Reputaţia nu o ajută pe Dinamo, despre care publicul crede că fură mereu, dar faptele sînt, la rîndu-le, încăpăţînate. În numele faptelor, e corect să spunem că, în acest campionat, Dinamo a fost mai degrabă defavorizată de arbitraje decît ajutată. 7-8 e scorul erorilor pro şi contra. Colegul meu Dan Udrea ţine cu scrupulozitate această statistică enervantă. O publicăm în ediţia tipărită de mîine. Şi, da, Dinamo a fost defavorizată.
marți, 2 noiembrie 2010, 1:20
Reputaţia nu o ajută pe Dinamo, despre care publicul crede că fură mereu, dar faptele sînt, la rîndu-le, încăpăţînate. În numele faptelor, e corect să spunem că, în acest campionat, Dinamo a fost mai degrabă defavorizată de arbitraje decît ajutată. 7-8 e scorul erorilor pro şi contra. Colegul meu Dan Udrea ţine cu scrupulozitate această statistică enervantă. O publicăm în ediţia tipărită de mîine. Şi, da, Dinamo a fost defavorizată.
Sună ciudat? Şi ce dacă?, acesta e adevăru!. În schimb Rapid, numele simpatic şi suferind, echipa cu brand boem, are în cont un împrumut de 6-3 la Fondul Monetar al Arbitrilor. Să fim clari: cifrele nu îi fac pe giuleşteni privilegiaţi ai istoriei, ci doar beneficiari în acest campionat.
Liderul Oţelul pe plus, şi tot cu 6-3, ceea ce nu anulează meritele gălăţenilor, doar dezvăluie lucrurile într-o lumină onestă. Pentru că o echipă medie care joacă bine are nevoie să nu fie persecutată ca să avanseze în clasament. La polul celălalt este Universitatea Craiova, cu 3-9!, care vîsleşte în contrasens cu brigăzile. E imposibil ca oltenii să devină lideri cu un asemenea handicap derivat din arbitraje.
Steaua e şi ea pe minus, cu 3-5. Din nou observaţie pentru amatorii de mac-concluzii rapide şi grase: asta nu înseamnă că steliştii joacă bine, ci doar că, per total, statistica erorilor le e defavorabilă.
Poate că aritmetica ofsaidurilor şi a penalty-urilor se va nivela în retur. Numai că, deja, într-unu din trei meciuri se greşeşte grav, ceea ce este foarte mult şi vorbeşte nu numai despre o pregătire precară a arbitrilor, ci şi despre incapacitatea lor de a rezista presiunilor şi tentaţiilor.
Alin • 2 noiembrie 2010, 17:19
bravo pt. articol. Dinamo mereu e acuzata, dar e pe minus !!!!
multe prejudecati in Romania cand vine vb despre Dinamo, ura si prejudecati!
vladutzzz • 2 noiembrie 2010, 17:24
Nu cred (deocamdata) ca dinu gheorghe a complotat cu arbitri, dar sunt foarte foarte curios cum ar fi reactionat el si toti rapidistii daca era steaua avantajata asa. de dinamo nu mai zic, ca dinamo e mai mereu avantajata. (exceptie turul anului trecut).
Si m-am saturat sa aud de aceasta echipa masacrata de comunisti. Nu stiu cati suporteri stiu ca Rapid e prima echipa ce a purtat insemnele comuniste pe tricou de buna voie. Cati rapidisti stiu ca echipa lor a fost infiintata de comunisti, la atelierele grivit, fiind prima asociatie sportiva comunista infiintata in afara granitelor sovietice? Cati stiu de declaratiile fostilor glorii rapidiste care au zis ca atunci cand rapid a avut echipa a luat campionatul, iar cand nu au avut, au jucat prin B? Cati isi amintesc de declaratiile lui Ganea, dupa Craiova-Rapid 2-2, cand mai mult de jumate din olteni vroiau sa piarda, si nu au pierdut nimic? Cati isi amintesc de asocierea din Copos si Craciunescu, pe plan extra-sportiv?
Aloha • 2 noiembrie 2010, 17:38
D-le Tolontan, sunt ferm convins ca, colegul Dvs. are si o statistica cu greselile pro si contra CFR Cluj. Poate ar fi util si corect sa ne spuneti si cifrele respective, in opinia mea CFR-istii au fost defavorizati de arbitraj.
banatean • 2 noiembrie 2010, 17:43
Un lucru se greseste in statistica voastra (daca nu ma insel): Nu tine-ti cont de meciuri ci doar de gafe. Pot fi 10 gafe pentru sau impotriva unei echipe ( vezi cele din meciul Rapidului) pe o partida jucata si celelalte meciuri sa nu fie cu nici o gafa majora , iar voi socotiti 11 si nu 1. Gafele dintr-un meci se folosesc in statistica meciului. Cele generale se refera la cite meciuri au facut praf arbitri in favoarea sau defavoarea unei echipe.
durden • 2 noiembrie 2010, 17:58
in sfarsit spune cineva lucrurilor pe nume!!m-am saturat de idei preconcepute si de ziaristi care scriu articole numai in favoarea echipelor cu care tin.sunt convins,oricum,ca exista atatia dementi in tara asta,incat unii se vor lua la tranta si cu statistica.vor spune ca nu conteaza si ca tot ce stiu ei e mai bine…
Ciprian • 2 noiembrie 2010, 17:58
Domnule Tolontan, nu vi se pare cam perversa ideea lui Copos de a se rejuca meciul ? Cred ca domnul Copos nu se gandea sa fie fair-play, ci la posibilitatea ca la rejucare sa castige meciul !
