Fotbalul nu mai locuieşte aici

UPDATE: Oficialii Astrei si ai Ligii sustin ca au dorit sa ofere bilete craiovenilor, dar ca suporterii, intr-un numar mai mic decit cel indicat, n-au intrat pentru ca au refuzat sa se identifice ca sa se constate daca erau sau nu pe lista interzisa a Jandarmeriei. Vom reveni in Gazeta de miine cu un articol mai amplu despre procedurile si situatia suporterilor interzisi de la toate cluburile, inclusiv cu situatia de la Steaua, unde clubul a alcatuit propria lista interzisa.

luni, 19 octombrie 2009, 11:08

UPDATE: Oficialii Astrei si ai Ligii sustin ca au dorit sa ofere bilete craiovenilor, dar ca suporterii, intr-un numar mai mic decit cel indicat, n-au intrat pentru ca au refuzat sa se identifice ca sa se constate daca erau sau nu pe lista interzisa a Jandarmeriei. Vom reveni in Gazeta de miine cu un articol mai amplu despre procedurile si situatia suporterilor interzisi de la toate cluburile, inclusiv cu situatia de la Steaua, unde clubul a alcatuit propria lista interzisa.

200 de suporteri ai Universităţii şi povestea deplasării lor către o uşă închisă

Pe Virgi l-a trezit soneria telefonului mobil, la 6. La fără un sfert era deja la gară. Au umplut un vagon. La 7 fix, trenul a plecat din Craiova. Steaguri, fulare şi ceva bere.

Peste patru ore au ajuns la Ploieşti. „Ni s-a spus că ne vom putea cumpăra bilete pînă la ora unu”. La 12 au ajuns la stadion. Mai erau două ore pînă la Astra – Universitatea Craiova. „Ne-am dat seama că e ceva neînregulă cînd ni s-a transmis că nu se mai deschid casele de bilete”.

Explicaţia i-a prăbuşit de rîs: „Aici, la Ploieşti, nu se vînd bilete în ziua meciului”. La AC Milan, la U2, la Scala din Milano, la Rolling Stones, peste tot în lume se vînd bilete pînă începe show-ul. Dar cu fiecare minut care trecea şi cu fiecare om care intra pe stadion răsucind capul după ei, rîsul s-a lungit în mirare, în şovăială şi în tristeţe. „Ăştia vorbesc serios! Nu ne lasă să intrăm la meci!”.

Au sunat conducerea Craiovei. A fost contactat observatorul federal. Acelaşi răspuns:  „La Astra nu se vînd bilete în ziua meciului”. Cei 200 de suporteri olteni, se adăugaseră şi juveţii sosiţi cu maşinile, s-au strîns undeva în spatele stadionului, era frig şi ploua. Au cîntat şi au înjurat o repriză întreagă, aşa, ca băieţii. La pauză au făcut o ultimă încercare. Dar la Ploieşti nu se vînd tichete după începerea spectacolului.

Au plecat spre gară. Şi-au cumpărat bilete de tren. Din astea le-au dat.

Comentarii (70)Adaugă comentariu

marius buzica  •  19 octombrie 2009, 23:32

E incredibil ce se intampa in Romania in aceasta perioada.Cred ca mai-marii fotbalului nostru nu isi dau seama dar lumea o sa inceapa sa vina din ce in ce mai putin la stadion.E pacat ca noi romanii nu avem foarte multe bucurii.
Termin cu o vorba spusa mai demult pe stadioane :
” Venii la stadion sa mai scao de gura nevasta-mii”
Acum nici aici nu mai suntem primiti :))

daniell_io  •  19 octombrie 2009, 23:44

din pacate suporterii romani sunt batjocoriti in fiecare zi de marii nostri conducatori…conducatori care nu realizeaza ca datorita noua ei sunt acolo unde sunt si ca datorita noua castiga bani – prin bilete, materiale promotionale, sponsorizari, televizari…cine credeti ca va mai sponsoriza o echipa cu 200 de spectatori?sau cati bani vor mai da televiziunile ca sa vada un spectacol patetic fara spectatori?

alin  •  19 octombrie 2009, 23:48

E greu sa va organizati intr-o asociatie a suporterilor cu statut juridic si sa va procurati bilete „legal”?
Eu asa stiu ca fac suporterii de la AC Milan…….
Imi pare rau pt cei care vor sa vada un meci de fotbal, dar doar asa poate o sa reusesc sa-mi aduc si eu fiul la un meci de fotbal…….
Pe nevasta o sa o las si eu acasa……

robbie  •  19 octombrie 2009, 23:52

Greu sa-ti mai sustii echipa iubita in aceste conditii. Daca se intampla asa ceva la Cluj? Sau la Bistrita? Sa fi strabatut oltenii atata amar de drum… Cum reactionau baietii atunci?

