Cătălina, ultima bîrnă

UPDATE: La concursul de la sol, Cătălina Ponor a luat argint, decizie care a stîrnit fluierături în sală, spectatorii văzînd-o pe româncă peste americanca Raisman, aceeași sportivă care o scosese de pe podium la bîrnă.
”No regrets” a declarat Cătălina pentru televiziunile americane, chiar la coborîrea de pe podium. Dar ceva s-a schimbat apoi în starea ei de spirit pentru că a apărut în lacrimi la zona mixtă și a refuzat orice declarație.
Ce s-a petrecut aflați în Gazeta de mîine!

marți, 7 august 2012, 6:15

UPDATE: La concursul de la sol, Cătălina Ponor a luat argint, decizie care a stîrnit fluierături în sală, spectatorii văzînd-o pe româncă peste americanca Raisman, aceeași sportivă care o scosese de pe podium la bîrnă.
”No regrets” a declarat Cătălina pentru televiziunile americane, chiar la coborîrea de pe podium. Dar ceva s-a schimbat apoi în starea ei de spirit pentru că a apărut în lacrimi la zona mixtă și a refuzat orice declarație.
Ce s-a petrecut aflați în Gazeta de mîine!

Un român antrenor la SUA a făcut contestația care ne-a luat bronzul la bîrnă.

Prima parte a concursului de azi a fost o agonie pentru Cătălina Ponor

de Luminița Paul și Cătălin Tolontan (North Greenwich Arena)

La intrarea în Sala O2, un voluntar orb era ghidat de o colegă îmbrăcată în culorile olimpice și de un golden retriever. Cîinele mergea pe lîngă gard, iar fata îl ținea de brațul celălalt.

Într-o oră începeau finalele pe aparate, ultima zi a concursului la gimnastică. Ca somonii care străpung rîul la deal cu tăria unei săgeți, spectatorii urcau scările metroului și se risipeau, ghidați de nevăzătorul cu cîinele.

Un om care se oferise să ajute, fără să primească nimic în schimb, era el însuși ajutat de bucuria colorată la care participa.

15,066, nota la limită
În sală, Bitang dă trambulina la o parte, ca în Polivalentă, cînd, împreună cu Belu, i-au ajutat pe muncitori la împachetat aparatele după concursul triunghiular de la București, ultimul înainte de Olimpiadă.

Cătălina Ponor intră pe bîrnă cu handicapul notei excelente, 15,500, a chinezoaicei Sui Lu. Tripla campioană olimpică de la Atena are 25 de ani și nu vîrsta, ci conștientizarea mizei și a riscurilor e ceea te uzează ca sportivă. Cătălina ezită, își revine, apoi ezită din nou. Nu mult, dar suficient cît să înțeleagă, împreună cu toată sala, că medalia a devenit o utopie.

”Cu cît înaintezi în vîrstă, cu atît gîndești mai mult, cu atît ești mai lent și mai emotiv”, spunea Mihai Covaliu acum cîteva zile.  Mai departe de stilul direct care-ți aduce victoria. El însuși a pățit asta.

Cătălina coboară de pe bîrnă. Ia 15,066.

Aduceți și trăgătorii!
Aici a pus punct speranțelor la un nou titlu olimpic. Un punct sprijinit de parapetul zmeuriu. La cîțiva centimetri de capul ei, fotoreporterii continuă să declanșeze în căutarea perfecțiunii.

Românca Iordache, americanca Douglas și rusoaica Komova se preling pe bîrnă. E un aparat inuman. Mai lipește să-l chemi pe Alin Moldoveanu ca să tragă cu alice în gimnaste și acestea să se ferească în timpul exercițiilor ca să fie chinul complet. Bîrnă inumană ce ești!

Contestația inspirată a lui Brestyan
Înaintea ultimei concurente, Cătălina are bronz. Stă în continuare pe scaun, și-a tras genunchii la piept,  și așteaptă partea ei de consolare. Americanca Raisman are o singură ezitare vizibilă, în rest se lipește de aparat cu disperarea celui care își joacă ultima carte. E suficient? Se afișează nota, e 14,966, Cătălina are bronzul.

Dar nu, nu se termină așa. Mircea Breștean, antrenorul americancei, depune contestație. Un român își face treaba pentru țara care l-a angajat.

Durează un pic, arbitrele observă acum ce n-au văzut în urmă cu cîteva minute și modifică nota. Fix cu o zecime. 15,066. Românul Breștean, Brestyan, așa cum e scris pe acreditare, își merită salariul.

