Am cunoscut-o pe una dintre magistratele care va da verdictul în Dosarul Transferurilor. Vă interesează cum gîndește?
duminică, 19 mai 2013, 10:51
Am cunoscut-o pe una dintre magistratele care va da verdictul în Dosarul Transferurilor. Vă interesează cum gîndește?
Există pronosticuri. O versiune privind sentința în Dosarul Transferurilor circulă încă de vineri seara, cînd instanța a anunțat ”Rămînem în pronunțare” și, apoi, a revenit: ”Sentința va fi aflată luni!”.
Există, așadar, o versiune, pe care am decis să nu o publicăm. Întîi, dintr-o chestiune de principiu. Nu ziarelele sau televiziunile declară oamenii vinovați sau nevinovați, ci instanța.
Nimeni nu cunoaște în aceste ore sentința
Mai avem un motiv pentru care am hotărît să nu publicăm. Ne-a fost imposibil să confirmăm. Nu credem că cineva știe în aceste momente care va fi verdictul Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Sînt ore dificile pentru cei judecați, dar și pentru judecători. Timpul curge greu.
E prima oară în istoria de peste 100 de ani a fotbalului nostru cînd 8 oameni, patroni de cluburi, președinți, impresari și un fost jucător de echipă națională, și-au agățat libertatea de vîntul răscolitor al unui week-end care se joacă așa cum vrea cu gîndurile și cu așteptările lor.
E greu de dus pentru ei și e inimaginabil pentru public. Acum cîțiva ani nimeni n-ar fi crezut asta.
Cînd, în februarie 2006, am publicat în Gazeta Sporturilor documentele cazului Bratu, nu am anticipat că lucrurile vor merge pînă aici.
Nici un redactor nu scrie cu gîndul la tribunal. Cei care cred asta despre ziaristică, n-au practicat meseria.
Ani în șir, presa a… Nu, corect e ”Decenii în șir”!!! Da, au fost decenii în care jurnaliștii au consemnat diferențele între sumele plătite de cluburile din străinătate și sumele încasate de echipele din România.
Am fost ridiculizați, amenințați de la brîu în jos și prezentați drept mincinoși sau nebuni. La alegere.
Aburul celorlalți profitori
Nu e nici o satisfacție că s-a ajuns la aceste ore apăsătoare. Și responsabilitatea e mult mai mare. O scriu informat, conștient și asumat. Banii rezultați din diferențe nu au rămas doar la cei 8 judecați!
Sumele n-au alimentat direct cluburile, dar au irigat o pletoră de oameni din fotbal. Zeci și sute de președinți, antrenori, jucători, arbitri și tot soiul de trepăduși au ciugulit din banii negri care fac osatura Dosarului Transferurilor.
Nu e o încercare de a disipa responsabilitatea, ci o precizare necesară. Poate că profitorii se gîndesc măcar acum la prețul banilor pe care i-au luat în plicuri sau pe care i-au palmat direct, fără rușine și cu sentimentul că li se cuvine ce le-a strecurat ”nea Giovanni”, Copos, Borcea și ceilalți.
Cei 8 așteaptă timorați în fața instanței, ceilalți își șterg aburii oglinzii cînd se bărbieresc.
Sandu și Dragomir, cum vă simțiți?
Mai există încă o responsabilitate precisă. Mircea Sandu și Dumitru Dragomir.
Cei doi conducători ai fotbalului românesc știau ce se petrece. Vedeau că sumele diferă. Uneori aveau acces la documente, alteori, la informații.
Dar au preferat să tacă. Federația nu s-a constituit nici acum în parte vătămată! Preocuparea șefilor fotbalului a fost să ia presa peste picior.
Acest tip de complicitate a agravat lucrurile. Dacă FRF și LPF ar fi intervenit pe plan sportiv, poate că n-ar mai fi apărut ceea ce procurorii numesc azi ”infracțiuni penale de spălare de bani și evaziune”.
