E mai bine să nu ştie. Decît să înţeleagă lumea de azi, mai bine rămîne aşa cum îl portretizează Mircea Lucescu: „Un om peste care a trecut timpul”. Despre Emeric Ienei e vorba. Imi, cum il alinta microbistii invechiti.
miercuri, 8 septembrie 2010, 10:21
E mai bine să nu ştie. Decît să înţeleagă lumea de azi, mai bine rămîne aşa cum îl portretizează Mircea Lucescu: „Un om peste care a trecut timpul”. Despre Emeric Ienei e vorba. Imi, cum il alinta microbistii invechiti.
Al doilea pe lista furiei apare Iordănescu, cel care, tot Lucescu o zice, „a luat echipa naţională gata făcută”. Două mici probleme de logică. Întîi că toţi luăm cîte ceva de la cei dinainte. Ne ocrotesc umbrele lor şi încercăm să ne potrivim paşii. Nu e nimic ruşinos în a moşteni o pasiune, un capăt de cîmp sau un fel de a-ţi face meseria. Aşa merge lumea dacă nu vrea să se ţicnească.
În al doilea rînd, tot legat de Iordănescu, desigur că nimeni nu a inventat şi nu a descoperit cît Lucescu. De la Gabor la Andone, pînă la Belodedici, Balaci, Hagi sau Răducioiu, toţi au fost născuţi sau recuperaţi de Mircea Lucescu, după propriile mărturii. Se pregăteşte o carte după care admiratorii lui Columb vor fi în mare dificultate să probeze că nu antrenorul român a descoperit America.
E trist. E trist că un tehnician de modernitatea lui Mircea Lucescu vine, după o viaţă în care a dărîmat prejudecăţi, atacîndu-i pe „bătrînii” antrenori şi spunînd despre aceştia, dar şi despre preşedinţi şi impresari: „Răzvan are dreptate. Sînt oameni care nu ar trebui să discute despre naţională!”. Eiii, nici măcar să discute? Măcar aşa, puţin, în şoaptă.
jiji • 8 septembrie 2010, 22:37
in primul rand un antrenor de talia lui lucescu junior nu avea ce cauta la nationala
in al 2 lea rand ienei a castigat cupa campinilor europeni cu o echipa romaneasca.
steaua va ramane singura echipa romaneasca care va avea un trofeu european in vitrina.
lucescu senior devine senil pe zi ce trece,pana la urma ******* ramane ***** si in ziua de pasti
zeidas • 8 septembrie 2010, 22:39
In situatii limita (ca aceasta pentru junior) se vede „omul” Lucescu.
Luci • 8 septembrie 2010, 22:40
foarte bun articolul. Eu de foarte mult timp am vorbit cu prieteni despre faptul ca Mircea Lucescu crede ca este singurul antrenor de fotbal din Romania. Nu stie sa piarda, tot timpul are scuze (vezi si meciul sahtior – poli)… si apoi spune ca Sahtior este singura echipa care joaca ca Barcelona (a uitat sa spuna ca Barcelona chiar castiga). Oricum sanse ca sa ne calificam la CE sunt foarte mici, avand in vedere ca R.L. nu stie saa recunoasca unde greseste si tot timpul are scuze (oare cu cine seamana?)
Andrei • 8 septembrie 2010, 22:47
Daca stai sa il asculti pe Mircea Lucescu la o infrangere a echipei sale …. toate elementele s-au unit impotriva lui cu arbitrul in frunte. El ar trebui sa isi dea seama ca lumea nu are cum sa il creada, e clar ca e subiectiv. Pe vremea lui Piturca se zicea ca nu atacam, insa ne aparam bine. Acuma nici nu atacam si luam multe goluri din tot felul de faze fixe. Cine l-ar mai critica pe junior daca nationala avea 4 sau 6 puncte?
Sibelius • 8 septembrie 2010, 23:00
Multumim Tolo pentru ironia fina. Lucescu isi continua circul mediatic si revarsarea frustrarilor de acum 25 de ani. Se pare ca nici macar cupa UEFA nu le poate sterge.
Atlant • 8 septembrie 2010, 23:06
Am un comentariu,nu neaparat in favoarea lui M.Lucescu care are o singura scuza; isi apara fiul,fapt firesc pana la un anumit punct.
Vreau mai mult sa ma refer la cei doi fosti antrenori care ,de la un timp sunt foarte vocali.
1.A.Iordanescu a preluat o echipa „gata facuta”,a facut performanta cu ea,dupa care…..a esuat ca antrenor in tot ce a intreprins.
2.E.Jenei,la fel,a luat o Stea deja configurata,a facut performanta si apoi ,dupa unele incercari esuate a renuntat la meserie.
Acum,eu ce sa cred?,acesti oameni au fost niste mari antrenori sau niste norocosi care au profitat de o anumita conjuctura favorabila(generatia de aur)si care ar trebuii sa fie mai putin vocali in fata valorii comfirmate M.Lucescu?
teo • 8 septembrie 2010, 23:07
Excelent articol
Jos palaria!
unul de departe • 8 septembrie 2010, 23:08
Cata dreptate ai…… din pacate. E trist ca se ajunge la astfel de discutii intre cei ce ar trebui sa se respecte. De aici, de departe se vede foarte trist.
ovi • 8 septembrie 2010, 23:13
mda.aceeasi frustrare a lucestilor. 17nentori sunt o echipa buna. albania e o forta mondiala si noi trebuie sa ne mandrim ca am scos un egal. unele vedete se mai simt atacate si jignite… ca astia care i-au imbogatit(suporterii) au indrazneala sa critice.
