„Preţul înfrîngerii e singurătatea. Iar despre succes am crezut că preţul lui e invidia, însă acum am aflat altceva. Că preţul succesului este infarctul”, spune Mircea Lucescu într-un interviu în ediţia română a Reader’s Digest.
duminică, 6 septembrie 2009, 10:23
„Preţul înfrîngerii e singurătatea. Iar despre succes am crezut că preţul lui e invidia, însă acum am aflat altceva. Că preţul succesului este infarctul”, spune Mircea Lucescu într-un interviu în ediţia română a Reader’s Digest.
În trei meciuri la „naţională”, Răzvan n-a pierdut. Pentru infarct e prea tînăr. La 40 de ani, stresul n-a avut timp să-şi producă efectul în chimia organismului. Dar nu e suficient de tînăr ca să nu stîrnească invidii.
Axa Borcea – Becali se agită. Ei sînt portavocea, uneori guiţată, ca în avertismentul şefului dinamovist, care va intra în antologia absurdului: „Dacă nu cîştigă la Paris, o să vadă el!”. Urmează: „Dacă România nu construieşte o navetă spaţială, sîntem de rîsul lumii!”. Ideologul pare totuşi Piţurcă. Iar muncă de lobby-işti fac şi alţii, despre care antrenorul nu vrea să vorbească acum.
Împotriva lui Răzvan Lucescu a pornit o mişcare compactă a oamenilor legaţi de sentimentul că prea face pe deşteptul, prea nu-i bagă în seamă, prea s-a apucat el să convoace la „naţională” pe cine vrea, fără o consultare, preferenţială desigur, a grupurilor Bilderberg – Bamboo care conduc fotbalul nostru. Oamenii sînt obişnuiţi să influenţeze şi să beneficieze. Îl atacă pentru a-l putea controla.
Cu cît se va depărta de ei, cu atît îşi creşte şansele să reuşească. E suficient să pierzi o dată meciul autorităţii. După aia, adio independenţă!
Putem discuta la infinit, e parte a frumuseţii fotbalului, dacă Răzvan are un plan sau dacă e suficient de curajos. Dacă nu cumva, la Paris, a preferat estetismul inutil echipei, dar flatant pentru el, al unei remize, în locul riscului măcar pe final, cînd puteam să ajungem la 1-3 sau înapoi în calculele Mondialelor.
Nu există încă un răspuns. Un lucru e sigur. Deocamdată, Răzvan Lucescu gîndeşte cu capul său. Avem un selecţioner liber. Iar preţul libertăţii este eterna nelinişte.
cif&domestos • 6 septembrie 2009, 22:46
sa joace cu surdu cel mai adevarat virf …si cu maftei si sigur o sa avem viitor la nationala (:
kELOO • 6 septembrie 2009, 22:48
Lasa-i pe Borcea & Gigi sa guite, ca oricum sunt 2 maimute! Pana una alta, respect Razvan Lucescu!
stelistul100 • 6 septembrie 2009, 22:53
Perfecta dreptate…acum trebuie sa inceapa o reconstructie care tb. sa inceapa cu Stancu, Costea, Roman, Tanase…nu cu Mara si Nicu…calificarea e pierduta, Razan ar trebui sa se gandeasca la viitor…viitor in care nu-si au locul unii jucatori din meciul cu Franta.. 🙁
adi • 6 septembrie 2009, 22:56
Pe Razvan trebuie sa-l doara in palarie de ce spun „mai marii” fotbalului romanesc, si sa mearga pe drumul sau, doar el raspunde pentru rezultate.
arh. Gheorghe Petrescu • 6 septembrie 2009, 22:59
JUST ARTICOLUL SI LA SUBIECT. SA FIM REALISTI. AM PIERDUT NU UN MECI CI, UN NOU RAZBOI DE CALIFICARE. ASTA E. NU AVEM CE FACE. RAZVAN A FACUT MINUNI IN PUTINUL TIMP CE LA AVUT. DECI, SA AVEM RABDARE CA VOR VENI SI REZULTATELE SCONTATE. patronul Stelei si al lui Dinamo sant doua cantitati neglijabile, ce nu avem nevoie de ele. Asta-i tot. FELICITARI PENTRU ARTICOL SI ….HAI ROMANIA !
Sandu Popa • 6 septembrie 2009, 23:00
In mare, e asa cum spui tu. Cu un singur amendament – contestatarii sai ii fac un bine lui Razvan: involuntar, nu-l lasa sa-i fuga pamantul de sub picioare. Nu de alta, dar selectionerul are tendinta de a transforma intr-o mare victorie un meci foarte prost facut de echipa sa. Si, daca e lasat sa creada asta, vom continua sa stam cu posterioarele in poarta, in numele strategiei, inca zece ani de acum incolo!
