Porumboiu: „A devenit o crimă să-l critici pe Lucescu”

Vasluianul spune că presa şi lumea fotbalului îl ţin în puf pe selecţioner

marți, 8 septembrie 2009, 11:02

Vasluianul spune că presa şi lumea fotbalului îl ţin în puf pe selecţioner

Dincolo de faptul că vorbeşte mult, Adrian Porumboiu vorbeşte uneori bine. Iată dialogul purtat cu el pe o temă la modă: pro sau contra Răzvan Lucescu.

– Nu vi se pare, domnule Tolontan, că Răzvan Lucescu are o presă foarte bună?!
– Ba da. Dar credeţi că e vreo relaţie vinovată presă –  selecţioner?

– Nu, nici vorbă. Bravo lui! Dar s-a ajuns cam departe cu înfierarea celor care au altă opinie. „Cum să te iei de selecţioner?”, se zice. Dar de ce să nu te iei? De unde, brusc, senzaţia aceasta de lezmajestate?
– Corect, aveţi dreptate, Răzvan are tendinţa de a se victimiza.

– E puţin zis! În Franţa am scos un rezultat senzaţional, dar am jucat penibil, de ce nu spunem asta direct?! Păi, niciodată Mara nu e peste Florin Costea! Iar Niculae, de la Dinamo, merita selecţionat. Şi dacă rosteşti asta te trezeşti că sar toţi pe tine ca şi cum n-am avea voie să ne exprimăm părerile faţă de jocul echipei.
– Şi asta e corect. Cînd Piţurcă se arăta nervos în faţa criticilor, îi aminteam că dezbaterea e normală. La Răzvan…

– Exact! Lui Răzvan Lucescu i se permite ce nu i s-a permis lui Piţurcă. Pe cuvînt, nu mă refer la Gazetă, dar reţineţi: presa are o atitudine slugarnică faţă de selecţioner. Îi face rău!
– Nu vă referiţi la Gazetă că vorbiţi cu mine…

– Nu asta contează! Cine, ce. Contează că am ajuns în situaţia aberantă ca singurul autorizat să vorbească despre „naţională” să fie Dinu „Vamă”. Uitaţi-vă la meciurile lui Răzvan şi o să vedeţi că pînă la urmă norocul te trădează. Să ţină minte asta!

Comentarii (89)Adaugă comentariu

Vlad  •  8 septembrie 2009, 23:25

Prostii. Cat puteti sa tot vorbiti pe tema asta? Intrebati si parerea electricienilor de pe stadion.. cu siguranta au ceva de comentat!

barba kanu  •  8 septembrie 2009, 23:36

pai…cam are dreptate dom’ porumboiu, pana la urma, norocul te tradeaza

Cristi  •  8 septembrie 2009, 23:40

Treaba e ca Razvan Lucescu chiar poate fi considerat o victima si de aici e si protectia asta a presei pt el.
El este atacat de catre Borcea si Becali, care si-au batut joc atatia ani de fotbalul romanesc, care viseaza doar sa umfle cat mai tare cate un jucator ca sa il vanda mai scump. In fata atacurilor unor asemenea specimene Razvan nu paote fi altceva decat victima. El incearca sa schimbe ceva… sa schimbe niste „mersuri normale” si lucrurile astea se vad si la echipa (exista daruire, chiar daca nu e valoare). De ce sa critici in halul asta un antrenor dupa 3 meciuri? 3 meciuri in care n-am pierdut, ba am facut rezultate bune. Il critici doar daca ai un motiv anume, daca iti sta in coasta, daca iti strica planurile…
Daca nu primeste protectie acum din partea presei, va pasa un drac de sport 🙂 Ci va pasa de borcea/becali si scandaluri.

|qp|  •  8 septembrie 2009, 23:47

razvan e un antrenor promitator. deocamdata atat. problema in cazul de fata nu e atitudinea vizavi de selectioner sau vizavi de jucatorii chemati, ci de oamenii care au personificat-o: becali,borcea,piturca, poate chiar si iancu. atata timp cat niste personaje dizgratioase ies si blameaza selectia sau orice altceva legat de razvan e normala atitudinea de protectie cu care e imbrobodit lucescu. ceea ce e total nefiresc in momentul de fata e ca unui om care a jucat 3 meciuri fara sa piarda i se cere mai mult decat i se cerea lui piturca in timp ce compromitea calificarea meci dupa meci cu zambetul pe buze si fruntea descretita (ati observat ca piti era linistit fix in momentul in care pierdea si ducea echipa asta la sapa de lemn?) ceea ce spune porumboiu e decent si in alt context chiar dezirabil, insa nici el nu e printre monumentele de moralitate si buna-credinta din fotbalul romanesc.
daca vreti sa-i faceti un bine lui razvan si implicit nationalei va sugerez sa-i aduceti cat mai putin in lumina reflectoarelor pe dubiosii si controversatii din fotbal si sa promovati mai multe pareri pertinente de specialisti. daca andrei vochin il critica pe lucescu intr-un articol sau il provoca la o dezbatere pe tema selectiei si a tacticii utilizate evidentiand lacunele selectionerului nu s-ar fi suparat nimeni, poate nici razvan. e drept ca intr-un discurs e important continutul dar poate la fel de important e emitatorul mesajului. in cazul de fata e crucial. razvan are, dupa cum ati spus, tendinta de a se victimiza, dar ar fi mult mai usor pentru toata lumea daca nu ar avea de ce sa o faca. in momentul de fata instinctul lui e total justificat. trebuie sa terminati odata cu promovarea finantatorilor in presa! nu intereseaza pe nimeni ce au de spus, de cele mai multe ori vorbesc numai ca sa se poata auzi si de fiecare data abereaza in legatura cu un fenomen pe care nu il inteleg.

