Imprudenţa lui Iordănescu

Ca în filmele cu Charlie Chaplin. A aruncat grenada care i-a alunecat pe mînecă şi, după ce ziariştii au documentat subiectul, din teoria lui Iordănescu a rămas doar funingine răspîndită de vînt.

vineri, 10 septembrie 2010, 11:55

Ca în filmele cu Charlie Chaplin. A aruncat grenada care i-a alunecat pe mînecă şi, după ce ziariştii au documentat subiectul, din teoria lui Iordănescu a rămas doar funingine răspîndită de vînt.

„Mircea Lucescu să nu uite că, atunci cînd el antrena pe Dinamo şi eu pe Steaua nu a cîştigat decît o Cupă a României şi aia dăruită”, a spus Anghel Iordănescu în disputa cu Lucescu, trezită de meciul Belarus – Romania.

Colegii mei Viorel Tudorache şi George Ştucan au reconstituit întîlnirile directe dintre marile rivale şi au identificat partida. E vorba despre finala Cupei din 1990, cînd Dinamo a cîştigat cu 6-4. Disputat pe fostul „23 August”, meciul a fost o ciocnire fără gardă. „Cîinii” au amestecat picioarele steliştilor, iar Lupu şi-a făcut dovada clasei uluitoare, imposibil de contestat, chiar dacă adversarii au avut ceva absenţe şi au aplicat soluţii sinucigaşe, de pildă plasîndu-l pe Negrău, un atacant-tanc  pe post de fundaş central. Văzut din tribună, meciul a arătat ca o morişcă albă a uneie dintre cele mai frumoasei echipe din istoria lui Dinamo. Asta am văzut cu ochii de atunci. Şi acesta este adevărul.
Pentru că Iordănescu a avut dreptate, dar la 180 de grade! Da, cineva a făcut un dar, însă nu Steaua, ci Dinamo. Chiar stelistul Negrău a recunoscut pentru gsp că „la pauză era 3-1 pentru ei şi colegii mei au mers în vestiarul dinamoviştilor rugîndu-i să nu ne dea mai multe”. Varianta a fost întărită de Sabău şi de Lupu, plasaţi în tabăra celor care au cruţat Steaua.

Ce imprudenţă! Chiar dacă au trecut 20 de ani, spectatorii şi actorii trăiesc şi Iordănescu a mizat pe un argument fals într-o dispută unde, pe fond, are dreptate. „Naţionala” de acum are nevoie de compasiune, nu Dinamo de acum două decenii.

Comentarii (48)Adaugă comentariu

Ariel  •  10 septembrie 2010, 12:07

Chiar vreti sa va faceti ca nu intelegeti ca aranjamentul s-a facut deasupra jucatorilor prin modul in care a fost alcatuita Steaua?
Ma asteptam la mai multa gandire logica din partea dumneavoastra, nu sa va agatati de prima impresie.

tuco  •  10 septembrie 2010, 12:19

Iordanescu a beneficiat de jucatori la Nationala care-si faceau jocul singuri…In rest, atunci cand a trebuit sa construiasca ceva si-a dovedit impotenta…La Nationala si mai apoi la echipele de club unde a antrenat!
Mircea Lucescu este un titan al fotbalului romanesc, iar faptul ca el nu se intoarce, in orice fel, in fotbalul romanesc ne arata de fapt cat de murdar este sportul asta la noi!
Respect pentru familia Lucescu, care tine piept si nu se amesteca cu mocirla creata de nasi, corleoni, veri si frati!

Sergiu  •  10 septembrie 2010, 12:20

Asta este trist si oarecum inexplicabil, pt. un suporter stelist, Dinamo facând meciuri memorabile în fata celei mai titrate echipe de fotbal din România…probabil ca frustrarea produsa de gândul ca niciodata nu vor egala performantele rivalilor îi mobilizeaza mai mult în meciurile directe si automat obtin rezultate spectaculoase în fata acestora; cât despre valoarea de moment sau de ansamblu, statistica spune tot si sta marturie ! Cât despre ceea ce a afirmat Iordanescu, ca stelist la vremea aceea, eu cred ca e adevarat fiindca trebuie sa fii tâmpit sa crezi ca formula de echipa prezentata de Steaua în acel meci a fost fortuita;mai degraba accept varianta ca decimata de accidentari si stiind ca nu poate prezenta o formula completa de start pt. a aborda întâlnirea de la egal, la egal, Steaua si-a desconsiderat adversarul punându-l pe Negrau fundas central si nepregatind meciul cu seriozitate pe principiul: daca tot nu ne putem prezenta la nivel maxim pt. a fi siguri de victorie, macar sa le facilitam câstigarea trofeului, stiute fiind relatiile de amicitie între fotbalistii celor doua formatii, desi între diriguitorii cluburilor era o rivalitate acerba…