Un suporter • 2 noiembrie 2010, 18:13
Ati inceput…gata…e clar…de fiecare data cand Rapidul a amenintat in vreun fel suprematia mizeriei fotbalistice din Romania ati inceput…si ati reusit, nu o data, sa stricati si sa impiedicati sa se intample lucrul pe care cei mai frumosi, mai fanatici si mai spectaculosi suporteri din Romania il asteapta…
Noi am tacut si am suportat brichete, suruburi, comisii, TAS, arbitraje jenante, etc etc etc…
Am indurat vineri pe Antena 1, singurul meci al etapei la care are toata lumea acces, o mascarada regizata de 2 pauza X final cu arbitrul in rol principal…
Am suportat golul anulat de acelasi Draganescu Ceahlaului in Cupa, un episod incredibil dupa parerea mea…am indurat aberatiile Atotstivuitorului cum ca echipa lui e masacrata in conditiile in care primeste penalty-uri etapa de etapa iar de multe ori inaintea meciurilor directe cu contracandidate se mai elimina sau suspenda cate un jucator fara nici o baza…
Am vazut cum aseara Rui Duarte ia galben sa stea cu Steaua la un fault banal, primul al sau in meci si am zis ca poate o fi corect, am inghitit 4 5 sau 5 decizii de fault la Glauber la dueluri absolut corecte, intrari criminale la Lazar si Roman neasanctionate nici macar cu fault, am vazut de asemenea si sunt de acord cu fazele incriminate de Gorjeni, insa de aici si pana la un masacru, un jaf armat, o executie….este cale lunga. O cale pe care voi, presa o strabateti mult prea rapid lasand la o parte analiza competenta si judecata corecta doar pentru a fi de partea celor multi.
Chiar sunteti atat de creduli incat sa banuiti ca arbitrajul a fost influentat de Rapid? Nu am fi castigat? Serios acum…cu ce ne ajuta un punct cu Pandurii? Cu ce ne ajuta aceste valuri facute? Sa nu ne mai concentram inaintea meciurilor cu Steaua in care ne jucam un sezon intreg? Cam asta este „ajutorul” dupa cum vad eu lucrurile…
Deja au inceput statistici cu echipe avantajate si dezavantajate, se va pune presiune pe arbitrii cu „nivelarea” erorilor, dar uitam ca altii au castigat titluri cu balante de n la 0 decizii favorabile.
Pacat Catalin ca intrii in acest joc teribil de riscant si lovesti intr-o echipa care nu merita. Uiti ca daca era asa cum tipa acum unii si altii, in vremurile in care Copos era vice-prim-ministru puteam lua titlul fluierand, dar am jucat corect…iar altii care aveau premier simpatizant au luat cu japca titluri si cupe (si tot nu ne-au ajuns la numarul de trofee in aceasa competitie).
Sper ca vei citi aceste randuri si vei intelege cat de greu si dureros este pentru un suporter adevarat al Rapidului sa iti vezi echipa terfelita degeaba in fiecare ziar cu prima ocazie care apare…imi doresc sa fi pierdut Rapidul meciul de aseara cu 4-1 ca sa putem merge mai departe. Este, cum spunea cineva intr-un articol, cel mai amar punct luat de Rapid in ultimii ani si sper din tot sufletul sa batem pe Steaua fara nici un fel de dubiu si sa dam peste nas tuturor celor care se indoiesc de valoarea acestei echipe.
Multumesc pentru timpul acordat…
Dan • 2 noiembrie 2010, 18:25
Sa nu uitam ca Stiina Craiova a pierdut pe cel mai in forma golgeter, printr-un fault flagrant singur cu portarul, care i-a distrus ligamentele. Si nici macar fault nu s-a primit. O asemenea greseala contra, ar trebui sa valoreze cat 5 eliminari, caci un asemenea jucator poate hotari de unul singur reultatul final al unei partide si de ce nu, a pozitiei in clasament a echipei sale…
Dinamo dezavantajata!!! Zeci de ani de hotii, de ameintat si furat jucatori, de prostit Europa in fata(stiti la ce ma refer, nu) si culmea..ei victime…pfff
Ca si fratii lor de la Steaua..Macar in Epoca de Aur, Steaua a facut ceva unic si irepetabil… pe cand Dinamo…
Gyuri • 2 noiembrie 2010, 18:31
Un fost mare crainic radio-sportiv, ajuns presedinte de federatie de fotbal (Gyula Seppessy – poate si-l amintesc cativa!) a fost invitat la un meci festiv al Angliei. La un hent in careul adverarilor Angliei, el facea mare scandal ca arbitrul nu a dat penalty. Presedintele federatiei engleze, calm – ca orice englez! – raspundea ca Da, a fost penalty, DAR ARBITRUL NU A VAZUT!!! Asta e diferenta dintre ei si noi!!! Ei, cei din lumea civilizata, sunt convinsi ca arbitrii lor pot gresi. Noi, STIM ca arbitrii nostri nu gresesc!!! O fac intentionat!!! Si pe bani multi!!!
nick287 • 2 noiembrie 2010, 18:46
Domnule Tolontan, in urma acestei analize veti fi criticat doar de cei care nu stiu ce e aia o „cifra”, sau ce inseamna „calm”. Deci (nu) veti fi criticat de nimeni.
madgino • 2 noiembrie 2010, 19:06
Ar fi interesanta si o filtrare dupa gafele care au adus puncte/influentat rezultatul.
utaaradan • 2 noiembrie 2010, 19:49
pai dinamo , e singura echipa, care a cistigat un titlu, prin decizia unui ministru (cingaras ), probabil din cauza, ca este mereu dezavantajata .sa spui ca , steaua si dinamo, sint dezavantajate, mai mult ca alte echipe, e sinistru …grav este ca aceeasi faza, este interpretata diferit, in functie de echipa care e sau nu e avantajata de faza respectiva….