Ceaikovski  •  8 septembrie 2009, 23:57

Eu perosnal nu il simpatizez deloc pe Adrian Porumboiu,deoarece mi se pare o persoana infatuata dar de data asta jos palaria.Sunt perfect de acord cu el.Cine se crede Razvan asta?Tot ne aduce in fata rezultatele cu Lituania,Ungaria si Franta.Imi permit sa ii reamintesc lui Razvan ca niciodata poate doar pe vremea lui Ferencz Puskas ne domina intr-un asemenea hal UNGARIA.Pai nu se poate asa ceva,el tot vorbeste de rezultatele lui si noi cu Ungaria din 90 de minute in 80 noi nu am iesit din careu.ROMANIA cu Ravan lucescu joaca penibil.Ma rog lui Dumnezeu sa piarda cu Austria.Niciodata nu mi-am dorit ca nationala sa piarda,dar de data aceasta sper sa piarda,sa se termine cu dragalasenia presei pentru acest selectioner mediocru.

Mircea  •  9 septembrie 2009, 0:08

hmmm…problema e ca Razvan este de foarte putin timp la nationala si in timpul asta nu poate schimba foarte mult, este pur si simplu imposibil. Daca intr-adevar se doreste o echipa/joc/mentalitate noua trebuie sa-i dati timp si pe urma se face o evaluare. Criticile sunt OK dar in in Ro criticile nu se opresc la fotbal, asta este problema.

duckzila  •  9 septembrie 2009, 0:34

ok…in primu rand sunt curios dak mi se posteaza commentul…pana acum la ultimele 3 incercari nu sa intamplat asta… bun…parerea mea este ca se exagereaza…piturca a fost antrenorul romaniei mult timp…ne facusem deja o imagine si asa mai departe. razvan e de 3 meciuri…din care ekipa a castigat 2 si a facut un egal. eu nu vad inca motive de critica…porumboiu, gigi becali, borcea si alti fini cunoscatori, zic eu, sa astepte inca putin asa…si eu unu prefer sa jucam tot asa, adica „nimic” ca sal citez pe domnu cu aratul campului si sa tot facem rezultate pozitive. pe mine nu ma deranjeaza cu nimic. cand o sa jucam nimic, dar o sa pierdem cu lituania si cu austria si cu altele de nivelu ala…atunci, o sa fiu si eu asa mai agresiv…dar pana atunci…mai curge multa apa la robinet.

Bob Taylor  •  9 septembrie 2009, 0:53

Asa e, are dreptate Porumboiu, nationala nu joaca nimic. Franta nu o mai prindem atat de salba in urmatorii 20 de ani. Norocul o sa il tradeze pe Razvan la un moment dat, am un sentiment ca o sa fie la meciul de azi cu Austria…

Bogdan  •  9 septembrie 2009, 0:58

Da, cred ca are dreptate Porumboiu, dar mai cred si altceva: cand a jucat Romania vreodata fotbal cu Franta?
in 1995 cand am facuit 0-0 la ei sau la 1-3 acasa in acelasi an cand Zidane a facut ce a vrut cu noi, sau acel 0-1 in CE 96? toate au fost meciuri slabe ca si acel egal din CE 2008 cand nici Franta nici Romania nu a jucat nimic – mai bine spunem ca ne e frica sa jucam fotbal cu Franta si ca la ce jucatori avem acum nici pretentii nu ar trebui sa avem.
Diferenta dintre Romania si Franta e imensa nici pe departe ca aceea dintre Vaslui si AEK Atena
Ar trebui sa sa ne obisnuim cu aceste egaluri norocoase mult timp de acum inainte – nu avem nici jucatori iar mentalitatea de invingatori castigata la Generatia de aur a disparut de mult – vom juca de acum pana la urmatoarea generatie de aur cu speranta ca vom mai ciupi si noi o calificare si nicidecum ca SUNTEM FAVORITI LA CALIFICARE – astfel ca tot fotbalul romanesc TREBUIE SA SCHIMBE, NU NUMAI ANTRENORUL NATIONALEI

ioo  •  9 septembrie 2009, 1:08

Gresit .Porumboiu e mai avid de publicitate decat Jiji ,si nu credeam ca voi spune asta vreodata …dar asa este . Pun pariu cu tine Catalin ,ca daca-l suni la 4.00 dimineata el raspunde . In ceea ce-l priveste pe Razvan ,cum si tu ai observat ,face o treaba mai buna decat Piturca .Timpul va dovedi daca are sau nu stofa de selectioner ,dar sigur are fler .Numai bine !

reporter gsp  •  9 septembrie 2009, 1:12

Da si in meciurile cu Lituania si Ungaria am jucat mizerabil si am castigat norocos. Si nici macar nu reconstruieste nationala, majoritatea internationalilor au peste 25 de ani.

Cristian  •  9 septembrie 2009, 1:12

e destul de agasanta si enervanta situatia, Porumboiu are dreptate.

drstoica  •  9 septembrie 2009, 1:25

Da, ma, bine scrii! Nu cred ca e cineva care sa spuna cu mana pe inima „jos Lucescu!”. Dar sa acceptam naibii odata ca „nationala” nu a jucat mare lucru la Paris, ca nu si-a creat decat o ocazie si-un sfert intr-un meci care trebuia sa ne aduca 3 puncte, ca nu avem inca nervul ala de invingatori autentici (tot cu „miorita” ne asortam cel mai bine). Fiecare isi poate exprima o parere si fiecare poate avea n% dreptate in felul lui. Nu ma refer neaparat la patronii de cluburi, dar Porumboiu (altfel un scandalagiu precum Gigi, Borcea, Iancu etc) are dreptate in interviul luat de tine, se vede ca a mai citit si o carte, doua, nu doar ziare, la viata lui.

