miercuri, 9 iunie 2010, 1:23
Investigaţie de Mirela Neag, Radu Bichiş, Cătălin Tolontan
Peste 100 de deputaţi au semnat ieri cererea înfiinţării Comisiei de Anchetă în dosarul patinoarului de la Braşov
Cazul a căpătat amploare după ce Gazeta a arătat că a fost de trei ori mai scump decît cel din Ungaria.
De luni de zile, primarul George Scripcaru ţine secrete documentele. I le-a solicitat presa locală. Inutil. Apoi a scris Jurnalul Naţional. Nimic. A început şi Gazeta o investigaţie. Tăcere. Gazeta a trimis o cerere şi către ministerul condus de Elena Udrea. O amînare.
Documentele mai întîrzie
„Datorită complexităţii cererii dumneavoastră răspunsul se prelungeşte. Veţi primi răspunsul în termen legal de pînă la 30 de zile”. Aşa sună mesajul Companiei Naţionale de Investiţii către Gazeta Sporturilor.
De fapt, ziarul nu a pus o întrebare, ci a solicitat toate documentele, contractele şi procesele verbale de recepţie ale patinoarului de la Braşov, investiţie care a costat aproximativ 11 milioane de euro, TVA inclus, conform declaraţiilor oficialilor, neconfirmate pînă azi cu acte.
Asta se întîmpla acum două zile. Între timp, lucrurile s-au schimbat.
Precedentul Ridzi
Ieri, la propunerea PNL, mai bine de 100 de deputaţi din opoziţie au cerut înfiinţarea unei comisii de anchetă. Mai e nevoie de votul Biroului Permanent şi comisia poate începe.
Avantajul legal al unei astfel de anchete este acela că poate avea rapid documentele şi poate face audieri nu doar ale funcţionarilor publici, ci şi ale firmelor private. Aşa s-a întîmplat în cazul Ridzi.
Răspunsul aşteptat
Povestea patinoarului de la Braşov a început pe hîrtie în 2007. În 2008, primarul PD-L a semnat contractul cu MBS Group, firma consilierului PD-L de Turda, Gabriel Silagyi.
În 2009, investiţia a fost preluată de CNI, companie de stat din Ministerul Dezvoltării condusă de Emil Sabo, cel care se recomanda drept „descoperirea lui Vasile Blaga”.
Patinoarul a fost finalizat în 2010 şi inaugurat de primarul Scripcaru, de Vasile Blaga, fost ministru, şi de Elena Udrea, actual ministru.
Iniţiativa de ieri a celor peste 100 de deputaţi poate da răspunsul nu doar la investigaţia ziarului, ci şi la surprinzătorul schimb de replici:
Elena Udrea: „M-am îngrozit cînd am văzut ce jaf am găsit la minister”
Vasile Blaga: „Nu a fost nici un jaf”.
Emil Sabo
– 34 ani;
– numit de Vasile Blaga director CNI în perioada 1 ianuarie 2009-1 februarie 2010;
– experienţă în domeniul privat în domeniile telecomunicaţii şi industrie;
– cercetat de DNA
– în prezent, director al companiei CFR SA, numit de către ministrul Radu Berceanu;
Gabriel Silagyi
– 36 de ani;
– consilier PD-L Turda;
– acţionar majoritar la MBS Group şi Vest Sport;
– sotia lucreaza in Ministerul Dezvoltarii
– cele două firme au cîştigat în perioada iulie 2009-februarie 2010, din institutiile Ministeruilui Dezvoltarii, contracte cu statul în valoare totală de 71 milioane euro (patinoare de plastic, patinoarul olimpic de la Braşov, reabilitări de drumuri, bazine de nataţie);
Cum a evoluat licitaţia pentru patinoarul de la Braşov
5 octombrie 2007 – Primăria Braşov organizează licitaţie deschisă pentru „un patinoar acoperit” în valoare de 3,7 milioane de euro
7 august 2008 – după o licitaţie la care a participat doar MBS Group, contractul e atribuit pentru suma de 6 milioane euro
mai 2009 – suma realizării patinoarului creşte la 8,6 milioane de euro
noiembrie 2009 – după preluare, CNI adaugă 6 milioane euro
Tata Glontzu’ • 9 iunie 2010, 2:45