CaineRrosu • 2 noiembrie 2010, 19:53
Nu stiu cum va fi articolul dar sper sa nu contabilizam si greselile pro sau contra in meciuri unde acestea nu ar fi contat ! Nu este un exemplu f bun dar asta mi-a venit : Tirgu Mures – Dinamo, unde Dinamo a fost penalizata cu un penalty si lasata in 10 oameni dar in final a cistigat cu 6-2 !
Oricum, pro Dinamo mi se par multe 7 greseli de arbitraj dar astept cu interes sa vad ziarul maine !
Dani • 2 noiembrie 2010, 20:13
Catalin,intelege ca daca tu ne dai drept exemplu cifrele visate de Udrea te injosesti la fel ca el…mi se pare absurd sa-l lasi pe acel individ sa tina contabilitatea fazelor, e ca si cum ai pune lupul paznic la oi. Dar ca sa mai si argumentezi o opinie prin statisticile mincinoase ale aluia, deja este sinucidere curata pentru un jurnalist cu pretentii. In plus, orice sportiv ori fost sportiv cunoaste faptul ca nu numai greselile decisive conteaza. Asa-zisele erori de arbitraj mici si frecvente, mereu indreptate intr-un singur sens, fac mult mai mult rau pentru psihicul de moment al sportivilor dezavantajati. Iar cind anumite echipe, cum ar fi di.na.mo(sa nu uite de unde au plecat) sint avantajate clar la majoritatea fazelor de joc,minciunile lui Udrea nu mai au nici un efect. Am observat si acum doua zile cum insusi cel care conduce redactia voastra isi permitea cu nerusinare sa stearga orice comentariu care amintea de arbitrajul deplorabil al lui Balaci…Merita ca unii jurnalisti sa se injoseasca pentru Borcea , Turcu si circa 300 de suporteri dinamovisti? Intrebarea mea este retorica, raspunsul vi-l dati voi.
Cripa • 2 noiembrie 2010, 21:12
Pentru Disneylad: Dinamo ar trebui furata ca in codru vreo 60 de ani de acum inainte si – poate – s-ar mai echilibra perioada de furturi de pana acum in favoarea cainilor.
Dar, mai bine, ar fi desfiintat acest club creat de comunisti si mentinut de neo-comunisti !
sorin • 2 noiembrie 2010, 21:17
– felicitari Dan Udrea ca l-ai pus la punct pe seful comisiei de arbitrii… sper ca esti la fel de obiectiv si cand e vorba de steaua!
milan6 • 2 noiembrie 2010, 21:39
Pe mine nu ma intereseaza cum sunt suporterii.Asta e o chestiune minora.Pe mine ma intereseaza cum e organizat Dinamo si ce vad azi e o structura mafiota in care niste buticari au preluat conducerea unui club enorm pt posibilitatile lor.Si il folosesc azi pt jocurile lor mizere.
Nu de MM sau alte maimute avem noi nevoie, ci de oameni care sa poata schimba modul asta de organizare.Eu il vreau pe Tiriac de ex.nu pt banii lui ci pt capacitatea sa de a schimba lucrurile.Cind il vad pe Borcea la TV, ma apuca greata.Imi inchipui cum se pot simti oameni care nu simpatizeaza Dinamo.Seychelles
area51 • 2 noiembrie 2010, 21:52
Domnule Tolontan, va cred de buna credinta.
Spuneti-mi, va rog foarte mult, ce parere aveti de reluarea de la min 2:37 ? Il impinge sau nu? Este penalty sau nu?
http://www.youtube.com/watch_popup?v=-dUwlaqrKC4&vq=medium#t=17
Va rog frumos, fiti obiectiv si raspundeti-mi.
Va multumesc.
george • 2 noiembrie 2010, 22:00
Greseli contra Craiova sigure. Clar viciere de rezultat, in meciuri directe cu echipe care au aceleasi obiective:
– Steaua-Craiova 2-1. La 0-1 gol anulat pentru Craiova, seamana izbitor cu golul anulat lui Vravikovici
– Craiova-Rapid 1-1. La 1-0 penalti acordat total aiurea pentru Rapid
– Craiova-CFR Cluj 0-0. Doua penaltiuri neacordate pentru Craiova
theo • 2 noiembrie 2010, 22:03
s-a creat o moda deja,cand daca este o faza discutabila si se ia o masura pro dinamo,gata borcea da bani la arbitrii,dinamo fura.in ultimii 2-3 ani cel putin,eu cred ca nu se mai pune problema de asa ceva.apropo la penaltiul din meciul cu gaz metan a existat contact,usor,dar a existat.cand lacatus scotea penaltiuri din orice,era laudat,acum putem sa-l laudam si pe cristea ca a stiut sa-l scoata.oricum dinamo inca nu joaca ceea ce ne dorim,dar nici nu vor unii sa-si revina si incep cu polemici prin care sa tensioneze atmosfera la echipa.
