Inexplicabilul domn Boucaut

E minutul 80. Chipciu îl lovește clar cu talpa pe genunchi pe dinamovistul Matei. Faza se petrece în careul Stelei. E 1-1 și, în mod normal urmează un „roșu” și penalty, dar arbitrul refuză evidența. Și, în loc de penalty pentru Dinamo, Steaua înscrie în fazele următoare: 2-1. Meciul se încheie cîteva minute mai tîrziu, cu 3-1.

duminică, 4 noiembrie 2012, 11:44

E minutul 80. Chipciu îl lovește clar cu talpa pe genunchi pe dinamovistul Matei. Faza se petrece în careul Stelei. E 1-1 și, în mod normal urmează un „roșu” și penalty, dar arbitrul refuză evidența. Și, în loc de penalty pentru Dinamo, Steaua înscrie în fazele următoare: 2-1. Meciul se încheie cîteva minute mai tîrziu, cu 3-1.

Sensul rezultatului e corect, pentru că Dinamo s-a speriat de propriul avantaj, după ce deschisese scorul. Dar una e justiția fotbalului și altceva e injustiția arbitrului. Discutăm, dacă vreți, pe două planuri paralele, deși cine poate spune cum arăta meciul dacă belgianul Alexandre Boucaut ar fi acordat penalty și „cîinii” înscriau?!

Supărător este faptul că belgianul a avut trei faze la limită de judecat și pe toate trei le-a înclinat spre Steaua. O proporție anormală a deciziei, una care te pune pe gînduri.

În minutul 34, Chiricheș îl busculează pe Curtean, blocaj cu șoldul în careul Stelei, dar arbitrul decide că jocul poate continua. Cu totul altă măsură aplică în minutul 63, cînd Cătălin Munteanu pare că-l dezechilibrează în săritură pe Chipciu. Reluările nu sînt clare, dar dacă a existat contact e penalty întrucît Chipciu era în săritură. Să-i dăm credit arbitrului, însă totul se dărîmă în ceea ce privește corectitudinea lui în faza din minutul 80, cu talpa lui Chipciu!

Steaua a fost mai bună. Dinamo a fost regretabil de temătoare pentru suporterii ei tocmai cînd destinul îi zîmbise.

Dar ceea ce a făcut Boucaut nu e deloc normal și, din păcate, prestația lui nu e nici măcar în normele logice ale erorii, ci mai degrabă în cele ale slăbiciunii omenești.

Comentarii (291)Adaugă comentariu

Dragos  •  4 noiembrie 2012, 23:52

Dumneata ai idee in ce situatii se dau rosu? Este o situatie iminenta de gol cumva? Eventual poti sa dai al doilea galben pentru Chipciu. Dar e mai bine sa trancani decat sa judeci nu domnule Tolo?

seby  •  4 noiembrie 2012, 23:54

si uite asa apare ciobanul si spune ca a fost mai buna decat dinamo…daca era si arbitrul corect poate altfel se juca ..asa insa…s-a scris si istoria acestei partide…RUSINICA….poate ca steaua nu avea de arbitraj insa in seara asta a aratat ca este neputincioasa fara ajutorul acestuia

horhe  •  4 noiembrie 2012, 23:54

poate ar trebuie totusi intridus arbitrajul video. nu e posibil sa fie stricate atatea meciuri de „erori”. si nu ma refer numai la meciul de azi. juve a deschis scorul dupa un offside urias, si cate si mai cate. sa fie ceva cum sunt challenge-urile la tenis.

George  •  4 noiembrie 2012, 23:55

Aveti perfecta dreptate, arbitrul ne-a ajutat sa castigam azi. Desi am fost peste Dinamo, ne-a facut meciul cadou, intrucat noi n-am fost in stare sa o bagam in ate. Arbitrajul a fost praf, cu parere de rau pentru Dinamo!

criticul  •  4 noiembrie 2012, 23:55

Domnule Tolontan, va credeam cel mai bun gazetar…Si Steaua a avut 2 penalty-uri neacordate…

sorry  •  4 noiembrie 2012, 23:55

Da ce sa zic….Nu ma mira…remarca unui dinamovist.scrie intr-un colt ca Steaua a jucat bine…de dinamo ca e praf mai nimica

Dante  •  4 noiembrie 2012, 23:56

Catalin Munteanu trebuia sa ia galben la faza penaltiului ? Fault din spate in careu.Fiind al doilea ramanea Dinamo in 10 din min 63 ? Multumesc.

d  •  4 noiembrie 2012, 23:56

Poate mai citesc si oile fara creier care se perinda pe site-ul asta cateva parareri pertiente , a unor ziaristi, care toti, au vazut clar ca arbitrul a avantajat clar steaua, si a furat-o pe Dinamo. Fotbalul se joaca pe punte, si Dinamo arbitrata corect, azi luat 3 pct, chiar daca steaua a dominat steril, a avut posesia, dar fara ocazii de gol, pana la 11m n-a avut nici o situatie clara de gol.