Parlamentarii astia ar fi trebuit sa ceara demult comisii de ancheta pentru milioane de alte infractiuni comise in ultimii 20 de ani de diferite specimene apartinand mai mult, mai putin sau deloc mlastinii politice. Si de aceasta data nu va fi condamnat nimeni. Se vor urma pasii normali adica mult tam-tam, declaratii, intrebari, titluri in presa apoi dupa risipirea fumului viata isi va vedea de cursul ei si „baietii din partid” de furturile lor. Nimeni nu e vinovat, nu exista corupti decat in inchipuirea unora, iar daca totusi prin absurd a fost vreun greucean deranjat si cere sange atunci gasim repede un tap ispasitor, ii dam o condamnare acolo de cateva zile dar cu suspendare ca e bolnav si nu suporta spatiile inchise. Ziaristii vor descoperi dupa un timp alt smen, mai baban, in alta parte a tarii, iar articole, iar dezvaluiri, iar anchete, iar fum, iar nu e nimeni de vina. Dupa un timp, poolimea se va prezenta iar la urne, si tot asa iar o luam de la capat, vremea trece, noi imbatranim, copiii cresc, vin altii in locul astora de fura acum, mai scoliti, mai isteti, cu alte pretentii si obiceiuri, si …fiindca orice postare are si un sfarsit, va intreb : chiar nu v-ati saturat de soarta care va asteapta ? ce-i de facut ? nimic, in spatiul balcanic; multumim oricum d-le Tolontan pt articole si tenacitate
cezar petrescu • 9 iunie 2010, 3:13
Un lucru se va intampla cu certitudine,acel Emil Szabo este doar o marioneta,Tolo,tine minte aceste cuvinte…in maxim 4 ani,CFR-ul va fi scos la licitatie pentru a fi preluat de o mare companie privata din strainatate.Berceanu de aceea foloseste aceeasi marioneta ca si Blaga…pentru a face japca…interesele sunt prea mari.Tu faci valuri,fa-le in continuare pentru ca…poti macar sa franezi aceasta magarie…Astept vesti noi.
zodrak • 9 iunie 2010, 6:25
****** Scripcaru asta. Cu diferenta de bani repara stadionul Tineretului si il alegeam primar pe viata la Brasov. Oricum de departe este cel mai meserias primar din tara.Ce a facut in Brasov nu a facut nimeni in tara.Brasovul are cele mai bune strazi, avem parcuri,locuri de parcare (cu plata) centura ocolitoare.Un rol important in dezvoltarea orasului il are si Cancescu, treb sa recunosc.
la puscarie cu blaga si berceanu • 9 iunie 2010, 7:57
acest hot blaga si berceanu pai indivizii acestea doi locul lor este in puscarie pt ca fura pe capete. pana cand vom tolera mizeriile acestor oameni? la puscarie cu ei cu toti pdlistii la puscarie.
ervfr • 9 iunie 2010, 8:11
Imi pare rau ca trebuie sa intreb. Dar ce s-a intamplat in cazul Ridzi?? A raspuns cineva penal pentru faptele aratate? A fost demisa din functiade ministru. Credeti ca o intereseaza? Oricum a fost marioneta. In acest caz ce se va intampla? Va spun eu nimik. La un moment dat se va musamaliza. Portocaliu peste tot, fimele lor peste tot, de sus citire….
ziarist de investigatie???? • 9 iunie 2010, 8:29
Tolo, ai reusit sa ne bagi in ceata. Tocmai cand asteptam cu infrigurare sa faci tu dezvaluiri despre cum s-au cheltuit cele 12 milioane de euro, in conditiile in care apar in presa date oficiale cum ca a costat 9,1 milioane, acum ne aburesti cu 14,6 milioane. Ce fel de ziaristi sunteti daca asta se cheama la voi investigatie? A fost macar unul dintre voi la cele doua patinoare? Iar la cel de la unguri era bine sa mergeti prin 1985, cand era deja construit mai mult de jumatate din el!!!!!!!!!! Temerea mare este ca daca mai dureaza mult investigatia e posibil sa sustineti (ca investigatori ce sunteti) ca patinoarul din Brasov ar fi costat 20 milioane euro… din banii nostri….Tare de tot.
RB • 9 iunie 2010, 8:31
Felicitari pentru mobilizarea parlamentarilor!
1
D-le Totontan, ati transmis sesizarea referitoare la patinoarul din Brasov catre presedinte, asa cum vi s-a solicitat?