hahalera • 2 noiembrie 2010, 22:06
Eu nu stiu dupa ce criterii contabilizeaza colegul Udrea greselile de arbitraj, insa stiu ca in cazul Otelului a existat (cel putin) un penalty neacordat in meciul contra CFR-ului (Paraschiv tras de mana in careu; hentul lui Culio in careu sa nu-l mai punem la socoteala…) A mai fost un cartonas rosu neacordat lui Alcantara, dar sa zicem ca-l compensam cu cel aratat prea usor lui Traore. Dupa care, la Medias, un hent (probabil involuntar, dar care influenteaza clar traiectoria mingii) in careu al lui Lazar, iar penalty neacordat. Apoi ar mai fi cartonasul rosu aratat lui Sarghi in meciul cu Bistrita, de la Galati… la penalty-ul Otelului, portarul Bistritei, Albut, trebuia sa primeasca un cartonas cel putin la fel de rosu ca si cel aratat lui Sarghi. Ca sa nu mai vorbim de inca un penalty neacordat Otelului in debutul meciului cu Bistrita (Giurgiu impins in careu, a cazut prea usor, ce-i drept). Iar daca ne intoarcem ceva mai mult in timp, mai gasim si meciul Otelului de la U Cluj, unde au existat inca 2 greseli impotriva Otelului (penalty pt U Cluj in urma unui offside si o eliminare usoara pt Otelul). Asadar, si daca e sa ignoram fazele mai neclare sau cele care s-au compensat mai sus, contabilizam mai mult de trei greseli impotriva Otelului. Pe de alta parte, la decizii pro, ar intra probabil penalty-ul primit cu Tg. Mures, cel contra lui Dinamo (care a fost si ratat, dealtfel), faultul la portar al lui Traore din ultima etapa (care este destul de discutabil si el) si, probabil, un cartonas rosu aratat Brasovului. De unde iese scorul de 3-6, nu prea inteleg…
milan6 • 2 noiembrie 2010, 22:17
Dinamo azi e o structura mafiota in care niste buticari au preluat conducerea unui club enorm pt posibilitatile lor.Si il folosesc azi pt jocurile lor mizere.
Nu de MM sau alte maimute avem noi nevoie, ci de oameni care sa poata schimba modul asta de organizare.Eu il vreau pe Tiriac de ex.nu pt banii lui ci pt capacitatea sa de a schimba lucrurile.Cind il vad pe Borcea la TV, ma apuca greata.Imi inchipui cum se pot simti oameni care nu simpatizeaza Dinamo.Seychelles fan Dinamo
cosmo • 2 noiembrie 2010, 22:24
daca udrea tine statistica cu scrupulozitate, nu inseamna neaparat cu o face bine. ca n-o fi el vreun guru infailibil.
matey • 2 noiembrie 2010, 22:43
sunt dinamovist de cand ma stiu si vreau sa cred ca sunt impartial,dar domnilor microsbisti Dinamo a fost de doua ori defavorizata cu bataie lunga,adica moti ia rosu la tg mures si etapa viitoare iau 4 goluri acasa pt ca imi lipseste singurul fundas mai de doamne ajuta….parerea mea ca cele mai mari grseli au fost aseara la rapid ,dar greseala cu cel mai GRAV efect dak se poate spune asa a fost golul anulat craiovei cu steaua acolo e vb de 3 puncte mutate de la o echipa la alta….
claustrofobus • 2 noiembrie 2010, 23:05
primele doua clasate sunt asadar avantajate de arbitraj pana acum, si in general de cand ma stiu diferenta la titlu au facut-o arbitrajele inca de pe vremea derbiului comunist steaua dinamo. sau blaturile. si va dau numai exemplele ultimilor ani. cfr cluj avantajata de arbitrii campioana. urziceni avantajata de arbitrii campioana! sunt curios sa vad maine cum sta timisoara care n-a primit nici un penalty in acest sezon. sper sa dati daca nu poate ne ziceti pe acest blog.
Vox • 2 noiembrie 2010, 23:49
Nu cred in aceste statistici, sunt cel putin spus subiective si tendentioase, daca nu mincinoase.
dan • 3 noiembrie 2010, 0:07
conducatorii pun prea mare presiune pe arbitrii,se acuza de furt intre ei, si de la etapa la etapa vedem ca toti sunt avantajati sau dezavantajati. daca a inceput,si, cfr-ul sa acuze arbitrajul…………..e gata
alb-rosu_in_VN • 3 noiembrie 2010, 0:27
Nu ma incalzeste aceasta statistica, dar ar fi bine ca cei care tot urla impotriva lui Dinamo s-o citeasca. Ar fi fost si mai bine daca s-ar fi publicat o astfel de statistica si in campionatul trecut, cand Dinamo a pierdut pe greseli de arbitraj vreo 10-12 puncte numai in tur. Ce-a fost anul asta a fost parfum, fata de anul trecut! Chiar si in meciul cu Gaz Metan, atat de contestat, Dinamo a fost defavorizata clar de tusier in 2 faze si a beneficiat de un penalty contestabil dar pentru care se pot gasi circumstante. „S-a aratat pricea”, cum se zice. La doar doua zile dupa meciul lui Dinamo, acuzat atat de vehement, a venit meciul Rapidului, facut varza de arbitri si meciul Craiovei, cu un penalty inexistent acordat Craiovenilor. Asta asa, ca sa le mai dea putin peste gura celor care au umplut site-urile de comentarii urate, jignitoare chiar, impotriva lui Dinamo.
