Italianul şi ploaia

Ploua, îşi aminteşte Porumboiu. „Şi italianul stătea, domne, sub picături şi s-a udat şi a continuat să stea aşa vreme de 90 de minute”, spune el. Patronul lui FC Vaslui se referă la meciul Poli Timişoara – CFR 1-1 şi la mai mult de atît.

joi, 22 aprilie 2010, 11:35

Ploua, îşi aminteşte Porumboiu. „Şi italianul stătea, domne, sub picături şi s-a udat şi a continuat să stea aşa vreme de 90 de minute”, spune el. Patronul lui FC Vaslui se referă la meciul Poli Timişoara – CFR 1-1 şi la mai mult de atît.

„M-a impresionat Mandorlini! Unii vor spune că e un amănunt, dar din aceste amănunte puse cu atenţie cap la cap se face o echipă. Antrenorul CFR-ului a ieşit de pe bancă în minutul 1 şi a stat, ca şi jucătorii săi, sub ploaie. Se consuma, trăia, striga, privea. A rămas mereu concentrat, în afara copertinei. Văzîndu-l aşa, la fel ca ei, normal că i-au respectat la milimetru indicaţiile tactice”. Porumboiu întreabă: „Există vreun antrenor român care să fi făcut acelaşi lucru?”. Şi răspunde tot el: „Dacă da, îmi cer scuze în faţa tuturor antrenorilor noştri!”.

În tradiţia legiunilor romane, marii împăraţi dormeau, mîncau şi luptau împreună cu trupele pe timpul campaniei. Aşa erau crescuţi de mici şi, cînd a ajuns în Dacia, Traian n-a făcut excepţie, impresionîndu-şi camarazii.

O trimitere istorică exagerată, ia mai băgaţi un mail, măi flăcăi, hăi-hăăăi! O scurtăm şi încheiem cu Porumboiu: „Dacă cei de la CFR nu îl aduceau pe Madorlini antrenor, intrau şi ei în roata noastră românească şi nu mai ieşeau campioni!”. Patronul Vasluiului s-a răcorit. „Hai c-a început ploaia. E bine pentru recoltă!”.

Comentarii (35)Adaugă comentariu

clujeanul din Atlanta  •  23 aprilie 2010, 0:56

Frumos articol. Tolontan cu doua clase peste toti ziaristii sportivi din Romania.De ce nu faci si o emisiune TV?

plescoianul  •  23 aprilie 2010, 1:53

mai toaata istoria am citit-o, dar nu ai dreptate. poate. doar istoria stie, sau insusi traian. „În tradiţia legiunilor romane, marii împăraţi dormeau, mîncau şi luptau împreună cu trupele pe timpul campaniei. Aşa erau crescuţi de mici şi, cînd a ajuns în Dacia, Traian n-a făcut excepţie, impresionîndu-şi camarazii.” asta conform cui? ca istoria spune ca politica era la mare pret atunci. si automat marii razboinicii. 😀 ca si traian. spartacus, serialul, poate inseala… dar macara 2 la suta daca e adevarat, avem o problema. stiu… nu ai spus-o tu, porumboiu, dar esteun comentariu care genereaza un material. asta inseamna ca acelasi lucru il gandesti si tu, alfel trecea neobservat. daca ai nostrii stau cuminti, ca si in angkia-nu e bine, daca se agita(ca in romania) deh italian acum-nu e bine, atunci? e mai buna presa noastra? nu!

fotbalfan  •  23 aprilie 2010, 6:31

pe mine m-a impresionat la golul dat lui dinamo,in cupa cand s-a bucurat facand „avioane”(i-am vazut si pe dinamovisti bucurandu-se la golul lor;cu tot respectul pt ei, mandorlini le-a dat clasa si aici).
Imaginea sugestiva a lui Mandorlini la timisoara a fost stand in „piticot” la mrginea terenului, in ploaie si cu o parte dintr-un caiet itindu-se din buzunarul lui. caiet/carnet pe care se vedeau scheme tactice. cu siguranta nu este perfect si mai are de invatat putin fotbalul romanesc insa este un tip care merita respectul nostru!
P.S: campionatul inca se joaca! hai CFR!

