Australia îi vrea!

Belu și Bitang și-au declarat contractul încheiat și misiunea îndeplinită. Continuarea e indecisă, ”vom hotărî cînd vom avea toate datele”. Belu a vorbit despre “alte țări” care caută antrenori. “Alte țări”, adică Australia, au pregătit o ofertă pentru cei doi

joi, 9 august 2012, 1:00

Belu și Bitang și-au declarat contractul încheiat și misiunea îndeplinită. Continuarea e indecisă, ”vom hotărî cînd vom avea toate datele”. Belu a vorbit despre “alte țări” care caută antrenori. “Alte țări”, adică Australia, au pregătit o ofertă pentru cei doi

De Mirela Neag, Cătălin Tolontan și  Raed Krishan (foto)

„Bilanțul”, așa i-a spus ieri Mariana Bitang conferinței de presă cu tema gimnastică de la Casa României. Antrenorii au admis că „ni s-a terminat contractul” și au spus că „decizia contiuării sau nu o vom lua nu acum, ci mai tîrziu, desigur, dacă cineva ne va propune să continuăm”.

Ce înseamnă mai tîrziu? „Lucrurile acestea durează cîteva luni”, a spus Ioan Dobrescu, secretarul general al COSR. „Poate mai repede”, a intervenit Adrian Stoica, președintele Federației de Gimnastică.

„E nevoie de un nou proiect pentru ciclul olimpic”, a conchis Octavian Morariu.

E clar că se va măsura și abia apoi se va tăia.

Și mai e clar că, în ciuda zîmbetelor pe durere, ca exercițiile!, Belu și Bitang au o serioasă rezervă de a mai continua. Sînt prea puține gimnaste, prea puține resurse și prea mult stres, asta e ideea, citiți interviul cu Belu!

În rest, Sandra Izbașa și Cătălina Ponor au mulțumit antrenorilor și s-au declarat mîndre de ceea ce au izbutit, iar sportivele și șeful federației au dat dovadă de fair-play, „medalia americancei la bîrnă a fost meritată”.

„Gimnastica a supraviețuit”, a conchis Bitang, semn că, în fapt, se așteptau la mai mult de trei medalii, dintre care una de aur, dar că, tot după expresia ei, „cine știe, poate atît meritam aici, la Londra”.

Stoica: „Arbitrajul a fost corect”

Președintele Federației Române de Gimnastică a explicat ieri, pe îndelete, că cele două momente care au înfierbîntat România, contestația cîștigată de americani pentru „bronzul” de la bîrnă și clasamentul final de la sol, unde inclusiv publicul din sală a văzut-o pe Ponor mai bună, au fost tratate corect de arbitri.

„La bîrnă, totul a fost regulamentar”, a zis și Belu, chiar dacă a adăugat că „în calitate de antrenor, cred că a fost la limită faptul că i-au urcat nota de pornire americancei”. Stoica a fost mai decis, spunînd că „știu că e greu de explicat publicului, dar a fost corectă decizia juriului care superviza. Arbitrele nu-i dăduseră o zecime”.

Și în privința solului, Stoica a repetat că „execuția Cătălinei a fost mai bună, dar nota de plecare a americancei a fost atît de mare încît nu putea fi recuperat handicapul. Publicul a rămas cu senzația execuției Cătălinei, dar specialiștii au înțeles despre ce e vorba. Știu că e frustrant, dar o felicit pe Ponor pentru fair-play”.

 “Să nu vorbim despre oferte din străinătate”, au spus cei doi în conferinţă. Dar Belu a adăugat: “Da, Marea Britanie caută un antrenor pentru gimnastică, sînt și alte ţări, dar nu vreau să vă dăm idei”. “Alte ţări” înseamnă Australia, care i-a căutat pe cei doi, pregătindu-le o ofertă.