Tono  •  9 septembrie 2009, 1:32

Are dreptate domnul Porumboiu. Dar nu-i nimic dupa o serie de meciuri urate in care n-o sa mai intervina norocul vor veni si infrangerile. E doar un antrenor limitat cu temporizarea lui taica-so bine infipta. Avem nevoie de un selectioner cu idei noi nu aceeasi partitura ca pe vreamea lui Angelo Niculescu. Ca Boloni sau Dan Petrescu de exemplu.
**

adidas  •  9 septembrie 2009, 1:39

presa are o atitudine corecta fata de un om foarte civilizat ce este la inceput de drum cu echipa nationala

porumb  •  9 septembrie 2009, 2:00

Lasa tata Porumboiule, va fi Costea peste Mara cand va juca olteanul in Primera.

bravo  •  9 septembrie 2009, 2:03

bravo porumboiu,bravo dle tolontan ca aveti puterea sa recunoasteti ca lucescu ii tinut in puf

Pacuiul lui Soare  •  9 septembrie 2009, 2:26

in principiu Porumboiu are dreptate; ce uita el e ca cei care s-au luat de razvan nu au zis nimic de Pi-tzurca. Mai zice ca rezultatele lui Razvan sint rodul norocului. Pai atunci ale lui Pi-zurca cum e, inclusiv calificarea e rodul norocului chior si al slabiciunii Olandei. Sa nu uite ca Razvan e preferat pt ca este antiteza lui Piturca. Sint de acord ca Niculae si Costea ar putea fi convocati, dar la nationala e alt aer acum, stim ca pot aparea nume noi, nu se mai cramponeaza de Banel Nicolita si alte citeva fixatii.

nime.n.lume  •  9 septembrie 2009, 2:33

Interviul asta arata ca Dl Porumboiu o cam intoarce ca la Ploesti.
Sa ma explic:
Sa vorbim despre jocul nationalei e corect! Cred ca jumate din romani vorbest despre asta. Ca a jucat penibil, sau tactic, sau nimic sau la resultat. Asta e una.Dar Dl Porumboiu vorbeste despre selectia facuta de Lucescu. Si asat e ok atat timp cat nu are pretentia ca Lucescu sa accepte parerea lui. Una e sa vorbesti despre joc, despre cum au jucat jucatorii si alta e sa dai sfaturi selectionerului si sa mai ai pretentia sa te asculte.
Nu e o crima sa critici, dar cand critica e la nivel personal, atunci nu e corect. Adica ce a zis Borcea legat de 4 fini (care sant 2 si care au jucat bine) a fost curata magarie. Borcea cu acea critica a facut rau celor care critica (le-a scazut credibilitatea) si deci si celor criticati. Oricum, criticile din partea finantatorilor sant eligibile de suspicioni fiindca finantatorii sint direct interesati de selectionarile jucatorilor.
E ca si cand intrebi pe orice mama cat de frumos e copilul ei.
Insa multi dintre finantatorii din fotbalul romanesc nu au destula minte sa se abtina de la astfel de comentarii care nu aduc nimic bun.
Ce spera ei e sa il sperie pe Lucescu si acesta o sa mai ia si cate o gloaba din curtea lor ca ei sa o poata vinde apoi mai bine.
Ce nu vor sa inteleaga multi romani e ca o echipa se face nu din cei mai buni jucatori ci din cei care pot sa formaze cea mai buna echipa.
Vezi dunga, vezi real madrid.

manuel  •  9 septembrie 2009, 3:02

Nu cred ca aveti dreptate. Si nici Porumboiu. Nu a fost vorba de critici, ci de atacuri. Nu a spus nimeni ca Nationala a jucat senzational….Dar nu este normal sa ataci si sa ameninti un antrenor nou dupa PRIMUL meci oficial! Ce este declaratia lui Borcea (Dinamo nu va mai da jucatori…) daca nu o amenintare menita sa creeze presiune? Si inca ceva….de ce vorbesc in Romania asa de mult presedintii de club? Nu cred ca Razvan L este rasfatat, cred ca este o decizie corecta si deliberata de a „proteja” si sustine un nou inceput. Cred ca este normal. Avem niste „oameni de fotbal” care, in general, imprima un caracter agresiv oricarei dezbateri. De cele mai multe ori isi submineaza propriile echipe. De ce sa submineze si echipa Nationala? Razvan va fi cu siguranta si criticat.

manuel  •  9 septembrie 2009, 3:09

Si inca ceva ce uitasem….Daca este sa vorbim de victimizari, nu credeti ca Porumboiu se victimizeaza mult mai des? Este intotdeauna furat de arbitri, hehe. Si, desi se crede in masura sa critice si sa evalueze potentialul jucatorilor, totusi singura echipa romaneasca eliminata din cupele europene cu un 3-0 sec a fost echipa lui!! Ce raspunde? Ca a jucat cu o echipa valoroasa…Pai asta spune si Razvan numai ca el nu a pierdut! In fine…sper sa cistigam cu Austria si sa cistigam liniste pentru viiitor.

dimitris  •  9 septembrie 2009, 3:56

domnule tolontan,ma bucur sa observ (inca odata) ca puneti i-ul sub punct(ha!) cu editorialul dvs.intr-adevar curentul asta pro razvan e cel putin ciudat.am ajuns sa laudam ce? ca stam cu fundul in poarta ca feroe si ne bucuram cand trecem centru terenului?!in primul rand razvan a facut prin selectia sa vadit emotionala si subiectiva(interesata inca ma feresc sa-i zic)sa apara mugurii acestui scandal..**.a,apropos am devenit atat de patetici incat sa ramanem extaziati in urma unui simplu dribling si al unui sut anemic pe mijlocul portii,al lui roman?!de fapt driblingul ala si faza lui marica au fost singurele fire de iarba in
desertul creat de lucescu…hai sa le contemplam..!!!
P.S.JUCATORII DEJA NE CERTA CA NU SUNTEM MULTUMITI DE NIMIC SI CA SUNTEM NISTE INGRATI…HAHAH UITASERA CA TOCAMAI RATASERA(INCA) O CALIFICARE..MAI RAMANE SA NE CEREM SCUZE JUCATORILOR CA SUNTEM TRISTI SI DECEPTIONATI….LA TUPEU NU NE INTRECE NIMENI….