Să faci ce vrei, fără nici un control, e rețeta sigură a dezastrului în orice act economic.
Test de justiție
Nu știm cum se va termina procesul. E un cinism să anticipezi sentința. Dar știu altceva și asta o pot publica.
Corina Jijie, Lavinia Lefterache și Lucia Rog. Acestea sînt cele trei magistrate care vor anunța luni, 20 mai, verdictul așteptat cu sufletul la gură de milioane de microbiști, de inculpați, de familiile lor și de toți cei care văd în acest proces un test pentru justiția românească.
Testul că e curajoasă, că nu se sperie de cei mari, dar și că e dreaptă și nu pedepsește pe cineva pentru că închisoarea ar fi o decizie populară.
O cunosc pe una dintre cele trei judecătoare. Nu-i voi da numele, dar voi spune două lucruri care mi se par esențiale și pe care publicul și deopotrivă cei acuzați trebuie să le știe.
O gîndire independentă
Am întîlnit-o pe judecătoare la o masă rotundă, organizată de un ONG. La un moment dat, într-o pauză, am ajuns între ea și un procuror de la DNA.
Tocmai avusesem, în plen, un schimb de replici cu Daniel Morar, căruia îi spusesem că nu e treaba noastră ca jurnaliști să explicăm procurorilor de unde avem informațiile.
Cred și acum că nu sîntem în nici o tabără, fiecare meserie caută adevărul cu mijloacele ei și profesiile se balansează reciproc.
Pe hol, judecătoarea i-a spus, cu voce scăzută, dar fără să se ferească de mine, unui alt procuror din DNA că ”Aveți unele dosare care sînt…” și și-a fluturat mîinile într-un mod care nu lăsa loc îndoielii. Vorbea despre precaritate.
Am sesizat mai apoi, în ani, în discuțiile cu oamenii din justiție și din societatea civilă, care au informații mai bune ca mine din lumea aceasta, că există un curent de independență a judecătorilor în raport cu procurorii și cu DNA.
Judecătoarea de care vorbesc face parte din această linie de gîndire. Mi-au confirmat-o mai mulți oameni.
Așadar cel puțin o persoană din completul de trei de la Înalta Curte se exprimă liber și gîndește cum crede, nu cum vor alții, oricine ar fi alții.
Nu am nici un motiv sau nici o informație să cred că celelalte două colege sînt altfel.
”Cît cîștigați ca judecătoare?”
Am discutat mai mult cu judecătoarea. Despre ce simte cînd analizează un dosar, despre cum își vede meseria, în fine, întrebări de reporter care vrea să-i simtă pe oameni. Te gîndești că-ți vor folosi cîndva sau ești pur și simplu curios.
Am întrebat-o cît cîștigă. Lua în mînă cam 1.500 de euro pe lună.
”Mi se pare puțin”, am spus. ”Mie nu. Mi se pare decent”, a răspuns ea.
În fond, sînt informații publice. Dar altceva a fost valoros pentru mine ca ziarist.
Nu am regăsit la ea acea tresărire a frustrării că inculpații pe care-i judecă sînt, în cele mai multe cazuri, milionari, miliardari sau au povești de succes.
La unele voci cu care am discutat de-a lungul anilor și care lucrează în serviciul public am simțit acest gen de obidă. Și e un real pericol!
Proces normal
De la ”Cotroceni” și pînă în ministere sau în secțiile de poliție am întîlnit oameni care judecă obiectiv, dar și persoane amărîte pe interior, gata să se răzbune pe cei din mediul privat care, în opinia lor, fac bani nemeritat de ușor. Nu generalizez, relatez.
Judecătoarea din completul de trei nu e așa. Și e foarte bine că procesul s-a putut derula normal și că nu s-a transformat într-o justiție haiducească. ”Să-i belim pe bogați!”. N-a fost asta și nu cred că verdictul va fi influențat de prejudecăți.