florin  •  19 octombrie 2009, 23:56

totul a inceput de la meciul cu Rapid,cand cei de la Astra au primit o amenda de 500 mil din cauza suporterilor rapidisti.avand o dir economica fara experienta in aceste situatii care s a ocupat de acest caz, ploiestenii au preferat sa si bata joc de suporterii olteni.chiar au premeditat.nu au dorit sa mai riste o alta amenda.

juvetu  •  19 octombrie 2009, 23:56

Draga Tolo, iti multumesc din suflet pt articol. Chiar daca nu misca nimic din mersul lucrurilor, inseamna mult ca cineva a amintit de prostia imbinata cu nesimtire de la ploiesti. Imi doresc ca stimabilul care a luat decizia cu biletele sa se simta, macar o clipa, ca mine in fata jandarmilor si explicatiilor lor INCREDIBILE, la 50 de metri de un stadion mizer, pe o vreme mizera, pe care-mi juca echipa echipa la fel de mizera, dar asa de suflet cum imi e ea…. si apoi poate se face praf.

GRadu  •  20 octombrie 2009, 0:04

Pai, nici in Champions League nu se vind bilete in ziua show-ului. Iar Astra joaca la fel de spectaculos ca Arsenal.

dragosblue  •  20 octombrie 2009, 0:07

D-le Tolo,
Daca spuneti ca va pasa de sport, poate chiar prea mult, de ce nu incurajati suporterii sa faca o greva generala ?
O etapa fara spectatori, dar nu dictata de comisiile ligii, ci de cei care pierd timp, bani si sanatate (nervi) pentru a merge pe stadioane.
Aceasta greva va fi cunoscuta in toata lumea si probabil FIFA si UEFA se vor intreba si ele „care e cauza?”.
Numai bine

zizu  •  20 octombrie 2009, 0:40

INCREDIBIL ..insa nush de ce va mira?! doar traim in romania,o tara care pe zi ce trece te dezamageste in tot mai multe domenii;sportul e ce a mai ramas acestui popor,insa se pare ca si aici dezamagirea isi face cunoscuta prezenta.Este pacat ca asa ceva li se intampla unor suporteri care,doar pt simplul motiv au vrut sa-si incurajeze echipa,buna rea,nu conta,era echipa lor.Insa asa se intampla cand conducatorii unor echipe de la noi din tara fac exces de zel si iau aceste decizii aberante in legatura cu galeria sau conducatorii echipei oaspete.As vrea din tot sufletul ca echipa astra ploiesti sa depinda de ultimul meci din acest campionat in deplasare iar acolo suporterii acestei echipe sa nu poata intra pe stadionul echipei gazda din acelasi motiv din care nu au putut intra suporterii echiperi univ.craiova la ploiesti.Sa vedem ce-o sa simta si ei,cum e sa bati un drum de 500 de km degeaba,ca sa-ti incurajezi echipa favorita,ca gazdele sa-ti spuna si sa-ti rada-n fata ca nu se pun in vanzare bilete in ziua meciului.Sa simta cum e atunci cand suporterii gazdelor trec pe langa tine,rad,te injura si te batjorocoresc ca nu poti vedea un meci pt care ai batut atata drum.Dar nah…asta se intampla in romania..nu doresc nimanui asemenea experienta

hosymi  •  20 octombrie 2009, 0:48

Am impresia ca o sa cadem dintr-o extrema in alta.De la dictatura conducatorilor de club la dictatura suporterilor.Vedem numai efectul dar uitam sa ne intrebam care este cauza.Cauza ar putea fi scaunele rupte ,trivialitatile de pe stadioane,”sarbatorirea incendierii peluzei”,bataile pe strazi etc.Cand banii sunt din ce in ce mai putini nimeni nu o sa riste sa bage niste suporteri pe stadion care sa-ti devasteze tribunele.Daca nu le refaci din banii tai sa-r putea sa nu te mai lase sa disputi meciurile pe propriul stadion ca nu indeplinesti normele impuse .

