Preşedinte global, amărăciune locală

„Nu pot reproşa nimic echipei. Băieţii au luptat”, a spus Mircea Sandu la finalul meciului de tineret România – Anglia 0-0.

marți, 12 octombrie 2010, 5:24

„Nu pot reproşa nimic echipei. Băieţii au luptat”, a spus Mircea Sandu la finalul meciului de tineret România – Anglia 0-0.

Corect! Trupei lui Săndoi, nici o culpă. Dar cine răspunde pentru cele 11 calificări ratate în ultimii 10 ani, perioadă în care România a reuşit o singură participare la un turneu final cu oricare dintre primele sale două echipe?!
Sandu a creat la FRF un sistem care autoreproduce eşecul. Nu avem performanţe, ci doar tristeţi din ce în ce mai indiferente şi alibiuri pînă şi ele tot mai diluat comunicate, din vîrful buzelor, către jurnalişti şi suporteri care, se vede treaba, nu merită nici o explicaţie.

Şefii federali, de la Sandu la Lupescu, spun una şi bună: „Am asigurat toate condiţiile”, iar antrenorii îmbrăţişează şi ei un sofism ilustrat spectaculos de Răzvan Lucescu, cel care nu se consideră responsabil „pentru că am muncit bine”.
Pare că nimeni nu se mai întreabă cum se face că am ajuns în situaţia ca toată lumea să-şi facă treaba bine, iar rezultatele să fie rele?! Rele pe linie, rele pe un interval lung de timp, rele nu din cauza unui accident, a unui arbitraj ostil, a unei anume generaţii, a lipsei de inspiraţie a unui antrenor, ci rele din cauza strîmbei organizări.

Nu avem echipe sau arbitraje la turneele finale şi, pînă la urmă, singurul om care a promovat în ultimii ani în mod consecvent, singurul care şi-a atins ţinta profesională este Mircea Sandu, membru în elita FIFA.

Avem un preşedinte realizat al unui fotbal disfuncţional. Cînd a fost reales, tocmai asta a cîntărit enorm: că are relaţii internaţionale. Dar n-avem nevoie de ele de vreme ce stăm aici, între noi, cu durerile locale.

Comentarii (42)Adaugă comentariu

Adi  •  12 octombrie 2010, 17:29

Eu cred ca la FRF ar trebui introdus mandatul limitat pentru presedinte, sa zicem la 4 ani, cat dureaza un ciclu de calificari. Cu siguranta si altii pot face ceva la FRF, nu doar Mircea Sandu. Cand performantele nationale sunt in scadere, conducerea FRF ar trebui sa-si dea demisia de onoare si sa lase locul altora. Dar ei au invatat cel mai bine sa se tina de scaune… poate tocmai de aceea au si probleme fundamentale… 😀

bilu  •  12 octombrie 2010, 17:32

Oglinda societatii,atita tot.

DragosMC  •  12 octombrie 2010, 17:33

In orice organizatie normala din lume, dupa atatea nerealizari, conducerea trebuia sa demisioneze… ceea ce la noi nu este cazul – noi nu suntem normali

nitoimihairomeo  •  12 octombrie 2010, 17:34

Sistemul este ermetic si imun la valori!Eu i-as pune sa sustina un examen medical eliminatoriu si le-as interzice sa mai candideze mai mult de doua mandate ca la sefii de stat! F.R.F. se comporta ca un stat in stat!

James T. Kirk  •  12 octombrie 2010, 17:37

Nu se paote asa ceva ! Nimeni nu raspunde ? Aveti dreptate domnule…atatea esecuri in 10 ani si nimeni, nimeni nu raspunde (si in fotbal e vb. de bani nu gluma!) Pai atunci mai putem cere noi socoteala oamenilor acolo unde lucreaza daca fac bine ceea ce fac (PE UN SALARIU DE MIZERIE SUB 1000 LEI?) sau nu? ASTIA IAU ZECI DE MII DE EURO PE LUNA DOMNULE! IN ROMANIA DOMNILOR! NU IN ALT SISTEM SOLAR!
Ps: Se cere performante numai de la amarati nu si de la aia cu p.c.r.(a se vedea cine sunt angajtii la stat in funcii bine platite ) si cu bani de 10 000 euro/luna cel putin la FOTBALISTI!?

ps 2 : nesimtire gen ferengi !

