Sportul la care copiii îşi învaţă părinţii „cum e treaba”

El are undeva spre 40 de ani. Dar nu el e important. Lîngă cotul stîng, cot, nu umăr, nu ajung pînă acolo!, cei doi puşti îşi agită pumnii mici. Sînt furioşi şi veseli pentru că a intrat în ring preferatul lor, pletosul John Morrison, cel care îl va bate pe „îngîmfatul de Ziggler”.

vineri, 22 aprilie 2011, 2:16

El are undeva spre 40 de ani. Dar nu el e important. Lîngă cotul stîng, cot, nu umăr, nu ajung pînă acolo!, cei doi puşti îşi agită pumnii mici. Sînt furioşi şi veseli pentru că a intrat în ring preferatul lor, pletosul John Morrison, cel care îl va bate pe „îngîmfatul de Ziggler”.

„Şi care e juriul?”, întreabă tatăl. Primul dintre fraţi abia întoarce capul: „Nu e juriu!”. „Dar e pe puncte, ca la box?”, insistă bărbatul, agăţîndu-se, ameţit, de ceva familiar. „Nu!”, rîde băiatul de 8 ani. Începe.

Lupta dintre bine şi rău
Wrestlingul nu e pe puncte sau pe decizii, deşi în ring există un arbitru, îmbrăcat mai degrabă ca la hochei, cu pantaloni negri şi tricou vărgat. Tipul e agil ca un dansator de step. Vibrează secundă de secundă, plonjează cînd unul dintre luptători e la podea şi numără cu gesturi largi, de regulă pînă la doi pentru că la trei s-ar termina partida. La un moment dat, arbitrul e azvîrlit din ring şi se tăvăleşte de durere minute bune.

Wrestlingul nu e pe puncte, ci pe poveşti. 4.000 de spectatori, care au plătit, în medie, 200 RON pe bilet, asistă joi seară la lupta dintre bine şi rău, repetată în cele 6-8 meciuri desfăşurate într-o gală.

Morrison îl sparge pe Ziggler
Eroii sînt umflaţi şi strălucitori, atît de strălucitori că puştii, care alcătuiesc majoritatea publicului, nu bagă de seamă că totul are loc într-o imensă hală prăfuită de poştă comunală. Pe vremuri, locul se numea „Sala Polivalentă” din Bucureşti. Astăzi, un tip îşi atîrnă picioarele din cutia neagră din zona tabelei de marcaj, o imagine de zi de meci la Belciugatele. Ceasul electronic marchează ora cu roşu. Şi atît.

Morrison tocmai i-a aplicat lui Ziggler o lovitură cu ambele picioare în amigdale. „Uauuuu” se aude din tribune. Morrison se urcă pe corzi ca să aterizeze pe plexul „Înfumuratului”. „Ieeeeee!”. Cîteva rînduri mai în faţă, un băieţel îşi scapă şapca roşie, cu însemnele oficiale. „E mare, ţi-am zis”, îi zice maică-sa. „Lasă că o scurtez”, se agită puştiul.

România din tricouri
În timp ce sala bubuie, pe culoarele întunecate fanii se înghesuie ca să cumpere tricouri şi alte suveniruri. Un adolescent se întoarce niţel dezamăgit. „Nu ţi-ai luat tricou?”. „E un semicerc de oameni care ţipă «Vă bateţi joc de noi!» şi, din centru de undeva, se aude, gîfîit: «Daţi-vă la o parte!»”.

Uneori e nevoie de o gală de wrestling şi de un tînăr ca să auzi cea mai sugestivă caracterizare a României de azi.

Apare John Cena
Asta e! Nici măcar în acest sport, care acum 100 de ani era disciplină olimpică, binele nu învinge din prima. Cu cît eroul pozitiv e mai căpăcit iniţial, cu cît suferă mai mult, cu atît va fi mai exploziv momentul în care revine şi-i trage una tipului naşpa.

Wrestlingul a fost promovat în România de sport.ro. Televiziunea e ea însăşi uimită de succesul sportului. La gala de joi, unul dintre luptători a fost Sin Cara, „omul cu mască”, o figură nouă în circuit, pe care nu apucaseră să-l transmită pe tv, dar pe care puştii îl ştiau deja de pe net.