sos cristian  •  10 septembrie 2010, 12:45

Ca de obicei, un articol de suporter dinamovist frustrat de esecurile nenumarate ale echipei tale in fata rivalilor de o viata. In primul rand, un ziarist ar trebuie sa fie obiectiv atunci cand prezinta faptele, iar obiectivitatea tie iti lipseste complet. Nu te invinovatesc, vina este a Gazetei ca te lasa sa publici asemenea mizerii in loc sa te dea afara, imitatie de jurnalist ce esti. De fapt Iordanescu a spus ca Mircea Lucescu este cel care in mare parte a distrus fotbalul romanesc cu blaturile lui ordinare. Poate iti aduci aminte ce a spus Craciunescu mai demult la televizor ca Lucescu a inventat blatul in Romania? Ca Rodion Camataru a luat gheata de aur dupa un 4-4 cu Sportul? Ca Dinamo a luat toate titlurile de campioana dupa revolutie numai cu blaturi ordinare, culminand cu acel campionat cand i-a FURAT titlul lui FC National? Ca in anul in care Lucescu a luat titlul cu Rapid arbitrii mai aveau un pic si bagau mingea in poarta pentru Rapid?
Asta a declarat Iordanescu, bai mascariciule. Ca Lucescu e un hot ordinar si ca a contribuit decisiv la distrugerea fotbalului romanesc si din cauza asta fi-su nu e in stare acum sa stranga o echipa care sa poata bate pe Albania. Si tot din cauza asta unii dupa ce au castigat campionatul au jucat de 6 ori in Champions League, iar altii dupa ce au castigat campionatul platind pe FC Brasov sa vina cu echipa de juniori la meci n-au fost in stare sa treaca de turul 2 preliminar al CL.
Citeste,analizeaza, cugeta (daca esti in stare de asa ceva) si vei intelege cine e idolul tau Mircea Lucescu.

Kendo  •  10 septembrie 2010, 12:54

Incredibil ce va place sa scormoniti in rahat…

Fantastic, ce munca de detectiv au facut baietii aia doi – pana la urma niste scandalagii de presa a caror inteligenta e ilustrata din plin pe mutrele lor – si au identificat un meci de acum o mie de ani, dupa ce i-au numarat plombele lui Iordanescu, chiorandu-se in gura lui.

Daca nu i-ati baga in seama, Lucescu si Iordanescu probabil ca s-ar impaca singuri. Dar noooo, pai ce sunteti voi, ziaristi sau ce? Sau ce… Inca n-am aflat, dar sigur nu e ceva de bine.

Dragos C  •  10 septembrie 2010, 13:02

Tolo,

Am o intrebare la care as dori, daca se poate, sa faci un scurt comentraiu:
Oare Romania a avut mari antrenori la Nationala Generatiei de Aur sau antrenori slabi?
Sa ma explic: Lung, Stelea, Prunea, Dan Petrescu, Iovan, Belodedici,Prodan, Mihali, Gica Popescu, Rednic, Andone, Klein, Selymes, Dorinel Munteanu, Sabau, Rotariu, Lupu, Lupescu, Hagi, Mateut, Ilie Dumitrescu, Timofte I si II, Adrian Ilie, Lacatus, Piturca, Raducioiu, Viorel Moldovan
Acestia sunt – in mare – cei care timp de 10 ani (1990 – 2000) au format lotul Nationalei Romaniei. ce performante am avut? Un sfert de finala la CM din ’94, eliminati de Suedia.
Sa ne uitam in jurul nostru: Bulgaria, tot in ’94, a jucat Finala Mica, ajungand in semifinale. Turcia a obtinut locul 3 la Mondialele din Coreea si Japonia (2002), Grecia a castigat un Campionat European, in 2004, Ungaria a jucat doua finale de Cupa Mondiala, Rusia a castigat CE, a mai jucat o finala in ’88, Serbia a jucat o Finala de CE. Numai noi nu am reusit nimic. Marea noastra „realizare” este un sfert de finala la o cupa mondiala, acolo unde au ajuns si Ghana si Nigeria si Mexic in istoria apropiata a CM (ultimii 25 de ani).
In aceste conditii, avand un asemenea lot senzational, ti se pare ca am avut antrenori buni la Nationala? Sa mai amintesc ca la CE din 1992 nici macar nu me-am calificat iar la CE din 1996 n-am luat nici un punct intr-o grupa cu Franta, Spania si Bulagaria???
Si cand intreb de antrenor ma refer aici, clar, la Iordanescu si la valoarea lui…
Ce parere ai? Poti sa faci un mic comentariu?

Scooby  •  10 septembrie 2010, 13:04

Este insa evident ca sezonul 89-90 a insemnat declinusl Stelei (normal de altfel la orice echipa dupa 5 ani de dominare clara) si ascensiunea lui Dinamo care din pacata nu a fost dusa la apogeu.
Insa toate aceste afirmatii sunt doar niste povesti de vestiar, greu de demonstrat. Si pana la urma n-au nici o importanta, ramane rezultatul si atat.

Marea problema insa o reprezinta caracterul precar al marelui Lucescu precum si obsesia lui vesnica legata de Steaua. Chiar nu avea vreun motiv sa se ia de Jenei si de Iordanescu.
Reactia lui nea Puiu este doar un gest reflex de autoaparare, venit din partea unui om despre care se stie ca nu e vreun Einstein. De aici si trimiterea catre un caz nefericit.

tudor  •  10 septembrie 2010, 13:05

Felicitari ptr gandirea limpede pe care o etalati. Mai mult chiar, pentru modestia cu care va sustineti punctul de vedere, spre deosebire de alte minti luminate din presa precum M. Badea, A. Gheorghe si altii, care o iau des pe aratura (nici dumneavoastra nu erati departe de dansii acum cativa ani). Felicitari!

