Ce nu vor să audă rivalii despre CFR?

Întîi, ce vor. Că ardelenii beneficiază de o aliniere stranie a fluierelor şi steagurilor convenabile. Sprijinul arbitrilor e de necontestat. Oricîte piruete retorice ar face Paszkany şi Mureşan, seria statistică e clară. Iat-o:

miercuri, 21 aprilie 2010, 12:57

Întîi, ce vor. Că ardelenii beneficiază de o aliniere stranie a fluierelor şi steagurilor convenabile. Sprijinul arbitrilor e de necontestat. Oricîte piruete retorice ar face Paszkany şi Mureşan, seria statistică e clară. Iat-o:

7-1 scorul erorilor mari favorabile în 28 de meciuri de campionat
3-0 scorul erorilor mari favorabile în 5 meciuri de Cupă

Numai că un campionat nu se cîştigă doar aşa, iar asta nu vor să mai audă rivalii.

CFR e cel mai solid proiect al fotbalului nostru din ultimii ani. A făcut cele mai mari investiţii în transferuri, în infrastructură şi în organizarea clubului. Şi a rămas consecvent nu doar unui stil de joc, dar şi unor criterii de a numi şi destitui antrenorii, de a selecta lotul şi de a comunica. Adăugaţi, pentru că aşa e corect, şi relaţiile privilegiate cu FRF, pe care şi le-a cultivat într-o tăcere a subteranelor.

De aceea, are mari şanse ca să cîştige, în acest an, încă două trofee, adăugîndu-le celor trei cucerite din 2008 şi pînă azi. Impresionant şi meritat!

Încă ceva. În ciuda rezultatelor care uneori n-au mers, clubul n-a părut niciodată scindat, ca Dinamo, debusolat, ca Steaua, sau resemnat, ca Rapid. Asta nu vor să audă rivalii.

Comentarii (83)Adaugă comentariu

Clujeanul din Atlanta  •  21 aprilie 2010, 1:10

Asta cu 7:1 e putin exagerat. In rest scurt Si obiectiv. Pacat ca Tolontan nu scrie mai mult de fotbal. Ne lipseste profesionalismul lui. Nelamurirea mea este ca de se da in Cluj? Clujul e de vina ca arbitri nu stiu cand sa dea sau sa nu dea un penalty? Dar de faza in care Traore a fost faultat in careul Timisoarei sau ca Poli a dat gol in min 98 nimik?

presacaopra(v)da  •  21 aprilie 2010, 1:13

Si nu mai vor sa auda faptul ca II BAT CU METODELE LOR!
Daca nu poti eradica niste fenomene, incerci sa le controlezi! La-la sus rasare…

WA  •  21 aprilie 2010, 3:26

Uite un jurnalist corect si de calitate
Cand a vorbit despe granzi,s-a referit doar la CFR / Shteaua / Dinamo /Rapid.Restul ciocu mic !

leo  •  21 aprilie 2010, 5:27

Clujul este de departe cel mai profesionist club din Romania.

Daniel P.  •  21 aprilie 2010, 5:47

Daca CFR e ajutata de arbitri, ceea ce mie nu mi se pare, E FOARTE BINE. Poate ca, fie si inconstient, arbitrii isi dau seama ca trebuie sa sustina SPORTUL, PERFORMANTA, INVESTITIA, PROIECTELE DE VIITOR… Ceea ce a propus CFR in ultimii ani este pur si simplu fantastic pentru puterea si resursele noastre economice, umane, mentale si de intelegere. Poate de aceea multi sustinatori ai unor echipe distrusse, care se destrama sub povara minciunilor si smecheriilor pe care le-au tot practicat, respectiv sub povara militarismului ceausist in care s-au format, acuza, se vaita, se milogesc, arata bleg cu degetul si… gasesc conspiratii antinationale tocmai acolo unde ar trebui sa fim mandri, ca romani, ca ceva s-a putut construi! BRAVO CFR!

dan  •  21 aprilie 2010, 5:56

METODELE LOR? adica HOTIA! daca le scazi cele 10-12 puncte furate pe ce loc sunt pdl_istii? BTW eu tin cu argesul asa ca parerea mea poate fi considerata una neutra! „proiectul cfr” inseamna in primul rand protectie frf si arbitraje pe fata! cam asa se vede de la montreal japca „pdl-cfr cluj”

ciutric  •  21 aprilie 2010, 6:01

Nu,la ei gol in minutul 97 nu inseamna nimic…mai mare hotzie nici ca trebuie…dar de

fotbalfan  •  21 aprilie 2010, 6:17

scorul de 7-1 mi se parea exagerat, sincer!
in curand suporterii CFR-ului vor selecta faze in care CFR a fost dezavantajata de arbitraj! sper, domnule Tolontan, ca va veti apleca asupra acestor faze.
in rest cred ca aveti dreptate! porumboiu a mai investit cat de cat serios insa nici el nu a facut stadion din bani proprii.
incerc sa nu fiu subiectiv si spun ca anul acesta, meritat, CFR ar trebui sa castige campionatul.

din New Jersey  •  21 aprilie 2010, 6:17

Cataline , nu-ti dau DELOC , dar……DELOC , dreptate !!!…arbitrii pot face o mare diferenta , s-au vazut campionate mondiale castigate de arbitrii !!!…cupe ale campionilor !!!…campionate !!!…etc…important nu e ce face CFR in campionat cu ajutorul arbitrilor , valoarea adevarata se vede in…..EUROPA !!!!….iar in Europa s-au facut de…RAS !!!…Au castigat un prim meci cu niste danezi dupa care s-au facut de …RUSINE !!!…asta e valoarea uni campionat in care clasamentul este dat de….arbitrii !!!…UNIREA a castigat cu arbitrii straini si i s-a vazut valoarea in CL si in jocul prestat !…fara punctele castigate de arbitrii CFR ar fi fost acum langa…Rapid , poate…cu arbitrii e usor pt CFR , nenorocirea vine cand nu-i mai arbitreaza arbitrii romani si joaca pe….bune !!!!

sundance kid  •  21 aprilie 2010, 7:01

Cataline ai explicat perfect..o analiza buna si la subiect dar as mai adauga ceva care probabil ti-a fost jena sa mentinezi …educatia !! Borcea, Jiji..etc..sunt niste imbogatiti peste noapte care au pus mina pe cele mai mari cluburi din Romania..acuma daca tot au facut asta nu le mai ramine decit sa le termine complet si odata cu ele sa ne termine si pe noi fanii ceelor doua !!Astia ca nu pot sa le vorbesc la persoana a doua plural au primit totul de-a gata…Pazkani a luat-o de la zero !!! Ar fi prea mult de comentat dar ma opresc aici.