2
Ar fi extraordinar daca ati scrie un articol in care sa faceti diferenta intre necesitatea construirii unui PATINOAR si JAFUL PE BANI PUBLICI!!!
Patinajul are practicanti si admiratori care sint frustrati de aceasta campanie, desi va dau dreptate 100%.
3
un patinoar este un element necesar pentru o comunitate evoluata – creste calitatea vietii, ofera posibilitatea practicarii unui sport de iarna in oras, ofera oportunitatea organizarii de spectacole, ofera oportunitatea organizarii de competitii europene si internationale de patinaj artistic care ar putea aduce publicitate Romaniei mai mare decat o campanie publicitara de 4 milioane de euro.
4
locuiesc in Bucuresti! Cum ii pot explica copilului meu care face patinaj de la 3 ani ca nu va avea sansa sa aibe patinoar in Bucuresti pentru ca „un grup de conducatori” au cheltuit banii pt patinoarul din Bucuresti(si inca un oras) la Brasov?
Pentru de dimineață | aghiuţă • 9 iunie 2010, 8:50
[…] Gazeta Sporturilor merge înainte cu ancheta referitoare la scumpetea de patinoar de la Brașov. […]
Eu • 9 iunie 2010, 8:54
CINEVA SPUNEA ODATA CA DACA VREI SA MUSAMALIZEZI CEVA FACI O COMISIE PARLAMENTARA. SI A AVUT DREPTATE …. DIN COMISIIAU FOST NICI UNA NU SI-A FINALIZAT CUM TREBUIE TREABA. DIN PACATE TRAIM INTR-UN STAT ANARHICO-PARLAMENTAR(ANARHIE PARLAMENTARA).
Cătălin Tolontan • 9 iunie 2010, 8:56
ziarist de investigatie???? : mai bine dati voi, adik cei pe care-i aperi, documentele decit sa ironizati cifrele vehciulate inclusiv de scripcaru si cni 🙂 scripcaru „30% bani de la primarie, 70% bani de la cini”. cni: „10% bani de la primarie, 90% bani de la cni”. Puneti-va de acord 🙂 Stai linistit, cifrele reale vor iesi la iveala si sint mai mari, intr-adevar
paul.o • 9 iunie 2010, 9:25
Ceva nu este in regula in toata ancheta dvs.Constat mai sus la „ziarist de investigatzie@ ca la unguri patinuarul era in constructzie prin 1985.
In acest caz, compararea pretzurilor nu are nici o valoare. In alta ordine de idei, ca sistem de constructzie, sigurantza ,se pot compara cele doua patinoare sau cel de la unguri se prabuseste la primul vant mai sanatos.Insa,cel mai mult ma pune pe ganduri intrebarea : cum este posibil ca la licitatzie sa participe doar o singura firma ??? De ce nu au participat- de exemplu – cei care l-au facut pe cel din Ungaria ???
ne meritam soarta • 9 iunie 2010, 9:41
Cum nevoia sa nu fie decifit bugetar??? Cu asemenea gauri, mi e mila de parintii mei care sunt pensionari, de cei care lucreaza in administratia de stat, mi e mila de noi toti!!!
Din pacate inca in Romania, nu se cunoaste ce inseamna cuvantul atitudine!!!! Se va fura atata timp cat noi nu vom face nimic! Ei fura si noi platim!!!!
Domnule Tolontan si domnilor jurnalisti care va ocupati de anchete, sincer va spun, ca nu ne incalzesc cu absolut nimic descoperirile dvs, pentru ca efectul este nul (de 21 de ani nici o condamnare la nivel de politic, asta spune ceva, cu toate ca dovezile sunt prezentate zilnic de DVS)! Apa trece, pietrele raman!
Va propun abordarea unor subiecte pe tema ecologiei, sunt mult mai benefice pentru TARA! Speram ca aerul sa fie mai proaspat si mai curat, ca pungasii nu o sa dispara, asta e cert!
