Revanșa ciucanilor

Emil Imre e ciucan. Asta nu înseamnă că-și va depune cele două medalii, argint și aur, cîștigate la FOTE la patinaj viteză pe pistă scurtă, în banca vreunei republici autonome inexistente.

miercuri, 20 februarie 2013, 1:11

Emil Imre e ciucan. Asta nu înseamnă că-și va depune cele două medalii, argint și aur, cîștigate la FOTE la patinaj viteză pe pistă scurtă, în banca vreunei republici autonome inexistente.

Dar înseamnă altceva. George Scripcaru a făcut o sumedenie de lucruri bune pentru această competiție. Numai că ambiția primarului Brașovului a mers prea departe cînd n-a lăsat ca hocheiul de la FOTE să meargă la Miercurea Ciuc. Uneori, mai mult înseamnă mai puțin.

Miercurea Ciuc și Gheorgheni sînt epicentrul pasiunii pentru hochei din România. Aici, copiii merg pe trotuarele comunelor îmbrăcați în costumele colorate ale teutonilor gheții, lucru care nu se întîmplă nicăieri în țară. Aici, tribunele se umplu la aproape orice meci, pentru că județele sînt sărace și oamenii n-au multe distracții.

Ciucanii și cluburile lor sportive meritau o competiție internațională și medaliile puștiului de 16 ani vin ca o blîndă revanșă pentru părinții văduviți de FOTE și pentru toți copiii din ungurime, fie că sînt români, sași, unguri sau secui, care se visează campioni ai patinelor.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

tinu  •  20 februarie 2013, 1:33

baiatul asta este secui dupa nume. tare sant curios ce crede unul ca ponta, care.si umfla muschii in legatura cu arborarea steagului secuilor ? am impresia ca politica in romania este conjuncturala,tine doar de obtinerea voturilor, apararea intereselor personale, iar ipocrizia si fanfaronada unuia ca ponta, este greu de suportat.

Tatalor  •  20 februarie 2013, 2:43

Baiatul e roman 100% nascut in zona hungureasca. Nu inteleg rostul acestei stiri….

csongi  •  20 februarie 2013, 8:42

Hai să lăsăm disputele româno-maghiare pentru politicieni. Imre a reprezentat la FOTE pe toţi cei care trăiesc în ţara asta, indiferent de etnie.

Yo  •  20 februarie 2013, 8:52

Faci propaganda aiurea. Ce rost are sa ducem lemn in padure? Tocmai pentru ca la Csikszereda sau cum i-o spune hocheiul e mancat pe paine, orice competitie trebuie dusa oriunde altundeva pentru a promova singurul sport de echipa de iarna. Eu spre deosebire de tine, care probabil stai mult in redactie, stiu o gramada de persoane, adulte si copii, care iubesc hocheiul si, stupoare, locuiesc in Bucuresti. Ce competitie importanta se mai organizeaza aici in afara de cele de fotbal? Vrem sau nu, ne place sau nu, trebuie sa intelegem ca pe aici locuiesc 15% din populatia reala si prezenta a tarii. Chiar credem ca intr-un orasel de provincie, uitat de noi pentru ca asa vor ei, e mai usor sa umpli un patinoar la cateva meciuri pe zi decat in Bucuresti? Si cam ce imn le-ar fi cantat pustilor care joaca pentru Romania? Succes in continuare cu investigatiile si lasa articolele scrise pe genunchi cu telefonul la ureche pentru altii.

cris  •  20 februarie 2013, 8:54

♠tinu
Hai sa nici nu ne mai intereseze ce crede Ponta, cred ca ignorarea e cel mai bun tratament pentru astfel de aratari!
Si Doamne ajuta sa mai luam si noi cate o medalie la Jocurile de iarna, de acum inainte1

arbitru007  •  20 februarie 2013, 9:00

Tolo esti prafff.

Patinuarul din brasov a fost arhiplin la toate meciurile, iar la ciuc e o ruina de patinuar. Nu are nici o legatura etnia cu cetatenia, de ex pentru americani 50% din medaliati olimpici au origini ba poloneze ba mexicane…. .etc

Iti sta in gat ca la Brasov e cel mai misto patinoar din romania iar ala din buc se prabuseste.

