Poveste cu o judecătoare

Am cunoscut-o pe una dintre magistratele care va da verdictul în Dosarul Transferurilor. Vă interesează cum gîndește?

duminică, 19 mai 2013, 10:51

Am cunoscut-o pe una dintre magistratele care va da verdictul în Dosarul Transferurilor. Vă interesează cum gîndește?

Există pronosticuri. O versiune privind sentința în Dosarul Transferurilor circulă încă de vineri seara, cînd instanța a anunțat ”Rămînem în pronunțare” și, apoi, a revenit: ”Sentința va fi aflată luni!”.

Există, așadar, o versiune, pe care am decis să nu o publicăm. Întîi, dintr-o chestiune de principiu. Nu ziarelele sau televiziunile declară oamenii vinovați sau nevinovați, ci instanța.

Nimeni nu cunoaște în aceste ore sentința
Mai avem un motiv pentru care am hotărît să nu publicăm. Ne-a fost imposibil să confirmăm. Nu credem că cineva știe în aceste momente care va fi verdictul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Sînt ore dificile pentru cei judecați, dar și pentru judecători. Timpul curge greu.

E prima oară în istoria de peste 100 de ani a fotbalului nostru cînd 8 oameni, patroni de cluburi, președinți, impresari și un fost jucător de echipă națională, și-au agățat libertatea de vîntul răscolitor al unui week-end care se joacă așa cum vrea cu gîndurile și cu așteptările lor.

E greu de dus pentru ei și e inimaginabil pentru public. Acum cîțiva ani nimeni n-ar fi crezut asta.

Cînd, în februarie 2006, am publicat în Gazeta Sporturilor documentele cazului Bratu, nu am anticipat că lucrurile vor merge pînă aici.

Nici un redactor nu scrie cu gîndul la tribunal. Cei care cred asta despre ziaristică, n-au practicat meseria.

Ani în șir, presa a… Nu, corect e ”Decenii în șir”!!! Da, au fost decenii în care jurnaliștii au consemnat diferențele între sumele plătite de cluburile din străinătate și sumele încasate de echipele din România.

Am fost ridiculizați, amenințați de la brîu în jos și prezentați drept mincinoși sau nebuni. La alegere.

Aburul celorlalți profitori
Nu e nici o satisfacție că s-a ajuns la aceste ore apăsătoare. Și responsabilitatea e mult mai mare. O scriu informat, conștient și asumat. Banii rezultați din diferențe nu au rămas doar la cei 8 judecați!

Sumele n-au alimentat direct cluburile, dar au irigat o pletoră de oameni din fotbal. Zeci și sute de președinți, antrenori, jucători, arbitri și tot soiul de trepăduși au ciugulit din banii negri care fac osatura Dosarului Transferurilor.

Nu e o încercare de a disipa responsabilitatea, ci o precizare necesară. Poate că profitorii se gîndesc măcar acum la prețul banilor pe care i-au luat în plicuri sau pe care i-au palmat direct, fără rușine și cu sentimentul că li se cuvine ce le-a strecurat ”nea Giovanni”, Copos, Borcea și ceilalți.

Cei 8 așteaptă timorați în fața instanței, ceilalți își șterg aburii oglinzii cînd se bărbieresc.

Sandu și Dragomir, cum vă simțiți?
Mai există încă o responsabilitate precisă. Mircea Sandu și Dumitru Dragomir.

Cei doi conducători ai fotbalului românesc știau ce se petrece. Vedeau că sumele diferă. Uneori aveau acces la documente, alteori, la informații.
Dar au preferat să tacă. Federația nu s-a constituit nici acum în parte vătămată! Preocuparea șefilor fotbalului a fost să ia presa peste picior.

Acest tip de complicitate a agravat lucrurile. Dacă FRF și LPF ar fi intervenit pe plan sportiv, poate că n-ar mai fi apărut ceea ce procurorii numesc azi ”infracțiuni penale de spălare de bani și evaziune”.

Să faci ce vrei, fără nici un control, e rețeta sigură a dezastrului în orice act economic.

Test de justiție
Nu știm cum se va termina procesul. E un cinism să anticipezi sentința. Dar știu altceva și asta o pot publica.

Corina Jijie, Lavinia Lefterache și Lucia Rog. Acestea sînt cele trei magistrate care vor anunța luni, 20 mai, verdictul așteptat cu sufletul la gură de milioane de microbiști, de inculpați, de familiile lor și de toți cei care văd în acest proces un test pentru justiția românească.

Testul că e curajoasă, că nu se sperie de cei mari, dar și că e dreaptă și nu pedepsește pe cineva pentru că închisoarea ar fi o decizie populară.

O cunosc pe una dintre cele trei judecătoare. Nu-i voi da numele, dar voi spune două lucruri care mi se par esențiale și pe care publicul și deopotrivă cei acuzați trebuie să le știe.

O gîndire independentă
Am întîlnit-o pe judecătoare la o masă rotundă, organizată de un ONG. La un moment dat, într-o pauză, am ajuns între ea și un procuror de la DNA.