Cu respect
Ancheta de tip „mascarada” • 9 iunie 2010, 10:15
Patinoarul de 4 meleoane de euro, uitand sa spui ca ala nu-i de competitie, ci de agrement;
Cătălin Tolontan • 9 iunie 2010, 10:50
Ancheta de tip „mascarada” : domnule scripcaru, nu va ascundeti sub un nick name 🙂 patinoarul din ungaria are omologare sportiva la cel mai inalt nivel. exact la aceeasi omologare va aplica si cel de la brasov. la miskloc s-au inclusiv Campionatele Mondiale de Tineret. Dupa cum v-am spus si in direct la tv, ati intrat intr-o zona periculoasa si discutati cu o redactie care asta face de decenii: sport
Bv • 9 iunie 2010, 11:03
Daca nu ai avut acces la documente,cum poti face astfel de afirmatii ?Pe ce te bazezi,cand spui ca :Patinoarul de la Brasov,este de 3 ori mai scump ?Nu sunte-ti consecventi cu ce afirmati !Ce a aratat Gazeta pana la urma ?
Cătălin Tolontan • 9 iunie 2010, 11:36
bv: pe datele publice din seap in Romania si pe documentele din Ungaria.
gunti • 9 iunie 2010, 11:52
Domnule Scripcaru cind iesiti pe strada prin Brasov ar trebui sa stati cu capul in pamint si sa va crape obrazul de rusine nu sa aveti tupeul sa raspundeti la tilharia care ati facuto, ptr. ca sunteti doar niste tilhari, adevarat ,imbracati in costume elegante , curatei , dar doar niste tilhari nenorociti. .Mergeti la spitalul judetean brasov sau la spitalul de boli infectioase sau la scoala generala nr. 30 sau etc.etc. unde vreti si vedeti ce se putea face in Brasov de diferenta de atatea milioane de euro.Dar stati linistiti voi sau copii vostrii o sa va luati medicamente de ei, puteti fi sigur.Americanii au un proverb care in timp o sa vedeti ca e adevarat pepielea voastra : „What goes around, comes around” Cu stima un brasovean.
gabrielvaleriu • 9 iunie 2010, 11:59
„Sistemul ticalosit” scoate ghearele, Tolo. Si in online, dupa cum se vede.
In anii 90 circula sintagma „oameni de bine” care continea in ea pe toti acei favorizati de statul construit stramb, dupa chipul si asemanarea puterii de atunci.
Din 2004 s-a trecut la faza pe sisteme, cel ticalosit batand de departe toate recordurile de audienta. Si de flagel. Minutios programat chiar de catre cei care-l dezvaluiau, chipurile.
In fapt suntem martorii criminalitatii financiare si economice, cu cam aceiasi actori imbatraniti in rele si upgradata cu cadre tinere si de nadejde. Ca doar nu era sa lasam sa moara singurul sistem dovedit viabil in RO, acela al furtului legal, nerusinat si criminal.
Cătălin Tolontan • 9 iunie 2010, 12:02
gabrielvaleriu: asa e, reactioneaza pentru ca sint speriati. Dc cazul va ajunge la Comisia Parlamentara de Ancheta atunci se va vedea cit de mult a fost acolo batjocorit banul public
gunti: si americanii mai au o vorba: „Don’t tread on me!” 🙂 Macara asta putem, sa nu-i lasam sa ne calce in picioare
S777 • 9 iunie 2010, 12:28
Cum s-a facut patinuarul din Brasov? Simplu:
Primaria organizeaza licitatia. Valoarea reala este pe undeva la maxim 4,6 milioane euro. Vine Udrea si ii zice primarului: „Patinoarul te va costa 12 milioane! Nu ai cum sa il faci cu 4,6 milioane! Ai grija cum imi trimiti 6 milioane inapoi si cu 6 te descurci sa il faci!” Saru-mana si la revedere!
Mihai • 9 iunie 2010, 12:42
daca e comisie ca in cazul Ridzi mai bine o lasa asa.
Geo • 9 iunie 2010, 13:18
Nu va mai mirati atat…..daca au reusit sa ingroape nuj cate miliarde de euro intr-un an, primiti de la Banca Moldiala si de la U.E. si mai stiu eu ce fonduri, 8-10 milioane in plus pusi la Patinoar e ca un pranz la restaurant….asa fac toti, din pacate, si noi studentii terminam o facultate si ce facem…privim la jafurile si talhariile lor!!!!Imi pare rau de noi oamenii fara „functii„….abia astept sa vad ce va face Comisia de TALHARI care va investiga cazul….si in final: Domnule primar Scripcaru nu va este teama ca cineva o sa zica „ajunge„????