Alex  •  4 noiembrie 2012, 23:56

Adica, ce vrei sa spui cu slabiciunea omeneasca??? slabi au fost cateii de la dinamo, nu au facut nimic pe teren

chronic  •  4 noiembrie 2012, 23:57

adica am castigat cu arbitrii. bravo… alte doua tineri si impingeri in careu la rusescu si la costea nu le-ai mai vazut. la cate meciuri inclusiv cu steaua au castigat ei cu arbitrii…..

alex  •  4 noiembrie 2012, 23:57

suparator este faptul ca PRESA il lauda pe cioban si nimeni nu pomeneste de gravele erori de arbitraj.Pe digi sport este o emisiune in care ciobanul este lins de Ilie Dumitrescu in stanga si de realizator in dreapta si NIMENI nu a adus in discutie cele 2 faze.Pacat ca sunt tot mai putini realizatori de emisiuni sportive cu adevarat profesionisti.

strajerul  •  4 noiembrie 2012, 23:57

proba video si se rezolva si asta

sandel  •  4 noiembrie 2012, 23:57

Esti sigur ? Baietii aia s-au aruncat impreuna in acelasi timp, ca un dans sincron in apa! Daca nu te-as stii dinamovist te-as crede , dar asa scrii frumos

berygu  •  4 noiembrie 2012, 23:57

a fost mai greu meciul cu Chiajna…aia parca mai ieseau si pe atac

Piciu’  •  4 noiembrie 2012, 23:57

Hai sa fim seriosi, sigur, la TV cu ‘jdemii de reluari, putem spune ca a fost un contact, dar in teren a fost o aglomerare de jucatori, 3, iar din unghiul de unde s-a aflat arbitrul, nu se putea vedea acea busculada, pana la urma. In plus, nici asistentul nu putea vedea bine faza. Arbitrul are circumstante atenuante.

Mai bine s-ar remarca faptul ca Dinamo nu a jucat mai nimic, in afara de faza golului, iar Steaua a inscris 2 goluri din actiune + penalty transformat. As spune ca Steaua chiar nu a facut un meci senzational, dar poate nici nu avea cu cine, caci Dinamo a cam refuzat sa joace… Rusinica Bonetti-catenacio… Adevarul se va vedea joi la Molde, vorbim atunci.

strajerul  •  4 noiembrie 2012, 23:58

dar nu o sa convina multora

Dan V.  •  4 noiembrie 2012, 23:58

Primele două faze au fost judecate corect. Nicăieri nu se dă penalty la acel blocaj cu șoldul, iar faptul că a fost împingere în săritură la Chipciu este evident.
A treia fază a fost, într-adevăr, de penalty. Însă era foarte greu de văzut la viteza normală de joc. Practic au fost 3 jucători care s-au prăbușit unul peste altul, la o fază rapidă, și stelistul l-a împiedicat în cădere pe Matei. Este o greșeală omenească. E bine că avem arbitri străini, tocmai pentru a elimina suspiciunile de corupție.

Serghei  •  4 noiembrie 2012, 23:59

Au fost doua penalty-uri, unul clar la Munteanu si altul si mai clar la Chipciu. La Chiriches nu a fost nimic clar, dupa cum nu a fost nimic clar la faza cu Costea. Arbitrul a gresit in favoarea Stelei, dar am mai vazut penalty-uri nedate si in Champions League. Chelsea a avut vreo 3 cu Barca, iar Barca a avut la randu-i tot vreo 3 cu Inter. Sa fim seriosi. Arbitrul a gresit, dar a existat doar o singura echipa pe teren in seara asta. Principala stire azi e ca Steaua a fost mult peste Dinaom ca joc si ca rezultat. Greseala arbitrului trece pe planul doi cum s-ar zice.

