Colonelul Photoshop

marți, 3 aprilie 2012, 11:25

Fotografia a făcut istorie, e timpul ca și explicația foto să se impună. Și probabil că va fi singura explicația foto din presa lumii care va depăși în notorietate imaginea însăși.

Pe 24 martie 2012, un jandarm cu țigara în mînă trage de păr și urcă în dubă un tînăr pletos, suporter al Universității Craiova care participa în București la un miting de protest. Tînărul e aproape isteric, iar jandarmul, după cum arată imaginile, e dezgustat și plictisit.

Ieri, 2 aprilie, la Palatul Parlamentului, într-o dezbatere despre Jandarmerie și Constituție, a venit și justificarea oficială: „Presupunem că poza a fost modificată, e puțin probabil ca jandarmul să fi avut țigara în gură”. Fraza a fost rostită de către colonelul Aurel Moise, șef al jandarmilor de la Ordine Publică, un om cu destulă carte și „zîmbitor pe parcursul întregii dezbateri”, după cum a notat reporterul Gazetei, Răzvan Luțac. Imediat după declarația colonelului, ziaristul a remarcat rîsul înfundat din sala înaltă a Parlamentului și, mai ales, faptul că „unii dintre cei prezenți, parlamentari sau oameni din societatea civilă au evitat în acel moment contactul vizual cu jandarmul”. Cunoașteți sentimentul. E acea clipă în care n-ai puterea să-i susții privirea celui care are în schimb forța calmă de a rosti o minciună sau o prostie cît el de mare. Ți-e jenă de jena lui. Sau nu.

„E fără logică ce spune Jandarmeria. Poza e absolut reală”, a declarat pentru ziar Alexandru Solomon, fotoreporterul care a fost la miting şi a pus fotografia pe fluxul Mediafax. Acestea sînt faptele.

Colonelul Moise a mai făcut două declarații. El a afirmat că într-o altă imagine, realizată de un fotoreporter al IntactImages, un suporter e plin de sînge pe mîini „pentru că a mușcat mîna unui jandarm”. Mîna care l-a hrănit. Întrebat de ce jandarmii nu poartă ecusoane numerice de identificare, șeful lor a spus că „ar trebui să poarte, dar unele sînt prinse cu arici și cînd plouă se dezlipesc”.

O instituție importantă în care contibuabilii au investit serios de aproape două decenii, o instituție transformată într-o colaborare strînsă cu jandarmeria franceză, această instituție cîndva mîndră de statutul ei a ajuns să-și explice erorile prin motivații plasate undeva între „Photoshop for Dummies” și scuzele unor eleve care-și smulg matricolele de pe umăr, precum în piesele lui Mihail Sebastian, ca să vadă cum trece trenul prin orășelul lor de provincie.

În fond, nu e nimic de rîs. Statul român și-a diminuat abilitatea, greu construită la începutul anilor 90 și niciodată substianțială, de a dialoga cu propriii cetățeni și de a le explica, măcar de a le explica!, de ce nu le este loial. Mai mult decît atît. Anumite instituții, serviciile secrete erau deja campioane la așa ceva, dar uite că se adaugă și jadarmeria, nu doar că nu se mai simt datoare să motiveze cum ne folosesc banii ca să ne protejeze sau ca să ne bată, după caz, dar au ajuns să coordoneze raportul cu țara ca pe o afacere; afaceri cu bani, afaceri cu frică sau afaceri cu libertatea noastră.

Guvernele vin și pleacă, măcar ele sînt compuse din oameni vizibili, care își decontează electoral erorile, partidele cresc și decad, dar aceste insituții de forță își perpetuează puterea pînă cînd ajung să creadă că e o putere autogenerată și nu delegată și finanțată de către oameni.

Cu țigările în gură și cu ecusoanele desprinse de ploaie, ei confirmă că 1.000 de cuvinte nu fac cît o imagine, dar nici un milion de imagini nu fac cît ideea care rezultă din explicația șefului Jandarmilor: dacă ne credeți sau nu, tot nu ne pasă. Pentru că nu dăm socoteală nimănui!

Comentarii (103)Adaugă comentariu

ady  •  3 aprilie 2012, 11:54

Eu nu inteleg care e problema? chiar daca fuma? Ca l-a batut nerespectuos?
Legat de bataile date „suporterilor”, foarte bine le face, ti-e si frica sa mai mergi la meci din cauza „ultrasilor”.

IO  •  3 aprilie 2012, 12:01

NU E TRUCAJ. L-AM VAZUT PE IMAGINI! SI IMAGINILE SUNT TRUCATE?

alex  •  3 aprilie 2012, 12:05

@ady …Din banii mei s-o bata pe ma-ta poate mai poseda in burta unul ca tine.Si asa se rezolva.