nu conteaza • 6 septembrie 2009, 23:05
Domnu Tolontan, nu doar conducatorii echipelor il ataca. Si multi dintre simplii suporteri ai nationalei au ajuns sa il conteste, sa il atace. Credeam ca am scapat de selectia favoritista si fixista a lui Piturca, si am dat de cea preferentiala a lui Razvan. Ma saturasem de Cocis si Banel, si acum am dat de alte nonvalori ca Maftei sau Surdu, convocati pe prietenie sau relatii de rudenie. Razvan si-a batut joc de o tara intreaga convocand jucatori mediocri si submediocri ca Maftei, Surdu, Apostol. Max Nicu nu are valoare de titular, Mara a imbatranit, Radoi nu e fundas central (gafeaza mult pe acest post – a facut-o si la steaua si la naionala). De Ad. Cristea, Razvan isi bate joc in mod constant, il cheama la nationala ca sa-l tina in tribuna. Probabil il cheama doar de gura lumii, pentru a nu se spune ca are ceva impotriva lui Dinamo. Dar Marius Niculae, Tamas, Moti ? De ce a fost convocat Tatarusanu care a gafat in meciul cu Dinamo, iar Dolha care a aparat bine contra Stelei n-a fost bagat in seama. Sunt multi jucatori care ar fi putut fi convocati, nu doar de la Dinamo, mai e si Timisoara. Unde-s Bourceanu, Alexa ? In incheiere, repet: TI-AI BATUT JOC DE O TARA INTREAGA „DOMNULE” RAZVAN LUCESCU
jardia • 6 septembrie 2009, 23:06
ma aflu si eu in barca celor care-l ataca pe razvan . cu o gramada de atacanti in tara care joaca mult mai bine decit surdu , il convoci pe finul si-l pui si titular . dar nu asta e deranjant pina la urma . chiar nu pricepe nimeni ca pe noi ne-a deranjat atitudinea si modul cum sa prezentat echipa la paris . ne deranjeaza ca de vreo cinci ani incoace cind intilnim o echipa mai bine clasata ca noi de specialisti noi ne bagam cu fundul in poarta si asteptam poate poate iese ceva pe contraatac . am fost chiar penibili in atac . vorba reclamei atitudinea asta ne omoara . iar dupa asemenea prestatie sa mai fi si mindru de ea e strigator la cer . asta vrem noi de la razvan sa lupt cu orice forta din lume de la egal la egal . si dupa aia chiar daca maninc bataie de la ei o sa fiu mindru ca macar am incercat .
gogu • 6 septembrie 2009, 23:09
Sincer mie mi-a placut de Maftei. Are tupeu si s-a bagat la contre. Chiar si de Apostol. Ma bucur ca vad fete noi la nationala.
Matei • 6 septembrie 2009, 23:10
D-le Tolontan, exista o mare diferenta intre meciul tur cu Franta si cel de ieri. In tur, i-am pus in dificultate si i-am condus cu 2 – 0 (e adevarat ca nu am tinut pasul si puteam chiar sa pierdem). Meciul de ieri a fost o rusine pentru mine ca microbist, nu am tras nici un sut pe poarta, nu am putut tine migea mai mult de 10 sec etc.. Acesta este fotbalul produs de familia Lucescu, fotbalul cinic prin care sfidezi zeci de mii de spectatori si milioane de telespectatori. Bineinteles, „suntem neinvinsi in fata Frantei”…dar, cu ce pret? Fotbalul de azi produce milioane datorita publicului impatimit care consuma spectacolul. Daca vom continua in aceasta maniera, nu vom ajunge nicaieri, sau vom ajunge la faliment. Imi pare rau, dar gresiti grav sprijind un asemenea antrenor.
mihai • 6 septembrie 2009, 23:10
ok toata lumea e rau intentionata. sa plecam de la aceasta premisa. totusi meciul nu a fost infect pt ca lumea e rau intentionata. a fost infect pt ca am avut UN SINGUR sut pe poarta:) indiferent ca borcea, gigi, mititelu etc sunt niste infractori sau niste ***** romania a jucat jenant, selectia a fost facuta pe criteriul „cu cine ma inteleg eu bine” si a reprezentat nu Romania ci pe suporterii lui rapid-fc brasov. romania a jucat „small”. a jucat „la facut fata” (citat Lucescu JR.) asta e mentalitate de Feroe. Merge pt locul 3. din pacate sunt doar doua locuri care duc la calificare in orice competitie internationala.
fan fotbal • 6 septembrie 2009, 23:13
Eu cred ca deocamdata Razvan trebuie lasat sa faca selectia cum vrea el, oricum vor fi intotdeauna contestatari. Eu apreciez faptul ca „nationala” nu mai e compusa doar din stranieri si jucatori ai Stelei sau Dinamo, ci aria de selectie e mult mai mare. MULT SUCCES, RAZVANE!!!
Cristina • 6 septembrie 2009, 23:14
Pentru viitor… O echipa noua, care sa lupte ca si cum nu ar avea nimic de pierdut???
pandiani • 6 septembrie 2009, 23:14
sunt de acord cu ceea ce scrie mai sus. eu le as da un sfat lui borcea si becali. sa invete din atitudinea echipei nationale daca vor cu adevarat sa reuseasca echipele noastre in cupele europene si sa dea exemplu jucatorilor de la echipele lor pe cei de la nationala.Daca muncesti si te daruesti imposibilul devine pobil si nu e de ajuns sa declari ca vrei europa lig asa fara nici un argument
suporter • 6 septembrie 2009, 23:15
RESPECT RAZVAN
un singur lucru sa imi spuneti cand ati mai vazut la nationala romaniei la un corner in min 89 ca portarul sa zambeasca?