Arbitrariul  •  21 aprilie 2010, 7:08

Buna ziua! Argumentatia e falsa, in sensul ca daca CFR ar fi avut cu X puncte mai putin si implicit o alta pozitie in clasament atunci nimeni nu poate garanta ca nu ar fi fost o alta admosfera la Cluj, mai proasta, cu demiteri de antrenori si altele. CFR nu a jucat mereu bine, de multe ori a jucat slab, adversarii au dominat-o dar arbitrii au scos-o din corzi. CFR e o campioana facuta de oamenii politici de la CLUJ aflati la conducerea PD-L, DNA, Ministerul Justitiei, adica BOC si altii, prin subjugarea oamenilor corupti din conducerea fotbalului. Nu e de neglijat o suma de 12 milioane de euro de la UEFA, iar o parte din acestia pentru partid. Traiasca oamenii de la CLUJ, in frunte cu premierul BOC, ca la scapat si pe Pasckany de dosarul penal. Halal tara.

ciupi  •  21 aprilie 2010, 7:18

asa se-ntampla peste tot si asa s-a intamplat dintotdeauna peste tot in lumea fotbalului. daca ne convine atunci cand suntem privilegiati trebuie sa acceptam si faptul ca privilegiile nu au o singura directie. ce tie ti-ar place, nu ii este interzis nimanui.

ROMANESCU  •  21 aprilie 2010, 7:37

Pare putin fortat,dar nu-mi da pace idee ca;prin ceea ce se intampla in pressa sportiva romaneasca,prin ceea ce se propaga,aduceti un mare prejudiciu „unitatii romanismului”,constiintei de apartenenta nationala.Spuneti-mi Dle. Tolontan,considerandu-va cel mai integru jurnalist,cum puteti clasifica „cometariul” celor doi moderatori tv :Emil Gradinescu si Cosmin Baleanu,din timpul meciului Poli-CFR ? Lasand la o parte numeroasele greseli profesionale (confuzii de jucatori,aprecieri aberante),am observat o „tendentiozitate de propaganda politica”. Bineinteles ,respectabilii domni,pe care-i consider persoane foarte educate ,cu nivel intelectual si cultural ridicat,cunosc foarte bine „efectele propagandei” . Sunt sigur ca au cunostinta despre celebra maxima a lui Goebbels :”o minciuna repetata de un milion de ori ,devine adevar!”,precum si Dvs. si multi alti jurnalisti o cunoasteti. Asa ca, pressa romaneasca cred ca abuzeaza de de acest efect ! Si,vad in blog-ul Dvs. ,o oarecare incercare de estompare,firava,a acestui fenomen. Trebuie apreciat si ce s-a facut bun la Cluj,pentru ca si Transilvania este Romania ! Sa se observe atmosfera europeana ,nivelul de civilizatie al publicului,eforturile facute prin investitii,si cate si mai cate.. Va rog sa faceti un exercitiu si sa va imaginati acum un Referendum privind „federalizarea” tarii: cred ca 85% din transilvaneni ar vota pentru separare!!!! Asta si datorita „pressei sportive”.
Nu am considerat si nu voi considera niciodata Romania ca si tara balcanica . NU ! Balkanii sunt din Bulgaria incolo, noi suntem din CARPATI! SUNTEM O TARA CENTRAL EUROPEAN,MAI MULT DECAT BALCANICA. Si daca avem Clujul ca si expresie ,atunci trebuie sa-l sprijinim si sa-i urmam modelul. Stiu ca sunt multe interese,dar,dupa cum v-am apreciat,cred ca veti lua atitudine in favoare adevarului folositor romanismului si sportului romanesc . Este usor sa calomniez,si daca vei calomnia (precum fac multi) sigur ceva va ramane in constiinta multimii. Dar:” Qui prodest” ? Oare, chiar asta-i raportul de gresli pro-contra CFR ? Drept sa va spun, traiesc de multi ani in pribegie,prin lumea asta mare ,dar,NICAIERI NU AM VAZUT ASEMENEA STATISTICI SI ATATEA COMENTARII LEGATE DE „ajutor,arbitraj…”. Asta nu-i sport !!!
DUMNEZEU SA-I OCROTEASCA PE TOTI ROMANII (indiferent de nationalitate si unde s-ar afla pe glob)!!!

Alpin  •  21 aprilie 2010, 7:45

In 1996, la Europenele de la Londra, Dorinel a avut acel gol fabulos cu Bulgaria, nevalidat de arbitru. La trei reluari, comentatorul nostru deplangea faptul ca mingea a fost cu 2 cm prea sus. Abia la a patra reluare, cu incetinitorul, s-a vazut ca mingea a intrat un metru in poarta! Si a urlat ca suntem furati de arbitri!!! Trebuie sa intelegem ca ochiul uman nu poate percepe orice imagine, in orice conditii! Functie de viteza mingi, de pozitia arbitrului, de situarea jucatorilor in teren, arbitrul poate SA NU VADA EFECTIV ceea ce noi vedem la TV, cu reluari din sapte unghiuri diferite, cu tehnica moderna de descompunere a imaginii. Sunt erori umane, nu rea-credinta!!! Nici acum, dupa atattea discutii, nu cred ca vreun arbitru din lume ar fi dat penalty la faza din min. 1 de luni seara!!! Chiar daca a fost!!! Si la sutul lui Dorinel a fost gol. Dar arbitru NU AVEA CUM SA VADA ASTA. Cand e rea-credinta se vede! Atunci ne putem inflama, functie de afinitati. Dar in cazuri ca acel penalty al clujenilor… errare humanum est.

fagure  •  21 aprilie 2010, 8:00

poate singurul club cu o mentaliate moderna asupra a tot ce inseamna fonomennul fotbal . si asta o spun in ciuda faptului ca sunt stelist la ” origini ” .