C. Lularu  •  3 aprilie 2012, 12:06

Citind opiniile unor neanderthalieni precum ady, nici nu ma mai mir ca jandarmeria opereaza in totala impunitate.

oly  •  3 aprilie 2012, 12:07

Pai asta e problema, ca nu le pasa de nimic si nu dau socoteala nimanui. Ca aproape toate institutiile statului, care adopta aceasta atitudine de forta, iar cetateanul este un nimeni. Legea este facuta sa-i apere pe ei de toate excesele pe care le fac. Jandarmii astia chiar se cred personaje din filme si-si joaca rolul, cu complicitatea sefilor pana in varful piramidei. Sunt emisiuni intregi de radio-tv, pagini de ziare prin care se semnaleaza incalcarea din ce in ce mai mult a drepturilor elementare ale omului. Si se intampla cumva ceva ? Nu, dimpotriva, se accentueaza aceasta ingradire a drepturilor cetatenesti. Ce urmeaza ? Depinde de noi cat ii mai suportam.

Dizident  •  3 aprilie 2012, 12:08

@ady, sa inteleg ca ai fost ironic?
Iar daca nu, inseamna ca al tau capsor e plin de fecale! Cauta definitia cuvantului „ultras” , inainte sa-l folosesti! Caci la faza asta ai dat dovada de inteligenta unui jandarm!

tudor  •  3 aprilie 2012, 12:11

totul se intampla afara deci nu fuma in spatiul public inchis,asadar nu a incalcat nici o lege. despre „ultrasi” numai de bine, ti-e frica sa mergi la un meci cu copilul sa nu fie prins sub o ploaie de pietre sau alte obiecte contondente.

aaaaaaaaaa  •  3 aprilie 2012, 12:15

sa fim sinceri ti-e frica sa mergi la meci din cauza ultrasilor sau a jandarmilor?? de cate ori au batut ultrasii oameni nevinovati?? eu au razboiul lor si nu deranjaza pe nimeni…

dubsidia  •  3 aprilie 2012, 12:20

@ ady: Logic ca tie frica sa mergi pe stadion, tie frica sa mergi si pe strada, tie frica sa te dai si dimineata jos din pat, stai ma in banca ta! Ca statul si institutiile publice nu stiu decat sa faca abuzuri in scopuri personale. Nu le mai tine tu partea fara sa te documentezi ca vorbesti mult si prost.

Domnule Tolontan, felicitari pt. articol!

iulian  •  3 aprilie 2012, 12:21

Corect. Acum 30 ani mergeam la meciuri cu sotia si cele doua fiice…. Ma duceam ca la un spectacol. Acum ti-e jena….

Cipicel  •  3 aprilie 2012, 12:22

@ady Sper să ai şi tu de-a face cu brutalitatea nejustificată a jandarmilor. Să vedem după dacă mai debitezi prostii. Îţi ţin pumnii, amice…

andone  •  3 aprilie 2012, 12:24

bv tolo

Marin  •  3 aprilie 2012, 12:24

As vrea sa-l vad pe autorul acestui articol ce va spune cand va fi in situatia de nu fi protejat de jandarmii pe care acum ii acuza, cand va fi lovit din ”greseala” de vreun suporter ”legitim” …. Cred ca s-au uitat prea repede evenimentele petrecute cu ceva timp in urma la Cluj ….
Oare in Franta (ca tot face referire la ea in articol) …. jandarmii se poarta cu manusi (de catifea)???????

h  •  3 aprilie 2012, 12:27

tolo,
cum e posibil ca individul respectiv sa dea asemenea explicatii aberante? el nu stie ca in dupa amiaza mitingului erau peste 20 de grade si era soare? cum s’ar fi dezlipit acele ecusoane daca NU PLOUA? sau cumva se incearca ascunderea faptului ca totul a fost premeditat de jandarmerie pe 24 martie?

cum e posibil ca oameni care nu cunosc legea si nu stiu sa scrie, ADICA JANDARMII, au dreptul sa dea amenzi???

de ce jandarmii provoaca intotdeauna si apoi arunca vina pe suporteri, care apoi sunt batuti si amendati fara nici un temei? pe ce criterii se poate ajunge jandarm? trebuie doar sa fii semianalfabet???

Cătălin Tolontan  •  3 aprilie 2012, 12:29

h: explicatia legata de ecusoane a fost generala, fara legatura cu mitingul din 24 martie

aaaaaaaaaaa  •  3 aprilie 2012, 12:30

articol de 2 bani

Chelu  •  3 aprilie 2012, 12:32

Pe 24 martie 2012, un jandarm cu țigara „in mînă” trage de păr și urcă în dubă un tînăr „pletos”.. citat din Tontolan.

