Bălan şi Dumitriu

E delicat. Şi riscant de comentat. Pe vremuri, Lucian Bălan părea de neoprit. Tribuna îi preţuia munca şi cea mai bună echipă de club din istorie avea nevoie de el. Devenise simbolul efortului pe terenul de fotbal. Pentru cei tineri: un Gattuso mai puţin dur.

luni, 4 octombrie 2010, 10:04

E delicat. Şi riscant de comentat. Pe vremuri, Lucian Bălan părea de neoprit. Tribuna îi preţuia munca şi cea mai bună echipă de club din istorie avea nevoie de el. Devenise simbolul efortului pe terenul de fotbal. Pentru cei tineri: un Gattuso mai puţin dur.

Acum e internat într-un spital din Sighet, după ce a înghiţit alcool şi calmante. L-a găsit mama lui, înfipt într-o baltă de resturi de medicamente şi de băutură. „A doua încercare de sinucidere”, după cum singur a mărturisit. Piţurcă l-a readus în Ghencea ca antrenor la juniori, Ţiţi Dumitriu a renunţat la el.

Cu vocea apăsată a omului care ar vrea ca acul busolei să se oprească din tremur, Bălan susţine că Dumitriu e cel care l-a dărîmat. Ţiţi tace, e imposibil să te lupţi cu o asemenea acuză.

Totuşi. Nimeni nu-l poate distruge pe Bălan, cu excepţia lui însuşi. Aşa cum fostul fotbalist nu îi e dator nimănui, nici altcineva nu-i datorează să-l apere de el însuşi. Dumitriu, Argăseală şi alţi şefi ai Stelei iau decizii legate de club. Deciziile lui Lucian Bălan le ia Lucian Bălan, dar e adevărat că, aşa cum Piţurcă i-a întins o mînă, el are nevoie de ajutorul medicilor, al familiei şi al celor cărora prin talentul şi munca sa le-a oferit cîndva speranţă şi alinare.

La Sighet, un om luptă pentru viaţa lui, asistat de doctori şi de ochii blînzi ai icoanelor în care crede. La Bucureşti, un altul tresare, învăluit de o responsabilitate ceţoasă, greu de descifrat. Poate că nu sînt atît de străini.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Mihai  •  5 octombrie 2010, 0:00

Frumos.

marian  •  5 octombrie 2010, 4:57

sa-i dea Dumnezeu sanatate dar fiecare doarme dupa cum isi asterne.

marian  •  5 octombrie 2010, 4:59

parca era ziarist intr-un timp asa ca luati-l voi la gazeta daca tot vrei sa faci un gest de omenie.

CLujeanu din Atlanta  •  5 octombrie 2010, 5:17

Cataline, niciodata nu o sa imi fie mila de un om care isi face rau singur. Niciodata nu o sa ajut un om sarac si puturos. Doar handicapatii sau grav bolnavii merita ajutorul nostru. Din marea echipa a Stelei Bucuresti au reusit in viata doar Piturca,Boloni,Iordanescu si Lacatus. Balan e un loser. De ce sa ne fie mila de el?

Marius Miglan  •  5 octombrie 2010, 8:37

Sunt de acord cu tine pana la ” ajutorul medicilor, al familiei…” dar, restul unde sunt? Iti dau un picior in fund, care nu de fiecare data e un pas inainte. Pentru Lucian Balan a fost un pas spre … sinucidere. De ce? Datorita societatii INFECTE in care traim, plina de interese obscure si mizerii, ca sa le fie BINE unora, nu intregii SOCIETATI in ansamblu.
In lumea „UMANA” invocam tot mai des „LEGEA JUNGLEI”, „care pe care”, „cel mare si tare il inghite pe cel mic”, ceea ce intra in mare contradictie cu „drepturile omului”, „grija fata de om”, si toate sloganurile spuse zi de zi in mass-media, in manuale, reviste, etc.
Sa nu uitam exemlul biblic, cand David l-a rapus pe urias cu o simpla prastie si o piatra!
Lucian Balan trebuie ajutat de noi toti, si in primul rand de cei care i-au fost colegi de echipa, de cei in cercul carora si-a desfasurat activitatea ca fotbalist.
Sanatate si curaj L. Balan!
Toate cele bune d-le Tolontan!