maczebo  •  21 aprilie 2010, 8:18

Cand sustii tot timpul ca doresti numai arbitrii romani, inseamna ca te gandesti la „painea” lor si subconstientul lucreaza.

sebi  •  21 aprilie 2010, 8:28

Era cit pe ce sa trec peste un articol care nu este total impotriva CFR. Faceti o vizita la clubul CFR si dupa aceea faceti o comparatie cu celelalte. Abia atunci o sa vedeti din ce cauza cistiga CFR sau, mai bine zis, de ce CFR este in topul echipelor din Liga I. Nicidecum datorita arbitrajelor. Majoritatea rezultatelor slabe sunt puse pe seama arbitrilor de catre niste personaje gen Becali, Borcea, Iancu, Turcu, Copos, etc. Din punctul meu de vedere prestatia arbitrilor este net superioara jocului echipelor din liga.
Este agasant sa vezi si sa asculti zilnic la emisiunile sportive , prostiile debitate de catre cei enumerati mai sus. La fel si pe site-urile ziarelor de sport. Nu stiu de unde credeti ca acesti indivizi va cresc audienta. Lipsa conducatorilor de cluburi la emisiuni si pe site-uri, ar fi benefica pentru fotbalul romanesc. Sa vorbeasca antrenorii, jucatorii si foarte rar conducatorii. Ei pot vorbi doar atunci cind prezinta proiecte de investitii in sport, in echipe de copii si juniori, in baze sportive, actiuni caritabile. Si atit. Ce zici Domnule Tolontan?

Victor,dinamovist  •  21 aprilie 2010, 9:29

Articol frumos gandit.Insa cand vine vorba de CFR Cluj,tin sa spun ca am colegi clujeni,eu fiind dinamovist ce se simt foarte frustrati de faptul ca CFR-ului ii este acordat spatiu doar pe ultimele pagini ale editorialelor de sport,stirile fiind foarte expediate oricum,in timp ce Stelei ii revin primele pagini iar lui Dinamo urmatoarele,cand CFR ocupa primul loc in clasament.Dupa experimentul Chelsea au aparut pretutindeni astfel de cluburi „umflate” cu euro si lire sterline,este clar ca fenomenul se va raspandi.La fotbal conteaza suporterii.Este partea de entertainment care ne este oferita in aceste vremuri precum romanilor li se dadea circul.Echipe ca CFR Cluj-ul sau Unirea Urziceni,Urziceni a carui locuitori habar n-au cine joaca la echipa lor,pentru impatimitii de fotbal par niste mici afaceri de provincie.Eu voi iubi mereu Dinamo,pana in clipa care mor,stiu asta.De asta Steaua si Dinamo ocupa primele pagini ale ziarelor.

fan fotbal  •  21 aprilie 2010, 9:42

Sunt perfect de acord cu tot ce spui, Tolo, dar vezi ca s-a schimbat raportul avantajelor: e 7-2 acum! 🙂 A recunoscut toata lumea ca Nuno Claro a fost eliminat aiurea, deci nu mai e valabil raportul dat de Vochin in pauza meciului! Oricum, au mai fost si alte faze la care Constantin a incercat sa-si dreaga greseala din min.1, inclusiv un fault in careu asupra lui Traore, dar despre asta nu prea vreti sa scrieti…
O zi buna tuturor!!! HAI CFR!!!

Rumburak  •  21 aprilie 2010, 10:05

Prelungirea partidei a fost corecta.
min 97 = 3 min de prelungire + 4 minute de intrerupere .Cartonas rosu pt portar in minutul 85 …si meci reluat in min 89.Cadu a imbracat un tricou in ritmul in care imbraca Muresan o rochie de mireasa.
Clujul este un club solid, serios cu tot ce trebuie pentru a castiga campionatul.Maniera in care a jucat insa la Timisoara imi aduce aminte de „Inglorious bastards”.

vag  •  21 aprilie 2010, 10:26

Catalin,
Un campionat se castiga cu punctele acumulate, iar o cupa, daca ajungi in finala si o castigi. Asta e regula seaca si rece. Ori, daca castigi puncte cu ajutorul arbitrilor in 7 meciuri din 28 si ajungi in finala in locul altora care au fost eliminati prin greseli de arbitraj, se cheama ca esti un impostor, un trisor, care castiga prin fraudarea regulilor jocului. Ceea ce faci tu acum s-ar putea traduce prin indemnul: „investiti in fotbal cu cap, luati jucatori valorosi, antrenori buni, dar nu uitati arbitrajul, ca altfel pierdeti banii”:)
Acest mod de ratiune contrazice demersul tau, profund logic si legitim in cazul Ritzi. Cum adica, daca bag bani cu cap in fotbal, ma organizez bine, nu ma cert cu nimeni -extrapoland in politica, castig niste alegeri- pot beneficia si de sprijinul arbitrului jocului, adica pot „fura putin”, ca sunt „destept” si toti trebuie sa ma aprecieze?..Din pacate, in acesta editie de campionat CFR-ul a fost „mic copil” fata de cel din editia in care a castigat primul titlu. Deci, „frauda la arbitraj” a devenit o constanta in actiunea acestui club devenit „mare” peste noapte..Asta ma asteptam sa spui tu, Cataline!..

Aloha  •  21 aprilie 2010, 10:33

Buna.
Tolo, eu admir in primul rand investigatiile tale, insa partea cu 7-1 din acest articol este trasa de par… In minutul 28 al meciului de la Timisoara Traore a fost faultat clar in careu de Nibombe insa… tacere… Fii corect, verifica faza si rectifica daca am dreptate… Nu mai vorbesc de eliminarea aberanta a lui Nuno Claro si de cele 7 minute de prelungire acordate, cu golul marcat in minutul 8….

valy  •  21 aprilie 2010, 10:40

Vreau sa-l contrazic pe cel cu comentariul de la nr 18.Care toata lumea a recunoscut ca Nuno Claro a fost eliminat aiurea?Cand sefii lui au spus ca va fi amendat si trecut rezerva pentru ca e vinovat.Asa ca tot 7-1 ramane raportul.Sa auzim de bine.

