Lucescu şi fibra sa

Mircea Lucescu s-a calificat şi e supărat. E singurul antrenor român care a trecut de grupele noului format al Ligii Campionilor. Nu o dată. De trei ori a trecut, întîi cu Galatasaray, în 2001 şi în 2002, şi acum cu Şahtior, în 2010.

miercuri, 8 decembrie 2010, 11:29

Mircea Lucescu s-a calificat şi e supărat. E singurul antrenor român care a trecut de grupele noului format al Ligii Campionilor. Nu o dată. De trei ori a trecut, întîi cu Galatasaray, în 2001 şi în 2002, şi acum cu Şahtior, în 2010.

Da, ştiu. Ori de cîte ori scriu despre Lucescu, apar contestatarii săi. Îl detestă, îl numesc „ţigan” şi apasă pe defectele sale, reale sau imaginare. Reale ca ale oricărui om.

E atîta ură, ură pînă la fibra sa umană, ură de ar vrea să-l şteargă de pe faţa Pămîntului, ură încît înţelegi, văzîndu-l pe acest bărbat tremurînd meticulos pînă şi la meciul cu Braga, care e soarta valorilor într-o ţară lipsită de sentimentul nobil al „celui bun”.

L-am urmărit, acum cîteva zile, pe Cristian Tudor Popescu la ProCinema. Jurnalistul prezenta filmul „Philadelphia”. S-a expus admirabil, cu năvala curajoasă a omului liber, spunînd că nu-i agreează pe homosexuali, dar nici nu-i detestă. Că şi-a aruncat ochii de bărbat pe filmele porno. Dar a mai spus CTP, cel pe care îl ştim, neschimbat, puternic şi nepreocupat dacă ne place sau nu de el, a mai spus că ceea ce l-a impresionat în filmul despre avocatul eminent bolnav de SIDA este felul în care America îşi protejează şi-şi califică cetăţenii în funcţie de ceea ce dovedesc în viaţa lor, în funcţie de ceea ce ştiu să facă, în funcţie de creierul, efortul şi realizările lor.

Se ridică aburul deasupra estului Ucrainei. În lumina reflectoarelor, la un an şi jumătate după ce a cîştigat Cupa UEFA, Lucescu se pregăteşte să meargă mai departe, urmărit de atîta invidie, mînie şi ignoranţă, toate inutile şi suficiente ca să-l califice pînă în ultima sa fibră umană.

Comentarii (60)Adaugă comentariu

ducu  •  8 decembrie 2010, 23:44

Lucescu este un antrenor bun! Sahtior este o echipa buna! Felicitari tutror romanilor care reusesc sa se impun in competitii, fie ele sportive sau nu! Insa, nu il pot vedea ca pe un erou national…de ce de fiecare data cand un roman performeaza in activitatea sa (platita!!!) il transformam in erou? ne bucuram pentru el dar nu este erou si nu trebuie glorificat atat! Este un profesionist si un om ok, remarca este generala si, cred ca defineste perfect societatea romanesca

Robert  •  8 decembrie 2010, 23:47

Pretul succesului este invidia, al insuccesului compasiunea(ca sa-l citez). Este un om de succes!

Dragos C.  •  8 decembrie 2010, 23:49

MIRCEA LUCESCU ESTE CEL MAI BUN ANTRENOR AL ROMANIEI DIN TOATE TIMPURILE! Pot sa zica ce or zice! Nici un alt antrenor roman de fotbal nu a dovedit valoare la mai multe echipe. Ienei a fost un mare antrenor dar nu a dovedit asta decat la Steaua. Iordanescu a beneficiat de Hagi. Cat l-a avut au fost si rezultate (sub ceea ce putea face cu acea echipa -in opinia mea), dupa aceea nu a mai facut nimic la nici o echipa. Pisti Covaci afost si el un mare antrenor dar nu a demonstrat asta decat la Ajax unde il avea pe Cruijf in echipa. In alta parte nu a facut nimic.
Lucescu a castigat titlul de campion cu 5 echipe diferite (Dinamo, Rapid, Galatasaray, Besiktas, Sahtior), in trei tari europene diferite, a facut istorie la Nationala si a format o caruta de jucatori, de la Hagi si Raducioiu la Pirlo si Rat.
Toata stima si mult succes domnule Lucescu!

Leo  •  8 decembrie 2010, 23:50

Bafta Cataline!