Cel mai iubit dintre toţi, dar şi cel mai urît de adversarii popularităţii sale, se numeşte John Cena. „Siiiina! Siiina!”, duduie tribunele. „De ce-ţi place?”. „Se ia de toţi, e deştept şi spectaculos”. Cena are zîmbet de dentist american şi profilul unui culturist bronzat, cu raportul de 2 la 1 între umeri şi fund.

Cînd Cena aruncă tricoul în public, se stîrneşte singura bătaie reală din toată gala. O fată cu tricou negru şi aspect emo îi trage una unui băiat care a capturat prada glorioasă. Al treilea personaj pune mîna pe tricou. Sar şi prietenii şi se încinge treaba. Bodyguarzii români sînt ajutaţi de un negru la costum. Cel care asigură securitatea lîngă ring a vrut să se asigure personal că nimeni nu e rănit şi că se stinge conflictul.

Monoton şi reconfortant
Cena e parte dintr-o luptă în patru, în care în ring intră doar doi combatanţi, care se schimbă unul cu celălalt. „Let’s go, Cena!” scrie pe panourile ridicate deasupra capului. „E adorat cît Messi şi Ronaldo la un loc”, spune un alt puşti.

La ora asta se joacă Steaua – FC Braşov în Ghencea, cu aproximativ aceeaşi asistenţă numerică şi cu încasări mult mai mici. Cum unde merge lumea? Merge unde merg sutele de telefoane mobile care fotografiază şi filmează din sală. Cînd scoţi caietul ca să scrii cu un pix, biet pix analogic, surprinzi privirea amuzată a puştilor din jur. Sînt totuşi gentili că nu-ţi spun gluma cu chemarea SMURD-ului. E bine, mai ai ceva de trăit. Tu da, însă adversarii cuplului John Cena – Randy Orton nu mai au nici o şansă.

După ce au zăcut ca două cîrpe pe plăcile de metal de la 5 metri de ring, doar vecinătatea e înconjurată cu saltele, Cena şi Orton urcă fulgerător în ring, îi caftesc acrobatic şi îşi doboară rivalii sincron, fix în aceeaşi fracţiune de secundă.

Binele a mai învins o dată, monoton, reconfortant şi surprins într-un fişier jpeg pe telefonul mobil.

VEZI AICI O GALERIE FOTO DE LA EVENIMENTUL DE LA SALA POLIVALENTĂ

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Georgero  •  22 aprilie 2011, 14:37

Deci, cine sunt astia? :0
Lasand gluma la o parte, interesant reportaj; ne credem inca tineri si astia micii ne aduc cu picioarele pe pamant.

Toate cele bune,
G

alin  •  22 aprilie 2011, 14:41

Wrestling = definitia prostiei

ion caciula  •  22 aprilie 2011, 14:55

tu despre care sport vorbesti???wrestlingul(lupte libere-numele american)inca este sport olimpic…si n-are nici o treaba cu mascareala asta….mai bine ati promova sportul adevarat….unde oamenii fac sacrificii adevarate…mai bine promovati boxul,judo, luptele libere adevarate sau greco,kickboul, muay thai decat astfel de facaturi…mascarada asta nu invata copilul ce e munca si sacrificiul..il invata doar ca ala mare il bate pe ala mic,iar ala bun il bate pe ala rau…iar cei din sport stiu ca nu e intotdeauna asa(ca sa nu spun niciodata)…ocupati-va de sport, nu de publicitate si mainstream

virheeton  •  22 aprilie 2011, 14:57

eu nu am inteles, nu inteleg si nici nu voi intelege de ce asta este considerat un sport! este o idiotenie totala! nu imi vine sa cred cum parintii permit copiilor sa se uite la stupizenii de genu asteia „wrestling” in loc sa ii duca sa faca un sport adevarat (tenis, inot ca fotbal nu se face la noi in tara) sau sa le dea o carte sau o tabla de sah! am 20 de ani, stau i ma uit in jur si sunt socat cum si altii de varsta mea sau chiar mai mari ca mine cu 4-5 ani se uita fascinati la TV la aceasta chestie! americani idioti … uitati-va ce sporturi au inventat ei (wrestling, golf, baschet) si ce sporturi au creat europenii (fotbal, tenis, polo) … chiar mi-e mila de cei care se uita la asa ceva, de parintii lor si de cei care promoveaza asa ceva (sport.ro). Aveti grija sa transmiteti wrestling in loc sa transmiteti circuitul feminin de tenis Sony Ericsson! Muriti!