ROMANESCU  •  23 aprilie 2010, 6:53

Da! Cred ca este marele castig al CFR-ului ! Andrea Mandorlini. Mi-l amintesc din echipa Interului de la sfarsitul anilor „80,cand ma tachinam cu un bun prieten (mare fan AC MILAN). Atunci colabora bine cu Mathias Brehme,avandu-i co-echipier si pe Lottar Matheus si Jurgen Klinsman.Ei,eu cred ca mentalitatea ,comportamentul si mare parte a educatiei si-a insusit-o de la mentorul sau:Giovanni Trappattoni. De multe ori m-am surprins asemanandu-i.Ce a realizat ? Uitati-va cum se imbratiseaza CFR-isti la orice gol. A facut „unitate de echipa”, acea „centuria romana” ,iar el este „centurionul”,daca imi permiteti sa completez „alegoria istorica”,ceea ce duce la victorii viitoare.
Ma bucura mult articolul, decenta lui ,dar mai mult ma bucura observatiile Dlui. Porumboiu . Prin asta a dovedit respect pentru adversar ;” respecta-ti adversarul ,pentru a te respecta pe tine insuti!” Dle Porumboiu ,aveti si respectul meu !
Si sa stiti,dle Tolontan ,dle Porumboiu ca sunt si antrenori romani care fac acelasi lucru. Uitati-va la Andone !

rsn  •  23 aprilie 2010, 7:02

clujeanul zice bine: pe cand o emisiune cu tine moderator sau invitat permanent ? fotbal sau nu, sport sau nu ….

sven  •  23 aprilie 2010, 10:20

@plescoianu: iar tu mai baiete nicicum nu-ti convine, ca nu-i laie, ca nu-i balaie, ce tot cauti nod in papura? congorm cui? pa ti-a spus-o tolontan cat se poate de clar, CONFORM TRADITIEI… spune-mi de curiozitate, cum e viata ta? chiar reusesti sa te suporti?

gilos  •  23 aprilie 2010, 10:31

Mai invatam si noi cate ceva de la italieni, care nu degeaba au iesit de patru ori campini mondiali.
Pana la urma, italienii care au antrenat pe aici au facut lucruri bune.
Nu a avut dreptate Bergodi sa-l dea afara pe Becali din vestiar ?
A gresit Bonetti ca i-a spus lui Turcu ca este un pitic complexat care vorbeste aiurea si face scandal ?
Napoli a facut treaba la Craiova, Trombeta a batut Roma…
FORZA ITALIA !

Adrian  •  23 aprilie 2010, 10:47

nu mi se pare atat de „impresionant” ce a facut mandorlini. parca suntem putin cam prea umili , cand nu e cazul. italienii ne-au spurcat de cate ori au avut ocazia, francezii au inceput si eu. **

constantina  •  23 aprilie 2010, 11:28

daca mandrolini manca bataie nu mai comentaua toti asa;pe italian l-a ajutat si lotul formatiei ,practic cat 2 echipe.steua si dinamo ,urziceni nu au investit nimic;dan petrescu de aceea a plecat de la urziceni;iar jucatorii de la dinamo:zicu,bratu,adrian cristea mie mi ar fi rusine sa mai ies in pubic dupa cum joaca,dar cred ca actionarii de la dinamo lucreaza mana in mana cu fratii becalii de aceea aduc jucatori expirati

aciduzzu  •  23 aprilie 2010, 11:29

Tare si Porumboiu, nu-l credeam asa de inteligent incat sa observe si sa si aprecieze corect detaliile astea. Destul de rar asa ceva la un patron de club.

di  •  23 aprilie 2010, 13:50

chiar ma intrebam de ce nici un raspuns la multele comentarii dupa primul articol, in care a deranjat chestia cu 7-1. Elegant!

adi  •  23 aprilie 2010, 13:55

Frumos articol, ideea e buna si interesanta. Dar, pentru acel „7-1” nu pot sa te iert !

