Spania a cîștigat Campionatul European de fotbal și a realizat un triptic sacru în sport. Ea a triumfat, la rînd, în CE 2008, CM 2010 și CE 2012! Succesul e atît de mare încît riscăm să ne concentrăm pe fotbal și să scăpăm esența.
marți, 3 iulie 2012, 3:44
Spania a cîștigat Campionatul European de fotbal și a realizat un triptic sacru în sport. Ea a triumfat, la rînd, în CE 2008, CM 2010 și CE 2012! Succesul e atît de mare încît riscăm să ne concentrăm pe fotbal și să scăpăm esența.
Orizontul e prelungit azi de către colegul meu Andrei Niculescu în ziar. Dintr-o națiune comodă și sedentară acum 35 de ani, Spania a devenit principala putere sportivă a Europei.
Spania îl are pe Iniesta, dar îi are și pe Pau Gasol (baschet), Fernando Alonso (Formula 1), Rafael Nadal (tenis) sau Jorge Lorenzo (motociclism). Cu toții sînt campioni de elită. Mai mult, are și echipe de clasă mondială. În ultimul deceniu, a cîștigat campionate europene și mondiale la volei, polo, baschet, fotbal și handbal.
Povestea e tulburătoare și se înfige în contrasens cu ceea ce observăm că se petrece în aceste zile în România, unde noua Putere rade tot, fără discernămînt!
În Spania, totul a început printr-un consens! În 1978, spaniolii au trecut în Constituție faptul că ”educația fizică și sportul trebuie încurajate și promovate”. Cum Constituția este un bun public, ea a fost conservată ca atare, indiferent de cine a participat la guvernare. Așa ajungem la punctul doi, și anume la consecvența cu care spaniolii și-au respectat promisiunea pe care și-au făcut-o lor!
Vreme de 35 de ani, au investit energie comună, bani, idei și efort în sport. Acum culeg.
Este evident că ambele puncte sînt total diferit exprimate în România. Întîi că, la noi, totul începe partizan, dacă nu tribal. Apoi, nu ne ținem de ceea ce pornim.
În al treilea rînd, spaniolii nu au scăpat niciodată din vedere de ce au lansat programul național de sprijinire a sportului. Au fost loiali scopului profund și concret în același timp. Ei au investit nu pentru medalii sau performanțe, e adevărat că acestea se văd și creează modele, ci ca să crească numărul de oameni care fac sport. Au făcut-o pornind de la copii și au obținut scăderea cheltuielilor de sănătate. În timp, desigur, doar în timp.
Și uite că, în 4 decenii, speranța de viață s-a îmbunătățit și pînă și media de înălțime a spaniolilor a crescut cu 9 centimetri. Desigur că sînt mult mai mulți factori în discuție, însă sportul e un contributor net la progresul social și la creșterea calității vieții.
În acest timp, la noi, noua guvernare uselistă se compromite cu fiecare zi! Ea uită că scopul poveștii democratice nu e să cîștigi puterea, ci să faci ceva bun cu ea. Și nu ne interesează că USL nu e cu nimic mai rău decît PD-L, ci că se dovedește că nu vrea și nu știe să fie mai bun!
La TVR și la RRA au numit oameni de partid, schimbă Avocatul Poporului, atacă direct Curtea Constituțională și lista rămîne deschisă. Nu că aș avea mare simpatie pentru CCR, a fost dezamăgitoare în felul în care a tranșat suspiciunile de fraudă la alegerile prezidențiale din 2009, dar e instituția supremă și una e să o critic eu, ca jurnalist, și alta e să o măcelărești tu, ca politician.
Să revenim la sport, bunul nostru sport, cel care are capacitatea să oglindească toate belelele în care trăim. Cosmin Cernat, șeful TVR Sport, a demisionat azi. În scrisoarea sa către paginademedia.ro, el pomenește, tangențial și nedezvoltîndu-l, un episod din ultimele zile, legat de Olimpiadă. Iată, de fapt, ceea ce s-a întîmplat.
