP se va supăra, dar ne jucăm și noi. Jocul lui Ender.

Înțeleg că ideea unui partid nou sperie. Să stea puștii acolo, în Piața lor, cam ăsta e refrenul, să bată cu sticlele de plastic precum masaii în tobe, dar nu cumva să sară gardul și să se apuce de lucruri serioase că atunci schimbăm foaia! Pe bune?

Ce dublă eroare! Una de logică și una de înțelegere a lumii. Aia de logică e așa: de ce oamenii din Piață, intrînd în politică, ar fi de blamat pentru că ar avea interese ascunse, dar actualii politicieni sînt creditați ca plini de bună-credință? De cînd a devenit politica afacerea unui regn stabilit de televiziuni? Dacă ne uităm puțin la repartiția socială s-ar putea să descoperim că realizările stau taman invers. Adică în Piață, pe facebook și pe marginea politicii descoperi oameni care au făcut și în politică îi vezi, nu în integralitate, dar în majoritate, pe cei care au vorbit!

Iar eroarea de înțelegere a lumii mi se pare următoarea.

Pentru actuala clasă politică și pentru afaceriștii transpartinici care o întrețin e greu de spus care variantă e mai amenințătoare: mișcări politice noi sau această revoltă rămasă fără lideri, fără finalitate aparentă, fără structurare, însă acumulînd în continuare energii profunde, nemulțumiri nedormite de zeci de ani și arome amare! Sau voi chiar credeți că aceste generații de tineri se vor opri? Că se vor opri să gîndească, să refuze, să vrea, să crească și să se joace? Jocul lui Ender, dacă nu vi se pare prea violent.

Ce ușor ai scăpat, Dan Șova!

Comentarii (74)Adaugă comentariu

ovidiu_3003  •  19 septembrie 2013, 12:33

Nimeni nu are vreo solutie …

gabi  •  19 septembrie 2013, 12:34

Si ti-ai facut inca o data datoria fata de basescu…

watcher  •  19 septembrie 2013, 12:59

esti tare, omule!

Cătălin Tolontan  •  19 septembrie 2013, 12:59

2, gabi: da, asa e, exact despre basescu e vorba aici)))

Unul  •  19 septembrie 2013, 13:03

Am crezut ca doar mie mi s a parut.Si aseara cu Cernea s-au purtat la fel.Toti il aruncau in colt .Nu mi place Cernea,insa in dezbaterile care au avut tema Rosia Montana,s a comportat ca un domn fata de cei care l jigneau.Ciuvica trebuie pus la loc de cinste aici.Badea e cam nervos de la un timp si nu stiu de ce.Vreau si eu o confrutare CTP cu oricine pe tema Rosia MOntana ! Nu conteaza! Ponta,Ciuvica,Sova si care or mai fi..

Bombonel  •  19 septembrie 2013, 13:05

Nu se face asa domn’ Tolontan, nu rogi pe cineva sa vina la putere. Va iesi o strutzo-camila; un lider trebuie sa fie nascut lider si nu „facut” indiferent care ar fi metoda prin care vrei sa-l manufacturezi. Lasa-i pe aia tineri din piata sa fermenteze bine si se va scula odata si odata unul dintre ei, va fi un lider natural si credibil.
Imi pare rau de Nicusor ca nu are mai mult sange in instalatie, de fapt asta nici nu e o probelma insurmontabila, se poate rezolva cu inteligenta si ajutor specializat, cel mai important lucru este ca VREA. Daca nu se va compromite, daca nu va face compromisuri jenante, eu cred ca intr-un final (nu foarte indepartat) va reusi. Eu il vad primar general la urmatoarele alegeri si daca acolo face treaba buna…va reusi.

mariussev  •  19 septembrie 2013, 13:06

Singura solutie,un partid nou,o organizatie noua,ceva neintinat,cu valori adevarate si,dragoste de oameni.Admitand ca ar reusi sa conduca Romania ce ne-ar face sa credem ca nu vor deveni la fel ca cei de azi?Puterea corupe si manjeste,Merita incercat!