dan_tm  •  23 aprilie 2010, 14:29

Corect , un antrenor bun! As sublinia ca am vazut la el o decizie prin care s-a evidentiat ca e 100% conectat la meci. Prin minutul 80 fundasul dreapta al CFR-ului s-a accidentat , Mandorlini a facut schimarea imediat ! chiar inaite de a se repune mingea in joc (mingea era in out) . Sabau al nostru in schimb joaca ruleta sau baba oarba cu jucatorii ! cred ca mijlocasii si atacantii lui Poli au fost invartiti pe posturi ca fasolea in oala si in consecinta jocul nostru te lasa cu dureri de burta 🙂 . Felicitari lui Paskani pentru antrenor.

speedy  •  23 aprilie 2010, 14:44

plescoianul> mai studiaza, fratele meu. era la mare pret politica LA ROMA. Dar nici un imparat nu era luat in serios pana nu avea si o campanie militara victorioasa. Pana si Caligula, un las notoriu, a trebuit sa mimeze cateva. Iar in campanii, aveau conditii similare cu soldatii. fie si numai pt. faptul ca nu existau hoteluri de 5 stele prin provincii. si era un pic complicat sa-si care termele si vasele aurite cu ei :)…altfel, bucatarii si amantele si le luau – cei mai multi.
adi, di> 7-1 e interpretabil. Depinde ce numeri si ce consideri „favorizare”. pot foarte usor sa ajung nu la 7-1, ci la 10-1, si la fel de usor pot sa ajung la 1-7. E greu sa apreciezi obiectiv. iar cand tii cu o echipa, esti tentat sa vezi ca „majore” toate greselile in defavoarea ei, si sa le minimalizezi pe cele favorabile. chestii de genul „castigam oricum”, „penalty-ul se poate si rata” – evident, cand e vorba de adversari. cand e vorba de „ai tai”, un penalty neacordat devine automat gol si, deci, viciere de rezultat…vezi exact cazul lui Poli. De parca penalty-ul ala din minutul 2 nu se putea si rata :). Recunosc, mie imi e usor sa ma uit obiectiv la un meci CFR-Poli, pt. ca imi este indiferent rezultatul…poate inclin putin spre CFR, din motive, sa zicem, personale…dar prea putin ca sa nu raman obiectiv. In schimb, cand e vorba de Steaua, cad exact in capcana de care spuneam. Imi dau seama apoi, dar…de cele mai multe ori e tarziu 🙂

Chefere  •  23 aprilie 2010, 15:34

Genial si fara cuvinte. orice spui in plus la acest editorial..il strici! Respecte Mandorlini! Vedeti…din acest motiv va si continua la CFR Cluj si in anul ce vine…el a facut diferenta…nu altii cum se insinueaza. Ma bucur sincer pentru el.

razvan  •  23 aprilie 2010, 17:21

Bravo Catalin Tolontan!

ciNicu  •  23 aprilie 2010, 18:07

@clujeanul din Atlanta: pai tocmai fiindca e cu (cel putin) doua clase peste toti ziaristii sportivi din Romania,de-aia nu se compromite la TV! Sper sa n-o faca nici in continuare…

D-le Tolontan,felicitari! Intotdeauna e o placere sa va CITESC!

G.CFR  •  23 aprilie 2010, 20:01

un articol genial si cu mult bun simt,rar mai intalnim asa ceva.sincer in ultima vreme rar citesc vreun articol legat de fotbal care sa nu contina referiri la arbitraje la politic,etc.mai mult chiar si unele articole gresit intitulate „analiza tactica” amintesc mai mult greselile de arbitraj,ura si non fair play-ul dintre conducatori.

Dan  •  24 aprilie 2010, 0:45

Frumos si impresionant articol. In sfarsit ceva de calitate in presa romaneasca. Si brasovenii iubesc CFR-ul!

paul.o.  •  24 aprilie 2010, 4:00

Nu cred ca este relevant . A existat in Germania o discutzie similara legata de antrenorii care apar la meci in costum de strada si cei care asista in costum de training : nu s-a ajuns la nici o concluzie intrucat exista 2 stiluri de antrenori : cei „infratzitzi” cu jucatorii care stau in ploaie sau in training si cei distantzatzi , ” sefi ” la costum si cu umbrela . Pina la urma cred ca orice antrenor s-ar face cu placere ciuciulete daca asta ar fi cheia succesului. La fel dl. Porumboiu ar fi putut sa spuna : Ia uite la el ce elegant este si cit de suveran isi conduce echipa de la margine !