De-a lungul anilor am tot întrebat despre judecătoare și nimic nu mi-a tulburat senzația de atunci.
Da, Copos, Becali, Gică Popescu, Nețoiu sau Borcea sînt extrem de avuți, dar nu pentru asta sînt ei judecați. Și asta, în sine, nu e o culpă.
Dacă banii sînt dobîndiți legal, aici e discuția. Iar verdictul e în mintea celor trei judecătoare și doar a lor.
Februarie 2006 – Mai 2013
Era frig în ziua aceea februarie 2006, cînd am intrat în posesia documentelor. Acum e cald, neașteptat de cald pentru jumătatea lui mai.
Bine că există judecători! Ei ne apără pe noi de instinctul mulțimii din noi.
fanulumocanu • 19 mai 2013, 15:23
Daca nu era problema cu spalarea de bani, nu cred ca se ajungea aici. E plina tara asta de comisioane platite pentru consultanta. Se vede treaba ca UE produce multe necazuri. Facem pariu ca macar jumate dintre inculpati urla ca UE suge sangele poporului si ca omoara traditiile si identitatea nationala?
vaska • 19 mai 2013, 16:01
Vretzi sa va spun eu sentintza ? Toata lumea va primi cu suspendare si nimeni nu va fce puscarie, de ce ????????? Traim in Romania………..
Sfantul Mengele • 19 mai 2013, 16:03
Atata timp cat ILIESCU umbla nestingherit pe unde-l taie capul, nimeni in tara asta n-ar mai trebui condamnat. Nu ca ar fii murit vreo cativa pe la evenimentele din decembrie, ci pentru cei 6 ani de distrugere sistematica a Romaniei, cu „binecuvantarea” sa.
Popescu Ionut • 19 mai 2013, 16:08
Misto articolul, Cataline! RESPECT!
Petre Mihnea • 19 mai 2013, 16:10
Nici ”da” nici ”nu”…..Concluzia fiind ”NU”.
rosu • 19 mai 2013, 16:29
toti vor primi in cel mai rau caz cu suspendare,doar e tara aminatilor si suspendatilor…maine vom vedea ce (IN)JUSTITIE avem.
Freddy RE I • 19 mai 2013, 16:40
„Cei 8 așteaptă timorați în fața instanței…” – tu chiar crezi asta??
Daydreaming la lucru, cu plapuma si perna.
rizo • 19 mai 2013, 16:47
la puscarie cu toti,daca scapa o sa fie si mai rau
Ironim • 19 mai 2013, 17:13
Iata inca o victorie a jurnalistului Tolo asupra „mafiotilor”. Tolontan „cel bun” contra impresarilor „cei rai”. El spune ca in 2006 cand a publicat acel articol cu Bratu si Galatasaray nu anticipa ca se va ajunge la aceasta situatie. Eu cred ca orgoliul si frustrarile acestui om sunt foarte mari. El a publicat atunci acel articol cu gandul „ii fac eu pe astia” … Sper ca judecatorii sa judece bine si sa nu dea satisfactie acestui „gandacel de presa”. Nu pot fi condamnati , in sec 21, oameni nevinovati doar pe articole din ziare, fara a se stabili un prejudiciu (daca exista) si fara o vina clara.
aaaa • 19 mai 2013, 17:56
Eu din articolul asta inteleg ca verdictul va fi favorabil inculpatilor pe motiv ca dosarul de acuzare nu e suficient de convingator. Pe de o parte la inceputul articolului, Tolo zice ca are informatii despre verdict. Pe de alta, ne spune ca una dintre judecatoare are impresia ca de multe ori dosarele DNA-ului nu sunt suficient de bine construite. Pune una langa cealalta si aveti concluzia.