Macy  •  9 septembrie 2009, 4:36

O.K.d-l Porumboiu are dreptate,dar,hai sa-l lasam pe Razvan ptr. aceste trei meciuri,ramase si sa-l judecam dupa…
Pernonal,cred ca ne trebuie o arie mai mare de selectie si STADIOANE cu „meseriasii”care intretineau gazoanele prin anii 60-70.
Ne trebuie conducatori de cluburi civilizati care sa-si exprime pareri pertinente,nu bataia de joc care este acum in fotbalul nostru.
Oricum Razvan este un OM deosebit(in primul rand)si de aceea i-l iubeste presa si o mare parte a publicului de fotbal(peste 85%,restul sunt dinamovisti,i-l includ aici si pe Gigi Becali)…

doru  •  9 septembrie 2009, 4:44

foarte corect! se merge pe principiul „dai in mine, dai in fabrici si uzine”, cine il critica cica „nu e roman”. Bravo pt ca esti singurul ziarist care remarca tendinta asta

tibi  •  9 septembrie 2009, 6:22

Patronii contrazisi, in schimb, repede faca apel la intelegere, libertate de exprimare, dialog. Or, pozitiile lor au fost exprimate agresiv, santajist(nu mai permit jucatorilor sa vina la Nationala), arogant. De ce naiba trebuie sa-i ascultam pe astia. Ce spune Dinu, Bolloni, Moldovan, Bergodi? Sau Pitzi? A zis vreunul ca a fost o mizerie de meci? Ca daca era el antrenorul pe Stade de France aveam 5 atacati, 60 la suta posesie si jucam ca Brazilia?
Porumboiu incearca sa o dreaga, dar ii pune pe Giginho, Borcinho si Usain Iancu Bold intr-un film cu universitari americani aflati la scoala de vara la Mogosoaia.

ciupi  •  9 septembrie 2009, 6:57

daca te iei de razvan, care a gresit incepind cu mara si nu cu roman (asta am spus-o imediat dupa joc intr-un comentariu la textul din gsp), trebuie sa o faci cu motiv, nu fiindca nu ti-a bagat un jucator pe care-l ai in buzunar. sunt de acord ca niculae trebuia selectionat, dar daca tot nu juca, marica fiind deocamdata intangibil – si aici am rezerve – si era adus acolo sa fie, era borcea fericit? in privinta craioveanului, porumboiu nu stia ca acesta era suspendat de club si ca de ceva vreme nu mai juca?

razvan  •  9 septembrie 2009, 7:10

Nu am nimic cu razvan(desi sunt stelist- apropo , o regreta acum ce a spus de steaua cand era la rapid ?).Dar oare mai tineti minte ce a declarat Bobby Robson dupa un meci cu steaua in campionat (cand i-a rupt piciorul rada lui radoi, iar banel a luat rosu ) ca nu a stiut sa aseze echipa in teren , in conditiile unui om in plus , daca vroia sa castige ? Sau sfertul uefa, returul , cand rapid trebuia sa dea gol , dar per ansamblu steaua a avut vreo 11 ocazii iar rapid vreo 5?
Are dreptate porumboiu, norocul te tradeaza la un moment dat .Razvan, din cate mi-am dat seama , pe unde a antrenat, nu stie sa faca o tactica de victorie. Joaca la alibi, la mica ciupeala…parerea mea
( si ma uit la fotbal de vreo 30 de ani, plus ca am si jucat fotbal pana la nivel de juniori , vreo 7 ani …) .
Repet, nu o spun cu rautate, dar….Sa vedem ce va fi, sa-i dam totusi ceva timp , si poate ca se va schimba…Si ca o ultima parere, intr-adevar, avea dreptate becali ( sau piturca) …banel este mult peste max nicu, si ca efort depus si chiar ca tehnica…am fi avut o sansa in plus cu franta, cu banel in echipa.

BauBau  •  9 septembrie 2009, 7:38

Pai hai atunci sa-l criticam pe Lucescu numai pentru a arata lumii ca „noi” criticam pe oricine, ce daca o facem ca este cazul sau ca NU este cazul… doar suntem romini.
Total gresit. Pe Lucescu nu-l „putem” critica deoarece
1.Deabia a venit la Nationala…. si culmea ca i-l critica tocmai cei care ii dadeau lui Piturca credit chiar si dupa atita amar de vreme si atitea si atitea deziluzii si rezultate mai mult decit slabe.. hmmmm!!! DE CE oare?
2.Deoarece este deschis dialogului de orice fel inclusiv cu presa si cu suporterii si este deschis opiniilor altora, inclusiv patronii de cluburi… ceea ce nu inseamna ca trebuie sa le si urmeze (opiniile), ca nu ar mai scoate-o la capat nici daca ar avea Nationala 100 de posturi de fotbalisti. La urma urmelor, EL este selectioner si EL raspune pentru rezultate, hai sa-i dam MACAR un an jumatate-doi si APOI sa vorbim. REPET: Cu Piturca nationala nu numai ca juca mult mai prost si fara chef si nu mai era niciun fel de ordine si disciplina si CHEF de fotbal, dar am mai si avut rezultate dezastruoase si totusi multi spuneau sa continue Piturca.
3.Este un FOARTE BUN pedagog , stie sa vorbeasca cu jucatrorii si sa-i motiveze, ceea ce este poate CEL MAI IMPORTANT lucru in ziua de azi… SA-TI DAI VIATA PE TEREN SI SA JOCI CU INIMA… CU PLACERE… ceea ce la Piturca chiar nu putea fi vorba…. ca sa nu mai pomenim de diferenta de bunSimtz si bunaCrestere dintre cei doi. DA CONTEAZA SI ASTA. Cind este selectionerul Nationalei, chiar conteaza CINE esti si profesional si „particular” si cum vorbesti si cum te porti si ce exemplu dai…