In bocca al lupo Mircea Lucescu! 🙂

catalin  •  8 decembrie 2010, 23:52

Imi pare rau ca nu mai face nimic pentru Romania.Pentru Ucraina e tot numai bezele.Asa sunt toti romanii care se realizeaza, uita de unde au plecat.Nu suntem o natie de oameni uniti.Cei cel contesta nu cred ca-l invidiaza sau il urasc ci pur si simplu sufletul fiecaruia zice ca acest om face pentru o tara straina, Ucraina si de 30 de ani nimic pentru Romania.Rusine Lucescu.Nu pot sa uit cum juca Romania sub bagheta acestui magic antrenor, pasa inapoi, pasa inainte si iar inapoi, un tontoroi necontenit, cica destabilizam adversarul.De aceea a plecat pe usa din dos.Imi pare rau Lucescu, de aceea esti suparat, NU POTI SA TE BUCURI CU ROMANII TAI si asta DOARE RAU!

bai desteptule  •  8 decembrie 2010, 23:56

Nu,Ducule, trebuie eventual sa-l demolezi. In tara asta atata stim sa facem: sa promovam femeile usoare in functii de ministru si sa demolam tot ce e valoros sau, in cel mai bun caz,sa ignoram tot ce e bun. Cat de mizerabili pot fi romanii, nu e intamplatr ca suntem coada Europei…Felicitari Mircea Lucescu, iti doresc sa pici cu Copenhaga sau Marseille si sa ajungi in sferturi!

Cipri  •  8 decembrie 2010, 23:57

Lucescu este un om si un antrenor extraordinar. M-a facut sa iubesc fotbalul inca de acum 25 de ani!

danih  •  9 decembrie 2010, 0:06

Comentariile rautacioase sunt firesti si nu pot fi evitate. Sunt prea multi cei care nu s-a simtit niciodata invingatori si care nu sunt capabili sa traiasca bucuria participarii la o victorie.

Nu am DolceSport, dar am urmarit meciul lui Sahtior pe LiveScore. Si am avut destul de asteptat pana la golul lui Rat. O sa vad probabil si rezumatul, dar nu asta conteaza. Conteaza ca acolo sunt doi romani, ca sunt de-ai nostri si ca ma simt bine de fiecare data cand ei castiga pentru ca e ca si cum am castiga NOI.

Pacuiul lui Soare  •  9 decembrie 2010, 0:16

Lucescu de mult este cel mai bun antrenor roman: ii lipseste insa o anumita detasare … este prea preocupat sa demonstreze ca poate, ca e mai bun decit altii (el are meciuri cu Jenei si Iordanescu si acum). Intr-un fel e de inteles, a fost dat la o parte pt ei, a fost genul care a muncit mult iar satisfactia a venit cu linguritza. Cred ca aceasta stare continua de competitie inutila l-a impiedicat sa culeaga mai devreme roadele priceperii sale enorme, ale vastelor sale cunostinte … probabil aici e cheia „ghinionului” lui.
Trebuie sa ai doar un minim de ratiune sa recunosti valoare lui Mircea Lucescu.
Felicitari Lucescu !!!

corect  •  9 decembrie 2010, 0:31

Fiecare are dreptul sa-si spuna parerea.Nu e vorba de invidie,e vorba de ceea ce abereaza Mircea Lucescu despre Steaua.In loc sa fie mindru ca o echipa romaneasca a luat cel mai de pret trofeu european,el demoleaza aceasta performanta,evident din invidie si ura.Stiu unde s-a nascut Mircea Lucescu,e tigan,dar un tigan cu facultate,inteligent si pedagog.Dar uraste orice performanta romaneasca ce nu a fost obtinuta de el.Ce cauta el in noaptea de 7 Mai 86 la banchetul Stelei de la Sevilla linga Valentin Ceausescu.E un mister pe care Lucescu nu vrea sa-l elucideze.In 81 el a publicat cartea Mirajul Gazonului.Citeste-o d-le Tolontan si explica-ne.De ce Lucescu ii scoate din aceasta carte pe Dan Coe si Marcel Raducanu?,se stie ca Dan Coe a fost capitanul si sufletul nationalei calificate in Mexic 70.Se stie ca Marcel a fost cel mai valoros om al nationalei in campania 82.Dan Coe si Marcel au ales calea Occidentului.Asta insemna ca Lucescu sa-i elimine din carte?,poate asa i-a fost impus dar era de preferat sa n-o mai publice decit sa scoata 2 mari romani din componenta nationalei.Nu-l ridicati in slavi,e un antrenor bun ,dar ca om e zero ca si fiul lui frustrat si razbunator.Iordanescu are 3 calificari cu nationala,un loc 5 in lume,o finala si o semifinala de Cupa Campionilor si nu-l ridicati in slavi.Lucescu a dus Sahtior in primele 32 de echipe in CL si ii faceti statuie.Asta inseamna subiectivism.Nici nu ne mai miram…