Cosmin  •  22 aprilie 2011, 15:07

Iar tu, Aline, esti intruchiparea.

alupigus  •  22 aprilie 2011, 15:16

Nu-l mai numi sport, pentru ca mor de nervi iubitorii Ligii lu’ Mitica.
Este divertisment sportiv, in care rezultatele sunt determinate inainte. Macar astia recunosc ca e facatura, nu cum fac conducatorii de club din „fotbalul” romanesc.
Se aplica si aici regula universal valabila, „Nu iti place, nu te uita!” si nici nu condamna pe cel caruia ii place.

gabi  •  22 aprilie 2011, 15:33

nu e sport…e un show, iar oamenii respectivi chiar munesc pentru a realiza un astfel de show.

nu, nu sariti pt ca stim cu totii ca nu sunt lupte adevarate, e un altfel de divertisment, e ca si cum ai merge la circ (nu o spun in sens peiorativ).

da, ii respect pe cei care fac box, judo, etc…una-i una, alta-i alta.
bine ca sarim cu totii la wrestling, dar in schimb ne uitam in gura patronilor de fotbal, stam dupa pitipoance si uitam dupa 2-3 zile, de bute, oltchim, alina dumitru, si altii

durden  •  22 aprilie 2011, 15:33

@Catalin Tolontan

Sa stii ca ar trebui sa modifici titlul articolului.Pro Wrestling-ul nu este considerat un sport ci un „mode of spectacle, combining athletics and theatrical performance”,dupa cum scrie pe wikipedia.Cauta pe ce site vrei tu si vei vedea ca nicaieri in lume nu e recunoscut ca un sport.Oricum,n-ai idee cat m-ai dezamagit vazand modul in care ai scris despre penibilitatea asta…poate ai incercat sa te dai bine pe langa pustii din ziua de azi sau ceva…nu stiu…oricum,macar in sinea ta eu sper sa realizezi ca manifestarea asta e o cretinitate fara margini…

Mihai  •  22 aprilie 2011, 15:33

Nu-mi spune nimic wrestlingul,dar articolul mi-a placut foarte mult. Mi-a amintit de perioada in care mai exista jurnalism sportiv autentic.

kendo  •  22 aprilie 2011, 15:35

@virheeton – sunt de acord cu tine, dar golful a fost inventat de scotieni, daca nu ma insel, in niciun caz de americani.

Porcaria asta nu e, nu a fost si nu va fi niciodata sport. Daca a fost sport olimpic, desi sunt sigur ca nu e vorba despre acelasi lucru, cum se dadeau medaliile? Se hotara dinainte cine ia aurul, nu?

Aberatia asta e un teatru ieftin, cu niste malaci plini de muschi si care isi creeaza o anumita imagine de desene animate. Chiar si la americani e considerat un sport pentru „tarani” (sa ma ierte taranii nostri), la fel ca NASCAR-ul. O idiotenie crunta.

Astept un articol despre concursurile Viking, din Japonia (macar alea sunt pe bune si sunt distractive, nu ca wrestlingul asta, care iti baga creierul in coma).

Emanuel  •  22 aprilie 2011, 15:36

In romania fotbalul se joaca la Tv, cu patronii care dau banii si fac lege.Wrestling-ul ”se joaca” in ring, lumea sa saturat de fotbal plictitor…

Pandele  •  22 aprilie 2011, 15:41

Speram sa nu prinda si la noi mascarada asta numita wrestling, dar daca ma gindesc mai bine, era inevitabil. Sintem tara trisorilor, a prefacutilor, a celor care mimeaza si efortul si durerea, a celor care se dau in stamba pentru bani, asa ca putem proclama de pe-acum wrestlingul ca „sport” national. Ne reprezinta.

brasovean  •  22 aprilie 2011, 15:44

devenim din ce in ce mai prosti…wrestlingul e grotesc si la ani lumina de ceea ce inseamna sport,dar putem invata de aici cum se promoveaza un eveniment,o gala. si poate ca mitica dragomir ar i trebuit sa priveasca gala asta,pt a invata cum se impacheteaza intr-o folie de entreteiment ,un eveniment….hai sa-i zicem sportiv.

adi  •  22 aprilie 2011, 15:47

Eu nu inteleg de unde atata rautate in voi.