Ce sa mai comentam, GSP nu ne dezamageste, are stil!!

mealcu  •  3 aprilie 2012, 12:33

exista si o filmare
si pe filmare se vede tigara

adi  •  3 aprilie 2012, 12:36

@ady
esti de „serviciu” ? :))
singurii carorora li se par „normale” abuzurile jandarmilor sunt chiar..jandarmii ! 🙂

argus  •  3 aprilie 2012, 12:37

Unde-i „mijlocul”adevarului? Tare as vrea sa stiu, asa ca apelez la bunavointa dlui. Tolontan pt. a ma lamuri.
Va sa zica, niste „fani” ce de fapt, sunt huligani (fiindca despre acestia vorbim) „au pus-o” de-o plimbare cu capitala, cu intentia vadita de a „ne arata ei” cat de mult iubesc fotbalul. Cum s-au comportat? Cum ar fi putut fi opriti din manifestarile lor belicoase, nu stiu! Poate prin „va rugam frumos” sau, dece nu ” ne scuzati ca intervenim…”, tot dl. Tolontan are raspunsul (sau, ar trebui sa-l aiba!).
Ca jandarmi nu stiu cum sa-i „urce-n duba” (scuze, huliganii trebuiesc urcati in…limuzine, nu?) fiindu-le straine metode mai „blande” (pe care, marturisesc, tot dl. Tolontan ( ar trebui) sa le cunoasca) este de discutat. Inchei cu intrebarea retorica: cum s-or fi comportat oare fortele de ordine britanice pana au reusit sa puna „cu botul pe labe” huliganii (lor!)? Va rog frumos…dle. Tolontan, incercati sa dati un raspuns complementar celui prin care, evident, nu vedeti decat „victimile” jandarmeriei, urmaqnd a ne spune cate ceva si din ce li se intampla jandarmilor in confruntarea cu „suporterii”.
Pana atunci,
Va salut

h  •  3 aprilie 2012, 12:38

explicatie jenanta, patetica, penibila, scarboasa a jandarmilor…

Cătălin Tolontan  •  3 aprilie 2012, 12:40

argus: unde este cealalta perspectiva, cea dinspre jandarmi?

uite aici

https://www.tolo.ro/2012/01/21/frustrare-civila-in-sosete-de-jandarm/

si aici

https://www.tolo.ro/2012/02/13/cine-nu-sare-cine-nu-sare-ori-este-gabor-ori-este-pur-si-simplu-mort-2/

iowin  •  3 aprilie 2012, 12:45

Daca ploua ,se dezlipesc,daca ninge,ingheata,daca e cald,se topesc,penibil…

ultra_tei  •  3 aprilie 2012, 12:46

Duminica Rapid – Dinamo (mergem in „deplasare” pe Giulesti)
Ora 19:00 – 2 ore pana la meci. Suntem sub podul Grant intr-un tarc de filtrare al jandarmeriei. Ni se scriu datele de catre un jandarm certat cu limba romana (nume si CNP) pe o lista ce se plimba haotic de la o intrare la alta.
Ora 20:00 – Alt tarc in parcarea cu fostul bazin de inot Rapid. Acolo se asteapta listele de sub pod (completate mai devreme) pentru a se verifica daca esti prezent pe ele!!!!!! INCREDIBIL!
Ora 20:50 – Jandarm (discutie privata la marginea tarcului): „Stiu, frate, e ordin de sus sa va tinem asa. Nu noi hotaram astea.” Isi „dau seama” ca e prea trasa de par decizia si decid sa strige printr-o portavoce de jucarie numele de pe liste. Dupa primele 2-3 nume strigate, evident pocite, se lasa pagubasi si stau. NU MAI FAC NIMIC! Doar ne tin acolo.
Ora 21:05 – Meciu la inceput de 5 minute. Ca un gest de marinimie ne anunta ca ne dau drumul inauntru fara sa ne mai verifice pe liste, doar cu buletinul si cu biletul in mana.
Ora 21:20 – In sfarsit eram in stadion. Meciul incepuse de 20 de minute.

Se vede pe ei frustrarea ca nu am raspuns provocarilor. Totul a fost facut pentru a veni o reactie de nemultumire din partea noastra, fapt ce le-ar fi inlesnit intrarea in forta. A fost o mare capcana pe care am evitat-o cu inteligenta.

25RON/bilet (multumim, zota!) 405 bilete, desi noi in tur le-am dat 676 bilete la 10RON/bilet. O seara minunata!