James T. Kirk

zeidas  •  12 octombrie 2010, 17:39

„Mircea Sandu a creat la FRF un sistem care autoreproduce eşecul.” Articolul putea fi compus din singura afirmatie de mai sus, care exprima totul.

leo  •  12 octombrie 2010, 17:39

Neputinta. Asta am vazut la echipa de tineret. Totusi, remarc un plus de atitudine la tricolorii mici fata de nationala mare.

nicolae  •  12 octombrie 2010, 17:40

E corect. Dupa 20 de ani si o singura calificare in 10 ani avem nevoie de un alt conducator al fotbalului… macar sa ne amagim ca incercam sa schimbam ceva. Mircea Sandu poate fi numit presedinte onorific. Conducerea lui pur si simplu a obosit, s-a perimat.

Doar o campanie de presa ii poate forta demisia si schimbarea. Asa cum l-ati dat afara pe Piturca in 99, asa il puteti da afara pe Sandu. V-ati spala multe pacate in ochii romanilor.

para  •  12 octombrie 2010, 17:42

Sincer, nu stiu de ce iti mai bati gura sau creierul degeaba. Aceste necalificari nu ne mai dor pt ca ne-am obisnuit sa fim in lumea a 5-a (locul preferat se pare) si ne-am obisnuit cu nesimtirea acestui om pe care nici boala nu-l atinge. Fotbalul romanesc este putred din vina lui sandu si a mascariciului de dragomir, insa doar moartea (pe care nu le-o doresc) ii va da jos din functiile lor. Nu este fotbalul atat de important incat sa facem o revolutie pt a-i da jos dar bucuriile noastre sunt tot mai rare. Criza pare tot mai mare si nu prea se intrevad iesiri. Tineretul mai asteapta 2 ani pt o eventuala calificare, iar nationala mare inca vreo 4 pt a incerca calificarea la CM. In timpul asta, ne vom balacarii in mizeria interna.

Sibelius  •  12 octombrie 2010, 17:43

Intre lacrimile lui Contra de la finalul meciului cu Slovenia si cele ale lui Bicfalvi(si nu numai) de dupa meciul de azi a fost o pauza de aproape 10 ani, perioada in care si jucatorilor li s-a parut firesc sa rateze calificari.
Poate ca lacrimile de azi sunt un nou inceput.

eftimie  •  12 octombrie 2010, 17:43

Piturca si numai Piturca este vinovat. Nu era el ultimul antrenor de performanta in acest domeniu? Nu este el cel care, miselelste, a parasit nationala de tineret pentru glorie ulterioara si recunostinta? A primit ceva din astea? Nu. Deci e vina lui.

star01  •  12 octombrie 2010, 17:45

Cataline,adevarul sti care este(parerea mea)…atat timp cat lulu…escu(pardon,lu…escu)este „vice” la frf ,prulea este tot timpul „delegat”(desi ar fi DE LEGAT-de catre DNA) pe langa U21…ce mai vrem…PERFORMANTA?…SANDU,CARE NU MAI ESTE DE MULT”NAS” PENTRU CA ARE NASII LUI SINDICALISTI-E VORBA DE CEI DOI P SI LULESCU-AR TREBUI SA NE LASE CU TOT CU MUCEA!!!…DEMISIA!!!!

CALINESCU_  •  12 octombrie 2010, 17:45

ACEST SANDOI ITI INSPIRA INTRADEVAR MILA !!!
AM CREZUT IN EL PINA LA EPISOADELE :PANDURII , VASLUI SI TARA GALILOR !!!!!!
DE ATUNCI SUNT CONVIS CA ESTE UN LOSER !!!!!

mariuss72  •  12 octombrie 2010, 17:49

Subscriu la comentariul de mai jos, fotbalul romanesc reflecta foarte fidel dezastrul societatii. Lipsiti de identitate, de valoare, de continuitate, de caracter, si lista e foarte lunga…ne trezim mereu dezamagiti si scirbiti de ce vedem, dar de fapt toti avem partea noastra de vina pentru ceea ce se intimpla.