Sa-ti fie rusine pentru acest articol.

iri  •  20 februarie 2013, 9:01

ce legatura are sportul, ce lagatura are Imre, sportivul care concureaza pentru Romania, cu arborarea pe institutiile publice a steagului Tinutului Secuiesc(intre noi fie vorba, un tinut care exista doar in mintile unora bolnavi, care nu-si cunosc istoria)? si pentru cultura ta generala, numele este unguresc nu secuiesc.

Cătălin Tolontan  •  20 februarie 2013, 9:11

Yo: ce ironic esti cu munca altora 🙂 Nu putem avea pareri diferite si sa ne respectam unii pe altii?
Ce legatura are Bucurestiul cu FOTE? Nu se puteau disputa meciuri aici, in Capitala, atit de departe de Brasov. In schimb, cluburile din Miercurea Ciuc si Gheorghieni au aplicat sa organizeze meciurile de hochei, dar Scripcaru a vrut tot. Asta am scris eu.

”Sa duci lemn in padure”? e un punct de vedere. Al meu e acela, ca in cazul asta, ciucanii meritau incurajati pentru traditia, pasiunea lor si pentru ca dau 90% din echipa nationala de hochei si dintre patinatori.

tatalor: nu e vorba despre etnie aici, ci despre celebrarea sportului intr-o zona traditionala

edi  •  20 februarie 2013, 9:18

Tolo, corect poate e o revansa… insa in sens invers, Brasovul a vrut sa demonstreze ca si la noi se poate ca si noi avem hochei, si sporturi de iarna ca indiferent de apartenenta federatiei se poate face ceva si in alta parte , nu doar la Ciuc.
As vrea sa te invit sa te uiti peste cifrele de participare la spectatori in Brasov ai sa vezi ce grad de sustinere exista. Corect si privarea atator parinti insa Ciucul e la 100 km disanta de BV mult mai usor muti parinti ultramotivati in comparatie cu staff de organizare suporteri si nu in ultimul rand Sportivi si tehnicieni…

Este o revansa, corect, insa o revansa a oamenilor de toate culorile politice( la CJ PNL, la CL PDL) de toate nationalitatile (romani,secui, sasi). Este o revansa a Brasovului la granita tuturor.

cristi  •  20 februarie 2013, 9:20

A luat imre doua medalii, dar aseara la hochei finlandezii ne-au scos din cap acest sport. Iar echipa nationala e compusa numai din unguri….

geo  •  20 februarie 2013, 9:28

In sporturile de iarna, ungurii din Miercurea Ciuc, Sf. gheorghe, Mures… din Ardeal sant majoritari in loturile Romaniei. Asta este si nu trebuie sa ne suparam, noi, romanii

Canizares  •  20 februarie 2013, 9:37

„Ce legatura are Bucurestiul cu FOTE? Nu se puteau disputa meciuri aici, in Capitala, atit de departe de Brasov. In schimb, cluburile din Miercurea Ciuc si Gheorghieni au aplicat sa organizeze meciurile de hochei, dar Scripcaru a vrut tot. Asta am scris eu.”

Tu ai idee ce distanţă este între Braşov şi cele 2 oraşe din secuime? Eu aş zice că aceste distanţe sînt comparabile cu Bucureşti – Braşov …

brouck  •  20 februarie 2013, 9:40

Sa le luam pe rand: „Nu se puteau disputa meciuri aici, in Capitala, atit de departe….” Brasov – Bucuresti 160, Brasov – Gheorgehni 150, nu luam in calcul sat olimpic, transport, cazare. Iar mondialul din Qatar, ce are traditional?
Politica ar trebui sa ramana in birouri, nu pe arenele sportive. Dar totusi vorbim de Romania sau ce a mai ramas din ea…

gigi  •  20 februarie 2013, 9:59

Catalin,
Daca la Miercure Ciuc ar fi avut loc una din disciplinele FOTE, Imnul Romaniei ar fi fost huiduit si intonat imnul secuiesc..
Sa nu te miri,daca medaliile lui Imre Emil, nu vor fi duse in ungaria !!