chris_gali  •  9 decembrie 2010, 0:36

Intre a vedea Clujul cu Roma si echipa lui Mircea cel batran am ales a 2 a varianta pt ca de cate ori am urmarit echipa din Donetk m-a incantat jocul echipei create de Lucescu.Lucescu care a fost izgonit din Romania sau s-a auto exilat de felul cum a fost tratat , injurat , umilit !!!!…Si-a dat seama ca nu poate sa traiasca si sa faca performanta intr-o tara in care tarfele si borfasii sunt vedete mondene iar politicienii nostrii niste …infractori cu imunitate !!!(vezi mai nou cazul monicai ridzi) , care pe mine unul m-a scarbit !!!…ne-a fost aratat inca o data , daca mai era nevoie , ca infractorii politici sunt mai presus de constitutie , adica mai presus de lege !!!…legea se pune in aplicare doar pt omul de rand , fara de aparare…revenind la Luce , n-o sa mire pe nimeni daca va ajunge in semifinale in CL sau chiar mai sus….in loc sa ne bucuram noi de experienta lui Luce se bucura Ukrainienii !!!…si asta pt ca toti cum pleaca din Romania nu vor sa mai auda sau sa se intoarca sa joace sau sa antreneze aici !….Vezi declaratiile lui Radoi , Tamas , Marica , Dorinel Munteanu (pe vremea cand juca in Germania) sau a lui Viorel Moldovan (pe cand juca in Franta) si lista se poate extinde cu aproape toti jucatorii care joaca in alte tari…ii inteleg perfect pt ca si mie de cele mai multe ori mi-e….sila , ca sunt roman !!!

corect  •  9 decembrie 2010, 0:39

Unde apar puncte-puncte scrisesem cuvintul T.i.g.an.Nu e o rusine ca e ti.g.an ,Lucescu e un om cu studii ,stie 4 limbi straine,dar orice ar face va fi sub Iordanescu,Ienei si Covaci.Performantele vorbesc:
Ienei-1 cupa a campionilor,2 calificari cu nationala
Iordanescu-3 calificari cu nationala,locul 5 in lume in 94,1 finala si 1 semifinala de Cupa Campionilor,1 supercupa a Europei
Covaci-2 cupe ale Campionilor cu Ayax
Lucescu – 1 cupa UEFA,1 supercupa a Europei ,1 calificare cu nationala in 84
Piturca- 2 calificari cu nationala plus 1 calificare cu tineretul

formulare contact  •  9 decembrie 2010, 1:00

De aplaudat nu e ca s-a calificat, ci ca a facut-o de pe locul 1!!! Evitand adversari redutabili!!! Sa aibe noroc la tragerea la sorti!

Alexandru  •  9 decembrie 2010, 1:01

majoritatea celor care-l urasc sunt stelisti..deci subiectivi cand vine vorba despre Lucescu, mai sunt si timisorenii sau craiovenii care-l urasc.
eu n-o sa-l ridic in slavi aiurea, mi se pare un om arogant, dar ce-i a lui e a lui..si anume talentul de antrenor!
a construite echipe bune peste tot pe unde a fost si asta nu poate fi o coincidenta! a castigat campionate in 3 tari diferite(chiar daca nu sunt campionate extrem de puternice), ceea ce cred ca e tot o performanta unica pentru un antrenor roman,a castigat cupa uefa, si asta probabil e premiera, a invins echipe precum Chelsea , Barcelona sau Arsenal s.a.m.d.p .
Oricat l-ai uri, nu poti sa-i negi talentul !

jeandmoi  •  9 decembrie 2010, 1:43

http://www.bbc.co.uk/blogs/philminshull/2010/12/lucescu_transcends_subbuteo_at.html

citeste un editorial a lui Phil Minshull despre dl. Mircea Lucescu

tudor veres  •  9 decembrie 2010, 2:06

Domnule Tolontan va felicit. N-am mai citit un articol de genul asta de prin anii ’80. Mai lipsea faza cu „cele mai inalte culmi ale fotbalului” si ar fi fost perfect. Poate reusesti sa o introduci in articolul urmator. Luind in considerare cit de des se califica in primavara europeana il vei scrie prin 2018. Pina atunci ca sa iasa un articol bun nu-ti scoate fibra lui din gura ca poate pierzi inspiratia si ar fi pacat, nu de alta dar asa vomitiv bun n-am intilnit de mult. Nu neg faptul ca Lucescu e un antrenor bun mai ales cind are un buget de vreo 100 milioane de dolari si Iordanescu,Jenei si Steaua nu sint pe aproape, dar de aici si pina la bj-ul asta de articol mai e cale multa. De asemeni nu vad care e problema ta cu indivizii care il critica (avind in vedere faptul ca unii dintre ei ii sint superiori din toate punctele de vedere, de tine nici nu mai vorbesc). Respiri esti criticat, iar in momentul in care esti in ochii opiniei publice 24/7 poti sa te astepti la o critica mai severa asta depinzind si cit de lepra sau jigodie esti. Nu stiu in ce an te-ai nascut dar stiu ca ai o memorie foarte scurta si extrem de selectiva. Lucescu va fi criticat pentru tot restul vietii lui pentru porcariile facute in ROMANIA prin anii ’80 nu pentru realizarile lui prin alte tari din ultimii anii. Si pe buna dreptate!. Nu ma intereseaza ce a cistigat el prin Ucraina asa cum nu ma intereseaza ce a cistigat Hagi prin Turcia. Dar ma incalzeste foarte mult la inima ce a facut Hagi pentru ROMANIA. In judecata asta ciudata a ta ar trebui sa ma pun in genunchi in fata lui Covaci ca a cistigat CCE cu Ajax. Asa ca dragul meu dute si plimba ciinele si daca n-ai cumparati unul, poate descoperi un alt mod de ati petrece timpul liber, ca la ce faci acum esti cam Tolontan. Sau si mai bine dute si plimba-i ciinele lui Lucescu prin Ucraina. Va fi asa o plimbare solitara poate reusesti sa-ti aduni putin gindurile si sa ne lasi pe noi cei care nu sint de acord cu tine in pace. Tan,tan.