„Nu arbitrii au greșit, ci eu! Dacă făceam la bîrnă exer cițiul de la echipe și aterizarea de aseară aș fi luat aurul” Cătălina Ponor

Larisa în lacrimi: „Toți învățăm din erori”
 Finalul conferinței a găsit-o pe Larisa Iordache în brațele celor doi antrenori, care au suplinit un scaun inexistent. „Sînt tristă, dar ambiționată. Toți învățăm din erori și mă gîndesc cu ambiție la următoarea Olimpiadă”, a spus cea care era văzută de presa străină drept unul dintre starurile Jocurilor de la Londra.

Lucrul pe care trebuie să-l învețe Larisa e să comunice mai bine, să nu ascundă suferințele medicale și să-i lase pe alții deocamdată să ia deciziile grele pentru ea” Mariana Bitang

 

Octavian Belu nu crede că va mai semna un nou contract cu FRG sau COSR: „Poate ca supervizor la lot”


Antrenorul lotului olimpic feminin susţine că viitorul apropiat al gimnasticii româneşti se rezumă la o singură sportivă: Larisa Iordache

De Mirela Neag

– Domnule Belu, vă veţi implica într-un nou proiect pe patru ani?
– Aştept înainte să văd cu ce program va veni federaţia şi apoi mă voi decide.

– Totuşi, ştiţi care este situaţia gimnasticii feminine din ţară.
– Da. Şi ştiu că va trece printr-un moment foarte dificil. Acum, practic, nu se poate încropi nici o echipă. Mă uit la fetele de aici şi observ că Bulimar şi Chelaru sînt gimnaste muncitoare, dar fără perspectivă. Şi rămînem doar cu una. Larisa Iordache. La Mondialele de la anul nici nu ai cu cine să te prezinţi…

– Dar este echipa de junioare medaliată cu bronz la Europenele de la Bruxelles…
– Aceea este o echipă deja închegată, care îşi are propriii antrenori. Nu pot eu să mă duc în locul lor. Şi, oricum, eu la Deva nu mă mai întorc niciodată. Mi-au ajuns 25 de ani!

– Şi ce veţi face atunci?
– Eu şi Mariana Bitang sîntem veniţi prin detaşare la federaţie. Eu am postul meu de director la Academia Olimpică. O să ajutăm în continuare gimnastica, dar poate ca supervizori, exact lucrul pentru care ne-am întors acum doi ani, dar am ajuns să ne implicăm de tot.

Comentarii (34)Adaugă comentariu

gogu  •  9 august 2012, 1:27

Dupa o declaratie de genul acesta „Mă uit la fetele de aici şi observ că Bulimar şi Chelaru sînt gimnaste muncitoare, dar fără perspectivă” ce trebuie sa faca cele doua gimnaste. Sa se lase de gimnastica, nu? Si asa si-au irosit o parte importanta de viata pentru ca atunci cand ajungi la maturitate sportiva (ele sunt inca copile) sa-ti spuna cel mai titrat antrenor ca trebuie sa te lasi de gimnastica.

visan  •  9 august 2012, 1:44

la sol arbitrajul nu a fost ok. poate ca nota de plecare a fost mai mica decat a americancei, dar exercitiul Catalinei a fost mai bun si cu toate astea a avut nota 9.00 la executie in timp ce americanca a primit 9.100 la executie

Adi  •  9 august 2012, 2:09

Oricum inafara de australia pot sa pariez ca si federatia din Brazilia o sa faca o oferta. Isi doresc medalii la propia olimpiada.
Acesti 2 oameni nu trebuie sa plece….. dupa parerea mea sunt singurii care pot construii o echipa de la 0 cum au mai facut iar cele mai recente exemple sunt Sidney Atena si Londra.
Insa trebuie o investitie in gimnastica pt a avea rezultate.

laurentiu  •  9 august 2012, 2:30

„Bulimar şi Chelaru sînt gimnaste muncitoare, dar fără perspectivă” – cata duritate si cat de dezarmanta este fraza asta. Bietele fete. Noi, simpli iubitori de sport, poate ca nu vedem si nu intelegem ce ar trebui sa aiba o sportiva/gimnasta, dar sa spui despre 2 fete de la lotul olimpic, medaliate, ca sunt fara perspectiva…. oare nu e cam mult?
Mai pune-le pe fetele astea 2 sa faca gimnastica acum, le-ai taiat tot elanul. Cert e ca fara Belu si Bitang, am fi fost 0 la gimnastica. Acesta este crudul adevar, din pacate. Sa fim mandri ca s-au nascut Romani si au adus zeci de medalii acestei tari, pt ca aceste performante li se datoreaza in proportie de cel putin 75%, restul apartine gimnastelor.