Gigi  •  20 octombrie 2009, 0:51

Tolo poate ar trebui (pentru a le reaminti) sa scrii despre perioada in care lumea nu venea la stadion. va amintiti ? cati ani sunt ? 10-15 ? incet incet ne-am apropiat de fenomen insa e numai vina celor care gestioneaza fotbalul de la noi daca ruptura se produce din nou.
Probabil in fata stadioanelor goale si mizere vor realiza ce rau au facut si continua sa faca..daca vor realiza..

florin  •  20 octombrie 2009, 0:54

frumos articol..ai citit ceva Chirila inainte…seamana retorica…bravo!

stelist  •  20 octombrie 2009, 1:15

Toata lumea se plinge ca „suporterii nu sunt bine tratati”,
ca „suporterii sunt maltratati”, ca „conducatorii si patronii din fotbal nu-i respecta pe suporteri”. ALOOOOOOO! TREZITI-VA!!!!
Aia fac mormane de bani si-i doare in cot de suporteri,
echipa, traditii si alte asemenea lucruri; niciodata
suporterii nu au cistigat o lupta cu patronatul din fotbal,
nicaieri in lume; ati auzit de socios??? aia care contribuie la bugetul clubului??? benevol???? citi dintre „suporterii” nostri fac asa ceva? abia atunci, cind suporterii se constituie in persoana juridica si contribuie la bugetul clubului pot emite anumite pretentii, altfel nu.

emg  •  20 octombrie 2009, 1:19

trist…

steaua  •  20 octombrie 2009, 1:22

Catalin, de ce nu scrii si despre abonatii din peluza ai Stelei, care au fost banati si nu-si pot cumpara bilet la meciul cu Fenerbahce!? Stii ca sunt oameni care nu au fost la nici un meci in sezonul asta si cu toate astea nu au voie sa-si cumpere bilet? Nu ni se prezinta nici o motivatie, nici o dovada. Cei care vand biletele la case sunt o terta firma, nu angajati ai clubului, si astfel vina e aruncata in curtea clubului, care nu iese cu nici o explicatie.
**

Vali  •  20 octombrie 2009, 1:26

Prevederea exista in Liga I si se practica si la Timisoara sau pe alte stadioane, in ziua meciului nu se vand bilete LA STADION.La fel se procedeaza si in cupele europene, dar acolo cred ca este vorba de o politica de marketing, adica de incurajare a vanzarii pachetelor de bilete. Probabil ca la LPF nu si-a pus nimeni intrebarea de ce practica UEFA asemenea masura si au adoptat-o direct in campionat. Oricum, si aia de la Astra, super-catolici 🙂

violaTM  •  20 octombrie 2009, 3:17

Vom fi din ce in ce mai putini.Poate e bine, noi stam la tv cu bere n fatza sandu dragomir peste tot pe stadioane fara sa fie injurati.Becali la oficiala impartind bezele celor 1000 de nevoiasi de la tribuna oficiala.Toata lumea este fericita doar el fotbalul este trist.:(

silviu  •  20 octombrie 2009, 3:25

romania ……………………

fotbal adevarat  •  20 octombrie 2009, 3:29

fotbal.adevar.exclusivitate

cititor  •  20 octombrie 2009, 4:16

Dar, chiar cat are stadionul din Ploiesti,ca intalasai,ca fura cam o mie intribune.Sarac popor roman.

atari  •  20 octombrie 2009, 4:38

Absolut incredibil. Numai in Romania.

sorin  •  20 octombrie 2009, 5:16

Romania TARA UNDE FIECARE FACE CE VREA!
No comment!

adrian  •  20 octombrie 2009, 8:00

Cand citesc astfel de stiri de la distanta de 8,000 de km de locatia unde astfel de intamplari sunt regula, imi dau seama ca ‘schimbarea’ in tara aia nu poate fi decat in mai rau…niciodata in mai bine. O data si o data si suporterul roman va face calculul si isi va da seama ca n-are sens sa bage bani sai in buzunarele lu’ Mitica, Gigica, Borcica, Mititica care il trateaza ca un borfas. Mai bine se sta suporterul frumos acasa, la caldurica, cu o bere si se urmareste meciul online, cu sonorul pe mute ca te doare capul cand auzi comentariile…si daca meciul treneaza muti pe un Municipal-Comunicaciones de toata frumusetea din Guatemala. Cand or da intrare libera pe stadion atunci sa se duca suporterul roman din nou la stadion. Ca oriunde altundeva si aici functioneaza regula cererii si ofertei-daca nu e cerere de meciuri, scade pretul la bilete treptat-treptat.

Escu  •  20 octombrie 2009, 8:55

Mi-a placut mult articolul din punct de vedere al redactarii si al esentei.Restul nu ma intererseaza !

euxdobrin  •  20 octombrie 2009, 9:29

Deduc de aici ca pe patronii echipelor nu-i intereseaza spectacolul, ci probabil spalarea banilor sau publicitatea. Cred ca fiscul nostru doarme. In bocanci. Pentru ca au stelute pe umeri si-si primesc si ei partea. Parerea mea.