vlad  •  20 februarie 2013, 10:00

tolo nu ai dreptate. ai fost vrodata pe patinoarul din ciuc? esti ca in congelator. nu respecta standardele actuale nici pentru sportivi nici pentru spectatori. poate pentru un campionat national sau ceva regional asa mai mergea acceptat sa se organizeze dar pentru o competitie sportiva organizata sub egida CIO nu se pot accepta asemenea conditii nici pentru spectatori nici pentru sportivi. si apoi hocheiul deja inseamna ceva in brasov, vezi performantele echipei corona si emulatia creata de public in jurul acestei echipe. probabil ca esti prea napadit de ura pe acest pationoar din brasov incat sustii asemenea idei. hocheiul e un sport minunat care trebuie „exportat” in cat mai multe locuri din tara asta nu trebuie sa fie un apanaj strict al ciucului. in cativa ani daca echipa si clubul vor fi sustinute brasovul va deveni centrul de baza al hocheiului din romania. oricum e o rusine faptul ca bucurestiul capitala romaniei nu are un patinoar la standarde internationale lucru ce i doare pe multi si pe buna dreptate. aici cred ca ar trebui sa insisti cu niste articole si eventual o campanie de presa. toate cele bune!

Cătălin Tolontan  •  20 februarie 2013, 10:19

vlad: sigur ca am fost la ciuc. Dar patinoarul din Brasov ar fi organizat oricum patinajul.
N-am spus ca hocheiul e bine sa fie un apanaj al ciucului, ci ca acolo este epicentrul pasiunii.
Cum sa urasc un patinoar? 🙂 Nu urasc oamenii, cum sa urasc un obiect? Multumesc, m-ai inveselit ceea ce nu e simplu.

Si da, de acord, cu tine, e o rusine ca bucurestiul nu are un patinoar ca lumea. Rusine e a Bucurestiului, desigur.

citizen cc  •  20 februarie 2013, 10:35

Sunt discutii fara logica , Catalin si-a exprimat o parere si nu e cea mai rea…. Ceea ce este rau este faptul ca Bucurestiul nu mai are un patinoar , pe vremuri Steaua si Dinamo erau echipe care dominau hockeyul romanesc , acum polul sa-a mutat in Ciuc – este o pasiune a localnicilor asociata cu conditiile de clima .Deci , avem nevoie de patinoare in Bucuresti Galati – pana atunci csa nu-i mai blamam pe harghiteni ca le au .In legatura cu imnul sau etnia nu are sens sa discutam ,Imre ne-a facut mandri pe toti si cu totii ne-am bucurat pentru victoria lui . A nu te bucura de asa ceva inseamnac anu esti un om normal …

corona  •  20 februarie 2013, 11:06

Exact cum spuneau multi in comentarii patinoarul de la Ciuc e o ruina, chiar nu ar fi acum sa se desfasoare ceva civilizata acolo. Da, de acord, pasiunea ciucanilor este uriasa pentru hochei, dar din pacate asta probabil ii face sa isi piarda in dese randuri „uzul ratiunii”. Am foat la meciuri acolo, ca suporter el echipei din Brasov, si mi-am luat injuraturi mai urate ca pe stadioanele de fotbal.
Atmosfera la patinoarul din Brasov este incomparabila: civilizatie, respect… indiferent de numele adversarului. Iar in ultimii doi ani, de cand exista patinoarul, acesta se umple saptamanal la meciurile de hochei. Si e placut sa vezi in public femei si multi copii care vin din placere, tocmai fiindca atmosfera este deosebita.
Nu vad absolut niciun motiv obiectiv pentru care meciurile de hochei ar fi trebuit sa aiba loc la Ciuc si nu la Brasov. O demostreaza pana si numarul urias de spectatori prezenti pana acum.

vlad  •  20 februarie 2013, 12:45

Nu sunt de acord. Sigur, sunt de acord ca in judetele alea e centrul hocheiului din Romania… poate meritau sa organizeze niste meciuri (desi Brasovul a primit organizarea FOTE). Problema este ca nu ar fi fost recunoscatori nicio secunda Brasovului …