Intrigatul  •  9 august 2012, 2:34

Incep cu urmatoarea afirmatie: Commentul meu este off topic. De asemenea, tin sa mentionez ca am urmarit olimpiada aproape in totalitate, in fiecare zi, 24/7. Fotbalul nu este o pasiune de a mea, asa ca o data la 4 ani ma refugiez in JO. Este primul meu post pe gsp cu toate ca sunt un cititor fidel (am abonament de aprox. 7 ani la versiunea scrisa). Ceea ce m-a intrigat pe mine in legatura cu evolutia delegatiei noastra este mentalitatea. Trecand peste faptul ca, in majoritatea tarilor este de la sine inteles importanta pshihologului intr-un lot olimpic, au fost doua momente, care… eu pur si simplu nu le-am inteles. 1. Daca ati urmarit momentul in care A. Dumitru a castigat in semifinale (apare la un mom. dat dl. Tiriac) ea declara, scos oarecum din context: „Asta a fost lupta” (referindu-se evident la sf cu japoneza). 2. Hora fericirii dupa castigarea sf cu Rusia la scrima. Evident apreciez din toata inima performantele sportivilor nostri, mai ales ca am facut judo de performanta 6 ani. Ce vreau sa sublinieza este cruciala diferenta intre fericire si exuberanta. Dc prima iti da aripi, energie si te poarta catre victorie, a doua te deconecteaa (din proprie experienta). De aceea consider cel putin gresita abordarea sportivilor nostri inaintea „marii finale”. Clar o medalia olimpica trebuie sarbatorita dar nu inainte de momentul decisiv, adica marea finala. Ca un argument, urmariti reactia lui Matsumoto ( castigatoarea la categoria C. Caprioriu) dupa semifinale… concentrata, in ritm, atenta doar la indicatiile antrenorului. Am postat acest mesaj deoarece astept opinii pertinente, care sa ma faca sa inteleg nedumeririle mai sus postate.
P.S. Am ales sa postez aici deoarece sunt convins de faptul ca un nr. mare de useri vor accesa articolul si implicit cresc sansele la un raspuns coerent, logic si documentat. Scuze de lungimea textului.

A.D.  •  9 august 2012, 3:41

Domnule Tolontan,

Da, despre neputinta de a mai trai din vechea glorie si vechea traditie (si nu doar in gimnastica!) am vrea sa ne spuneti.

Despre perspectivele reale ale sportului romanesc ce ne puteti scrie ?

A.D.  •  9 august 2012, 4:47

Ascult „rectificarea” adusa de Catalina Ponor propriei declaratii anteriore.

Urata lume. Si sportul, si CCR … nimeni nu face exceptie (nici macar eu; dar de la mine n-am pretentii!) …

Moderare placuta.

alex  •  9 august 2012, 6:54

@intrigatul suntem, am fost si vom fi mereu un popor de tarani. Ca s-au mai ridicat cate unii, au fost exceptii. Nu suntem cuceritori ca turcii, nu avem seriozitatea nemteasca sau ambitia americanilor. Mergem la mica ciupeala, vrem doar calea usoara de fiecare data si adoram zicala: las-o asa ca merge asa, ne-am obisnuit cu ea. Atata timp cat se promoveaza mediocritatea peste tot nu o sa evoluam ca natie. Si nu doar in sport, in oriceeee domeniu. Eu nici dupa atatia ani nu pot sa inteleg cat de masochisti pot fi antrenorii Bellu si Bitang de INCA mai sunt in Romania, ca la ce conditii ar fi avut afara cred ca celelalte tari concurau doar pentru locurile 2 & 3

ovidius  •  9 august 2012, 7:05

Ar trebui sa mai invatam sa „exportam” si noi mediocritatile si nulitatea si sa pastram pentru noi valorile si profesionalismul. Cat nu e prea tarziu.