TorqueFM  •  19 septembrie 2013, 13:08

Cand am vazut ca din cauza lui badea totul s-a transformat intr-un protest „basist” si toti prostii (numa prostii puteau sa inghita asa ceva) au marsat la ideea lui (si sunt muuulti deastia in romania) m-am scarbit de tot de tara asta ! Mai stii ca si sova l-a intrebat pe Nicusor Dan la finalul intalnirii daca e basist? Deci e ceva in genul asta”esti pro-proiect si guvern e ok, nu esti ? esti un basist!”

pamfletaru  •  19 septembrie 2013, 13:11

eu mi-as fi dorit ca tolontan sa fi fost acolo in studiou cu nicusor si sova
– in echipa mea fantastica de jurnalisti,tolo ar fi cel mai bun lider,ctp trebuie sa predea banderola,lumea se schimba

Radu  •  19 septembrie 2013, 13:11

Nu e prima oara cand se dezbate public o eventuala intrare a lui CTP sau a altui personaj recunoscut si acceptat public drept integru.
Cred ca CTP chiar a tratat (foarte pragmatic, specific) acest aspect.
Nu e cazul. Si sunt de acord cu el. Avem nevoie de voi (si aici te includ si pe tine) in postura de repere.
Odata intrati in joc veti fi foarte vulnerabili si usor de echitat drept…intrare la „os de ros”.
In politica avem nevoie de politicieni. Cinstiti dar cu convingeri poltice, fie ele de stanga, dreapta, centru…

gabrielvaleriu  •  19 septembrie 2013, 13:14

Inspirata parabola cu Jocul lui Ender 🙂
Si poate ca actualii „gandaci” politici ar merita sa le fie contrapus un CTP.
Pe undeva mi-ai readus in minte apelul catre Hagi, inaintea unui meci cu Ungaria, acum ceva ani… Deh, fie ca-i despre fotbal sau presa, avem mereu in minte reperele.

Bogdan  •  19 septembrie 2013, 13:16

De ce Tolontan? Tolontan e integru, hiperinteligent, complet neșantajabil, n-are nici o treabă cu serviciile secrete și și-a dovedit forța vreme de 20 de ani, criticînd fapte și metehne din toate partidele. Are gravitație, convingeri, dar și o viață de trăit, de acord, însă poate că l-ar tenta ideea să facă posibil un pic mai mult bine în jurul lui.

andrei  •  19 septembrie 2013, 13:26

Cataline e reala perceptia ta despre ce se intampla intr-o astfel de discutie ( cazul Sova – N Dan punctual), dar trebuie despartite apele, N.Dan e un om onest… face ceva rar in societatea asta care inca nu asimileaza corect rolul unor astfel de pozitii civile, probabil vor mai trece ani multi, oricum e un inceput ….

problema apare in momentul imaginii, in momentul cand ajungi la un nivel al protestelor ( vezi cazul Rosia Montana) ..daca stai cu capul plecat cautand articole de lege, aproape ca un elev care stie ca nu o sa gaseasca da trage de timp, ti-o furi, sigur ca momentul poate parea ca lipsa de respect din partea celui platit din banii publici, dar atunci cand ajungi cu mii de oameni in piata e cazul sa ai langa tine macar pe cineva care chiar stie despre ce e vorba, pe idealuri se construiesc usor opinii… poti visa chiar ca ajungi primar…

dan  •  19 septembrie 2013, 13:30

„această revoltă rămasă fără lideri, fără finalitate aparentă, fără structurare, însă acumulînd în continuare energii profunde, nemulțumiri nedormite de zeci de ani și arome amare!” – exact asa este si articolul tau. Iti multumim, poate tine loc de manifest! Hai in piata!

Drakula  •  19 septembrie 2013, 13:31

Sova a explicat foarte bine despre ce este vorba. Din cauza asta pare sa aiba un aer de profesor, pt ca stie exact ce scrie in proiectul de lege. Ceilalti se agata de 2-3 fraze ce pot fi schimbate in Parlament. CTP s-a tampit de tot de cand nu mai are ziarul pe hartie si-l face online. Omul asta se uraste si pe el insusi, a uitat sa fie ziarist si spune doar banalitati. Extragerea aurului cu cianuri polueaza de mii de ori mai putin ca autoturismele (rablele ce circula pe strada) si nu i-am auzit pe „ecologistii lui peste”, ce demonstreaza si sustin cauze platite din banii cercurilor interesate sa creeze haos,sa vorbeasca, de exemplu, despre automobile electrice ceea ce pe Ponta l-am auzit de 3-4 ani sustinand, drept dovada ca foloseste un asemenea automobil. Vorba aia „ori suntem ecologisti, ori nu mai suntem…!”