coco  •  10 septembrie 2010, 13:08

Aiurea, nu-i nici o „imprudenta”! Iordanescu stie foarte bine ce-a spus. La acel joc chiar a facut o echipa experimentala, in care dintre titularii obisnuiti au fost in teren doar Lacatus, Rotariu, Ungureanu si Musznai. In plus, in acel an clubul s-a tinut de cuvant fata de Boloni, Tudorel Stoica si Piturca si le-a dat drumul sa plece afara, primului la Nancy, iar celorlalti 2 la Lens, asa incat acest 6-4 s-a jucat intr-adevar in conditii speciale. Este adevarat ca la pauza Lacatus a vorbit cu Ando sa se multumeasca cu 3-1, dar cei de la Dinamo n-au vrut. Cu Lucescu in frunte au zis ca in halul asta n-o s-o mai prinda pe Steaua niciodata si ca ala era momentul sa le rupa gura. Nu prea le-a iesit si la un moment dat, cand Laca si Roti au dus scorul la 5-4 de capul lor, o cam bagasera pe maneca. Noroc cu Negrau (zis si Omu’ Padurii, porecla preluata de la Tataran…) fundas central, a facut Raducioiu ce-a vrut in meciul ala…

Vasile  •  10 septembrie 2010, 13:26

LOL ! Mama da’ ce s-au mai oparit la fund stelistii. Mai usor baieti sa nu crape ceva in voi. Nu poti sa spui nimic de prea „imaculata” si „virgina” lor echipa ca se si umfla orzul in ei si dau pe afara de atata importanta. Stim cu totii ca Steaua nu a facut niciodata blaturi, ca a castigat toate campionatele pe bune, ca nu era echipa nomenclaturii ceausiste ci echipa armatei in care toata lumea avea si are incredere etc da’ lasati-o totusi mai moale ca nu sunteti voi buricul pamantului. Pana una alta Mircea Lucesu este singurul antrenor roman care a confirmat si in strainatate construind echipe si facand performanta in mod constant. Ceilalti antrenori in cauza, Jenei si Iordanescu, n-au mai facut nicio branza dupa unicele si grandioasele lor realizari, CCE ’86 respectiv CM ’94 dovedind ca succesele lor au avut la baza doar o conjunctura fericita care nu s-a mai repetat in cariera lor drept pentru care nici nu au mai facut nimic pe unde au mai antrenat.

haide ma  •  10 septembrie 2010, 13:35

„colegii au identificat partida”…. era formidabil de greu sa iti dai seama despre ce joc era vorba :))

ioan  •  10 septembrie 2010, 13:35

Cataline in anii 90 orice antrenor vevea la nationala nu putea schimba cu nimic jocul echipei majoritatea proveneau de la steaua si dinamo si formasera un grup omogen 2/3 din jucatori au fost crescuri de LUCESCU, in concluzie Jordanescu si Jenei i-au cules roadele.Daca nu ma insel cei doi mari antrenori care se dau unde au antrnat afara pe linga faptul ca nu au avut rezultate au cam iesit pe usa din dos , traiasca VALENTIN caci el a fost antrnorul

stresu  •  10 septembrie 2010, 13:36

Va inselati !

La alt meci a facut referire Puiu Iordanescu !

1stelist  •  10 septembrie 2010, 13:37

Nu prea cred ca Iordanescu s-ar fi putut referi cu acele cuvinte la finala din ’90 decat daca ar fi lovit de alzheimer. Mai credibil mi se pare ca el habar n-ar cate trofee a castigal Lucescu cu dinamo (asa cum nu stiu nici eu pentru ca nu ma intereseaza), dar isi aminteste ca trofeul din ’88 castigat de Steaua la masa verde a fost deruit dupa revolutie lui dinamo. Acest episod cu trofeul din ’88 se potriveste mult mai bine cu vorbele lui Iordanescu. Pe de alta parte Iordanescu nu stie ca dinamo a refuzat trofeul, pentru ca, in fond, cine sta sa-si incarce mintea cu niste prostii cum ar fi actiunile dinamovistilor. Iordanescu a fost intr-adevat imprudent cand a incercat o ironie fina fara sa si-o documenteze in prealabil. In rest subscriu la vorbele lui Kendo.

nicu  •  10 septembrie 2010, 14:09

Nea puiu a demonstrat inca o data ca nu prea mai are tinere de minte, de la atatea combinatii cu terenuri prin ilfov si de la asa multe stele pe umar cred ca i-se trage. Saracu la trecut pe sabau la jucatorii care nu mai faceau parte din lot dupa campania din „90 ,se poate nea puiu? eu cred ca pentru calificarea din „94,sabau, hagi, raducioiu au fost cei mai in forma… unde jucau… la brescia ..sa fie coincidenta?….cu lotul avut la dispozitie ar fi trebuit sa obtinem mult mai mult daca iordanescu era mare antrenor, dar valoarea lui sa vazut la camp. european din anglia 0 puncte….. despre finala din „90 nu are sens sa vb. diferenta de valoare era prea mare…..pacat totusi ca se cearta niste oameni trecuti de o anumita varsta, probabil nu vor reusi sa se mai impace…vorba lui c.dinu