Tocmai avusesem, în plen, un schimb de replici cu Daniel Morar, căruia îi spusesem că nu e treaba noastră ca jurnaliști să explicăm procurorilor de unde avem informațiile.

Cred și acum că nu sîntem în nici o tabără, fiecare meserie caută adevărul cu mijloacele ei și profesiile se balansează reciproc.
Pe hol, judecătoarea i-a spus, cu voce scăzută, dar fără să se ferească de mine, unui alt procuror din DNA că ”Aveți unele dosare care sînt…” și și-a fluturat mîinile într-un mod care nu lăsa loc îndoielii. Vorbea despre precaritate.

Am sesizat mai apoi, în ani, în discuțiile cu oamenii din justiție și din societatea civilă, care au informații mai bune ca mine din lumea aceasta, că există un curent de independență a judecătorilor în raport cu procurorii și cu DNA.

Judecătoarea de care vorbesc face parte din această linie de gîndire. Mi-au confirmat-o mai mulți oameni.

Așadar cel puțin o persoană din completul de trei de la Înalta Curte se exprimă liber și gîndește cum crede, nu cum vor alții, oricine ar fi alții.
Nu am nici un motiv sau nici o informație să cred că celelalte două colege sînt altfel.

”Cît cîștigați ca judecătoare?”
Am discutat mai mult cu judecătoarea. Despre ce simte cînd analizează un dosar, despre cum își vede meseria, în fine, întrebări de reporter care vrea să-i simtă pe oameni. Te gîndești că-ți vor folosi cîndva sau ești pur și simplu curios.

Am întrebat-o cît cîștigă. Lua în mînă cam 1.500 de euro pe lună.
”Mi se pare puțin”, am spus. ”Mie nu. Mi se pare decent”, a răspuns ea.
În fond, sînt informații publice. Dar altceva a fost valoros pentru mine ca ziarist.

Nu am regăsit la ea acea tresărire a frustrării că inculpații pe care-i judecă sînt, în cele mai multe cazuri, milionari, miliardari sau au povești de succes.

La unele voci cu care am discutat de-a lungul anilor și care lucrează în serviciul public am simțit acest gen de obidă. Și e un real pericol!

Proces normal
De la ”Cotroceni” și pînă în ministere sau în secțiile de poliție am întîlnit oameni care judecă obiectiv, dar și persoane amărîte pe interior, gata să se răzbune pe cei din mediul privat care, în opinia lor, fac bani nemeritat de ușor. Nu generalizez, relatez.

Judecătoarea din completul de trei nu e așa. Și e foarte bine că procesul s-a putut derula normal și că nu s-a transformat într-o justiție haiducească. ”Să-i belim pe bogați!”. N-a fost asta și nu cred că verdictul va fi influențat de prejudecăți.

De-a lungul anilor am tot întrebat despre judecătoare și nimic nu mi-a tulburat senzația de atunci.

Da, Copos, Becali, Gică Popescu, Nețoiu sau Borcea sînt extrem de avuți, dar nu pentru asta sînt ei judecați. Și asta, în sine, nu e o culpă.

Dacă banii sînt dobîndiți legal, aici e discuția. Iar verdictul e în mintea celor trei judecătoare și doar a lor.

Februarie 2006 – Mai 2013
Era frig în ziua aceea februarie 2006, cînd am intrat în posesia documentelor. Acum e cald, neașteptat de cald pentru jumătatea lui mai.

Bine că există judecători! Ei ne apără pe noi de instinctul mulțimii din noi.

Comentarii (119)Adaugă comentariu

Spike  •  19 mai 2013, 11:08

Se strange latul la mafioti. Poate ca Basescu va lasa in urma ceva totusi bun…o justitie putin mai independenta. Ar fi o mare realizare, daca nu una foarte mare, fiindca de la justitie pleaca toate relele in Romania.

DANIA  •  19 mai 2013, 11:10

am citit aceste randuri…nu port pica vreunuia din cei inculpati…dar simt din ceea ce ne transmiti ca verdictul este VINOVAT pentru toti!!pai nici nu poate fi altfel…va fi o lectie ulterioara pt.toti escrocii din fotbal(sport in general)..si e bine sa stie lumea ca masinile,vilele,piscinele…nu sunt facute din bani cinstiti si munciti …ci din minciuni, escrocherii,magarii,inselaciuni,furtisaguri ale acestor nume grele…!!PACAT de POPESCU ca s-a murdarit…chiar nu mai merita in fruntea fotbalului…la urma urmei…chiar daca a dat banii inapoi…tot un escroc este..MM se vedea pe el ca e disperat…Copos distrus…Giovanni era ca un mistret haituit…SPER sa fie bine pt.fotbal…sper sa existe corectitudine pana la capat…sper ca justitia noastra sa arate de ce merita INCREDERE!!