Ion Bocioaca  •  19 septembrie 2013, 13:43

Sunt aproape cert ca abordarea cu CTP este eronata. De cate ori a scris CTP anti-Sova, anti-Iliescu, anti-Ponta, anti-USL? In ura orbeasca pe care o poarta lui Traian Basescu a devenit un pro-USL-ist fara busola.

bazileon  •  19 septembrie 2013, 13:44

Nu ar fi rau sa va improspatati memoria citind articolele dlui CTP din vremea FSNului atotbiruitor, Pietei Universitatii, Mineriadelor si Campaniei Antimonarhice. Inca se mai auzeau impuscaturile Revolutiei cand dl CTP cerea BBCului sa nu ne dea ‘noua’ lectii de democratie. Si poate ar fi utila, pentru o bibliografie completa, si frunzarirea prozei Cetepiste predecembriste. Poate ca atunci ati avea o imagine diferita si l-ati plasa pe ferocele justitiar alaturi de ceilalti scribi maligni ai „Adevarului” lui Darie Novaceanu si de mai apoi: Tinu, Andon, Chireac.
Insa imi vine greu sa cred ca nu stiti aceste lucruri; ergo: geaba chichirez galceava!
Sova este paragonul prostiei avocatesti (adicate cu staif), in vreme ce Nicusor Dan este cel mai revoltator specimen de puritan de pe meleagurile noastre (la egalitate cu Remus „Taiwan” Cernea).
Pai dvoastra va uitati la TV, dle T?

Gonzales  •  19 septembrie 2013, 13:50

Desi in multe cazuri ne situam pe pozitii diferite, de data asta sunt de acord cu tine. Ce nu intele este blandetea cu care il tratezi pe Gadea, care cu acest prilej a dovedit cat de josnic este. Iar despre nervozitatea lui Badera, uita-te la ce rating are in ultimele doua saptamini…
Sa auzim … de un nou Guvern!

cristian007  •  19 septembrie 2013, 13:53

Sova a gasit un nou teren de joaca, dupa ce a vazut ca pentru a face mari proiecte trebuie sa … muncesti. Daca ar fi fost pe nemuncitelea ar fi facut proiecte mari/imense/megalomanice si ” ilustrii ” precedesorii. Acu se joaca cu Rosia Montana. Fara sa respecte oamenii implicati. Parabola cu Jocul lui Ender e un pic pe langa. Un mic rezumat al cartzi lui OSC: Intr-un viitor indepartat pamantul este pe cale sa fie cotropit de extraterestrii, in disperare pamantenii lanseaza un ultim atac, asupra bazei extraterestilor. Aleg ca comandant al raidului un copil(Ender), stralucit in a conduce astfel de raiduri in mediu virtual. In plus nici macar nu-i spun ca o sa fie atacul final, ci doar inca un exercitiu. Evident, Ender distruge respectiva baza si salveaza omenirea. A se citii si cele 2 continuari ale cartii lui OSC.

Vlad tepes  •  19 septembrie 2013, 14:06

E grea politica tontolan .. las-o jos ca macane .. !!
.. !!

bazileon  •  19 septembrie 2013, 14:06

Si a propos de arene si confruntari: va mai amintiti discutia/disputa/infruntarea TV dintre CTP si Liiceanu? E multa vreme de atunci, dar ecourile ei sunt nestinse si daca cei doi n-ar fi ceea ce sunt, ar trebui sa-i haituiasca pana la moarte.

fanulumocanu  •  19 septembrie 2013, 14:11

Am citit si eu rezumatul pe wikipedia dar sunt destul de sigur ca Nicusor Dan e orice dar numai Ender nu e. Mi-as dori ca tinerii care vin, sa fie altfel dar ei vor fi altfel exact in masura in care societatea in intregul ei, va fi altfel. Societatea functioneaza pe baza de mosteniri si putem spera la ceva diferit doar daca progeniturile celor care detin tara asta azi, vor fi diferite. In plus, talentul la matematica nu-ti garanteaza o inteligenta universala.