mrn  •  9 decembrie 2010, 2:44

In sfarsit!

ma bucur nespus sa constat ca traiti domnule Tolontan. Va urmaresc de fff multi ani, inca de la lansarea sportului rosu(Sportul Romanesc) si pot sa spun ca au fost multe articole scrise de catre dvstra care m-au impresionat. deasemeni nu de putine ori am ajuns sa ma cert cu buni prieteni, mari microbisti si ei, care pur si simplu va detestau fara a putea preciza motivul. Poate doar pentru ca, nu-i asa, suntem romani. din pacate articolele d-vstre din ultimul timp au fost mai de graba lipsite de entuziasm, analiza reala, de orice forma constructiva (asta e sunt un om de 34 de ani am crescut cu vechile analize din sportul, si sunt de parere ca fotbalul trebuie sa fie privit cu entuziasm si responsabilitate atat de cei care-l practica cat si de cei care-l mediatizeaza)si nu in ultimul rand au continut un pronuntat caracter de tipul gsp tv(si stitii ce vreau sa spun). Ma bucur ca in sfarsit ati revenit cu acdest tip de atitudine pe care am apreciat-o atat de mult la dvstra, de care imi era dor, acesta este motivul care m-a facut sa transmit in premiera (este prima oara cand m-am hotarat sa transmit un comentariu legat de articolele lecturate, politice, sportive sau de oricare natura)
in rest… slava zeului fotbal ca mai exista Mircea Lucescu injurat (pe primul loc, respect aici suporterii stelistii care sunt majoritari), neanteles (aici dupa parerea mea este o categorie care nu considera fotbalul fenomen social sau o filosofie chiar, ci doar o intrecere) adulat (recomand in acest sens tuturor iubitorilor de fotbal, simtitorilor de fotbal, o carte scrisa despre el de I. Chirila, poate nu intamplator un admirator deschis al lui Lucescu)
salutari lui maria andries, banciu, naum, samoila, geambasu si tuturor comentatorilor care fac audienta dar secatuiesc posibilitatea mentinerii unei minimi pasiuni pentru fotbalul romanesc, ba chiar pentru sportul romanesc in general.

gery76  •  9 decembrie 2010, 2:50

Domnule Tolontan nu este vorba de nici o invidie ,ci este vorba de aplicarea de catre dumneavoastra a doua unitati de masura diferite si anume Lucescu si cilalti. Pentru fotbalul romanesc efectiv bilantul lui Lucescu este negativ[la nationala o calificare la euro’84 cu un turneu final mai slab ca al lui Piturca 2008 si o necalificare rusinoasa la world-cup’86 dintr-o grupa accesibila dupa 2infrangeri cu Irlanda de Nord si un egal cu Finlanda care era atunci intre ultimile3-4 formatii din Europa,beneficiind de o generatie de exceptie,iar la nivel de club o calificare in semifinalele cupei cupelor si o eliminare rusinoasa cu 17 Nentori]De remarcat ca cele doua calificari in liga campionilor meritul este in egala masura al lui Hagi si Popescu care insistasera pentru venirea lui la Galata si erau motoarele echipei turce.Doar ca pe Lucescu cu fiecare ocazie il zeificati ,iar pe Hagi si Popescu care sunt mult mai importanti in istoria fotbalului nostru nu incetati dvs si ziarul in general sa-i ponegriti cat puteti de mult.Cu speranta ca veti publica mesajul va multumesc si va urez succes.

Vlad  •  9 decembrie 2010, 4:13

Cataline ( cel care a comentat mai devreme articolul nu cel care l-a scris ), trebuie sa intelegi ca in aceasta tara nu poti antrena o echipa ..fie ea nationala sau de club daca nu esti umilit de cel putin 10 ori de cand o preiei pana la „datul afara”..pentru ca toata lumea observa ca antrenorii in romania sunt dati afara ..nu demisioneaza niciunul.Mircea Lucescu este un om cu mult prea multe succese..cu mult prea multe lucruri facute in aceasta viatza ca sa accepte umilintele conducatorilor nostri de fotbal.Fii sigur ca ar vrea sa antreneze nationala Romaniei, dar ce se va intampla daca va pierde 2-3 meciuri la rand ? Cum il idolatrizam pe Piturca inainte de Euro 2008 ? Dupa 6 luni ..toata lumea ii vroia capul.Mircea Lucescu, acolo are o imagine nepatata.Nimeni nu i a strigat demisia cu voce tare niciodata, chiar si cand a pierdut.Probabil ca el a inteles cum sunt minerii din Donetk si cum sunt romanii din Romania.