un oltean • 3 noiembrie 2010, 0:46
Nici nu trebuia sa citesc articolul ca sa aflu de Craiova, problema e d-le Tolontan, ca nu se va intampla nimic, cu toate statisticile din lume! Iar de Dinamo, stati mai usor, ca ei in retur sunt puternici!
misu • 3 noiembrie 2010, 0:59
Sunt un fan infocat al Stelei, dar in cazul de fata sunt de acord cu fanul U Craiova, de mai sus, care subliniaza foarte corect faptul ca statistica dumneavoastra de data asta „SUCKS” ! Si sa mai explic si eu odata de ce: NU poti compara o eroare cu alta ! Spre exemplu: echipa Steaua joaca cu echipa X, iar in minutul 90, echipa X primeste un 11 metri gratuit; scorul se termina 1-0 pentru echipa X ! Celalalt exemplu: echipa Steaua joaca cu echipa Y, iar in minutul 90 este 5-1 pentru echipa Steaua – as vrea eu :))); in minutul 90 echipa Steaua primeste un 11 metri gratuit iar scorul final este 6-1 ! Domnule Tolontan, dumneavoastra ati pune semnul egal intre cele doua greseli de arbitraj exemplificate mai sus ? Sper ca nu, pentru ca nicioadata, nimeni nu poate pune acest semn egal intre cele doua exemple !
dinARAD • 3 noiembrie 2010, 1:48
Cu toate ca este un articol tendentios , Rapidul numai ajutat nu a fost dealungul istoriei , dupa cum insusi Dl. Tolontan o recunoaste: „Să fim clari: cifrele nu îi fac pe giuleşteni privilegiaţi ai istoriei, ci doar beneficiari în acest campionat.” Oricum, arbitrajul de ieri, (si inca vreo 2-3 greseli proRapid), nu are nimc cu clubul din Giulesti ci maidegraba cu un fel de „bricheta 2” in varianta moderna. Hai sa fim serioasi, Rapidul nu avea nevoie de acel punct cistigat in acest mod. A fost greseala arbitrului (care si eu cred ca sa dus cu tema invatata in Giulesti) nu a Rapidului, nici macar a lui Vama. Arbitrul nu trebuia DECIT in mod corect sa-i acorde al doilea cartonas galben lui cardoso in min. 62 si nu s-ar mai fi ajuns aici, dar el NU a facut-o, in schimb le-a anulat oltenilor doua goluri. Indeajuns pentru ca cei doi mascarici ai fotbalului Becali si Borcea sa iasa si sa faca declaratii de oameni profund „scirbiti” si „revoltati” de acest arbitraj. A fost FACATURA. ARBITRUL trebuia criticat, nu vama si cu atit mai putzin clubul Rapid. NU, nu sunt rapidist. Dar toata aceasta poveste cu arbitrajul pro Rapid de la meciul Rapid-Pandurii chiar pute rau.
thealchemist • 3 noiembrie 2010, 4:49
Pe cind era condusa de Maestrul Celibidache, orchestra din Munchen a scos la concurs un post de prim trombonist. Si pentru ca o ruda a cuiva din orchestra dorea sa participe la concurs, s-a luat hotarirea ca juriul si participantii sa fie separati de un paravan, asa incit singura descriere a aspirantilor la post sa fie un numar. Incepe selectia si cind se ajunge la numarul 16, Maestrul Celibidache se ridica in picioare si striga: „Asta e ceea ce ne trebuie”. Pozitia in orchestra a fost oferita concurentului cu numarul 16. Numai ca atunci cind identitatea concurentului a fost revelata, Maestrul a avut un soc: era o femeie pe nume Abbie Conant. Si cum Maestrul nu concepea ca o femeie poate sa cinte la trombon la fel de bine ca un barbat, a facut tot posibilul sa o retrogradeze mai intii, si apoi sa o dea afara din orchestra. Problema Maestrului a fost ca legea germana nu permitea discriminarea pe baza sexului, mai ales dupa ce ai strigat: „Asta e ceea ce ne trebuie”. Asa ca in final a pierdut procesul contra D-nei Conant si a trebuit sa o re-angajeze, facindu-se de ris in fata comunitatii muzicale.
Statistica lucreaza ca si paravanul: sec, cu cifre, fara sa tina cont de culoare, apartenenta politica, religioasa sau sex. Dar in fotbal nu sunt prea multe statistici de detaliu. Citesc de ani de zile jurnalele sportive si inca nu am vazut o statistica in fotbal care sa se ridice la nivelul celor din baschetul american sau al baseball-ului. Asa ca discutia despre un club sau altul, despre un fotbalist sau altul, sau despre un arbitru sau altul, are o mare doza de subiectivism, pentru ca nu exista paravanul oferit de statistica.