asta a reusit sa aduca Razvan liniste si incredere nu disperarea ultimelor clipe
multumesc
Vali • 6 septembrie 2009, 23:25
Domnule Tolontan , sa inteleg ca piturca nu lua singur deciziile sau nu gandea cu capul sau? Pe piturca incapatanarea, fixismul cu niste jucatori gen Nicolita si Cocis l-a pierdut.Lucescu pare sa-i calce pe urme cu Surdu, Max, Maftei titulari…..Faceti o socoteala simpla: in viitoarea campanie Mara va avea 32-34 de ani, Mutu 31-33, Maftei 30-32 .Cu ei vom juca? Oare nu acum, in meciuri semioficiale dar cu adversari de calibru, putem vedea cativa tineri pe care sa-i rodam chiar cu riscul de a lua de la 2 in sus!? De ce nu sunt verificati jucatori de genul B. Stancu, Fl. Costea, Prepelita, Roman, Torje, Ianu ( golgeter in Elvetia la fel ca Moldovan in trecut) si jucam cu jucatori care si-au atins limitele superioare…..Vorba unora de mai sus, cand o sa jucam si altceva decat 9 in aparare si contraatac? Cu Ungaria ne-am aprat 70 de minute, cu Franta 94 !.
Adi • 6 septembrie 2009, 23:27
daca becali,borcea sau mititelu au party priuri si ziceti voi ca il ataca pe razvan pentru ca nu au fost la nationala anumiti jucatori, nu stiu ce interes au cei de la periodicul „Marca” sa spuna ca Romania nu a jucat nimic.pentru ca din pacate au foarte mare dreptate-eu am fost umilit sa vad cum am fost inghesuiti in propriul teren si cu greu sa iesim din terenul nostru.pentru ce l-am schimbat pe piturca.pentru ca nu vedeam fotbal.de ce l-am schimbat.pentru a vedea fotbal jucat de jucatorii nostri.lucru pe care nu l-am vazut.
denieru • 6 septembrie 2009, 23:27
Lucescu va face treaba numai in liniste… sa fim seriosi deocamdata nu ne putem lua la tranta cu echipele foarte mari, le putem incurca doar…RAzvan tre sa construiasca o echipa buna, sa-l lasam sa faca treaba… sa speram k o vor face si bamboo-gii
riko • 6 septembrie 2009, 23:28
fii tare razvane, la fel a fost si bonetti la inceput la dinamo, a lasat pe banca pe cei care jucau doar cu numele si a ales pe cei muncitori…si rezultatele au venit. tine-o tot asa!
BauBau • 6 septembrie 2009, 23:30
Pai cine sunt Borcea si becali??? Doi maimutoi fara idee despre fotbal care ca probabil ar fi vrut sa l-i se convoace cite jumatate di echipa. pai ce facem acum??? ne uitam in gura la totzi incompetentzii si neavenitzii si a oamenilor mici si de doi lei cu interese mici si meschine??? Sa „guitze” pina le-oi spune eu sa taca.
Calificarea a fost pierduta de pe vremea ****stelist.
Lucescu este un antrenor care pina la virsta lui a facut mai multe (o optime de finala UEFA)
decit 95% dintre antrenori pina la virsta pensionarii. Lucescu este un antrenor tinar, plin de viata si entuziasm, un om corect, cinstit, bine crescut care stie sa faca o atmosfera buna pe la toate echipe pe care le antrneaza…
Gigi si Buteli cine …… sunt in fotbal si ca oameni??? sa va spun eu??? pai nu cred ca este nevoie ca stie o tzara intreaga. lasati-l in pace pe Luce Jr., ca sa vii si sa spui ca ala era mai bun ca celalat pe postul cutare si ca DE CE nu la pus pe ala acolo si pe celalalt dincolo… o pate face orice *****.
Matei • 6 septembrie 2009, 23:31
Capul sus Razvane, nu te lasa influentat de 3 **** ai fotbalului romanesc: Porcea, Becali si Mititelu
Bosu • 6 septembrie 2009, 23:33
nene, eu unul nu ii inghit pe becali sau pe borcea! insa razvanel a dovedit ca nu e cu nimic superior lui nea pitzi! cu nea pitzi aveam macar speranta ca putem bate o echipa mare! cu razvanel, speranta moare cu o saptamana inainte de meci – cand face selectia! chiar nu mai avem atacanti? pregatim campania 2012 cu maftei, coman, mara, mazilu? daca tot nu mai ave(a)m sanse, sa bage tineri – lung in poarta, bourceanu, onicas, costea, rus (de la dinamo), dragos grigore – sa ii vedem la treaba! ce daca pierdeam in franta … macar stiam ca am apucat un drum … decat sa facem reconstructie cu old-boyz!
fandiroma • 6 septembrie 2009, 23:33
ar trebui sa intelegem un lucru:la paris,razvan a mers pe mana catorva batrani pentru ca a sperat ca printr-o minune va scoate o victorie.de ce sa-l criticam?hai sa intelegem ca asta e materialul.deocamdata nu avem jucatori de nivelul lui gourcuff,ribery,henry,anelka,diarra s.a.
si totusi la un moment dat domenech l-a trecut pe ribery de pe partea lui rat pe partea lui maftei deoarece francezul nu castigase niciun duel cu fundasul nostru stanga.eu zic sa-l lasam pe razvan sa faca treaba pentru care este platit si pregatit.el nu a spus lui becali,borcea sau iancu cum sa-si conduca afacerile sau cluburile.nu are autoritatea sau pregatirea pentru asa ceva.si mai are si bun simt.