gabi  •  9 august 2012, 7:15

Cum sa spuna Bellu ca cele doua gimnaste sunt fara perspectiva? Pai de ce le-a mai luat la lot sa le dea aripi si sa spere? Fetele alea doua au fost mai bune decat multlaudata Iordache, ce a ratat tot. Au facut mai simplu si mult mai sigur, datorita lor am luat bronzul, nu datorita evolutiilor Larisei, care n-au punctat, fiind eliminate datorita scorului mic. Iarasi un gest urat din partea antrenorilor au fost ca i-au interzis lui Bulimar sa participe in finala olimpica, dupa ce pe merit, fata si-a castigat dreptul. Daca Bellu si Bitang vor sa plece, sa o faca acum, ca altii sa aiba timp sa pregateasca mana asta de gimnaste „fara perspective”.

Mmm  •  9 august 2012, 9:49

Asa, domnule Belu, trantiti de pamant cu psihicul gimnastelor Bulimar si Chelaru! Incredibil, cata lipsa de tact!!

A.  •  9 august 2012, 10:06

In conferinta spuneau ca nu se pune problema plecarii, ca nu stau acolo la vreun office sa astepte oferte… Ma rog, au spus multe. Aici cred ca iar sunt vorbe scoase din context si aruncate de efect. Referitor la atitudinea fata de presa despre care vorbeati intr-un post anterior, e normal sa se fereasca de ziaristi, vedeti chiar in Gazeta „Scandal urias” si altele. Am si eu nemultumiri legate in special de atitudinea antrenorilor, dar observ mereu cum iar s-a cautat senzationalul, s-au prezentat extremele si s-au exagerat niste lucruri. Poate ca pur si simplu lumea s-a plictisit ca gimnastica sa aduca mereu medalii? Cert e ca succesul de aici (aur, argint, bronz) e prezentat diferit de toate celelalte sporturi.

Eu i-as intreba cum vad ei sistemul de afara fata de cel din Romania. Daca in alt sistem si-ar permite sa numeasca gimnaste olimpice „fara perspectiva”, sa le schimbe in finale, sa-i dea doua palme pe spate Catalinei si apoi sa o ignore dupa barna, si sa n-o felicite pt. argintul de la sol. Pt. ca efectiv asta s-a intamplat. Cred ca se impune o discutie serioasa la un moment dat.

Anca  •  9 august 2012, 10:22

Cand s-a vorbit despre Bulimar si Chelaru? In conferinta de presa sau intr-un interviu separat? Chiar asa a fost exprimarea?
Sa inteleg din partea cu lotul de junioare (care are deja antrenori – implicit si la seniorat) ca s-a semnat contractul/e deja stabilit ca sotii Moldovan vor prelua lotul de senioare, care se va muta la loc la Deva?

victor L  •  9 august 2012, 10:46

Sint uluit. Si dezamagit.
Atit de reactiile cititorilor/ privitorilor la exercitiile de gimnastica, cit si de articolul dlui Tolontan.
Ca sa nu piarda o intiietate, dl Tolontan lanseaza tot felul de supozitii din care cititorii fac scenarii si arunca blesteme.
Ca la fotbal 😉

headhunterz  •  9 august 2012, 10:55

nicolae forminte a luat aceleasi medalii la beijing,izbasa a luat aur si cu el,echipa nu a cazut de pe podium nici cu el,daca ar pleca cei doi mari antrenori,de ce nu s-ar incerca sa se faca un nou cuplu de antrenori tineri,poate urzica-amanar sau ceva de genul acesta,

Zakiro  •  9 august 2012, 11:04

Lucrurile astea se intampla de parca echipa de gimnastica feminina ar fi ocupat locul 8. am luat bronz la echipe, argint la barna, aur la sarituri. stiu, se putea si mai bine, dar tot in top suntem.