Vineri a avut loc un Consiliu de Administrație la televiziune și acolo s-a cerut înlăturarea lui Cernat din echipa trimisă la Olimpiadă. Nu e treaba CA să decidă ce jurnaliști acoperă un eveniment, asta era treaba redactorului șef al Știrilor, dacă Sportul se mai subordonează profesional Știrilor în TVR, la ce harababură e acolo cine mai știe.
Nu am nici un motiv să-l eroizez pe Cernat, am relatat pe larg ce s-a întîmplat în cazul TVR- Dolce, inclusiv cu trimiteri la interesele lui Dan Voiculescu în chestiunea meciurilor de Liga 1.
Mai explic o dată. Interesul Antenelor era să se facă înțelegerea TVR – Dolce, unele partide cumpărate de Romtelecom de la Antenă ar fi ajuns mai departe la TVR, așadar, nu am apărat nici o agendă ascunsă a lui Voiculescu, dimpotrivă, asta pentru înfierbîntații care nu vor să pună lucrurile cap la cap. Inclusiv Cernat mă plasează, nenumindu-mă, dar nu e cazul să mă fac că nu înțeleg, drept unul care ”a aruncat cu piatra într-un exercițiu schizofrenic”.
Nici o schizofrenie, Cosmin, treaba de jurnalist e să scriu ceea ce aflu, nu să mă întreb cui folosește asta și dacă nu cumva se supără trustul sau patronii. E clar că voi, la TVR, aveți acest reflex să vă păziți spatele, dovadă că toată instituția a înmărmurit cînd Mona Dîrțu, de la siteuri, i-a spus lui Radu Călin Cristea că e liberă. Așa a apărut conceptul de ”enclavă de libertate”, formulat ca o acuză la adresa siteului TVR Info de către RRC, dar pe deplin relevant în mod involuntar!
”Ăia scriu ce vor ei!”, a zis RRC, oarecum dojenitor. Omul era sincer uimit, păi cum să scrie ce vor, exact ce vor, asta e valoarea libertății, restul nu ne interesează.
Așadar, nu-l apăr pe Cernat, cred că demisia lui se impunea, dar felul în care niște administratori se amestecă în treburi de redacție este maladiv și în nici un caz nu e bine să lăsăm lucrurile așa. Au puterea să facă ce vor? Uite că o au. Scot un ziarist din lotul pentru Londra 2012, auzi cu ce se ocupă un CA al instituției care consumă 200 de milioane de euro pe an!
E treaba noastră să le arătăm că abuzează și, indiferent de puterea lor, să le fie clar, că se numesc Ponta, Antonescu sau Constantin, nu ne pot prezenta anormalul drept normal! E ca în exemplul spaniol din sport. Puterea reală e cea care decurge din reguli consensual agreate, în respect pentru scopul clar formulat, și care se exercită transparent în numele binelui public.
Restul e momentul în care Udrea se metamorfozează în Ponta, ca în softurile folosite de copiii ce stau prea mult în fața calculatorului. Folositoare deprinderi, nimic de zis, dar mai ieșiți și afară din casă, jucați-vă cu mingea, că nu există metaforă mai bună decît sportul pentru viața reală!
Marius Bujorianu • 3 iulie 2012, 15:57
Draga Catalin,
Jos palaria – un articol demn de brandurile Tolo si CTP!
Dar scapi un adevar simplu: partizanatul naste partizani. Vineri, Ponta a fost judecat de o comisie academica fara a avea posibilitatea sa se apere. Exercitiu complet nedemocratic, venit de la spuma intelectuatatii din Romania. Nu ma mira reactia USL: ochi pentru ochi.
In rest, as putea sa te acuz ca ai plagiat un email pe care l-ai primit de la mine in urma cu cativa ani. Iti amintesti, am discutat subiectul si la telefon? Numai ca atunci nu era vorba de Spania, ci de Olanda. Oricum, foarte bine scris, felicitari, de aceste exemple avem nevoie acum.