Florin  •  5 noiembrie 2012, 0:00

Buna analiza, de acord eu sunt dinamovist Steaua a meritat victoria dar nu sunt de acord cu deciziile arbitrului a fluerat clar pentru gazde a fost luat de val.

baloogabi  •  5 noiembrie 2012, 0:00

am un singur lucru de spus: DEACONU

cri  •  5 noiembrie 2012, 0:00

Corect in ceea ce priveste faultul aspura lui Matei , dar de ce sa nu privim si inspre cealalta poarta ,in celalat careu unde daca ai dat penalty pt Steaua la faultul lui Munteanu , puteai da si mai inainte cu cateva minute la o faza identica in careul dinamocit ,un jucator de la dinamo il impinge in saritura pe costea sau rusescu nu mai stiu exact …Multe cartonase neacordate la faulturile dinamovistilor, la steaua cel care trebuia acordat si nu a fost era in primele minute la rusescu asupra lui pulhac.Va ca multi se resemneaza cu arbtrul si nu digera usor infrangerea asta si diferenta clara de valoare.Cate suturi , cate faze constructive , de cate ori au trecut cu mingea la picior centrul terenului dinamovistii.Bine ca nu a fost arbitru roman….

peppe  •  5 noiembrie 2012, 0:00

pai d-le Tolontan,cum sa nu cistige steluta cind era clar,ca dragomir si arbitrii Romani si mmmul care da declaratii de rahat la digi,au adus arbitrii belgieni,avea curaj arbitru sa dea 11 m?chiar daca a fost f clar,steaua e o rusine

samertx  •  5 noiembrie 2012, 0:00

Domnule, discuții în planuri paralele se fac când există planuri paralele. Domnul arbitru a fost adus să presteze în același plan cu noi, iubitorii de fotbal. Și a dat chix, sorry.

Cipri  •  5 noiembrie 2012, 0:00

Acest mizerabil si-a batut joc de Dinamo!!degeaba vorbeste Becali si distrusul ala de MM ca spulbera ei tot..s-a vazut clar azi ca s-a arbitrat intr- singura directie.Steaua a fost mai buna,Dinamo a stat foarte bine tactic,dar ce s-a intamplat in seara asta ma face sa ma gandesc daca se mai intampla ceva normal in fotbalul romanesc.Cu stima,domnule Tolontan.

Maradonel  •  5 noiembrie 2012, 0:01

Respect Catalin Tolontan!!!

Ce hotie!  •  5 noiembrie 2012, 0:01

Asa hotie ca-n seara asta nu am vazut in viata mea!!!INCREDIBIL!Penalty Dinamo in prima repriza,neacordat!Simulare grosolana Steaua in a doua repriza,se da penalty!La 1-1,Dinamo are un penalty extrem de clar,cu eliminarea fundasului stelist,arbitrul nu da nimic!
Asa castiga Steaua campionatul!

MARIAN  •  5 noiembrie 2012, 0:01

IN FINE, EXISTA SI UN OM CORECT IN ROMANIA CARE A VAZUT CUM TERBUIE ACEST MECI. TREBUIAU ACORDATE CLAR 2 PENALTYURI LUI DINAMO. STEAUA A AVUT POSESIE, DAR ATAT, DINAMO A FOST MAI PRAGMATICA. PACAT DE ACEST CACAT DE ARBITRU

Marc  •  5 noiembrie 2012, 0:02

Da, e corect ce spui, mai putin faza cu „Dinamo mai slaba”. In semifinala Celsea-Barca cine a fost mai buna? Sunt rapidist si nu nu pot fi acuzat de parti-pris. Dupa mine, Dinamo a jucat exact ce si-a propus. Au cedat deliberat posesia, numai ca nu le-a iesit. Cel putin, nu in repriza a doua. Si nu numai din cauza ei, ci mai mult din cauza arbitrilor.

Adi  •  5 noiembrie 2012, 0:02

Dinamovistul din tine, iese la suprafata, Tolontane!

tony  •  5 noiembrie 2012, 0:02

dar in min 63, la faza penalty-ului, nu e galben la Catalin Munteanu? al doilea evident?

serios  •  5 noiembrie 2012, 0:02

Penlaty clar in minutul 80 pt Dinamo, dar mingea trebuia data afara deoarece Pintilii era pe jos de ceva vreme! iar cu 20 de secunde inainte a fsot penalty la fel de clar la Mihai Costea parca, dar Digisport ne-a privat de o reluare. Inainte sa primeasca Steaua penalty la Chipciu, a fost din nou, penalty pentru Steaua. A fost o singura echipa pe teren, imi pare rau pentru TOT ce se intampla la Dinamo.

Adi  •  5 noiembrie 2012, 0:03

Corect, arbitrul a gresit, probabil pentru ca e slab. Dar cand n-ai ocazii, dai un gol norocos si incerci sa pacalesti fotbalul un meci intreg, e cam jenant sa te legi de arbitraj.