Acelasi paravan, sub forma unui niqab ar putea fi folosit si la selectia pentru Nationala Romaniei. Jucatorii ar trebui sa poarte obligatoriu niqab-ul pe terenul de fotbal in asa fel incit selectionerul sa nu poata vedea decit numarul de pe tricou si nu despre cine e vorba. Poate asa vor aparea la Nationala jucatorii care merita si nu aia care i se par D-lui Lucescu ca joaca foarte bine, in usor contrast cu statisticile. Asta pentru ca la selectionarea echipei nationale nu se pot aplica legile discriminarii. Inca.
css • 3 noiembrie 2010, 6:52
de acord cu fanii care remarca faptul ca statistica voastra tinde spre DEGEABA atata timp cand contorizati(voi,presa centrala..ca am vazut la colegii dvs de la concurenta) 3 greseli pro CFR la meciul cu Sportul..CFR pierde 3-0…,iar la Galati pierd 2p pt ca li se anuleaza un gol valabil..unde e echilibrul sau judecata decenta ,reala ??? Sau numarati la pro niste faze discutabile,genul celei de la Craiova-CFR cica 11 m la un contact al lui N Claro cu un atacant..aici vor fi pareri pro si contra o viata in f-ctie de echipa de suflet.Craciunescu va spune oricand „11 m !!!”..un neutru,niciodata !Nu uitati nici de combinatiile Craciunescu-Copos s.a.m.d.
Bogdan • 3 noiembrie 2010, 8:55
Statistica voastra este foarte irelevanta pentru ca ceea ce conteaza nu e numarul greselilor pro si contra ci numarul de puncte pierdut sau castigate.
De exemplu poti sa ai 3 greseli pro si 2 contra dar sa fii pe minus la puncte daca cele 3 greseli pro au fost toate intr-un meci pe care l-ai terminat la egalitate ( deci ai castigat 1 punct ) dar cele 2 greseli contra au fost in meciuri pe care le conduceai dar la final datorita greselilor ai scos doar 2 egaluri ( asta inseamna 4 puncte pierdute ) deci 3-2 greseli -4 puncte…de aceea zic ca acest clasament e total irelevant.
Am dreptate sau nu domnul Tolontan?
john reina • 3 noiembrie 2010, 9:00
E foarte greu sa fii pe PLACUL CUIVA in RO,dar desi de mic tin cu DINAMO,care avea JUCATORII de clasa prin 60′,NU P[OT SA NU REMARC ura unora fara ECHILIBRU;student fiind am fost POLIST,am si sponsorizat echipa, am tinut cu U.CRAIOVA,dar si U.CLUJ,unde culmea juca pina si viitorul cuscru…
REVIN, TOATA lumea se FACE ca UITA cum a CISTIGAT UNIREA campionatul,DESI dupa 2 ANI se RECUNOASTE ca la URZICENI,DINAMO a fost FURATA,un gol VALABIL al lui DANCIU si un PENALTY la SIMAO…12 MILIOANE de EURO E NIMIC…
Insa SA NU VEZI ca si pe U.CRAIOVA o IAU CAL DE BATAIE ar fi INJUST…
D-lor se FURA si in ARBITRAJ,daca prin 90′ la COPII si JUNIORII,IAU CERUT UNUI ANTRENOR 5.000 LEI sa-l ARBITREZE CORECT intr-un turneu…
LASATI-L pe BORCEA,dar are si el RABUFNIRILE lui de suporter cind vezi ca au TUPEU sa te fure CHIAR si acasa…NORMAL ca baga GAZ,mai ales ca VRETI NU VRETI,a pierdut NISTE MILIOANE.
CONCLUZIA e ca in RO SE FURA DIHAI si IN TOATE DOMENIILE,TUPEU A CRESCUT EXPONENTIAL chiar si LA ARBITRII,desi la 300 de milioane un MECI ar cam TREBUI SA MAI INTRE si la MITITICA cind procedeaza ca la RAPID-PANDURII!!!
disneyland • 3 noiembrie 2010, 10:38
@Cripa Hai mane, fii serios. Nu aveti nici o problema sa fiti condusi de comunisti si de ofiteri de securitate, dar trebuie desfintata o echipa de fotbal… Cum a facut numai rau, cand a scos fotbalul romanesc in lume si a fost timp de zeci de ani centrul care a format mai mult de jumatate din nationala? Plus ca echipe cu numele Dinamo exista peste tot in fostul spatiu comunist si nu au fost desfintate (nici macar in Germania).
In rest, gsp continua articolele tendentioase, scriind azi despre Balaci. Arbitrul ala a gresit o singura faza tot meciul, cand nu a dat 11m pentru Gaz Metan in minutul 85. Mi se pare exagerat si sa fie retinut de la delegari atata timp pentru asta. Nu poti sa fii intreg la minte si sa spui ca nu a fost fault la Cristea. Da, isi agata piciorul. Da, ar fi putut probabil continua. Dar asta fac atacantii, cad, accentueaza, profita. Contactul este evident, nu il poate nega nimeni. Atunci de ce e greseala? Iar rosu la Scarlatache, sa fim seriosi. Ala nu a fost nici fault. Omul nu stie sa sara la cap, dar acolo el sare pe loc, iar Litu vine din lateral si intra in el. Mana aluia nu se misca. Si uite asa am ajuns la scorul de 5-8 in caul Dinamo…
biletul zilei • 3 noiembrie 2010, 10:43
Sa fim seriosi daca o echipa are valoare poate trece si peste aceste momente cu arbitrii. uitati-va la jucatori: imediat ce unul e atins cade indiferent daca din faza aia se poate scoate ceva mai bun. Imediat ce arbitrul da o sentinta trebuie sa fie 2-3 jucatori care imediat sa se ratoiasca la el. Lumea numai este interesata sa joace fotbal ci e interesata de rezultat si de banii din cont. De asta si fotbalul romanesc nu o sa mai scoata capul prea usor in lume. Eu am o curiozitate ce o sa mai fie in fotbal peste doi ani cand echipa nationala o sa stea tot acasa , echipele de club o sa cada ca mustele din calificarile in grupele cupelor europene etc. Cand aud conducatorii de club si patronii un an de zile ca ei lupta pentru un loc in cupele europen mi se face lehamite. Pentru ca de fiecare data cand vin meciurile de calificare aceeasi oameni isi aduc aminte ca au meci in campionat si numai conteaza meciul din cupa respectiva. Pai atunci pentru ce ai mai consumat energie 1 an de zile daca nu joci ca lumea intr-o cupa europeana si nu ai spectatori la meci? Doar ca sa comentezi la TV si sa apari in ziarele de sport?