Vama • 8 septembrie 2010, 23:17
sint perfect de acord ca verii Becali, 3 infractori, nu au dreptul sa porcaiasca pe la televizor antrenorul nationalei si jucatori. Toata viata au trait din sfirnarie de jucatori, nu au creeat nimic pt fotbalul romanesc, doar au incheiat cotnracte de transfer ilegale si au facut evaziune sau in cazul lui Gigi au dat tunuri imobiliare. Numai la noi impresarii au devenit o institutie nationala.
Cit despre Jenei si Iordanescu, e adevarat ca Lucescu a fost cam dur, dar uitati cit de duri sint cei care il contesta pe Razvan de ceva vreme. Mai ales Jenei, baga strimbe tot timpul si ii pune lui Razvan in circa lucruri pe care nu le poate inflenta, cum ar fi cresterea de jucatori buni.
Amintiti-va ce i-a zis Arsene Wenger lui Ioanitoaia intr-un interviu luat in fuga la Campionatul Mondial: „jucatorii nu cresc ca iarba, ei trebuie crescuti. Daca ai construit te poti astepta la rezultate”. Ori la noi nu s-a construit nimic in fotbal de 20 de ani, dar se asteapta prosteste noul Hagi. Razvan mosteneste aceasta situatie – btw, ar trebui sa se recunoasca ca a preluat o echipa „gata-distrusa” – si de acest lucru nici Jenei nici Iordanescu nu par constienti (de clanul Becali nu mai vorbesc).
Dan • 8 septembrie 2010, 23:17
Prea subtil articolul.
Marius • 8 septembrie 2010, 23:19
Scuzati expresia, dar la faza asta nea Mircea si-a luat-o rau de tot in „bot”. E normal si admirabil sa-ti protejezi fiul, dar e mai frumos sa o faci cu cap, nejignindu-i pe ceilalti. Mircea Lucescu demonstreaza cu fiecare afirmatie ca este un FRUSTRAT!
Vama • 8 septembrie 2010, 23:19
si mai este ceva: cei care-l persifleaza acum pe Lucescu (care Lucescu a iesit la rampa ingrozit de atacurile la persoana lui, indirecte, prin Razvan) nu au cistiga recent nici campionate ale Ucrainei nici cupe uefa. Ei sint politicieni ridicoli si comentatori pe la emisiuni sportive.
Name • 8 septembrie 2010, 23:22
Mult prea bland fata de Domnu’ Lucescu…el este oul si a aparut inaintea gainii…
magicianu666 • 8 septembrie 2010, 23:30
Daca era asa bun Lucescu trebuia sa antreneze acum in Spania Anglia , in Italia a reusit sa retrogradeze iar in Turcia si Ucraina sa fim seriosi campionate de nivel apropiat cu cel al romaniei
George • 8 septembrie 2010, 23:38
Deosebirea este ca domnul Ienei imbatraneste frumos, in timp ce domnul Lucescu imbatraneste urat. Desi jignit de Lucescu, Ienei a reactionat ca un domn.
Iorga il intreba pe Bratianu ce poate invata el de la „un inginer”. „Masura”, a fost raspunsul. Lucescu a fost orbit toata viata de doua lucruri: banii si propria persoana. Din pacate, desi este un antrenor bun, nu va fi niciodata iubit asa cum au fost Pisti sau nea Imi, peste care tot trece timpul insa ne incapatanam sa nu-i uitam.
DD • 8 septembrie 2010, 23:39
Bravo Tolo ! Mircea Lucescu e un antrenor bun, dar atat ! Eu nu l-as vrea la nationala, sincer ! Cu investitii in jucatori de sute de milioane de euro, deabia,deabia a castigat o cupa uefa ! Iar Steaua, cu investitii minore a ajuns in semifinale cu 2 ani inainte !
PS: Sa nu uitam ca Mircea Lucescu e singurul antrenor care a reusit „performanta” de a retrograda doua echipe in acelasi an !
Mircea Lucescu sa taca, al mic face selectia dupa cumetrii, nepotisme, etc…..! Iar nationala e zero barat cu Lucescu al mic la carma !
Andriy7 • 8 septembrie 2010, 23:39
Dar cine este acest „anonim” Răzvănel despre care toată lumea vorbeste?? Ce mari performante a făcut el la viata lui?? Întâmplarea din Cupa Uefa cu echipa Rapidului l-a făcut atât de mare în cât toată lumea a trecut cu vederea peste prestantele lui din curtea Brasovului!?!? Este evident că nu este un selectioner! Poate că stă bine cu „tactica” dar îi lipseste total „ochiul”… pentru a vedea ce jucător trebuie adus la echipa natiolă, pentru a vedea cum decurge jocul echipei într-un meci, pentru a vedea că Florescu, oricât ar fi el de „tânăr promitător”, nu este un jucător de echipă natională…cel putin nu de a României.