Grey Wolf  •  10 septembrie 2010, 14:20

Nu va suparati, domnule Tolontan, dar chiar trebuie sa atatati vrajba asta nefericita dintre Lucescu pe de o parte si Iordanescu si Ienei, de cealalta parte ?! Nu va ajung toate mizeriile, faptele rusinoase, scandalurile din fotbalul romanesc? Ducem lipsa de asa ceva?
Si Iordanescu si Lucescu sunt antrenori remarcabili, cu performante deosebite, dar si cu esecuri si inerente „pete” in cariera.Acesta e adevarul!…
Titlul dvs. nu se justifica, si partial nici articolul (chiar daca presupunem ca e adevarat ce ati scris acolo, ceea ce dvs. nu ati demonstrat) fiindca ACUM CATIVA ANI IORDANESCU A DECLARAT PUBLIC, INTR-UN INTERVIU, CA AU EXISTAT MECIURI IN CARE FOTBALISTII DIN GENERATIA LUI SE „INTELEGEAU” PE TEREN CU ADVERSARUL IN PRIVINTA SCORULUI ! Uite alta „imprudenta” pentru care nu s-a facut din cate stiu atata tam-tam.
E regretabil ca ati cazut in capcana senzationalismului ieftin, amplificand un conflict care nu ar fi trebuit sa ia nastere niciodata…

alex  •  10 septembrie 2010, 14:26

@ sos cristian – omul nu e dinamovist, faptele sunt obiective. cat despre tine… s.o.s!

Damucles  •  10 septembrie 2010, 15:08

Tot ceea ce conteaza pana la urma sunt meciurile din cupele europene, atunci cand iti poti masura fortele cu adversari „nemasluiti”, capitol la care Dinamo a cam dat chix, din pacate pentru fotbalul romanesc. Lucescu a facut performanta doar cu echipe construite din sute de milioane de dolari si atunci doar prin competitiile de mana a doua, nu si in Champions League. Castigarea campionatului in Ucraina nu-i cine stie ce mare performanta, dat fiind faptul ca acolo sunt doar 2 echipe care se bat la titlu, dupa principiul: un an eu si un an tu.

bimbi79  •  10 septembrie 2010, 15:31

Deranjez ?

Stefan  •  10 septembrie 2010, 16:18

@sergiu „trebuie sa fii ****** sa crezi ca formula de echipa prezentata de Steaua în acel meci a fost fortuita” – bai fratilor nu va mai luati dupa Ilie Dumitrescu – care a fost „fortuit” sa faca schimbarile – un caz fortuit reprezinta o imprejurare ce inlatura caracterul penal al unei fapte penale – asta in cuvinte putine si la obiect.

@sos cristian , Tolo nu este dinamovist , ba dimpotriva tine cu Steaua – cel putin tinea cand era in liceu.

EU  •  10 septembrie 2010, 16:37

@Stefan
” FORTUÍT adj. v. incidental, întâmplător, neașteptat, neprevăzut.Sursa: Sinonime \”.
” FORTUÍT, -Ă, fortuiți, -te, adj. (Livr.) Venit pe neașteptate; neprevăzut, inopinat; întâmplător. – Din fr. fortuit, lat. fortuitus.
Sursa: DEX ’98”

florin  •  10 septembrie 2010, 16:42

dl tolontan, am si eu o curiozitate pe care poate mi-o devoalati dvs: de ce (sa nu zic toate)majoritatea echipelor din liga lui mitica se cazeaza in bucuresti taman la hotelul lui bogdan dragomir? am trecut pe acolo azi si in curte am vazut parcat autocarul celor de la cfr. e pur si simplu o intamplare capitalista ca dom mitica si-a facut un stabiliment de 5 (cinci) stele (cate hoteluri din bucuresti sunt la fel de instelate?) si exact la acest hotel trag mai toate echipele din liga I?

Russkii Soldat  •  10 septembrie 2010, 17:30

My ocheni rady chto rumynskii narod tak uvajaet klub sozdannyi Krasnoi Armiei pod nazvaniem TSKA Buharest! Ura-ura-ura!

Noi este tare bucuros fiindka popor romanesc iubeste klub format de Armata Rosie cu numire TSKA Bukuresti! Ura-ura-ura!

marian  •  10 septembrie 2010, 17:57

a incercat si nea cascheta sa o arunce pe piata dar nu a mers.el in loc sa spuna ca din cauza absentelor nu a putut face mai mult atunci a crezut ca toata lumea a devenit senila si nu-si mai aduce aminte nimeni meciul de atunci.iar pentru florin:au camerele dotate cu regulamentele din fotbal si poti plati la receptie cu banii dati in plic….pe ce lume traiesti omuleeeeeeee.

zizu  •  10 septembrie 2010, 18:04

performantele stelei?
cum a spus si lupu….cine trebuie sa stie ,stie cum a fost obtinuta acea performanta,….
cati jucatori de la steaua au rezistat ,performat in strainatate(crescuti de jenei si iordanescu) si cati din cei formati de lucescu?
lucescu la cate echipe a facut performante iar meritele celor doi se gasesc doar …..!
si sa nu uitam ca steaua 86 a fost de drepy,creatia lui halagian

