Avem echipă, avem valoare, de ce mama mă-sii n-avem o sală?!!!

Cu egalul de la Gyor, Oltchim are prima şansă de calificare, dar toate calculele sînt fragile, pentru că se derulează într-un sport în care 30 de secunde pot găzdui o aruncare în bară, un contraatac, un gol, o inversare a polilor magnetici ai Pămîntului plus, bonus, diferenţa dintre eşec şi triumf.

duminică, 11 aprilie 2010, 8:56

Cu egalul de la Gyor, Oltchim are prima şansă de calificare, dar toate calculele sînt fragile, pentru că se derulează într-un sport în care 30 de secunde pot găzdui o aruncare în bară, un contraatac, un gol, o inversare a polilor magnetici ai Pămîntului plus, bonus, diferenţa dintre eşec şi triumf.

Nimic nu-i, aşadar, jucat, dar un lucru e clar: dacă merge în finală, Oltchim nu va putea disputa manşa de acasă la Vîlcea pentru că nu are o sală de cel puţin 3.000 de locuri pe scaune, aşa cum prevede regulamentul Ligii Campionilor la handbal. Doar 2.000 de spectatori vor veni duminica viitoare la meciul retur, în locul celor 15.000 care ar fi umplut sala din visul atîtor generaţii de sportivi români.

Există în România o singură soluţie veche de 36 de ani: „Polivalenta” din Bucureşti, cu 5.000 de locuri, şi ea o arenă sufocantă, depăşită, o adevărată ruşine de beton pentru Europa lui 2010, de te aştepţi să apară silueta lui Nea Nicu de după celebrele draperii ale gheretei care trona în sectorul său special.  

Aşa că probabil cel mai bun sfat pentru politicieni ar fi să nu încerce să se remorcheze în această perioadă de gloria Oltchimului, nu de alta, dar românii vor afla în curînd de ce nu avem o sală ca lumea în întreaga ţară.

Comentarii (72)Adaugă comentariu

marian  •  12 aprilie 2010, 11:46

ce nevoie avem de sali de sport ,bazine de inot ,terenuri de fotbal,piste de atletism sau parcuri?nu-i mai bine sa stam la rand la doctorul de familie?nu numai ca nu au construit mai nimic in 20 ani dar nu le-au intretinut nici pe cele vechi.JAF NATIONAL in toate domeniile au practicat toti politicienii(sunt aproape aceeasi ,si din cand in cand schimba partidul)nimeni nu gandeste pe termen lung sau macar mediu la sanatatea poporului asta.

Cătălin Tolontan  •  12 aprilie 2010, 11:55

laur : inteleg ce spui, dar salile si patinoarele din exemplele tale nu pot fi socotite arene moderne de anvergura! Adevarul e ca nu avem nici o sala multifunctionala moderna, nici un bazin modern, nici un patinoar modern!!! In stare, adica, sa gazduiasca o finala de cupa europeana, sa aiba 6.000 – 10.000 de locuri fiecare

ultras  •  12 aprilie 2010, 11:58

domnule tolontan ma bucur ca dvs a-ti inceput sa scrieti si depre altceva decat fotbal.FELICITARI. Insa am ceva de argumentat la prezentarea dvs : 1 oltchim este un fenomen mai aparte in handbalul romanesc.intre noi fie vorba ceea ce se intampla acolo nu este chiar fair play sa fii sponsorizat cu bani foarte multi de un combinat care are sute de milioane datoriii.a nu se intelege ca nu sunt un mare fan al dl roibu ba chiar al felicit pentru ceea ce face.
2 dvs vorbiti si v-a rezumati doar la oltchim dar nu v-a interesati la tot handbalul romanesc sa vede-ti ce haos este acolo.si aici nu ma refer doar la sali ca de bine de rau mai este cate una pe ici pe co9lo.ma refer la faptul ca a trage teapa jucatorilor de handbal este ceva normal in ziua de azi.in nici o tara din lume nu este protejat clubul in astfel de situatii cum este la noi.atentie se asta cu BUNA STIINTA A FEDERATIEI ROMANE DE HANDBAL.
3 O alta problema mare este la juniori unde dl GATU in afara de centrele de excelenta nu face nimic sa ajute copii sa faca handbal. ma refer sa invete ceva de la dna presedinta de la baschet care cu un buget de t ori mai mic a facut de 100 de ori decat astia de la handbal.
observ ca v-a place investigatia incerca-ti si dvs sa intrati putin in dedesubturile handbalului romanesc sa vedeti bataie de joc.BUZAU,RAPID,BRAILA,BRASOV sunt doar cateva din echipele care au nenorocit zeci de jucatoare lasandu-le sa joace fara bani iar la sfarsitul campionatului cu asjutoruil federatiei au transferat altele iar cele vechi cu teapa.
si dacxa mai vreti informatii v-a pot ajuta cu mare placere.
o zi buna