corneliu  •  21 aprilie 2010, 10:46

daca am judeca asa cum vad ca gandesc marea majoritate de pe blog, ar trebui ca Real Madrid sa fie castigatoare a CL,dupa investitii, dar nu este! Stau si ma intreb: FOTBALUL ESTE UN SPORT CARE ARE O COMPETITIE sau jucam „la mai mare”? Uite ce jucatori frumosi am,toti sunt rude cu Adonis, uite ce teren mi-am „tras”, pentru asta trebuie sa ma „ajute” arbitrii si… DNA-ul sa castig campionatul? Este de notorietate faptul ca CFR Cluj „este ajutata la comanda politica”, dar presa n-are curaj sa spuna onest adevarul! Cine-s bate cuie intalpa singur? In schimb pot sa „inventez ce vrea muschii mei” despre Steaua si Dinamo, dar numai sunt echipele unor MINISTERE ca INTERNELE sau APARARII (unde sunt generali care „dau comanda”), acum sunt patroni un OIER si un VANZATOR DE BUTELII, numai sunt „granzi”, chiar daca se cheama Dinamo sau Steaua, nuuuuuuu! Un gazetar adevarat trebuie sa fie echidistant si mai ale obiectiv si nu obidient si sa scrie\inventeze materiale care ii sunt favorabile lui si intereselor lui, a ziaristului, care este angazatul unui patron, care isi doreste „O ANUMITA POLITICA EDITORIALA” pentru a-i servi interesele! Se vede clar din „instigarile la violenta” pe care mass-media din tara le foloseste pentru „a manipula” suporterii stelisti! Ce, daca se cearta Dragomir cu Becali, eu ziarist trebuie sa improsc cu noroi in clubul Steaua? Sau noua sintagma „Steaua lui Becali”??!! Ce Romania, din perioada interbelica, n-a mai fost aceeasi Romanie in perioada comunista si pana in prezent? Steaua ramane Steaua, chiar daca „invidia naste monstrii”! Este limpede ca in acest moment Steaua nu este in cea mai buna formula si forma, dra sa nu incepem sa judecam dupa „subtilitatile domnului Paszkany”: Steaua a furat 50 de ani, acum este randul nostru? Isi permite domnul Paszkany, stiind ca are DNA-ul la… picioare! Numai lucruri frmoase s-au facut cu banii domnului Paszkany, la Steaua numai… nenorociri! De ce? Pentru asa vor muschii mei, capisci?

vag  •  21 aprilie 2010, 11:09

Catalin,

Un mic P.S.
Ce uiti este si faptul ca la punctele castigate de CFR cu arbitrii, in meciurile lor directe, trebuie adaugate si punctele pierdute de ceilalti competitori tot cu arbitrii, la meciurile dintre ele. Si uite asa avem cea mai „merituoasa” campioana a ultimilor ani.. Sincer nu ma asteptam sa incerci o „spalare” a fraudei in sport. E ca si cum, parafrazand unele paragrafe, scrierea ta ar spune cam asa:

„PDL e cel mai solid proiect al politicii noastre din ultimii ani. A făcut cele mai mari investiţii în oameni, în infrastructură şi în organizarea partidului. Şi a rămas consecvent nu doar unui stil de a face politica, dar şi unor criterii de a numi şi destitui cadrele de conducere, de a selecta oamenii şi de a comunica. Adăugaţi, pentru că aşa e corect, şi relaţiile privilegiate cu ZEUS si „structurile”, pe care şi le-a cultivat într-o tăcere a subteranelor.
De aceea, are mari şanse ca să cîştige, în 2012 si 2014, încă două trofee, adăugîndu-le celui cucerit in 2009 . Impresionant şi meritat!”

Fan CFR  •  21 aprilie 2010, 11:11

n Romania fotbalul totdeauna a fost circ si opiul maselor: inainte de ’89 era absolut necesar ca o forma a nationalismului latent, care distragea atentia de la lipsa de libertate si de la saracia adanca. Functia fotbalului in societate nu a schimbat mult nici dupa asa zisa revolutie. In spatele cortinelor sau chiar in fata lor stau acelasi oameni…si sunt in continuare interesati in mod personal si in mod politic ca totul sa ramana la fel. Avem nevoie de fratii Becali, de Iancu, de Turcu, de Borcea, de Copos si de scandaluri care se tin lant, ca asa o mare masa de oameni trece pe langa problemele grave cotidiene. Pe de alta parte avem nevoie si de „proiecte demne de urmat”, cu care poti sa lauzi in Europa, cu oameni civilizati care au sange de diplomati si n-au aparut pe de o zi la alta din Giulesti si de pe langa oi. Rezultate si performanta deocamdata oricum nu avem, dar daca chiar am avea sanse la asa ceva putem sa asteptam de la CFR sau de la Vaslui. (Cu toata stima pt. ce sa realizat la Urziceni trebuie sa spunem ca au avut noroc cu carul, ceea ce sa si vazut in dupla mansa contra unui Liverpool extrem de slab!) Meritul dubios al CFR-ului contestat de foarte multa lume, este ca a facut compromisuri cu sistemul (fotbalului) orchestrat de Sandu, de Mitica, si de altii mai putin cunoscuti. Nu ne face cinste, DAR, daca nu faci acest compromis nu ai nici ceea mai mica sansa in fotbalul romanesc. Cu tote cele spuse eu cred ca CFR arata mai mult fotbal si este mai constant decat altii, si se pare ca asa se vede si din Casa Fotbalului. De un lucru sa fiti siguri: cand un club de palmares din Bucuresti o sa investeasca cat a investit Paszkany la Cluj va fi fara dar si poate „preferatul arbitriilor” si eu chiar astept cu nerabdare acest moment care ne va lua povoare de pe umeri.

levi  •  21 aprilie 2010, 11:20

Desi tin cu Dinamo, recunosc ca i-mi place din ce in ce mai mult CFR,in primul rind ptr comportamentul lor(conducere),care face nota discordanta cu mahalaua celorlalte. Asa trebuie sa l-i se spuna panaramelor ce stau seara de seara la tv si tipa ba de arbitrii,ba de nu stiu ce aranjament,etc… Acest om,numit Pascany, nu are cum sa fie agreat de restul ptr ca e diferit de ei. Nu se mahalageste pe la tv,si ,in plus, mai este si singurul care si-a construit un stadion-cel mai modern,dupa cum spuneti- fara sa tipe in gura mare ca” nu-l ajuta autoritatile locale”. De aceea cred ca merita toata stima,dincolo de inlantuirea de greseli de arbitraj in favoarea lor!

stresu  •  21 aprilie 2010, 11:26

Domnule Tolontan,

De acord cu dvs. De acord cu tot ce ati scris.