marius  •  10 septembrie 2010, 18:55

Toate nimicurile astea sunt chestii prea vechi si nu ne mai afecteaza pe noi. Imi cer scuze ca divaghez de la acest subiect, dar o problema mult mai mare in momentul de fata este riscul, care devine din ce in ce mai mult o certitudine, ca Razvan Lucescu sa ia cativa jucatori (evident pe cei mai importanti) de la nationala U21 pt. meciul cu Franta, jucatori pe care-i va tine degeaba pe foaia de rezerve sau chiar in tribuna dar numai sa nu joace contra Angliei, de frica ca nu cumva echipa U21 sa se califice si sa eclipseze national mare. Unii ar spune ca sunt rautacios zicand asta, dar va rog sa ma credeti ca asta e un adevar pe care mai multa lume din federatie il stiu deja. Este de asemenea stiut ca multi antrenori cunoscuti ai nationalei mari (unii chiar de succes)au facut acelasi lucru in trecut ca sa nu fie nationala mare eclipsata de succesele celor de la tineret. Este f important ca nationala U21 sa aibe cei mai buni jucatori ai sai disponibili si sper ca dl. Catalin Tolontan sa deschida un sondaj si sa faca totul public (lobby daca vreti sa o luati asa) pt. ca opinia publica sa intervina si Razvan Lucescu sa nu priveze nationala U21 de cei mai buni jucatori ai sai doar ca sa-i tina in tribuna. Avem nevoie de ei si spun asta pt ca imi pasa….”poate prea mult”.

john.doe  •  10 septembrie 2010, 19:09

Intotdeauna e amuzant sa vezi o disputa intre stelisti si dinamovisti.Ca o comedie ieftina.
„sos cristian” cel putin…e pe langa realitate.In primul rand nu cred ca poate contesta cineva ca gazeta nu scrie despre steaua, asa ca e irelevanta obiectivitatea sau subiectivitatea,da?Apoi, Lucescu, in primul an la Rapid a castigat titlul.E de amintit meciul stelei in Giulesti (1-1 rusinos),meciul Rapidului de la Bacau, dupa care Savaniu a fost exclus,ultima etapa in care Rapid a marcat 3 goluri la Craiova, doar 2 validate…cine a facut blaturile?!steaua, Lucescu?
Dar e de inteles cand replica vine de la niste frustrati care sunt constienti ca niciodata nu pot curata o istorie patata, indiferent de cate cadouri primesc.Va urez sa aveti parte de cat mai multe brichete,altfel nu stiu cate derbyuri puteti castiga cu 3-0.
„Va transmitem ca insulta-i neputintza-exagerata
Voi sunteti aceia care in zadar incearca
Sa spele prin minciuna o istorie patata
N-aveti nicio sansa, nici n-o sa aveti vreodata
Noi avem ce n-aveti voi – o istorie curata”

„Voi va mandriti ca niste lasi cu titluri furate
Va scremeti valoarea dupa meciuri trucate
Si scuzati un furt prin argumente aberante
Iar apoi cantati in turma piese copiate”

„Nu suntem plini de venin niciodata n-o sa fim
Sufletul nostru e pur si n-o sa ni-l murdarim
Razboiti-va cat vreti rautatea nu-i de noi
Iar acolo unde suntem – nu e loc de voi
Avem suflet alb si sange visiniu ca un vin
Stii ca uneori e dulce, alteori e pelin
Ne-am nascut veseli si veseli o sa fim
Caci suntem rapidisti, deci ne place sa traim
Privim cu drag inspre trecut dar ne gandim la viitor
Traind prezentul incercand mereu sa castigam la scor
Orice disputa, orice joc, orice derby-n orice loc
Si pastrandu-ne deschis in fata orice orizont
O vorb-am sa spun acum si-am s-o repet mereu
Rapid-e-un dar de la parinti si-o datorie pentru fiul meu
E simbioza dintre spirit si materie
Un trup ce-aduna laolalta suflete si creiere”

el_diez  •  10 septembrie 2010, 19:24

cu ce echipa tineti domul tolontan daca nu va suparati ca pe car o urati se vede clar(adica steaua)..si nu mai vorbiti de finala din 90 cand era in teren echipa a 2-a a stelei…ma asteptam sa aveti mai mult habar de fotbal mai ales ca steaua cu 1 an inainte jucase finala cupei campionilor…vi se pare ca in teren a fost echipa de baza?!nu vi se pare susperct de ciudat cum titularii au fost aproape toti accidentati chiar in finala?!santeti foarte subiectiv si acest lucru nu se face ca jurnalist dar se pare ca santeti total strain de aceasta meserie…si inca ceva..sant sigur ca o sa-mi cenzurati si acest comentariu la fel cum ati facut cu majoritatea care nu v-au placut..oricum…aveti cele mai naspa reportaje despre fotbal..mai bine anchetati ministrii ca la aia am vazut ca va pricepeti

cutzu  •  10 septembrie 2010, 19:29

pentru iubitorii stelei:
1. palmaresul all-time inca e in favoarea lui dinamo
2. actualmente avem in europe 5 jucatori la echipe cat de cat:
chivu, plecat de la craiova, d niculae la monaco, marica, mutu si tamas plecati stiti voi de unde…
3. ce antrenori mari a dat shtoaia pana in acest moment? iordanescu, munteanu, ienei, petrescu, dumitriu, belodedici, dumitrescu, hagi, balint, piturca, lacatus, rotariu? respect pentru petrescu si dumitriu, ceilalti au fost si sunt praf… ceilalti, mi se pare ca a luat barbugiul o cupa…
cand o avea si ei ca noi, catzeii, pe il luce si rednic, campioni si ca jucatori si ca antrenori, si inca de mai multe ori, mai stam de vorba…
LUPU a fost cel mai tehnic si talentat jucator al generatiei sale dixit!