vasglo  •  5 octombrie 2010, 8:58

Catalin,

Cred ca titlul potrivit era „Balan si Piturca”. Ce-o fi fost in capul lui Piturca atunci cand a decis sa angajeze ca antrenor-educator la copii un om cazut in patima betiei si a jocurilor de noroc, fie el „fosta glorie stelista”? Dumitriu nu a facut decat sa repare eroarea „marelui” Piti, si pentru asta trebuie apreciat, nu tarat in jocuri meschine, dupa mintea unui alcoolic.

Mircea  •  5 octombrie 2010, 9:28

Balan trebuie ajutat sa scape de obsesia bauturii si a jocurilor de noroc. Internat intr-o clinica de dezalcolizare cu tratament psihologic intensiv pe termen indelungat. Numai asa i se va face un bine.

dano  •  5 octombrie 2010, 10:40

@Cluejeanul: Prietene, s-ar putea sa ajungi si tu pe tobogan mai devreme sau mai tarziu. Viata e plina de surprize. Putina compasiune nu ti-ar strica mai ales ca omul asta nu ti-a facut nimic. Mentalitatea ta tradeaza un om prea simplu la minte. Te va plesni viata cand nici nu te gandesti si atunci ce sa spuna altii? Esti si tu un biet animal si cand te vei intalni cu Doamna in Negru iti va parea rau si te vei cai.

liga 1  •  5 octombrie 2010, 10:41

voi stelistilor stiti cine a fost primul roman care a ridicat cupa campionilor deasupra capului?..va spun eu nici iordanescu nici beoloni nici dumitru ..acela a fost Balan tin minte afugit si a luat cupoa dupa masa oficiala si a pupato iar voi toti stelisti erati in al 9-lea cer si acum cind piturca care toti il cred un om sever el e un om dreptt si cu frica de dumnezeu la ajutat si la pus antrenor la copii ce mare functie avea de lati dat afara ?precum cu sechely anul trecut cind a dat un gol in ultimul minut poatronul a zis cai va da salariu va fi la steaua angajat pe viata iar acum il da afara ca trebuie sasi refaca contractul….fara gloriile car sint facute prin munca si talentul lor voi nu mai aveati cu ce va mindri fara fotbalisti nar mai exista echipe si fani ….si cind aveti cu ce va lauda voi ramineti sa va laudati iar pe ei ii terfeliti.
Pe Lacatus acum 2sau 3 ani lati dat afara ca incopetent si tribunele strigau demisia ,a plecat saracu chiar daca echipa a mers bine si revine acum pe buzele patronului cu tiki taka barcelona dupa meciul cu sportu iar dupa meciul cu dinamo cind o sa ia bataie steaua o sa cinte tiki taka demisia ..asa a facut cu toti care a facut glorie la steaua si steaua sa fie un nume in europa can lume nu sa auzit de becali,argaseala,titi dumitriu..etc..au auzit de ducadam,ilie ,dan petrescu,piturca etc steaua sint ei si toti care nu iam citat aici ca sint multi ca la dinamo 2 cluburi mari si puternice cu glorii pe tot planul sportiv …box,atletism,lupte,hanbal,tenis,inot,scrima,polo,haltere,etc
jos palaria pt toti ce au dus numele acestor cluburi si al romaniei peste hotare cu glorie

SEVILLA86  •  5 octombrie 2010, 11:19

Domnule Tolontan,cu integrala Ioan Chirila ce aveti de gind?Mai apare ceva anul acesta?Mi-e dor de o noua poveste semnata : Ioan Chirila!

doar eu  •  5 octombrie 2010, 11:51

@liga1: gresesti, primul care a ridicat cupa a fost Barbulescu, dak tot vrei sa pari ca le stii pe toate sa stii ca aici ai gresit. Repet primul care a ridicat CCE a fost Barbulescu!