Cătălin Tolontan  •  19 septembrie 2013, 14:13

22, fanulmocanu: nu pe nicusor dan personal l-am comparat cu ender, ci pe cei din noile generatii. E o metafora imprecisa, nu una personalizata

fanulumocanu  •  19 septembrie 2013, 14:21

Dar nu-mi vine sa cred cum am pus virgulele alea.Scuze, dar mai raspund la cate un telefon…

rao  •  19 septembrie 2013, 14:29

Offff. Din nou placa asta cu „oamenii fara lideri”. Imi pare tare rau, dar esti in confuzie. Mitingul a inceput fara lideri si cam asa ar trebui sa se si termine. Intr-un caz fericit se va termina cu armata in strada si toti politicienii la inchisoare (deigur, o utopie). Trebuie sa intelegi ca la protestul asta conteaza doar solidaritatea PE ideea de a fi impotriva proiectului. „NU in numele meu”! Nu e vorba de niciun lider, de niciun „emanat”, de nimic. Eu de exemplu vreau sa se opreasca proiectul si sa vina procuratura sa ii puna pe toti cei care au semnat ceva in cadrul proiectului la poligraf. Si sa desecretizeze tot. Nimic mai mult. Soparla asta cu liderii e gandita in subsolul sri. E foarte simplu: Oamenii isi „gasesc” un lider, care evident va avea ceva schelete in dulap, il dau in presa ca e nasol, il decredibilizezi si odata cu asta ii si dezbina pe cei care prostesteaza. Si gata, toata lumea isi vede de treaba. Ei castiga. Eu zic sa analizezi mai bine problema lipsei liderilor de la proteste. Merci.

iustin  •  19 septembrie 2013, 14:32

nicusor dan e un mediocru absolut in domeniul in care isi incearca el destinul acum.

Cătălin Tolontan  •  19 septembrie 2013, 14:42

25, rao: poate ca sint conformist si depasit, dar nu gasesc exemple in istorie in care anumite lucruri sa poata fi realizate fara lideri. De pilda, nu poti negocia fara lideri

Dimi  •  19 septembrie 2013, 14:49

Exista si lideri adevarati ai écologism lui romanesc in societatea civila un exemplu PETER LENGYEL cautati articolele lui ce constituie o adevarata carta à écologismului poate

o solutie ça À TREIA FORTA cat si un modèl modular
de constituire à acestei alternative politice

GAVRILACHE  •  19 septembrie 2013, 14:50

Sa fi parcurs asa repede si fara obstacole, CTP, drumul de la nesimtirea fara margini de acum 23 de ani pana la „intelepciunea” aproape transcedentala de azi ? Daca raspunsul este da (eu sunt sigur ca raspunsul corect e nu), ar trebui sa nu ne mai miram de nimic! Asa popor, asa intelepti la datul din gura! (Vezi si SRS, Chireac, Gadea, Badea, Ciutacu, Cristoiu, Ciuvica cel alergat de Adita, azi perna pe care se odihneste gatul insangerat al fostului mare conducator si etc.).

victor L  •  19 septembrie 2013, 14:54

Care CTP? cel care aplauda minerii in 1990? sau cel scandalizat cind niste sportive au pozat, e drept, capitalistele naibii, pentru bani, unor ziaristi japonezi?
CTP este un om care vrea doar singe. Pentru a se remarca el.
In rest, Sova este sluga prea plecata a prim plagiatorului, un grajdan inca la post.

dan  •  19 septembrie 2013, 14:57

Catalin, referitor la chioscuri, trebuie stiut faptul ca majoritatea celor din Bucuresti apartin unor patroni straini iar ziarul este numai o „fata de masa” pentru sucuri, si alte produse…