banks  •  9 august 2012, 11:28

@gogu #1 : Si cum propui, sa le duci cu zaharelul ?
Omul a facut o evaluare exacta pentru ca asta a fost intrebarea.
Ce vor face cele doua fete, tine de planurile lor, de ambitia lor.
Poate ele sunt fericite cu contributia lor la medalia olimpica pe echipe, poate mai spera la ceva medalii europene si/sau mondiale… poate chiar ele insele isi privesc potentialul cu luciditate (nu s-a retras, de buna voie, Bulimar de la individual compus lasand locul Larisei Iordache ?)
A nu fi „de perspectiva” nu inseamna ca n-au facut sau nu vor mai putea face ceva la viata lor de gimnaste. Inseamna doar ca nu se poate conta pe ele la viitoarea Olimpiada.

mira  •  9 august 2012, 11:33

Asta e marele antrenor? Daca in prezenta jurnalistilor le ‘incurajeaza’ asa pe gimnastele muncitoare care au ajutat-o pe Iordache sa aiba si ea o medalie la git, atunci, in privat, cum vorbeste si se comporta cu sportivele? mi-e si frica sa ma gindesc…Urit de tot, d-le Bellu, urit si josnic!

CH  •  9 august 2012, 12:15

Eu nu mai inteleg nimic.
Alaltaieri spuneti ca pleaca,ei zic ieri ca nu au spus asa ceva si astazi spuneti iar ca pleaca si chiar stiti posibila destinatie.
Sunteti sigur ca aveti informatii serioase?

@ Alex..Trebuie sa vedem diferenta dintre SUA si Romania.Ei au o populatie de 220 mil si au de unde alege.Despre rusi..la fel.
Nu inseamna ca sunt mai ambitiosi ci ca au de unde..

Olimpiada 2012. Bellu, declaraţie dură despre două gimnaste din lot – Stiri24h  •  9 august 2012, 12:40

[…] “Acum, practic, nu se poate încropi nici o echipă. Mă uit la fetele de aici şi observ că Bulimar şi Chelaru sunt gimnaste muncitoare, dar fără perspectivă. Şi rămânem doar cu una. Larisa Iordache. La Mondialele de la anul nici nu ai cu cine să te prezinţi”, a spus Octavian Bellu într-un interviu acordat lui Cătălin Tolontan. […]

Andra  •  9 august 2012, 13:09

Mi-ar placea ca cele doua gimnaste „muncitoare si fara perspectiva” sa concureze pentru o alta tara la viitoarele Jocuri Olimpice si sa castige cele mai pretioase medalii. Si asa sa demonsteze lumii intregi care este adevarata lor valoare!

MIRA(J)  •  9 august 2012, 14:57

Mira sa lasam patetismele de acest gen. Ele nu fac bine nimanui. A fost o evaluare-la o intrebare pe acest subiect-facuta de omul care cunoaste cel mai bine potentialul celor doua gimnaste. Adica ce vroiai sa spuna: avem viitr, avem 3 gimnaste exceptionale, cu perspectiva. Pai cand ai 3 gimnaste, ai deja echipa. Cui servea o asemenea evaluare. Ar fi fost doar o amagire care ar fi dus la un esec sigur de care ar fi raspuns belu, nu dumneata.Asta e riscul in acest sport. El incepe inca din copilarie (Nadia a obtinut marea performanta la 14 ani)si se incheie la adolescenta. Ce moral sa le ridice daca el stie ca doar atat pot. Le-a facut gimnaste de lot, le-a dus la olimpiada. Si asta este o performanta pana la URMA…

Madalina  •  9 august 2012, 16:00

@banks, Diana i-a cedat locul Larisei la barna, nu la individual compus si nu as fi asa sigura ca a fost vointa ei!!! Ba chiar ma indoiesc serios, au stiut d-nii antrenori ce si cum sa-i „sugereze”, de fapt, impuna. Iar despre Bulimar sa spui ca nu are perspective in conditiile in care ti-a luat unele din cele mai mari note la echipe si in conditiile in care are doar 16 ani. La juniori a avut aceleasi rezultate cu Iordache, chiar mai bune, deci de ce nu ar fi de persectiva? Bellu a dat-o rau cu oistea in gard pentru a-si manifesta propria neputinta si anume neadaptarea la gimnastica anului 2012. Pana la urma, repet o intrebare: ce s-a realizat in plus fata de Beijing, in afara de aurul NOROC0S de la sarituri????