Eu mi-am dus copilul la show aseara, si este singurul spectacol in care ” se dau pumni” la care ii dau voie sa se uite.
Nu il las sa se uite la box, K1, MMA si alte chestii reale la care voi va uitati. Mai mult, ma uit si eu si imi place.

Chestia e ca ii spun copilului ca oamenii din ring fac spectacol si e acelasi lucru ca la teatru ( unde, apropos, il duc destul de des ) Copilul meu stie ca e „un fel de circ, de teatru” si apreciaza chestia asta ca atare, la cei 6 ani ai sai. Asta il face sa nu fie atat de afectat atunci cand unul din combatanti „cade lat”…pe cand la sporturile „cu juriu” de care vorbeati, chiar se intampla ca oamenii sa sufere crunt. Eu nu inteleg de ce chestia aia ( box, K1 ) e sport pentru voi, iar asta nu e!?
De fapt, chiar ma bucur ca nu e, va rog sa il considerati ceea ce e , adica show, si sa-l lasati asa…noua ne place…imi place ca pot sa ii arat copilului meu ca binele infrunta raul ( apropos, daca urmariti toate showurile, veti vedea ca uneori raul invinge binele, chiar si aseara au fost 1 partida in acest sens ) si imi place ca el poate sa vada asta intr-o forma non-violenta ( pentru ca, asa cum ziceti si voi, oamenii doar se prefac )

In plus, cred ca dpdv strict atletic, sportiv, oamenii sunt senzationali…sa faci manevrele respective creand impresia ca l-ai lovit teribil pe adversar in timp ce , in realitate, nu l-ai lovit, e mare lucru…sa sari de pe ultima coarda ( in stil artistic, nu gluma ) cu rasuciri mai ceva ca la sariturile in apa, prinzand adversarul sub tine, dar fara a-l lovi in realitate, e o arta ( eu asa o vad )

Ca la orice altceva, americanii sunt senzationali la show, lucru pe care ar trebui sa-l acceptati si voi, toti cei care cred ca stereotipuri de gen „americanii sunt prosti” ” noi suntem superiori” sunt reale

Apropos, luna asta l-am dus pe copilul meu de 6 ani la teatru, la cursuri de pictura, la karate, la Dance Masters, la filme de animatie ( americane, deci proaste, va inchipuiti ) la acest show si la fotbal ( Steaua-Urziceni) …ghiciti unde am avut cele mai mari probleme in a-i explica comportamentul actorilor din teren si mai ales, din tribuna?

In incheiere doar atat : „ce nu-ti place, nu frecventa, in loc sa acuzi”..motiv pentru care nu ma uit la TV decat foarte putin, copilul meu nu stie de Cartoon Network, de Play stattion ( inca ) de jocuri calculator ( inca )

utaaradan  •  22 aprilie 2011, 15:48

wrestling-ul e sport ? pai prefacatoria din liga lui mititica, ce e ?
pai daca o luam asa,wrestling se poate numi,fara nici o confuzie, meciul de cupa dintre dinamo si bistrita..

adi  •  22 aprilie 2011, 15:55

…apropos, iar Cena e chiar un model prin mesajele si atitudinea pe care le promoveaza ” never give up ” ” fa intodeauna bine” ” loyalty, respect” ..in plus, omul are si niste societati de caritate…si nu incearca sa cumpere voturile oamenilor din zabrauti prin aceste acte de caritate ( nu sariti, ca sunt stelist, dar unul care uraste creditorul )

GIC  •  22 aprilie 2011, 16:07

Wrestlingul este pentru copiii mici, Liga1 pentru copiii mari.

leroiv72  •  22 aprilie 2011, 16:25

c’o fi sport…..poate! ceva miscare se face…agilitate, exista…in fine…ce nu inteleg eu este „spectaculozitatea” acestui sport…show, mai bine zis! totul e un fals…un circ…ca se bucura de un oarecare succes…o alta necunoscuta: de unde? din ce? dar, ma rog…gusturile nu se discuta, spune o vorba. dar parca…totusi… =))=))=))

MAN from hell  •  22 aprilie 2011, 16:37

Aveti dreptate asta nu e un SPORT Un sport adevarat arata ce e aia MUNCA, DISCIPLINA, RESPECT ,SPIRIT COMPETITIV iar aici isi dau cu scaune in cap pe „NV” lovesc ilegal dau si fug nu au nici o regula , partea proasta e ca influentzeaza perceptia copiilor care confunda circul cu realitatea si cred ca e normal sa dai un scaun in cap apoi vor avea mentalitate de genul ” eu sunt mic nu ma pot intrece cu cei tari” insa partea buna e ca te poti distra ca la o scena de cascadorie cu lumini scenarii si actori destul de buni !