horatiu  •  10 septembrie 2010, 20:37

Cele mai rusinoase pagini din fotbalul romanesc au fost scrise de Dinamo, echipa din a carei cauza s-a desfiintat o vreme ,,Gheata de Aur” ( Dudu Georgescu, Mateut si Camataru stiu de ce). In plus, suporterii multumesc familiei Lucescu pentru inca o calificare ratata. Tatal are vreo 3, ioar fiu-sau una jumate. La mai mare!!!

bazileon  •  10 septembrie 2010, 20:37

O sa-i raspund eu lui Dragos C de la no. 6: Iordanescu e la fel de valoros ca Razvan Lucescu. Si daca e modest ca antrenor, sigur exceleaza in doua domenii: masacrarea limbii romane si bigotismul superstitios (mai departe de crestinism decat sintoismul!)(dar, a propos, ortodoxia majoritatii bisericosilor stelisti) (sau, mai propriu, stelistilor bisericosi).
In afara de Jenei si de Boloni (a se consemna coincidenta ca ambii sunt maghiari), Steaua nu a dat nici un antrenor mai de Doamne-ajuta in ultimele decenii. Explicatia e simpla: scoala de gandire din Ghencea nu are transcendenta; de fapt are doar firma. Si cu firma, ut brailanensos cum naves.

alex  •  10 septembrie 2010, 20:54

Draga Catalin,te-as ruga sa faci un editorial in care sa explici sensul cuvantului „fortuit” .Am vazut si pe aici pe cativa care nu au dex acasa sau nu-l consulta din prea multa comoditate,iar cand aud un rahat la tv continua sa-l mestece.

stefan nica  •  10 septembrie 2010, 21:11

Probabil ca Steaua a desconsiderat-o pe Dinamo si cu cateva luni inainte de acea finala, cand au pierdut cu 0-3 in Ghencea….

utaaradan  •  10 septembrie 2010, 22:10

nici unul nu-i de laudat cei care vorbesc de iordanescu ,au dreptate ,cei ce vorbesc de lucescu au dreptate cu o mentiune la lucescu ,cautati in presa vremii sa aflati de ce a fost dat afara de morati de la inter incercaseca si la dinamo !

sony  •  10 septembrie 2010, 22:11

frustrarea stelistilor ma amuza mereu, nu vor accepta niciodata faptul ca in meciurile directe in fata echipei Dinamo vor fi mereu inferiori ! 😀

Dragos C.  •  10 septembrie 2010, 22:39

Pentru bazileon,
Perfect de acord. Asteptam un comentariu cat de mic de la Tolo…
Consider ca Romania a avut timp de zece ani(1990-2000) un lot fabulos de jucatori. Din pacate nu a avut si antrenori adevarati pentru a face performanta. Dovada cea mai buna este ca atat Jenei cat si Iordanescu nu au reusit sa faca absolut nimic, dar NIMIC, la o echipa de club dupa 1990. Amandoi au capotat dovedind ca ce au realizat la Steaua (1986) si -in parte- la Nationala (1994) a fost doar rodul unor conjuncturi: prezenta unor jucatori fabulosi – in frunte cu Hagi – care castigau meciurile aproape singuri, precum Maradona la Napoli intre 1985 si 1990.
Repet, toate tarile din jurul nostru (Bulgaria, Grecia, turcia, Serbia, Ungaria, Rusia) au avut performante mult mai mari ca ale noastre, fara sa benefocieze de un lot atat de buni de jucatori precum Romania. Au avut insa antrenori priceputi. Noi, din pacate, intre 1990 si 2000 am avut parte la Echipa Nationala de antrenori modesti, foarte modesti!

alex  •  11 septembrie 2010, 0:44

cred ca gresesti…cu trei zile inainte de finala s-a schimbat regulamentul…cartonasele galbene si rosii din campionat s-au pus si in cupa(pana atunci se considerau daoua competitii separate)…Mircea Angelescu era presedinte FRF,intelegi unde a batut iordanescu…

DD  •  11 septembrie 2010, 0:57

Iordanescu – locul 5 in lume cu nationala Romaniei

Jenei – Champions League – 1986 cu Steaua!

Lucescu – a retrogradat 2 echipe in acelasi an
– a antrenat inter milano cateva luni
– la donetz upa cativa ani, cu buget constant de 80-100 milioane euro pe sezon, a castigat o amarata de cupa uefa. „amarata” in ideea banilor si transferurilor care le facea. Steaua a jucat semifinala si a fost la 2 minute de finala cu jucatori mult mai ieftini si fara acel buget imens al lui shaktar. mai are si o supercupa a europei la turci. slab…ce mari echipe a antrenat lucescu de se spune ca e mare antrenor ? barca? milan? bayern? chelsea ? aaaaa, interul cateva luni…..in rest ?

Boloni e peste lucescu al batran

GARDA VECHE,STIINTAe  •  11 septembrie 2010, 4:34

Pt.Anghel Iordanescu !
Puiu tu chear crezi ce scrie presa actuala? si stii mai bine! se vehiculeaza x,si y,nu crezi ca trebue sa avem mai multi imprudenti c a tine? sa-si vada de joc si munca de coordonare proprie? sa silabiseasca corect? sa vada situatia actualilor coordonatori corect? in acelas subiect se icadreaza C V Tudor,si spre surpriza unora, le
zice bine!! ‘Felicitari Generatiei Tale de Coordonatori!