Dani  •  9 august 2012, 16:00

Daca intr-adevar asa a spus Bellu despre Bulimar si Chelaru, nu a facut decat sa spuna un adevar. Cele doua gimnaste, cu toata admiratia si respectul pentru ele, nu pot emite niciodata pretentii la mari performante, cum ar fi titlul olimpic sau mondial, poate, accidental, la cel european. Ne convine sau nu, asta este adevarul. Larisa Iordache este singura care poate concura la egalitate cu celelalte gimnaste de top: Komova, Douglas, Wieber, Mustafina sau Raisman. Din pacate pentru ea, la aceasta editie a JO nu a avut suficienta experienta ca sa-si poata pune in valoare talentul ei extraordinar. Dar, va veni si momentul acesta in curand 🙂

Pari  •  9 august 2012, 16:10

Belu e suparat ca sa tot sugereaza prin presa ideea cum ca Diana Bulimar ar fi trebuit lasata sa concureze in finala, cum ar fi meritat, pentru ca ea a obtinut calificarea…ce sa faci?..asa e in viata…vine cineva muncitor dar „fara perspectiva” si te califica,iar tu in loc sa-i rasplatesti munca si sa o lasi sa concureze pana la capat, pui pe cineva „cu talent” sa faca rahatul praf. Dar cum putem noi muritorii de rand sa ne indoim de strategia geniala a marelui antrenor Belu, care a „obtinut jdemii de medalii”, si pentru asta, dupa unii, ar trebui lasat sa antreneze lotul pana cind vrea el?

mircea-galati  •  9 august 2012, 17:47

Ce frumos ar fi peste 4 ani Bulimar si Chelaru sa iasa campioane olimpice !!! sau macar aur cu echipa …

Vasco  •  9 august 2012, 18:25

Intreaga gimnastica romaneasca este fara perspectiva,d-le Belu,dar nu cumva aveati si dumneavoastra ceva de facut ca sa nu se ajunga aici?Sau luati fetele pe sprinceana,formate de altii si beneficiati doar?De ce ,daca sunteti si mare supervizor nu ati avut grija sa vina ceva din urma?Parca vad ca peste ani veti fi in calitatea in care au venit sotii Kaoly si acest ultim antrenor”roman” american,aceea de adversar al echipei Romaniei…Ce ti-e si cu globalizarea asta.

Vlad  •  9 august 2012, 18:56

Fara Ponor si Izbasa care au dus greul editiei eram LA REVEDERE. Cum sa zica Belu de cele doua (Bulimar si CHelaru) altceva decat adevarul. Sunt niste gimnaste de lot si atat.
Nu se compara si nu se vor compara cu Izbasa , Ponor, Raducanu, Olaru, Amanar sau Gogean.

Bulimar are 17 ani, uitati-va la palmaresul ei. Este frumos, dar nu este PENTRU TOP, nu este pentru a se bate de la egal la egal cu marile gimnaste ale lumii.
Chelaru are 19 ani, si are doar un argint la sol la Europene. Atat.

Aceste sportive, dupa ce Ponor si Izbasa se retrag, teoretic, vor trebui sa duca echipa pe podium la Rio. Pot ele asta?

Iordache in schimb, la 16 ani, are performante cat amandoua la un loc. A avut turneu f prost dar are perspective.