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 16:09
Marius Bujorianu: da, modelul occidental acesta este si e remarcabil ca au ajuns spaniolii sa faca sport de masa la fel de mult, poate ca exagerez putin, precum olandezii, care aveau avans de decenii
Toni • 3 iulie 2012, 16:18
Mda, unii recupereaza avansul, altii fact tot posibilul sa ramana in Paleolitic. Frumos scris…
ruiz • 3 iulie 2012, 16:21
Cernat este inainte de toate un angajat al TVR.Daca CA a hotarit ca el a adus deservicii societatii ( lucru pe care radactia de stiri nu era in masura sa il decida ), atunci nu e nimic anormal ca sa hotarasca sa nu-i aprobe o delegatie in care urma sa plece in interes de serviciu, ceea ce inseamna automat retragerea de la evenimentul in cauza.
Marius Bujorianu • 3 iulie 2012, 16:26
PS
Interesanta remarca cu privire la cresterea mediei de inaltime. Exista o statistica similara si in Olanda. Poate din cauza bicicletelor, o cultura lipsa la noi – poate din acest motiv intelectualii nostri nu au caracterul celor din Vest.
PPS
Merita discutat cazul CCR. Mai ales decizia prin care numai fostii judecatori au fost exceptati de la taierea pensiilor. Poate ca domnii de la CCR viseaza ca Base sa-i unga ambasadori dupa terminarea mandatului. Exemplu exista chiar in CCR: un magistrat a fost promovat in CCR dupa ce l-a achitat pe Base. Cand la varful justitiei avem astfel de exemple, ce sa mai asteptam de la clasa politica (acum cazul USL)?
Heo • 3 iulie 2012, 16:30
Haide maaai !
Cum sa mai trimiti la Olimpiada un tip in care nu mai ai incredere, care nici macar nu e un comentator senzational, mai ales dupa ce ai impresia, si, mai mult, ai datele, ca te-a furat vanzand meciuri , pe naspa, unor terti ? Asta ca sa nu mai spun ca e posibil sa fie chemat la DNA cu mult mai des ca pana acum si i-ai strica programul omului !
Tolontan, te stiam echilibrat ! Nu lua pararea confratilor doar pentru ca sunt confrati !
Marius • 3 iulie 2012, 16:34
Apropos de sportul pentru mase, chiar am vazut un exemplu pozitiv in curtea lui Porumboiu. Stadionul municipal din Vaslui este deschis joggerilor. Stadion public, deschis publicului, semn de normalitate, nu? Dar, cand ne gandim ca e singurul gazon din oras peste care trebuie sa joace dedetele Vasluiului, nuanta se schimba. I-ar fi foarte usor lui Porumboiu sa inchida stadionul invocand protejarea gazonului, nu-i asa? In final, aceste lucruri marunte fac diferenta.
Gino • 3 iulie 2012, 16:50
Tolontane, ai dat copy-paste la e-mail-ul care ti l-a trimis Basescu pe mail acum o ora? esti de-a dreptul patetic cu articolul asta de 2 lei! evident ca Spania a investit in sport si acum culege roadele, dar de aici pana la a zice ca noul guvern, trebuia musai in 50 de zile sa puna in aplicare noi reforme in sport, e cale lunga, prietene! bugetul pe anul asta nu are prevazuta nici o reforma in acest sens si in primul rand se face un plan de dezvoltare a infrastructurii sportive inainte de a cheltui ceva… eu as zice sa te muti la presa de tabloid, ti se potriveste mai bine!
Andy • 3 iulie 2012, 16:52
Am senzatia ca Tolontan incepe sa isi dea seama ce nedreptate i-a facut lui Cernat.Am citit toate articolele lui despre subiect si nu gassesc absolut nimic ilegal,imoral sau alt pacat al lui Cernat.Sunt numai banuieli,exagerari si interpretari (pe surese ca asa se face presa azi) dar nimic concret.Si oricum nedemn pentru ceea ce credeam despre Tolontan.Imi e greu sa cred ca Tolontan ar avea vreun interes cu Voiculescu in povestea asta ,e o miza prea mica dar nu imi explic ambitia si ura cu care l-a atacat permanent pe Cernat in opinion mea fara nimic concret.Vad insa ca nu spune nimic despre posibila numire a lui Mitran la TVR.,,Pe surse,,(hi hi) se spune ca va fi in locul lui Cernat.Nu numai asta ar fi problema ci prezenta lui Mitran in comisia care analizaza contractul cu Dolce.Atentie! Mitran fiind platit si de RCS adica principalul concurent al lui …..Dolce!De altfel Mitran lucreaza mei mult pentru Digi(cel putin asta se vede la TV) decat pentru TVR!