alen • 3 noiembrie 2010, 11:22
numararea greselilor e o abordare subiectiva. Sunt greseli si greseli, unele sunt contabilizate intr-o astfel de statistica altele nu. Sunt faze care raman discutabile de genul un cot in figura aparent neintentionat. Pe urma depinde si contextul acestor greseli.
Jijel • 3 noiembrie 2010, 11:35
Indiferent de cum abordeaza Tolontan subiectul, din ale voastre nu va scoate nimeni. Refuzati sau nu puteti sa va folositi umflaturile dintre urechi. Nu e vina nimanui, ati avut ghinion. Mai incepe si alt destept sa afirme ca Rapidul pericliteaza pozitia lui Dinamo sau a Stelei in fotbalul romanesc, le submineaza suprematia. Ati cistigat citeva meciuri si va dau muschii afara din casa. Ce ati vazut cu Pandurii va deveni normalitate. Ma refer la jocul porumbeilor pacii! Incepe declinul. Voi chiar ati crezut ca prestatia aviarilore e un fenomen de durata? Termina pe locul 8 campionatul.
@51 Alin • 3 noiembrie 2010, 11:49
Problema la Dinamo e ca plusurile au crescut vertiginos la venirea lui Borcica de la Miami.
florin gornea • 3 noiembrie 2010, 11:50
Ei da ! asa mai merge , aici si acum ai scris un articol de sport , argumentat cu cifre si statistici si cind cifrele vorbesc nu-i loc de presupuneri 🙂 ma intreb daca se poate face si o statistica pe fiecare arbitru in parte 🙂 cam pe ce s-a „axat” fiecare dintre ei , favorizari sau defavorizari ? si mai ales catre cine ? astept continuarea statisticii pe tot campionatul 🙂 in rest sper sa nu scrii iar , in preziua urmatoarei motiuni ce sta sa fie dezbatuta ,iarasi despre construirea a 6 bazine de inot -sase- (SA-SE)iar tu te declarai stupefiat cum de astia de la putere s-au apucat acu” pe timp de criza sa construiasca bazine de inot ??? – e drept ca firmele ce construiesc sint „afiliate” celor de la pdl , dar …”dar . insa , totusi” vorba butadei ….macar se cosntruieste ceva de care ducem lipsa !!! parca voi scriati ca nationala de polo este ” otravita” de clorul de la floreasca nu ?
ps- nu sunt membru pdl ,
Albusibiu • 3 noiembrie 2010, 12:14
Domnule Tolontan, imi permit sa supun unei mari indoieli acea statistica „scrupuloasa” intocmita azi. Iar ca unic punct de plecare „scorul” CFR-ului, cazul pe care-l cunosc extrem de bine: 7 Pro, 5 Contra. Mai jos apare si felul in care au fost identificate: „*erorile de arbitraj din primele 13 etape au fost stabilite în urma verdictelor date de specialişti (Ion Crăciunescu, Aron Huzu, membrii CCA)”. Bun. De unde vin cele 7 greseli? Intre timp articolul a fost un pic editat. Era mentionat acolo ceva despre un penalty neacordat adversarilor CFR-ului la meciul de la Craiova, dar si unul in partida cu Victoria Branesti. Imi aduc aminte perfect atunci cand la o emisiune, imediat dupa meciul cu Branestiul, dl. Huzu a spus clar ca infractiunea era in afara careului. Deci lovitura libera, nicidecum 11 m. Iar vis-a-vis de meciul de la Craiova va invit sa consultati arhiva dumneavoastra, la un articol publicat in 24.07.2010: Huzu: „Alexandru Tudor a gîndit corect fazele neclare”. Deci, sa inteleg, de unde vin toate aceste greseli pe care le numara „statistica rece”? Si mai e un amanunt. Erorile pentru CFR au primejdiuit macar rezultatele? Puteti sa le comparati cu ceea ce s-a intamplat impotriva CFR-ului, 2 faze cu Astra, 2 cu Otelul si acea faza de la Timisoara (bineinteles, acolo nu merita sa castigam din cauza jocului slab prestat)? Asadar, daca statistica e schioapa la CFR (ca sa nu spun mai mult), de ce ar fi corecta in rest? E o intrebare cat se poate de legitima.
Contabilul sef • 3 noiembrie 2010, 12:19
Daca „marele maestru” udrea zice asta, atunci sa ne spuna cate greseli a socotit dumnealui in favoarea lui dinamo la meciul dinamo-Gaz Metan.
cumva 1?
Daca da, sa refaca socotelile…poate cine stie intr-un moment de ratacire si la dansul 1+1=2.
Andrei • 3 noiembrie 2010, 12:41
Despre echipele dezavantajate nu spuneti nimic, domnule Tolontan! Pandurii a pierdut 4 puncte pana acum…daca luam in calcul doar golurile scose din poarta.