doar eu  •  5 octombrie 2010, 11:54

CONTINUARE pt@liga 1: gresesti, primul care a ridicat cupa a fost Barbulescu, dak tot vrei sa pari ca le stii pe toate sa stii ca aici ai gresit. Repet primul care a ridicat CCE a fost Barbulescu, faci mare confuzie intre Barbulescu/fundas si Balan/mijlocas. Apropo: se scrie Boloni si nu Beoloni, dak nu te pricepi, nu te baga!

vasglo  •  5 octombrie 2010, 11:55

@ liga 1

Amice, esti total pe langa drum, iar resentimentele iti joaca grave feste. Cel care „a fugit si a luat cupa dupa masa oficiala (adica, dupa dineul oficial?!…) si a pupat-o” (nu, pupato!) era Barbulescu, nu Balan, care, intre noi fie vorba era o rezerva perpetua, la Steaua lui Boloni, Stoica si Majaru. Cat despre Piturca , „omul drept si cu frica de Dumnezeu” (intotdeauna cu „D” mare!), acesta a dovedit ca nu are minte, ca sa fiu „delicat”. Cum sa pui un alcoolic si un impatimit al jocurilor de noroc, chiar fost „mare stelist”, antrenor la niste copii? Ce bine i-a facut lui si copiilor? Daca se respecta pe sine, pe Balan si copii si avea „frica de Dumnezeu”, Piturca il ajuta sa se trateze pe banii lui, ca are destui, ii platea datoriile, nu arunca pisica moarta in ograda altuia. Asta facea un om responsabil.
Cat despre Szekely, crezi ca este normal si moral ca acesta sa castige cu 80-100.000 de euro mai mult decat Tanase sau Stancu, numai ca a prins niste zile mai bune, fara criza, cand a semnat cu Steaua? Ce salarii crezi ca au cei de la Otelu’, care acum sunt pe primul loc? De Paraschiv de la Otelu’ ai auzit, cel care a cerut sa-i fie redus salariul ca ii este jena de cat ia pe vremurile astea? Cati oameni sunt acum in somaj in Romania si cati au salariile amputate sever? Pe astea le stii sau tu traiesti „pe Luna”?

seby_juve  •  5 octombrie 2010, 12:00

Mai bine nu dezinforma daca nu stii exact. Barbulescu a fost primul care a fugit spre cupa.Ai auzit si tu povesti despre Steaua…

red  •  5 octombrie 2010, 12:19

in mod normal ar trebui ajutat dar te gandesti ca unul ca asta o sa ia banii nostri…ai fanilor….si o sa se duca la jocuri de noroc cu ei…
TREBUIE AJUTAT…dar cu un loc de munca unde trebuie sa fie serios…UNUI OM SARAC II CUMPERI O UNDITA…

LOSER????????????  •  5 octombrie 2010, 12:26

Citesc niste comentariii ca ti se face face pielea de gaina. Lucian e antrenor, cine trebuie sa-l ajute, cred ca Clubul Steaua, unde „EL” a facut istorie impreuna cu echipa anilor ’80, ’90 pentru acest club.
Rusine celor din Clubul Steaua ce au posiblitatea sa-l ajute, dar probabil, ca peste tot, ceva personal a aparut, rezultatul fiind hotararea lui de as pune capat zilelor.
Cu siguranta nu merita a fi inlaturat din clubul STEAUA, LUCIAN BALAN.
Nea GiGi poate are puterea sa puna lucrurile la punct.

ciutzasicula  •  5 octombrie 2010, 12:38

Domule Tolontan, stiu ca aceste comentarii au un caracter mai putin formal , dar cand vad toti agramatii si analfabetii comentand, fara sa stapaneasca cele mai elementare reguli de topica si gramatica mi se face greata.Respect dreptul la libera exprimare, dar o exprimare decenta.Intrebare: aceste atacuri(insulte )la adresa limbii romane( de exemplu :lati, pupato, la ajutat,cai va da , nar, sasi refaca) nu pot fi cenzurate?