mynsc • 3 iulie 2012, 16:53
Sport, educatie, sanatate, agricultura, nu ducem lipsa de domenii ce au o nevoie critica de un plan bine intocmit, pe termen lung si ferit de sezoanele politice.
Din pacate chiar nu vad la orizont posibilitatea de a se intampla asa ceva. Chiar parca suntem mai departe de acest concept decat acu 10, 15 ani.
Superb articol, ca intotdeauna.
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 16:59
ruiz: nu intra in fisa de post a unui CA sa stabileasca ziaristii care relateaza evenimente sau nu relateaza
walker • 3 iulie 2012, 17:01
Tolo nu te-ai saturat sa iei bani de la Voiculescu si sa injuri USL – ul?(asta apropo de morala)
mai lasa-ne cu „impartialitatea” gen ctp pe care vrei sa o transmiti .
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 17:12
walker: explic inca o data. Nu eu eu iau bani de la patroni, ci invers. In sensul in care Gazeta face profit si actionarii iau legal aceste dividende pentru ca si-au riscat banii in afacere. A explicat si Mircea Badea de mai multe ori. Deci nu-mi da mie familia Voiculescu bani, ci munca mea si a colegilor mei le aduce lor bani.
Broscuţa Oac • 3 iulie 2012, 17:15
Grecii aveau o vorbă: ”Nu mai sus de sanda!”
Cine are urechi de auzit… se ocupă de băieţii care aleargă după minge în chiloţi. ”Abuzurile Puterii” sunt pentru cei care fac categoria.
mircea • 3 iulie 2012, 17:20
superarticol ! felicitari !
in Galati comunistii psd-isti si bussinesmanii liberali (chipurile) au castigat Primaria prin promisiunea ca se va investi in sport ( a lui Marius Stan) si pe capitalul politic al acestuia provenit tot din sport.
Va invit sa urmariti in urmatorii 20 de ani investitiile din sport din Galati si sprijinul acestuia pentru sport.
joe • 3 iulie 2012, 17:25
Rationament :
„Nu că aș avea mare simpatie pentru CCR, a fost dezamăgitoare în felul în care a tranșat suspiciunile de fraudă la alegerile prezidențiale din 2009, dar e instituția supremă și una e să o critic eu, ca jurnalist, și alta e să o măcelărești tu, ca politician.”
Eu , cititorul articolului , am o mirare . Daca dumneata ca ziarist critici CCR si ai motive , unul chiar enumerat , ei ca politicieni , in afara ca au dreptul sa critice ( drept egal cu al dumitale ) , au dreptul si chiar obligatia de a incerca sa remedieze lucrurile . De aia sunt politicieni si nu ziaristi . Ceea ce spun eu nu e o paradigma ci un fapt . Asta trebuie sa faca politicienii si anume SA FACA , nu sa critice de pe margine . E o speta de logica fie ca ne place fie ca nu .
Am dreptate ?
mircea • 3 iulie 2012, 17:25
Tolo am o intrebare ptr tine:
Nu sunt partizanul niciunei formatiuni politice DAR nu e mai bine ca sa se construiasca patinoare cu 12 milioane la suprepret ‘, decat sa nu se construiasca nimic ?????
Ca de furat oricum se fura de se rupe in tara asta , dar macar ramane ceva in urma !!!!
Nu stiu … zic si eu !
Cu respect Mircea – galati
geronimo72 • 3 iulie 2012, 17:28
acuma….ce sa zic…o fi nedrept, nedemocratic, nedeontologic si alte mii de „ne”-uri modul(si de catre cine) cum a fost eliminat cernat de pe lista olimpiadei, dar hai sa nu’l victimizam! la ce combinatie a facut cu vladut de la dolce…scuza’ma puscarie trebuie! si nu numai ei! ei au fost uneltele!