PS: Da, tigara e in photoshop, iar suporterul nu numai ca l-a muscat de mana pe jandarm, ci i-a mancat mana la propriu. La puscarie cu canibalul!
Ce popor… 22 de ani de la Revolutie pentru ce?!?! Pentru ce?!?!
Am copil de 5 ani acasa, am o familie frumoasa, am studii superioare, am un loc de munca decent, nu sunt certat cu limba romana, nu am nicio infractiune la activ, dar sunt SUPORTER, deci HULIGAN! Oare ce mai face Huidu?! O duce bine?

AndyDrago  •  3 aprilie 2012, 12:48

Sper sa ajung sa ii vad, pe cei care ii tin in brate pe jandarmi, in situatia in care au fost zeci sau sute de oameni in ultimii (multi) ani. Sa vada cum intra jandarmeria calare in masa de oameni si lovesc pe cine apuca, inclusiv o fetita de vreo 10 ani, iar tatal ei o culege de pe jos in fuga sa nu fie si el lovit, cum am vazut eu prin 2006-2007 la un Steaua – Dinamo. Sa fie prin cei calcati in picioare si bagati in dube la Universitate, doar pentru ca au fugit cand au vazut „fortele de ordine” cum ataca ( normal, ca daca fugi inseamna ca esti vinovat de ceva – oare cine nu ar fugi in aceasta situatie?). Cum e sa pleci gazat de aceleasi „forte de ordine”, pentru ca lor li s-a parut anormal sa incingem o bataie cu bulgari in tribuna (oare asta ar face si in spatele blocului cand vine iarna si ies copii la „sapuneala”?). Oare cum s-ar simti ei daca s-ar afla la intrarea in Muzeul Antipa si deodata s-ar trezi cu niste bastoane pe spate si gaze in fata, doar pentru ca au avut ghinionul sa aleaga ziua gresita sa mearga la muzeu. Si exemplele pot continua. Cum explica jandarmeria ca aresteaza la fiecare eveniment de genul asta zeci de persoane, si la sfarsit dau 2-3 amenzi? Pentru cei inteligenti e simplu: nu sunt dovezi ca respectivii au facut ceva (si totusi au fost arestati…interesant), pentru jandarmi e putin mai greu sa explice (probabil oamenii si-au modificat in photoshop amenzile). Dar nah, multora le e usor sa fie revoltati si sa comenteze de pe canapea. Concluzia este: jandarmeria sa ii ia (atentie: sa ii ia, nu sa-i bata, gazeze, etc.) pe cei care chiar au facut ceva, nu si pe cei care au avut ghinionul sa se afle in zona.

pacifist  •  3 aprilie 2012, 12:51

Niciodata jandarmii nu au avut nimic cu oamenii civilizati, care au manifestat pasnic. Huliganilor agresivi li se plateste in aceeasi moneda. Ce vă deranjeaza? Nu vad ziaristi sa infiereze atat huliganii ca pe jandarmi.Credeti-ma nu sunt jandarm, jandarmii sunt obligati sa raspunda cu violență la violentă. Sau ei sunt platiti sa suporte injurii, agresivitate si lovituri fără a reactiona ? Cred ca numai cei cu apucaturi agresive comenteaza negativ la adresa jandarmilor.

alin  •  3 aprilie 2012, 12:54

Bine va fac jandarmii,voi incepeti scandalurile si apoi vreti sa fiti mangaiati,la puscarie cu voi labagiilor

dubsidia  •  3 aprilie 2012, 12:56

Domnule Tolontan, eu am spus altceva mai sus, mi-ati modificat frazele si ies din context. Nu este ok!

Fumatoru  •  3 aprilie 2012, 13:00

Secunda 0.13, Jandarmul in dicutie evident cu o tigara in plisc. daca fumeaza sau nu ………0.17 din alt unghi. Poate le trimite cineva si la jandarmerie. Evident si filmul este trucat vor spune ?

http://www.youtube.com/watch?v=Kgn-tZvHk3A

Gabriel Liviu  •  3 aprilie 2012, 13:03

Buna ziua,
Legat de posturile de mai sus:

1. Recomanda Dizident sa cautam defititia cuvintului ‘ultras’ am facut asta (http://dexonline.ro/definitie/ultras) – rezultatul acest cuvint nu apare.In schimb apar cuvintele :

ULTRA- Element de compunere însemnând „peste măsură de”, „foarte”, „extrem de”, care servește la formarea unor substantive și a unor adjective. – Din lat., fr. ultra-.
ÚLTRA adj. inv. (Fam.) 1. Care se referă la grupuri (politice etc.), ideologii sau persoane aparținând extremei dreapte. 2. Care se referă la grupuri, ideologii sau persoane care se manifestă prin opinii sau acțiuni extremiste. [DRAE; în DOOM 2]
respectiv : ULTRAJ
ULTRÁJ, ultraje, s. n. Ofensă, insultă, amenințare, act de violență împotriva unui reprezentant al autorității publice aflat în exercițiul funcțiunii (și care constituie o infracțiune); p. gener. jignire, ofensă (gravă), amenințare, act de violență împotriva cuiva. [Var.: ultrágiu s. n.] – După fr. outrage, it. oltraggio.