Vlad  •  9 august 2012, 21:11

Este inadmisibil! In loc sa veniti cu un articol in care sa gasiti o varianta cum sa ii convingem pe cei doi antrenori sa ramana la lotul nationalei noastre de gimnastica, dvs veniti cu variante unde ar putea sa plece! Ce fel de romani suntem?
Dar, ce sa mai zic? In conditiile in care sportivii romani, nici macar la competitiile din tara nu sunt urmariti pentru a se scrie despre ei doua-trei randuri(a se vedea cate randuri s-au scris despre turneul de tenis de la Sibiu in curs de desfasurare in aceste zile), ce pretentie sa avem ca sa gasim articole ample de la Olimpiada? In tot ce s-a scris in aceste zile a predominat barfa si scandalul!

paraipan  •  9 august 2012, 21:14

Rectificare
Am intentionat sa scriu ca nu cred ca cei doi antrenori vor pleca nicaieri, ca asta e parte din procesul de negociere iar daca pleaca le va fi imposibil sa aplice aceleasi metode ca la lotul Romaniei.

Ioana  •  10 august 2012, 13:02

„Cele doua gimnaste fara perspectiva”…Cred ca asemenea declaratii nu trebuie facute. Asta e o lovitura in moalele capului pentru ele. Am inteles ca, in calitate de gimnasta, trebuie sa ai un psihic de fier, dar totusi!
Urmeaza vremuri grele pentru gimnastica. Epoca de aur a apus.

Alina  •  10 august 2012, 20:31

Belu este un geniu in domeniul lui!
Da, este lipsita de tact declaratia lui referitoare la Bulimar si Chelaru. Dar sa privim si la rece – fetitele astea sunt departe de performantele campioanelor olimpice. Doar daca ne luam dupa punctaje * maxim 15.000 per proba, diferenta este uriasa fata de Rusia si de SUA. E adevarat ca beneficiind de siguranta lor si de notele astea mult mai modeste dar constante, am luat 2 medalii anul acesta – aurul la europene si bronzul la olimpiada. INSA! L’am luat si cu ajutorul adversarelor. LA euro, rusia a ratat si la Londra china a ratat. asa am ajuns noi cu medalie. Am avut momente in gimnastica in care echipa romaniei avea poate si 4 gimnaste de aur. acum echipa nu a avut decat 2 gimnaste cu potential de a urca pe podium prin experienta, talent si pregatire superioara. Iordache este tanara si a fost accidentata. Ne’a dezamagit spun eu. Dar are circumstante atenunate! Si da! Se vede diferenta de la o posta intre exercitiile ei si cele ale celorlalte fete. Eu cred ca Belu si Bitang au scos ce era mai bun din fiecare din fetele astea. Mai mult nu se poate! Nu pot sa nu amintesc de ANA PORGRAS!!!! Ce s/a ales de gimnasta asta? Poate ca era o noua Nadia pe care noi nu am reusit sa o convingem cat de valoroasa este si cat de important ar fi fost ca ea sa participe la olimpiada. Cum e posibil sa ai o astfel de gimnasta in lot si sa o lasi sa plece pt ca ea vrea. E incredibil. Nu cred ca asa ceva se intampla la americani sau la rusi. Pt ca fetele trebuie convinse sa ramana zi de zi. Trebuie sa fie cineva la lot care sa le faca sa inteleaga cat de importanta e cariera lor. Pt ca da ea s’a accidentat dar putea reveni. Nimeni nu a depus nici cel mai mic efort. Sau daca s’au depus eforturi ele au fost sterile. Si cred ca vina este a sistemului. Suntem o tara mult prea mica si mult prea saraca pt a ne mentine in elita sportului.

cristi  •  11 august 2012, 13:17

„pentru a ne mentine in elita sportului”..o, da..suntem mai mici si mai saraci decat Jamaica, Ethiopia si Kenya, pai nu?

Alina  •  13 august 2012, 12:06

Vorbim aici despre sportul numit gimnastica!!!! Tarile pe care le enumerati sunt acolo unde sunt prin realizarile atletilor lor!
In gimnastica adversarele sunt SUA, China si Rusia! Cred oricum ca Romania e mult mai aproape de cele enumerate de cristi decat de cele 3 puteri mondiale:)

Comentează