Adrian  •  9 decembrie 2010, 4:39

Pentru a nu stiu cata oara, numai de bine despre Il Luce. Criticile lui nu pleaca decat dintr-o singura directie: suporteri ai Stelei, echipa pentru care Lucescu are o ura zic eu exagerata. Suporteri care nu cred decat in exclusivismul stelist: noi suntem cei mai buni, nimeni nu a facut performanta decat noi, Steaua e Steaua si tot asa; suporteri care nu accepta ca masura valorii ti-o da timpul, ca omul sfinteste locul, ca pot fi si echipe mai bune decat a lor, antrenori mai buni decat ai lor, suporteri mai educati si mai putin rasisti decat ai lor; „Zece ani va bateam cu Dinamo, ati avut noroc cu revolutia!”, a zis Mircea, odata, dupa un Steaua- Rapid 2-2 (cel cu ratarea lui Denis Serban cu poarta goala); O exagerare, dar poate ca si pentru tine, Mircea, a fost mai bine ca a venit revolutia. Ma uit la bijuteria de stadion de la Donetk, la atmosfera de acolo si cred ca imi dai dreptae.

m1ha1  •  9 decembrie 2010, 6:01

nu-i pasa lui Lucescu de invidia celorlalti.

Silviu  •  9 decembrie 2010, 6:08

Cine e Lucescu?
Cititi ce spune patronul lui:

http://shakhtar.com/en/news/15393

MB  •  9 decembrie 2010, 7:14

N-am fost niciodata mare fan Lucescu, probabil pentru ca, fiind o persoana publica, defectele ii sint infinit mai vizibile decit cele ale oamenilor obisnuiti. Dar e foarte greu, daca nu imposibil, sa nu-i recunosti meritele. Cit despre faptul ca e criticat si injurat si mai mult acum , ca s-a calificat in optimile Ligii, tin doar sa va reamintesc de Dan Petrescu. Cam pe timpul asta anul trecut, cind se adunasera cele 8 puncte in Liga, era mai injurat decit Basescu, Boc si Udrea la un loc. Anul asta e rindul lui Dorinel Munteanu.Stati sa vedeti ce va fi daca Otelul reuseste sa se mentina in frunte o perioada mai indelungata! Dorinel va fi „inamicul public nr. 1” pe toate blogurile romanesti. Stiti cum e: daca cineva se ridica , intr-un fel sau altul, deasupra celorlalti, e mai usor sa-l tragi inapoi in mocirla decit sa incerci sa te ridici si tu la inaltimea lor.

california  •  9 decembrie 2010, 7:51

nu as fi scris nimic despre il luce daca nu incercai sa-l transformi in martir national; asta zice si el ca a fost intotdeauna sabotat si obstructionat de comunisti, de arbitri, de federatii, de persoane, etc….
mania persecutiei si autosuperaprecierea i s-au dezvoltat simtitor in ultimii ani: „stia ca sunt mai buni decit arsenal, in noiembrie au fost cei mai buni din lume, rat e un maldini”, hai sa fim seriosi, braga si partizan doua puteri fotbalistice, pt. ca de la arsenal a luat 5… sau pusa problema altfel, oare alti antrenori romani cu bugete de peste 100 mil. euro la transferuri, nu ajungeau si ei in optimi?
caracteristic pt. romani e sa-si caute tot timpul pe cineva caruia sa i se inchine;
daca va ajunge sa joace vreo semifinala de CL, de abia atunci va incepe sa semene a antrenor de nivel european.

rotehund  •  9 decembrie 2010, 8:48

In afara episodului de trista amintire de sub grant (abia acum s-a mai estompat mirosul, dupa 10 ani…), omul este exceptional… Nu stie neaparat numai sa antreneze ci si ce sa antreneze… Pai s-a dus in Ucraina la un neica jiji? Nu! S-a dus undeva unde i s-au oferit conditii sa-si demonstreze profesionalismul… stadion, jucatori, bani si cel mai important: TIMP!!! Pai „patronii” nostri de carton, l-ar fi data afara de 10 ori daca il scotea timisoara in preliminariile CL… cu stadion tocmai terminat de 50mil eur…

Si nu! Sa nu cada cu Copenhaga… sa scoata pe Inter sau pe Milan… ca poate 🙂 si daca nu… nici o problema… la anul mai are o sansa, pentru ca performanta se face in TIMP!!!

dragos  •  9 decembrie 2010, 8:54

„felul în care America îşi protejează şi-şi califică cetăţenii blablabla” este o productie hollywoodiana, adica are foarte putin legatura cu realitatea.