Respect pt tine Puiu !

adidoki  •  11 septembrie 2010, 8:10

Poate ca pentru unii exista un semn de intrebare legat de valoarea antrenorilor atunci cand ne gandim strict la performantele acestora. Pentru mine insa cel mai important lucru realizat de Lucescu este schimbarea pe care o produce in viata unor oameni pe care ii intalneste. Ma intreb ce ar fi fost un Andone sau un Rednic daca nu ar fi avut norocul sa fie antrenati de Lucescu la Corvinul Hunedoara. Si lista ramane deschisa … Ma intreb cati oare ii datoreaza atat de multe lui Iordanescu.

Valentin  •  11 septembrie 2010, 8:35

Pentru john doe, care zice „sufletul nostru e pur si n-o sa ni-l murdarim”: Ia intrebati-i pe Varga si Balan ce suflet „pur” aveti voi acolo la Rapid. Si ia intrebati-i pe cei de la Brasov de sufletul vostru „curat” dupa ce le-ati luat aproape toate valorile din echipa si acum injurati Steaua ca a facut la fel cu Unirea. Si mai spuneti-le celor de la Petrolul ca aveti sufletul pur si „n-o sa ni-l murdarim”, dupa finala aia rusinoasa de Cupa, din 1995, cand ati vrut (nu si reusit) sa-i furati pe ploiesteni, cu Craciunescu la centru, Iliescu(presedinte rapidist) si Vacaroiu(prim-ministru rapidist)in tribuna oficiala! Preacintitilor! Si apropo, suflet pur au doar nou nascutii. Restul, ca Steaua, ca Dinamo, ca Rapid…

ana  •  11 septembrie 2010, 10:19

ok dar nu iordanescu sa luat primul de lucescu
nea mircea incepe scandalul tot timpul
stiti cum se numesc oamenii care incep sa strige tot timpul…:)
acum cand au inceput altii sa il critice pe razvan…nea mircea a sarit ca ars
…sa vada si el cum este…

Fiu de antrenor  •  11 septembrie 2010, 10:41

Iordanescu are dreptate pe ideea de fond: in timpul cat Lucescu a antrenat pe Dinamo si Iordanescu pe Steaua, Dinamo a castigat doar o cupa. Esta e adevarat! Tolo tu esti ca in bancul ala: „Am auzit ca te-a batut unu’ in gara la Ploiesti” -„Ce ma, aia e gara?” … Ma surprinde insa ce usor cazi in capcana lui Lucescu senior. El face acum tot ce poate sa devieze atentia opiniei publice de la dezastrul nationalei si prestatia jalnica a fiului sau incompetent catre orice altceva. Adica noi suntem in iaurt pana la gat cu Europenele dupa ce am ratat Mondialele si tu ne vrajesti cu o finala de cupa de acum 20 de ani? Hai ca esti tare Tolo!

geo  •  11 septembrie 2010, 12:40

dom,tolontan dupa parerea dumneavoastra cine a avut mai multe performante ca antrenor, covaci,enei ,iordanescu sau lucescu.dumneavoastra ridicati in slavi un antrenor care dispune de buget uriasi si nu depaseste faza grupelor ligi campionilor.cu ce buget a castigat steaua c.c.e.in 86.cu ce buget a mai jucat o finala cu milan,cu ce buget a mai jucat o semi finala acum cati va ani,dispunea de bugetu lu il luce? nu e cumva adevarat ca in ani 80 cand steaua erea un nume in europa il luce nu lua jucatori stelei si noi vedeam campionatele mon si euro fara romania la tv B?nu a schimbat iordanescu 9 jucatori in 1993 si a facut echipa pentru mondialu din S.U.A?nu cumva timisoara la scos pe il luce din europa si nu dispunea de acelasi buget?dece domnilor ziaristi de 20 de ani apreciati nonperformantele lu il luce si ne obligati si pe noi sa ne multumim cu putin.dupa dumneavoastra e asa mare performanta sa castigi titlu in ucraina si turcia?steaua a batut pe galatasarai si pe dinamo kiev ,timisoara pe sahtioru lui il luce nu cumva cu bugetele noastre suntem egali lor?selectia nationalei actuale nu este facuta bine ,ca antrenor senior e mediu ,jr e la fel,ce ese din pisica tot soareci serveste ca mic dejun.domnule tolontan sunteti un ziarist destul de bun puneti antrenori acolo unde le este locul fiecaruia,nu va apucati dumneavoasra sa le construiti cv-uri ca sar putea sa nu aveti ce sa treceti la rubrica ,performante.