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 17:33
mircea: nu, nu cred ca e util sa alegem raul cel mia mic… in acest caz un patinoar umflat la pret decit nici unul… decit nici unul si decit unul umflat la pret, mai bine doua!
joe: nu asa se rezolva lucrurile! Nu din ura, nu in interes propriu cind esti ales sa aperi interesul general. Doresc ei o Curte Constitutionala libera si echidistanta? Ca daca doresc asta atunci s-o faca in acest sens! Dar ei doresc Curtea lor, asa cum Basescu a dorit-o pe a lui!
Heo • 3 iulie 2012, 17:43
Baietii, astia, Enachescu, Cernat au fost stat in stat in TVR. Mai putin muritori ca muritorii de rand, sa zic asa. Vile, Mercedesuri, contracte dubioase, aranjate, cum altfel , ani si ani de-a randul.
Acum au dat chix, mai mult din cauza tupeului, a indolentei si a credintei ca lor nu li se poate intampla. Cum sa te gandesti ca dai atatia bani pe un campionat, iar apoi vinzi aproape jumatate, exclusiv, unei alte televiziuni,concurente, pe cativa firfirei ?
Au facut-o doar pentru ca alta data au mai facut-o si le-a mers !
Acum viata ulciorului s-a sfarsit, nu vor mai veni bani pentru revizii la mercedesurile doamnei Enachescu, iar despre domnul Cernat, nu stiu de ce am impresia ca DNA va avea cateva lucruri sa-i spuna o vreme de acum inainte. Cativa ani !…
Miki Maus • 3 iulie 2012, 17:49
Dacă guvernanţii spanioli îşi vedeau de treburile lor în loc să cheltuie banii pe care nu-i aveau (inclusiv pe megalomanele lor programe sportive), astăzi Spania n-ar cerşi la Bruxelles pomana de sute de miliarde care s-o salveze de la catastrofă. Beţia triumfului de la Europene trece în 48 de ore, pe urmă revine mahmureala economică, care durează ani de zile.
Sper că guvernul României se va lua după nemţi, olandezi, suedezi etc., nu după spanioli. Altfel va fi, pe bune, vinovat de abuz.
Cristian • 3 iulie 2012, 17:49
Kart-ul l-ai bifat, Doina Melinte este, legatura dintre Spania sportiva si noua putere fara discernamant s-a facut, hmmm… Un editorial care ar lega pescuitul agresiv de ton si averile celor de la usl nu ar merge? Eu zic ca te-ai descurca lejer.
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 17:53
cristian: gluma e buna, tu ai simtul umorului, dar astia tot abuzuri fac
sorin • 3 iulie 2012, 18:04
ai omis sa faci si o comparatie intre media ( inclusiv ziare de sport) din spania si cea din romania. diferenta este la fel de mare…
Nicuvar • 3 iulie 2012, 18:33
„… noua Putere rade tot, fără discernămînt!”
Gresit. Noua Putere rade tot, dar cu discernamant! 🙂
Edi • 3 iulie 2012, 18:35
Spania il are pe Doctorul Fuentes care a spus in urma cu cativa ani ca daca incepe sa dezvaluie tot ce stie, FC Barcelona si Real Madrid se desfiinteaza. Asa ca nu-i mai pupati atat in fund pe astia ca sunt cei mai dopati din sportul mondial. Nadal are brandul mai mare decat al lui Bute, pe Contador l-au prins deja, dar din pacate pe ceilalti nu-i vor dovedi pentru ca ar fi prea mare cutremurul.
anticarcotas • 3 iulie 2012, 18:52
Zic si eu doua vorbe aici, ca nu am unde in alta parte in ziarul caruia ii pasa de sport: la 5 minute dupa finalul etapei de azi din Turul Frantei, in L’Equipe, Gazetta Dello Sport si Marca (nu si in As) au aparut primele detalii. Dupa o jumatate de ora, in „gazeta” si „dincolo”, niciun cuvant. Asta inseamna sa fii ziar de sport (ceva ce nu exista in Romania, oricat incearca unii sa demosntreze contrariul)…
mark • 3 iulie 2012, 19:00
the secret was organizing barcelona 92 with all facilities that been built since 92 spain shows fulminant progress.