Ar mai fi citeva puncte dar cred ca este deajuns. Hai sa nu cadem in ridicol. Ce facem acum???? I-l criticam pe Lucescu ca nu a facut nationala spectacol cu Franta??? Adica Borcea sau Gigi Becali, cind joaca Dinamo sau Steaua sustin sus si tare ca „nu are importanta cum jucam… important este sa bata Dinamo/Steaua (indiferent cum) „… dar acuma, dupa doua victorii in deplasare si un meci egal in Franta, nu ne convine ca „a jucat penibil echipa”. Hai mah!!! Chiar asa??? ce facem fratilor, suntem la gradinita??? ne insultatzi inteligenta, zau asa.

adi  •  9 septembrie 2009, 7:43

In primul rand ca „diferitele” opinii nu au venit din partea unor antrenori ci doar din partea unor investitori frustrati, c are nici macar nu cunosc fotbal. Iar in al doilea rand ca acele „critici” rautacioase nu fac decat rau echipei nationale. Asa ca daca ar lasa interesele personale la o parte, alde borcea si gigi ar intelege ca trebuie sa taca.

Vox  •  9 septembrie 2009, 7:43

Are dreptate omu’ !

Decebal  •  9 septembrie 2009, 8:25

Cataline FELICITARI! Chiar eram curios si te-am urmarit sa vad daca poti scrie un articol fara sa pomenesti de numele lui butelie sau ciobanului. Bravo!!! Deci se poate!Esti singurul care scrii la gazeta fara sa le pomenesti numele! La mai multe si nu-i mai bagati in seama!

adi  •  9 septembrie 2009, 8:28

la fel ca tacsu,cand castiga e mare antrenor cand pierde de vina sunt arbitri.mare dreptate are porumboiu,razvan a avut mare noroc,lituania,ungaria ne au dominat chiar daca am castigat franta **** ca joc chiar daca sa terminat egal

eunescu  •  9 septembrie 2009, 8:38

Nasicu Sandu decreta mai ieri ca patronii nu au voie sa vorbeasca despre Nationala pentru ca nu sunt oameni de fotbal ( or fi de paie, stiu eu? ) dar pe Porumboiu in ce categorie il bagi nenea nasule? Ca daca nu e de fotbal, o fi doar de fluer, iar daca nu e nici de fluer, de ce o fi? Iar despre agricultura ar trebuii sa taca malc vasluianu caci el nu a avut de-a face cu domeniul decat ca a alergat pe iarba gazonului. Nu-i asa ca o zic bine, nenea nasule? Si stii ce ma gandesc? Ce ar fi sa vorbesti cu pretenul matale de la liga si sa scoata el o lege ca cine mai se ia de selectioner sau de ale matale, nasii, de, sa faca ei un stagiu de pregatire, putin asa, pe la Gherla? Nu ca ar fi bine, nene nasicule? Am termina dracului cu toti astia care se baga in seama… si critica.

bogdan  •  9 septembrie 2009, 8:46

cam are dreptate. nu-mi plac oamenii despre care nu ai voie sa zici nimic. si nici aia care-i protejeaza, ca nu cumva sa ii deranjam

mihail.B  •  9 septembrie 2009, 9:04

nu cred in „reteta” mediatica ca selectionerul ar trebui facut praf la fiecare pasa gresita a nationalei noastre,dar mi-a ramas in minte o imagine din timpul meciului(cu Franta,evident),pe la sfirsitul primei reprize,echipa noastra avea o POSESIE (procentuala)de echipa de urna a IV-a;trecind peste declaratiile vehemente ale unor „cunoscatori**** , trebuie sa recunoastem ca atitudinea antrenorului de a se explica excesiv pe „sticla”(desigur,nu ma intereseaza „zona” recomandarilor la iaurt sau budincute…ce-or fi alea)aduce mai mult a „cronica de…esec anuntat”;urmaresc multe canale media(tv.,presa scrisa,net)chiar si „neromanesti”,dar activitatea „declarativa” a marilor antrenori pare destul de „subtire”,mai ales cind se intra in detalii de pregatire a echipelor;m-as bucura sincer, ca Razvan ca sa ajunga la cele mai mari echipe europene,dar echipa nationala nu poate fi doar „bifata” intr-un CV;

robert  •  9 septembrie 2009, 9:12

problema nu e sa il critici ci sa fi obiectiv. Sincer nu ai cum sa fi obiectiv cata vreme vorbesti de proprii tai jucatori. Fireste ca Gigi il vede pe Banel titular iar Borcea pe Niculae. Dar eu cred ca Razvan vrea scheme si o echipa si nhu jucatori. In viziunea lui un soldatel disciplinat (ca Apostol) e mult mai important ca un feldmareschall precum Niculae. Mara a jucat orice alteva decat am fi dorit noi. Dar stim noi ce i-a cerut Razvan? NU. Costea in mod cert e o valoare, dar stim prea bine ca nu prea serveste faza defensiva, iar la Razvan si la Petrescu si altio antrenori din aceasi gashka asta e egala cu o crima. Hai sa ii indicam mai bine soldatei lui razvan. Cautati soldatei prin ligile inferioare unde nimeni nu cauta. Toate tarile au inceput sa arunce pe teren asemenea jucatori. Iar cine cauta numai generali si maresali pateste ca Franta. Cred ca ar trebui sa facem o campanie de valorificare a jucatorilor tineri din ligile inferioare.