Si nea Mircică…deja esti mai bătrân decât „cel Bătrân” si mai senil decât era „Cească”… mai lasă-ne-n durerea noastră si tine-ti părerile pentru tine.
RĂZVAN, PLEACĂ!
man-on-ice • 8 septembrie 2010, 23:44
Trebuie spus ca in anii din urma nici un antrenor nu isi permitea sa puna sub semnul intrebarii justetea selectie facute de antrenorul nationalei.Toata lumea o dadea diplomatic..ca selectionerul e responsabil..ca el stie mai bine…ca sa-l lasam sa-si faca treaba..nimeni nu propunea pe nimeni la nationala cu vehementa cu care sunt propusi unii acum la nationala.Daca pana si Vladoiu se baga in seama cu cine ar trebui convocat ..atunci il intelegeti pe Razvan cand zice ca nu a avut sustinere deloc..si nu se referea la presa aici..ca presa l-a pus antrenor. Daca era antrenor Piturca si Mutu facea ce facea…nimeni din emisfera nordica a acestui glob nu ar fi indraznit sa-l repropuna pe Mutu la nationala asa cum se intampla acuma..totu ar fi fost diplomatic ..pe ocolite ca o fi ca o patzi..si alte din astea .Si hop acuma ..nea Imi cu un pic de frustrare ca a terminat mandatul la Steaua inainte de-al incepe , nea Puiu..va aduceti aminte ce diplomat era nea Puiu..ca nu puteai scoate de el o opinie transanta nici daca il intrebai cat face 1+1..unde era hotararea lui nea Puiu cand trebuia sa-l infrunte pe M.Sandu ?…acuma toti au prins glas.Oare asa de grija nationalei ?..sau au gasit prilejul sa i-o servesca celui care ani de-a randul le-a fost ca un ghimpe ..lor si Stelei.Lovind in Razvan il provoaca pe Mircea…si atunci te mai surprinde atitudinea lui Mircea ?Pe mine nu.Si inca ceva…a inventat ..nu a inventat ..nici nu ma intereseaza…omul asta a castigat un trofeu acuma..in PRESENT DAYS nu in CRETACIC … a castigat campionate AFARA ,deci nu in Romania unde totul e relativ..asa ca sa avem pardon..le inteleg si lor frustrarea. E clar ca fiecare persoana reprezinta un interes…cum zicea Terzian la sport.ro dar hai sa vedem care e interesul lui M.Lucescu: ca Razvan sa reuseasca, dincolo de orice dubiu – nu? reusind Razvan..reuseste si nationala, corect? Dintre toate interesele care sunt in jurul nationalei asta mi se pare cel mai curat. Eu in calitate de suporter a nationalei am tot dreptul de a-l critica pe Razvan ca tot insista cu Cocis si cu Florescu..dar la antrenorii din Romania ar trebui sa primeze colegialitatea de breasla si sa-l sustina pe Razvan nu sa o faca pe profesorii in public…in fond nu le cer decat sa se comporte ca pe vremea lui Piti ..taceau malc..nu avea nimeni curajul nici sa sa conteste calitatea plaselor de la poarta.Presa si noi , suporterii , putem face tambalau tot inainte …Auzi… s-a trezit marele Lita Dumitru ..vorbeste asta pe toate posturile de numai scapi de el indiferent pe ce buton apesi…jucatori de nivelul lui a avut Romania tot inainte..iar antrenori mai buni ca el…cate 5 in fiecare judet.Nici Razvan nu e Mourinho dar nici Romania nu ( mai ) e Spania….Intotdeauna jucatorii care nu sunt selectionati sunt cei mai buni si antrenorul care nu e la nationala e mai bun .
Sa auzim de bine si Hai Romania.
dan • 8 septembrie 2010, 23:44
Din pacate pentru razvan lucescu, rezultatele vorbesc cat o mie de cuvinte inceput bunisoar cu 2 victorii lituania si ungaria egal cu franta dupa care a urmat 0-5 cu serbia.Acolo s-a rupt filmul nimic nu a mai mers, iar totul a culminat cu rusinosul egal cu Albania 1-1.Rusinos, pentru ca aceeasi Albanie era demolata de tricolorii lui piturca in 2007, 6-1.Incotro ne indreptam, probabil spre o noua necalificare, dar cel mai periculos este ca ca vom cadea in urna treia sau a patra, lucru care va face ca turneele finale(in special cele mondiale)sa fie fete morgane pentru noi, pentru zeci de ani de acum inainte!
Victor S • 8 septembrie 2010, 23:47
Da, Tolo, ai mare dreptate – este trist.
Ar fi fost frumos ca cei mai mari trei antrenori in viata din Romania sa nu se atace reciproc. Dar marii antrenori care au invins Italia lui Zoff (in 1983), Barcelona lui Schuster(in 1986) si Argentina lui Batistuta(in 1994) sunt si ei oameni ca si ceilalti. Sa ne amintim doar ca poetul Macedonski s-a bucurat din tot sufletul cand poetul Eminescu a fost internat in spital – si ei nu veneau din fotbal, ci din literatura…
O vreme s-au abtinut. Old Ienei, pe care Gica Popescu l-a comparat candva cu Bobby Robson, inca se mai abtine. Dar Lucescu-tatal reactioneaza la orice comentariu nefavorabil fiului sau. Si raspunde cu asupra de masura, lovind in toti cei care se afla in bataia pustii.