Bogdan.Cretu • 3 iulie 2012, 19:11
Ce nu a spus domnul Tolontan e ca Spania are si un doctor Fuentes si o medicina sportiva foarte capabila.
nu conteaza • 3 iulie 2012, 19:34
„nu există metaforă mai bună decît sportul pentru viața reală” – mi-a placut.
Gica • 3 iulie 2012, 20:13
asta-i doar inceputul.
ajunsesem sa-mi plang de mila ca n-am cu cine sa votez, uite ca reusesc astia sa ma convinga ca nu am gresit punand stampila pe udrea et comp. asa ca astazi mi-e clar ca psd-ul lui ponta e de o mie de ori mai rau ca acela al lui iliescu, incredibil, nu-i asa?!?, si cu toate astea e mai bun decat pnl-ul lui crin, paradoxal, nu-i asa?!?
ciudata si oarecum dubioasa analogia spania fotbalistica vs rumunica politica, dle tolontan, unii-s profesionisti onesti, ceilalti fac copy/paste si conduc o tara de spiruhareti…
Cristian • 3 iulie 2012, 20:54
Catalin, nu e umor, e un nu stiu ce care imi lasa un gust amar. S-ar putea sa faca abuzuri, nu prea sunt de acord, dar nu vreau sa intru in discutii politice, insa nu am vazut sa scrii de abuzurile alorlalti. In afara, desigur, de cazul indezirabilei ridzi.
intr-un comentariu scrii: „Dar ei doresc Curtea lor, asa cum Basescu a dorit-o pe a lui!” – sa inteleg ca mi-a scapat editorialul tau referitor la „basescu vreau ccr pentru el”???
te transformi din ce in ce mai mult in cartianu. pacat.
Romania • 3 iulie 2012, 22:31
Spania il are pe http://en.wikipedia.org/wiki/Eufemiano_Fuentes
Foarte corect comentariul de mai sus care spune ca daca politicienii spanioli ar fi inteligenti Spania nu ar cersi bani de la UE pentru nu intra in faliment.
Eurostat ne mai spune aici http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Overweight_and_obesity_-_BMI_statistics ca Romania urmata de Italia are cei mai putini obezi din UE. Comparativ cu media spaniola, stam foarte bine la acest capitol.
Pentru spanioli, fotbalul este nada mas que un circ cu paine foarte bine pus la punct.
Prefer ca Romania sa nu castige nimic in fotbal, dar sa continue din cand in cand sa ia aur la gimnastica si sa fim prosperi ca germanii/suedezii, decat sa avem cu ce sa ne laudam in fotbal dar sa fim fuduli si saraci ca spaniolii.
Cătălin Tolontan • 3 iulie 2012, 23:07
cristian: patinoarul de la brasov scripcaru-udrea, grupul blaga implicat in povestea bazinelor din otopeni prin mbs group… regret ca nu ai citit. Eu ramin le fel.
Cristian • 4 iulie 2012, 0:15
Da, deci inca doua pe langa cel legat de ridzi. Scuze. O sa le caut in arhiva.
In alta ordine de idei, incepand cu 7 iunie ai scris editoriale cu aceste titluri:)
– Insulta sau developarea lui Ponta
– Marea Crăpelniță la TVR (in care spui ca „Victor Ponta se sperie de amenințările EBU și TVR, care, foarte, foarte mult tupeu, se mai și victimizează”). Iar abuzurile, pierderile uriase ale tvr se intamplau si pe vremea cand era sub culoare portocalie. Dar poate ai scris ai atunci si am ratat eu 🙂
– Comedia după Melinte. Și răspunsul lui Victor Ponta
– Ponta: ”Băiatul meu concurează în campionatul național al ACR!” (O confuzie a premierului trădează involuntar raportul de forțe și influențele din lumea auto)
– Aveți cifrele. Luați o decizie cu privire la TVR și la RRA!