dedede  •  9 septembrie 2009, 9:17

S-a creat o isterie dupa plecarea lui Piturca: Lucescu la superlativ! Toata lumea era inebunita de parca venise Messia pe pamant, iar acum cand ne confruntam cu mediocritatea nuda a unui antrenor iubitor de propriul pamares nu de obiectivele ori strategiile echipei Nationale a Romaniei, ne infuriem pe cei care dau perdeaua la o parte. Cu exceptia acestui domn Fornade, am vazut aceeasi atitudine de **** impietrite in propria mizerie. Nu putem recunoaste ca am jucat 1-9-1 tactica de joc, nu putem recunoaste ca feroienii sau lituanienii, indiferent de rezultat, nu s-ar fi umplut de asa rusine pe cum am facut-o noi, nu putem recunoaste ca laudand mediocritatea nu vom fi niciodata altfel decat mediocri. Eu nu spun sa plece Lucescu, ce Dumnezeu, doar a venit, dar spun raspicat ca de frustrari personale si aroganta in relatiile cu jucatorii si patronii neagreati de EL nu avem nevoie, iar autobaza este conceptul de joc al celor din curtea scolii. Poate nici acolo.
Menirea lui este sa formeze o echipa Nationala competitiva si fluenta in joc, nu sa discrediteze gratuit jucatorii, asa cum a facut-o cu Florin Costea, si sa cheme jucatorii de perspectiva la Nationala, nu sa-i piarda pe drum doar pentru ca joaca la Steaua, Dinamo, Craiova, Timisoara, ect. Frustrarile personale sa le etaleze acasa cu sotia, cu familia, cu neamurile, dar nu la echipa Nationala. Personal nu cred ca jucatorul Craiovei va mai putea avea vreodata randament la echipa Nationala dupa umilirea suferita absolut gratuit la primul contact cu Razvan Lucescu( Sa spui ca nu folosesti un jucator pentru ca nu iti place patronul lui este absolut hilar. Si a spus-o. Si e posibil sa nu fie singurul caz de acest gen.)
Daca am fi mers in Franta si am fi pierdut jucand fotbal, am fi spus: asta e, Franta e o superputere iar noi suntem la inceput de drum. Dar sa mergi acolo, avand o asa mostenire in spate, pentru a fi cei mai penibili cu putinta doar pentru ca in palmaresul antrenorului sa apara un egal cu Franta este de neimaginat pentru o tara care chiar are un nume la nivel de echipa Nationala. Aceasta este realitatea cruda vizavi de un antrenor tanar, cu calitati, dar si curestante grave la nivel de morala si atitudine.

vasglo  •  9 septembrie 2009, 9:23

Bravo domnule! Cateva randuri, dar de mare substanta.
Intrucat ai facut diferenta intre Gazeta si omul Tolontan, da-mi voie sa merg mai departe. Iata cum se poate manipula, in favoarea unuia si in defavoarea altuia:

„Manipulatorul” suna imediat dupa un meci (in care „favorizatul”, in afara de calitati moral-volitive, nu a aratat mai nimic nou si modern, dar rezultatul il „scoate”) „vesnicul si atotstiutorul” Becali. Criticile zbierate ale acestuia oripileaza opinia publica care pierde din vedere unele asertiunile care pot fi juste. Fondul se pierde in forma. „Favorizatul” este victimizat dar, paradoxal, iese intarit. O fi bine asa? Se vede ca nu, Porumboiu sesizand pericolul care-l paste pe „favorizat”, auto-suficienta…Cum se apara „favorizatul”? ..”Aia care ma critica au interese meschine.” Si astfel se intra in cercul vicios din care nu se mai poate iesi, spre deliciul „manipulatorului”..

cr1stian  •  9 septembrie 2009, 9:26

nu le e rusine astora sa critice jocul nationalei cand echipele lor de club joaca penibil. De exemplu Vaslui nu a trecut de 2 ori mijlocul terenului cu Aek Atena iar Aek nu e nici pe departe o echipa de clasa. Sa nu spun de steaua cand juca in Liga Campionilor ca nici nu atingeau mingea.
Cei drept nu a fost un meci grozav pe faza ofensiva al Romaniei dar nu sunt prea multe echipe care sa atace prea mult pe Franta pe Stade de France.

zapaucul  •  9 septembrie 2009, 9:28

Va dau eu raspunsuri Dl.Porumboiu:
1a.” Răzvan Lucescu are o presă foarte bună” <= cu toate astea mie cel mai urat atac mi s-a parut din partea presei; mai neavenite decat criticile patronilor, a fost intrebarea unui ziriarist :"v-ati gandit sa plecati? " ??????? hmmm ..dupa 2 vict si un egal
1b. Sa nu uitam ca si Piturca a avut presa buna la inceput : cum ca s-a facut dreptate, cum ca merita sa revina, ca a plecat din cauza lui Hagi, etc
2." Păi, niciodată Mara nu e peste Florin Costea" <= poate ca este asa, dar antrenorul incearca sa faca o echipa . in meciul cu francezii 90% din duelurile 1 la 1 erau castigate de francezi , daca si jucau ca o echipa ne bateau de ne uscau !!
3.. "Uitaţi-vă la meciurile lui Răzvan şi o să vedeţi că pînă la urmă norocul te trădează. Să ţină minte asta!" <= aici cam are dreptate
Hihi, ietete ca am scris un mic articole :))

