UPDATE: A reactionat si Ministerul, care acuza o maniera neprofesionista a celor de la agentia guvernamentala care a dat anuntul. In esenta, MEC admite ca oamenii din agentie nu fac diferenta dintre editorial si publicitar si precizeaza ca, de fapt, s-a dorit cumpararea de publicitate, nu de stiri. Comunicatul il gasiti la final.
marți, 15 septembrie 2009, 5:17
UPDATE: A reactionat si Ministerul, care acuza o maniera neprofesionista a celor de la agentia guvernamentala care a dat anuntul. In esenta, MEC admite ca oamenii din agentie nu fac diferenta dintre editorial si publicitar si precizeaza ca, de fapt, s-a dorit cumpararea de publicitate, nu de stiri. Comunicatul il gasiti la final.
UPDATE 2. A venit precizarea. O redau integral si constat, cu stupoare, ca, nici la revenire, oamenii nu fac diferenta dintre „spatiul publicitar” si „spatiul editorial”. „Mentionam faptul ca nu se doreste achizitionarea unui spatiu publicitar ci a unui spatiu editorial”, suna precizarea celor de la MEC. Adica exact ceea ce legea le interzice. Si, ca sa fie totul foarte clar, spun ca o vor face repetat si ca le va apartine „in totalitate” continutul. Ma doare capul! Sa speram ca initiativa BRAT, agreata si de guvern, a unei intilniri cu cei care gestioneaza publicitatea de stat sa mai lamureasca niste lucruri.
Stimate Domnule Catalin Tolontan,
Dupa cum bine se stie proiectele finantate din fondurile structurale
componenta Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane –
POSDRU au ca si clauza contractuala informarea periodica a opiniei publice
privind modul de implementare si realizarile obtinute.
In contractele de finantate incheiate pentru cele cinci proiecte
strategice pe care Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii prin
Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior si a
Cercetarii Stiintifice Universitare – UEFISCSU le implementeaza exista
alocat un buget pentru informarea corecta a opiniei publice privind
stadiul implementarii si rezultatele obtinute.
Cererea de oferta a fost lansata cu scopul obtinerii unui cost estimativ
aferent caietului de sarcini necesar lansarii licitatiei publice pentru
achizitionarea serviciilor mentionate. Bineinteles ca oferirea gratuita a
spatiului este prima optiune.
Mentionam faptul ca nu se doreste achizitionarea unui spatiu publicitar ci a unui spatiu editorial in care vor fi prezentate periodic rezultatele
proiectelor. Continutul materialelor ce urmeaza sa apara in acest spatiu
editorial apartine in totalitate UEFISCSU.
In speranta ca veti gasi aceste clarificari elocvente va asigur de toata
consideratia mea,
Adriana Rotar
PR – Officer
UEFISCSU
La articolul de mai jos despre cazul Ridzi, un cititor a reactionat trimitind un mesaj expediat de cei de la Ministerul Educatiei, care vor sa cumpere stiri si reportaje ca parte a unor proiecte pe bani europeni! Gasiti textul in comentariul numarul 1.
UPDATE: Telefon aseara de la minister.
– Domnule Tolontan, proiectele europene impun o reflectare in media.
– Dar nu o puteti realiza cumparind stiri si reportaje. E impotriva legii.
– Nici nu ne-am gindit la asta.
– Atunci de ce nu apare cuvintul „Publicitate”, ci apare „Stiri”?
– A fost o exprimare nefericita din partea noastra. Veti primi un mail in care vom explica.
Mailul n-a sosit, dar sursele au postat azi dimineata la comentarii rectificarea trimisa de MEC catre parteneri, prin care ministerul sustine ca s-a referit la stiri si reportaje difuzate in mod gratuit. Despre subiect a scris si Hotnews. Deocamdata, fiecare declaratie a MEC mareste confuzia. Daca e un studiu de piata, adica o cerere de oferta vor sa spuna, de ce ii intereseaza cit costa stiri si reportaje, care n-au pret decit daca sint marcate cu publicitate?
REACTIE MEC
Stimate domnule Tolontan, Avand in vedere faptul ca doamna Adriana Rotar, PR Officer pentru proiectele UEFISCSU (deci nu PR-ul MECI!), nu a reusit sa lamureasca lucrurile in legatura cu intentiile agentiei din care face parte, va transmit mai jos si in anexa, comunicatul de presa trimis astazi de Biroul de Presa al Ministerului Educatiei pe marginea acestui subiect.
Precizări referitoare la activitatea Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare (UEFISCSU)
Referitor la unele materiale apărute în presă, potrivit cărora Ministerul Educaţiei solicită oferte de preţ pentru achiziţia de ştiri, Biroul de Presă al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării face următoarele precizări:
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării NU A SOLICITAT şi nu are în intenţie să solicite spaţii de publicitate în nici un fel de publicaţie, post de televiziune sau radio. De altfel, subliniem faptul că, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării nu are prevăzut buget pentru publicitate, singurele anunţuri plătite fiind cele de mică publicitate prin care se anunţă concursurile pentru ocuparea posturilor vacante.
Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare (UEFISCSU), agenţie subordonată ministerului, a publicat în nume propriu un anunţ de intenţie pentru o cerere de ofertă de spaţii publicitare, în vederea promovării proiectelor derulate din fonduri structurale. Menţionăm faptul că, în prezent, UEFISCSU derulează cinci proiecte finanţate prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – POSDRU, proiecte lansate şi contractate în anul 2008 prin Autoritatea de Management de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Diseminarea rezultatelor activităţilor desfăşurate în cadrul acestor proiecte este obligatorie şi se face prin activităţi de informare şi publicitate periodice, fiind activităţi şi cheltuieli eligibile, specifice programului mai sus menţionat.
Conform Contractului de finanţare nerambursabilă încheiat de către UEFISCSU şi AM POSDRU din Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, agenţia, prin directorii de proiecte, este singura responsabilă de implementarea proiectelor şi respectarea legislaţiei în vigoare.
În consecinţă, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării nu are nici o legătură cu solicitarea făcută de UEFISCSU şi consideră că explicaţiile pe această temă le poate oferi documentat dl. prof. Adrian Curaj, directorul acestei instituţii. Datele sale de contact sunt: tel: 021/307.19.31; 021/307.19.10.
Daniel TOMONI
Sef Birou Presa
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ROMANIA, BUCURESTI
Cristina • 15 septembrie 2009, 18:00
Ce minister mai urmeaza?
deea • 16 septembrie 2009, 9:34
La prima ora s-a trimis o „lamurire” la cererea de ieri. Acum sustin ca prima varianta pe care o iau in calcul e cea care nu implica nici un fel de cost. Interesant! Ce se intampla daca NIMENI nu ofera spatiu gratuit?
„Stimata Doamna/Stimate Domn,
Referitor la cererea de oferta transmisa in data de 15 septembrie 2009, de catre UEFISCSU, precizam urmatoarele
Cererea de oferta vizeaza publicarea unor materiale scrise, de catre expertii CNCSIS – CNFIS- UEFISCSU, privitoare la modul de implementare si rezultatele obtinute in cadrul proiectelor strategie finantate din fondurile structurale, componenta Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – POSDRU.
Cererea de oferta lansata urmareste, cu precadere, modalitatea prin care se poate beneficia de un spatiu de diseminare a rezultatelor proiectelor implementate de catre UEFISCSU.
Tinand cont de specificul articolelor, unul strict informativ, oferta care nu implica costuri, este prima varianta pe care o luam in calcul.
Dupa cum bine se stie proiectele finantate din fondurile structurale, componenta Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – POSDRU au ca si clauza contractuala informarea periodica a opiniei publice privind modul de implementare si realizarile obtinute.
Pentru orice fel de lamuriri pe acest subiect va stau la dispozitie.
Cu stima,
Adriana Rotar
PR OFFICER”
m • 16 septembrie 2009, 10:53
E adevarat ca proiectele europene cer diseminare in media, dar asta inseamna (a) ca cei care fac proiecte finantate pe diverse linii de catre Comisie trebuie sa incerce sa fie newsworthy, in nici un caz sa cumpere stiri si nici publicitate si (b) ca trimiti comunicate de presa si incerci sa faci subiectul comunicatului cit mai interesant si relevant, chiar si prin parteneriate media unde ai insa niste obligatii si limite.
Daca vor sa popularizeze call for applications, atunci sa cumpere publicitate, altfel chiar nu inteleg de ce ar trebui ministerul sa faca diseminare centralizat pt rezultatele tuturor proiectelor care vor fi finantate…
Regulile de la Bxl sint de multe ori imbirligate si chiar ciudate, dar cind sint trecute prin filtrul birocratiei romanesti abia atunci iese ceva realmente mirobolant…
m • 16 septembrie 2009, 11:49
Pe scurt am vrut sa spun ca proiectele europene cer diseminare in ideea ca din banii respectivi se produce ceva valoros care merita facut cunoscut unui public cit mai larg.
Cătălin Tolontan • 16 septembrie 2009, 11:57
m: de acord. Dar tb sa o faceti legal. Fie marcind publicitar stirile si reportajele, fie construind evenimente interesante pe care presa sa le reflecte, numai ca in acest ultim caz NU VETI AVEA nici un control asupra reflectarii, pentru ca ea ramina la libera vointa a redactiilor.
satul • 16 septembrie 2009, 13:48
orice autoritate care face proiecte cu bani europeni trebuie sa promoveze lucrul asta (e criteriu eliminatoriu).