Radu • 9 iunie 2010, 14:02
degeaba ne agitam…oricum nu e nimeni vinovat si vor aparea acte care vor dovedi ca este pretul corect datorita „instalatiilor moderne”
vezi cazul Loganurilor de 65 000 de euro sau cat erau.
cioco • 9 iunie 2010, 15:19
-in satul natal a lu’ Blaga se ridica ditamai sala de sport–>dpmdv fara nici o utilitate..la naiba cu criza asta!!! :)Se va numi Sala de veci..ca e doar din pensiile taiate
sorin • 9 iunie 2010, 15:27
Ce atatea comisii parlamentare care nu fac nimic si pe de alta parte nu sunt competente sa faca cercetari????Parlamentarii nu stiu ca la un asemenea prejudiciu si fiind vorba de fapte de coruptie este competent DNA-ul?Deci concluzie:plangere la DNA care, dupa cele publicate in mass-media, trebuia sa se fi sesizat deja din oficiu!!!!
alin • 9 iunie 2010, 16:16
Ar fi cazul sa se descopere hotii ,si pe viitor sa se evite astfel de manevre politice pe spinarea populatiei tarii Romaniei…ar fi cazul ca cei care si-au introdus fraudulos banii in buzunarele proprii sa fie trasi la raspundere ca pe viitor altii care vor avea tendinte furacioase sa se gandeasca de 10 ori inainte sa dea dea lovitura…cred si sunt convins ca in cazul patinoarului de la Brasov multa lume s-a imbogatit de pe urma lui…si ajung sa se plimbe prin masini scumpe de peste 100.000 de euro adica o suma pe care un roman obisnuit nu o poate face intr-o viata intreaga…ajunge***
ioan • 9 iunie 2010, 21:11
se strange latul! bravo gsp, sunteti adevarati sportivi!
patraulea • 9 iunie 2010, 22:44
Am vazut reportajul de pe b1 tv cu comparatia dintre patinoarul de la Brasov si cel de la Miskol(nu-mi aduc aminte exact numele localitatii).Pentru o persoana care nu face politica (subsemnatul) se pare ca adevarul despre patinoarul de la Brasov este undeva pe la mijloc- in functie de ce reportaj urmaresti si de pe ce canal.
patraulea • 9 iunie 2010, 22:47
am o intrebare la dumneavoastra (nu e nevoie sa publicati comentariul): exista cineva in Romania care nu fura? NU e o intrebare retorica este una reala. Eu din toti cunoscutii mei nu am nici o persoana care sa nu traga statul in piept cu ceva.
adyy31 • 10 iunie 2010, 0:14
acum cateva minute, am vazut(e drept) pe b1tv, un reportaj despre patinoarul de la brasov. sincer, dk este adevarat, tolontane, esti ca si ceilalti, doar un instigator. pt ca asa se numesc cei care intr-o relatare despre un fapt, nu mentioneaza decat ceea ce-i convine, pt a creea o anumita impresie.
astept de la tine, in caz ca ai dreptate, o replica la reportajul celor de la b1tv. pt ca sincer, dk ei au dreptate, atunci tu ai mintit(omis) mute lucruri. este adevarat de ex ca patinoarul ungurilor era deja construit si doar a fost ‘modernizat’ si marit? adica nu a fost luat de la zero???? pai atunci cum poti sa-l compari cu cel din brasov, care a fost luat de la zero. trebuia macar, in sinceritatea ta, atunci cand ai relatat despre aceasta investigatie si comparatie, trebuia sa nu omiti aceasta diferenta, faptul ca la brasov s-a construit un patinoar de la zero si la unguri era deja ceva existent. si sa nu vii sa-mi spui ca si in brasov exista ceva inainte, ca sunt brasovean, am trait si traiesc chiar in cartierul tractorul, cel in care s-a construit patinoarul si destin poze cu parcul tractorul inainte de constructie. am vrut sa fac aceasta remarca pt ca sa fiu sigur ca nu mai vii cu o alta minciuna.
in reportajul de la b1tv, s-au mai facut si numeroase alte diferente si niciuna dintre ele nu au fost mentinoate de tine, desi trebuia.pt ca nu poti sa compari costul unui kilogram de mere dintr-o piata cu cel al unui kilogram de usturoi, dintr-o alta piata si sa incerci sa insinuezi ca nu stiu care piata este mai ieftina. corect?