Mihai  •  19 mai 2013, 11:16

Bine punctat. Mitica si Sandu ar trebui sa fie printre cei invinuiti. SI nu trebuie ca acestia sa fie judecati haiduceste , dar nici mila nu trebuie sa li se arate. Ar trebui ca cel putin 3 dintre ei sa execute cate vreo 2 , 3 ani!!! Exista dovezi clare , si daca nici acum nu vor fi pedepsiti , li se va da frau liber infractorilor!!! Nu spun ca ar trewbui ca ei sa fie dati exemple , trebuie aratat ca infractiunea odata descoperita , nu ramane nepedepsita!!!! E vroba de niste infractori care au sfidat tot ce tine de lege!!! Niste infractori care si+au batut joc de destinele a sute de oameni implicati in fotbalul romanesc. Nu sant bani! Nu sant pentru ca au fost furati!!!!!

erwin  •  19 mai 2013, 11:18

Presimt ca iarasi vedem pedepse de ANI de zile cu SUSPENDARE!

alexhaiducu  •  19 mai 2013, 11:18

este clar ca vor scapa de puscarie! e o mare sarlatanie justitia romana! legile sant pentru cei fara cunostinte si bani! pentru ei un astfel de proces dura cateva juni si luau ani grei de puscarie! pentru astia care nu au muncit o ora in viata lor,care nu stiu ce inseamna sa nu te ajungi cu banii de la un amarat de salariu la altu ,pentru astia justitia e o prietenie ,o facatura de imagine care ii face si mai celebri! o rusine de tara cu o rusine de justitie! o tara de mamaligari care nu se revolta cand vad cum unii sant protejati de justitie iar altii pentru nimicuri furate infunda cu ani grei puscaria! rusine!

cosmin  •  19 mai 2013, 11:19

Frumos articolul. Sper totusi sa nu fie citit de judecatori..
Mi se pare un moment foarte sensibil in care orice incercare de influentare/manipulare nu ar trebui sa existe.
Articolul e decent si laudativ la adresa unei judecatoare, poate ar fi fost mai potrivit sa astepti verdictul si pe urma sa scrii articolul.
Presa pana la urma e si ea o putere in stat care poate exercita presiuni. Chiar daca ai incercat sa ocolesti speta din randurile tale se poate trage idea ca cei inculpati sunt vinovati. NU spun ca ar trebui condamnati la ani grei dar cu siguranta vinovati.

Decebal  •  19 mai 2013, 11:25

Din ce am vazut ieri la TV parea ca un domn Becali a lovit un ziarist in fata a vreo 20 de politisti. A fost luata cumva vreo masura? Nu trebuia sa fie prima stire ? Macar cateva minute. Ziaristii nu se sustin intre ei ?

LEONIDAS  •  19 mai 2013, 11:28

ACUM IA 3000 DE EURO.. TI SE PARE PUTIN TOLONTAN?, PRESEDINTELE ROMANIEI IA 1000 SI CEVA DE EURO9 NU CA I-AR MERITA) DAR SPRE COMPARATIE, IAR SALARIUL MINIM E DE 700 DE LEI=150 DE EURO..,CE ZICI?

Ionel  •  19 mai 2013, 11:31

Totusi, nimeni nu vb despre faptul ca dupa 2008, deodata,a crescut enorm strictetea in aplicarea acestor legi. Legi exista de cand lumea, dar se incetatenise ca unele sa fie usor „faultate”, traind pana in acel an intr-o lume nu atat de stricta. Brusc dupa 2008, a trebuit sa demonstram UE ca aplicam legea la sange.Dar oare nu era mai bine sa incepem sa judecam incepand cu acel „moment zero”? O sa dau un sg exemplu : ce ar fi ca de maine sa creasca dinnou rigurozitatea aplicarii legilor, si toti cei care isi repara masinile/schimba uleiul la service-ul din colt sau la nea mesterul din fata blocului pe care il platesc bineinteles fara taxa, sa fie judecati pt asta. D-le Tolontan , personal, puteti spune cu mana pe inima ca niciodata nu ati dat bani direct fara sa cereti bon unui mester care sa va fi facut o oarecare lucrare (la masina la casa,etc)? Ce ar fi daca ce e astazi incetatenit ca „permisiv” de maine ar fi judecat cu maxima strictete si ar incepe sa se judece la sange?

dan voicu  •  19 mai 2013, 11:32

Super articol ! Bravo !

alex  •  19 mai 2013, 11:38

Cataline eu „ma risc” sa dau un pronostic. Cota 1.08 (mai ceva decat avea Federer in zilele lui bune) ca nici macar unul din cei acuzati nu face un minut de puscarie. Cine crede altceva sau „pariaza” pe alt verdict, vreau sa-i aduc aminte ca traim in ROMANIA, tara unde se fac sali polivalente si patinoare in comune cu 2000 locuitori unde media de varsta este de 60 de ani.