Nu imi dau seama cum orice tampenie scoate CTP este disecata de parca analizam versuri din Eminescu. E ca in vorba aia cu prostul care arunca o piatra in apa si 10 intelepti care se arunca o sa caute…

Si come on, serios vorbind, cu exceptia catorva scapari, notabile si numarate pe degete, CTP este demult depasit de timpuri, poate de aia e mai confortabil cu filmele si tenisul.

supervali  •  9 decembrie 2010, 9:44

Retineti o chestie, care n-are legatura cu cele lumesti: va pica in optimi cu Inter si o va elimina.

yaruk  •  9 decembrie 2010, 10:00

Ii doresc lui lucescu sa cada in optimi cu real sau barcelona si sa-i elimine si mai departe sa castige cupa. Pariez ca in acest caz i se vor inmulti contestatarii…
Mai analizati-l si ca om pentru ca el e implicat in multe acte de caritate si ajuta material si moral multi oameni si multe fundatii.
E un om de mare clasa.

genghinni  •  9 decembrie 2010, 10:04

Era anormal sa nu se califice dintr-o asemenea grupa.

lucian82  •  9 decembrie 2010, 10:39

Nu imi place M.Lucescu si nu sunt un admirator DAR in fata performantei nu pot decat sa recunosc valoarea;Lucescu e mare antrenor .PERFOMANTA e sa castigi cupa UEFA si o grupa UCL , nu sa fi pe primul loc in Ucraina sau Romania!!!

mozacu  •  9 decembrie 2010, 10:50

Felicitari pentru calificare, eram convins ca n-o va mai rata de data asta.
Lucescu este clar cel mai bun antrenor roman din toate timpurile, problemele lui raman declaratiile penibile date dupa infrangeri(si asa putine), lipsa de fair-play(niciodata nu l-am auzit laudand adversarul cand a pierdut sau sa recunoasca ca adversarul a fost mai bun si a meritat victoria), iar Razvan ii seamana la aceste chestiuni prin declaratiile sale.
De obicei, gaseste mereu scuze la infrangeri, in ultimii 2 ani a facut multe declaratii penibile.
Si eu l-as intreba pe domnul Lucescu de ce nu se intoarce in fotbalul romanesc, de ce nu face ceva si pentru fotbalul romanesc, are totusi 65 de ani, daca chair este patriot ar trebui sa se intoarca in tara poate chiar sa preia echipa nationala.
Va dati seama ce retragere ar putea avea din viata de antrenor cu o calificare la CM 2014 sau chiar si Euro 2016.
Pana la urma tot banul e la putere si decide totul pentru fiecare dintre noi, din pacate…

rotehund  •  9 decembrie 2010, 11:08

@yaruk…
Nu are cum sa cada cu Real si Barcelona pentru ca sunt castigatoare de grupe fiecare… si nici de scos nu are cum sa-i scoata pentru ca aia sunt la cu totul alt nivel… Level 0 – Barca; Level 0.5 – Real; Level 1 – Anglia (big 4); Level 2 – restul echipelor „bune”; Level 1000000000 – liga lu’ mitica, jijilica, ungurica…

fanulumocanu  •  9 decembrie 2010, 11:08

pui problema de parca lucescu ar fi vreun defensiv in povestea ta. el e cel care naste polemici si incearca sa se suie in carca lui ienei, iordanescu si a stelei. el atenteaza la performatele lor si le revendica.

poate e antrenor mare pentru ca a gasit o echipa gata facuta la galata si in felul asta si-a facut cota pentru besiktas. poate hagi l-a ajutat mai mult decat invers. poate la sahtar a avut noroc de un patron destept si rabdator care i-a dat un purcoi de bani pe mana…ce diferenta esentiala este intre avantajele si influenta societatii ceausiste si dictatura banilor veniti din surse incerte?

ce vreau sa spun e ca el incearca sa minimalizeze performantele si meritele tuturor fara a realiza cat de mult l-au ajuat unii oameni, ce sansa a avut si cat de aproape a fost de acel mircea lucescu cu o cariera incununata de doua promovari in serie a si doua titluri in tara.

edi  •  9 decembrie 2010, 11:16

Lucescu este cel mai mare antrenor de fotbal pe care la dat Romania, si este detasat prin rezultate. In Romania din pacate exista cultul demolarii a tot ce se face bun sau rau si al contestarii valorii si mai garv a marginalzarii lor. Singura explicatie este ca in majoritate cei care conduc indiferent de nivel sau strcutura chiar si privata sunt niste oameni fara scrupule incompetenti corupti la toate nivelurile si ce e cel mai important nu au pic de respect pt valorile acestei tari. Lucescu este o exceptie de reusita doar pentru ca este un geniu, chiar si asa acesti farisei ii contesta valoarea.

coco  •  9 decembrie 2010, 11:32

Eu va zic asa dragi Stelisti..