Nu stiu exact cum arata dosarul DNA-ului, dar daca la sfarsitul procesului asta de aproape 7 ani, concluzia e ca Giovani Becali e nevinovat cand pana si Gica Popescu a recunoscut ca a ascuns bani din transferuri, cand a returnat banii la fisc acum cativa ani, atunci inseamna ca sistemul de justitie din Romania e vai de capul lui. Ma bucur ca nu mai traiesc acolo.
antimafia • 19 mai 2013, 18:27
D-nul Tolontan are feeling si la magistrati. Nu respira planta daca nu-i da voie Tolontan. L-a auzit cineva pe d-nul Tolontan sa-si expuna feeling-ul sau fata de chiar recenta sfidare a justitiei de catre Ioan Becali?
lau arad • 19 mai 2013, 19:10
Problema este ca tara asta e plina de bogati „necinstiti” in rest cinste judecatoarei de care ati pomenit D-le tolontan . Vom vedea maine daca nu este un nou caz „Huidu”. Eu ca si cetatean nu as vrea sa fiu judecat niciodata de judecator(ul)area care a judecat acel caz deoarece nu are nici un drept moral de a ma judeca…
Bogdan • 19 mai 2013, 19:29
Cătălin Tolontan, textul tău mi se pare o subtilă pregătire a aşteptării publice cu ideea nepedepsirii celor în cauză. Temele „judecătoarea care gîndeşte independent” şi care „nu este înfeudată DNA-ului”, precum şi „bogaţia care nu este în sine o vină” – gînd al „mulţimii din noi” această înţelegere o construiesc în acest context. Nu spun că aceste teze sînt false, ci doar că în relaţia lor reciprocă şi a amîndurora cu subtemele complementare se conturează acest fel de a interpreta ceea ce se va întîmpla mîine. Ai cam dat lista de teme ale discursurilor oficiale şi „corecte” ulterioare: independenţa justiţiei şi a judecătorilor, precaritatea construcţiilor rechizitoriale, distribuţia responsabilităţii în producerea şi cheltuirea banilor negri, instinctul vulgar al spectatorului de eşafod. Şi sînt convins că articolul nu este o dizertaţie neutră ci un prim gong al showului. Pe scurt, dar nu şi pe de-a’ntregul, ne pregăteşti.
Presimt şi eu că îmi va rămîne comentariul spre moderare mult şi bine.
Cătălin Tolontan • 19 mai 2013, 19:53
bogdan: ma bucur ca am scris un text care e interpretat atit de diferit. Tu spui ca e in favoarea acuzatilor, Ironim (nr 59) afirma ca eu pozez in justitiar si ca vreau sa fie condamnati.
Justitie • 19 mai 2013, 19:58
Tolontan pregateste lumea din timp si subtil ca nu e nici o nenorocire daca cei judecati NU vor face puscarie.Suntem departe de sentinta corecta.
Cristian Botez • 19 mai 2013, 20:09
CONŞTIINŢĂ! Acesta este cuvântul! Singura cale!
Catalin • 19 mai 2013, 20:36
Cu siguranta va fi cu suspendare.Toti cei implicati sunt persoane foarte influente cu foarte multi bani.In concluzie parghiile lor vor forma caracatita care le va da ‘cu suspendare’
Nu am nici cea mai mica indoiala ca asa va fi. Gigi Becali o da in glume cu si despre Meme…lumea e linistita, pusa pe glume.
Decizia e luata de Vineri ,si tu Catalin Tolontan o stii!!!
Vacantele sunt platite,incepe distractia! Maine avem circ toata ziua pana tarziu in noaptea Bucurestiului…care pe multi a scapat.
Iar doamna judecator a ta…d-nule Tolontan va fi victima colaterala.
Nici nu stie saraca pe ce lume se afla.Banii au fost dusi sus ; Doamna ta judecator maine e Rezerva!