Tristar  •  11 septembrie 2010, 18:31

Adica, domnule Tolontan, Lucescu (si Dinamo) a apelat la toate mijloacele ca jucatorii valorosi ai momentului (1987-1990): Sabau, Timofte, Dorinel Munteanu si care or mai fi fost ei, sa ajunga la clubul dinamovist. Astfel, Dinamo a reusit sa-si faca acea echipa valoroasa, de care este tare mandru Lucescu, dar nu spune niciodata ca s-a folosit de puterea ascunsa a M.I.-ului ca sa-si realizeze scopul. Vedeti, el, pasa-mi-te, a muncit corect, in timp ce Jenei (care a antrenat Steaua inainte si dupa, „formatorul” Halagian -(„focul la ei”,contraatacul Dobrin-Doru Nicolae si nu jocul rapid al Stelei, din deviere si pase rapide) a fost ajutat de familia Ceausescu. De parca stia Valentin Ceausescu cum e cu tiki-taka!

omar  •  11 septembrie 2010, 18:34

Ma surprindeti neplacut, domnule Tolontan! Va credeam un jurnalist care poate scrie cu „detasarea” detinatorului de „creier”, dar, din pacate, se pare ca, m-am inselat si m-ati inselat. Pacat!
Altfel… M.Lucescu este un antrenor de toata isprava, cu har pedagogic, cu „ochi” in a descoperi valorile si a le pune in valoare, cu dibacie in a-si prezenta realizarile in media, foarte perspicace in a-si alege echipele pe care urmeaza sa le antreneze (am in vedere aici obtinerea de garantii din partea patronilor, care sa-l ajute la atingerea obiectivelor, in Turcia si Ucraina), dar, care, in decursul carierei nu a fost o usa de biserica (ma refer la aranjamentele Dinamo-Victoria-Flacara Moreni, la faptul ca la Steaua, de la achizitionarea lui Hagi, nu s-au mai putut aduce jucatori de valoare, desi Iordanescu i-a vrut pe Dorinel, Sabau, Timofte si altii, directionati de…sic…familia Ceausescu…spre Dinamo). In mod evident, Lucescu senior a dovedit in decursul timpului un caracter indoielnic. De multe ori a mintit cu tupeu (daca ar fi dupa el, a format toti jucatorii de valoare ai acestei tari) sau a exagerat performantele obtinute. El are o ura „ancestrala” pentru Steaua si tot ceea ce reprezinta ea, tocmai pentru ca, la un moment dat, in cariera sa destul de frumoasa, a fost stopat, as zice, pe mana sa, de performantele reale, de pe terenurile din Europa fotbalistica si nu din Romanica securisto-MAIsta, ale rivalilor de moarte. Steaua defila prin Europa, iar el continua sa joace la nationala cu « copiii sai de suflet » de la Corvinul. Din acest motiv a si fost demis, dupa acel 4-0 cu Austria, in care s-a dovedit ca introducerea mai multor stelisti a dat mai multa consistenta nationalei.
Domnule Tolontan, imi dati mie, un microbist, poate ca atatia altii, aflat in anii ’80-’90, la varsta cand mancam fotbalul pe paine, un amarat de exemplu, cu o finala de cupa si vreti sa induceti publicului iubitor de fotbal din aceasta tara, cu seriozitatea dvs. demna de o cauza mai buna, ca Iordanescu delireaza si ca MARELE „IL LUCE” detine adevarul absolut despre acea perioada. Vreti sa spuneti, cu nerusinare, ca un genteleman ca Jenei (care raspunde din politete colegilor dvs. la tot felul de intrebari provocatoare despre priceperea lui Razvan Lucescu in ale antrenoratului), care cauta raspunsuri echilibrate, ii este inferior „gitanului” (VORBESC DE CARACTERUL LUI IMBACSIT) senior, ce abia asteapta sa erupa. Vreti sa spuneti, cu nerusinare, ca Iordanescu, un jucator genial, castigator pe teren al C.C.E, si un antrenor cu finala si semifinala de C.C.E la activ, care, cu nesansa nu a jucat finala mica la un C.M.(sunt sigur ca imbecilii dinamovisti care nu-i recunosc acum meritele, au iesit pe strada in ’94), ii este inferior ca si cariera lui Lucescu ?!? Si Steaua i-a batut pe Dinamo cu 5-0, in anii ’80, intr-un meci de cupa, in care Iordanescu, secundul lui Jenei, le-a facut semn « vitezistilor », in repriza a doua, sa o lase mai moale. Asa ca, scutiti-ma de aberatiile GOLANULUI si RATATULUI danut lupu ! VAD CA INCA SE COOPEREAZA CU ORGANELE! MI-A DISPARUT MESAJUL DE BAZA. IL MAI TRIMIT ODATA.

Tristar  •  11 septembrie 2010, 18:40

Adica, domnule Tolontan, Lucescu (si Dinamo) a apelat la toate mijloacele ca jucatorii valorosi ai momentului (1987-1990): Sabau, Timofte, Dorinel Munteanu si care or mai fi fost ei, sa ajunga la clubul dinamovist. Astfel, Dinamo a reusit sa-si faca acea echipa valoroasa, de care este tare mandru Lucescu, dar nu spune niciodata ca s-a folosit de puterea ascunsa a M.I.-ului ca sa-si realizeze scopul. Vedeti, el, pasa-mi-te, a muncit corect, in timp ce Jenei (care a antrenat Steaua inainte si dupa, „formatorul” Halagian -(„focul la ei”,contraatacul Dobrin-Doru Nicolae si nu jocul rapid al Stelei, din deviere si pase rapide) a fost ajutat de familia Ceausescu. De parca stia Valentin Ceausescu cum e cu tiki-taka! TIKI-TAKA, domnule Tolo!

Varza  •  11 septembrie 2010, 22:44

Iordanescu de cand a intrat in politica este o mizerie de om. Sunt curios cum se impaca icoanele pe care le saruta cu atata patos cu atitudinea acestui om. Sa-ti fie rusine donmule Iordanescu.

Comentează