Coincidenta sau nu semnificatia generala a cuvintului ‘ultras’ nu e asa cum lasa sa se inteleaga Dizident, pozitiva, de adeziune si iubire pentru culorile unui club ci mai repede una negativa…

2. Domnul Alex la postul 3 … nu prea am ce sa comentez, jalnic si josnic sa aduci ce are un om mai sfint pe lume, ‘mama’, intr-o asemenea exprimare…

3. Domnul 8 aaaaaaaaaa la postul 8: de prea multe ori, de mult prea multe ori au fost victime colaterale. Logica conform careia doar ‘ultrasii’ intre ei se infrunta e doar o exagerare.

4. Domnul H la postul 14 – de acord cu primul paragraf.
Urmatoarele sunt scrise la nervi.
Coeficientul ‘MEDIU’ de inteligenta al jandarmilor este sensibil egal cu cel al grupurilor ‘ultras’.
Va rog nu aduceti argumente gen ‘noi suntem numai master-anzi si doctor-anzi. Experienta (personala) mi-a demonstrat ca in grupurile ‘pentru incidente’ nu gasesti prea multe astfel de persoane.

Ca jandarmii abuzeaza de puterea acordata de multe ori, da sunt de acord.
Pe de alta parte toti ne-am dorit democratie. Ei bine interventiile jandarmilor nostri sunt ‘tandre’ in comparatie cu cele din Franta, SUA, Germania, tari cu democratii mult mai puternice.

Spunea Iulian la postul 10 ‘Acum 30 ani mergeam la meciuri cu sotia si cele doua fiice…. Ma duceam ca la un spectacol. Acum ti-e jena….’
As adauga – cind va veni timpul nu imi voi lasa baiatul pe stadion daca lucrurile continua asa…

Domnule Tolontan,
Scrie in regulamentul de ordine al fortelor Jadarmeriei ca nu au voie sa fumeze?
Daca da atunci observatia dvs e pertinenta.
DACA NU – datorati scuze acelui jandarm pentru o prezentarea partinitoare. Din punctul meu de vedere daca isi indeplineste misiunea putea sa fumeze si trabuc’

Cu stima

Gabriel

Cristian  •  3 aprilie 2012, 13:04

Oamenii despre care este vorba in acest articol sunt…nici nu stiu cum sa le mai spun.
Ultrasii sunt resemnati. Ei sunt abuzati la modol cel mai josnic posibil de catre „jandarmerie”.
Se intampla de vreo 15 ani, sistematic si anonim. Nimeni nu este niciodata de vina.
Ultrasii platesc pentru greselile lor. Jandarmii niciodata.
Au existat cateva tentative de procese, dar totul s-a impotmolit in parodiile numite „tribunale militare”.
Acum pur si simplu totul a explodat. Totul este pe fata.
Opinia publica stie si recunoaste: jandarmii sunt oameni fara onoare si fara caracter care asculta orbeste de alti oameni fara onoare si caracter (sefii fotbalulu isi politicienii corupti care au un comun…BANUL si atat).
Imbecilizatii care mai scriu pe aici sa stea linistiti: dupa studenti si dupa sindicate a venit randul ultrasilor. Ultimii isi traiesc ultimele clipe.
Pana la urma asta meritam, nu? Fiecare societate isi merita conducatorii (si implicit organele sale represive).

ps
– pentru cei care/daca se mai intreaba ce a mai ramas de facut, indraznesc un raspuns: sustineti-i cat se mai poate pe ultimii oameni liberi. PE ULTIMII OAMENI!

Pelendava  •  3 aprilie 2012, 13:06

@argus , dumneata ai „compus” opera de mai jos, fara tigara probabil…….
<>
Te rog sa fii sigur ca n-ai urmarit cumva vreun Hollywood de actiune, sau poate ti-ai pus ochelarii invers. Cu 180 de grade, caci exact asa „povestesti”, la 180 de grade. Sincer acum, ce grad ai? Acolo, la jindari!

h  •  3 aprilie 2012, 13:08

@ ultra_tei

normal ca esti huligan, doar ai studii superioare, loc de munca, familie, mergi la peluza, iti incurajezi echipa favorita…

cand o sa mergi la stadion sa spargi seminte si sa scuipi cojile pe jos, cand o sa pleci binedispus indiferent daca echipa ta castiga sau nu (ca doar tu n’ai pierdut nimic, nu? eventual o bagi pe aia ‘ar trebui sa ma plateasca ei ca sa mai vin sa’i vad’), cand o sa ai probleme de exprimare in limba romana, atunci nu vei mai fii etichetat huligan.

dan.enache09  •  3 aprilie 2012, 13:14

Problema pleaca de la relatia intre cetatean si stat in democratia europeana a secolului 21. Delegand tot mai multa autoritate dinspre sectorul privat catre cel public, sistemul politic in care toate statele europene se zbat a ajuns sa se considere absolutist, avand doar privilegii.