Generalul Iordanescu riposteaza si el cu armamentul din dotare.
Eu i-am admirat pe toti trei. Am tremurat pentru ei si m-am bucurat cu ei si pentru ei. Si as fi vrut sa ramana mereu in sufletul meu asa cum erau atunci, pe marginea terenului: acei antrenori minunati si echipele lor frumoase.
Ei sunt cei care vor sa-si darame statuile cu soclu cu tot. Ei le-au cladit cu multa truda si stiinta, ei le darama cu cateva cuvinte aruncate aiurea. Dar e pacat!
„Sînt oameni care nu ar trebui să discute despre naţională” a spus Lucescu-tatal. Sau fiul. Sau amandoi. Poate ar fi bine ca nea Mircea si tata Puiu sa inceapa sa faca efortul acesta teribil: sa nu mai discute de nationala!
Ar ramane in istorie cu ce au facut la nationala.Si timpul ar trece frumos peste ei…
mapaburo • 8 septembrie 2010, 23:48
Nea Lucescu sa ne mai lase cu ideile sale savante. Cand castiga echipa, EL, antrenorul, este un geniu. Cand pierde, a fost furat de arbitrii.
Dupa parerea mea, mai are mult pana sa ajunga la eleganta lui Ienei, chiar si a lui Iordanescu.
Auzi, tata, aici: Lucescu i-a nascut pe toti astia. Hai sa fim seriosi, ca la ce jucatori sunt in discutie… si Tolontan daca era antrenor, ii „facea” pe aia mari jucatori. Ei s-au nascut asa de la mama lor, cu talent. De ce nu mai inventeaza nea Lucescu asta si acum niste Hagi sau Balaci? Da sa faca cate vreo 10 din fiecare, sa ne ajunga si noua de o echipa nationala. Si nici portar nu ne-ar mai trebui.
Me • 8 septembrie 2010, 23:52
Excelent scris si foarte adevarat. Lucescul cel Batran face prea multa galagie si se comporta ca un animal ranit care musca tot ce vede. De dragul Lucescului cel Tanar a aruncat cu noroi in toata lumea fotbalistica. Cred ca e prea mult si nici nu-i face vreun bine fiului sau. As zice ca din contra.
Iar greselile tanarului au fost vizibile chiar si pentru un neofit. Lobont, Contra, Cocis (deja asta e repetitiva in bucla la infinit)… cele mai evidente alegeri nepotrivite. Apoi stilul de joc cu Albania, de parca aveam in fata Argentina.
Florin Puscas • 8 septembrie 2010, 23:55
Stimabile, e vorba despre fiul lui. Oricine ar fi procedat la fel. Corect, incorect, ce mai conteaza?
motanul incaltat • 8 septembrie 2010, 23:58
La asta duc nepotismele.Ce ati vrea sa zica omul? Isi apara fiul oricit de incompetent ar fi.Asa ai face si tu daca cineva s-ar lega de fiul sau nevasta ta. Concluzia: vinovat e cine l-a pus antrenorul echiei reprezentative:Lupescu si chiar Mircea Sandu.
Suntem mult mai jos decit orice tara africana:cam toti s-au gindit la antrenori cu experienta in Liga Campionilor pt.ca doar CV-ul ala conteaza si nu la performantele dintr-un campionat putred si ineficient pe plan extern—LIGA CAMPIONILOR–ca al nostru.Dar cine stie-raminem optimisti poate peste vreo 20 de ani le-o veni mintea la cap lui Mircea Sandu si Lupescu…
junior • 9 septembrie 2010, 0:28
a trecut timpul si peste lucescu . si i-a luat si neuronii cu el 🙂
Bogdan • 9 septembrie 2010, 0:45
Aseara am vazut comentariul lui Mircea Lucescu la adresa lui Ienei si m-am scarbit.
Acum citesc acest articol si nu pot sa zic decat un lucru. La adresa jurnalistului, desigur.
Chapeau.
dan • 9 septembrie 2010, 1:05
corect ! in romania nu competenta e criteriul calificant ci incompetenta ce are in spate intriga , santaj , manipulare , nesimtire…aa, sa nu uit si nepotism in cazul antrenorului actual al nationalei
rosu&albastru • 9 septembrie 2010, 1:12
E trist de constatat ca Mircea Lucescu aluneca tot mai mult in marasm. Le lasam pe celelalte, caci raspunsul dat in articol este foarte bun. Dar Nationala? Adica cum, Nationala nu este a tuturor romanilor? E doar a lui Razvan? Nu e destul ca Razvan isi bate joc de suporteri, nici macar cu parerea nu avem voie sa ne dam? Mircea e ca Ceausescu!!! Sa nu protestati, oricat de prost ar juca Nationala lui Razvan! E ridicol si ar fi chiar amuzant, dar e grav ca tot marasmul ne costa o calificare, umilinte si patarea palmaresului cu echipe din lumea a 3-a a fotbalului!!!