Arbitrele au preferat execuția americancei
Acum e rîndul regulamentului să rînjească. Americanca va primi bronzul, deși are aceeași notă ca Ponor, pentru că Raisman a avut notă mai mare la execuție.

Cătălina privește fix în sus, spre ecranul care afișează rezultatele finale. Fix, trist, definitiv. Preț de cinci minute a avut bronzul olimpic, motivul pentru care încă face gimnastică la 25 de ani.

Acum e la egalitate cu bronzul, dar nu-l poate atinge. Ar  fi fost a noua medalie a României, prima peste Beijing, dar încă nu e momentul.

”Pacemu, pacemu?!”
La zona mixtă, Larisa trece cu o figură împietrită. ”Nu pot vorbi, vă rog”. Merge mai departe.
Rusoaica Komova se oprește. Are aerul trist al unei puștoaice ce-și ține ruscacul în spate, venind de la școală în orice oraș european, de la Salzburg la Manchester. A luat notă mică, părinții o vor certa. Sau poate părinții de azi nu mai ceartă copiii după rateuri.

Reportofoanele îi pun Victoriei aceeași întrebare, iar și iar: ”Pacemu? Pacemu?”. Fata blondă răspunde încet, cu mîinile în buzunare și cu o lumină aparte în priviri: ”Ne znaiu”.

Victoria Komova nu știe de ce a greșit, Cătălina Ponor nu știe de ce s-a terminat așa, dar ambele ne duc înainte pe noi, cei știutori și văzători.

Comentarii (64)Adaugă comentariu

jean  •  7 august 2012, 18:27

Si-a meritat cu varf si indesat antrenorul brestean banii.o singura ezitare a avut raisman insa ce exercitiu slab si lent executat

o_sin  •  7 august 2012, 18:29

Romani contra Romani si castiga America…ne meritam soarta

ovidiu  •  7 august 2012, 18:29

Bravo Catalina! Mergem mai departe!

anca  •  7 august 2012, 18:30

buna,
cred ca daca eram CETATENI GERMANI nu se accepta contestatia americancei, dar suntem romani, un popor mic, subjugat de datorii externe, incapabil sa-si ridice privirea in Europa nici macar la nivel de conducatori, asa ca nu e de mirare, suntem mici, insignifianti … pacat ca si in sport primeaza asta; Mi-am dorit la bara sa nu urce niciun american pe podium si n-a intrat!
succes la sol fetelor romance!

Piciu’  •  7 august 2012, 18:35

Da, ar fi usor de bagat in masa romanul-american sau de injurat arbitrii. Dar trebuie sa fim fair-play, Catalina a ezitat, antrenorul american a luptat pentru elevul lui, bravo!

O fi normal, dar totusi ma indispune chestia cu reluarea. Ar fi trebuit sa faca si Bitang contestatie? poate mai sarea o sutime de undeva?

Dar e o lectie totusi, si Covaliu a punctat foarte bine: trebuie sa stii cand sa te si retragi. Nu zic ca nu trebuia Catalina sa vina la Olimpiada, dar m-a intristat enorm s-o vad pa Pusa Tomescu iesind pe locul 85 la maraton, ea care are in palmares atatea medalii de aur. Prefer sa-mi aduc aminte de acesti atleti in glorie, tresarind atunci cand se intoneaza tricolorul, si nu trecand ca niste epave linia de sosire. Atata vreme cat concurezi pentru tara ta, nu ai nimic de demonstrat!! Demonstratiile se pot face in nume personal in alte competii, nu in cea mai prestigioasa. Scuze pentru gandurile astea cam negative…

Ali  •  7 august 2012, 18:40

Salut,

Ca antrenorul american si-a facut datoria, este de admirat si e normal, e profesionist. Eu insa nu inteleg de ce spuneti ca este un antrenor ROMAN! Din moment ce si-a schimbat numele, fie el doar si pe acreditare, din Brestean in Brestyan, inseamna ca nu mai vrea sa aiba nimic de-a face cu Romania. Si eu stau in alta tara de foarte mult timp si, chiar daca nu pot spune ca sunt cel mai roman dintre romani, nu-mi voi schimba niciodata numele. Mai pe scurt, ca antrenor, nota 10, ca om, nota 2, domnule Mircha Brestyan…

PS. Poate si din cauza celor ca el am ajuns unde am ajuns. Stiu ca pare putin exagerata remarca mea, insa ceea ce a facut antrenorul american spune multe, din pacate, despre spiritul romanului din ultimul juma’ de secol.