J_1907  •  24 aprilie 2010, 5:26

Felicitari Dl Tolontan. Este ireal ca trebuie sa va felicitam pentru o postare de bun simt, dar in ultimele saptamani cand se scria de CFR era numai venin si ura, de fapt your previous post on CFR era jimi-juma.
Numa’bine!

florin.b  •  24 aprilie 2010, 10:20

Frumos dl Tolontan,scriti superb ,mai ales cind il comparati pe Mandorlini cu marii generali romani,e mare antrenor Mandorlini ,a batut pina si pe Gloria Bistrita,pacat ca nu a batut nici o echipa din rindul granzilor,in afara de Rapid ,dar meciul ala a fost asa,mai ,,special ” ( ati inteles ce am vrut sa zic ,nu ? ) .Ceva nu inteleg totusi ,de miercuri si pina acum ,ati scris de doua articole in care proslaviti CFR-ul ,e drept va fi viitoarea campioana ,dar chiar si asa ,toate-s bune acolo in Gruia ? In editorialul din 21 ati zis ca CFR a avut parte de 7 greseli in favoare sa si de una singura in defavoarea sa ,dar totusi clujenii cistiga pe merit titlul ,iar acum ziceti ca Mandorlini e un ,,grande antrenore ” ,of ,nu zic ba ,dar cu atitea ,,ajutoare ” pina si Lita Dumitru ar fi cistigat titlul.Sa fim seriosi ,CFR are o echipa buna ,asta nimeni nu contesta,dar fara cele 10-12 puncte cistigate cu ajutorul arbitrilor ,unde s-ar fi aflat azi CFR ? L-ar mai fi prins oare pe Mandorlini ploaia de la Timisoara ?

PetreC  •  24 aprilie 2010, 10:30

Cand vrea Tolo sa scrie, apai scrie! O mai comite el cu 7-1 cateodata, dar acest articol i-a spalat o parte din gresala. Felicitari!

suhy  •  24 aprilie 2010, 19:00

Stiti de ce l-a remarcat Porumboiu pe Mandorlini???Pentru ca nici el nu sta niciodata in loja la caldurica…Nu stiu cati dintre cititorii stiu asta, dar eu merg meci de meci la Vaslui si nu conteaza cate grade sunt afara,Finantatorul vasluian sta la locul lui in tribuna oficiala.In comparatie cu Borcea,Becali,Paszkany etc,Porumboiu isi ia o pufoaica si cu un fes si „traieste” meciul alaturi de suporterii!

presacaopra(v)da.blogspot  •  24 aprilie 2010, 20:48

Dupa logica lui Tolontan, intreb si eu, nu dau cu parul: daca nationala a ajuns in urna a 3-a valorica, cei 2 nasi ai fotbalului romanesc, Corleone si Mircea Sandu, n-ar trebui sa conduca fotbalul din esalonul III?

tim  •  24 aprilie 2010, 20:48

Da, Mandorlini a stat in ploaie, dar arbitru numai s-a facut caploua, Augustus Constantin a refuzat 11 m clar la Mansour. Lasati vrajeala si priviti realitatea in ochi, ati furat in meciul cu Poli si in multe altele unde arbitri s-au facut… ca ploua cand trebuiau sa dea 7 penalty. Chiar aici in ziar ati numarat ca CFR a fost ajutata clar de 7 ori de arbitri campionatul asta. mai e ceva de zis?

PetreC  •  24 aprilie 2010, 21:04

@florin.b
Te rog sa urmaresti saptamana viitoare reactia ( replica ) unor suporteri CFR, apropo de acel 7-1 mediatizat de „ceilati” si amintit de Tolo. O sa fi surprins, Te asigur!