laur  •  12 aprilie 2010, 12:28

ai dreptate cataline , in momentul de fata nici „cupa marii negre” n-o putem organiza rezonabil ( o tot dau cu constanta ptr ca stiu despre ce vorbesc) . ce sa mai vorbim de europene sau mondiale in romania. ce incercam sa fac era sa nu ajungem la stadiul sa ne taiem venele ca altceva nu se mai poate face . e adevarat cu argumente subtitiri dar ma legam de ele cu incapatanare . cum crezi ca m-am simtit cand am vazut meciul de baschet partizan belgrad – macabi tel aviv , atmosfera din sala creata de cei 22.000 de suporteri fenomenali ? sau atmosfera si conditiile din sala de la veszprem (10.000 de locuri)? asta in timp ce HCM constanta juca la buzau in CL iar Steaua juca in „polivalenta” din chiajna . daca n-ar fi tragic ar trebui sa fie comic , sa radem sa ne tavalim . bafta cataline !

di  •  12 aprilie 2010, 12:32

Dupa cum se vede din postarea lui allkim, in cazul de fata, nici celelalte echipe (Viborg, Gyor) cu care ne comparam, nu au sali mari. Ideea e ca Oltchimul sa beneficieze de o sala moderna si prietenoasa, chiar daca e mai mica. Cred ca asa trebuie inceputa comparatia si responsabil cred eu ar trebui sa fie clubul si comunitatea locala. Dar cele doua tari (in cazul nostru Danemarca si Ungaria) AU sali multifunctionale de sport. Necesitatea unei sali multifunctionale de sport in Romania nu e legata numai de performanta Oltchimului, e o necesitate generala si aici ar trebui vazuta / discutata strategia celebrului minister (sau directie, ce o mai fi ramas) al Sportului. Ce spune stategia ministerului in acest sens? Cred ca mai nimic.

tara noastra aur poarta  •  12 aprilie 2010, 13:01

domnilor ce merge bine in tara asta, in afara de smen? atit doar, suntem cei mai mari smenari si ne mindrim cu asta! toti vrem doar o felie, ne distrugem in fiecare zi tot ce am putea avea pt ca miine sa incercam sa (ne facem ca) reparam ceva, normal, pe comision! ati auzit de cineva sa faca totul cinstit si curat pe profituri decente?

speedy  •  12 aprilie 2010, 13:25

buna intrebare :)…chiar, de ce nu avem? pai hai sa-ti spun de ce:
– din aceleasi motive din care nu avem: o autostrada ca lumea, un patinoar artificial modern, un stadion ca lumea (cfr si steaua sunt la standardele occidentale pt. prima liga si sunt admise, cam in sila, in champions league, dar nu sunt cu adevarat moderne), un sistem de sanatate modern si eficient, strazi, cai ferate, servicii in tursim, aeroporturi moderne, si asa mai departe. Intr-un cuvant, pt. ca e Romania. dar avem politicieni, ministri, guvern, patroni de cluburi….. Am uitat ceva? cu siguranta, multe…dar se subinteleg 🙂

Ovidiu  •  12 aprilie 2010, 13:54

Presimt o amenintare si o promisiune a unei noi anchete in ultima propozitie 🙂

Pe de alta parte, trebuie vazut daca intr-adevar exista regula cu 3.000, din moment ce, dupa cum scriu unii useri, nici alte echipe de top nu au sala de 3.000 de locuri. La Gyor cum s-a jucat?