Dragos B  •  7 august 2012, 18:42

USA = Uniunea Sovietică Ailaltă

Ponty  •  7 august 2012, 18:52

O_sin ,:) romani contra romani dar profesionalismul a castigat.Muncesti pt cine-ti da o paine.
Anca 🙂 ,in gimnastica mondiala nu santem romani ci munti de valoare.De era Germania,precum vezi,nici n-ar fi ajuns aici.
Tolo,incepi sa scrii din ce in ce mai bine,exceptand mici erori de redactare 🙂 .
Adevarul e ca atat in gimnastica,cat si-n celelalte sporturi,baza de selectie e tot mai redusa,Belu si Bitang,desi-s maestrii-n domeniu,minuni mai mari de-atat n-au putut face.Bresteanu n-a facut contestatia degeaba,doar poate evalua un exercitiu la fel de bine ca orice arbitru.De nu exista motivul n-ar fi avut castig de sansa.

Piciu’  •  7 august 2012, 18:56

Revin, si-i bag in masa de arbitrii. Tocmai a incheiat Catalina la sol, perfect din punctul meu de vedere, cu exercitiu mai mare ca nota de plecare decat americanca, si totusi a luat numai 9 la executie. sper sa faca acum ai nostri contestatie.

dani  •  7 august 2012, 19:00

Asta numai e Olimpiada lumii,e Olimpiada americanilor,furt si nesimtire pe fata,”pt poprul cel mai corect din lume,USA”.Sa propunem sa fie numai Olimpiada americanilor si sa ne lase in pace.enghlezii si americanii o rasa de oameni parsivi.

Tibi  •  7 august 2012, 19:04

Terminati cu comentarii de losers si tampenii de genul „romani contra romani” sau „ne meritam soarta” sau „popor mic”…etc !
Profesionismul americanului-roman este de laudat ! Concursul asta este o competitia ca oricare alta, unii pierd altii castiga…Important este sa se invete lectiile necesare si nu se ne lamentam si sa ne postam in roluri de victima.

Balaceanca  •  7 august 2012, 19:10

Asa cum a zis si „Ali” mai sus, are dreptate.

Dar si eu apreciez ca antrenori Romani pe Belu & Bitang, dar ca oameni sunt niste comunisti criminali. Antrenorii Romani le-a luat banii/painea de la sponsori de au ajuns fetele sa se bage in reviste de adulti in Asia.

anca  •  7 august 2012, 19:17

felicitari si pt ultimul sol, Catalina! spre deosebire de altii sunt convinsa ca nu-ti vei schimba niciodata numele, PONOR! Bravo! ca om care-am practicat gimnastica in copilarie, la nivel de amatorism, cred ca exercitiul punctat cu argint era defapt si de drept un mare aur…

Cali  •  7 august 2012, 19:32

Am urmarit aceste ultime finale la gimnastica pe canalul sud-american ESPN unde comentatorii au gasit nimerit rezultatul contestatiei, si au evaluat ca mai bun exercitiul americancei.Asta in conditiile in care am putut remarca simpatia evidenta manifestata pentru Catalina Ponor.
Cat despre rezultatul de la sol, fluieraturile publicului au spus totul, olimpiada de mult nu mai este o competitie a sportivitatii, a devenit doar o lupta pentru medalii intre americani si chinezi, o competitie in care ai toate sansele sa pierzi in conditiile in care ai fost mai bun atata timp cat adversarul are sustinerea arbitrilor.Au fost atatea cazuri de frauda evidenta incat iti vine sa te iei cu mainile de cap, am patit-o noiin cateva situatii ( la judo, la box, la gimnastica, la sabie ), la fel au gustat din cupa amara a infrangerii nemeritate si alti sportivi reprezentand tari de mana a doua ( din punctul de vedere ale comisarilor olimpici, evident).Circul pe care l-a oferit aseara echipa de baschet a Spaniei, pierzand intentionat meciul cu Brazilia pentru a evita o posibila intalnire cu Dream Team-ul in semifinale, ma fac un sustinator clar al echipei franceze.Galii pot face un meci bun si castiga, si prin asta dreptate, trimitandu-i acasa pe spanioli mai devreme decat sperau acestia.