Dar hai sa facem un calcul (aritmetic) simplu.

Ati subliniat clar scorul de 7-1 la erorile de arbitraj. Hai acum sa transformam acest scor in puncte (evident, la CFR rezultatul e cu minus). Sa spunem, la intamplare minus 6 – 7 puncte ? E mult, e putin ? Eu zic ca este mediu.
Refacem clasamentul diviziei A ?
Vom constata ca liderul este altul.
In Cupa, cu siguranta CFR ar fi fost eliminata.

Deci, ca o concluzie, partea a doua a articolului dvs., laudativ la adresa CFR/ului, devine apa de ploaie.

Ca si in anii trecuti, fara ajutorul fluierasilor, CFR-ul ramane o modesta echipa de provincie.

Trist, dar perfect adevarat !

O zi buna !

Fan CFR  •  21 aprilie 2010, 11:38

Scuzati-ma pt. greselile din textul de mai sus! Inca un lucru referitor la ce a spus VAG (#20) este foarte usor sa generalizezi si sa pui stigma: „CFR este ajutat frecvent de arbitrii”. Dar daca analizezi fiecare partida in parte, unde CFR-ul a fost avantajat vezi o imagine mult mai detailata si mai complexa: cele mai recente exemple: 1. cu Dinamo in Cupa: in prima repriza au fost dominati copilareste, in a doua repriza au jucat cu un om in plus, in superioritate numerica au incasa doua goluri, a fost un penalty unde exista contact dar si o mare dorinta a lui Cristea de a se arunca la pamant. (Pt. asa ceva in Anglia nu se da nimic, imi aduc aminte de Benayoun care acum o luna jumate intr-un meci de pe Anfiled in ciuda interventiei dure a fundasului a ramas cumva in picioare, dupa trei pasi a recastigat echilibrul, DAR continua cursa spre poarta, si nu s-a dat nimic!!!) Pana la urma fotbalul se joaca pe goluri si nu pe penaltyuri. 2. Timisoara: nici Mansour n-a fost convingator la acest capitol, nu vedeam dorinta de a ramane in picioare si de a da gol, dar cadea ca si secerat, lejer putea sa sare peste Claro. Timisorenii au jucat ofensiv, dar in defensiva au fost inexistenti (asa au luat gol si asa au avut teama de fiecare data cand Nibombe era depasit de Traore sau de Bud), despre acest lucru nu vorbeste nimeni, nici despre tragerea de tricou a lui Traore, nici despre faptul ca circul de la sfarsitul partidei a fost orchestrat de un Augustus total depasit. Si asa am putea sa luam fiecare meci unde CFR a fost „avantajat clar” si am vedea ca in realitate aceaste avantajari erau mai putin evidente. Numai ca noi cand suntem dezavantajati nu facem scandal nu imprastiem cu noroiul, ci ne vedem de treaba…si daca Jabba tot vorbeste de subconstient…arbitrii dupa un timp incep sa ne simpatizeze, suntem singurii care nu punem presiune pe ei (cateodata Muresan mai exagereaza dar cam atat)!!!!

milici  •  21 aprilie 2010, 11:45

Cred ca Tolo a fost , intr-o viata anterioara , cronicarul GRIGORE URECHE.
Cum le stie el pe toate e de toata minunea:
_cat exact au gresit arbitrii pro si kontra clujenilor.
_ce vor si ce nu vor sa auda rivalii despre KFR .
_ce proiect inaltator are aceeasi KFR.
_ce organizare si ce relatii are echipa lui Boc.
Ne da si solutia proiectului de succes:
_relatii in Arbitraj si FRF SRL
_organizare , bani si discretie.
Nu ni se da ponderea fiecaruia dar si noi, cititorii, prea le vrem mura-n gura, ni-e lene sa ne punem mintea la contributie.
Ce fac ei in Iuropa dupa ce valorifica regulat proiectul de succes , e cam ZERO SUCCESURI , in limbaj partinic , dar asta nu intereseaza pe nimeni.Ibidem si despre aportul la fotbalul romanesc in general.

yo  •  21 aprilie 2010, 11:45

adevarat, clubul nu e scindat ca in alte parti … totusi cand stii ca pana la urma tot te ajuta cineva de acolo sus (vezi FRF, arbitraj, politic) esti mai echilibrat si nu te enervezi la fiecare rezultat mai slab … in alta ordine de idei, abordarea este complet gresita … este acelasi mod de a privi lucrurile pe care il intalneam cu cativa ani in urma la dl. ioanitoaia la recurs: analizand meciurile lui dinamo sau ale stelei (in cazuri in care erau evident ajutate de arbitraj) spunea – dupa discutarea fazelor cu probleme – „este adevarat ca echipa X a beneficiat de un penalty gratuit dar oricum este o echipa puternica si ar fi castigat si fara acest ajutor” … total fals … va propun sa transformam acest raport al greselilor evidentiat de dvs. (7-1 in campionat si 3-0 in cupa) in puncte … vom vedea locul real din clasament si in ce faza a cupei romaniei ar fii iesit din competitie … nu s-ar mai fi pus problema de „event” … dovada mediocritatea in care se zbat dinamo si steaua in ultima vreme (de cand nu mai beneficiaza de ajutor) … si, nu mai putin important este faptul ca tonusul si increderea jucatorilor de la cfr sunt altele cand stiu ca beneficiaza de acest avantaj, lucru care se materializeaza intr-o mai buna abordare a partidelor …