– ICR
– Zeus a fulgerat
– Azi am papion
– Cum a demisionat un fost campion olimpic în urma unui plagiat și cum a vîndut TVR meciurile de la Euro de cinci ori mai ieftin decît le-a cumpărat! – alta alaturare inspirata 🙂
– Exemplul Spaniei în sport și abuzurile noii Puteri
Parca sunt mai mult de trei, nu? 🙂
In perioada asta a fost Euro, stii 🙂 Ai scris un singur editorial despre el, legat de Karagounis, desi conduci un ziar sportiv. Parca 🙂
Sigur, scrii despre ce doresti, cum si cand vrei. Si da, tu ramai la fel. Insa unii dintre noi te percep altfel. Mai clar. Atat. In rest, noi sa fim sanatosi 🙂 Seara buna.
alex • 4 iulie 2012, 0:31
nu te supara dar cei de la CCR au fost numiti, nu i-a fatat mama cu tot cu functii,deci pot fi si schimbati. Au o activitate slaba si politic orientata.
nu sustin usl ul dar il urasc pe basescu si modul in care justitia trateaza in mod diferit cazuri asemanatoare. justitia romana este la pamant, deci poate trebuie o schimbare .
iti respect punctul de vedere , dar articolul tau e slabut.
DAVID • 4 iulie 2012, 0:34
Ca si comentator, Cernat, pe anumite probe la Olimpiada e cel mai bun, dar din pacate functia de la TVR i-a adus mai mult rau dacat bine, ca imagine.
erick • 4 iulie 2012, 0:36
da, dar tot Spania l-a inventat si pe doctorul Fuentes, si abia dupa a devenit o putere in sport….
Lucian • 4 iulie 2012, 0:52
RCC in loc de RRC mai sus…
in rest … sa vedem ce mai avem de vazut …
pe mine unul nu ma duce capul atat de departe cat gasesc surprize
maistor kokir • 4 iulie 2012, 2:30
asta-i drama noastra , daca ne punem pe treaba de azi, in 2022 in Quatar vom putea avea o echipa bunicica, pt ca pana atunci oricum nu avem echipa…in rest ,sa vorbim de Cernat sau TVR in acelasi articol in care se vb de nationala Spaniei … e total nepotrivit ..
paul.o • 4 iulie 2012, 5:04
Daca vom scrie si noi in constitutie ca „educatia fizica si sportul trebuie incurajate si promovate” vom avea rezultate ? Masurile concrete conteaza !
vdtot • 4 iulie 2012, 5:16
Tolo!
O intrebare am si eu! Poate o sa fiu acuzat ca „dezgrop mortii”, dar… cred ca e in spiritul articolului tau.
Ai fost vreodata curios sa afli ce s-a intamplat cu scolile unde onor Nastase a construit sali de sport? Din cate am vazut eu, in Bucuresti, terenurile de sport ale respectivelor scoli au devenit surse de venit! Terenuri de fotbal de inchiriat cu ora! Cu aprobarea cui? In buzunarele cui intra banii aceia? Si cum sa faci sport in tara asta unde parcurile sunt prine de maidanezi, unde toate terenurile de sport de pe langa scoli ( bunuri publice de altfel!!!)sunt inchise cu lacate si pazite de paznici moracanosi,sau sunt inchiriate catre tertze persoane care castiga bani buni din inchirierea acelor terenuri??
Ca exemplu ai scoala 174, Constantin Brancusi, din cartierul Militari.( in spatele sectiei 21 Politie).
Chiar mi-as dori sa faci o ancheta pe tema asta. In Spania articolului tau, nu cred ca s-a intamplat asa ceva.