CALINESCU_  •  12 octombrie 2010, 17:50

DE MIRCEA SANDU CE SA MAI ZICEM : UN BATRIN BOLNAV CARE A PIERDUT TOTUL DE SUB CONTROL!!! IN TIMP CE MITICA DRAGOMIR FACE CE VREA LA INTERN , IONUT LUPESCU TRAGE SFORILE LA NATIONALA !!!!

_florentin  •  12 octombrie 2010, 17:52

Definitia prostiei este sa faci acelasi lucru si sa astepti resultate diferite.
Problema este ca nimeni nu il poate schimba pe Mircea Sandu – pestele de la cap se impute.Dovedita fara idei, actuala conducere FRF ofera explicatii puerile pentru lipsa resultatelor care in fond ar trebui sa consititue motivul pentru care ocupa pozitiile lor.

booba  •  12 octombrie 2010, 17:54

Presedintele si clica lui ar trebui sa aibe si ei obiective: nu le indeplinesti, zbori. Caline, articolul asta trebuia scris acu citiva ani, acum e tirziu.

DanS  •  12 octombrie 2010, 17:57

Sportul este microcosmosul oricarei societati si fotbalul este exemplul fidel al regresului social in care este Romania. Din pacate Dl. ziarist ca si colegii sai de breasla ataca sefii federatiei fara sa realizeze ca oricine ar fi la conducere , rezultatele sint si vor fi similare. In esenta sper sa realizeze ca nu avem fotbalisti, mai ales de „calificari”. Cind se vor face investitii in centre de copii si junior si in baze de pregratire atunci critica ar fi indreptatita …

ciprianm  •  12 octombrie 2010, 18:04

Pai da….nu stiu de ce se mira cineva. Chiar nu ii intereseaza. Sunt interese, jocuri de culise ….toate pentru bani multi….cum sa plece? In orice tara civilizata, demisiile ar fi fost de mult pe masa. Da’ de cand e Romania civilizata pana la urma? .. viata e scurta…unde sa plece?…doar asta stiu sa faca cel mai bine. E ca si cand mergi la banca…casiera vorbeste cu tine parca ar vorbi Dumnezeu….nu un simplu functionar care ar aprecia ca iti duci banii acolo.
In alta ordine de idei….unde este MM? De ce nu mai scrie?
Multa sanatate!

milan6  •  12 octombrie 2010, 18:08

I thought we were watching a Romanian third­ division team

Hasbe  •  12 octombrie 2010, 18:12

Ba spun, domnule Tolontan, ceva inacceptabil: daca vrem sa castigam trebuie sa fim mult mai smecheri (Lupescu). Asta este conceptia unui om din conducerea federatiei! La asa conceptie asa rezultate…

california  •  12 octombrie 2010, 18:17

dar sti de ce presedintele e global? pt. ca contracandidatii fac parte dintr-un grup mafiot si mai mare, iar in momentul votului, intre gasaca lui sandu si cea din pipera, „membrii” au ales intotdeauna raul mai mic; la fel in cazul lui mitica;
bine ca s-a terminat si meciul tineretului si s-a terminat si cu calificarile, ca sa ne mai linistim si noi si sa nu mai stam in tensiune, facindu-ne sperante desarte!
daca vrei sa sti cind ne mai calificam (atit la seniori cit si la tineret), poate ar trebui adus piturca inapoi; pt. ca daca nici el nu ne mai califica, fapt cit se poate de posibil, alt antrenor roman nu o va face nici atit; poate ca piti nu e mare antrenor de echipa de club, dar de selectioner era cel mai bun, pt. ca la club se cer niste calitati, iar la nationala altele;
am spus ca nici cu piti nu e sigur pt. ca in anii 90 am beneficiat de un lot de jucatori foarte buni, de nivel international; am privit niste meciuri retro ale nationalei din 1998 si 1999 si desi fotbalul a evoluat mult de atunci, uitindu-te la stilul de joc si la capacitatile tehnico-tactice ale jucatorilor, traiesti cu impresia ca acea nationala s-ar califica si astazi!
de pe urma acelor jucatori, formati in timpul retrogradului regim comunist,au beneficiat toti cei care trag itele astazi in fotbalul autohton; dar poate cel mai mult clanul samsarilor din pipera city; cei care si astazi au abonament permanent la emisiunile gsp tv si care sunt sunati in permanenta ca sa ne lumineze cu opiniile lor total desinteresate;
mai vreti si fotbal de nivel european in conditiile acestea? cred ca si asa, ce avem, e prea mult!