Roşu montan  •  19 septembrie 2013, 15:14

Care-s aceste , aşazise , generaţii de tineri care gândesc , cei care , în majoritate , nu reuşesc să ia bacalaureatul?
Sau cei care răspîndesc pe FB , lozinci inepte de tip DD şi PPDD -„Înc-o revoluţie” sau „Jos toată clasa politică” ?
Emisiunea a fost uşor înclinată , Şova arogant dar şi Nicuşor nepregătit , ante poziţionat partizan şi fără argumente!
Tolo , ignori adevărul şi faci propagandă partizană unei acţiuni dubioase , respectând regulile de bază ale manipulării.
Lumea e pestriţă , cei mai mulţi habar n-au despre ce-i vorba în propoziţie , mişcarea e haotică , anarhică , imprevizibilă dar nedemocratică şi periculoasă!
În schimb tu , Tolo eşti tot mai previzibil şi transparent!

MM Lucian  •  19 septembrie 2013, 15:17

Oameni buni , acesta este numai inceputul si multi precum sova si ai lui vor mai ajunge in studiouri cu multi oameni de bun simt si lucrurile se vor indrepta usor , usor . Eu vad si credeti-ma am o varsta , cum se stinge o generatie si apare o alta , pe care o incurajez in fiecare secunda a vietii mele sa puna onestitatea si bunul simt in fata mercantilismului ieftin si exclusiv a interesului propriu . L-am sustinut pe Nicusor Dan la primarie si am sa o fac de cate ori o sa candideze in cazul in care nu dezamageste .Mediile noi de comunicare si accesul la informatie vor schimba lumea mai repede decat ne imaginam .Nu mai exista suficiente usi capitonate si sertare de birouri care sa ascunda mojiciile , manariile si hotia . Nu le vom eradica dar sigur nu vor mai fi reguli sociale precum astazi .Tolo , nu-i nominaliza pe liderii de opinie asteptati pur si simplu coaguleaza-i . Repeta-le tema de mai sus pana cand vor deveni altruisti social !!!

rao  •  19 septembrie 2013, 15:17

NU e nimic de negociat. Ce e de negociat atunci cand ceri ca un lucru sa nu se intample? De ce am avea nevoie de cineva care doar sa repete cererile pietei? Despre realizari ai dreptate, pentru asta liderii sunt necesari, dar, surpriza!, avem deja. Majoritate in parlament exista, guvern functional avem, presedintele respira bine-mersi, la ce mai sunt necesari inca niste gigei care sa realizeze- ce? Nu esti nici conformist, nici depasit, dar protestul asta nu are legatura (cel putin pana in momentul asta)cu nimic din ce a fost inainte. Merci.

john  •  19 septembrie 2013, 15:17

Mare victorie! Blocurile noi sunt mai mici cu 1 etaj. Romania e salvata!!!
Uite o lege excelenta: Finantarea ONG-urilor sa provina 50% din surse interne. Probabil ca juma’ din ele s-ar stinge imediat si am avea mai putzine idei stupide in dezbaterea publica.

disneyland  •  19 septembrie 2013, 15:18

Un partid nu e definit de lideri, un partid e definit de membrii de la paza piramidei. Degeaba am avea un partid cu oameni onesti si bine pregatiti in frunte daca esalonul 2 ar fi asemanator cu cel al partidelor de azi.

Nu e nevoie de un partid nou, 2-3 partide sunt sufieciente in orice democratie. Este nevoie ca oamenii sa nu mai voteze ca prostii, ci sa voteze in functie de competente si realizari. Daca Ponta pierde alegerile la Gorj, daca Udrea pierde in fata unui om bine prgatit (in orice domeniu), daca unul ca Antonescu nu mai este ales pentru ca are 90% absente de la jobul pe care il face, daca Sova, Banicioiu, Voiculescu, Vosganian, Mazare, Blaga, Videanu, Ritzi, EBA or sa fie la 1% la urmatoarele alegeri, partidele vor fi treptat obligate sa se schimbe de la baza. Dar astea sunt simple vise, romanii au memoria scurta si nu sunt obisnuiti sa isi pedepseasca alesii prin vot.