Ady  •  7 august 2012, 19:35

Am sperat ca ceea ce i s-a luat la barna i se va da la sol. Nu a fost cazul, dimpotriva i s-a luat si mai mult Catalinei. Asta e, nu mai avem sportivi, nu mai avem nici membrii in comisia tehnica, in federatiile internationale sau in arbitraj. Mai dureros este ca, in ciuda faptului ca am fost gentelmeni chiar cu pantalonii rupti si am cedat o medalie de bronz cersita, pe viitor tot noi ramanem cersetorii. Poate totusi povestea cu intinsul mereu si mereu a celuilalt obraz nu e chiar asa de corecta. Apropo, daca nu cadea americanca la sarituri, credeti ca pupam aurul?

shame usa and the gymnastics referees for Olympics Games  •  7 august 2012, 19:37

Din nou la sol arbitrii au tras pentru americanca.asta e furt pe fata.Catalina Ponor a avut exercitiu mai bun, Rusine arbitrii si america!astfel USA a pus inca 1 medalie in plus in fata China.Catalina Ponor ti-au fost furate azi 1 aur la sol si un bronz la barna.Argintul tau face cat cele 2 medalii la un loc.

kosmyno3  •  7 august 2012, 19:41

cand in romania castigi 8 milioane ca antrenor si faci toata treaba fosilelor care sunt prezentati ca mari antrenori, cred si eu ca atunci cand ajungi in alta tara si esti apreciat poti face o chestie de gelul asta fara sa ai mustrari de constiinta

shame usa and the gymnastics referees for Olympics Games  •  7 august 2012, 19:42

america vrea sa depaseasca china la nr. total de medalii si de aceea au luat aceeamedalie de bronz .S-a primit un telefon ,iar Catalina Ponor fiind mai mare ca varsta ,chiar daca are aceeasi nota ,a pierdut bronzul!Incredibil, trebuia si Romania sa faca contestatie!pana unde s-a ajuns la aceeste Jocuri Olimpice!felicitari Catalina,tu esti medaliata npoastra si a tuturor!Nu stiu cum de e asa de mare influenta la arbitrii ,telefoane,contestatii,rasturnari, toate in favoarea USA!a ajuns j.i.d.a.n.u.l. de la casa alba sa schimbe o decizie in gimnsatica,o medalie olimpica!rusine america

cinva  •  7 august 2012, 19:58

Antrenorul american avea posibilitatea de contestatie, a facut-o, a castigat. Si-a facut datoria. Acesta nu are nimic cu faptul ca el a plecat din Romania. Si nu are nimic nici cu faptul ca suntem un popor mic si sarac.
Cand Covaliu a contestat si a avut castig de cauza nu era o vina. Nici el nu era satana intruchipata. Si nici arbitri nu erau incorecti ca i-au dat dreptate. Sau atunci inca eram popor mare si bogat?
Hai sa fim seriosi!

Arnar  •  7 august 2012, 19:58

@ anca

1. suntem un popor mic,
Pt ca asa ne credem.

2. subjugat de datorii externe,
Datoriile le-am facut noi prin proasta alegere, prin tema de a vorbi, si prin lasitate

3. incapabil sa-si ridice privirea in Europa
Ba este foarte capabil. dar nu stie, ii e frica, poporul asta a fost pacalit 22 de ani. a fost tignizat, asaltat cu prostie, incompatenta si nonvaloare, si inca mai sta in picioare.

Raluca  •  7 august 2012, 20:05

Ii multumim domnului Brestean pentru acest *gest* al sau de a cersi medalia de bronz la barna sportivei sale ,Raisman..nu mi s-a parut corect ceea ce s-a intamplat, ci mai degraba inuman sa loveasca cu aroganta intr-o gimnasta de talia Catalinei Ponor! Daca *barna* Alexandrei Raisman ar fi fost mai valoroasa decat a Catalinei, atunci de ce nu a obtinut o nota mai mare decat a Catalinei, inca de la inceput, pentru a nu mai fi nevoie de *interventii speciale* care sa-i permita saltul pe podium? Daca exercitiul sau ar fi fost de o reala valoare ,atunci as fi recunoscut ca si-a meritat medalia si n-as mai fi avut ce comenta acum, dar repet, aceasta sportiva nu-si-a meritat medalia la barna cu toate ezitarile Catalinei…multumiri arbitrelor si inspiratului antrenor Brestean care si-a demonstrat din plin dispretul fata de locul in care s-a format! E o nedreptate care nici macar nu poate fi sanctionata de cineva..Felicitari Catalinei pentru intreaga sa evolutie la aceasta olimpiada! Catalina, esti minunata!