Cătălin Tolontan • 16 septembrie 2009, 13:58
satul : da, dar nu poate sa cumpere stiri!!! Sa-l promoveze cumparind publicitate!
m • 16 septembrie 2009, 14:21
da bineinteles asta am spus si eu, ca incerci sa fci cunoscut ce a iesit din proiecte, asta se cere prin diseminare, adica nu sa faci ceva si sa nu te intereseze deloc daca ar exista o relevanta practica sau un interes mai general pt ce face proiectul
e absolut incredibil ce spune ministerul, nu stiu daca e de ris sau de plins – de fapt in proiectele europene se considera diseminare si daca ai trimis comunicate de presa si sau ai organizat evenimente la care inviti presa
daca jurnalistii vin sau nu, publica sau nu, asta e altceva, e bineinteles la latitudinea lor
la raportare e sigur mai bine daca reusesti sa stirnesti interes, dar in nici un caz nu se pune problema de a cumpara ceva, nici macar publicitate, evident ca in nici un caz spatiu editorial…
m • 16 septembrie 2009, 14:30
http://www.adevarul.ro/articole/universitatea-bucuresti-si-universitatea-babes-bolyai-partenere-la-granturi-acordate-de-comisia-europeana.html
ca evaluator daca ar aparea in raportare un astfel de articol ca diseminare, si fara sa stiu nimic despre cumpararea de articole in romania, nu l-as considera diseminare, m-as cruci ce minte au si jurnalistii si universitatile
cit e neintelegere in legatura cu ce inseamna finantarile astea si cit e intentie de a fura, e alt subiect de durere de cap asa ca ma indrept repede spre algocalmin 🙂
Cătălin Tolontan • 16 septembrie 2009, 15:09
m: ok, am inteles exact acum. Iti multumesc!
vlad • 16 septembrie 2009, 23:27
in calitate de manager in cadrul unui proiect finantat prin POSDRU pot sa va spun ca este probabil cea mai incapabila agentie care gestioneaza fonduri europene. regulile se schimba de la o zi la alta, nu exista la 1 an jumate de la castigarea primelor proiecte un manual al beneficiarului, raportarile sunt de o birocratie incredibila – tocmai pentru ca cei de la agentie nu stiu ce trebuie sa faca. in aceste conditii ii inteleg pe cei de la uefiscu care probabil plimbati intre cateva zeci de mailuri cu instructiuni contradictorii au facut o alegere nefericita…
eu sunt lamurit • 19 septembrie 2009, 17:39
cica „de ce ii intereseaza cit costa stiri si reportaje”, va spun eu:
PENTRU CA TELEVIZIUNILE VAND ASA CEVA!
Ziaristii sunt mirati intotdeauna, desi orice copil de peste 15 ani poate spune asa:
1. Coruptia in justitie incepe inca de la examenele de barou, pentru notari, magistrati.(„taxa” ca sa intri sub aripa protectoare a unui AVOCAT E MINIM 10000 EURO)
2. Coruptia in politie e DIRECTIVA SCRISA in sensul ca mai nou li se spune:”aveti cat mai multe contacte cu interlopi ca sa puteti afla informatii”(iar militienii iau cash)
3. Coruptia in invatamant incepe din prima zi de scoala si se numeste „fondul scolii” si continua cu examenele de grad.
4. Coruptia in sanatate incepe4 cu urmatoarele cuvinte:”azi nu am timp decat peste o ora la cabinetul meu particular”
5. Coruptia in PRESA incepe cu o instiintare:”in data de … ministrul X se va deplasa in tara Y insotit de o delegatie care va cuprinde si un numar de Z ziaristi”.
Cristina • 21 septembrie 2009, 17:48
Oare chiar a fost o greseala cand s-a inlocuit cuvantul „publicitate” cu cel de „stiri”? Nu mi se pare ceva absolut involuntar si nevinovat… Inteleg sa faci asemenea greseli in vorbirea libera, dar in scris ai posibilitatea de a te corecta. Inteleg ca totul in tara asta se presupune ca este de vanzare si se poate cumpara, dar….
CZER • 27 septembrie 2009, 8:25
asa cum discutau si dr.mihail hangan ,prof.phd.mircea h.orasanu ,nu este intamplator ca ministerul educatiei si cercetarii inlocuieste stirea cu publicitatea,situatia comporta mai multe sensuri ,unul dintre acestea este aceea de a ascunde informatia pe care ei au stabilit-o ca este importanta deci periculoasa si o baga prin tot felul de ascunzatori ,pana se ajunge la o siuatie de aglomerare,tot in rasete mari dar nu sacadate ca astia nu cunosca limba ,la intrebari nu raspund deloc,ci baga tot publicitte,,si razand in hoholte usa, dupa modelul politicienilor introduc afise ,ca zic ei hartie este destula, si astfel deprinderea a umplut tot ce se vede , au ceva genetic ,iar la institutul genetic din berlin in 1837 ,se studia craniile acestora
Adrian • 23 februarie 2010, 21:04
Buna…sunt un elev de clasa a 9 a ,cred ca materia de Logica,Franceza,Romana,Matematica etc sunt un pic cam prea dificile.
Ma-m informat si unele din subiecte sa studiaza si la facultate.
Am consultat opiniile diversilor profesori,elevi,chiar si parinti si nu sunt deacord cu materia pe care noi incercam sa o studiam pe cat posibil .
Ati putea cumva remedia acest factor ?ar fi un bine pentru toti elevi ….va rog! Am putea invatza mult mai usor daca ar fi materia mai usoara 😐 !