Yo  •  20 februarie 2013, 13:08

Domnule Tolontan,
Intentia nu a fost aceea de a ironiza munca altcuiva. Insa faptul ca raspunsul Dvs. la comentariul meu a fost mai lung decat articolul demonstreaza intr-o anumita masura ca am avut dreptate sa consider articolul unul scris in graba. Greseala mea ca eram obisnuit cu articole construite in asa fel incat sa ia in consideratie cat mai multe aspecte si posibile opinii. Si le consider mai bune pe acelea.
In ceea ce priveste patinoarul in Bucuresti, nu stiu de ce consideram ca e mai usor mai intai sa-l facem si dupa aceea sa vedem pentru ce-l facem. Si demonstratia o vom avea in scurt timp din partea imensului stadion pe care ni l-au facut in Bucuresti si care cred ca se va umple de maxim 2 ori in urmatoarea jumatate de an. Dar important e ca s-a bifat, conteaza ca este, ce daca nu trebuia sa fie atat de mare si scump.
Organizarea unei competitii majore la nivelul nostru nu putea decat sa impulsioneze construirea unui patinoar intr-un oras care, repet, aduna 15% din populatia Romaniei. Poate atunci puteam sa asteptam sa apara juniori cu nume de Popescu sau Ionescu, cu toate ca nu originea etnica a numelor este lucrul important. Dar mi-e greu sa cred ca vor apare noi Geru, Daia, etc. pe patinoarul de la Moghioros sau pe cel din Cismigiu. Daca vrem sa facem selectie de copii in 2 orasele de marimea Voluntariului atunci vom avea mereu rezultatele din ultimii 20 de ani. Eu zic ca mai bine incercam sa vedem daca polonezii, nemtii, romanii, moldovenii sau rusii din Bucuresti sau de oriunde din Romania nu pot fi cel putin la fel de talentati ca si „ciucanii”. Mi se pare o legenda fortat creata, mai ramane sa ni se spuna ca le taie motul cu patina.
Oricum discutia despre hochei este lunga si poate o veti aborda vreodata cu multa atentie.

vasile  •  20 februarie 2013, 15:53

FOTE trebuia organizat intr-o singura localitate – BRASOV !
La Ciuc e o mizerie de patinuar, ne faceam de bacanie ducand copii de 15-17 ani acolo !
Aici nu e vorba de ambitie prosteasca a lui Scripcaru, e vorba ca un sat olimpic trebuie sa fie cat mai adunat si deplasari cat mai scurte !
Este d.p.d.v. organizatoric, elementar !
Ca ziarist sportiv trebuia sa stii treaba asta !

Cătălin Tolontan  •  20 februarie 2013, 16:18

vasile: dumnezeule, uneori ma gindesc cum de sinteti atit de categorici, negindindu-va, nici un moment, ca nu aveti dreptate.

Cind se organizeaza o astfel de competitie se iau in calcul mai multe lucruri. La TOATE Jocurile Olimpice exista sate olimpice separate de cel mare, dedicate bazelor ceva mai indepartate. De pilda canotajului, fotbalului, yachtingului.
Crede-ma ca stiu despre ce vorbesc.

Clau  •  20 februarie 2013, 22:31

D-le, cate secunde ar fi fost auzit imnul Romaniei de injuraturile tribunei? De ce sa mergi acolo cand te injura si te scuipa pe drapel de cate ori au ocazia?E frumos sa scrii din redactie, hai in Transilvania sa vezi cata ospitalitate iti dau ungurii daca nu te cheama basescu!

ciucan  •  23 februarie 2013, 17:45

SARAC ESTI TU, tolo! Si nu financiar cu mintal.
Ce are pasiunea cu saracia? La tine asa o fi… Pasiunea ta pentru prostie este direct proportionala cu saracia mintala.
La noi pasiunea vine din traditie, se mosteneste, se invata in familie.
La fel si seriozitatea si perseverenta la antrenamente, dorinta de a fi cel mai bun. Medaliile nu au aparut din senin, si nici rezultatele de 20(30)-0 la meciurile dintre echipele de hochei din Ciuc si cele din Bucresti.
Sau tot din cauza saraciei vazuta doar de tine ii umilesc pe Bucuresteni la orice categorie de varsta?

Comentează