alina  •  7 august 2012, 20:08

intervin si eu cu un mic comentariu in speranta ca poate autorul il va citi. nu am inteles de ce in presa si la televiziune [am urmarit comentariile si la TVR si la Eurosport] s-a indus ideea ca Ponor ar fi putut castiga aurul. citez din articolul curent „Cătălina ezită, își revine, apoi ezită din nou. Nu mult, dar suficient cît să înțeleagă, împreună cu toată sala, că medalia a devenit o utopie.” aici nu e foarte clar despre ce medalie vorbim. de aur? orice medalie? ne lamurim imediat. „Cătălina coboară de pe bîrnă. Ia 15,066. Aici a pus punct speranțelor la un nou titlu olimpic.” bun. acum sa ne uitam putin la istoricul catalinei la barna la aceasta olimpiada. a venit din calificari cu al 7-lea punctaj [al 7-lea!!!!!!] iar in concursul pe echipe [cine s-a uitat cred ca e de acord cu mine ca a fost un exercitiu aproape impecabil. a avut siguranta si stabilitatea de la atena. mai bine de atat nu prea se putea] a primit 15.400 [posibil cateva sutimi sau miimi in plus]. si cu aceasta nota nu trecea de chinezoaice. deci realist vorbind catalina nu avea sansa la titlul olimpic. stiu, e a noastra, o iubim, e tripla campioana olimpica de la atena [apropo, campioana pe un alt cod de punctaj; e destul de important], ne dorim ce e mai bun pentru ea, dar sa fim si realisti. nu se putea mai mult 🙂 doar daca ratau chinezoaicele [celelalte oricum au ratat]. ceea ce nu s-a intamplat. deci sansele la titlu erau pur teoretice [celelalte sa cada si Cata nu]. deci de unde? si mai ales de ce? aceasta idee a titlului olimpic la barna. aceeasi poveste halucinanta s-a repetat la sol. un cor de oameni au protestat pentru nota mica de la sol. da, a avut un exercitiu superb. am fost extrem de bucuroasa ca l-a dus pana la capat in respectiva maniera impecabila. dar nu a avut o dificultate suficient de mare cat sa o depaseasca pe raisman. e motivul pentru care dl belu nu a depus contestatie. daca sala a huiduit … daca mckayla a luat argint la sarituri cu o aterizare in fund [un rezultat nu tocmai de bun simt, adica mie personal cam asta imi transmite. cazi in fund si iei argint … ceva trebuie sa fie in neregula] atunci trebuie ca e ceva in neregula cu acest minunat cod de punctaj [care „aparent” le avantajeaza pe americance, dar asta e alta discutie]. deci, reiau intrebarea? de ce s-a marsat asa mult pe ideea ca Ponor ar avea sanse la aur? mi se pare ca i s-a facut o destul de mare defavoare. lumea pare ca uita ca ea este un fenomen in gimnastica romaneasca. a reusit sa revina la cel mai inalt nivel, sa se mentina in elita – medaliile sunt marturie … si cel mai important: sa ajute echipa pentru bronz. ca idee generala … cred ca e o mare problema de perceptie a realitatii. numai bine!

Dani  •  7 august 2012, 20:08

Daca nu o chema Raisman si nu reprezenta S.U.A., ce medalie mai lua? Mascarada propagandistica se apropie de cea de la Moscova , din 1980. Doar ca acum Bela Karoly, cel care il intreba pe Iuri Titov „Cum poţi să compromiţi Olimpiada în spiritul ei?”, e de cealalta parte, de cea a hotilor. Si nu-i mai pasa de spiritul olimpic.