**
Moromete • 6 septembrie 2009, 23:35
Cand jucatorii nostrii vin preponderent de la FC Brasov, CFR Cluj, Unirea Urziceni iar ai lor (care la drept cuvant nu sunt doar ai lor, ci si ai Algeriei, Marocului etc) de la Real, Barca, Bayern, estetii fotbalului gasesc oportun sa caute noduri in papura!? De ce nu i-om fi ametit oare cu un joc de pase halucinant!? De ce nu ne-am dus pe ei, sa ii atacam, valuri-valuri !?
Am facut exact ce trebuia, adica ne-am aparat exact, si am incercat sa ii frigem pe contra-atac.
Suturile lor (cu 3 exceptii) au fost previzibile pentru ca apararea a fost exacta, si Coman le-a parat usor. In cele 3 exceptii, Coman a avut un reflex miraculos, unul a fost sut greu dar de aparat, iar unul a fost bara. Pe contra-atac am avut un gol norocos, si o ocazie monumentala.
Dupa parerea mea am jucat exact ce trebuia. E usor de zis ca Max Nicu sau Mara au fost slabi, de parca i-am avea pe Iniesta si Xavi si nu-i bagam! Eu cred ca echipa a fost excelenta, a luptat enorm. Singurele posibilitati de imbunatatire ar fi fost Goian in locul lui Radoi, ar fi dat siguranta la cap (Radoi a innotat toata partida, noroc ca a facut Chivu un meci de pus in rama) in aparare mai ales ca Dani Coman nu iese pe centrari, si Surdu schimbat mai repede (a obosit dupa cat a alergat) cu Gigel Bucur.
In concluzie, cu Franta am jucat perfect. Calificarea s-a pierdut nu cu Franta, ci cu Austria, Lituania si Serbia! Deocamdata reusim sa nivelam diferenta de valoare cand jucam mai bine cotate, ramane sa dovedim ca putem ataca si invinge echipele slable. Iar de asta o sa ne lamurim,… la urmatorul meci cu Austria.
Skiller • 6 septembrie 2009, 23:39
In primul rand respect pentru TOLO si pentru articol.In al doilea rand nu ma pot abtine sa nu comentez pe marginea unor mesaje postate de asa numitii suporteri ai nationalei.Eu cred ca Lucescu trebuie lasat sa isi puna planul in aplicare cu jucatorii pe care ii considera si care ii selecteaza.Daca va ganditi mai bine, jucatorii pentru care il acuzati nu au jucat chiar rau.Coman imperial(Lobont greu mai prinde postul de titular), Maftei a jucat in media echipei(titular pe postul lui este Sapunaru, dar nu este refacut asa ca nu a avut ce sa faca).Sa improvizeze cu Banel?Mai bine nu!Surdu – pot sa zic ca alergat mult mai mult decat fitzosul Marica si in plus s-a si retras ajutand defensiva.De Max Nicu nu comentez pentru ca e foarte greu sa te integrezi intr-un grup total necunoscut, pur si simplu nu are nici un coechipier mai apropiat.Aici cred ca a facut Lucescu ca l-a tinut pe teren si dupa pauza.
In final, ganditi-va ca acum cateva luni i-ati injurat pe Banel, Ogararu, Cocis iar acum ii doriti inapoi la nationala? De ce ganditi becalian si borcian?Nu va lasati manipulati de declaratiile unor conducatori care nu le pasa de voi, care nu dau 2 bani pe suporteri, ci doar isi urmaresc propriul interes, cel de a face cat mai multi bani.
Numai bine,
LG
EC • 6 septembrie 2009, 23:40
Pe mine ma distreaza astia care tipa „Max Nicu e praf”. Pai voi va faceti impresia despre un jucator dupa un singur joc si ala cu Franta? N-aveti pic de bun simt!
Altfel, cei care contesta faptul ca n-am atacat sunt fie naivi, fie prosti! Dar deh, cati microbisti, atatia antrenori!
blu • 6 septembrie 2009, 23:42
LASATI-L PE LUCESCU IN PACE, POATE NU A CHEMAT TOTI „FAVORITII” VOSTRI LA NATIONALA (NICI UN ANTRENOR NU O POATE FACE) DAR ECHIPA JOACA ALTCEVA SI MAI ALES ALTFEL!
petre • 6 septembrie 2009, 23:42
oare am ajuns ca niste **** gen borcea,becali sau altii,imbogatiti peste noapte sa ne invete ce e fotbalul…au ajuns sa faca selectii la nationala..mai bn ar face sa se duca de unde au venit adica in anonimat si sa lase oamenii care stiu ce inseamna fotbalul sa isi faca meseria,sa il lase pe razvan lucescu sa construiasca o echipa adevarata.bravo tricolori,rusine acestor ***** care nu stiu decat sa critice.
dudu • 6 septembrie 2009, 23:43
Il apreciez pe Razvan pentru ca a fost realist. In lipsa unor jucatori de valoare mondiala a ales sa construiasca o echipa.
Si eu as fi dorit sa vad spectacol, dar cu ce. Daca am fi avut si noi un Henry. Cu cine sa joci cu Tamas, Moti sau Alexa asa cum scrie cineva mai sus.