motanul incaltat  •  12 octombrie 2010, 18:19

Poate ca asta e si manevra:Sandu sa fie in elita FIFA dar sa nu fie niciodata nevoie sa se apeleze la relatiile sale.

cosmin  •  12 octombrie 2010, 18:43

am vazut meciul de azi. cum puteti spune ca nationala a jucat bine? baaaaaa, trezirea, nu am avut ocazii decat din suturi respinse f prost de portarul lor. Torje e o mega vedeta basinoasa, Alexe la fel…. mai lasati-ma cu jucatorii astia, lor nu le pasa de nationala, le pasa de contractele lor.
cum sa te ia Chelsea cand tu nu dai gol din vreo 7-10 metri asa cum a facut Alexe? fuck off!

cristi  •  12 octombrie 2010, 19:16

nu contest in nici un fel modul de organizare sau capacitatile/incapacitatile celor din conducerea fotbalului romanesc, dar va intreb simplu: va juca, oricare echipa sau oricare jucator luat individual, mai bine daca la conducerea FRF/LPF ar fi alte persoane?
ar antrena Razvanel mai bine? sau Mutu nu s-ar mai tine de nebunii, nu si-ar mai face fotbalistii un nume/renume bazat pe lungimea penisului mai mult decat pe prestatiile din teren? ar petrece mai putin prin cluburi si ar urma toti singurul exemplu care merita copiat (Chivu) din cati jucatori avem? Chiar nu intelegeti ca jucatorul de fotbal este cel care ne ofera o calificare, bucurie, extaz sau dezamagire, dupa caz? atunci cand nationala a avut rezultate, iar Steluta juca in Champions League, n-au fost conducatorii cei scosi in fata ca exemplu, legitim desigur. N-au creat atunci cu nimic mai mult sau mai putin decat acum! Si ca sa nu fiu inteles gresit, nu sunt avocat al lui Sandel, nici al lui Miti sau Lupe! Vreau si eu sa-i vad plecati! Dar nu pentru ca n-are nationala rezultate sau pentru ca jucatorii din campionatul intern au in cap avioane si se tin mai mult de halBERE si STCLIsm decat de fotbal. Nu! Ii vreau analizati pe criteriul capacitatii profesionale si nu vreau sa vina ALTCINEVA! Sa avem doar un ALT conducator! Sarim in sus cand Razvanel afirma ca suntem o natie slabuta psihic, dar nu stam sa ne gandim oare chiar NU suntem? si eu cred ca suntem! si nu zic toti romanii, ca sa nu se simta jigniti ce care nu sunt, dar hai sa ne uitam la poporu asta! majoritatea lui e mediocra si mediocra ne este istoria. Sa facem un exercitiu de imaginatie: in 1000 de ani cand nu va mai fi Franta, Anglia, Slovenia… ci doar Europa (daca va fi asa, spun euroscepticii NU! – si eu cu ei) ce se va scrie la minusculul 27 Romania? Cu ce se vor putea mandri cei care vor sti ca au in sangele lor filonul mioritic? Sa ne trezim! Cineva mai destept ca mine spunea ca orice tara isi are conducatorii pe care ii merita! Extrapolandputem spune si si orice fotbal isi are conducatorii pe care ii merita! Oricum ca romani avem darul de a alege pe ALTCINEVA! Abia apoi ne vine in gand sa judecam daca acel altcineva chiar e mai bun sau nu! NU! NU TREBUIE SA CONTINUM CU SANDEL, MITI SAU LUPE! DAR TREBUIE SA GASIM ALTII MAI BUNI! SI PE ACEST CRITERIU SA FIE SCHIMBATI, SAU, PREFERABIL „ALESI”. E inutil sa insiri toate esecurile fotbalistice ale romanilor si sa-l faci responsabil pe Sandel sau oricine altcineva! chiar si pe Razvanel pana intr-un punct.
Astept raspunsul gazetarului