In fine, ca sa fiu putin egoist, tot raul e spre bine: le vom putea sustine (Doamne-ajuta!) pe fete de aici, din Bucuresti!

mircea  •  12 aprilie 2010, 13:56

statul intretine o echipa, adica Oltchim; salariul uneia dintre jucatoare este egal cu salariul pe o luna a unei echipe intregi, daca nu mai bine; STATUL da bani, pentru ca Oltchim e cu capital majoritar de stat; uita-te pe tricouri: sponsori baietii destepti din Energie; ceva de genul: furati voi de la oameni, nu ma intereseaza, dar cotizati la handbal sau unde trebuie; evident, jucatoarele n-au nici o vina, isi gasesc si maine un contract similar afara, pentru ca valoare au; si totusi, cu sala sunt de acord

Cătălin Tolontan  •  12 aprilie 2010, 14:18

ovidiu: regula exista, gyor n-a jucat acasa finala de anul trecut, ci la Veszprem, o sala excelenta cu 6.000 de locuri, cum noi nu avem in tara. Evident, nu e cea mai buna sala din ungaria! Mai au!

levi  •  12 aprilie 2010, 14:27

acelasi lucru e valabil si la Constanta, Tolo! O sala prea mica, si, mai mult, nici macar omologata ptr CL !

C_25  •  12 aprilie 2010, 14:32

Vad tot felul de comentariiunele chiar optimiste.

Eu am citit vreo cateva articole ale lui Tolo…si am vrut sa postez cateva coment-uri cu intrebari logice la initiativele lui….ce credeti….sau moderat coment-urile…pana nu au mai aparut.
Nu stiu daca acest mesaj va fi postat insa este clar obiectivul lui Tolo …. sa faca bani din „necazul” romanilor….gen OTV (vestitele cazuri).
El demasca ce majoritatea oamenilor putin documentati stiu….ca se petrec lucruri necurate in sistem….o stiu si daca nu imi spune GSP-ul.
Asta e treaba lui de jurnalist sportiv….politica ?
Vb lui…oameni pe posturi pe care nu le inteleg….insa…multi le inteleg…doar ca scopul lor este unul definit spre binele lor.
Tolo…tot ce spune nu o spune pentru noi…o spune pentru el…sa speculeze anumite chestii.
Ascunde scopul precis al acestor dezvaluiri.
Azi e contra lor..maine i pupa in fund si ne spune ca sunt cei mai potriviti…
Jalnica prestatie…eu m-am saturat ca scopul sa ascunda mijloacele…e chiar penibil.
Clar este un ziarist…nimic mai mult….aveam nevoie de oameni care sa se implice din pasiun….asta e o solutie plauzibila….

VOLUNARI PENTRU ROMANIA !!! – AJUTA LA EDUCAREA CETATEANULUI – IN CURAND CEL MAI REAL JOC – IN CARE POTI CASTIGA ONOARE SI APRECIERE DIN PARTEA SEMENILOR – SA VEDEM ATUNCI DACA GSP-ul ne va ajuta cu informarea publicului….daca nu…un foc de paie….

@cata’-de la mircea  •  12 aprilie 2010, 16:23

Trebuie sa fim constienti ca in ziua de azi,in investitii pret rezonabil nu gasesti,iar legal tot trebuie sa-ncalci legalul.Principala vina sunt legile care permit „legalul”. Polonezii pentru simplificare investitiilor pentru campionatul european 2012 au schimbat legea.
Aveti putintica rabdare sa vedeti ce scandaluri vor aparea in Africa de Sud,Polonia si Ucraina legat de investitiile in stadioane.
Fara a fi „romantic”,daca interesul national o cere, scopul conteaza nu mijloacele(chit ca la impartitul cascavalului sunt partidele de la guvernare oricare ar fi ele).

Cristian  •  12 aprilie 2010, 16:23

Îmi place că fiecare vorbeşte ca să se afle în treabă. Doar unii spun, însă, adevăruri. Nu ştiu dacă Vâlcea are nevoie de o sală mai mare, poate că da. Este adevărat că la meciurile internaţionale sala din Vâlcea este arhiplină, dar la meciurile din campionat bate vântul. Nu ştiu cum au reuşit cei de la Oltchim să ajungă să se bată pentru Liga Campionilor, dar sigur a meritat. Vâlcea – tot judeţul- şi toată România sunt reprezentate în lumea bună de Oltchim. Vâlcea poate face istorie cucerind Liga. Finala nu e suficientă. Şi, domnule Tolontan, o sală de 10 000 de locuri e mică pentru o finală de Liga Campionilor. O să vedeţi 5 000 de vâlceni la Bucureşti. Puteau veni şi 10 000. Succes, Oltchim!