GentleGiant  •  22 aprilie 2011, 16:44

Acuma, ca tot avem realizarile americanilor din toate celelalte domenii, om fi si noi obositi si meritam sa ne relaxam cu nitel wrestling.

Godspeed  •  22 aprilie 2011, 17:19

ai uitat sa mentionezi ca sportul a fost transformat in show de catre mass-media si casele de pariuri.singura diferenta dintre cele doua evenimente este ca unul nu neaga ca este doar un show,pe cand celalalt …

donflorin  •  22 aprilie 2011, 17:26

asta e un show, un entertainment ptr toata familia si europenii, mai ales romanii care se uita la steaua si rapid toata ziua nu au cum sa inteleaga rostul acestui sport si teatru in acelasi timp. Ideea este ca aceasta manifiestatie a reusit sa adune pe un stadion 76.000 de mii de oameni mai mult ca la orice sport care s a inventat vreodata. eu multumesc ca acest entertainment a venit in romania si merita toti banii mai mult ca la stupidul fotbal romanesc care acapareaza toate ziarele de sport. F

DejaVu  •  22 aprilie 2011, 18:03

Domnul Tolontan,
Numele este Dolph Ziggler, nu Ziegler.

Pentru ignoranta afisata mai sus in comentarii trebuie sa specific faptul ca wrestlingul profesionist nu este considerat un sport de catre nimeni (dovedind cat de mult le place unora sa vorbeasca aiurea), asa ca nu inteleg ce e cu agitatia asta si comparatia cu fotbalul sau alte sporturi. Este ENTERTAINMENT sportiv. Oamenii aceia sunt superstaruri in USA, Mexic si Japonia si toata lumea stie ca rezultatele sunt „booked” de dinainte de meciuri. Totul este soap opera, ca si cum te-ai uita la un film, numai ca in direct, live. Tipii sunt atat actori cat si acrobati. Cat despre loviturile pe care le incaseaza, unele sunt cat se poate de dureroase, existand de-a lungul timpului numeroase accidentari. Oamenii aceia sunt pe drumuri in fiecare saptamana din an – nu au vacanta si asta pentru ca iubesc industria in care se afla si pe cei care ii privesc si dau banii pentru asemenea evenimente. Nu au timp de petreceri, nu au timp de discoteca, nu au timp de scandaluri prin presa ca penibilitatea din fotbalul romanesc. Asa ca nu wrestlingul este mascarada si ar fi mult mai bine daca wrestlingul ne-ar reprezenta decat fotbalul. Ce exemple iei din fotbal si ce exemple iei din wrestling? Cumva oamenii din wrestling sunt prinsi in discoteca beati morti, cumva oamenii din wrestling fura masini sau au bombe sexy cu fundul celulitos? Cumva oamenii din wrestling sunt prinsi cu sute de km pe autostrada?

Ar trebui ca lumea inainte sa isi dea cu parerea sa cerceteze si sa nu vorbeasca in necunostinta de cauza si sa acuze in stanga si in dreapta adevarati showmeni…

Cu stima,
DejaVu – un iubitor al wrestlingului si un smark.

Vox  •  22 aprilie 2011, 18:35

Si eu care speram sa-l asezi pe acelasi palier cu telenovelele si manelele !

jules  •  22 aprilie 2011, 20:26

E chiar un sport!

Peter Forsberg  •  22 aprilie 2011, 23:37

Hahahaha!!! Foarte tare. Toti admiratorii acestui circ compara ineptia asta cu fotbalul. Sau, mai rau, cu fotbalul de la noi. De asta, zic ei, prefera acest ENTERTAINMENT, care „NU E SPORT, ba, fraierilor, da’ noi ne distram”. Ca nu e sport stie toata lumea, chiar si dl Tolontan. Totusi, porcaria asta apare pe canalele de sport. De ce? Astept explicatiile „expertilor”.