T@V  •  20 octombrie 2009, 9:30

Bravo Tolo!
Sa stii ca sunt aceeasi suporteri a caror libera trecere prin capitala a fost oprita de chestorul purtator de cuvant Ciocan al capitalei. Acolo era chiar o interdictie la libera circulatie! Si se incalcau vreo 5-6 legi… Pentru ce sa te mai chinui sa te duci pe stadion? Nu mai merita…

marioand27  •  20 octombrie 2009, 9:36

asta e romania…

gilos  •  20 octombrie 2009, 9:41

Cei de la Astra s-au temut de incidente si nu au vrut sa incaseze din nou o amenda, cum au patit-o la meciul cu Rapid cand au furat-o pt fanii giulesteni. Conducerea ploiesteana, neavand experienta, a suflat si-n iaurt si a luat hotararea de a nu vinde bilete in ziua meciului, dealtfel perfect legala.
Daca aveau mai multa „experienta” aranjau cu Mitica si le suspenda terenul, cum practica altii. Era sigur 100 %.

diana_klausenburg_napoca  •  20 octombrie 2009, 10:04

Bravo d-le Tolontan,interesant demers journalistic insa nu am avut ocazia sa va vad revoltat de abuzul incalificabil al autoritatilor sarbe-abuz pendinte meciului serbia-Romania-vis-a-vis de suporterii olteni de la Peluza Sud.Acolo ati tacut.O tacere justificata,nu?Justificata de „fratia” romano-sarba…
Si in acel caz a fost servit motiv stupid:lipsa biletului…
De ce atunci nu ati reactionat d-le Tolontan?

eu  •  20 octombrie 2009, 10:10

entru suporterii astrei mititelu ar trebui sa puna 10 miloane biletu la meciul cu astra de la craiova!

mmm  •  20 octombrie 2009, 10:11

nu inteleg de ce este asa de mare mirarea!!!!! daca prazarii aveau o asociatie (asa cum prevede regulamentul) puteau sa-si procure bilete si sa vina in grup organizat. dar pentru indolenta si nepasarea prazarilor vad ca se plang televiziunile si ziarele !!!! asta este romania.

playmaker83  •  20 octombrie 2009, 10:25

Daca ei nu va vor,voi de ce insistati?sa fie lasati sa joace fara specttori tot anul daca asta vorhai sa le dam ceea ce vor,eu unu am 2 ani de seceta pe stadion.

Nasti  •  20 octombrie 2009, 10:49

În atenţia suporterilor abonaţi la peluze

In urma abuzurilor de neimaginat ce au loc in ultimele zile, cu ocazia scoaterii la vanzare a biletelor pentru meciul Steaua – Fenerbahce, cand peste 2.000 de suporteri abonati ai peluzelor Nord si Sud nu au avut dreptul sa-si cumpere bilete, Asociatia Independenta a Suporterilor Stelisti s-a angajat sa gaseasca toate modalitatile prin care suporterii stelisti afectati se pot apara de actiunile abuzive, dictatoriale si absurde ale conducerii clubului Steaua. Pe aceasta cale, AISS doreste sa transmita suporterilor in cauza urmatoarele:

Rugam toti suporterii abonati la peluze, indiferent daca au putut sa-si achizitioneze bilete sau li s-a interzis acest lucru, SA NU DEA CURS INVITATIEI CLUBULUI STEAUA DE A ISI RECUPERA BANII PLATITI PE ABONAMENTE! Facem precizarea ca, potrivit legilor romane in vigoare, abonamentele de la peluze SUNT INCA VALABILE, intrucat clubul Steaua nu a efectuat nicio formalitate ceruta de lege pentru a inceta in mod unilateral contractul dintre club si suporter. Pana la notificarea individuala a fiecarui abonat „interzis” cu privire la rezilierea unilaterala de catre club a contractului, notificare ce trebuie efectuata prin scrisoare sau orice alt mesaj individualizat (care sa contina numele acelui abonat), contractele sunt valabile, impreuna cu abonamentele aferente.

Clubul Steaua incearca de fapt sa induca in eroare grupul suporterilor abonati la peluza, prin invitatia de a-si recupera banii, intrucat daca suporterii sunt de acord sa primeasca inapoi pretul abonamentelor – DOAR IN ACEST CAZ clubul ar putea sustine in mod legal ca abonamentele au fost anulate prin acordul dintre suporteri si club. Prin urmare, pana la o notificare din partea clubului, rugam suporterii sa nu dea curs propunerilor venite de la clubul Steaua!