Demolarii  •  19 mai 2013, 11:38

La emisiunea Replay de zilele trecute, era prezentata licitatia de vanzare a drepturilor de televizare pentru sezonul 96-97. Castigatoare cu o oferta de 22 mii dolari pentru meci televizat firma ISM a fratilor Becali, cea care detinuse si pentru sezonul anterior aceste drepturi. Aceasta informatie pentru mine a fost veriga lipsa din cea ce a insemnat celebra Cooperativa. Erai un club fara mari resurse, daca acceptai ca jucatorii de perspectiva sa fie impresariati de fratii Becali aveai mai multe meciuri televizate. Pasul doi era aranjarea imagini jucatorilor prin meciuri trucate. Si toate astea cu acordul FRF si LPF…………

qpax  •  19 mai 2013, 11:40

Voi n-ati facut decat sa semnalati discrepante intre sumele de transfer declarate aici, si cele in strainatate, care circulau prin presa, ca am urmarit cu atentie sa vad daca aveti surse oficiale de la administratile finaciare, marcar cele romane … ca straine nici artat! DNA-ul v-a preluat ‘investigatia’ ca au simti miros de reclama … adica ei se ocupa de abureala asta de evaziune in fotbal, si cele peste 10 miliarde de euro evaziune anula in Romania, scapa neanchetate, ca sunt patronii lor, cei care i-au luaut direct de pe banicle Institului de Magistratura si i-au pus in structuri importante precum DNA sau PG! Deci e o magarie diversionista, ca nici macar nu au anchetat cum trebuie … ca este evident pentru toata lumea ca cei anchetati au facut evaziune serioasa in anii 90 si prima parte a acestui deceniu, dar DNA-ul nu a construit un caz serios … si intr-un stat de drept temeiul oricarei condamnari sunt proble materiale indubitabile. Deci lasati vrajeala cu cruciadele voastre si ale DNA-ului ca nu tine ta cei cu IQ calificabil :)) DNA-ul este o adevrata scoala de infractori … ei nu trebuie sa ancheteze, ei trebuie sa predea infractionalitatea, si cum trebuie facuta, la fel cum trebuie sa predea Messi fotbal. O zi placuta, de vise placute!

lau  •  19 mai 2013, 11:50

Dragomir a intervenit, cu acte, intr-o emisiune la Tuca dupa care a urmat celebra urmarire prin Bucuresti. Probabil ca atunci a fost „sarit”din schema si omul a bagat un mic santaj, ca sa-si ia si el cota. Acum daca il intrebi, ce va raspunde? „Du-te domne d-aici, ca astia au bagat zeci de milioane in tara. Sunt nevinovati saracii. Unde mai gasesti asa nebuni care sa aduca atatia bani in tara asta?” Ce au facut FRF si LPF se numeste „TAINUIRE”, ca sa nu mai vorbesc de cazul Craiova si cum „i-a pacalit Mititelu pe toti”. In cazul Licenta Craiovei se numeste consiliere juridica din partea LPF, adica Dragomir si Vali Alexandru, care l-au invatat pe Mititelu cum sa faca smecheriile pentru a lua licenta si banii din drepturi. Intr-o lume civilizata, sa-i zicem Cosa Nostra, domnul Mitica Dragomir s-ar fi trezit mai intai cu un cap de cal in pat, dupa care ar fi ajuns acolo unde se odihnesc pestii.

Alex  •  19 mai 2013, 11:53

Ati „uitat” sa mentionati pe lista profitorilor colaterali, jurnalistii.Noi n-am uitat documentarul realizat de o televiziune sportiva dedicat vietii si operei marelui Giovani.Prezentarea luxului din locuinta,a garderobei si,cireasa pe tort,scara interioara, copiata cum ostentativ se mandrea proprietarul,din filmul Scarface !Pentru ce si pentru cat vorba unui confrate de-al dv ?

sergiu  •  19 mai 2013, 11:55

Spunea Cezar Ouatu,aseara,ca Romania este negata de Europa pentru ca ei sunt bu….ii.Nu,noi suntem o tara in afara Europei,prin mentalitatea si felul nostru de a fi…dintotdeauna,in toate…
Oricum,sper ca,inainte de decizia de maine, doamnele judecatoare sunt acum la Liturghie…

unu  •  19 mai 2013, 11:55

„Pe hol, judecătoarea i-a spus, cu voce scăzută, dar fără să se ferească de mine, unui alt procuror din DNA că ”Aveți unele dosare care sînt…” și și-a fluturat mîinile într-un mod care nu lăsa loc îndoielii. Vorbea despre precaritate.” …E clar ca si dosarul asta a fost facut…

gogu  •  19 mai 2013, 11:56

Articol bine articulat.Bravo!

Mihai  •  19 mai 2013, 11:58

Felicitari pentru acest material. Felicitari pentru astfel de magistrati.

altul  •  19 mai 2013, 11:58

Cu suspendare la toti… sa nu fie nimeni suparat.

hofer  •  19 mai 2013, 11:58

POPORUL ROMAN

*Fara corectitudine si disciplina POPORUL ROMAN va inceta sa existe.*

Dupa revolutie, multe personaje din Romania au facut ce au vrut fara sa se gandeasca la POPORUL ROMAN si la la cetateni ei. Au vandut la pret de nimic roadele stranse prin sudoare timp de 60 de ani de POPORUL ROMAN. S-au gandit doar la ei si la buzunarul lor dupa motto : Da-mi si mie ia si tu si lasa ca DOBITOCI nu-si dau seama.