Hello  •  5 noiembrie 2012, 0:04

Ok sa inteleg ca te deranjeaza cand o echipa castiga pe merit, asta este tolo !

don  •  5 noiembrie 2012, 0:04

O rusine de arbitraj nu conteaza cat de bine joci daca egalezi dintr-un penalty inventat si refuzi la ceilalti unul mai clar cred ca de vina este acela din federatie care decide ce rapandule din strainatate vin la meciurile noastre si le fac praf…..

Claudiu  •  5 noiembrie 2012, 0:04

Arbitrul a viciat scorul. 4 greseli evidente in favoarea stelei care au influentat jocul:
1. chiriches il faulteaza pe curtean in careu din postura de ultim jucator, deci e penalty si eliminare
2. chiriches a primit galben la un fault cu talpa sus, trebuia eliminat
3. „faultul” lui catalin multeanu a fost inventat ( in momentul cand steaua nu reusea sa marcheze a inceput sa se „arunce” in careu, numai in repriza a doua)
4. matei e faultat in careu in postura de ultim aparator, penalty si rosu pentru chipciu.

Oare chiar ar fi castigat steaua fara aceste greseli imense in favoarea ei?

Ioas  •  5 noiembrie 2012, 0:05

poate ai dreptate, dar pe langa ce spui tu au mai fost inca 3-4 faze in care se putea da penalty Stelei.. faza la care nu au fost reluari dar care sunt discutabile… te rog sa analizezi meciul in ansamblu nu doar la ce sau dat reluari… asa e normal…

alex  •  5 noiembrie 2012, 0:05

dar de ce nu se vorbeste si de toate penaltyurile cu care dinamo a „castigat” cateva meciuri? de ce nu se vorbeste de toate furturile factue impotriva noastra? impresia pe care o lasati(si nu ma refer la tolonta, ci la toti) este ca gelozia va omoara. Steaua isi revine usor usor si cam redevine echipa pe care o stie toata tara. dinamo poate sa traga de timp intr-un meci pentru ca e echipa de pluton, Steaua daca o face se scrie in presa 5 zile la rand. Steaua cand bate o face cu stil, dar voi nu faceti decat sa scrieti de alte si alte bazaconii. priviti clasamentul si scrieti despre faptul ca echipa asta nu are adversar in Romania, nu ca un caine s-a impiedicat intre 4 dungi albe..

deaq  •  5 noiembrie 2012, 0:05

Adevarat Dinamo tematoare in avntaj,steaua a pus presiune,arbitrasul belgian lipsit de experienta care la noi ar arbitra in liga a-3-a spre a-4-a a facut pulbere un meci care in proportie de 70% il castiga Dinamo dupa cum arata desfasurarea actiunii pana in momentul presupusului penalty. Un articol realist….felicitari domnule ziarist

Razvan  •  5 noiembrie 2012, 0:05

Tin cu Steaua si sunt perfect de acord. Nu conteaza cine domina meciul, daca o echipa are penalty, iar la Matei a fost penalty clar, trebuie acordat. Ma bucur ca a castigat Steaua dar tin minte nenumarate cazuri in care Steaua a fost dezavantajata cum a fost si azi Dinamo si pentru ca in acele cazuri am fost foarte revoltat, acum trebuie sa spun ca, desi Steaua a jucat mai bine, Dinamo ar fi putut sa scoate cel putin un egal. Si putin off-topic, domnul tanase este tot slab. Daca ar fi scos o perioada din primul „11” echipa ar mege mult mai bine.

kimm  •  5 noiembrie 2012, 0:06

Sa va fie rusine cu persoanele sau asa spus „comentatori” dinamovisti
Puneti macar oameni impartiali…
SA VA FIE RUSINE cu mesajul pe care il transmiteti, in prima repriza ce penalty au vazut prezumtii dvs „comentatori”????
Iar in repriza a doua inainte de faultul la matei, in ce mod a fost impins M Costea???? Ati dat reluari cu acea faza!!! NIMIC A FOST penalty clar, dar prezumtii dvs comentatori sau cum se pot numi au insistat DOAR pe faza cu matei.
SUNTETI o rusine, ca televiziune, ca servicii, doar suntem in Romania…..