Ion P.  •  7 august 2012, 20:19

Americanca NU a avut un exercitiu mai bun la barna, daca ar fi avut ar fi primit din start o nota mai mare!!!! Sa fim sinceri, si eu am urmarit concursul pe alte canale TV, care nu sunt pro-americane, si toata lumea a ramas cam nedumerita! DAR, asa cum remarca cineva, faptul ca antrenorul de orgine romana si-a schimbat si numele si face totul pt o paine, chipurile mai buna, spune multe despre muti romani din geenratiile de acum!!!PAcat ca nu au facut si ai nostri contestatie. De ce?
La sol i s-a dat din start o nota uriasa, pe care nu a avut-o nici in calificari, cu acelasi exercitiu, dar i s-a dat ca sa nu mai fie discutii. Nu e prima data cand si americanii fura fara ncio jena!!!
In rest, e si un concurs al nervilor. Sandra si-a dozat nervii foarte bine acum doua zile, acum a clacat. Asa e in sport.

macea  •  7 august 2012, 20:22

nu fiti prosti si intrati in conspiratia aiurea,daca e o tara unde e greu sa furi,aia e anglia

I.P.  •  7 august 2012, 20:23

RUSINE ARBITRILOR SI AMERICANILOR CARE DOVEDESC CA N-AU NICIO JENA SI FAC TOTUL PT ORICE MEDALIE!!! Rusine si celor care ii critica nejustificat pe Bellu si pe Bitang. Sunt niste oameni de doi lei toti acesti comentatori care vorbesc numai ca sa se bage in seama, fara sa aiba habar de ceva.
RUSINE SI ROMANILOR CARE NU STIU SA-SI APERE DEMNITATEA NATIONALA!!!
Brestyan=Brestean, ca antrenor si ca om esti de doi lei, indiferent ca ti-a luat eleva medalie. Nu pt ca ai facut contestatie, ci pt felul in care ai”jucat’,adica murdar!!!

dan  •  7 august 2012, 20:29

Nu au fost inspirati antrenorii nostri sa faca si ei o contestatie, ar fi primit nota mai mare sigur!

I.P.  •  7 august 2012, 20:31

Americanca NU a avut un exercitiu mai bun la barna, pt ca daca il avea primea din start mai mult. Contestatia s-a facut la limita. Atata s-a putut impinge pt medalia de bronz!
Cat priveste nota de la sol, a fost furt pe fata, ca sa nu mai zica nimeni nimic.
RUSINE, JO AU DEVENIT UN LOC AL FURTULUI FARA NICIO PERDEA! S-A DUS SPIRITUL OlIMPIC DE RAPA!
De ce n-au facut si ai nostri contestatie?
Cat o priveste pe Sandra, acum doua zile a avut nervii mai tari, acum a clacat. Li se intampla tuturor.ORICUM, NU A LUAT AURUL DIN NOROC, E O NESIMTIRE SA ZICI ASA CEVA!
Felicitari antrenorilor si sportivelor!

Si eu am urmarit finalele la alte canale tv, straine , dar nu pro americane,si toti au rams uimiti de situatia de la barna, cu nota americancei , iar la sol a fost de-a dreptul ostentativ.

Tibi  •  7 august 2012, 20:51

@Alina: corect, subscriu !

alina  •  7 august 2012, 20:52

http://www.london2012.com/gymnastics-artistic/event/women-qualification/index.html

verificati site-ul pentru evolutia notelor la barna si la sol pentru catalina. catalina a realizat o performanta uluitoare la sol. s-a calificat cu 14.600, a avut 14.800 in concursul pe echipe cu plecare 6.0 iar in finala si-a crescut dificultatea pana la 6.2 si a avut o executie extraordinara fapt care i-a adus 15.200. deci dragi jurnalisti, de ce in sectiunea de UPDATE precizati doar fluieraturile salii si nu explicati argumentat ce s-a intamplat? da, e drept, s-a fluierat. dar asta pentru ca publicul nu intelege codul de punctaj nici dupa atata vreme. poate ar trebui o documentare serioasa asupra subiectului, intrebata federatia internationala de gimnastica de ce se mai insista cu acest cod care e foarte clar ca starneste nedumeriri … dar, decizia arbitrilor la sol a fost corecta. [barna e o poveste trista, as spune aproape mizerabila]. dar la sol explicati argumentat cu istoricul notelor ce s-a intamplat. parca asta era datorita dvs. de ce dl belu nu a depus contestatie? raspunsul se afla in listele de mai sus. o seara buna!

Piciu’  •  7 august 2012, 20:55

Revin din nou… ca ma tot roade cine pusca mea e Brestyan? pai uite aici… http://www.brestyans.com (BTW Tolo: Mihai, nu Mircea)

indraznesc sa spun ca Brestyan’s a facut o mica mare masina de facut bani din Olympic Dream. Si-a tras omu’ gym, ca asa e visu’ american. Prefer carcera de la Deva, sic.