Am stiut ca intro buna zi va veni din nou un VLAD TEPES si o sa-i traga la raspundere .
Am stiut ca intro buna zi va veni cineva care va face ordine si disciplina in aceasta TARA.
Am stiut si stiu ca daca inca nu a aparut acest moment o sa vina candva.
Am stiut si stiu ca fara ordine Romani vor emigra.
Am stiut si stiu ca Romani mai au speranta !

Sper si eu acum ca Lavinia Lefterache, Corina Jijie și Lucia Rog stiu ce inseamna PATRIE.

* Vreau si eu cat mai traiesc sa aud cu mandrie spunanduse: DA SANT ROMAN !

Doresc ca urmatoarea generatie de Romani sa se nasca in Romania nu pribegita prin hotarele Europei cautand dreptatea.

Gonzales  •  19 mai 2013, 12:08

Domnule Tolontan ai o imagine idilica despre judecatori. Nu sunt nici pe departe asa cum ii descrii tu; sunt gaunosi pe interior, sunt frustrati, aroganti (mergi intr-o sala de judecata si ai sa intalnesti – obligatoriu – expresia ‘in sala MEA de judecata’, ceea ce spune totul despre calitatea umana a magistratului-judecator. Nu-ti doresc sa ajungi vreodata in fata unui judecator roman in calitate de inculpat vs procuror ori de reclamant vs statul / administratia ronan(a). Expresiile de genul ‘am incredere in justitia romana’ sunt stereotipuri idioate al unor neajutorati sau interlopi/infractori judecati dar necondamnati niciodata de magistratii astia ‘curati’ descrisi de tine!
PS Ca sa nu crezi ca fabulez, te-as intreba ce ai face daca intr-o motivare a instantei ai intalni falsuri, minciuni, ceva de genul ‘aparatorul intimatului/reclamantului a spus/sustinut…’ cat timp tu nu ai avut avocat si te-ai aparat singur?

Laconic  •  19 mai 2013, 12:08

Superb! Bravo.

omar  •  19 mai 2013, 12:14

Nu mai e nimic de zis ,ai punctat bine si te apreciez mult pt ca ai curajul sa o ,scrii, multe persoane stiu cum, bate vantul ,in fotbalul romanesc dar au facut figura,strutului, nu stiu de ce am impresia ca in loc sa-ti faca statuie pt treaba asta multi din fotbal te-ar manca de viu.Eu sant un ,FAN, de-al tau si vreau sa continui asa sperand ca tu nu o sa faci aceeasi ,fine, a ziaristilor din Rusia , care se ating de tarul PUTIN.Vede-ti voi ziaristi sportivi si mai putin sportivi asa se manca meseria asta ,nu aplaudand ca niste foci la circ la toate prostiile ce la zice GIGI BECALI, cu frica ca de nu aplaudati ,impulsiv, GIGI , va da afara de la ziar, Si daca o face daca esti ,meserias, bun iti gasesti repede un loc poate mai bun, dar numai cine nu-si stie meseria are frica si cine nu are CURAJ.

suporter  •  19 mai 2013, 12:21

Maine poate fi un test pentru justitia romana.
Cu putine exceptii, din pacate, eu nu am incredere in justitia romana.

Catalin  •  19 mai 2013, 12:23

Bv Tolo, frumos articol. Sper ca ziua de luni sa insemne inceputul sfarsitului pentru toti acei acuzati. si mai sper ca urmatorii la rand sa fie Nasul si Corleone.

Pronosticaturul  •  19 mai 2013, 12:28

Cred ca puscarie cu suspendare si confiscarea tuturor averilor ar fi corect .

Florin  •  19 mai 2013, 12:32

Sunteti un jurnalist pe care il admir foarte mult ! Am o intrebare pentru dvs: exista oameni providentiali in fotbal si, in general, in orice domeniu, bogati sau nu, influenti sau nu, buni manageri sau oameni de afaceri sau nu, care daca ar disparea, in urma unor condamnari drepte, s-ar prabusi totul in urma lor sau credinta dvs e ca acolo unde sunt eliminati oameni importanti, in urma aplicarii corecte de catre justitie, in urma unor infractiuni savarsite, datorita mediului de incredere astfel creat si principiilor lasate astfel de justitie clar, dupa care sa se conduca anumite societati sau afaceri, da curaj celor cinstiti cu adevarat sa intre in acel domeniu, chiar daca potenta financiara sau notorietatea nu le e la fel de mare ?

calinescu_  •  19 mai 2013, 12:35

DE ACORD CU INVESTIGATIILE TALE ….!!!!!
O INTREBARE : DE CE TE-AI OPRIT ?????
CUM RAMANE CU VILA LUI CRACIUNESCU ?????
BAIETII APROAPE S-AU AUTODENUNTAT …..!!!!
CUM RAMANE CU CIOBANUL CARE FACE SI DESFACE TOT CAMPIONATUL DE LA PALAT ?????
TRASFERURILE LUI RADOI , DICA , CLAUDIU RADUCAN, OGARARU SI GOIAN AU FOST CORECTE ????
ASTA N-O MAI CRED …….!!!!!!!!