Acelasi sfat il avem si pentru cei carora li s-a promis inlocuirea abonamentului de peluza cu un abonament intr-o alta zona a tribunei, cu conditia semnarii unei declaratii prin care acestia se angajeaza sa nu protesteze impotriva conducerii clubului, in caz contrar urmand sa le fie interzis accesul la meciurile echipei. Desi suntem de parere ca o astfel de clauza nu are nicio acoperire legala, ii sfatuim pe suporteri sa nu accepte o asemenea propunere.

Atragem tuturor atentia ca reprezentantii clubului Steaua NU REDAU PREVEDERILE LEGII 4/2008 in comunicatul afisat pe siteul oficial al clubului la rubrica „Regulament privind respectarea ordinii, disciplinei si comportamentului adecvat al spectatorilor la meciurile de fotbal disputate pe teren propriu”, http://www.steauafc.com/ro/bilete_informatii/. Astfel, articolul 10 alineatul (2) litera b) din Legea 4/2008 nu face referire la interzicerea de catre clubul organizator a accesului persoanelor „care au savarsit fapte, acte sau gesturi obscene, au proferat ori au scandat injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare, precum si amenintari cu acte de violenta impotriva celorlalti spectatori, oficiali, jucatori sau a bunurilor acestora, au proferat ori au scandat injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare la adresa fortelor de ordine sau a personalului de ordine si siguranta”. Aceasta sintagma care apare pe siteul oficial al clubului nu se regaseste in art. 10 alineatul (2) litera b), clubul Steaua permitandu-si sa compileze textele legii pentru a dezinforma spectatorii si a le lasa impresia unor puteri pe care de fapt nu le are. (Legea 4/2008 a fost publicata in Monitorul oficial nr. 24 din 11 ianuarie 2008, Partea I. Textul ei poate fi consultat pe siteul Camerei Deputatilor, la adresa: http://www.cdep.ro/proiecte/2007/500/30/9/leg_pl539_07.pdf)

Toata aceasta serie de gesturi abuzive si absurde provoaca frustrare si tristete in inimile multor suporteri stelisti ce sunt abonati ai clubului de ani si ani de zile. Dupa cum ne transmitea un abonat al Peluzei Nord, ne intrebam de ce suporterii care au indurat ploaia in meciurile cu Southampton, West Ham, Liverpool sau Valencia nu erau atunci persona non-grata? Sau de ce n-au fost declarati astfel la ninsoarea cu Villareal? Ce pericol reprezinta pentru conducerea clubului zecile de suportere abonate interzise in aceste zile? Intrebari retorice, fara doar si poate.

In lipsa unor raspunsuri (pe care nu le vom primi niciodata), AISS continua sa stranga toate informatiile necesare contestarii tuturor abuzurilor care au loc in aceste zile. Cel mai tarziu maine, AISS va reveni cu un comunicat in care va descrie care sunt pasii pe care suporterii abonati carora li s-a interzis cumpararea de bilete la meciul Steaua – Fenerbahce pot ataca aceasta actiune a conducerii clubului Steaua. Rugam mass-media sa preia comunicatul de azi, precum si comunicatele viitoare ale AISS, pentru a facilita ajungerea informatiei la toti suporterii stelisti nedreptatiti.

Steaua suntem noi!

Asociatia Independenta a Suporterilor Stelisti
20 octombrie 2009

situatia la steaua  •  20 octombrie 2009, 11:42

Catalin, de ce atat de tarziu o reactie din partea presei ? Se stie de Sambata ca la Steaua suntem interzisi in masa (peluza nord si sud)

Cum puteti sa mediatizati atat de TARZIU un fapt atat de grav. Scrii despre 200 de suporteri ai Craiovei care nu au fost lasati sa cumpere bilete … dar nimic despre cei 1500 de ABONATI din Ghencea care nu mai au dreptul sa intre pe stadion.

un oltean  •  20 octombrie 2009, 11:46

Trist…foarte trist! Dupa ce ca avem din ce in ce mai putini suporteri pe stadioane, nici mcar aia care vor sa mai vada spectacolul grotesc din Liga lu’ Mitica nu mai sunt lasati! Daca privesti acest campionat, nu vezi decat o imagine sumbra, la fel ca si vremea din aceste zile! Eu apreciez ceea ce vrei sa faci, d-le Tolontan, insa parerea mea este ca te lupti cu morile de vant! Nici nu cred ca cineva din cei implicati, va avea decenta sa citeasca macar acest articol!