trebuie asadar atunci cand faci o comparatie, sa mentionezi si aceste ‘amanunte nesemnificative’, adica aceste diferente care este drept nu ar conveni concluziei pe care tu incercai sa o tragi.
asadar, nu ai folosit corect metoda inductiei matematice.
din motive de fair-play, sper sa fie publicat acest comentariu al meu(asta pt ca tot esti un om (si)din lumea sportului).
tudor duma • 10 iunie 2010, 8:45
tolo: spre deosebire de tine sunt altii care fac o comparatie pertinenta intre doua patinoare. de vazut si imagini cu aceste doua patinoare :http://vodpod.com/watch/3799504-adevarul-despre-patinoarul-de-la-brasov-www-e-calarasi-net?u=calarasi&c=emisiuni
sper sa publici acest coment……….daca nu-ti este interzis …cumva…de catre cineva….
aici se poate vedea diferenta…de care tu nu pomenesti nimic si chiar induci in eroare . daca erai corect asa ceva trebuia sa faci. era aproape sa cred ca tot ceea ce faci este real….dar se pare ca nu e asa…
Cătălin Tolontan • 10 iunie 2010, 8:55
adyy31: noi nu facem contranchete si nici nu polemizam cu alti jurnalisti. Fiecare isi face treaba. Sint extrem de curios cum veti reactiona cu totii in momentul in care documentele vor deveni publice si se va vedea adevarul. Cit despre investitia de la Brasov, dincolo de atribuirea catre un client PD-L si de costuri, unde va veni si vremea investigatiilor DNA, imi puteti raspunde la o intrebare simpla: de ce si-a permis primarul Scripcaru sa faca un patinoar atit de scump de vreme ce NIMENI nu i-a cerut asa ceva? Chestia cu festivalul Tineretului s-a detonat deja: nimeni nu cere un patinoar altfel decit omologat international, adica exact cum e in Ungaria, cu acelasi numar de locuri. De ce? Daca ar fi vrut sa faca piramida lui Keops si ar fi insailat o explicatie legala putea sa o faca? 🙂 Noi vom continua investigatia si vorbim cind vor aparea contractele. Atunci veti avea mari suprize. In cazul in care sinteti implicat am o veste proasta: e groasa!
Cătălin Tolontan • 10 iunie 2010, 10:22
tudor duma: acesta este link-ul pe care cred ca ai vrut sa-l dai. E foarte bine ca oamenii sa-l vada.
http://vodpod.com/watch/3799504-adevarul-despre-patinoarul-de-la-brasov-www-e-calarasi-net
tu contrapui unei anchete jurnalistice unui film cu ton publicitar? tare logica! 🙂
victor L • 10 iunie 2010, 10:42
Dle Tolontan,
explicatia asta („tu contrapui unei anchete jurnalistice un film publicitar?”), chiar ca are logica beton.
De aceiasi maniera pot minti (pardon, denatura realitatea), atit achetele jurnalistice, cit si filmele publicitare.
Dar pentru ca ati devenit cam taliban in afirmatii, dau crezare celor spuse in link-ul pe care l-ati dat.
Scuze.
Cătălin Tolontan • 10 iunie 2010, 10:52
victor l: imi pare rau, dar nu aveti dreptate. E o chestiune de ABC. Diferenta dintre un produs jurnalistic si un film precum acela pe care l-ati vazut e dinferenta dintre doua produse de pe piete diferite. O investigatie se face de catre profesionisti care discern si prezinta informatia, un film ca acela, cu tonul lui de anii ’50, e cu totul altceva. Pare realizat de primaria brasov, dar vom afla cine l-a facut si cine l-a platit.
victor L • 10 iunie 2010, 10:59
Dle Tolontan,
multumesc pentru explicatii, doar ca viata mi-a dovedit ca minciuna nu are nici religie si nici profesie.
Cătălin Tolontan • 10 iunie 2010, 11:08
victor L: tocmai de aceea continuam investigatia si dvs veti trage concluziile la final
Mumulea • 10 iunie 2010, 11:26
Dle Tolontan, ignorand tonul propagandistic si inchizitorial al filmului publicitar, prezinta acesta vreo cifra falsa?
zizicu • 10 iunie 2010, 11:32
Publicitar sau nu, filmuletul face o afirmatie clara: patinoarul de la Brasov s-a facut de la 0, cel din Ungaria a fost doar extins.