DD • 3 noiembrie 2010, 12:43
Tolo, spune de cfr cluj ca erorile pro cfr au fost 10 iar contra cfr au fost 4 . si mai zbiara ca sunt furati…..hotii
Lary • 3 noiembrie 2010, 12:46
Toate prejudecatile ce vin din trecut impreuna cu subiectivismul de care dau dovada multi jurnalisti(si aici fac referire directa si fara nici un pic de retinere la Ovidiu Ioanitoaia)au condus la o imagine deformata a realitatii.
Ca privitor al emisiunilor sportive tip „talk show” dar si ca un cunoscator al acestui sport sunt mai degraba „scarbit” asa cum spunea un „mare om de anti-fotbal”,Dinu Vama.
Da, sunt un mare dinamovist si ma mandresc cu asta, insa de fiecare data am incercat sa privesc obiectiv ceea ce se intampla.
Nu sunt deloc subiectiv in opiniile pe care le expun si de aceea am rugamintea ,prin intermediul acestui comentariu sa cer acelasi lucru pt oamenii din presa deoarece opiniile lor sunt usor insusite de cei mai putin avizati(si acestia reprezinta majoritatea).
Dle Ioanitoaia, va rog sa va revizuiti maniera in care moderati o emisiune.
Dle Tolontan ,de ce nu faceti o schimbare in schema emisiunilor sportive si sa moderati acel „recurs al etapei” care de foarte mult timp nu mai are nici o urma de profesionalism?
DD • 3 noiembrie 2010, 12:49
Uite Tolo : În prima etapă, 0-0 la Craiova, Universitatea a fost văduvită de două penalty-uri clare. Etapa a 2-a, 0-0 cu Brăneşti, încă două erori: un penalty neacordat oaspeţilor, plus un cartonaş roşu pe care trebuia să-l vadă Mureşan. Au urmat încă trei „cadouri” cu Sportul, deşi au pierdut cu 0-3, apoi unul cu Braşovul 4-0: primul gol marcat din ofsaid. În fine, la Galaţi, în ultima etapă, deşi au contestat arbitrajul, au fost iertaţi de două ori: o dată de un penalty la Paraschiv, la începutul reprizei secunde, a doua oară de eliminarea lui Alcantara. În fine, singurul meci în care campioana a fost dezavantajată a fost cel cu Astra 2-2, acolo unde trebuia să primească un penalty, iar Rohat să fie eliminat.
Ce zici ?
Cata • 3 noiembrie 2010, 13:06
Va rog sa detaliati statistica cu explicatii concrete la fiecare eroare de arbitraj, asa cu calm si fara partinire pentru ca altfel nu aveti credibilitate. Scorul greselilor de la Otelul mi se pare exagerat. In plus ar trebui contabilizate doar greselile care au influentat scorul partidelor(viciere de rezultat).
florin • 3 noiembrie 2010, 13:08
1.la sferturile uefa, cind spaniolul n-a dat 11 m la buga si l-a oprit pe nico , singur cu portarul, a dat JIJI 200 de mii??
2.la meciul cu bricheta,cit a dat, ca lovin a recunoscut public ca a fost scenariu?
3.acum pregateste scenaruiul pt cele 2 meciuri din giulesti sau vrea sa iasa din fotbal cu valiza, sacose si brichete?
JIJI NU MAI SPUNE>ASA VREA DUMNEZEU!???
4.SCENARIUL borcea-becaly au drept scop sa acopere scandalul dinamo-medias, valizele si brichetele, forma slaba a celor 2 echipe si investitiile pierdute
5. cei 2 nu ataca arbitrajul, ci rapidul, de teama ca nu-l mai prind din urma. numai cu strimbe, calomnii si diversiuni tipice militienesti,atac la dl dinu gheorghe dupa ce i-a refuzat, atac la coman si ciudat, borcea il lauda pe copos. sa-l ia la dinamo ca e cal troian. coalitia nmonstruoasa BB.
6.mai e vreun caz in europa cu valiza si bricheta, sacosele si HOTII STRIGA> HOTII
7. scandalul si scenariul are in vedere locul rapidului si al oponentilor critici, ci si cele 2 meciuri din giulesti pt a creea presiune, santaj, avantaje.
8. frf si lpf, dna sa-si faca datoria.
9. ASA SA LE AJUTE DUMNEZEU!NI HIL SINE DEO!
un jucator • 3 noiembrie 2010, 13:24
Domnule TOLONTAN veniti odata in judetul Calarasi sa vedeti magariile care se fac in A.J.F -urile din tara.echipa Victoria Potcoava anul trecut trebuia sa promoveze pe merit si i-a fost luat acest drept.in locul ei a fost promovata alta echipa cu bani mai multi si influenta la judet.faceti o ancheta in judetul asta sa vedeti ce se intampla aici.daca si arbitrii pun botul la 50 de lei sa dea ceva la un meci.am ajuns rau.catre cine sa-ne adresam sa faca dreptate in acest abuz,suntem 13-14 baieti care jucam aici si noi vrem sa jucam unde ne este locul castigat pe teren cu multa transpiratie cursa si cateodata si sange.suntem o echipa fara bani noi jucam pe banii nostri deplasarile le platim singuri inscrierea anuala arbitrjele tot.daca poate cineva sa ne ajute va rugam. red4ever_dinamo@yahoo.com asta este adresa de maill a noastra.SUNTETI SINGURA NOASTRA SPERANTA!!!!!!!!!!!!!!