Ovidiu  •  12 octombrie 2010, 19:23

Bravo, excelent spus!

robi  •  12 octombrie 2010, 19:46

pana conduc fotbalul mircea sandu si dumitru dragomir nu e speranta de mai bine, obiectivul lor e ciolanul

utaaradan  •  12 octombrie 2010, 21:03

ultima calificare , a echipei de tineret , a fost din oficiu, fiind tara organizatoare, asta nu-i o performanta, (au pierdut toate meciurile)….cred ca am ratat calificarea tineretului, pt. ca NU ne-au furat arbitrii ….numai ei sint de vina,sandu si dragomir , trebuiesc canonizati…

ciprianm  •  12 octombrie 2010, 23:28

Pentru Cristi…Ca si conducator ar trebui sa stii ce faci cu cazurile de indisciplina pe care le descrii tu…si daca stii…atunci sa vezi ca a doua oara nu se mai intampla. Sistemul e corupt, fara vlaga si fara nici o perspectiva. Poate nici jucatorii nu au valoare …nu-i nimic…macar stim cum stam. Dar sa vad macar ca lupta ca la Rovine, pana la sange…sa-i vad ca se lupta ca SWAT sau poate trebuie sa-l angajam pe Vlad Tepes antrenor si atunci sa vezi liniste si pace in cantonamente….Fotbalul este prea mult afacere si prea putin spectacol….ei sunt vinovati de asta, ei sunt vinovati pentru mentalitate….Ai vazut in filme …Stallone ia 10 gloante, se taraste si se tavaleste, urla de durere, dar ii ******** pe toti….si se mai si saruta cu fata pe urma. Asa vreau sa-i vad….daca nu, sa stea acasa la televizor ca mine ….S-auzim de bine!

Pacuiul lui Soare  •  12 octombrie 2010, 23:35

sinteti naivi, Sandu face parte dintr-o organizatie transnationala si doar acea organizatie il poate da jos – daca are interesul, dar il are oare? Eu zic ca pe prietenii internationali ai lui Sandu nu-i deranjeaza deloc cufundarea fotbalului nostru in mocirla.

eu am fost sigur ca tineretul nu se califica cind am vazut declaratia lui Sandoi de la conferinta de presa de ieri; zicea acolo ceva de genul, „sa fim realisti, nu e o tragedie daca ne elimina Anglia, e o mare diferenta intre noi”. Este fix declaratia care poate produce un singur efect: esecul. Chiar daca ai crede asa ceva despre propria echipa nu ai avea voie de spui in public. Cu atit mai mult cu cit 3 zile inainte ai pierdut cu doar 2-1, adica o diferenta minima. Echipa noastra nu a avut nici o zvicnire in atac, nici o accelerare.

Insa nu sint de acord cu identificarea lui Razvan ca vinovat (poate doar intr-o mica masura); principalii vinovati sint cei care au avut puterea in fotbalul nostru: Dragomir si Sandu. Ei sint calaii fotbalului nostru si din punctul meu de vedere ar trebui pusi dupa gratii pt ca au distrus un bunnational.