E adevarat? Daca da, atunci aveti o problema, nu cred ca ati procedat corect facand de ceva vreme in permanenta comparatia intre cel 2 patinoare.
Si legat de comisia parlamentara: consider ca infiintarea (inca ) unei astfel de comisii e o mare abureala. Cea din cazul Ridzi de ex. nu a reusit decat sa gaseasca incadrari juridice aberate, altele decat cele facute de DNA (care e pana la urma institutia ablitata sa le faca).
In rest, doar prilej de lupta politica.
De baza ramane DNA-ul, si cred ca pe aia o astfel de comisie mai mult ii incurca.
Idee e sa ajungem la situatia in care DNA-ul isi face treaba independent de partea politica, fie ca e vorba de Parlament, partide ( de la putere sau din opozitie) sau alta forma de organizare.
Cătălin Tolontan • 10 iunie 2010, 11:41
mumulea: da, evident, filmul e o strutocamila de negasit nicaieri ca model in comunicarea europeana. El amesteca opinia cu informatia si cifrele reale cu cele false
George • 10 iunie 2010, 12:09
Cuvinte simpte si la obiect…e adevarat ca in cazul patinuarului din Ungaria s-a facut doar o extindere de 2700 mp cu 4mil euro? Un raspuns simplu va rog..
P.S nu sunt nici primarul Brasovului nici consilieru respectiv care a castigat licitatia.Multumesc
daniel • 10 iunie 2010, 12:29
Domnule Tolontan,
Ati cam dat-o in bara de data asta. Filmul este un exemplu de jurnalism documentat cum nu se mai prea face pe la noi. Desi eram de partea Dvs., de data asta m-ati pierdut ca cititor. Nu mai aveti credibilitate. Imi pare rau.
petre stelistu • 11 iunie 2010, 0:14
Chiar daca patinoarul din Ungaria era din „85 sa stiti ca diferenta este prea mare.Oricum nu cred ca acel patinoar vechi putea fi omologat,asa ca trebuia sa se faca multe rectificari.Totusi,nu cred ca ne trebuia cel mai scump patinoar din Europa,mai ales in aceste vremuri,cand nu avem ce da mancare pensionarilor si copiilor.Nu mai spun de hotiile facute cu patinoarele artificiale,mai ales in unele comune.Majoritatea tinerilor de la tara sunt plecati peste hotare si nu cred ca sunt de mare folos.Am crezut in Pd-l,dar acum mi-am schimbat total parerea despre ei.Sunt niste hotomani,precum MATUSA TAMARA,a ***** A.NASTASE.
Florin • 11 iunie 2010, 10:42
Cred ca va fi dificil pt opinia publica sa inteleaga cum s-a furat. Trebe intelese mai intai niste notiuni teoretice (descompunerea investitiei, art de deviz, indicator de norme de deviz, incadrarea in indicatoare a articolelor de lucrare, antemasuratoare, norma compusa, bil de cantitati, studiu de fezabilitate, caiet de sarcini, deviz general, proiect tehnic, deviz pe obiect, categ de lucrari, prevederi legislative referitoare la raspunderi investitor-proiectant-executant, cartea tehnica a constructiei, NCS (nota comanda suplimentara), NR (nota renuntare), caiet de atasamente, situatie de plata, grafic calendaristic Gantt/PERT, etc). Apoi trebe citita cu atentie si creionul in mana legislatia referitoare la achizitii publice, finante publice, constructii (nu si normativele). Si abia apoi, dupa stapanirea notiunilor, sa urmeze aplicatia, adica patinoarul din Brasov. Altfel discutati discutii ca aseara cu Radu Moraru.
Suzie • 16 iunie 2010, 14:49
Va admir pentru ceea ce faceti. aveti mult curaj. Sper din tot sufletul ca investigatiile dvs. sa contiune. Poate ca multi vor intreba la ce folosesc daca una ca Ridzi a scapat atat de usor. Eu insa vad mai departe si cred ca daca si alti ziaristi v-ar urma exemplul s-ar schimba ceva. Noi, oamenii de rand avem nevoie de ziaristi demni de incredere. Din pacate sunt atat de putini, sau poate ar trebui sa spun din fericire exista oameni ca dvs.