In aceste momente, statul cu ale sale institutii ne face o favoare ca ne slujeste. Explicatiile pe care le cerem pentru diverse actiuni ale reprezentantilor statului sunt considerate plictisitoare de autoritati si sunt trimisi in fata noastra personaje care vin cu un discurs pregatit, neutru-superior, AROGANT.

Toata societatea europeana este la o intersectie, pentru ca sistemul politic actual care ne da „la votat” lideri impusi din alte sfere este depasit. Statul trebuie simplificat in responsabilitati pentru ca este cel mai slab administrator. In afara unei liste scurte de misiuni, restul trebuie externalizat. Daca vor fi mai putine persoane responsabile cu ordinea publica poate se vor concentra mai mult pe siguranta copiilor care se joaca in parculete si mai putin pe ascultatul telefoanelor, de pilda.

Stelism militant  •  3 aprilie 2012, 13:14

Exista o confuzie totala in Romania de azi intre termenii „ultras” si „huligan”. Fenomenul ultras se defineste prin sprijin neconditionat fata de echipa iubita pe durata a 90 de minute unde se adauga si un spectacol pe masura in peluza.De asemenea ultrasii se implica si in miscari sociale prin afisarea de mesaje inteligente si strigate coordonate.
Fenomenul hooligan este specific Angliei anilor 70-80.Se caracterizeaza prin grupuri de huligani care isi manifesta suprematia fata de rivali prin bataie,spre deosebire de ultrasi care fac acest lucru prin coregrafii,mesaje sau cantece.
Deci a asimila cei doi termeni este o eroare din start.
Il rog pe domnul Tolontan sa ne spuna daca s-a simtit in vreun moment in pericol langa ultrasi la actiunea de deszapezire din aceasta iarna din judetele Buzau sau Ialomita.
Iar cei care afirma ca nu se simt in siguranta pe stadion,nu se simt din cauza taranilor de langa ei,nu din cauza ultrasilor.Ca nu cred eu ca un om vine cu fata si cu sotia pe primele randuri ale unei peluze,eu zic ca tot tribuna 1 si a 2 ar alege.
LIBERTATE ULTRASILOR ROMANI!

ady1986  •  3 aprilie 2012, 13:16

Adevarul este ca in ziua de azi nu te mai poti duce pe un stadion din cauza huliganilor iar jandarmeria asteapta doar o mica scanteie sa sara la bataie,acum stau si ma intreb de care parte sunt huliganii?in galerie sau in jandarmerie?ca s-ar bate ca chiorii intre ei nu ar fi o problema dar pe langa ei sunt loviti nevinovati copii,femei,batrani.Dar cel mai rau e ca in zilele noastre,din pacate,nu exista protest fara bataie,acest tanar este tras de par,mai bn zis torturat,mai bine iei 2 bastoane decat sa fi tarat pe jos de par si culmea de catre cine,de un jandarm care a fost deranjat de la tigara,un nimeni care stie doar sa imparta pumni si bastoane…umilitor,dar fara sa vrem si noi suntem in situatia acestui tanar,suntem umiliti,torturati de catre acest stat in care suntem mereu pe ultimu loc,suntem ai nimanui

Comy  •  3 aprilie 2012, 13:17

Domnule Tolontan, faceti un articol in care sa puneti pe foaie cate incidente intre suporteri (galerii) au avut loc in Romania in ultimii 15 ani si cate incidente intre jandarmi si suporteri. Atunci o sa vada toata lumea ca nu era nevoie de legea 4 si ca jandarmii sunt cei care provoaca. Cum stadionul este un loc de refulare a stresului cotidian la sfarsit de saptamana prin injuraturi, asa si bataia este un mod de refulare a stresului pt jandarmi, mai ales cand stiu ca scapa basma curata.