vulpoiul  •  19 mai 2013, 12:37

„Nici un redactor nu scrie cu gîndul la tribunal. Cei care cred asta despre ziaristică, n-au practicat meseria.”
Sper ca acest articol sau ce o fi el,nu se adreseaza doar profesionistilor..As dori ca citatul de mai sus sa il detaliezi,eventual cu alta ocazie..nu de alta dar as vrea sa stim si noi neprofesionistii,pentru ce anume scriu,pierd timpul si bani ziaristii de investigatie..
In ceea ce priveste cazul acesta…s-auzim numai de bine:))Pentru cine „bine”?..parerile sunt impartite
toata stima

adi  •  19 mai 2013, 12:52

Foarte interesant articolul..si in acelasi timp foarte corect..eu unul..ma bucur daca o sa primeasca ce merita ( si nu ca au bani..e problema lor) …doar modul cum i-au facut…

mihai  •  19 mai 2013, 12:53

Domnule Tolontan,acest proces este crucial ptr.sanatatea justitiei a societatii.O achitare sau niste decizii in dunga ar nemultumi nu numai pasionatii de fotbal ci marea masa a societatii.Niste hoti care au distrus fotbalul.Acum inteleg de ce-l vor pe G.Popescu la FRF.IL vor cei 8 si Sandu si Dragomir.Fotbalul romanesc are o tumoare canceroasa pe care cele 3 judecatoare o pot extirpa.Fotbalul este viata noastra si afacerea lor.La puscarie!

mandeal  •  19 mai 2013, 13:01

Pari a te teme de o sentinta „prea aspra”, Cataline.
Sau ca „unii” va vor acuza pe voi ziaristii ca asta v-ati dorit si asta a fost lupta voastra.
Grea meseria de jurnalist, cand o faci corect.

Ciprian  •  19 mai 2013, 13:06

Eu, ca dinamovist, prima data il vreau la puscarie pe Borcea, pe o perioada cat mai lunga, 15 – 25 de ani, pentru ca a distrus pe Dinamo. Pe locul doi il am pe Ion Becali, acesta fiind mentorul domnului anterior pomenit.
Din cauza celor doi am ajuns azi sa avem in echipa exemplare gen: Musat, Dandea, Tudose, Rus.
Apoi, il am pe lista pe Victor Becali, acesta tragand la aceeasi caruta ca cei de mai sus.
Deoarece a distrus Rapidul il vreau la racoare si pe Copos. Chiar daca suntem rivali, in loc de Chiajna, Severin, Viitorul, Urziceni si alte comune, prefer Rapidul in prima liga.
Nici lui Mihai Stoica nu i-ar strica putina reeducare, sa se mai calmeze un pic si poate simte si el aroganta suporterului obisnuit.
Acum, daca zici ca este o increngatura foarte mare de interese, cu multi oameni, poate se intampla si la noi o curatenie ca la polonezi cu 150 – 200 de persoane arestate.
Sa asteptam ziua de maine, mai este putin, sa vedem, iesim la Universitate sa sarbatorim sau cei mentionati anterior isi vor bate joc in continuare de echipele pe care le iubim, ne vor ameninta si ne vor lovi cu capul in abdomen sau cu pumnul in fata.
Vom vedea.

Dan  •  19 mai 2013, 13:18

E trist, d-le Tolontan ca s-a ajuns aici. Ma refer la incertitudinea care planeaza asupra acestui proces. Intr-o tara occidentala toti cei inculpati aveau deja ani grei de puscarie in spate, dar nu si aici. De ce? Pai e forte simplu, judecatorii, magistratii, etc, sunt frati cu hotii cand e vorba de bani. Acei bani descoperiti in lipsa in registrele contabile ale societatilor, cluburilor, etc, mai exact acei bani negrii de care vorbiti d-vs d-le Tolontan, ajung si in buzunarele celor care ar trebui sa fie impartiali si drepti in a judeca o persoana sau alta, fie ea publica sau nu. Faptul ca acest proces e in continuare pe rol, nu li se datoreaza celor care maine trebuie sa dea un verdict, ci mai degraba celor de la DNA. Daca era dupa judecatori, cazul ramanea inchis si cu asta basta. Totusi, vreau sa cred ca maine adevarul va triumfa si ca societatea romaneasca se indreapta pe drumul cel bun in ceea ce priveste justitia si cei ce o”pastoresc”.

george  •  19 mai 2013, 13:31

Felicitari,un articol pertinent,impartial.Daca toti jurnalistii ar publica asa,presa ar ravolutiona.

n  •  19 mai 2013, 13:37

domnule tolontan ai dreptate cei 8 inculpati nu puteau face ce au facut fara acordul lui mitica si sandu ,locul lor imprenuna cu sefi lor e la jilava ,dar nu vor pati nimica pun pariu pe o litra de palinca ca mane vor fi achitati ,la noi justitia e numai pt saraci cei cu bani multi scapa tot timpul .