In Romania nu exista fotbalisti ci doar practicanti ai acestui sport. Niste buti.
alexbv • 6 septembrie 2009, 23:45
incredibil ce reactie au avut sefii de cluburi dupa meciul cu franta!incredibil! eu ma simt rusinat…realizati ce viitor au echipele pe care le conduc ei ?
Tudi • 6 septembrie 2009, 23:47
Lamuriti-ma, voi cei care il contestati cu atata patima pe Razvan dupa 3 meciuri in care nu a pierdut: cand a fost ultima data cand am jucat in deplasare la o echipa mare si am jucat fotbal adevarat?
Eu ultimul meci (oficial) de genul asta tin minte sa fi fost cu Portugalia, meci in care insa tot cu sansa am castigat, nu in urma vreunei furtune ofensive entuziasmante.
Aveti rabdare, copii frustrati.
etcxyz • 6 septembrie 2009, 23:55
De pe stadion s-a vazut altfel meciul. Nu zic ca n-au fost peste noi dar ai nostrii s-au descurcat onorabil si cu un pic de noroc puteau scoate un rezultat urias. Pentru a castiga un meci nu trebuie sa domini 90 de minute si nici sa sutezi de 20 de ori pe poarta ci doar sa marchezi un gol mai mult decat adversarul. Cu 10 (mii de scuze dar totusi) anonimi in teren ce-ati fi vrut? Fekicit nationala Romanie si pe Lucescu pentru ce am aratat si sunt foarte increzator ca avem un viitor cu acest antrenor pe banca.
Revenind la articol: nota 10, foarte bine pus punctul pe i.
nyc • 7 septembrie 2009, 0:02
Imi pare rau dar Razvan nu a aratat inca ca este un antrenor capabil sa duca Romania unde a fost cu multi ani in urma. Razvan , cred ca iti amintestti de Mondial-ul din Mexico’70 cind am jucat in groapa cu lei unde am aratat si jucat de la egal la egal si etalat un fotbal de mare calitate intilnind pe Brazialia (Cu Pele, Tostao, Rivenliniho, etc, Anglia cu Bobby Charton, Bobby Moore etc ) si nu ne-am aparat deloc , ci am atacat si marcat 2 goluri in poarta campionei mondiale de atunci . Acum, tinind cont de faptul ca totul e pierdut pentru South Africa World Cup , de ce nu risti si alacatuiesti o nationala din cei mai buni si cei mai in forma jucatori , si fara afinitatii (si fara nepotisme), …si Angelo a gresit in Mexico , neintroducindul pe Dobrin si folosindu-ul prea putin pe Raducanu. Cind vrei sa cistigi cu adevarat, alege jucatorii dupa criteriul valorii (cu mintea, nu cu inima) care iti pot cistiga de unul singur un meci (cum a fost un Dobrin, un Hagi, etc) nu doar luptatori…dupa cite bine stii toti antrenorii (intermnationali ) care si-au pedepsit jucatorii lor cei mai buni, in timpul turneelor finale , au avut de pierdut , in sensul ca nationalele lor nu au mai fost capabile sa faca aceleasi bune rezultate daca ar fi fost acestia in teren….si multe ar mai fi de adaugat…I am disapointed with the way we are playing , not to mention the final result/score.
My 2 cents,
Perfect Stranger • 7 septembrie 2009, 0:13
Cataline ai dreptate!
Aici in Franta unde locuiesc echipa noastra a fost privita cu respect. Trebuie sa intelegem ca asa cum nu suntem in niciun domeniu la nivelul tarilor mari (Germania, Italia, Anglia, Spania) niciodata nu vom fi priviti cu teama nici la fotbal. Sa fim sinceri astia ne sunt „fotbaliatorii” dintotdeauna. Ne amagim daca credem ca nationala noastra a dominat vreodata pe Wembley, Parc des Princes sau San Siro. Chivu de ieri s-a chemat altadata Stefanescu sau Belo, iar Rat aduce cu Ungureanu sau Szelimesy. Doar in fata am avut un Hagi care nu poate fi replicat, in rest Camataru aduce cu Marica. Problema este la Proiect. Nu avem un Proiect pe 10-20 de ani, ca sa nu vorbesc de alte perioade cum o fac olandezii sau italienii. Asa incat fiecare antrenor ne aduce know-how-ul sau si bafta sa intr-un mix personal.
In acest moment nici Franta nu sta mai bine la acest capitol, chiar daca fotbalistii lor sunt (mult) peste cei romani ca valoare in cvasi-majoritate. Inaintea meciului mi-au spus multi amici ca Franta nu va castiga, tocmai pentru ca nu mai exista acel proiect care exista in anii ’90. Chiar daca Domenech a fost lasat dupa Euro la carma, proiectul nu exista, pentru ca fotbalistii joaca ce li se spune, chiar daca te cheama Ribery si nu Apostol, chiar daca esti Benzema si nu Surdu. Chiar asa, Benzema de ce nu a avut nicio ocazie, pe cand Surdu sau Roman au avut?
DanyC • 7 septembrie 2009, 0:19
Sa fim seriosi domnilor. Cu ce a gresit Piturca? Ca a pierdut cu 3-0 in fata Lituaniei? Pentru asta l-ati dat afara? Sau ca era prea domn pentru voi? La el era disciplina pe primul loc, cum nu o sa fie niciodata la vreun antrenor. Si ce ca a pierdut cu Serbia? Au marcat mai mult ca noi, dar a fost spectaculos fratilor! Cu Austria ce am facut? Am pierdut? NU! Am castigat! De ce? Pentru ca tot meciul a fost al nostru, ghinion cu cele 2 faze/2 goluri ale lor .. se intampla.