Fan CFR  •  21 aprilie 2010, 11:55

Inca o intrebare retorica si am terminat: cine sa fie campioana: Steaua care pierde cu scor in Giulesti si practic n-are aparare? Timisoara care a facut remize cu Ceahlaul si cu Inter daca nu ma insel si a castigat 3 puncte la masa verde? Dinamo unde jucatorii se bat intre ei si finantatorii, conducatorii si agentii de jucatori dau tonul la indisciplina si la lipsa de bun simti? Fiecare cu cate un needucat milionar in frunte… Eventual Urziceniul poate sa aiba pretentii, dar au fost mult mai stersi dupa plecarea lui Dan Petrescu, Varga si Balan. Sau eventual Vasluiul care are un lot valoros…dar un antrenor care gandeste prea sematic. Au si inconstanta in joc (vezi infrangerea de acasa cu Craiova, meciul pierdut in ultimul minut cu Urziceniul, s.a.m.d) In ograda noastra sunt la fel de multe probleme, dar eu zic ca daca putem sa gestionam avantajul atunci merita sa fim campioni, daca nu atunci clar ca nu meritam.

john  •  21 aprilie 2010, 11:55

Ai dreptate dar doar pe jumatate. Se uita insa prea usor cum a castigat primul titlu CFR-ul: arbitraje partinitoare in turul campionatului, ajutorul dat in meciul direct de Dinamo si Rapid ( care au preferat sa se dea la o parte ) etc.

Chefere  •  21 aprilie 2010, 11:57

Tolo iarta-ma, dar musai sa ma citez:
„Dacă CFR Cluj poate fi acuzată de practici urâte după recordul de cartonaşe roşii din în acest campionat, 11 la număr, multe acordate nedrept, şi nebeneficiind de niciun penalty, deşi multe erau evidente, este grav!
Ceva ne întunecă raţiunea, ba mai mult îndrăznesc să afirm că pare a fi o imagine proiectată insistent de acei „mitici” care nu fac decât să ne „dezbine şi să ne cucerească”. Nu voi cădea în plasa lor, pentru mine începând de azi va exista Politehnica Timişoara, cu publicul ei extraordinar, echipă care s-a luptat admirabil cu noi, cu feroviarii clujeni, şi va dispărea FC Timişoara, creaţia unui mitic cu aspiraţii la paşaport de bănăţean. Îl voi ignora pe Iancu, la fel ca şi pe „B****i”, două personaje care încearcă să şteargă din istorie două echipe româneşti.”

*Nota: Când fac referire la „mitic”, mă gândesc strict la definiţia cuvântului, derivat din „Mitică”, şi anume la o persoană superficială şi neserioasă, fără referiri la spaţiul geografic. Mitici pot fi şi în Bucureşti, şi în Cluj-Napoca, Brasov, Timişoara sau Iaşi.”

PS – normal ar fi sa ne acorzi dreptul la replica. Nu o face clubul, o facem noi. Un grup de oameni ne-am pus incepand cu ziua de ieri sa revedem toate meciurile din campionat pe langa cele de cupa si supercupa si va vom furniza cu minut si secunda toate greselile impotriva CFR. Ati spus 7 pro CFR? Sunt discutabile, dar fairwell…raman 7. Nu doar ca vi le oferim scris, vom face si compilatie video sa vedeti ca nu aiurim, cadru cu cadru sa nu fim acuzati de subiectivism iar voi sa le puteti relua la nesfarsit pentru propria analiza. Si nu vom pune decat fazele flagrante care pot sau au schimbat soarta partidelor. Asa la repezeala si din minte iti pot spune vreo 12-13…dar va vom oferi materialul, iar voi, impartiali cum sunteti va trebui sa il publicati. Este pacat ca toti vorbiti de 7 greseli pro-CFR intr-un sezon….dar cele sapte defapt sunt vreo 3-4 evidente, restul mai mult decat discutabile si in niciun caz „platite de CFR”. Asta cu furtul CFR-ului si influenta politica sun atat de ridicole ca nici strategia SEO nu va permite sa le tot promovati. Este ridicol.

Toate cele bune si sincere!

neo geo  •  21 aprilie 2010, 12:05

Cel mai dubios la CFR mi se pare cum schimba ei cam des antrenorii. E o echipa buna iar ajutorul dat de arbitrii ii face sa face totusi sa fie pe primul loc.Sunt si alte echipe bune si adevarul e ca daca arbitraju ar fi fost corect poate nu era CFR-ul lider.Rapidu nu avea cum sa fie altfel decat resemnat dupa ce a in duelul cu Steaua pentru CL a fost calcata in picoare de arbitrii .Cum ar fi fost Rapidu sa fi avut ei banii din CL acum?

Valikonen  •  21 aprilie 2010, 12:09

Interesanta pozitie, seamana cu cea a lui Porumboiu, pacat ca nu este mai detaliat articolul, desi cifrele vorbesc. Va pun o singura intrebare, daca ar castigat CFR-ul 3 puncte la masa verde cum a castigat steaua?! Ne-am nascut cu ei castigand si acum ne intrebam ce se intampla de minciunile firesti numai sunt spoite cu aur. Cred ca uneori multi se simt ca si minerii cand ies din subteran… nu le place soarele.

kfk  •  21 aprilie 2010, 12:09

Corect, in afara de statistica. Pentru ca ceea ce nu vor sa vada jurnalistii sint urmatoarele:

1. CFR Cluj a primit cele mai multe cartonase rosii in acest campionat.
2. La meciul castigat cu 4-1 in Giulesti, singurul gol al Rapidului a fost din off-side.
3. La meciul cu Rapid din Gruia, Sapunaru putea lua al doilea galben la o interventie destul de dura asupra unui jucator CFR. Nu l-a luat.
4. In timpul meciului de la Timisoara a fost un penalti si pentru CFR la faza in care Traore a fost tinut de tricou in careu, dar faza asta nu s-a mai reluat si nu se vorbeste despre ea.
5. Meciul a fost prelungit cu 8 minute – meritat, nu neg lucrul asta, si s-a fluierat sfarsitul exact cand Timisoara a egalat (rezultat cel putin echitabil, daca nu cumva merita sa castige Timisoara, dar asta e alta poveste)
6. Nu s-a dat 11 m in primul minut, dar Nuno Claro a fost eliminat in mod controversat – din nou despre asta nu se prea vorbeste.

Cred ca sint mai multe situatii in care s-a gresit impotriva CFR-ului iar asta ziaristii nu prea vor sa vada.

PetreC  •  21 aprilie 2010, 12:29

Draga Tolo. Asteptam cu interes raspunsul tau la cele scrise de Chefere.