Geo • 19 mai 2013, 21:08
Domnule, doar doua vorbe: Daca iti place tot ce s-a intamplat in fotbalul romanesc in ultimii 20 de ani, te vei bucura daca acesti samsari vor scapa. Daca nu, nu. Dupa mine merita o vreme la racoare si confiscarea multor bani ce nu s-au dus la buget, iar de acolo la social, sanatate, ori educatie. Lucrurile au ajuns de netolerat.
tonibrag • 19 mai 2013, 22:08
Felicitari pentru articol. Sunt uimit ce opinii diferite si interpretari naste acest text. In final acesta-i visul fiecarui jurnalist, investigatia lui jrnalistica sa fie capsa detonanta pentru o masinatiune ilegala(este valabil peste tot in lume). Ma minunez sincer ca sunt oameni care mai iau in deradere verdicul in acest caz, sunt convins ca evidenta e clara si pentru inculpati. Ca dinamovist, sincer, cred ca maine CLANUL va primi ceea ce merita, pentru, prea putinul aflat si probat.
Dupa ziua de maine, toti investitori nou intrati in miscare, jurnalisti, suporteri trebuie sa-si indrepte atentia, spre cei doi, Sandu si Dragomir, care se fac vinovati de a patrona acest flagel. Ceea ce au probat procurorii fiind firmitura ce a putut fi dovedita.( Al Capone a facut puscarie pentru evaziune fiscala de pe niste curse ale unor amarate de camioane)
Alex • 19 mai 2013, 22:16
Toata lumea stie ca cei 8 inculpati sunt vinovati, sunt vinovati de marsavirea sumelor de transfer pentru a nu plati impozitele aferente. Si vorbim doar de procesul asta, nu mai discutam de alte nereguli pe care le-a facut de-a lungul timpului un ioan becali spre ex. Pe de alta parte mi-e greu sa cred ca cineva va avea curajul sa-i trimita la puscarie pe acesti nemernici, care alaturi de sandu si dragomir au calcat in picioare fotbalul Romanesc.
banu • 19 mai 2013, 22:26
Cataliner,ma asteptam la mai mult dela tine. Substantivul magistrat este defectiv de gen. Adica,as vrea sa intelegi ca nu este decat de genul masculin.In rest iti urez sanatate.
Banu • 19 mai 2013, 22:43
Scuze ca sunt pisalog. Vorbesti de coruptia din fotbal,dar de mizeria din aceasta seara dela meciul Steaua-Viitorul ce zici ? Eu ma simt scuipat in fata,tu te-ai ferit ?
toteu • 19 mai 2013, 23:01
Daca chiar mai credeti ca exista judecatori impartiali in cazuri importante sunteti total naiv. Uitati-va macar la numele lor …
dan • 20 mai 2013, 0:18
Popescu, Netoiu si Padureanu vor fi declarati nevinovati, iar ceilalti vor primi 3 ani cu suspendare, mai putin Ioan Becali, al carui dosar va fi trimis spre rejudecare. Totul e aranjat.
radu_cj • 20 mai 2013, 0:22
Dragomir a spus ca el crede ca dosarele vor fi trimise spre rejudecare. Din moment ce n-au parasit tara, cred si eu ca se vor rejudeca sau primesc o condamnare cu suspendare.
stefan • 20 mai 2013, 7:36
Nu doresc nimanui sa faca puscarie, dar in cazul lor, mi-as dori sa fie condamnati cu suspendare, ca asta ar fi un semanal de alarma pe viitor. Daca ei scapa nevinovati, nu se va schimba nimic in fotbal.
nealiniatul • 20 mai 2013, 7:36
Domnule reporter….Nu era normal sa publicati numele judecatorilor…Si nici cum gindeste unul sau altul….Am crezut ca sunteti un gazetar adevarat…M-am inselat …Nu simpatizez cu nici un inculpat…dimpotriva..Dar nu te poti juca punind in balanta libertatea unora si altora pentru a da lectii de conduita civica.Ii judeci pentru fapte si aduci dovezi…Asta este societatea de drept(stimati judecatori)..Dumneavoastra faceti un joc dublu sa va fie bine cu toti…Cam asta citesc eu printre rinduri..NU AVETI CARACTER!