Uite, mie fotbalul mi se pare ca a ajuns un fenomen penibil si prefer alte sporturi, cu oameni care nu rup masini sau bombe sexy. Insa, cu siguranta, teatrul asta ieftin din wrestling mi se pare la fel de jenant ca fotbalul de la noi. Ma lasa rece mesajele lor cu binele si raul, e un produs american pina in maduva oaselor, nascut pentru o natiune indobitocita, care inghite rahaturi cu polonicul si e de o naivitate si o prostie in cantitati industriale.

Nu vad, sincer, ce poate invata un copil din treaba asta. Faptul ca binele invinge raul? Asta se vede in orice film de la Hollywood sau in toate cartile de povesti (pentru cine o mai citi povesti copiilor…) Faptul ca poti rupe scaune in capul altuia si sa te aplaude lumea? Probabil. Ii las pe admiratori sa-i gaseasca partile bune. Eu prefer sa ma uit cu copilul meu la un meci de hochei si sa admir un bodycheck sau o vrajitorie facuta cu pucul. Sau sa vad un placaj ca la carte si o pasa pe la spate intr-un meci de rugby…

Leo  •  22 aprilie 2011, 23:54

Nu-mi place deloc wrestingul, recunosc ca nu ma uit. Dar in zilele astea grele pentru presa romana ma bucur tare pentru un asemenea reportaj.

P.S. Ma enerveaza judecatile! Daca voua nu va place wrestingul inseamna automat ca pasionatii sunt idioti? Imi amintesc ce a scris Nick Hornby in Fever Pitch:”Please, be tolerant of those who describe a sporting moment as their best ever. We do not lack imagination, nor have we had sad and barren lives; it is just that real life is paler, duller, and contains less potential for unexpected delirium.”

Lucian Dobrovicescu  •  23 aprilie 2011, 7:47

Foarte bun articol, felicitari! Multumesc ca l-ai scris, mi-a facut o reala placere sa-l citesc. E un „sport” creat pentru copii, o extensie a benzilor desenate si a desenelor animate, un circ in care nu sunt chinuite animale, un foarte corect politic spectacol. Cred c-as citi textul scris cu font mic de pe cutiile de bere de plictiseala la un asemenea spectacol, dar cred ca fiu-meu ar fi in extaz. E ca Boney M cand aveam 10 ani! Bravo inca o data pentru articol.

Evertonian  •  23 aprilie 2011, 10:31

@deja-vu….Tot ce ai spus tu despre fotbalisti acolo este adevarat…dar spune-ne si cati din acesti circari au murit sau au intrat la azilul de n e b u n i din cauza consumului excesiv de steroizi? I-mi aduc aminte acum 3-4 ani a fost un caz extrem de mediatizat in USA cu un fost wrestler care de la cati steroizi a papat,a cam luat-o razna si si-a ucis sotia,copilul si dupa aia si pe el,si cred ca mai sunt cazuri similare.

Alex Pato  •  23 aprilie 2011, 11:39

E un show , mai degraba decat un sport, DAR oamenii aia din ring muncesc mult, se antreneaza mult..UNII CHIAR AU MURIT FIE PE RING , FIE LA ANTRENAMENTE.

Cei care iau in deradere ce fac acei ATLETI in ring, sa incerce si ei sa faca vreo 2-3 scheme sa vada cat de usor e.

Cătălin Tolontan  •  23 aprilie 2011, 12:06

DejaVu: multumesc, am rectificat!

Lucian Dobrovicescu, leo: multumesc!

Peter Forsberg: ce invata copiii din naivitatea aceasta? E mai sus replica unui tata care sustine ca baiatul lui reactioneaza la wrestling ca la teatru, loc unde merge foarte des! Ce invata? Nu stiu, noi ce invatam din „naivitatile delicioase”ale lui Jules Verne, acolo unde binele cistiga mereu pina la urma?