AlbuSibiu  •  21 aprilie 2010, 12:53

Secondez si eu ceea ce spune Chefere. Va dura un pic pana vom revedea toate meciurile. Din memorie imi aduc aminte rapid de golul din off-side clar de la Rapid, de penalty neacordat in meciul de la Alba Iulia prin min. 80 (la scorul de 1-0, meci terminat 1-1), penalty neacordat la Cadu in meciul cu Timisoara din tur.. Deja sunt 3, mai mult decat 1, care figureaza in statisticile strambe.

In plus, haideti sa vedem un pic si cum se comit greselile. Daca arbitrajul lui Constantin era intr-adevar pro-CFR in meciul de la Timisoara atunci puteti fi siguri ca nu dadea afara portarul (stiind desigur ca CFR a terminat schimbarile) si nici nu prelungea atata meciul. Erori se fac, poate chiar mai mari in tot fotbalul (vedeti doar aseara penalty-ul neacordat Barcelonei precum si golul al III-lea al lui Inter marcat din offside). Important este sa nu se faca proces de intentie din asta.

Acum ca o nota asupra articolului, ar trebui totusi sa va felicit pentru cum ati echilibrat editorialul. La distanta de o saptamana mi-a fost dat sa merg in Ghencea si in Gruia. Socul a fost enorm, de la noroaiele din jurul stadionului si la modul in care am fost sfatuit de politie sa-mi las masina „pe unde apuc”. Rog pe toti cei care defaimeaza clubul CFR sa mearga macar o data in Gruia (macar la un meci al nationalei), sa vada ce s-a construit acolo unde pana in 2000 era doar un stadion cam darapanat, marginit ca toate arnenele de divizia C de plopi. Rog sa vada suporterii si atmosfera ce inspira doar normalitate, calm si bucuria spectacolului. Eu sunt sibian, nu am prea avut tangente cu Clujul, dar m-am atasat rapid de acest club tocmai datorita faptului ca e singurul club din Romania cu baze solide, occidentale, civilizate. Pe asta se cladesc performantele adevarate, nu pe vorbarie si fanfaronada.

Gxg  •  21 aprilie 2010, 12:55

Ma bucura ca un jurnalist gsp scrie totusi si un sambure de adevar despre aceasta echipa. Vreau sa atrag atentia asupra celor care comenteaza astfel de meciuri deoarece lasa impresia ca in primul rand ei sunt partinitori, d-l Gradinescu si co. mai’ ca sar in teren cand primeste CFR gol sau cand vad ceva nepotrivit. Mi se pare putin exagerat, as dori ceva mai multa impartialitate daca se poate, daca nu ambianta stadionului ar fi mai potrivita. Sper ca GSP sa fie un brand care se respecta si poate lua masuri in acest sens. Si nu sunt neaparat cfr-ist, sunt microbist in primul rand.

Dodo  •  21 aprilie 2010, 12:56

Eu atita invidie din parte Timisoarei la adresa Clujului nu am mai vazut . ***** dupa ce ca is ajutatzi si de primarie si de consiliul local , in 97 de minute au reusit sa egaleze ,o ****** de arbitru, dar tot ei sunt cu gura mare .si sunt Dinamovist. Bravo CFR investitie logistica profesionalism , standarde europene ,norocul tine cu cei tari.is pe primul loc pe meritul lor , indiferent ca stau totzi in aparare, pot juca cum vor ei si gestiona partidele cum le este mai bine lor.povestile nu si au sensul…

eu  •  21 aprilie 2010, 13:00

Domnule Tolontan,
Nu stiu cine a numarat erorile de arbitraj, dar numaratoarea e gresita.
Va amintiti ca Herea a marcat dupa o pozitie de off-side(ofsaid) in meciul din tur dintre Rapid si CFR?(„Celebrul”, la el in bloc, Nicolae Manea a urlat ca a fost furat atunci si presa i-a sustinut minciuna)
Oare a fost penalty(penalti) la tragerea de tricou a lui Traore de catre Nibombe?
Prezntam ce convine si ce face rating! Mai numarati odata si puneti scorul corect la erori!
Plus scuze pentru minciuna!
Cu stima,
Eu Nimeni (impotriva Mincinosilor)

P.S. Domnul Iancu acuza furt? El care a furat rafinarii?

radu  •  21 aprilie 2010, 13:04

In meciul tur de la Cluj cu Timisoara, in a 2-a repriza CFR a avut un penalti clar la Cadu. Mai greu de vazut in direct, dar la reluare se vede clar ca piciorul lui Cadu a fost tinut. Craciunescu a si recunoscut in ceva emisiune la gsp ca a fost penalti, dar nu s-a mai mediatizat faza din cauza ca , Clujenii au decenta sa vorbesca doar de fotbal si sa nu provoace scandaluri. Vorbesc de meciul din tur cu Timisoara de la Cluj. 0-0 si penalti clar la Cadu. Puneti caseta si comentati va rog.