nime.n.lume  •  13 octombrie 2010, 2:04

Schimbarea nasilor, bucuria finilor!
Adicatelea pleaca Sandel si vine Mandel!
Romani, nu vedeti ca peste tot sintem la fel**
In economie, in sport, in educatie, in sanatate, in turism, si in ce vreti voi!
Ahaa! Pardon, santem primii in auto victimizare!
Ce am scris pare patetic, dar mai patetic decat Romania ce e? O sa ziceti ca eu sant, si aveti dreptate, dar sant fiu de Romanie! QED!
Poprul asta si-a pierdut valorile! Nu stim ce e valoare.
Alegem pe Sandu ca are relatii la FIFA, UEFA, etc. Pai relatiile lui Sandu il ajuta pe Sandu, nu pe Sandoi!
Alegem pe Basescu ca e haios! Sa traiti bine! Si sa mai gasiti si alti politicieni abili si lipsiti de scrupule!
Alegem pe Jiji la PE caci e …Chiar asa, de ce l-am ales pe asta?
O sa il alegem pe Ponta ca nu e Basescu, sau Antonescu sau Illiescu sau cine no mai fi.
Daca pana acum am cultivat aceste „valori”, cele adevarate s-au carat unde au vazut cu ochii! Nu sta Maria pana la 80 de ani ca poate o sa o alegem noi Miss Univers!
Ce ne facem? Cum iesim din hazna? Eu nu stiu.
Dar va mai intreb doar ceva: daca am gasi omul care stie, l-am alege?

gery76  •  13 octombrie 2010, 3:55

Obiectiv articolul!Scuzele penibile ale triadei mafiote [Sandu,Lupescu,Dragomir]cum ca acestea sunt conditiile,arie de selectie redusa,oglinda societatii sau nesimtirea lui Razvan 05 Lucescu care spune ca avem cmpionat neperformant si ca suntem labili psihic nu sunt decat alibiuri puerile !!!Ma intreb ce campionat puternic are Islanda[calificata la tineret],slovenia,Slovacia sau Uuruguay[cu o populatie cat Bucurestiul]si calificate toate lac.m.2010[ultimile doua cu performante notabile]Explicatia este simpla:Federatie de tip mafiot+Incompetenta si selectionerul cel mai frustrat,arogant ,vanitos si incompetent pe care l-a avut fotbalul romanesc vreodata!!!!!

Nu conteaza  •  13 octombrie 2010, 7:39

Multa sanatate d-le Mircea Sandu!
Eu nu va cunosc personal,dar cred ca doriti sa fie bine,de unul singur
nu se poate.La noi in campionat se pune mare accent pe straini la,
echipele mari ma refer,eu cred ca ar trebui facut ceva in sensul numarului maxim de jucatori straini care sa joace la o partida.

Cipri  •  13 octombrie 2010, 8:33

Faceti ceva! Fiti uniti toti ziaristii si tot ce inseamna opozitie in tara asta si dati jos sleahta de la Federatie!

akmm  •  13 octombrie 2010, 9:45

Frati romani!
De ce nu sunt convocati jucatorii romani care fac furori la echipele la cere activeaza? Si ma refer la cei de la Barcelona, Real, Milan, Manchester, Bayern, Lyon…………
E mare mancatorie in federatie.Nici terenuri de fotbal nu avem ca lumea.
Noi de fapt nu avem decat pretentii.
De fapt, toti stim ce avem de facut, dar asteptam sa faca altii.

levi  •  13 octombrie 2010, 10:24

Draga Tolo, sigur ca Sandu ar trebui sa plece(daca ar avea obraz) de la conducerea FRF, dar nu ptr ca „nu ne calificam”, ci ptr ca in cei zece ani -de cind a apus ECHIPA- , nu am vazut ceva cit de cit coerent in incercarea de reconstructie: nu a „nimerit” omul potrivit ptr asta, iar daca -poate- a nimerit, l-a schimbat la prima calificare ratata. N-are rost sa exemplific. Actualul selectioner, aidoma predecesorilor lui, este preocupat de palmaresul „propriu” la nationala si mai putin de ideea de a cladi o echipa ptr 6-8 ani! Ca sa nu mai amintesc faptul ca tinde sa minimalizeze orice lucru din trecut, ptr a da o „valoare ” mai mare eventualului din prezent( al lui,adica), plus autovictimizarea continua: e penibil sa sustii ca esti doar tu si echipa (Romania !) impotriva intregii tari, cum la fel de penibili sint cei care-l asculta,fara reactie! Asadar, Sandu a fost capabil cu o generatie din alta era si incapabil fara ea (e valabil si ptr antrenorii acelei echipe!).