Ardeleanu’  •  19 mai 2013, 13:38

Articol pe masura caracterului tau.Bravo!!!

razvan  •  19 mai 2013, 13:38

Felicitari pentru echilibru si diferentierea atenta a nuantelor!

allexx49  •  19 mai 2013, 13:39

Faci cum faci, mister Tolo si scrii numai prostii!

In plus,„….există un curent de independență A judecătorilor …„, trebuia AL (exemplu: sferturile de finala ALE campionatului mondial….-sa si ramanem in domeniul sportului.

E grea gramatica, dar un jurnalist asa de cult ca tine ar trebui sa stie aceste lucruri elementare.

Deontologia ta impecabila ar trebui sa nu te impiedice sa publici acest comentariu.

Delpi101  •  19 mai 2013, 13:53

Asadar nu vreti sa dati verdicte, dar insinuati ca judecatoarea fiind foarte corecta, asa cum o cunoasteti va da verdictul cel corect.Adica VINOVATI, deoarece Sandu si Mitica stiau de diferentele care sunt evidente, ar fi trebuit sa existe 10 inculpati minim! NU vreau puscarie pentru nimeni, insa vreau corectitudine!!

P.S. Acest caz parea unul usor: Se contactau cluburile care au cumparat jucatorii, iar aceste dovedeau daca sumele sunt corecte sau nu!! De ce s-a taraganat 7 ani acest proces??

Virgil A.  •  19 mai 2013, 14:04

Domnule Tolontan, ne-am mai intalnit, in timp, pe zona comentariilor. O data mi-ati si raspuns. Apreciez ce si cum abordati in presa sportiva.
Cateva lucruri am si eu de spus. Primul ar fi ca, in opinia mea, judecatorul obiectiv si drept este inca, cu exceptii,mai degraba o cerinta decat o realitate. Am convingerea (nu lipsita de temei) ca la baza solutiilor in litigii cu mare valoare patrimoniala stau inca sumele de bani fransferate in buzunare care pot decide acele solutii.Ca un fapt nu se poate dovedi nu inseamna ca el nu exista.
Al doilea lucru aminteste de ceea ce dorea maestrul Cerveni, Dumnezeu sa-l ierte, intr-o pledoarie in procesul CPEx: „faptul ca procurorul sta, in raport cu instanta, mai sus decat avocatul, e un capriciu al tamplarului”! Geniala observatie, care tindea sa implore fata de lege egalitatea intre acuzare si aparare. Egalitate care, in sistemul judiciar romanesc, nu exista si nu va exista nici in urmatoarele decenii. Al treilea si ultimul, strict legat de cel precedent, este ca intre judecatori si procurori exista o legatura ombilicala, legata si de imprejurarea ca ambele profesii sunt de magistrat. Eu cu simturile mele am asistat, cu multi ani in urma dar in „era noastra”, cum un presedinte de instanta „conlucra” cu un procuror in stabilirea incadrarii juridice a unei fapte penale. Cand va inceta aceasta „conlucrare”? Cand se va instaura domnia legii, adica mai tarziu…

FANE  •  19 mai 2013, 14:12

Felicitari dle Tolo!Ai curaj nu gluma..de la penalii acestia te poti astepta la orice Cataline..!Lotul nu e complet fara Nasu si Corleone…La puscarie,la puscarie cinta tribuna….Da se face DREPTATE ….!

tonibrag  •  19 mai 2013, 14:15

Cine citeste motivarea, Curtii de Apel, cunoaste rezultatul”Prima instanţă pronunţând o hotărâre întemeiată pe o apreciere
greşită a probelor, pe constatări de fapt denaturate şi neconforme
cu realitatea evidentă”.In cazul cel mai fericit se mentin pedepsele pt cei mai multi. Nu m-ar surpinde anumite schimbari in cazul lui „Don Giovani” si Gica Popescu, in directia cresterii pedepsei respective trecere de la suspendare la executare(Gica e posibil sa aiba mai mult noroc datorita avocatului care sigur l-a sfatuit sa nu zadarniceasca ancheta). Stimate domn, n-am nicio indoiala in cazul sentintelor.

mimi  •  19 mai 2013, 14:26

domnule tolontan am avut speranta ca va intoarceti privirea si spre directia judeteana de sport si tineret hunedoara.cindva am mai tras un semn de alarma dar nimic nu sa intimplat.faceti ceva si in acest sens. verificati cum a fost menegeriata directia sub conducerea lui grigoras cristian si szell lorincz.contractele facute angajari facute in timp ce posturile la bugetari erau blocate.lucrarile facute in tabere din banii statului cu propriile firme sau a prietenilor.licitatii facute doar sa fie ca asa cere legea.oameni angajati fictiv doar la salariu prezenti sau asa razlet ca sa scoata ochii la prostime.de ce nu vreti sa investigati .acum cei doi sunt tot posturi cheie grigoras presedinte patronat roman hunedoara si presedinte de partid in judet.szell inapoi director la djt .am avut mare speranta in dumneavoastra ca faceti ceva.incerc sa ma consolez cu ideea ca tot in romania suntem si ciinii latra caravana trece.