Sa plece feciorasul!!! Ne toaca nervii!!!
Mike • 9 septembrie 2010, 1:15
Catalin,
Sa zicem ca ce a spus nu a fost elegant insa sper ca voi jurnalistii realizati ca mai sint si alti suporteri pe lunme care nu se incadreaza in virstele 15-30.
eu zic ca are dreptate in proportie de 80%.
Ienei a luat Nationala dupa ce Vali a reusit sa-i faca vint dupa victoria cu 4-0 in Austria. Nationala si sper ca nu esti de rea credinta sa nu recunosti era formata pe scheletul lui dinamo cu plombe ulterioare de la Steaua. deci formata de Lucescu precum Steaua lui Halagian,De recunoscut cu a facut.o si Lucescu capacitatea de gestiune a unui grup gata facut ce nu e putin lucru. Din pacate si aici a dat-o in bara dupa cum iti amintesti cind a lasat echipa balta in Italia inaintea meciului cu Irlanda ca avea pasamite fica Bac-ul.
Nea cascheta nu e de luat in seama ca a fost facut mare de jucatorii pe care oricine numai nu el ia format. Asa ca sa ne mai lase in pace.
Pe el l-a ajutat jucatorul si personalitatea lui Hagi. Fara el ca si Ienei de altfel nu a mai avut nic un rezultat notabil fie la nationale (Grecia sau Ungaria) fie pe la cluburi la care nu au rezistat mai mult de un sezon.
Pe linga asta amindoi s-au pupat la bot cu fam Becali asa ca no comment.
E mare Lucescu ? Probabil nu foarte pentru ca lui ii lipseste tocmai gestiunea. Ca formator insa este fara doar si poate cel mai mare din fotbalul nostru. Corvinul, Dinamo, Besiktas, partial Galata si acum Sahtior.
Adi • 9 septembrie 2010, 1:22
Ce e rau in faptul ca spune lucrurilor pe nume?? Mourinho nu a spus ca Benitez are echipa gata facuta? Atunci nu a sarit nimeni.
Mircea Lucescu are tot dreptul din lume sa critice, a dovedit asta cu varf si indesat. Poate in loc sa fiti atat de carcotasi, ar fi bine sa mai si ascultati ce spune.
Cum adica nu sunt oameni care trebuie sa taca? Ce mai au de spus samsarii frati? CE???nu au distrus fotbalul romanesc de 20 de ani??Cum?Foarte simplu, au impus la nationala pe cine au vrut, nu degeaba sunt disperati acum!!!!
Dvs cunoasteti aceste lucruri, chiar nu va inteleg pozitia, domnule Tolontan..Probabil doriti dn nou un antrenorcare sa sugereze jucatorilor ca daca vor la nationala sa semneze cu ei? Oare nu au ei nici o legatura cu faptul Mircea Lucescu nua preluat nationala???
Dragos C • 9 septembrie 2010, 1:44
Intrebarea 1:
La ce echipe din Europa au antrenat Ienei, Iordanescu, M. Lucescu?
Intrebarea 2:
Ce performante cu echipe din Europa, nu din Romania, au Ienei, Iordanescu, Lucescu?
Intrebarea 3:
Ce performante a reusit Iordanescu cu echipa de club din Romania dupa 1990? Dar Ienei? Dar Lucescu?
Intrebarea 4:
De ce nu au intinerit Ienei si Iordanescu Nationala Romaniei atunci cand aceasta imbatranise vizibil si nu mai facea nici un fel de performante?
Intrebarea 5:
Care este performanta reusita de Ienei la nationala Ungariei?
Intrebarea 6:
Care este performanta reusita de Iordanescu la Nationala Greciei?
Intrebarea 7:
Cate oferte, si de la ce cluburi europene au avut Ienei si Iordanescu dupa 1990?
Intrebarea 8:
Daca au avut oferte de ce nu le-au dat curs iar daca nu au aut oferte, de ce nu au avut?
Lucian • 9 septembrie 2010, 1:50
Nea Mircea, in ciuda anilor, nu e mai mult decat un simplu contemporan de-al miticilor pe care ii vedem zi de zi. Pacat!
Acelasi lucru e valabil si in cazul lui Chivu cu iesirea lui la adresa tarii … traiul in afara tarii le da celor sus mentionati iluzia ca detin un adevar inaccesibil noua! bleah!
Ovidiu • 9 septembrie 2010, 1:54
Foarte frumos titlul. Ienei merita mai mult respect.
DV • 9 septembrie 2010, 2:07
1. dar dvs. cum imbatraniti? de cand nu ati mai citit gsp?
Cand a fost pus Lucescu selectioner l-ati ridicat in al 9-lea cer; peste tot numai pe el il vedeam. Acum nu mai stiti cat de adanc sa ii sapati groapa.