Cătălin Tolontan  •  23 aprilie 2011, 12:08

vox: m-am dus la gala fara prejudecati, desi am si eu preferintele mele, si am incercat sa va povestesc ce am vazut si simtit acolo. Nu am simtit ca e o manea

Ion Osama  •  23 aprilie 2011, 20:43

Comunismul nu a disparut din capetele oamenilor. Mai e nevoie de citeva generatii pina cind romanii vor deveni normali. Daca nu-ti place tie ceva nu inseamna in mod automat ca este o porcarie. Daca un pusti se uita la wrestling nu e mare lucru. Cind eram de virsta lor ma uitam si eu cu gura cascata. Acum ma lasa rece. E UN SHOW, iar cei implicati fac un job onest si dau totul pt. a place publicului. E sport cind se bat mardeiasii la Total combat? E sport cind probabil cetatenii cu cel mai scazut IQ isi scot dintii? Fiecare are dreptul sa faca ce vrea atita vreme cit nu deranjeaza pe altii. Respectul e inca o mare necunoscuta pt. romani.

petru  •  23 aprilie 2011, 22:05

Mai Cata , ce-i cu voi ?
Ziarul e GSP iar asta nu e sport . E spectacol regizat deci nu implica intrecere. Precizare si pt. colegul ” Deja vu „. Faptul ca uneori se mai accidenteaza nu inseamna ca fac sport ci doar ca se accidenteaza. E ca la barbierit , nu vrei sa te tai dar te tai. Asta nu te face fachir ci doar neatent….In rest e OK, asa cum spune si dl. Ion Osama, e un job onest. Problema e sa nu-l creda cineva mai mult decat e.

Raul  •  26 aprilie 2011, 17:48

Unii dintre voi chiar trebui sa va zica lumea ca nu e sport ci e SHOW chiar ei singuri isi definesc produsul ca „SPORTS ENTERTAINMENT” dar romanul ramane greu la minte si tot zice ca ah asta nu e sport e o falsitate o insulta la adresa sportului

bogdan  •  27 aprilie 2011, 8:44

fratilor, articolul a aparut pe blog, nu pe site. a fost omu’ la un spectacol si a scris ce a l-a impresionat.
e blogul lui, totusi, scrie ce vrea. fir-ar sa fie….
mie nu prea imi place tipul asta de show, dar cand vad cata ipocrizie si bigotism aratati in comentarii, mai ca-mi vine sa-mi schimb ideile. pana la urma circarii nu sunt ei.

Alina Ilioi  •  3 mai 2011, 19:24

Apropo de titlul tău, copiii de multe ori ştiu multe, astfel încât îşi învaţă şi părinţii, involuntar.

Bolo  •  3 iunie 2011, 3:58

Domnu’ Tolo, mie imi e greu sa inteleg pe ce pozitie sunteti dumneavoastra, ce hram purtati in toata asta, de ce parte a baricadei sunteti. De nici una, spuneti? In postura impartiala a jurnalistului? La un articol din 2010 despre un sport adevarat spuneti ca „cine vrea circ se poate uita la wrestling”, ceea ce suna ca o mica barfa defaimatoare, gratuita, ieftina si neargumentata. Unde va era profesionalismul, si codul deontologic al jurnalistului atunci? Si acum pare ca faceti pe open-minded si mergeti la gala „fara prejudecati” . O fi la moda…
Si avand in vedere inversunarea cu care cititorii dvs ataca wrestlingul, ai zice ca sunt cei mai dedicati si avizi devoratori de „sport adevarat” din lume, de vreme ce urasc in halul asta tot ce nu e „sport adevarat”. Am si eu o intrebare pentru acesti guru ai sporturilor adevarate : de ex, ceea ce fac cei de la Harlem Globetrotters, ce este, e sport adevarat, sau e tot „teatru ieftin, definitia prostiei, idiotenie crunta, stupizenie, penibilitate, cretinatate, porcarie, aberatie, de o naivitate si prostie in cantitati industriale, facut pentru dobitoci care inghit rahaturi cu polonicul” asa cum cu generozitate (si rafinament similar cu cel al taranilor americani pe care nu ii suportati) ati catalogat wrestlingul? Astept raspunsuri date cu aceeasi usurinta si convingere ( impertinenta, de altfel ) ca si jignirile aruncate mai sus. Va intreb pentru ca, daca si baschetul acela este tot „grotesc” si o „mascarada” , atunci cum de nu a declansat aceeasi ura mioritica in multele dati cand ne-a vizitat tara? Desi are aceeasi valoare sportiva ca si wrestling-ul, poate chiar mai putina? Banuiesc eu cam de ce, si nu are legatura cu valoarea sportiva sau cat de regizat e. Nu wrestling-ul este fals, domnilor, ci voi sunteti

Comentează