CRz  •  20 octombrie 2009, 11:54

este prea tarziu Cataline…listele au fost deja facute,umilinta am simitit-o pe propria piele.Sunt persoana non grata in stadionul unde din 96 m-am bucurat,am plans si urlat ca un nebun pentru aceasta echipa…de o buna perioda de timp am simtit ca nu mai este clubul de care m-am indragostit dar am venit in continuare sperand ca este doar o impresie… ei bine nu…acel club numai exista…sunt trist…

andrei  •  20 octombrie 2009, 12:00

de ce nu si-au cumparat bilete din timp? regulile exista pt a fi respectate.

Alex  •  20 octombrie 2009, 12:10

http://www.fcsteaua.ro/index/section/articles/article/9544
http://www.fcsteaua.ro/index/section/articles/article/9484

Citeste Catalin comentariile articolelor de mai sus si ai sa constati cati suporteri care nici nu au apucat sa mearga pe stadion in acest sezon dar sunt posesori de abonament la peluze au fost interzisi iar pentru a scapa de interdictie trebuie sa semnezi o hartie in care iti asumi faptul ca nu vei contesta conducerea niciodata iar daca o vei face vei fi suspendat 10 ani.

einur  •  20 octombrie 2009, 12:22

Foarte bine pt.cei de la ASTRA!!de ce sa plateasca scaune rupte,de ce sa asculte mizeriile scoase de niste agramati?Voi aia de la AISS…frustrarea va omoara pe zi ce trece!!Veniti la stadion si incurajati istetilor,Ghencea nu e locul refularii frustrarilor voastre…mergeti la cioban acasa si urlati ca niste disperati..nu-mi pasa…in stadion eu vreau sa incurajez echipa,vreau sa aud refrene celebre,vreau sa vad zambete si fericire !!vreti circ si cearta mergeti la PIPERA,la ALeea Alexandru,injurati,blestemati,faceti voodo…dar nu in Ghencea!!Voi nu reprezentati steaua asa cum nici oierul nu e reprezentantul!!Cei ca voi nu sunt suporteri si va meritati soarta..SUPorter e ala care incurajeaza echipa,suporter e cel care nu injura si blesteama,e cel care canta pt.echipa,e cel care sufera cu ei…

con  •  20 octombrie 2009, 12:38

Sunt stelist la a 3-a generatie. Abonat la peluza din ’98. An de an. Cititor de gsp zilnic. Toate astea incep sa se termine… Usor usor… La ultimele meciuri la care am fost p Ghencea am avut un sentiment straniu… parca nu mai apartineam peisajului… La inceput am zis ca nu ma intereseaza conducerea, tre sa sustin echipa. Care echipa?? La meciul cu Buzaul (+ multe altele) de anul trecut era clar ca n-am ce cauta acolo. Am inceput sa contest conducerea. Degeaba. Acum nici la meciul cu Iasul nu m-am uitat… Parca nu ma mai trage nimic spre meciurile Stelei. Acum aflu ca sunt interzis (n-am fost sa verific, dar inteleg ca toti abonatii de p la peluza sint interzisi) LA emisiunile tv ds fotbal nu ma mai uit… Inca citesc ziarul… Inca…
Asa ca, Tolo, daca va pasa de sport, sau macar de tiraj sau de rating, trebuie sa faceti ceva mai mult. Nu vreau sa ma / ne sustineti. Nu. Deja revolta mea s-a transformat in nepasare… Vreau doar sa constientizati ca situatia e grava pt tot ce e legat de fotbal. Atat.

Cătălin Tolontan  •  20 octombrie 2009, 13:27

con, alex: cunoastem situatia, cititi miine gazeta!

bogdan-m  •  20 octombrie 2009, 13:32

Nu este prima data, doar se continua abuzurile din trecut.

Campionatul trecut, ca suporter al Universitatii Craiova, am mers la Urziceni la meciul cu Unirea. Se anuntase din timp ca intrarea este libera. Cand sa intru pe stadion sunt oprit de oamenii de ordine si mi se spune ca este intrarea libera dar trebuie sa am o invitatie la meci cu valoare zero lei. Intreb de unde se pot lua si mi se spune ca nu se dau in ziua meciului…

Am reusit pana la urma sa intru cu galeria Craiovei, dar ca la detinutii. S-au facut liste cu nume, prenume, serie de buletin si intram cand eram strigati de fortele de ordine.
Aceasta este Romania de astazi si trebuie sa fac precizarea ca nu sunt un ultras ci un suporter normal care vine la meci sa-si incurajeze echipa si mi se pare revoltator sa fiu tratat ca un pericol social atata timp cat nu injur sau nu fac gesturi care sa deranjeze spectatorii gazdelor sau oficialii meciului…