Cum puteti lauda prestatia din jocul cu Lituania? Cum puteti lauda un 1-0 chinuit cu Ungaria? CUM CONSIDERATI UN MECI FABULOS 1-1 cu Franta, in conditiile in care ei ne-am biciuit tot meciul?
Cu ce a gresit Piturca? Ca a facut 2-2 la Constanta? In conditiile in care noi am avut fraiele partidei?
Sumbru viitor pentru nationala cu antrenorul de acum.
mieusa • 7 septembrie 2009, 0:23
Amendamente la Constitutie. A1.: Comuna Bubuleni devine teritoriu autonom; A2.: Lotul de echipei nationale de fotbal va cuprinde nu mai putin de 200,3 jucatori. A2. Aliniatul 2: Se v-a stabili cu cel putin 24 de ore inainte de predarea listei catre UEFA sau FIFA, ce echipa v-a contribui cu 0,3 jucator(i).A2. Aliniatul 3: Echipa se va trage la sorti in ziua meciului. Vor fi acceptate numai variante simple. Si intr-o nota serioasa : Felicitari, Razvane !
abc • 7 septembrie 2009, 0:28
stiti vorba aia… noi romanii avem 23 mil de antrenori si toti se cred buni selectioneri… ala ca dinamovist si-ar chema juma din dinamo, ala ca stelist si-ar chema juma din steaua si tot asa… toata lumea se pricepe la fotbal si la politica… dar daca am intreba pe fiecare care au postat pe aici 3-4 formule de joc sunt sigur ca n-ar sti… dar sa acuzam suntem pripii… aia e un popor de hoti de invidiosi si de mincinosi… iar presedintele care il avem ne reprezinta perfecta pe noi ca natie
Marius • 7 septembrie 2009, 0:28
Chiar daca Romania nu a facut un meci stralucit, consider ca Lucescu a jucat corect strategic.
Ce vroiati sa ne aruncam pe francezi? Sigur o luam urat si la scor…motiv superb pentru carcotasi sa conteste selectia (acum ca s-a terminat egal…sic…nu prea sunt motive…infara de jocul ofensiv).
Romania a jucat ofensiv atat cat i-a permis Franta, o Franta superioara la toate capitolele. Totusi, era bine sa fi avut ceva mai mult curaj.
Iar referitor la selectie, nici mie nu mi-a placut cum au evoluat toti jucatorii . Garanteaza vreunul dintre contestatari ca altii ar fi fost mai buni? Presupun ca nu…
Alexandru • 7 septembrie 2009, 0:29
Am fost unul din romanii prezenti pe Stade-de France la meci si doresc sa le spun acelora care acum critica echipa, selectia si mai ales pe Razvan Lucescu ca dupa primele 10min. mie imi tremurau picioarele cand vedeam atmosfera si iuresul francezilor, nu va imaginati, la televizor asa cum se vede si aude este altceva, departe de realitatea din stadion.
Sa faci o noua echipa intr-un timp atat de scurt, e mare lucru.
Chiar daca francezii meritau victoria, apreciati macar aerul schimbat de la nationala noastra(dupa o calificare pierduta si calcata in picioare de piturca, care trebuia schimbat dupa European imediat) si mentalitatea jucatorilor.
Sunt fericit ca am scapat de ***** piturca, care ne sfida permanent, dupa ce tot poporu’ traiam pentru echipa nationala.
Lasati-l pe Razvan in pace, in cautarile si incercarile lui, e adevarat ca nu a mers Surdu si altii, la ratarea lui incredibila se uita toata tribuna 2-a la urletul meu.
Intelegeti ca are nevoie de timp, aveti rabdare nu va grabiti sa criticati(ce facem in stilul asta, la prima infrangere ii cerem capu’?).
Hai Romania!! Mult succes Razvan Lucescu!!
cali • 7 septembrie 2009, 0:30
Ma alatur si eu, din pacate cu multe argumente, celor care au fost dezgustati de jocul penibil facut de nationala ieri.Ca unii conducatori il ataca pe Razvan avand si interese ascunse, nu facand referire doar la prestatia echipei, sunt de acord.Dar cred ca Lucescu Jr. face o mare greseala uitandu-se doar in gura acestora, ignorand parerea majoritatii suporterilor.Suporteri care nu au ambitii sau interese personale, ci vor doar sa aibe o nationala cu care sa se mandreasca.La ce ne foloseste acest 1-1 dupa un joc mai mult decat mediocru?De ce sunt convocati jucatori care nu au mentalitate de castigatori, venind cu declaratii despre valoare in bani a adversarilor?Daca nu se simt in stare sa lupte impotriva lor, sa nu vina la lot.Am fost rusinea Europei aseara cum trageam de timp, cum unii jucatori asteptau in zadar ca arbitrul sa fluiere fault la interventii mai barbatesti ale galilor, cum nu reuseam sa dam doua pase consecutive sau cum respingeau disperati romanasii mingea din careu.Sa fim obiectivi si sa recunoastem ca daca acesta este viitorul care ni se propune, dezgustul si dezamagirea sunt singurele sentimente ce ne pot incerca.