Asa ne intoarcem la familia Ceausescu omorita pentru ce nu a facut: ‘Genocit…Peste 60000 de victime’…Nu asta este statul de drept ! Vinovatii sa plateasca ,dar cu probe…nu sa fie linsati de opinia publica pentru ca au bani…Haiducisme de doi lei..
Da tu cit cistigi? Si de unde tupeul sa publici salariul unor oameni poate integri pentru a fi asta subiect de discutie?
Mitica • 20 mai 2013, 7:39
articolul este superficial. Spuneti ca judecatoarea ia putin salariu, 2000 E. Presedintele tarii ia tot atat si responsabilitatea este alta. Nu uitati ca 3 milioane de romani iau salarii de 100-250 E. In plus, nu e singura care decide soarta unui om.
Cei 8 sunt judecati strict pentru acest dosar, nu pentru ce au facut toata viata lor. Nu stiu cat a deturnat Copos, mai grav mi s epare cum si-a facut el avere de peste 200 mln, nu ca o fi gresit calculelele cu 1 mln.
Este perfect anormal ca sa se ceara ca in bazar, o gramada de ani si sa te alegi cu nimic, aici este vina parchetului care a facut acest proces de ochii presei.
In toata economia exista firmel intermediare, dvs nu primiti 2 lei pe GSP cu doar ce va da transportatorul, minus ce ia vanzatorii. Asa si la transferuri, cluburiel au luat mai putin decat au dat cumparatorii. Exista pret de productie, de transport, de vanzare la care se adauga TVA, peste tot in UE.
In fine, mai sunt cateva ore si scapam de teroarea de a auzi zilnic cati ani au avut in procesul anterior. Sper doar ca Rapidul s aajunga pe mana fanilor, asa cum ne promite Capos.
ciupi • 20 mai 2013, 7:40
„…daca banii sunt dobanditzi in mod legal”… nici nu trebuia sa ne povestitzi mai mult.
g. • 20 mai 2013, 8:00
Una din cele trei judecatoare i-a achitat pe G. Becali si A. Nastase. Cu asa ”curent de independenta”, mai bine lipsa!
luther • 20 mai 2013, 8:54
stiti ce nu inteleg eu ,cum pusca mea esti vinovat si primesti 3 ani inchisoare .deci 3 ani inseamna ca fapta este grava si tu ii primesti cu suspendare .fura unul un micut sac de cartofi si face 6 luni puscarie .aceasta este justitia din romanica ,pentru unii muma pentru alti ciuma .in acest dosar sunt cred fapte ce duc la pedepsirea acestor nelegiuiti, dovada returului catre stat a banilor de la oltenasul cu freaza transplant . nu doresc nimanui sa faca puscarie ,dar daca esti vinovat trebuie sa platesti pentru magarile facute.
Cristian • 20 mai 2013, 9:36
Din moment ce unul dintre inculpati a recunoscut evaziunea, nu mai putem vorbi de nevinovatie, ci doar de aplicarea corecta a legii.
Din punctul meu de vedere, o parte din acesti oameni pot fi acuzati nu doar de anumite fapte penale, ci si de sfidarea actului de justitie, lucru inacceptabil intr-o tara care se doreste civilizata.
Sa speram ca vom avea o sentinta credibila. Altfel, vom avea o noua confirmare ca poate fi mai bine doar in alta parte.
mihaela ciobanu • 20 mai 2013, 9:39
Ai dreptate cu instinctul, si eu ma surprind gindind ca vreau ca borcea, becali etc sa fie condamnati desi nu am avut curiozitatea sa citesc dosarul, sa vad probele procurorilor.
Si mie mi se pare putin 1,500 eur pt un judecator, slava domnului ca judecatoarae de care vorbesti nu gindeste asa. Bravo ei! si Bravo tie!