Istoria se (si se va) repeta cu Ilie la Steaua…
2. Referitor la subiect, Lucescu Sr. abereaza de mult, asta o stie toata lumea; deja e old news ca Becali. Totusi are respectul meu ca are curajul sa faca ceea ce trebuie sa faca un parinte adica sa isi apere copilul indiferent de pata pusa pe firma lui. Sa inteleg ca ati face pe dos.. adica ati arunca primul pumn de tzarana peste fiul tau ingropat de presa (dar si de suporteri)…
3. In alta ordine de idei, Lucescu Sr. e inca activ si are rezultate peste tot pe unde merge. Ce realizari au avut ceilalti „batrani” dupa ce s-a retras mana aia de jucatori de superclasa? Cred ca e decent ca cei care nu mai sunt capabili sa arate ceva sa nu se dea cu parerea despre cei care macar incearca.
4. Si nu in ultimul rand, Juniorul a vrut Hollywood (cand a fost inscaunat si asemuit cu Mesia aparand peste tot in media), Hollywood gaseste, dar asta nu inseamna ca va primi si un „bailout”. Un antrenor mare se cunoaste cand face schimbarile pe parcursul jocului iar aici a cam picat examenul…din nou…
din New Jersey • 9 septembrie 2010, 3:29
OK !…hai s-o luam cu inceputurile…Lucescu cel batran a facut ce n-a reusit si n-a facut nimeni in tara asta !…a construit echipe !!!…construia pe teren viran !…pe cand ceilalti luat casa gata facuta si retusau sau modernizau !…Lucescu a inceput cu Hunedoara , o echipa modesta din B si a dus-o pana in…Cupele Europene…si asta la inceput de drum,pe vremea cand se mai accepta antrenorul – jucator !…Mateianu a mai reusit cu Baia Mare ceva in genul asta dar nu de proportile lui Lucescu !!!…la un moment dat , echipa din Hunedoara dadea…scheletul nationalei !!!…el i-a „nascut” pe Mateut,Klein,Rednic,Andone,Gabor,care fara Lucescu n-ar fi fost NICIODATA ceea ce au fost sau ceea ce sunt !!!…NICIODATA !!!…iar Iordanescu,intr-adevar,a luat o echipa nationala facuta de…altii !!!…a luat nationala de la Dinu inaintea meciului cu Tara Galilor,cand s-au calificat cu …MARE , MARE NOROC !!!…dupa golul lui Hagi,galezii ne-au egalat si au ratat un 11 m si au mai dat si o transversala !!!…fara acea calificare nu stiu ce-ar fi insemnat Iordanescu la nationala !…revenind la Luce, a construit mereu echipe !…fie la Dinamo , fie la Rapid , la Galata , la Besiktas sau Donetk si le-a construit din…temelii !!!…nationala lui Iordanescu a avut doar 2 meciuri memorabile,cu Columbia si Argentina,in rest….ce-a cucerit Iordanescu !?…dupa mine , nu este om in Romania care sa stie mai mult fotbal decat Luce !!!…e enciclopedie de fotbal !!!…pacat ca nu pot invata de la el si tinerii nostri antrenori !!!…sau, pacat ca tanarul nostru antrenor e prea capos sa incerce sa invete de la un-poate cel mai mare-antrenor roman !!!…s-a spus mereu de Covaci,dar a avut niste rezultate de CONJUCTURA !!!…pusese mana pe cea mai mare echipa din ISTORIA AJAX`ului !!!…aia jucau singuri !…cand a fost la alte echipe Covaci n-a mai reusit NIMIK !…Iordanescu la fel !…Luce e singurul antrenor roman care a castigat 8 campionate cu…5 echipe diferite in 3 tari !!!…si nicio echipa nu fusese campioana in anul anterior preluarii !!!…ca ne convine , ca nu ne convine la toti dar Luce e CEL MAI MARE ANTRENOR ROMAN,ALL TIME !!!…si ar merita macar putin respect pt asta !!!
Adrian • 9 septembrie 2010, 5:55
Catalin,
Nu stiu de ce postarile mele nu mai apar pe situl vostru. Il apar pe Lucescu pentru ca, la fel ca si mine, de exemplu, lucreaza afara si o face cu succes de foarta multa vreme. (Comentarii rautacioase de genul, a retrogadat cu Pisa, Brescia, a stat 3 luni la Inter…pai antrenati si voi in Italia, domnilor Jenei si Iordanescu, doar Bergodi de abia a prins in sfarsit, dupa atatia ani o echipa de serie B, iar Zenga a antrenat doar Catania si foarte putin Palermo?)A promovat Brescia de doua ori, a castigat titluri cu Galata si Besiktas, a castigat 4 campionate cu Shatior (4 din 6), plus supercupa Europei, plus Cupa Uefa. A luat campionatul cu Dinamo si cu Rapid.Este autorul moral al renasterii campionatului romanesc, prin venirea lui Rapid si contestarea suprematiei Stelei. A ajutat financiar atatia colegi de generatie aflati in impas ca Sandu Neagu, Dumitrache, Dudu Georgescu, Dobrin.
Are o mare problema insa: ranchiuna impotriva Stelei. Trebuie sa fii mare „antistelist” ca s-o intelegi. Este dreptul lui sa creada ca destinul lui Dinamo si al sau ar fi fost altul fara Ceausesti in tabara Stelei. Dar gogorita asta ca Dinamo-Steaua 6-4 a fost blat, spusa de Iordanescu tine de scenarii SF. Sa fim seriosi, in acel an Dinamo lua in sfarsit campionatul (plecase beleaua) iar Dinamo batea cu 3-0 in Ghencea.