speedy  •  21 aprilie 2010, 13:13

Ideea articolului mi se pare interesanta, iar fondul e probabil corect, eu sunt de acord.
In ceea ce priveste numaratoarea, am dubii. In primul rand, trebuie sa diferentiem greselile – chiar mari.
Neacordarea unui penalty. Este o greseala majora, dar cine garanteaza ca un penalty se transforma? nu cred deci ca intra la viciere de rezultat.
Neacordarea unui cartonas galben sau, mai ales, rosu. Poate fi important in economia jocului, poate sa nu fie. dinamo a avut om in plus o repriza intreaga si tot au pierdut. Pe de alta parte, (ne)eliminarea unui jucator poate afecta meciul urmator, prin absenta jucatorului in cauza. Deci, e mai complexa analiza.
Anularea unui gol nu e tot aia cu oprirea (fie si gresita) pe motiv de ofsaid. A fost cazul lui dinamo cu pandurii. toata lumea (alb-rosie) a urlat „ne-au anulat un gol valabil”. gresit. Da, nu a fost ofside, si este o greseala majora – erau sanse mari sa se marcheze in faza aceea. Dar, arbitrul a fluierat, portarul de la pandurii s-a oprit, N’Doye a dat gol. Evident, daca se lasa faza sa curga, portarul nu se mai oprea. Cine poate spune, cu siguranta, ca era gol??????
Nu vreau sa apar CFR-ul, si nici pe arbitrii. Dar eu zic ca pierdem prea multa energie cautand faze interpretabile si sucindu-le pe toate fetele, ca sa cautam interpretari favorabile sau defavorabile. Eu mai degraba m-as uita la logica si reglementarile aflate in spatele unei decizii…asta da valoarea unui arbitru, iar ai nostri din pacate nu au.
O sa va dau un exemplu mai vechi…de vreo 4 ani…dar cu siguranta, toti il tin minte…mai ales cfr-istii. E vorba de faza la care nu s-a dat penalty la Semedo in ghencea. Acum stim cu totii ca a fost. Eu nu am inteles nici pana acum logica lui Tudor. Pot accepta ca nu a vazut, ca nu a fost plasat bine…intr-un cuvant, ca nu a dat penalty.
Dar acolo, indiferent unde esti pe stadionul ala, nu poti lua decat 2 decizii: ori penalty (cum a fost) si cu eliminare la portar, ori repunere din 6 metri si cartonas galben la Semedo. Asta daca apreciezi ca nu a fost fault. Pt. ca Semedo a cazut, s-a tavalit, a protestat, a urlat…intr-un cuvant, si-a clamat dreptate. Dar, daca tudor era sigur ca nu a fost fault, avea nu numai argumente, ci si obligatia sa dea ccel putin cartonas galben. In loc de asta, el a dat corner pt. cfr si nici un cartonas. Decizia nu se incadra nici in dinamica fazei, nici in logica, nici in prevederile regulamentului.

adi  •  21 aprilie 2010, 13:16

Mai Tolo, daca nici un comentariu decent ca cel al meu nu l-ai postat atunci imi schimb parerea despre tine. Doar pentru ca nu-s de acord cu acel 7-1 fals, care nu corespunde cu realitatea nu inseamna ca nu trebuie sa-mi postezi comentariul, mai ales ca am dreptate. Dar tu probabil n-ai vazut meciurile CFR-ului si bagi mana-n foc pentru dragul tau coleg, Udrea ! Rusine ! Te numesti ziarist ? Fa-ti treaba cum trebuie, daca nu, lasa-te, dar nu mai denigra numele CFR-ului !

Cristian  •  21 aprilie 2010, 13:17

pai 7x macar 2 puncte pe meci…ar face din Cfr o candidata la retrogradare…deci??

radu  •  21 aprilie 2010, 13:18

-penalty in meciul cu dinamo din camp la bud, gol din offside al lui herea cu rapid = doua greseli
-gol al lui dinamo din faultul lui niculae recunoscut d comentatori in cupa != 0
aceste greseli mi le amintesc acum rpd dar, daca luam inregistrarile, se vor egala greselile

Martalogu  •  21 aprilie 2010, 13:46

Ca sa rezum CFR este departe cel mai profesionist club dar recurge la compromis pt a avea o sansa (?!!!!) ( @ Fan CFR ) .

Gandindu-ma strict la joc nimeni nu pomeneste de remizele impiedicate sau victoriile de-a abia smulse cu 1-0, daca e sa le privim din perspectiva titlului de campioana.

Ajunge cu asta, n-am sa insist nici pe tema egalul nemeritat de luni seara ( POLI merita victoria, iar daca n-o merita trebuia neaparat ca prin joc s-o obtina ) .

Ca timisorean ma deranjeaza faptul ca miticul ordinar Iancu incita publicul. Asta dincolo de jocul fluctuant si rezultatele inconstante ale echipei, si senzatia perpetua ca mereu se inneaca in proiect, renaste si apoi iar se alege praful. Sincer mi-as dori un management profesionist. Si e tragi-comicul situatiei cand simti ca mereu iti aluneca titlul…urmata iinevitabil de blazare si e speranta unui „la anul”…

alb-rosu_in_VN  •  21 aprilie 2010, 14:15

Ceea ce se scrie in articol mi se parea realist acum 2 ani, cand CFR a luat prima data titlul si a avut oarece haz, era un lucru inedit si avea oarece farmec. Chiar si atunci au fost lucruri dubioase si multa lume a zis atunci ca Andone a fost demis pentru ca de fapt nu a avut nici un merit la obtinerea eventului. Deci altcineva a avut merite!
Nu din cauza argumentelor mentionate a luat (si va lua) CFR titlul, haideti sa fim seriosi. Jucatorii adusi din strainatate, cu 1-2 exceptii sunt mediocri, toata presa a recunoscut-o. Jocul lui CFR este meschin, nespectaculos, nu impresioneaza cu nimic. Si atunci, de unde aceste rezultate? La inceputul turului CFR nu juca practic nimic, dupa 5-6 etape s-a dat ordin si toti au inceput sa se dea la o parte iar arbitrii au avut si ei contributia lor. Si uite-asa, rivalii s-au impiedicat rand pe rand pe parcurs iar CFR s-a trezit singura in marsul triumfal spre titlu si cupa. Ceilalti au incercat prin mijloace specifice sa tina pasul (Steaua prin captarea bunavointei unor adversari, Vasluiul prin captarea bunavointei unor arbitri, Dinamo prin jocul bun de la inceputul returului, etc), dar toti au trebuit sa se recunoasca invinsi de masinaria infernala care toaca totul…

tandd  •  21 aprilie 2010, 14:16

Arbitrariul ai zis perfect.Daca nu erau pe primul loc fara punctele castigate din greselile arbitrilor fii sigur ca zbura si antrenor si atmosfera din vestiar si nu mai erau nici banii de la uefa ptr stimularea investitiilor.In contrapartida poate era steaua si alta era atmosfera si alte investitii erau,poate era dinamo si vestiarul nu mai sarea in aer.Apropo crezi ca daca dinamo cu acel penalty batea in final la cluj mai plecau jucatorii ????concluzia e ca greselile arbitrilor au contribuit decisiv chiar la mentinerea lotului,antrenorului,atmosferei in vestiar(care de fapt e cea mai importanta) si a continuarii investitiilor ptr ca e siguranta banilor de la uefa.
P.S.Asta nu inseamna ca CFR nu joaca fotbal,joaca destul de bine ,dar asta nu garanteaza ca poti si fi pe primul loc in romania,dinamo e cel mai elocvent exemplu,joaca fotbal foarte frumos dar e pe locul 6

Comentează