nea alecu  •  19 septembrie 2013, 15:24

Din pacate totul a inceput prost,cu Iliescu in ’90!Daca am fi ales si noi un Havel in „Duminica orbului” poate ca am fi meritat o soarta mai buna.Cum nu am facut-o nici atunci si niciodata consider ca meritam exact ceea ce avem.
Prostului nu poti sa-i faci bine decat cu forta sau fara sa-si dea seama.
Cand am avut pe cate cineva care sa ne merite increderea au tabarat pe el „jigodiile de serviciu”(din politica,din Servicii si din presa) ,l-au facut praf,l-au scarbit,l-au facut sa se retraga si sa contemple la randul lui mizeria in care ne este dat sa traim.Am convingerea ca sunt oameni in tara asta care merita mult mai mult decat au ,dar sunt mult prea putini.Ca de obicei,chiar daca prea rar, articolul este excelent.Daca ar avea expunere si mai mare sa vezi atunci injuraturi!Daca nu ma insel, Nicusor Dan nu a fost votat nici macar de catre 50.000 de bucuresteni.Despre ce vorbim?Chiar ne meritam unii pe altii!

tonto.gol  •  19 septembrie 2013, 15:35

tolo…comentariu.fara.vana-n.el…demagogie.de.bazar!

cip  •  19 septembrie 2013, 15:42

Corecta ideea de a aduna intr-un articol nume de oameni integri, ca propunere (si inteligenti, si educati, ca altfel, integru e posibil sa fie si Mircea Badea). Pacat ca ai amestecat obligatii personale cu opinii personale. Si mie imi place CTP ca voce a strazii – ferm, abil, cuprinzator… uneori citesc comentariile la editorialele lui, ca sa imi amintesc de ce am emigrat.

 •  19 septembrie 2013, 15:43

„… polueaza de mii de ori mai putin ca autoturismele (rablele ce circula pe strada) si nu i-am auzit pe “ecologistii lui peste”, ce demonstreaza si sustin cauze platite din banii cercurilor interesate sa creeze haos,sa vorbeasca, de exemplu, despre automobile electrice…” – asta e singurul subiect corect ce ar merita discutat. Nimic, pe subiectul poluarii (implicit prin raportare la rolul si interesele, strategice si pecuniare, ale ONG-urilor militante), nu este mai veritabil si important decat poluarea provenita de la autoturisme, care ne afecteaza cel mai grav sanatatatea/viata. Neconstientizarea acestei evidente inseamna implicit o mare ipocrizie.

anca  •  19 septembrie 2013, 16:01

Se pare ca tabara hotilor pro RMGC chiar se foloseste de lipsa leaderilor. Au spus de nenumarate ori ca nu au cu cine discuta. Iar cand invita la discutii isi aleg persoane care nu ii pot pune in dificultate. Nicusor Dan e un om onorabil dar nu poate face fata situatiilor respective si face mai mult rau, se lasa pus la colt de niste neispraviti cu tupeu. Ar trebui sa nu mai accepte invitatiile ci sa sugereze alternative, CTP-ul ar fi una grozava :-). Si Moise Guran a fost magistral in discutia cu Ponta! A3 il invitau foarte des pe Claudiu Craciun anul trecut, acum ce s-a intamplat? I-au pierdut numarul de telefon? Poate ca miscarea nu are nevoie de leaderi, dar are nevoie de oameni care sa vorbeasca in numele ei cu cat mai multa forta, care sa poata sa il aduca pe unul ca Sova la nivelul lui de bandit tupeist. Tineti minte clip-urile cu „oamenii valoreaza mai mult decat aurul pe care il poarta”? Credeti ca ar fi avut aceeasi forta daca nu aveau in centru doi mari actori?

Șerban  •  19 septembrie 2013, 16:23

În materie de respect în primul rând TREBUIE să te respecți tu pe tine, dacă vrei să fi respectat!
Este cazul și a lui Nicușor Dan.
Din păcate este cazul și a lui CTP, care susține orice troglodit(ă), care are o legitimație de angajat al unui ziar, indiferent dacă indiv idul(a) respectivă a aflat sau nu de ce poartă o greutate pe umeri!
Pe logica, bolnavă, ca orice ministru, fiind plătit din bani publici, trebuie să accepte inepțiile oricui, se ajunge ca oamenii cu o bună pregătire să refuze funcții publice! De fapt asta și vor marii păpușari, dar nu oricine poate pricepe asta, așa că scriu articole ca acesta!