Asta nu ma opreste sa nu spun ca Steaua e cea mai buna echipa din Romania. Nu sunt nebun sa nu remarc performantele Stelei. Orice lucru are insa pretul lui (Viorel Mateianu, saracu, stie de ce).
the special none • 9 septembrie 2010, 7:22
daca am fi rautaciosi,am spune ca si galatasaray-ul care a luat supercupa europei cu mircea cel batran antrenor,era creeatia lui fatih terim…dar nu suntem 😉
Nic • 9 septembrie 2010, 8:15
S-a cam dus si steaua lui Lucescu cel batran nu mai face nimic in Ucraina. Dar e atat de increzut incat parca el a descoperit fotbalul.
bazileon • 9 septembrie 2010, 8:15
Lucescu are un dinte impotriva lui Jenei, de cand a fost debarcat de la Nationala, dupa o victorie zdrobitoare in Austria. Desigur ca nu era vina lui nea Imi. Apoi Iordanescu ii este dezagreabil, cu atat mai mult cu cat a primit (nemeritat) titlul de antrenor al secolului plus ca e (ca si Jenei) stelist – si nu se poate nega ca M.L. a avut de suferit de pe urma Stelei si a inaltilor ei protectori. Dar poate ca toate astea s-ar fi estompat dupa atata vreme daca nu ar fi fost beleaua de junior. Nu cred ca M.L. e atat de orb incat sa nu realizeze ce creatura mediocra e odrasla sa. Dar nici spartan nu e. Asa incatdin frageda pruncie si pana azi Razvan a fost permanent cocolosit. Eu cred ca inclusiv acest post de selectioner i-a fost daruit de tatal sau, doar-doar, cu ajutorul sau, o face ceva. Dar nu are cum. Asa cum nu a facut nimic ca fotbalist, nimic ca antrenor (prin forte proprii, caci fara Copos, Nicolae si Dinu Gheorghe…) nu face nimic nici ca selectioner. Iar batranul, ce sa faca, trebuie sa-l apere. De vina sunt mereu ceilalti – jucatorii, arbitrii, impresarii…se pregatesc iudeo-masoneria si oculta mondiala. Nu-i vorba ca nici nea Mircea nu are un caracter impecabil; dar parca mai poti sa-i tolerezi rabufnirile injuste si orgoliul nemasurat cand stii ce a realizat. Dar Razvan? Nodul de la cravata (care demult nu se mai poarta la dimensiuni supraencefalice), cercelul, paltonul mourinhoid si fularul-streang. Plus celebra uimire ca o echipa neinvinsa nu se califica (echipa neinvinsa, Rapidul, facuse patru egaluri amarate si inscrisese 2 goluri!).
Iar acum Mircea Sandu vrea sa-l eternizeze in functie si dvoastra ne intrebati ce parere avem? Dar GSP ce parere are? Ca-i aduce osanale de la numire si nici un rezultat, oricat de grotesc, nu a deturnat-o de la encomiasme.
Cel putin Nationala este constanta: doua egaluri. Pai Franta, Bosnia, ba pierd, ba castiga, Belarusul nu e in stare sa se mentina la nivelul ultimului rezultat si scoate doar un egal acasa…Luxemburgul ce mai e constant. Selectie dezastruoasa, joc mizerabil, rezultate jalnice; si ca sa nu mai ramana repetent si anul acesta, Dl Goe va primi contract pana in 2014. Si presa ne intreaba pe noi ce parere avem. Chiar vreti sa stiti? O parere foarte buna. De vreme ce cruciada GSP impotriva Nasului si FRF a avut aceleasi rezultate ca si adevaratele cruciade nu ne ramane decat gaudeamus igitur – ca de ignitur, nici vorba.
shmeny • 9 septembrie 2010, 8:47
la lucescu al batran vorbeste tatal, nu antrenorul. nu tehnicianul care nu ar fi trebuit nici el sa se amestece cu nationala, ci creatorul selectionerului. nu e o scuza, e o explicatie.
Jurnal Bio • 9 septembrie 2010, 8:52
Am avut si noi cativa ani de glorie in fotbal, care s-au incheiat acum 12 ani si ce facem de atunci? Ne certam cine a avut cele mai mari merite, ne dam la gioale ca niste mosi senili, care traiesc doar din amintiri. „Pusca si cureaua lata, ce fotbal aveam o data si nu vom mai avea vreodata”. In loc sa ne uitam ce facem in prezent, discutam la nesfarsit de cai morti pe pereti. Acum mai urmeaza sa ne intrebam cine are meritul pentru generatia 1930 a lui Bodola.
cipri • 9 septembrie 2010, 9:24
Mircea Lucescu poate sa spuna si unele cuvinte mai putin cugetate.