Sorin Phoenix  •  24 aprilie 2010, 21:12

Foarte frumos articol.Multumim TOLO pentru ca cineva vorbeste CFR ul si de bine.Thank you A++++++

florin.b  •  24 aprilie 2010, 23:52

@ PetreC
Prietene,cred ca esti suporter cfr ,asta-i un lucru bun ,e echipa voastra preferata si va respect optiunile.Dar adevarul ,desi e uneori dureros si mai ales neplacut,trebuie zis si asumat.In acest sezon nu au fost doar 7 greseli pro CFR ,au fost mult mai multe .Pe cele din Cua Romaniei nu le mai contabilizez ,sint mai putin importante,dar in campionat CFR a fost mereu impinsa de la spate iar acest lucru il stiti si voi ,nu vreti insa sa-l recunoasteti.Din pacate in acest ritm ,ajutata mereu si de arbitri si de federali ,dar mai cu seama de oamenii imbracati in portocaliu ai puterii,CFR se va transforma curind dintr-o echipa ce ar fi putut fi simpatica ,intr-o adevarata Victoria de acum 20 si ceva de ani ,care trebuia sa fie mereu in fata doar pentru ca asa dorea Securitatea.Veti zice ca noi ,suporterii celorlante echipe cu care va bateti la titlu , sintem frustrati ,poate ca asa e .Sintem frustrati ,pentru ca e clar ca in acest sezon campioana a fost decisa inca de pe 6 Decembrie, ( si nu pe terenul de fotbal ,ci intr-un palat ,stiti voi care si cine sta in el ) numai noi nu ne-am dat seama de asta decit acum ,de curind,Felicitari ,sint sanse de 99% ca CFR sa fie campioana ,dar va fi o campioana lipsita de credibilitate ,o echipa ce cistiga titlul mai ales cu ajutorul arbitrilor si a politicenilor,nu poate avea credibilitate.Asta-i adevarul !
Ps ,replica suporterilor clujeni la articolul lui Tolo putin ma intereseaza.Singurul lucru care m-ar surprinde ar fi ca Muresan sa recunoasca ,oficial ,ajutorul primit de echipa sa din partea arbitrilor,dar asa ceva ,desigur ,nu se va intimpla.In rest, nimic venit din partea suporterilor clujeni nu ma va surprinde .Te asigur !

meh  •  25 aprilie 2010, 4:05

MISTO ZIS!

Patraulea  •  25 aprilie 2010, 12:19

LOL ! Radoi cu gheata pe tibie, cu tibia cat ananasul a stat pe margine si a dat indicatii la colegi ! Si nimeni nu s-a mai sezizat ! Ce a facut Mandorlini ar fii facut orice alt antrenor ! Apropo, Mandorlini nu m-i se pare un antrenor bun ! In retur Cfr a batut chinuit numai la 1-0 sau la diferenta de un gol cu golul victoriei marcat dupa minutul 70 ! daca nu erau arbitrii…cu acel 7-1….7 X 3 = 21 ! 21 puncte castigate cu arbitrii ! Unde era Cfr-ul cu 21 puncte in spate ? Sau macar cu 15 ?!

Cristian Ion  •  25 aprilie 2010, 14:00

In ranita fiecarui soldat….bastonul de Maresal.
O zi minunata iti doresc

liber ardeal  •  25 aprilie 2010, 18:02

bun articol.am spus-o si inainte tu esti singurul din redactia gsp ,poate si ioanitoaia un pic,care rar, dar foate rar ,mai scrieti ceva pozitiv despre echipa care de departe este cea mai buna in campionat.mandorlini??? …..categoric cel mai bun antrenor …are stofa.cfr avea 11 jucatori care scartaiau ….acum are 20 de „razboinici”

DANIELA  •  25 aprilie 2010, 19:12

not picking the-cf. cluj.take championship

Kandinsky  •  28 aprilie 2010, 1:53

In sfarsit un gazetar cu coloana vertebrala. In sfarsit un editorialist nepartinitor. Semn bun … la fel ca ploaia.

Comentează