Sa stie si altii  •  19 septembrie 2013, 16:54

http://www.bistriteanul.ro/primarul-ovidiu-cretu-expropriatul-in-conflict-de-interese-pentru-centura-2-sud-1379582862044.html

vali  •  19 septembrie 2013, 17:19

Domnule Tolontan,jos palaria.Intr-un trust in care interesul politic al patronului felix este litera de lege pentru majoritatea covarsitoare a angajatilor,dumneavoastra dati dovada din nou ca aveti coloana vertebrala si nu va este frica sa va spuneti punctul de vedere.Asa ca nu doar ctp ar putea sa fie acolo ci chiar domnia voastra sau Moise Guran,cel care in cateva minute a demonstrat la tvr cat de incapabil si de neinformat este mult iubitul nosstru premier.

radu  •  19 septembrie 2013, 17:37

Normal ca e arogant sova, are si de ce. Pe langa faptul ca el e un superinteligent(se vede din tot ce intreprinde si declara), avea un fata un biet olimpic la matematica, un tocilar adica.
Nu avem nevoie de alde d-astia in Romanica, noi vrem smecherasi, alde ponta(modelul smecher papagal), alde sova, palgiatori, golanasi, trogloditi intr-un cuvant.

Sa stie si altii  •  19 septembrie 2013, 17:39

http://www.bistriteanul.ro/dupa-ani-de-tacere-primarul-cretu-vrea-referendum-pentru-centura-de-sud-sa-fie-bistritenii-responsabili-pentru-un-proiect-de-nivel-national–1376307372055.html

Referendumul e saptamana viitoare pe 29 septembrie.
Mai poate fi oprit ?

vox populi  •  19 septembrie 2013, 18:09

In termeni simplii, prin natura lui nicusor dan e o esenta rafinata, un barbat care-si respecta sotia pana la admiratie. figura lui linistita nu tradeaza nici cea mai mica umbra al unui instinct de violenta domestica fizica sau verbala, barbatul de bucuresti care deschide usa la masina sotiei, care o trateaza in acelasi timp ca pe o profesoara, o prietena, iubita din liceu si mama copiilor lui. Si tot in termeni simplii, ipotetic vorbind daca sotia asta ar fi o combinata de tzoapa si tzatza , o CRV care l ar vinde pe nicusor dan la fiecare colt de strada pentru orice si oricat, iar numele ei ar fi clasa politica romaneasca? Ce fel de comportament ar trebui sa ai fata de un asemenea partener cu care esti din pacate obligat sa convietuiesti? Pt. o astfel de fauna penala, manierele sunt ultimul raspuns pe care ar trebui sa l dai. In definitiv, cu o penala fara scapare nu te poti comporta decat intr un singur mod: inteligent, neiertator, sec pana la limita bunului simt. Chireac, Badea, Gadea, Ciuvica, Sova, si multi altii, chiar mai aveti sperante pentru ei? Chiar credeti ca mai pot fi recuperati prin maniere fine? Ne place sa credem ca Bunul Dumnezeu nu si pierde niciodata speranta in noi. Si totusi, multi dintre noi stim ca de la un punct irecuperabil incolo, nu mai gasim celalalt obraz intors pentru inca o palma, ci mania divina. Aviz amatorilor.

max  •  19 septembrie 2013, 18:11

Tot respectul pentru Nicusor Dan, altul in locul lui ar fi abandonat demult lupta inegala cu incompetenta si coruptia sistemului. Felicitari si tie Tolo, esti cam singurul jurnalist respectabil din tara asta.

VictorBraun  •  19 septembrie 2013, 18:14

Nu rezolvam nimic cu un partid nou.
Trebuie sa aparam regulile, democratia si statul de drept.
E Revolutia constiintei. Sa-i trezim din somn, pe toti.

Multumesc Tolo, ma descurajasem pentru o secunda.
Ai dreptate, daca prinde si CTP o motivatie ii atarna pe toti in cui.

andrei  •  19 septembrie 2013, 18:30

@Catalin
Normal ca e despre Basescu. Ai scris atatea randuri si nicio injuratura la adresa lui Basescu! E clar ca esti de-al lui 🙂

Comentează