Mihai & Silvia are co-owners of Brestyan’s and are currently two of the most successful coaches in the U.S.! Born and educated in Romania, Mihai & Silvia have over 20 years experience coaching gymnasts at the highest level. Both are graduates of Romanian University in Physical Education Sciences with graduate studies in coaching techniques. They are former Romanian and Israeli National team coaches and have developed European & American World champions. Silvia has been an International Brevet Judge for over 16 years. Since opening Brestyan’s in 2000, they have received many awards and acknowledgments. Mihai and Silvia were recognized as „Region VI 2006 Coaches of the Year”. Mihai was also deemed USA Gymnastics’ „Coach of the Year” in 2005.

cri1010  •  7 august 2012, 20:55

Mda…as vrea sa cred ca totul e corect, dar e clar ca americanii sufera ca-i bat chinezii si incearca prin orice mijloace sa adune medalii…uitati-va si la fotbal feminin ce finut/discret i-au furat pe canadieni…cine a vazut meciul stie ce vorbesc. Asta e, ne place nu ne place…suntem prea mici

alifie  •  7 august 2012, 21:05

Lasati tampeniile!
Medalia de aur a americancei la sol nu poate fi pusa la indoiala.
Nota de plecare, pe deplin justificata, a facut diferenta.

PT O_SIN  •  7 august 2012, 21:12

amice, zau asa, cum poti sa fi atat de limitat? cum adica romani contra romani? omul ala e platit regeste sa asigure succesul elevei sale. adica e profesionist, intelegi? pe acelasi principiu il intelegi pe mutu de pilda daca da gol unei echipe romanesti cand joaca in cupele europene. asta inseamna profesionalism. soarta ne-o meritam tocmai pentru ca ne plangem ca suntem nedreptatiti cand nu e cazul si nu suntem profesionisti in nimic. totul e dupa ureche, manelist.

adriani  •  7 august 2012, 21:14

Antrenorul pe care l-ai amintit nu mai e roman Catalin. Datoreaza totul tarii in care s-a nascut si format dar nu mai e roman. Din momentul in care a renuntat la numele sau. A fost alegerea lui. Duca-se. Nu crezi ca e mai bine sa vorbim despre aceste fete minunate ?

Nails  •  7 august 2012, 21:22

Alifie are dreptate, nota de plecare a americancei a fost 6.4, a facut exercitiul aproape perfect. No contest, din pacate…

moni  •  7 august 2012, 21:36

Are dreptate Nadia ! Dupa ce au afisat ca i se da medalie Catalinei , i-au luat-o nedreptatind-o . In acest caz, trebuia sa le dea la amandoua medalia de bronz .

Denisa  •  7 august 2012, 22:00

Cred ca trebuie sa observam un lucru, Catalina a primit azi la executie o nota mai mica si decat in calificari, unde a avut un exercitiu cu probleme de executie. Azi a luat la executie 8 466, iar in calificari 8 433. Bineinteles ca avand dificultate mult mai mare acum, arbitrele au fost constiente ca e o amenintare si au depunctat-o la maxim. Nu spun ca merita aur dar trebuie observat faptul ca la aceste olimpiade sportivele din Romania au fost jurijate aspru ori de cate ori au gresit, in timp ce la americance s-a vazut clar o tendinta de a plusa, de exemplu Douglas la barna la individual compus a luat o nota imensa, desi Komova a avut un exercitiu mai bun.
Bravo Catalina, merita felicitata pentru aceasta performanta, insa ramanem cu gustul amar al arbitrajului care nu e intotdeauna corect si din pacate greselile au fost cam multe la aceasta olimpiada si favorizarea americanilor a fost evedenta in mai multe situatii.

Denisa  •  7 august 2012, 22:04

Erata : nota Catalinei din calificari este 8 633, nu 8 433. Se pot verifica si compara notele pe http://www.london2012.com la sectiunea gymnastics

zolfie pentru alfie  •  7 august 2012, 22:09

TAMPENIE E SA ZICI CA AMERICANCA A FOST CHIAR BUNA!
Hai sa fim seriosi, americanca a avut un sol asa si asa. Faptul ca a sarit, dar cum? Unde e partea artistica? Toti mediocrii se orienteaza sa linguseasaca pe cei care castiga, indiferent cum. Asa fac si unii dintre cei de aici, daca a castigat americanca, nu conteaza cum, se cheama ca a fost mai buna, desi nu a fost. Da, sala nu stie codul de punctaj, dar vede nedreptatile strigatoare la cer!!!!!
Americanca a luat doar 6,3 la dificultate in toate celelalte zile, cu acelasi exercitiu, deci nu au avut de ce sa-i creasca la 6,5.
Dar daca antrenorul are nevasta arbitra, ce sa-i faci?

valy  •  7 august 2012, 22:21

articol romanesc scris de un…roman caruia-i place hira.zi-i,tolontan si….

carmen  •  7 august 2012, 22:28

Norocul nostru ca am fost martori implicati sufleteste. Oare vom mai putea?