Cătălin Tolontan • 20 mai 2013, 10:23
banu: da, ai dreptate, am gresit si-mi cer scuze!
nelutzu • 20 mai 2013, 10:35
Catalin, apropo de articolul tau, …mult zgomot pt nimic (concret), de parca si tu ai lucra la Parchet sau chiar la DNA, si redactezi acele dosare „subtzirele”, fara argumente si „miez”. Ai vorbit mult, nu ai spus mai nimic si, de fapt, cred ca exact asta iti doreai atata timp cat, chiar tu ai recunoscut, ai scris un articol care sa starneasca niscaiva controverse …si atat. Parerea mea, mai du „cutitele” la ascutit.
Cătălin Tolontan • 20 mai 2013, 10:45
nelutzu: nu scriu ca sa isc controverse, ci ca sa informez. Accept criticile, dar nu ti se pare ca, nu doar eu, ci si noi, jurnalistii, am scris destul de ascutit de vreme ce, iata, din investigatiile noastre se nasc cazuri atit de importante?
Nu dau teste de intransigenta dupa atitia ani de scris zi de zi. Serios, fara nici o suparare, nu tu te-ai confruntat cu acesti oameni doua decenii la rind, nu tu ai mers in procese cind te-au acuzat de calomnie.
Inteleg ce spui, sint atent la mesajele voastre, dar nu dau teste)
Multumesc!
Reporter Virtual – stiri exclusive » Toata presa, cu ochii pe “oamenii de fotbal”. Ce stie Tolontan despre o judecatoare din Dosarul Transferurilor • 20 mai 2013, 11:02
[…] cum sustine si Catalin Tolontan intr-o postare pe blogul personal, nu impactul mediatic si nici notorietatea acuzatilor ar trebui sa cantareasca in decizia […]
Cristi R. • 20 mai 2013, 12:47
Dupa parerea mea pedepsele cu suspendare sunt OK cu conditia ca toti sa plateasca sumele datorate plus penalitatile aferente.
Nu sunt persoane periculoase si atat timp cat acopera prejudiciul nu merita sa intre la puscarie.
Cine nu vrea sa plateasca ar trebui sa merga la puscarie si sa stea acolo pana cand din serviviile prestate ca puscariasi vor acoperi sumele furate.
In opinia mea pentru astfel de infractiuni ar trebui infintate puscarii speciale in care sa se munceasca la greu.
Ar putea fi o metoda prin care multi „baieti destepti” ar afla cat de greu se face banul prin munca nu prin smecherii.
manole daniel • 20 mai 2013, 12:59
o fasaiala. dosarul transferurilor se va rejudeca. deci, mai asteptam 20 de ani ca sa aflam ca sunt nevinovati.
dan • 20 mai 2013, 13:01
Dumitru Dragomir a avut dreptate. Dosarele transferurilor se rejudeca. E clar ca si d-voastra stiati asta dle Tolontan, de aceea ne-ati tot laudat-o pe doamna judecator „cat de corecta si profesonista e”. E clar ca inca 10 ani se va tergiversa si toti vor fi considerati nevinovati. In Romania nu exista justitie.
Mitica • 20 mai 2013, 13:05
de 20 de ani avem numai spectacol mediatic si al fel a decis si Curtea de Apel. Au fost enorm d emulti bani in joc pentru ca cei implicati s-o fi facut superficial. Am fost 80 % convins ca Giovani si ceilalti si-au luat masuriel legale de ocolire a belelelor. Am mai spus, unul este pretul de productie, altul cel de vanzare. In acest caz s-au luat comisioane, la prima vedere evaluarea de azi din GSP este bine facuta. Nu poti sa iei achitare intr-o instanta si pedepse grele la cea intermediara. Nici exagerarea procurorilor nu mi s epare normala. Ei trebuie sa ceara exact cat merita, nu sa dea de lucru mediei in lipsa de credibilitate.
alex • 20 mai 2013, 13:17
Am dat zilele trecute pronosticul (vezi comentariul nr.11). Cota 1.08 ca NIMENI nu o sa faca un minut de puscarie. Sunt mai oracol decat Mitica. Inca o data, daca mai era nevoie, ni s-a aratat cat de incompetenta este justitia din Romania. Cei 8 cred ca s-au simtit la judecata ca in vacanta. O sa taraganeze procesul asta pana se prescriu faptele.