Dragos C.  •  9 septembrie 2009, 9:30

Catalin,

Am postat si eu ieri o opinie despre Nationala. Ai putea, te rog, sa o comentezi? Revin si spun ca rolul lui Razvan este de a face o selectionata NOUA SI DE PERSPECTIVA pentru preliminariile Euro 2012. Cu media de varsta a jucatorilor selectionati de Razvan, parerea ta, de mare jurnalist sportiv, care este?
COMAN = 30
MAFTEI = 29
CHIVU = 29
RADOI = 29
RAT = 28
MARA = 32
APOSTOL = 28
GHIOANE = 28
M. NICU = 26
MARICA = 24
SURDU = 25

Rezervele: Sapunaru = 25, M. Constantin = 25, Goian = 29, A. Cristea = 25, Mazilu = 26, G. Bucur = 29, Mutu = 30, Tatarusanu = 22, Pantilimon = 22, Roman = 20

Te rog calculeaza media de varsta a titularilor si mai retine faptul ca din 21 de jucatori selectionati, doar 4 (!!!) au sub 25 de ani.
Cat o sa aiba acesti jucatori in 2012? Crezi ca este o echipa de viitor? Daca nu, atunci de ce nu ajucat la victorie la Paris si s-a bucurat ca a scos un egal? Cu ce perspective? Pentru cine? Sa-i dea moral lui Mara? Pentru ce? Nu era mai normal sa joace cu jucatori ca Roman, Torje, Fl. Costea, Bourceanu, Rus, Andrei Cristea etc care , chiar daca pierdeau categoric la Paris, ar fi acumulat experienta internationala si ar fi pus prima caramida la constructia unei Nationale noi?
Tu ce parere ai?

Adi.NYC  •  9 septembrie 2009, 9:40

Pentru ce sa-l critici pe Razvan Lucescu?…a jucat 3 meciuri in deplasare, a castigat 2 si a facut un egal cu Franta.

Domnule Porumboiu nu am jucat penibil, ci am fost dominati datorita diferentei mari de valoare dintre cele 2 echipe. Nu uitati ca am fost la un pas de deschiderea scorului prin Surdu.

Prefer acest fel de joc si scor, decat un joc bun pierdut cu 3-0…hmmm…nu cam asta a facut Vasluiul cu AEK?

NU UITATI ca diferenta de valoare dintre Vaslui si AEK este mult mai mica decat cea dintre echipele nationale ale Romaniei si Frantei.

Daca ati fi avut un antrenor ca Razvan sa va aduca un egal in Atena, acum ati fi jucat in grupele Europa League…dar ce conteaza, voi jucati fotbal frumos si vedeti meciurile din cupe la televizor.

Dnule Porumboiu, va respect pentru ceea ce faceti pentru FC Vaslui, dar sunt foarte DEZAMAGIT de cum ati abordat/analizat acest subiect; ma asteptam la mai mult din partea dumneavoastra.

Cu astfel de gandire si mentalitate nu veti face niciodata performanta la Vaslui!!!

Sper sa nu va transformati in alde Becali, Borcea, Turcu, Iancu sau Mititelu.

Ptr Dnul Tolotan:

Chiar credeti ca Razvan are tendinta de a se victimiza? Eu cred ca, daca este adevarat, are motiv.

Va spun de ce…nu stiu pe ce planeta traiesc cei care-l critica dupa 1-1 cu vice-campioana mondiala, Franta, care poate sa alinieze 3 echipe care sunt mai valoroase decat a noastra; Franta are mai multi atacanti si mijlocasi de valoare la acest moment decat a dat Romania in ultimii 35 de ani.

Credeti ca dvs ati face treaba buna la redactie daca ati avea pe mana jurnalisti si redactori care nu sunt in stare sa se exprime si fac dezacorduri gramaticale?…Vii i-as da pe mana o saptamana pe Becali, Turcu, Borcea si Mititelu, ca jurnalisti…sa vedeti cine v-ar mai citi gazeta.

Saracu’ Razvan lucreaza si el cu ce i s-a dat pe mana.

Cum sa nu te simti victimizat cand presa internationala ii lauda pe Coman si Apostol, iar ciobanul de Becali ii face de 2 lei?

Sper ca nu impartasiti parerea d-nului Porumboiu.

Daca Romania ar fi avut inca 3-4 atacanti si mijlocasi de valoarile lui Mutu si Chivu, atunci as fi criticat si eu jocul.

ilie  •  9 septembrie 2009, 9:44

In ce tara de ***** traim. Cum incearca unu sa faca ceva serios – asa cum incerca tanarul Lucescu sa readuca seriozitatea si spiritul de lupta la o echipa nationala – cum sar alti o suta sa-i dea in cap.
Oameni buni lasati-l sa faca treaba si apoi vorbiti.

Cristina  •  9 septembrie 2009, 9:47

Comentarii pro sau contra se vor face oricand…

catalin  •  9 septembrie 2009, 9:54

adevarat graieste porumboiu, lucescu jr. este mereu ridicat in slavi sau menajat de presa. de ce? simplu, este baiatu’ lui tata! ca este bine crescut, educat , inteligent este adevarat, dar sa nu uitam ca rezultatele de la rapid in europa s-au datorat in mare masura unui noroc extra si unui portar la fel si a supravietutit la rapid datorita banilor lui taticu, caci EL si-a platit si motivat jucatorii cand zgarciutul copos nu a facut-o, normal ca jucatorii sa-i fie aproape. asta de ce nu scrieti? sau nu stiati?ce mare scofala a facut nationala cu el? 1-1 cu actuala franta?cu un autogol francez si noroc chior? si piturca a remizat si l-ati facut varza! fiti echidistanti si fara a va crede atotstiutori in fotbal!

etcxyz  •  9 septembrie 2009, 10:16

De unde ati scos-o pe asta cu presa buna pentru Razvan. Unii au fost pro altii l-au criticat. Nu inteleg de ce trebuie sa dam toti in el. Eu zic ca Razvan s-a razvratit pe buna dreptate cerand putin obiectivitate din partea celor care-l criticau. Are si el dreptul sa raspunda chiar daca asta-l deranjeaza pe Porumboiu.

senateo  •  9 septembrie 2009, 10:23

Pana cand nationala ne va incanta cu jocul ei , Lucescu trebuie criticat altfel va merge din greseala in greseala. Ramane de vazut daca seria rezultatelor pozitive va continua.

takeda  •  9 septembrie 2009, 10:26

Nu am mai comentat de ceva vreme pe acest blog. Si pentru ca toti ne pricepem la fotbal, o sa spun si eu ce cred.