Au trecut si peste el anii. Atata doar ca au trecut cu folos. Longevitatea lui spune multe. Pentru ceilalti doi …. Iordanescu si Jenei au fost mari antrenori ai unor mari echipe. Lucescu a cam facut echipe mari pe unde a umblat. Jenei a revigorat cumva echipa Ungariei? Sau Iordanescu a Greciei? Ce au antrenat cei doi in afara de Steaua si nationala? PUNCT
Dantesc • 9 septembrie 2010, 9:25
Atat „vama” cat si „Atlant” au dreptate iar dvs domnule Tolontan va inscrieti perfect in ceea ce se numeste Romania de azi. Acum cateva luni cand Lucescu Jr spunea ca avem un fotbal de lumea a treia ,presa,publicul,antrenorii i-au sarit in cap. De ce pur si simplu nu se recunoaste asta? In 20 de ani nu am mai construit nimic,atat Jenei,cat si Iordanescu nu au construit nimic ba mai mult ca sa amestec si politicul aici amandoi la sfarsitul carierei sportive s-au gandit ca ar fi un os bun de ros in politica.(?????)
Mircea Lucescu…a ramas in fotbal si a facut in continuare performanta la cel mai inalt nivel,dar noua asa zisilor suporteri,voua presei nu va place asta…asta nu aduce rating si-atunci mai bine marsati pe scandaluri,schimbari de antrenori si alte multe can-can-uri care intradevar din pacate …vand.
Dar presa e oglinda perfecta a societatii in care traim,oricum ma asteptam mai mult de la dvs domnule Tolontan,la o analiza mai pertinenta exclusiv legata de fenomen,ma asteptam la adevar si pentru asta am si eu cateva intrebari:
Cine a construit Steaua ’86 ?
Cine a construit asa zisa Generatie de aur?
Cine a dus la falimentarea fotbalului romanesc si de cand a inceput de fapt fenomenul?
ipocritilor… • 9 septembrie 2010, 9:40
…poate vreunul din voi sa jure ca nu ar fi procedat idem intr-o atare situatie? macar unul…dar sa-si gireze sufletul cand o face…? ipocritilor! e vorba despre fiul sau…orice om cu un gram de neuron si pic de suflet proceda la fel…se lua in piept cu lumea intreaga, cu viata si cu divinitatea…e logic….e datoria parintelui (e subiectivism justificat). dincolo de asta nu mai conteaza dreptatea sau coerenta lucrurilor…asta e esenta!
israelian • 9 septembrie 2010, 9:56
Tata Tolontane, lasa-i pe toti in gura lumii si ocupa-te intens si repede in a-l aduce URGENT la tricolori pe DAN PETRESCU , daca vrei sa te bucuri in seara de 9 oct. si in articolul din 10 oct. sa poti scrie ca FRF a facut o rocada INTELIGENTA.Altfel ,vei plange cu pixul in mana si vei reciti trandurile mele….trage tare acum ca sa te bucuri luna viitoare.
Sculer matriteru’ • 9 septembrie 2010, 10:11
Firesc ca nea Mircea centratorul pentru Dudu Georgescu este un antrenor cu rezultate.mai problematic este sprijinul pentru prunc care are si el o semifinala deci un bun inceput.nimeni nu spune ca nu avem un fotbal care sa ne permita pretentii de mare echipa.Nu exista domeniu in care sa fim buni deci nici fotbalul nu are fata de concurent in lume.Se tot da cu generatia de aur.Da, a fost cu un amendament cand noi o a veam de aur bulgarii o aveau de bronz la mondiale in ’94.Nu inteleg de ce ne credem mai buni ca Belarusul sau macedonia sau Feroe.Conglomeratul Sandu Mitica Gigi Adrian Marian George and company nu vor conduce decat ghidusii fiscale nu fabrici de fotbal si fotbalisti.deci Razvanelul poate si-a pus o palarie cam mare dar nici contextul nu-i este favorabil si nici nu va fi in urmatorii doua trei sute de ani.Poate vreo balcaniada dar fara bulgari sau sarbi ca ne sparg.
cris • 9 septembrie 2010, 10:16
Pai se stie ca shaktar joaca mult mai bine decat barcelona, ca nationala romaniei evolueaza excelent, dar are ghinion si e furata de arbitri, plus ca niciun antrenor roman nu se poate compara cu il luce. nici macar covacs, care a antrenat nationala frantei si a castigat doua cupe ale campionilor cu ajax.
Cătălin Tolontan • 9 septembrie 2010, 10:16
shmeny : asa e, ai dreptate, a vorbit tatal, nu neaparat antrenorul
levi • 9 septembrie 2010, 10:19
Draga Tolo, M.Lucescu a fost „dur” cu cei doi(in special Iordanescu), ptr ca in primul ei ar fi trebuit sa fie obiectivi, avind atita experienta in spate ! Iordanescu a fost in aceeasi situatie in al doilea mandat-ba mai avea si un D.Munteanu sau altii,peste valoarea celor de azi- si a esuat lamentabil (1-1 la Armenia), sfirsind prin a-si pupa cruciulitele, ca un caraghios !!! Uitam prea repede ! Jenei, nici macar n-a incercat ! La urma urmei, este departe de adevar ce a spus M.Lucescu ? Oare de ce unii sint „foarte mari” antrenori doar in tara si doar Steaua ’86-90 / Nationala ’90-2000 ????