Cataline esti un jurnalist calit(poate SINGURUL jurnalist sportiv adevarat care a mai ramas), chiar credeai sau aveai vreo urma de speranta ca o sa plateasca pentru faptele lor? 🙂 Astia si daca omoara pe cineva in plina zi, tot se gaseste o portita de scapare. Banul face si desface si ne miram de ce toata Europa ne inchide usile in nas. Ne meritam soarta, popor credul si fricos. Altii i-ar fi spanzurat in piete publice, si pe acuzati si pe procurori sau judecatori. La noi e invers..
Claudiu • 20 mai 2013, 13:21
Intre timp ICCJ a decis rejudecarea procesului. O forma subtila (asa cred ei) de ingropare a dosarului si de musamalizare. Sa fiu sincer as fi preferat sa ii declare nevinovati decat sa faca acest circ cu rejudecarea. Oare cum a votat judecatoarea despre care vorbesti in articol? Ar fi interesant de stiut. In rest sa auzim numai de bine si sa ne pregatim sa fim „facuti de la brau in sus” ca de la „brau in jos” am fost deja.
Gabriel T • 20 mai 2013, 13:46
Dupa anuntarea verdictului, crezi ca evaluarea ta asupra judecatoarei in discutie, a fost in regula? Sau regula anonimatului inca prevaleaza? 🙂
alin • 20 mai 2013, 13:51
Ce i-ar mai „lovi” Tolontan cu pixul pe judecatorii care au luat decizia de azi!Dar din pacate „justitia e independenta”…….
aurel avasiloae • 20 mai 2013, 13:52
Sobolanii fotbalului romanesc au reusit sa induca in eroare justitia ,mergand pe scenarii chipurile care ar excede justitia . Judecatorii de la ICCJ au gresit flagrant prin proasta intelgere a schemei de fraudare folosita de derbedeii din fotbal ,care practic nu au ajutat fotbalul ci l au falimentat .Combinatiile financiare au avut ca scop obtinerea de beneficii personale si pagubirea statului .
Rusine judecatorilor de la ICCJ care nu au priceput nimic din cesta speta ,unica in fenomenul sportiv .
Manariile din fotbal nu sunt de competenta instantei ,asta ne a sugerat judecatorii de la ICCJ.
Dan • 20 mai 2013, 13:53
In momentul cand scriu acest randuri”dosarul transferurilor”a primit verdict de rejudecare. Asadar d-le Tolontan, cum e cu d-na judecatoare pe care dumneavoastra o gaseati asa cinstita si modesta? Nu cred ca vreti sa stiti ce simt in legatura cu tot teatrul asta de prost gust. Chiar speram sa ma insel, macar de data asta si dumneavoastra sa aveti dreptate, dar…vai si amar de tara asta!
gh. • 20 mai 2013, 13:59
Se pare ca in viziunea dlui. Tolontan o judecatoare buna e o judecatoare care ingroapa dosarele.
vlad • 20 mai 2013, 14:19
Cataline, voi (GSP) v-ati facut datoria, cazul a ajuns pana aici. Nu sunt dintre cei care cred ca judecatoarele au avut un interes special sa ii faca scapati pe inculpati, cred ca mai degraba dosarul era (printr-o eroare sau prin grija procurorilor) subtire si condamnarea pe baza lui s-ar fi tradus in eroare judiciara. Asta e, sunt nevinovati pana cand o decizie definitiva va arata altceva. Ai grija de tine si nu pune la suflet, ca ai sa iti mananci sanatatea!
mihai • 20 mai 2013, 14:26
primul care ar trebui sa primeasca ani grei de parnaie este ION ILIESCU, si dupa aia si ceilalti care au pagubit aceasta tara