Andrei  •  7 august 2012, 22:59

Daca faceam noi contestatie, ne scadea nota…

andrea  •  7 august 2012, 23:08

Am citit undeva un proverb. E tare trist si tare adevarat. ” Cine ti-a scos ochiul?” ” Frate-meu.” „Aha, de-aia a scobit asa de adanc!”. Candva, Bela Karoly a renuntat sa faca o contestatie pentru Nadia Comaneci, gandindu-se ca spiritul olimpic te opreste de la asa ceva… Dar asta a fost demult, tare demult, cand mai exista spirit olimpic…

zen  •  7 august 2012, 23:27

sa lasam sentimentalismele acestea ieftine Cataline, ca nu aratam, iarasi, decat a romani frustrati. scrie si tu pe argumente, lasa omu’ in pace. nu si-a facut decat datoria. si ce treaba ai tu daca el, poate, se simte mai american decat roman[vezi schimbarea de nume] ? oricum, american sau roman, trebuia sa nu faca ce crede el mai bun pentru elevul lui ?

vlad  •  7 august 2012, 23:28

Tot respectul dl Tolontan, scrieti cele mai tari articole dar nu vad relevanta faptului ca cel care a depus contestatia este roman.

Va rog sa faceti un interviu si cu Sandra Izbasa si sa-i transmiteti sustinerea noastra. Am fost intr-un bar astazi si toata lumea a urmarit cu sufletul la gura evolutia ei la sol si s-a simtit durerea in aer cand a cazut.
Multumesc si Dvs. si mai ales lor.

Diana  •  8 august 2012, 0:20

Domnule Tolontan, daca dumneavoastra scrieti un articol asa partinitor, pai de unde or sa invete romanii ce inseamna obiectivitatea in sport?
Americancele erau mult mai bune decat lotul acesta de romance! Au muncit foarte mult in ultimii ani, si fetitele din SUA nu sunt diferite de ale noastre decat prin faptul ca mental sunt mult mai increzatoare in ele insele!
Era de preferat ca antrenorul sportivei, roman sau nu, sa inchida ochii si sa isi lase sportiva sa fie depunctata ca sa castige romanca? Pai scuzati-ma, dar cred ca dans, ca si mine, si ca alti atati romani plecati peste ocean, au ales

Diana  •  8 august 2012, 0:24

(continuare)
Am ales meritocratia si profesionalismul! Daca un om e mai bun o sa contest rezultatul, roman sau neroman!
Inainte sa scrieti editorialul intrebati-i pe oamenii de meserie neutri daca americanca chiar merita acea nota dinainte de contestatie, pentru ca faceti un deserviciu romanilor prin aceasta atitudine partinitoare!
Prin meseria mea am la serviciu niste romani, si ii evaluez ca pe orice alt om din firma! Doar nu o sa le fac podium numai prin apartenenta la un grup etnic! Lol

Diana  •  8 august 2012, 0:34

Uitasem ceva important: America e atat de buna acum fiindca a visat foarte mult la Nadia. Multi antrenori romani ce nu s-au putut realiza in Romania au muncit din greu si da, au contribuit la acel „competitive edge”! E trist, dar Romania nu a putut sa isi tina valorile fie pentru ca le-a inchistat, ca pe vremea lui Ceausescu, fie ca nu le-a stiut recompensa, mai tarziu. Sau, poate Romania n-a avut nicio vina, dar oamenii astia au plecat, si e pueril sa spui acum ca americancele au castigat fiindca sunt mare putere, toata lumea a vazut ca sunt mai bune!
Trist, dar adevarat!

Cătălin Tolontan  •  8 august 2012, 0:41

diana: exagerati cu patima, zau asa 🙂 Ce vi se pare artinitor in articol? Am scris ca antrenorul american de origine romana si-a facut bine treaba depunind contestatie si ca-si merita banii!

Comentează