In ceea ce-l priveste pe Cernat… tradarea se plateste. Parca parasise TVR-ul pt un post privat, apoi s-a intors…
ph • 4 iulie 2012, 9:45
Cata , nu exista nici un motiv sa credem ca ce se intampla acum are un sens bun. Asa ca scrieti , dati in ei , asta e rostul vostru ca jurnalisti. Poate ca dupa ce se instaleaza confortabil se mai potolesc. Poate nu …Ce e bine e sa se faca alternanta. Daca Nastase ramanea in 2004 era dezastru. Daca Base isi mai facea de cap vreo doi ani , ne facea varza. Asa ca e buna si democratia asta mai aspra de la noi. E o democratie usor nedemocratica dar merge treaba. Voiai sa ne mai frece ridichea Ungurenii lui MRU vreo doi ani….Lasa sa se apuce si ei de servici . Pe urma, o sa-i injuram pe cei carora le-am tinut pumnii zilele astea. E si asta un fel de democratie. Prea nu-i iesea niciodata numaratoarea lui Miss , ia sa mai incerce si Zgonea. Poate numara el mai precis. Si nici Stapanul Vamilor nu se potrivea cu fotoliul onorat de Barladeanu , Petrica , si nea Nicu Vacaroiu. El e om de teren , usor transpirat si falcos. Are treaba acum , trebuie reorganizat teritoriul , coagulate fortele de dreapta ( alea autentice nu banditii de liberali). Asa ca nu te mai plange. Daca faceai jurnalism politic in Danemarca de exemplu ? Alergai o saptamana pt. un prapadit de subiect plicticos… Aici e mult mai fun.
Ciprian • 4 iulie 2012, 10:12
Domnule Tolontan, vi se pare normal ca intr-o tara care a castigat de 5 ori titlul mondial la handbal, in majoritatea liceelor cu program sportiv sa nu existe clase de handbal ?
CristiSB • 4 iulie 2012, 10:56
Din pacate nici un guvern de la noi nu s-a preocupat de sportul de masa. Cand eram copil, si chiar in facultate, mergeam in „curtea scolii” sa jucam baschet. Nu am ajuns vreun profesionist, dar am crescut sanatos batand mingea, mi-am dezvoltat latura sociala interactionand cu oameni cunoscuti si necunoscuti, de varste diferite, intr-un cadru liber, dar cu niste reguli bine stiute, am invatat sa castig si sa pierd si in general am tras toate beneficiile practicarii unui sport de echipa.
Asta pana un ministru a hotarat sa se inchida portile scolilor ca sa nu se mai sparga geamuri. Nimeni nu s-a gandit la costul pe termen lung, nimeni nu a prevazut costurile medicale ale unor copii care stau la calculator. Ne plangem de generatiile tinere care nu stiu sa iasa din casa, dar noi suntem cei care ii ingradim acolo. Noi, prin voturile noastre, prin acceptarea tacita a tuturor mizeriilor descrise mai sus. Noi, ca desi am crescut cu mingea pe strada, am uitat sa iesim in strada.
Spania nu ajungea asa sus doar cu Fuentes. Germania are mii de cluburi de amatori si o infrastructura impecabila pentru practicatul sportului in scoli. Noi avem lacate pe porti si semne cu „nu calcati iarba” in parcuri.
brod • 4 iulie 2012, 11:12
pardon-scuzaţi de întrebare: gino (cel de la postăceala cu nr. 8) este cumva un alt pseudonim al lui felix?
Cătălin Tolontan • 4 iulie 2012, 11:40
cristian: nu trei articole am scris, ci sute de articole impotriva pd-l am scris. Asa ca nu am nici un complex sa critic si puterea USL, cu PC cu tot!
mircea • 4 iulie 2012, 16:12
Fara ranchiuna si fara a jigni, Tolo cand iti dai demisia de la Intact!
mircea • 4 iulie 2012, 16:18
De l-as vedea pe Ponta cu mana intinsa la Belu si Bitang, precum cersetorii nostrii din occident!
Catalin • 4 iulie 2012, 18:06
Tolo,
Te-am respectat intotdeauna, pentru pareri, pentru demnitate si pentru verb, dar acum, acum de ce taci?
Acum, cand e mai multa nevoie de oameni ca tine, unde esti?
Spune-mi te rog ca nu taci pentru ca seful tau este motanul Felix; spune-mi ca ai baut ultimele zile cu prietenii si ca nu te-ai trezit de 2 zile si ca nu stii ce se intampla.
Nu intra si tu in categoria „Si tu,…”
Catalin