NU SUNT DINAMOVST dat va zic ca echipa lui Dinamo din 89 era cea mai valoroasa echipa de club pe care a avuto romania. Ca Iordanescu si Ienei au cce in palmares asta nu inseamna ca sunt mai buni ca Lucescu. Sa va spu si dc. Cei doi nu au trecut granitele tarii sunt niste necunoscuti poate putin prin tarile arabe sa fi facut purici. Rezultatele lor tin de echipa de moment pe cAer altii ao construit-o Lucescu este fauritor de echipe si de jucatori talentati pe langa ca este un mare antrenor. Daca nu era roman acum antrena Real, Celsea sau Barca.
Steaua care a castigat in 86 juca prin sferturi cu marea echipa cusisi iar in semifinale cu inegalabila Anderleht! Lucescu a invins Interu, Barca si multe echipe mari…ia cautati staistiac sui vedeti ce au afcut marii antrenori stelisti cu echipele mari :).

Lucescu nu se compara cu nici un antrenor Roman! Nu exista loc de comparatie ca si valoare cine face asta habar nu are fotbal si sunt multi ca oile.

ras  •  9 decembrie 2010, 11:52

La ce grupa a avut, hai sa fim seriosi, se califica pana si cfr-ul mai departe. A luat 5-1 cu Arsenal si el dadea in continuare vina pe arbitru…

M. Radulescu  •  9 decembrie 2010, 12:41

D-le Tolontan, daca sunt contestatari in ceea ce priveste numele Lucescu, in mod cert se refera la calitatile care l-au recomandat pe juniorul familiei la carma nationalei. In ceea ce-l priveste pe Mircea Lucescu, consider ca se afla in galeria marilor antrenori romani cu anvergura europeana (fara a aminti de la ce cluburi au provenit – lucru peste care putini iubitori de fotbal sunt dispusi sa-l faca, pur si simplu dintr-un partizanat prost inteles). Eu ma mandresc in egala masura si cu Covaci, si cu Iordanescu, si cu Lucescu si cu Jenei, ca sa nu amintesc decat cateva nume de referinta!

Filip  •  9 decembrie 2010, 13:04

Laudatio clasic 2xromanesc! Dupa lupte seculare, care au durat 7 ani, cu bugete cumulate de 500 de milioane de euro, a reusit si Lucescu o calificare care i-a fost la un punct departare Urziceniului. Io zic sa-l facem erou al muncii capitaliste, sau daca nu se poate, macar sa-l punem cel mai mare antrenor roman! Cat mai tare trebuie urlata urcarea, ca vajnici urmasi ideologici ai lui Kirilov.

violet_alex  •  9 decembrie 2010, 15:01

pt toti aia care zic ca a luat 5 cu arsenal: pai nu i-a batut in meciul urmator????? cred ca la un concurs de inteligenta v-ar face si cassius clay.

Steaua1986forever  •  9 decembrie 2010, 15:43

Domnule Tolontan,

Eu nu il urasc pe Lucescu Sr. Chiar nu il urasc. Nu merita sa irosesc atat de multa energie pentru el. Ceea ce nu ati inteles dvs este ca pe noi, milioanele de stelisti din aceasta tara, ne deranjeaza foarte tare URA pe care acest individ o are asupra clubului/brandului Steaua. Ne deranjeaza si faptul ca prin dezinformari si minciuni (probabil dobandite pe vremea cand activa in ministerul de interne al RSR) arunca cu tone de laturi asupra acestui brand. Asta ne supara tare si probabil unii il injura sau il numesc…cum ati scris dvs. in articol. In rest, ii doresc mult succes oriunde ar fi atata timp cat nu zice nimic de STEAUA. Nu avem nevoie sa zica nici bine nici rau.

mihai  •  9 decembrie 2010, 17:33

Intelegeti-i pe stelisti va rog domnilor care ati „indraznit” sa fiti non-stelisti ca sunt plini de frustrari din cauza patronului lor „iluminat” care ai face pe toti sa-si dea pumni in falca asa cum au invatat cindva de la distinsul lor conducator MM Stoica ….asa ca nu va mirati ca oameni care nu se respecta nici intre ei fac spume la gura cind un mare antrenor roman culege lauri in serie pe la alte echipe in timp ce ei sunt obligati sa-l suporte in fiecare zi pe individul cu ranga calare pe ….Maybach !!! :)))) Nu se stie cind vor primi un upercut de la „domnul MM ” :)))

Danny  •  9 decembrie 2010, 18:01

Asa e, eu nu-i contest meritele lui Lucescu sr. asa cum o fac altii care il ironizeaza pentru desele lui referiri la arbitraj sau pentru alte lucruri ce n-au legatura cu fotbalul.
Omul a facut performanta la Sahtior (si nu numai), pas cu pas si trebuie apreciat pentru asta.
Sper ca si fiul sau sa aiba rezultate bune la anul la nationala Romaniei, cu totii avem nevoie de ele..