APOLODOR  •  13 octombrie 2010, 11:28

si eu sunt de parere ca ar trebui introdus ca presedintele de FRF SA AIBA VOIE SA CANDIDEZE maxim 2 mandate.
pai ce facem? nu mai introducem ideologii noi?
nu mai introducem alte sisteme de condus fotbalul romanesc?
nimic mergem tot asa cu alegeri facute de presedintii de AJF care sunt niste fosti nomenclaturisti(botosani).
am vazut nationala mica ieri si mi-a placut,trebuie facut ceva cu fondul asta de jucatori si sa nu mai apelam atat la intoarcerea lui MUTU .Eu cred ca trebuie incepute reconstructia din momentul actual si ca NATIONALA MARE de acum nu are nicio perspectiva.
e ca un bolnav tinut in viata cu ajutorul aparatelor
TRIST!dar adevarat.13.10.2010 bt

Batman  •  13 octombrie 2010, 12:20

Tolo, ma gandeam ca sigur o sa iti placa-mai jos de la un suporter Liverpool,soarta/viitorul clubului decis in justitie-greed is good? think again

The lawyers in Court 16 at the Royal Courts of Justice sat squashed into five rows of nine seats.
Now and again, junior counsels weaved in, staggering under the weight of stacks of folders they carried in their arms.
They call them bundles and they piled them so high on the desks that the QCs could barely see over them until they rose to speak.
Claimants and defendants, applicants and respondents, squeezed in between them, blank and beaten down, staring up at the high vaulted ceiling, the leaded windows and the oak panelled walls.
Mr Justice Floyd came in at 10.30am sharp. He was dressed all in black with the happy exception of two strips of red cloth that dangled from his neck to his chest.
He disposed of the ordinary stuff first. The small fry filed out, allotted to another court, told to learn their fate elsewhere.
Lloyds TSB v Williams Gee Yeung Law was over in half an hour or so after a lot of talk about Hong Kong dollars and a mention of ‘affidavits that are questionable in the extreme’.
And then it was the Royal Bank of Scotland PLC v Hicks and others. The main business of the day. The benches emptied a little.
The RBS counsel, Richard Snowden, stood up and began to talk. People passed yellow Post-it notes back and forth between the desks and whispered instructions or advice to each other.
Papers rustled, people fidgeted, opposing lawyers sniggered or shook their heads dismissively or exchanged knowing glances.
Paul Girolami, QC for Liverpool owners Tom Hicks and George Gillett, interrupted almost every sentence he spoke with the words ‘as it were’.
Lord Grabiner, QC for Liverpool, pronounced Gillett’s name three different ways in the space of a couple of minutes which seemed to suggest he was hardly a student of the game.
And so the full glory of the law was visited upon Liverpool Football Club yesterday. It felt like a descent into Hell.
A place where usurers are the closest thing you can get to the good guys because the alternative is Hicks and Gillett.
A place where old barristers who charge £3,000 an hour, men dripping with cynicism and contempt for everyone around them, get cheap laughs by talking about a football club’s civil war.
A place where Liverpool is cut open and its guts spread out before the court for these people to try to settle their petty disputes and claw back some of the millions they have lost because of their greed.
That’s why it felt like hell in Court 16 yesterday. Because it felt as far away from the passion and the glory and the spontaneity of Anfield as it is possible to be.
It felt wrong that Liverpool should have been dragged here to this sinister, eerie place that has hardly changed since Charles Dickens set part of Bleak House here.
It is a place of clandestine conversations in hidden alcoves, of heaving sobs, of deceptions exposed, of Gothic creepiness and grand designs sent tumbling to earth.
It is a place of verbal contortions and extended hopelessness and frustration. RBS v Hicks is scheduled to finish today but there were times yesterday when it felt as convoluted and depressing as Jarndyce and Jarndyce.
„There are not three Jarndyces left upon the earth perhaps since old Tom Jarndyce, in despair, blew his brains out at a coffee-house in Chancery Lane,” Dickens wrote in Bleak House, „but Jarndyce and Jarndyce still drags its dreary length before the court, perennially hopeless.”
The Hicks-Gillett saga has started to feel like that, too. Perenially hopeless. Endlessly depressing. Brutally poignant. Maddeningly frustrating.
The Liverpool fans who stood in their Liverpool shirts with their arms folded high in the gallery, above the court, above all that detritus, must have felt like that.
They must have stared down on that scene, that depressing scene of yet more men making yet more money out of their club, and wondered how it had come to this.
How had a great club like Liverpool, one of the greatest, proudest, classiest clubs in the rich history of English football, been brought
Tolo, un suporter Liverpool