gael • 7 septembrie 2009, 0:30
cum ma tolo sa fim mandrii k am fost penibili…***
abc • 7 septembrie 2009, 0:31
ba treziti-va odata !!! am jucat cu franta, vicecampioana mondiala, echipa pe care n-am reusit s-o bata niciuna din marile generatii care le avem… sunteti chiar penibili… ma gandesc oare ce ati fi spus daca am fi avut cateva ocazii bune,dar am fi luat bataie cu 3,4-0
ITI SPUN EU • 7 septembrie 2009, 0:46
Pai
pai e simplu,un antrenor inteligent nu ar trebui sa omita in a chema la nationala(oricare ar fi ea)cel mai bun jucator din campionatul tarii respective(in cazul nostru costea),ar trebui sa aleaga un stadion unde echipa ar juca cu multi suporteri in tribuna si ar avea conditii bune(in cazul nostru timisoara si craiova),nu ar trebui sa insiste cu jucatori de 30 de ani cand europenele o sa fie in 2012,nu ar trebui sa convoace doar jucatori ascultatori fara pic de tehnica individuala mai trebuie si din aceea ce stiu sa faca mai mult de un dribling,nu ar trebui sa aiba ranchiuna pe anumite zone istorice(oltenia,banat,moldova)pentru ca suporterii nationalei nu sunt doar din bucuresti si brasov si nu in ultimul rand nu ar trebui sa se contrazica singur in decalaratii gen:”iau la nationala doar jucatorii in forma(coste si bucur gholgeterii romaniei sunt uitati)s-au roman a dat doua goluri lui dinamo(pai razvanele e singurul??)MULTUMESC
marian • 7 septembrie 2009, 0:50
IMI PARE RAU. SI ATACURILE LA ADRESA LUI RAZVAN LUCESCU, SI „APARARILE”, SUFERA DE ACEEASI BOALA: PATIMA. ADEVARUL PARE SA FIE DESTUL DE INCOMOD: ECHIPA NOASTRA NATIONALA ESTE O FORMATIE MICA, EXTREM DE FERICITA CA „NU S-A FACUT DE RAS” LA PARIS. RAZVAN LUCESCU NU A FACUT MARE LUCRU LA NATIONALA SI NICI NU CRED CA ARE CLASA UNUI ANTRENOR DE MARE PERFORMANTA. STIU CA IN CLIPA ASTA LUCESCU JR. ARE (INCA) MULTI SUSTINATORI. SA VEDEM CUM STAM CU SONDAJELE DUPA MECIUL CU AUSTRIA …
Vidi • 7 septembrie 2009, 0:52
Daca am privi mai putin patriotard, am observa atat lucrurile bune cat si pe cele rele. Pe de o parte s-a observat dorinta de a juca iar pe de alta parte incapacitatea de a ne ridica peste cutumele noastre: joc defensiv excesiv similar cu cel practicat de Piturca, jucatori care indiferent cat s-ar stradui nu vor avea nimic cu fotbalul modern. Trebuie sa intelegem odata ca indiferent cat s-ar stradui un jucator costeliv si mignon, scuzata-mi fie descrierea: cu capul mai mare ca umerii, nu va putea performa. Este evident ca fotbalul modern implica in primul rand forta, viteza, calitati fizice native. Trebuie sa intelegem sau nu fotbalul este, totusi un sport. Este ca si cum am pune-o la atletism pe Szabo in locul lui N.Grasu … pentru ca are mai multa abnegatie. De aici, se pare, ca greseala majora se face de la selectia copiilor si juniorilor. A-i selectiona, insa, si a-i pune sa lupte cu cei care au inteles demult standardele de performata moderne mi se pare lipsa de profesionalism!
corectorul • 7 septembrie 2009, 0:53
un articol macar indraznet! normal ca exista multi „suporteri” ai Nationalei care nu accepta ideea ca jumatate din echipa de club cu care tin nu a fost convocata,ca Gigi nu e consilier pe probleme tehnice, ca familia Costea nu e titulara in bloc,chiar toti de pe scara blocului unde stau,ca Razvan nu il suna pe Piti sa-l intrebe cum se abordeaza un meci cu Lituania pe teren propriu (pe care l-ar castiga si Domenech)etc…Observ ca multi se crizeaza pt simplu fapt ca pe antrenor il cheama Lucescu! Trebuia sa se numeasca si el cumva, nu?
requiem • 7 septembrie 2009, 1:07
Salut Catalin, vad ca jurnalismul anti-INVESTITORI (aka afaceristi-satanisti-capitalisti) e inca in voga si cu priza la public. Eu ma bucur pentru tine, atat timp cat exista piata ea trebuie valorificata la maxim, cum orice capitalist bun ar proceda.
Cat despre intrebarea ta, si eu pot sa te intreb pe tine, si altii ca tine, ‘De ce il aperi?’ si sa-mi las imaginatia sa scoata la iveala posibile conspiratii, cu o probabilitate mai mare decat l-as suspecta pe Becali, care nu cred ca poate fi acuzat de o intligenta conspirativa iesita din comun.
Dar am uitat, unul din adevarurile absolute ale presei asa-zise, este acela ca numai ei pot critica si se pot exprima liber (vezi PRESA vs Piturca). Presa TRUST se a afla in afara oricarui interes sau dubiu de moralitate, si Leana si Costel stie asta …
Despre meci n-am ce comenta prea mult; si eu ca si voi gasim mai interesante detalile care se petrec in jurul meciului decat meciul propriu-zis, altfel nu as avea nici un motiv sa irosesc timpul pe un asemnea blog sau tabloid.