micky  •  9 decembrie 2010, 18:12

lucescu e un antrenor bun .. poate chiar de top .. daca ii urmarim rezultatele , din pacate asa cam pe sarite , fara constantza dar totusi le are .. de la antrenorii romani are doar un lucru de invatzat unu singur .. si de la cine nu te astepti :))) de la piturca tre sa invetze sa taca .. si atat .; in rest sa faca ce vrea el da sa taca

maradonic  •  9 decembrie 2010, 18:16

@Steaua1986forever:
Lucescu cand era copil visul lui era sa joace la Steaua, dar a fost respins la o selectie si frustrarea lui atunci isi are radacinile… intr-un fel il inteleg, ce nu pot sa inteleg eu este de ce cand era antrenor la nationala juca cu Rednic libero, cand Belodedici era cel mai bun libero din Europa

Soare  •  9 decembrie 2010, 18:25

cei care spun ca Ienei si Iordanescu sunt mai buni decat Lucescu habar n-au fotbal!
Ienei a facut performanta doar cu echipa aia fantastica a stelei, in rest ce a facut? Daca era antrenor bun reusea sa faca performante si cu alte echipe! ma refer la performante notabile.
Iordanescu a facut performanta avand la dispozitie o echipa cu Hagi, Petrescu, Popescu,Dumitrescu,etc ..in rest ce a facut Iordanescu ca antrenor??? A fost antrenorul Greciei si n-a reusit nici s-o califice la turneul final, apoi a venit Otto R. si i-a facut pe greci campioni europeni.. cam atat de slab e Iordanescu.
Lucescu in schimb a facut performante la multe echipe si in multe competitii, ceea ce arata faptul ca n-a fost doar o coincidenta, Lucescu a jucat sferturi de finala cu Galatasaray, a batut Real Madridul galactic in supercupa Europei, a batut echipe precum Chelsea, Barcelona,etc in Champions League, a castigat cupa uefa, etc..
E indecent si sa-i compari pe Ienei si Iordanescu cu Lucescu!!!
Doar Kovaci a fost mai bun decat Lucescu dintre toti antrenorii romani.

Garabet  •  9 decembrie 2010, 19:02

Este de discutat care este meritul real al lui Mircea Lucesu in conditiile in care in Sahtior se pompeaza sume uriase de bani murdari.
In mod indirect, fireste,find platit cu banii dubiosi ai lui Ahmetov,
proveniti din megaescrocherii,domnul Lucescu se face partas la respectivele escrocherii.

petre stelistu  •  9 decembrie 2010, 20:39

Da,intradevar a facut o gramada de performante,dar nu atat de mari precum credeti voi.Singurul lucru pozitiv al acestui om,in fata lui Ienei si Iordanescu,este tupeul si felul in care si-a schimbat mentalitatea,dupa „89.In ceea ce priveste calitatea tehnica si tactica a echipelor antrenate de cei trei,stelistii sunt cu mult peste Lucescu.S-o credeti voi,ca Ienei si Iordanescu nu sunt cunoscuti in lume,dar datorita faptului ca s-au retras din activitate ,e normal sa nu mai fie in atentia publica.Ferguson a spus ca Steaua a dominat Europa in a doua jumatate a anilor „80. Eu cred ca Lucescu M. ne uraste pe noi,stelistii, mai tare decat noi pe el si asta se vede dupa declaratiile beligoase,despre Steaua, pe care le-a dat.Cum vrei ca noi sa-l ridicam in slavi pentru performantele lui,cand el,profesionist fiind(stie tot ce se intampla in jurul unei competitii),pune succesele stelei pe seama norocului?Are oare vreo logica spusele lui sau poate e invidie? Mult succes pentru M.Lucescu in continuare si daca castiga aceasta competitie,intradevar este cel mai bun din Romania.Deocamdata sunt 2-3 peste el.

jemoi  •  9 decembrie 2010, 20:41

Lucescu ala care pierdea cu 5-1 in fata lui Arsenal?Hai sa fim seriosi.Daca si asta e antrenor mare..

Freddy Rekla  •  9 decembrie 2010, 21:44

DA DA
Asa e cum spui…
Traiasca kilele de dolari ale racketzilor din Donetk.

reloaded  •  9 decembrie 2010, 21:47

dragi comentatori. mie personal imi place de lucescu senior. trebuie sa ai o farama de creier ca sa recunosti ca e intradevar din perspectiva trofeelor cel mai reputat/bun antrenor roman.
imi plac si cei care mananca specialitate turceasca cu lingurita ponegrindu-l. astia nu prea au dat pe la scoala sa vada ca lucescu are mai multe trofee decat oricare alt antrenor roman. fie ca e vorba de ienei, jos palaria pt trofeul stelei, dar ..e doar unu singur. in rest
ce a castigat iordanescu la campionatul mondial? a luat trofeul? ha,ha ..s-a ras pe/in cap si s-a facut de cacao (blond), s-a inecat ca romul la mal.
dar dupa cum am spus mai sus, o minima bucatzica de creier e necesara pt a realiza toate aceste lucruri.
cum unii nu au nici atat, nu e de mirare nimic.
o seara buna!

Comentează