TITIRISCA  •  20 octombrie 2009, 13:41

AI SCRIS FRUMOS DE TOT!! IMAGINEA ACEEA DIN FILMELE RUSESTI FOARTE BUNE !! O DRAMA NESFARSITA !!! FOTBAL LA SFARSIT DE VEAC…CAND UMILINTA NUMAI ARE LOC PE NICAIERI DAR TOTUSI NU DA PE AFARA !!!
CE RISU’ PLINSU’INTERMINABIL,CE FARSA GREA…!
SE VA OPRI OARE GROTESCUL ASTA VREODATA! ARTICOLUL TAU SI IMAGINEA MAINILOR LUI TUDOR SIMBOLIZEAZA FOTBALUL DIN ROMAnia !

Octavian Lixeanu  •  20 octombrie 2009, 13:57

Draga Tolo,

Sper ca ceea ce voi scrie mai jos sa apara intr-un colt din editia tiparita a Gazetei. Este un strigat de revolta si cred ca exprima ceea ce simt toti cei 1200 de „huligani” interzisi pe Ghencea.

Povestea incepe intr-o noapte din primavara lui 1989, cand un copil cu ochii albastri plange in hohote in fata televizorului alb-negru Opera, pentru ca 11 baieti magnifici terminau cu capul in pamant un meci in care fusesera pur si simplu nauciti de dream-teamul Milanului din acei ani. Deci, dragostea s-a nascut din suferinta…
Apoi in 1995 pustiul merge pentru prima oara pe Ghencea si vede acolo, intr-o peluza, un grup de suporteri care canta neincetat, flutura steaguri si fac o atmosfera incredibila…pustiul este din provincie, dar isi jura ca atunci cand va ajunge la facultate va veni meci de meci la stadion si va sta acolo, „in galerie”.
Si iata….anul 2002…tanarul ajunge la Facultate…traieste an de an, sezon dupa sezon, meci de meci, bucurii si trsiteti, trece de la extaz la agonie…vede meciul fantastic cu Liverpool pe o ploaie torentiala, ii scandeaza numele lui Falemi, la acel spectaculos meci cu Rapid (3-2), apoi pleaca spre Regie, cu fularul incolacit pe picior, in interiorul pantalonilor, pentru ca trebuie sa se intoarca acasa pe jos pe acelasi drum ca si galeria rapidista; urmeaza apoi minunea cu Valencia, cand ajunge acasa ud pana la piele, dar cu lacrimi de fericire in ochi caci STEAUA lui a invins! Canta apoi, alaturi de aceeasi „huligani” pe o ninsoare ca in povesti care a amanat meciul cu Villareal. Urmeaza anul magnific…victoria de la Betis si sarbatoarea ros-albastra din Piata Universitatii care a durat pana in zori de zi, apoi dubla cu Rapid si in cele din urma cosmarul cu Midlesborough.
Vin in graba dezamagitorii ani de Champions League, in care influenta nefasta a unui cioban parvenit isi face tot mai simtita prezenta si distruge incet-incet acel spirit al Stelei de care s-au indragostit atatia oameni.
Anii trec si copilul de odinioara termina 2 facultati, un master, are o functie de management intr-o multinationala, dar, cu toate acestea, continua sa mearga in acea peluza care l-a fascinat dintotdeauna. Sta mereu in primele 9-10 randuri, canta pana la epuizare alaturi de suporterii organizati in grupari, desi nu face parte din niciuna dintre ele. Este acolo prezent aproape meci de meci desi simte ca Steaua incet-incet inceteaza sa mai fie a lui sau a celor ca el… Simt cu totii cum Steaua le este furata si tot ceea ce ei pot face este sa strige impotriva acestui sacrilegiu…
Toate acestea pana aseara cand ajungand la stadion pentru a-si lua un bilet la meciul cu Fenerbache personajul nostru afla cu stupoare ca este interzis pe stadion! Pentru ce? „Pentru acte huliganice…” Bine, dar care acte…? Tanarul nostru, avand unele probleme nici nu a fost pe stadion la meciul cu Bistrita. Dar acest lucru nu conteaza…”pac-pac…asa am vrut eu ******* om fara serviciu”!
Din partea mea si a celor peste 1000 de suporteri carora ne-ai luat una dintre marile bucurii ale vietii, nu am decat 2 cuvinte pentru tine: ***** CIOBANE!