Sorin  •  5 noiembrie 2012, 0:06

Dinamo nu merita sa conduca de aia nu a dat penalty arbitrul.E si el om si vede ca o echipa are noroc sa inscrie un gol pe contraatac nu mai si el penalty in conditiile in aceaechipa nu joaca nimic.Si penalty clar?de unde asa clar ,comenatatorii si-au dat seama deabia la reluare asa de clar a fost sa fim seriosi.De ce nu spui si ca dinamovistii trebuia sa dea mingea afara pt ca pintili era cazut la mijlocul terenului?Per total dinamo a jucat aproape deloc ,steaua a fost mai buna si a meritat victoria .Dinamovistii credeau ca ne bat cu un gol norocos de contracatac la noi acasa?sa fim seriosi,pacalesc fotablul de luni de zile si era sa il pacaleasca si azi.Victorie meritata a stelei.Dinamo a incercat sa joace cum a facut chelsea anu trecut,numai aparat si cmingi lungi-cel mai urat fotbal posibil.Echipele care refuza jocul merita sa piarda.Nu conteaza ca iei 3-4 goluri,dar joci deschis arati ca esti fotbalist.Nu parchezi autocaru in poarta

tot alex  •  5 noiembrie 2012, 0:06

ma rog sa nu fiti sanctionat de ”’sefi”’ pentru ca ati adus in dicutie faza din min 81 si incercati sa fiti un jurnalist sportiv PROFESIONIST.PS_-pacat ca acesti jurnalisti sunt pe cale de disparitie,iar cei care totusi au depus un efort sa ajunga jurnalisti se vand asa de ieftin unor oameni cu 4 clase fosti borfasi care acum sunt milionari.

Luciann  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Se numeste respect favorizant parca asa zicea Dinu!

Alex  •  5 noiembrie 2012, 0:09

foarte corect, Catalin. Multumim, nu ne asteptam.

In prima repriza este obstructie la Curtean cel putin. La Chipciu, nici vorba de fault, la Matei fault si eliminare.

mircea  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Si Steaua a avut 2 faze discutabile. De fazele acelea nu pomenim nimic?

adrivali  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Imi pare bine pentru tine ca esti corect si ai scris ceea ce a fost evident, dar in acelasi timp imi pare rau, pentru ca o sa te injure stelistii tai, dar ma gandesc ca ai vrut sa fii corect chiar daca multi stelisti spun ca nu este adevarat ca a fost ajutata de arbitru.

MarsMely  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Eu as propune sa analizam meciul per total. Parerea mea este ca inflamati aiurea spiritele judecand doar o faza din meci.
Chiar daca arbitrul a judecat gresit o faza, de unde si pana unde il declarati stelist?
Ps. Cum comentati faultul in careu la Mihai Costea? Acolo dinamovistul a jucat picioarele stelistului, nicidecum mingea.

Flaviu  •  5 noiembrie 2012, 0:09

E foarte posibil ca la faza din minutul 80 sa fie offside inainte de fault. Preia tucudean dar Matei continua faza. De vazut in ce pozitie e Matei fata de Chipciu in momentul in care Tucudean da minge in fata. Mai departe, cu siguranta a fost fault.

Iulix  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Tolontane , eu stiam că ai fost şi eşti împotriva Stelei ( nu ştiu cu cine simpatizezi cu adevărat dar clar esti împotriva Stelei ) dar puţină luciditate poţi avea ! Similară cu faza lui Chipciu a fost una mai înainte la Rusescu , dar nu poţi avea pretenţii când se termină 3-1 !!!

Catain B.  •  5 noiembrie 2012, 0:09

Este adevarat ce spui, Catalin. Am vazut meciul de la cateva mii de kilometri distanta. Problema mi s-a parut alta,pe langa arbtirajul acestui domn. Munteanu nu a jucat nimic,dimpotriva a provocat un penalty;Danciulescu spune tot timpul ca este un pofesionist,dar in seara asta…Pe de alta parte, mi s-a parut ca Bonetti a gresit, atunci cand a inceput cu acel Alvarez. Cam multe ciudatenii la acest meci. Si vorba ta, asta nu scuza cu nimic meritele Stelei, care totusi astazi parca nu a mai alergat ca de obicei. Unii l-au prins pe un ciclist de renume,oare noi n-am putea sa dovedim niste chestii? Sau nu vrem….Una peste alta, copie la indigo. Si inca ceva: de astazi mi-am jurat sa nu ma mai uit la „fotbalul” romanesc.Si o voi face. Ultima problema ar fi aceea ca antrenorul lui Dinamo n-ar trebui demis; ar trebui demisi multi altii care se invart in jurul acestei echipe. Stelei i-au trebuit doi ani sa ajunga aici; macar sa-l lase pe asta un an in pace,poate,poate….Nici Lucescu nu a facut echipa intr-un tur de campionat; a avut nevie de niste ani,multa munca si multa intelegere. In rest, o zi buna si succes echipelor noastre in cupele europene.

Comentează