liga 1  •  5 octombrie 2010, 13:20

Pt vasglo ,,, test pt stelisti ..am vrut sa vad daca cineva stie ,daca opservi sint 2 faze puparea cupei si ridicarea ei
acolo e vorba de principiu nu de bani ..deaceea exista conducere sa cintareasca la semnarea contractului valoarea si posibilitatile clubului de a plati un jucator,paraschiv parerea mea e matur si stia ca cei dela otelu ii va cere asta si el a actionat primul ,daca refuza sil dadea afara cine il lua deci pierdea tot contractul asa e tot in cistig ia salariu ,pecind sekely e tinar si poate sa joace la orice echipa ,criza normal ca o simt si jucatorii cei de afara sint platiti cu milioane iar aici cu zeci de mii de euro lunar comparativ e diferenta mare,,,, cit cistiga radoi la arabi? in analiza ta trebuie sa raspund in scris foarte mult..vad ca iesti profesor corectezi limbajul dece nu iesti afar in greva profesorilor ….. eu ma refeream la modul comportamental cu valorile care au adus ceva acestui club eu nu comentez viata acestui om

Cătălin Tolontan  •  5 octombrie 2010, 13:35

ciutzasicula: ba da, trebuie moderate, dar in scoala 🙂

vasglo  •  5 octombrie 2010, 14:07

@ Liga 1

Vad, adica opserv:),ca nu te lasi! Prietene, aici e spatiu public si daca nu stii scriere si gramatica romana te faci de ras. Lasa-te pagubas. Repet, Piturca a gresit crezand ca ajuta un alcoolic si un „cartofor” impatimit, angajandu-l pe post de instructor la o grupa de copii. Omul trebuia ajutata in primul rand prin tratament de specialitate, la care sa contribuie cu bani, in primul rand Piturca si alti fosti colegi ai lui Balan mai instariti, ca Boloni, Iordanescu etc..Ma intreb, daca Piturca ramanea la Steaua, iar Balan continua sa vina beat in fata copiilor, il tinea, zicad ca-l ajuta?.
Iata cum avem in presa un nou caz Becali/Steaua vs foste glorii, provocat de „istetimea” unui manager de „mare succes” si cu grija fata de fostele glorii steliste:)

constanti  •  5 octombrie 2010, 14:14

Lucian Balan poate fi ajutat fizic, material,sa te rogi cu el, sa-i explici, dar nimeni nu poate intra in mintea lui sa apese butonul rosu care sa-l readuca la normal, sa-l scape de dependenta. Boala este in mintea lui si numai el o poate stopa. Daca va sta in bucuresti poate gasi grupurile de alcoolici anonimi(m-rea Radu Voda, Spit. Nr.9)Oricare ii va fi situatia numai el poate hotara. Vina este a lui dar e greu de recunoscut si de aceea da vina pe altii.

daniel  •  5 octombrie 2010, 15:06

nu poti acuza pe nimeni pentru faptul ca tu nu esti in stare sa mai gasesti motive care sa-ti dea taria de a lupta cu alcoolul,jocurile de noroc .si nu poti pretinde nimic de la nimeni prin prisma faptului ca ai fos …candva ….un invingator!!!!demnitatea ti-ai pierdut-o singur.sincer imi pare rau.dar nu face pe altul raspunzator pentru insuccesele tale.in rest doamne ajuta!!!

Clujeanul din Atlanta  •  5 octombrie 2010, 15:26

@dano
Inainte sa jignest gandeste putin.Asta bineinteles daca poti. Adica vrei sa imi fie mila de un om caruia nu i-a fost mila de familia lui? Un om care a cheltuit banii familiei pe bautura si jocuri de noroc? De asta sa imi fie mila? Daca era grav bolnav poate, dar asa….sa fim seriosi. Niciodata nu o sa imi fie mila de oameni lenesi, oameni care tot timpul vor sa fie ajutati sau care isi bat joc de familiile lor. Balan al tau a avut mai multe sanse in viata decat oricare dintre noi. Ce a facut? Si-a batut joc de ele…Mi-e mila de copiii bolnavi ,de oamenii care au boli incurabile dar de alcoolisti NU.