How had it been dragged so far from what it once stood for that it was being argued over by a group of men who care nothing for it in the High Court in London?
When the Liverpool fans left the gallery at the end of the day, still not knowing the club’s fate, they walked past a notice written on a white arrow.
„Andre v Price, Court 14,” it said. Court 14 or Court 16. Flick a coin for which was the bleaker house.

Eugen din Timisoara  •  13 octombrie 2010, 14:12

Negarea evidentelor este singura sansa pentru o conducere obosita si fara solutii.
Ce este mai surprinzator nu ar fi faptul ca cei de la FRF sunt si vor ramane in functie (Cooperativa functioneaza perfect fiti linistiti!!) ci faptul ca vor sa-l sustina fara rezerve pe RLucescu desi nu a adus NIMIC nou la Nationala.
Domnule Mircea Sandu!
Domnule Ionut Lupescu!
Domnilor din Federatie!
Aduceti pe cineva care sa atace si sa joace fotbal de constructie 90 de minute cu ce are!
FARA LAMENTARI
FARA JIGNIRI ADRESATE CATRE NATIUNE
FARA JOCUL PIERDUT MENTAL DINAINTE DE A INCEPE „ASTA NE E VALOAREA, CE SA FACEM”
Ce sa faceti?
Atacati Franta la ea acasa 90 de minute chiar daca pierdem la 6 goluri
Atacati Albania la noi acasa 90 de minute pana avem cel putin 3 goluri diferenta
In primul rand INVATATI SA DATI GOL RAZVANE!
Despre Federali, numai de bine.
PS: Eram mai fericit cu 0 la 10 in Franta daca noi atacam 90 de minute. Dar Romania a fost in aparare 85 de minute…si a fost un 0 la 2 mult mai trist…Pacat ca aceasta mentalitate este promovata si la tineret…Pacat de U21…eu nu ma mai uit la Nationala cat timp antreneaza Razvan…Pentru ca, recunosc am devenit labil psihic de la atatea rezultate „pozitive” ale echipelor guvernate de actualul FRF.
Numai bine…

alb-rosu_in_VN  •  13 octombrie 2010, 15:33

Din cele cateva vorbe aruncate in sila, cu spatele, de Mircea Sandu, am inteles ca de-aia nu i-am batut noi pe englezi, ca n-avem infrastructura lor. Iata insa ca tari ca Islanda si Belarus, cu o infrastructura probabil mai slaba decat a noastra, au reusit sa se califice, Belarus chiar in dauna Italiei, care are infrastructura, nu gluma! Mircea Sandu e in stare sa explice orice esec, la orice nivel. Poate gasi tot felul de vinovati, numai cei din fruntea federatiei nu sunt vinovati de toate esecurile din ultimii 10 ani! De ca si cum nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase…

ciupi  •  13 octombrie 2010, 15:37

si belarushii au luptat. veneau dupa 0-2 din partida tur, au facut 2-2 dupa 90 de minute plus meciul tur, iar in prelungiri au mai varat-o odata in cotetz. noi luptam, luptam, luptam, dar castigam?

gore  •  13 octombrie 2010, 16:02

nu are dreptate nas sandu! ceva tot avem de reprosat …..de exemplu ce naiba l-a apucat pe sburlea????!!!!????unde se credea?lui nu i-a spus nimeni ca nu e nevoie sa castigam meciul???!!!!el a fost singurul …saracul ce a vreut sa castige…restul erau deja cu echipamentul primei reprezentative in geanta, asa ca ce atata oboseala….incubatorul primei reprezentative a fost destul de productiv….juma de echipa trece in barca lui razvan…..fara sa aiba toate examenele luate…nici experienta….si ite asa nu o sa avem nici nationala ca lumea nici juniori premianti….

Comentează