@pacifist…o sa-ti schimbi total parerea daca o sa participi si tu la un miting, o sa mergi pe stadion in peluza sau in piata universitatii si o sa fii victima unui abuz, dar deh…din fata calculatorului, toti sunt viteji.

dacas  •  3 aprilie 2012, 13:20

Nu am auzit de „civili” batuti de ultrasti niciodata, dar batuti de jandarmi , da. Sincer, eu sunt civil, fac deplasari cu galeria dar nu fac parte din niciun grup ultras si asemeni mie sunt destui. Si sa va dau un exemplu de raspuns al jandarmeriei la unele injurii aduse de ultrasii Petrolululi. Eram la Buzau, gata de plecare dupa meciul cu Rapid , cand ,jandarmii au dat cu gaze lacrimogene in autobuz, adica intr-un spatiu inchis, si au cerut soferului sa inchida usile! Asa ceva este interzis, iar in comunicatul dat de jandermerie dupa meci s-a dezmintit acest lucru. FALS, eram in acel autobuz. De asemenea, la aceeasi deplasare de pomina, in alt autobuz, marea autoritate nationala,jandarmeria, au batut cu bestialitate un copil surdo-mut si un om in varsta, doar pentru simplul fapt ca erau in autobuz.

Comy  •  3 aprilie 2012, 13:20

Unii nu stiu diferenta intre suporter, ultras si huligan, dar catalogheaza oamenii care au fost la miting. PENIBIL!

dacas  •  3 aprilie 2012, 13:24

Si sa va dau si un exmplu mai general: daca dintr-o peluza cineva arunca o fumigena , jandarmeria intra in forta si lovesc pe cine prind. Pai este corect? De ce nu e identificata persoana care a aruncat fumigena si dusa la sectie?

dacas  •  3 aprilie 2012, 13:25

Urasc specimene gen ady, pentru ca din cauza incuiatilor ca el ,Romania este in situatie in care este.

stefan  •  3 aprilie 2012, 13:27

In primul rand ca colonelul n-a spus „n-a avut o tigara in gura”, ci a spus „e puțin probabil ca jandarmul să fi avut țigara în gură”. E o diferenta acolo. Inclusiv daca jandarmul avea tigara in gura, omul n-a facut decat sa se apere elegant.
In al doilea rand, la cat de cacao au ajuns „ziaristii de sport” din Romania ca nu stiu decat sa instige la dialoguri dure la distanta, posibilitatea ca o imagine sa fie trucata nu mi se pare nula. S-a intamplat in Spania, de ce nu s-ar putea intampla si aici? Si, iar, colonelul n-a spus „a fost trucata”. A spus „presupunem că poza a fost modificată”. Inca o evitare eleganta, nimic mai mult (probabil stie realitatea), a unui raspus sigur. Mai departe e doar goana GSP-ului dupa publicitate prin scandal.
In al treilea rand ady are dreptate. Adica nu-i o problema ca ultrasii se bat pe strazi inainte de meciuri (mai nou si cand nu au meciuri), important e de ce incearca jandarmii (e adevarat, uneori depasind limitele, dar in 99% din cazuri ultrasii sunt cei care incep altercatiile) sa-i linisteasca. Ca ei sunt liberi sa sparga, sa injure pe strada, sa dea cu pumnul, etc. Si stiu bine ce vorbesc, am copilarit la 200m de Ghencea, de fiecare data cand trecea o galerie inaintea unui joc mai important copiii erau chemati in casa (si pe buna dreptatea, am vazut scene in care si-au luati suturi in fund – in cel mai bun caz – copii de 6-7 ani de la „oameni” in toata firea doar ca aveau un tricou colorat aiurea). Iar asta se intampla acum cateva zeci de ani, cand admosfera era mult mai calma.

Incheind, Tolontane, chiar imi pare rau de articolul asta. Tu de obicei te tineai doparte de scandaluri de-astea ieftine. Dar, asta e, probabil politica GSP-ului e sa-si faca publicitate, ca doar povestea (poza) e in curtea lor. Si a nu se crede ca as fi un fan al ProSportului, si acolo e aceiasi mancare de peste (ba uneori chiar mai puturoasa).

AndyDrago  •  3 aprilie 2012, 13:27

@pacifist: „Niciodata jandarmii nu au avut nimic cu oamenii civilizati”, asta chiar e buna. Unde ai trait in ultimii ani? Ai fost la Universitate? Nu ma refer la inscenarea aia jalnica din prima zi, ci la urmatoarele zile. Mai iesiti fratilor din casa/birouri, ca de asta suntem unde suntem. „Huliganilor agresivi li se plateste in aceeasi moneda.” De acord, dar cu fotoreporterii si jurnalistii loviti ce au avut? Sunt huligani?. Rusine ziarelor ca angajeaza asemenea oameni :)).

dorin  •  3 aprilie 2012, 13:27

articolul nu este nici macar de 2 lei…probabil suntem printre putinele tari de pe planeta,care nu are sport,dar are 10 televiziuni de sport…si atunci ei ce sa faca???despica firu in 4…cand nu intervin jandarmii,se intreaba de ce nu au intervenit,cand intervin,de ce au intervenit…si tot asa..de ani de zile merg la evenimente sportive,si nu am luat bataie de la jandarmi,nici amenda nimic.si nici nu mi e frica ca voi lua,mi e mai frica sa nu mi explodeze vreo petarda pe langa mine…

Cătălin Tolontan  •  3 aprilie 2012, 13:29

dacas: . Asta spui tu, dar n-ai dreptate.