Cred ca este o eroare sa comparam comportamentul dlui Piturca cu cel al lui Razvan Lucescu (nu prestatia de selectioner!). Aroganta primului nu cadreaza cu caracterul si (auto)educatia lui Razvan Lucescu.

Profesional, in intelegerea mea, lui Razvan Lucescu i s-a incredintat misiunea de a reconstrui echipa nationala; nu cea de calificare! Povestea cu „matematic era posibil” este o ironie cruda la adresa bunul-simt!

In Romania, in mod uzual, apar tot soiul de atitudini de cotzofana care ciugulesc din varful maldarului de balegar. Nu cred ca a avut cineva vrun dubiu ca la Paris a fost aplicata CU SUCCES strategia „parjoliti campiile”. Am auzit si eu, ca tot amatorul de fotbal replica: „mai bine luam doua-trei goluri, dar macar jucam fotbal!”… hai zau! Mi-as dori sa dam timpul inapoi astfel incat ipocrizia de azi sa se poata uita in oglinda.

All-in-all… valoarea fotbalului romanesc este una medie. Daca vrem sa fim realisti. Asa este si jocul… Atat in campionat, cat si in competitiile internationale, fie la nivel de club, fie la nivel de nationala. Nu se poate mai mult! Faza cu „nationala este a noastra, a tuturor” e o fatalitate patetica!

Razvan experimenteaza. Asta face un profesionist: e curajos si isi asuma experimente pentru a CONSTRUI! Probabil experimenteaza cu alte „ingrediente” decat ar fi facut-o dnii Becali, Borcea sau Mititelu. Sunt stelist si zic asa: Surdu a fost mediocru, iar Nicolita nu are ce cauta la nationala.

Ceea ce ma intriga si mai mult este ca finantatorilor/ patronilor de cluburi le-a revenit ciripitul in plisc. Era mai liniste. Eu, sincer, speram ca aceasta criza sa ii mai curete din fotbal. Ghinion! Si este greu sa asculti constructiv criticile unor oameni cu o astfel de valoare morala. Si care nu au facut in ultimii ani decat remarci de lamentare/ victimizare: „noi am investit o gramada de bani degeaba”. Persoane care valideaza sau invalideaza dupa cum baleeaza cash-flow-ul.

Dle Tolontan, mi-am mai exprimat parerea despre calitatea presei/ comentatorilor. Am avut de data asta rabdarea sa ii ascult pe toti (cei relevanti). Inclusiv, pe GSP-Tv… Nu am retinut nici o intrebare/ comentariu profesionist dupa acest meci; doar „soparle”, provocari, mahala, etc. Sper ca veti trata aceasta remarca ca pe o cririca constructiva.

adi  •  9 septembrie 2009, 10:42

domnule Tolontan, pentru curiozitatea mea, cum ar fi aratat ziarul Dvs daca nationala ar fi pierdut la Paris ? cum ar fi fost considerat selectionerul in acest caz ?

SEBASTIAN  •  9 septembrie 2009, 10:53

PORUMBOIU E CEA MAI MARE VICTIMA DIN FOTBALUL ROMANESC. CAND FACE UN REZULTAT POZITIV, ARBITRII SUNT PERFECTI. CAND PIERDE, ARBITRII SUNT NISTE HOTI EXECRABILI. DAR AICI ARE CLAR DREPTATE. LA FEL CA LA TA-SU’ I SE CAM SUFLA IN STITI UNDE. ROMANIA A ARATAT CA O ECHIPA LIMITATA SI SPERIATA DE BOMBE CU FRANTA. PUNCT. AM AVUT NOROC CA NU NE-AU DAT VREO 3, CUM ERA NORMAL.

RAZVAN LUCESCU E UN ANTRENOR TANAR SI PROMITATOR, DAR CAND PRESA VORBESTE DE EL PARCA UMBLA PE OUA. LA FEL CA SI IN CAZUL SENIORULUI. LA MECIUL TIMISOARA – SHAKHTAR, BAIETII AIA DE LA PRO TV ERAU PARCA RUPTI. SA TINA CU TIMISOARA? SA NU ZICA CEVA DE IL LUCE SA NU SE SUPERE LUMEA? E PENIBIL.

PRESA SPORTIVA ROMANEASCA ARE STATUTUL ASTA DE DILENTANTISM PENTRU CA NU ARE *****. SA CRITICE CUM FAC ENGLEZII SI GERMANII. ZIARISTILOR LE E FRICA SA NU SUPERE PE BECALI, LUCESCU SAU NU STIU CARE SI SA NU MAI AIBA CE SA SCRIE. NOI SI DACA VREM SA CRITICAM IN PRESA NE TINE 2 ZILE SAU FACEM UN ARTICOL CEVA DE GENUL „IN GERMANIA PRESA AR FI ZIS DE ROMANIA CA E O ECHIPA DE 2 LEI”, NU ” ROMANIA E O ECHIPA DE 2 LEI”.

Comentează