Scooby  •  5 octombrie 2010, 15:47

Balan nu este nici primul si nici ultimul mare sportiv care ajunge intr-o astfel de situatie.
Pe mine ma mahneste altceva: atat cat razbatea prin acea perdea groasa a vremurilor de dinainte de Revolutie aveam impresia ca baietii astia au fost mai uniti si mai prieteni decat oricare alt grup. Pacat ca cei aflati la greu (Miti Majearu, Balan, etc.) nu primesc o mana de ajutor in primul rand de la vechii camarazi si prieteni care au fost mai norocosi sau chibzuiti. Nu neaparat pomana, dar macar o sansa de reabilitare.

Sibelius  •  5 octombrie 2010, 16:09

@CLujeanu din Atlanta:
Lista ta e putin incompleta.
Balint a reusit si el ca antrenor. Dan Stangaciu o duce bine ca secund, Belo, Iovan, Stoica si chiar Bumbescu nu au de ce sa se planga.
Lista de „loseri” din echipa Stelei din ’86 e destul de scurta.
In rest sunt de acord cu tine. Nu-ti poate fi mila de cineva care isi face rau singur. Mi se pare ciudat ca cei care-l fac drogat pe Mutu si ar face chef daca ar ramane falit sunt cei care le plang de mila alcoolicilor.

Baimareanul  •  5 octombrie 2010, 17:03

Lucian nu cred ca asteapta pomana. El spera doar sa i se dea inapoi o mica parte din ce a oferit. A jucat neconditionat pentru noi si acum e singur. Ramas fara incurajarile tribunei si sustinerea financiara a cluburilor, s-a trezit fata in fata cu propriile slabiciuni. L-am trimis la lupta iar acum cind s-a intors neajutorat, suntem tentati sa-l abandonam fara a ne asuma nici o farama de responsabilitate. Poate ca Lucian isi merita soarta. Dar sunt atitea alte personalitati din sport si nu numai ajunse in pragul saraciei din cauza indiferentei.

petre stelistu  •  5 octombrie 2010, 23:16

In primul rand a facut ceva pentru aceasta tara,incat nu aveti voie sa-l judecati.In al doilea rand, in Romania doar smecherii reusesc in viata,iar cei ce au valoare sunt indepartati.La noi civilizatia e de parte,astfel ,interlopi precum ciobanul, i-si bate joc de o persoana ce a facut foarte mult pentru acest club.Si cand te gandesti ca,ciobanul a avut foarte mult de castigat de pe urma acestui **********.Vioarel Paunescu,Teia Sponte si multi alti *********** sunt prezenti tot timpul in tribuna oficiala cand joaca Steaua,fara a avea vreun respect fata de cei ce au facut glorie la acest club.La meciurile echipelor Liverpool,Real Madrid,Man. UTD.,Arsenal,vezi numai fosti jucatori in tribuna oficiala,chiar daca sunt ****** sau nu au cine stie ce cariera dupa ce s-au lasat de fotbal.Noi,ne stim sa ne respectam valorile doar dupa ce mor.De ce? Probabil e mult mai usor sa ajuti un om mort.Cateodata stau si ma intreb,oare Ceausescu era cel mai potrivit pentru poporul roman?Rasfoind istoria Romaniei cred ca dictatura ni se potriveste perfect.

alex  •  5 octombrie 2010, 23:23

Sincer imi este mila de el si pacat ca a cazut in extrema negativa…Pentru ce care zic ca ei nu au mila sunt doar niste oameni superficiali…bun articol

corectorul  •  6 octombrie 2010, 0:38

toate bune si frumoase.cu o corectura,de rigoare. Lucica Balan, daca iese acum din spital,in pijamale si papuci de casa,ii e net superior din punct de vedere tehnic lui Gattuso.se putea gasi o comparatie mai potrivita.cat despre destinul celor care traiesc trepidant si la limita,aici e mult de dezbatut. ne ramane sa speram ca Balan o sa treaca cu bine peste aceasta perioada nefericita din viata lui. sunt altii care pot sa faca ceva mai mult decat sa spere …

sundance  •  6 octombrie 2010, 1:36

@ clujean atlanta : Pai sa-l ajutam pentru ca este morosan de-al nostru din „sud ” !

Comentează