Ti-l amintesti pe contabilul Otelului batut de suporteri in Bucuresti?! Mai sint situatii asemenatoare asa incit nu discutam aici despre puritatea ultrasilor pentru ca ea nu exista. Si printre ei exista huligani!

ultra_tei  •  3 aprilie 2012, 13:31

Bravo, Stelist militant! Bravo, Comy!
Sa se faca (nu se va face din cer cazuta, deci tot noi vom culege datele) o statistica a incidentelor: suporteri – suporteri vs jandarmi – suporteri. De asemenea, sa se dea publicitatii numarul mortilor (ZERO!) pe stadioanele din Romania vis-a-vis de numarul mortilor din discoteci si din trafic (Salut, Huidu! O duci bine?). Sa se dea publicitatii si numarul ranitilor din incidentele suporteri – suporteri vs. jandarmi – suporteri.
Oricat vom incerca sa explicam/DEMONSTRAM „romanilor de bine” aceste lucruri, nu vor reusi sa vada mai departe de ciorba din farfurie. „Bine le face jandarmeria! Sigur au facut ei ceva. Nu-i bat aia degeaba!”
Mi-e sila de acest popor…

Josecuritatea  •  3 aprilie 2012, 13:33

http://www.cotidianul.ro/sefii-jandarmeriei-romane-sunt-fosti-ofiteri-de-securitate-170628/
Foşti securişti, numiţi în 2011 la conducerea Jandarmeriei
Inspectorul general al Jandarmeriei Române, colonelul Costel Gavrilă, şi şeful Statului Major al Jandarmeriei, colonelul Adrian Faur, sunt foşti ofiţeri de Securitate. În CV-ul celor doi apare informaţia mincinoasă că ar fi absolvit cursurile Şcolii de Ofiţeri de Jandarmi de la Băneasa. Amândoi au urmat cursurile între 1984 şi 1987, dar în perioada respectivă nu exista Jandarmeria, iar denumirea era Şcoala de Ofiţeri de Securitate Băneasa.

AndyDrago  •  3 aprilie 2012, 13:35

Sa nu uit, poate cineva poate verifica. Din cate stiu de la prieteni politisti, la final de misiune cei raniti fac un gen de proces verbal pe baza caruia iau/luau niste sporuri, sau ceva de genul asta. Ma intreb daca jandarmul muscat cu atat cruzime de mana (cel putin pana la os dupa cat sange era pe baiatul ala) are o asemenea hartie doveditoare. Altfel, e de tot rasul explicatia, mai ales ca cei care au vazut la fata un jandarm in actiune (nu revoltatii de canapea) stiu cat de bine protejat este de exhipamentul care il au.

Nenorocitul  •  3 aprilie 2012, 13:35

Mi s-a parut foarte interesant primul comentariu.
Oamenii care au fost abuzati in piata Universitatii,dusi la sectii si abuzati din nou erau tot huligani?

Recent am terminat un masterat in inginerie,muncesc 10 ore pe zi timp de 5 zile, imi platesc taxele si nu am nici macar o amenda de circulatie.

Dar surpriza, in timpul meu liber imi place sa merg la meciuri, sa imi sustin echipa, sa fiu langa prietenii mei. Iar asta ma transforma intr-un nenorocit, huligan, ultima scursura. Si cum asta nu e tot, recent am luat interdictie un an de zile si amenda de 500 de ron fix degeaba.

Va e frica sa mergeti la meciuri din cauza mea? As putea sa arunc cu termeni de specialitate in voi si sa va sara semintele din punga.

Iar in situatia mea sunt mai multi, cu mai multi ani de scoala decat o duzina de jandarmi…

ultra_tei  •  3 aprilie 2012, 13:36

Catalin, contabilul Otelului, batut pe Barbu Vacarescu a avut inconstienta sa arate semne obscene trecand prin mijlocul suporterilor. Am fost acolo. Am vazut tot! (se intampla acum aprox 13-14 ani) Un om normal la cap face asa ceva?! Practic si-a cautat acea bataie. Are rost sa dau exemple din afara pentru situatii similare in Anglia, Franta, Spania, Italia?! Sa merg si mai departe si sa-ti imaginezi aceste gesturi in mijlocul suporterilor adversi in Serbia, Croatia, Grecia?! Cumva, suporterii dinamovisti care ieseau de la meci, in semn de mare ospitalitate ar fi trebuit sa aplaude „m…ia” pe care si-o luau de la contabil… Hai, Catalin, fii serios!

Comentează