Cătălin Tolontan  •  19 mai 2013, 14:26

virgil a: aveti dreptate, procurorul prezinta doar o versiune asupra evenimentelor. Cealalta versiune e a avocatului. Asta am si incercat sa spun: ca judecatorul este cel care discerne.

Cătălin Tolontan  •  19 mai 2013, 14:28

allexx49: genitivul e folosit corect 🙂 relaxati-va, ma puteti contra pe alte teme.

Andrei Onicescu  •  19 mai 2013, 14:31

Inainte de toate mentionez ca suntem multi si mai putini vocali cei care te apreciem, Cataline, pentru verticalitate si perseverenta, pentru o societate sportiva mai buna, asa cum ne-o dorim cu totii. O logica a bunului simt ar trebui sa ne determine sa asezam lucrurile cu susul in jos, fiindca acum lucrurile au cam luat-o razna. Mai mult decat atat cum ne-am putea imagina un lup (chiar si naparlit)”baci” la o turma de oi. Fotbalul romanesc este una dintre ultimele redute de nemodernizare si primitivism. Intr-o societate normala, cand coruptia si hotia sunt demonstrate, Mircea Sandu si Dumitru Dragomir ar trebui sa-si dea demisia (nu, de onoare, ca nu o au, ci de teama mainii lungi a justitiei) sau romanii chiar sa-i suspende.

rth  •  19 mai 2013, 14:40

daca mai exista dubii in ceea ce priveste anii 50 acestea au fost spulberate de acest articol si respectiv de comentariile masei populare care cere dreptate iar asta inseamna condamnari la gramada. asa s-au petrecut lucrurile atunci!!! taranii frustrati cereau condamnari pt ca numai asta insemna dreptate pt ei. la zeci de ani distanta se observa ca nu s-a aschimbat nimic decit faptul ca trancanesc mai departe despre comunism desi acesta erau tocmai acesti taranii care astazi sint majoritatea datorita comunistilor care au umplut orasele cu ei care n-au reusit sa se adapteze la nimic.
faptele de care sint acuzati oamenii din fotbal sint chestii normale in lumea aia pe care aceiasi tarani atotstiutori o numesc civilizata. bancile din diverse insule ca si firmele care nu sint altceva decit o adresa postala nu sint inventia unor romani ci a unor vestici in cadrul asa numitului sistem economic si juridic vestic numit al civilizatilor de catre toti acesti tarani care cer condamnari la gramada. eveaziunea fiscala in vest este un sport f dezvoltat iar statele nu pot face nimic impotriva in primul rind datorita coruptiei clasei politice a vestului. sumele care ies din circuitul normal sint de domeniul miilor de miliarde. acesta este vestul iar jusrtitia lor nu condamna pe nimeni iar metodele sint mentinute. asta nu vedeti?! nu vreti sau nu va duce mintea? altfel vad ca puteti sa va jigniti tara fara probleme desi ar trebui sa va fie cunoscut ca voi insiva va dati calificative injositoare din necunostinta de cauza si din prostie care vor fi apoi preluate de toti strainii. deci renumele prost de care va bucurati in europa este unul produs de voi si de pe urma caruia aveti dezavantaje cu nemiluita. deci taranii flotanti care se dau atotstiutori si comenteaza aici sa puna mina sa-si construiasca o minte cu un nivel cit de cit acceptabil si dupa aia sa comenteze!
tolontan si predecesorul tau brucan cerea condamnari in presa in anii 50!!!!!

sorin stelist  •  19 mai 2013, 14:41

Discutia nu cred ca are ca subiect vinovatia celor judecati in acest dosar ci daca procurorii au reusit sau au vrut s-o demonstreze dincolo de orice dubiu, asa cum cer principiile de baza ale legii, dubiul fiindu-i in favoare celui vinovat! Sincer, as vrea sa fi cunoscut si eu o astfel de judecatoarea ca cea descrisa mai sus, probabil m-ar fi facut sa inteleg actul de justitie altfel decat o fac acum, o sumara trecere in revista a faptelor reale sau plasmuite de catre procurori cu interese, urmata de sentinte cu motivari lapidare, influentate de cele mai multe ori de antecedente! Sper sa am norocul ca, mai devreme sau mai tarziu, sa mi se schimbe perceptia despre justitia romaneasca, sa nu-mi ramana doar speranta ca divinitatea va face dreptate, tanjind toata viata dupa cea pamanteana si sfarsind ca inadaptat social, cu probleme de acceptare a autoritatii! Gloata din care provin stie ca cei judecati in acest dosar sunt vinovati, educatia primita ma face sa accept o achitare a lor, cauzata de neprofesionalismul unor procurori carora de place publicitatea in exces, ca mijloc de promovare profesionala! Ca de promovarea ca om, am mari rezerve ca o vor reusi vreodata!

Comentează