George Lehovolea  •  20 octombrie 2009, 14:02

Buna ziua,

Am 25 de ani si nu sunt de acord cu atitudinea cluburilor din Romania(avem un singur club,din cate stiu eu,ofera posibilitatea de a cumpara biletele online).
Sunt si nu sunt de acord cu cele spuse de dvs.O sa incerc sa si motivez atitudinea mea:
De ce nu sunt de acord:
-„Steaguri,fulare si ceva bere” -sa fim seriosi-ceva mai multa bere.Si aici este vorba si de „calitatea” suporterilor din Romania.Nu generalizez(nu toti suporterii sunt asa),dar de fiecare daca cand m-am intalnit cu vreo galerie prin gari preferam sa o evit si le voi evita in continuare pe oriunde le voi intalni.De ce oare?De ce oare mi-e sila sa ma duc pe un stadion si la tribuna a doua(unde se presupune ca sunt oameni mai „normali”)?De ce daca ma duc pe stadion trebuie sa plec mereu cu vocabularul de injuraturi imbunatatit?
-nu inteleg de ce nu se organizeaza pt a cumpara biletele intr-un mod organizat,eventual ajutati de club etc.Cred ca sunt metode de a obtine aceste bilete cu cateva zile inainte de meci.
-„Au plecat spre gară. Şi-au cumpărat bilete de tren. Din astea le-au dat” -aici e doar o presupunere,dar avand in vedere ca aceasta deplasare ar costa cam 100 de lei(cam 40 de lei biletul de tren la accelerat clasa a 2a) eu sunt destul de reticent ca acei oameni si-au cumparat bilete de tren,dar e posibil sa gresesc si daca gresesc imi cer scuze.

De ce sunt de acord:
-nu e posibil sa lasi niste oameni sa vina de la sute de km spunandu-le ca pot achizitona bilete si sa nu le dai acest drept.Dar am o intrebare-unde este implicarea clubului de la Craiova?

O zi buna in continuare,

George

Ducu  •  20 octombrie 2009, 14:10

@con
am veste buna pentru tine!
inseamna ca ai inceput sa iti dai seama ce este important in viata si nu mai simti nevoia sa iti umpli viata cu nimicuri (asta este valabil si pentru mine!)!

Teo  •  20 octombrie 2009, 15:09

Anul acesta meci OTOPENI – CRAIOVA disputat pe stadionul ASTRA, am venit de la Bucuresti impreuna cu 2 prieteni, cu sotiile si cu copiii ( 4 copii varste intre 3 – 5 ani ). Am vrut sa mergem cu sotiile si copiii la un meci de fotbal, speram spectacol si pe un stadion linistit unde sa nu iti fie frica ca iti sunt loviti copiii cu sticle, fumigene, brichete, etc. Am patit acelasi lucru. Nu am fost lasati sa intram, desi se anuntase intrarea libera. Am cerut sa cumparam bilete, nu aveam de unde. In plus Jandarmii si-au batut joc de noi, spunandu-de sa ne organizam in grup de mai multe persoane si sigur ne vor lasa pe stadion. Dupa 30 de minute de asteptare ni s-a spus ca nu mai sunt locuri libere pe stadion. La TV se vedea stadionul ocupat 20% din capacitate. BATAIE DE JOC DIN PARTEA ACESTOR OFICIALI DIN PLOIESTI. RUSINE RUSINE RUSINE

con  •  20 octombrie 2009, 15:35

@Ducu
Multumesc de veste, dar nu, multumesc! Pasiunea mea pentru Steaua nu se incadreaza la nimicuri. Pasiunile nu sunt nimicuri. Da, poate ca sunt irationale, ilogice.
Cat despre cititul unui ziar de sport, asta intra la placeri: imi placea ca in ziua de dupa un meci sa iau ziarul si sa-l citesc. Ziarul ala, clasic, de hartie. Nu mai fac asta pentru ca nu vreau sa imi zambeasca din paginile lui Ciobanul, Borcea sau Iancu. Asa, p net pot sa dau click doar pe cronica meciului si pe blogurile lui Vochin, Tolo, Naum…
Deci nu, nu sint bucuros ca mi se stinge o pasiune. Iar pentru restul lucrurilor importante… stai linistit, imi fac timp…

@Octavian Lixeanu
Frumos… Povestea mea seamana izbitor cu ceea c ai scris tu… Si mai stiu cativa baieti din filmul asta…

milici  •  20 octombrie 2009, 15:50

Sunt curios daca si-au luat cu adevarat bilete de tren.

Cătălin Tolontan  •  20 octombrie 2009, 16:13

con : becali nu e in ziar 🙂

Comentează