Cătălin Tolontan  •  12 aprilie 2010, 16:39

C_25: ai dreptate, sint un jurnalist, nimic mai mult

fotbalistul  •  12 aprilie 2010, 17:39

mai intii sa trecem de gyor, si apoi sa vedem daca venim 10 mii la bucuresti.in campionat bate vantul, pt. ca stim dinainte rezltatul.daca ramanea „actualul primar „aveam ceva sperante,la construirea unei noi sali, asa……….cred ca si la actuala sala se mai pot face o mie de locuri la peluze, dar cineeeeeeee

.

luter  •  12 aprilie 2010, 18:27

CE ATI FACUT VOI MAREA MAJORITATEA ZIARISTILOR IN ULTIMI , SA ZIC 10 ANI ? ATI SCOS IN FATA NUMAI NULITATI ALE ACESTEI DISCIPLINE ,MA REFER LA SPORT IN GENERAL .ATI CREAT PERSONAJE CE NU MAI POT REZISTA IN PAT FARA SA SE VADA LA TELE .CATALINE NU MA REFER LA TINE ,TU AI MAI BAGAT CEVA MATERIALE ,NU TOATE DATORITA TIE .EU AM MAI SPUS CEVA PE AICI DAR NU MAI BAGAT IN ZEAMA CREDULILOR DIN ACEASTA ZONA DE IMPACT VIRTUAL .DE SI TU,NU POTI SPUNE SURSA INFORMATIILOR TALE.ASTEPT CU NERABDARE CA ADEVARARTI ZIARISTI DE SPORT ,AM ZIS DE SPORT, LA TOATE PALIERELE SA SE OCUPE DOAR DE SPORT ,NU DE MILIONARE DIN CARTON marca TARA ROMANEASCA .

Costy  •  12 aprilie 2010, 19:25

Buna ziua!
Ne asteapta o saptamana de o incarcatura emotionala fantastica. Ce au reusit fetele noastre este incredibil, de pe alta planeta.
INSA AS AVEA O RUGAMINTE SAU CE VRETI D-VOASTRA SA FIE: SA INCERCATI VOI CEI DIN PRESA SA NU PUNETI MARE PRESIUNE PE FETE!
Sa lasati lucrurile asa cum sunt, adica fara prea multe interviuri, laude etc pentru ca asa cum pana acum nu le-a bagat nimeni in seama, MAI ALES CEI DIN PRESA, sper sa nu se trezeasca acum…pentru fetele noastre stiu exact ce au de facut.
Pentru ca orice s-ar intampla duminica viitoare cel putin din punctul meu de vedere este uluitor si demn de toata lauda noastra a tuturor.
Respect sportul!

sorin  •  12 aprilie 2010, 21:39

Poate fi Sala Polivalenta de la Craiova o alternativa? Am inteles ca va fi gata in aceasta toamna si nu cred ca oltenii nu vor umple sala pentru Oltchim

Ciprian  •  12 aprilie 2010, 21:53

Marea problema e ca am avut banii necesari pentru constructia de sali, dar am construit 500 de sali ale lui Nastase, majoritatea neavand nici macar dimensiunile regulamentare pentru handbal. Apoi mai nou se contruiesc sali de 150 de locuri, cu vestiare care au doar 2 dusuri.In Satu Mare de exemplu s-au construit 3 asemnea sali, in loc sa fie construita una de minim 1500 de locuri. Bine ca s-a facut la Miercurea Ciuc, care nu are nicio echipa de handbal, baschet sau volei !

Cristi  •  13 aprilie 2010, 9:27

Rusine intregii clase conducatoare din ultimii 20 de ani. Tot timpul au motivat ca nu sunt bani pentru sport. Intotdeauna s-au gasit insa multi bani pentru furat, smenuit, tepuit, devalizat.

Ultimii la investit in sport, primii la poze dupa mari succese ale sportivilor. Tineti minte cum a mers basescu la finala campionatului mondial feminin de handbal? A facut niste poze si dupa ceea PA!

Cel mai recent exemplu este cu boc la rugby. Pe un stadion pe care in Anglia joaca echipele comunelor si satelor, nicidecum echipa nationala.

iuli  •  14 aprilie 2010, 13:53

pai cum sa facem sala ca daca facem imediat se gasete unu sa zica ca e prea scumpa……….

Comentează