Lasand subtilitatile la o parte, eu nu sunt fanul Borcea(!), Becali sau Mititelul si numai un jurnalism de o factura extrem de joasa si pe langa subiect ma poate transforma intr-un avocat al ‘stimabililor’ patroni. Cu sumele pe care Becali le-a dat pe Stancu (1,5M), Tartarusanu (1,4M), Cristi Tanase (1,8M), el este ultimul om care ar trebui contestat pentru o opinie critica (Timisoara: Goga, Pantelimon, Curtean), Craiova (Florin Costea) sau Dinamo (Moti, Pulhac). Dupa sunt jucatori care sunt la ora actuala si in forma si au si experienta europeana deosebita, ca Nicolita, Stancu sau M Niculae Ad Cristea, toti neconvocati. Pai atunci ce rost mai are sa investesti atat in tineri de perspectiva si in viitorul fotbalului? Asteptam sa plece din Romania ca sa-i convocam? Razvan are la indemana o jumate de campanie de calificare ratata, ca sa construiasca o nationala pentru 2012 inteleg, si el il cheama pe MARA PARA si pe NICU MAXi TAXI, cu o valoare de piata infima (verifica si tu siteurile de specialitate in timpul liber), ca sa-ti dau si un argument obiectiv.
Nu ma identific 100% cu punctul de vedere al ‘ciocoilor’ care ar putea sa cumpere vreo 10 gsp-uri cu banii dati pe 2-3 jucatori talentati (Stancu, Tartarusanu, Tanase), dar dreptul lor de a critica este VALID, iar cei care sustin ca ‘echipa lui Mutu’ este in afara oricaro critici, sunt unu la mana, ipocriti, doi la mana, ridicoli.
Mie imi e pur si simplu indiferent de cati stelisti vin sau nu la ‘nationala’ sau de ‘performantele nationalei periculoase a Romaniei’. In primul rand ‘echipa lui Mutu’ (de fapt a lui Sandu) numita impropriu nationala, sa fim seriosi nu sperie pe nimeni, e o ilustra necunoscuta si nu ofera cote decente jucatorilor stelisti convocati, care suporta in schimb riscul ridicat de accidentare sau al oboselii, pe parcursul unui sezon purtat pe 4 fronturi (L!, CR, EL, NT).
Iar intre Razvan, Piturca si Iordanescu, singura diferenta reala e ca unii si-au consumat bateriile FRF-iste, pe cand altii vin cu resurse noi, menite sa confere protectie suplimentara si avant electoral, famililor mafiote din fotbalul romanesc (familia securista a lui Mircea Sandu si fratia impresartilor Becali aka ISM). Bineinteles ca presa de tabloid e interesata de chestii minore, precum x are cravata/costum si zambeste, y are breton si z are cascheta si se inchina; si daca nu ma insel a fost si ea absorbita in sistem, cel putin are infiltrati la momentul asta.
Cat despre Becali Gigi, el traieste in lumea lui (in afara sistemului) in care critica azi si maine ridica in slavi daca viseaza material nou (totul transparent, ca sa vaz’ toata lumea), relicva din epoca mosierilor, Becali este probabil patronul cu cea mai slaba sincronizare din Europa ca sa nu ne intindem mai mult. Din pacate, Becali acopera cu glasul strident si omni-prezent, toate masinatiunile din fotbalul romanesc, toate mutarile din culise sau de la lumina lumanrii, si toata lumea, incepand cu presa e fericita sa aibe un papitoi ‘nejucator’ si o masa de microbisti paranoici sau finaciar complexati cu care sa se inveleasca.
Uite ca i-am raspuns si lui Catalin, desi un raspuns e ultimul lucru pe care il astepta (cunosc stilul, amice, nici macar nu esti original).
Cippi • 7 septembrie 2009, 1:07
Sincer va spun ca ROMANIA a scos un rezultat foarte bun la PARIS daca privim la prima repriza.
Cel mai bun om este fara drept de apel COMAN insa am fost dezamagit de linia de mijloc! Va spun ca nu am vazut un presing, nu am vazut 4-5 pase consecutive, si nu am pus in pericol poarta fraccezilor! de SURDU… no coment! Raducioiu, Lacatus, A Ilie, Moldovan, Mutu, cu siguranta dadeau gol la acea faza de poarta!
Sve • 7 septembrie 2009, 1:09
Am vazut o ROMANIA JENANTA care nu a trecut de mijlocul terenului. va amintiti meciurile din ’94? dar acea grupa infernala din 2000? Oare acolo nu erau adversari?
ROMANIA JUCA! Razvan te respect dar nu are ce cauta in lot: MARA, APOSTOL, SURDU. si ce sa zic… Gigel BUCUR rezerva? cu cine vroiai sa atacam? MARA nu a dat nici o pasa pe varfuri in prima repriza!
adrianssen • 7 septembrie 2009, 1:14
promitator ce am vazut la meci. mie mi-a placut viteza cu care porneau la atac. s-a vazut tracul unora (apostol – primele 30 de min) dar cu mai multa incradere, ambitzie si nebunie are sa fie bine.
iti multumesc ca ne-ai adus Nationala inapoi, Razvane, din beciurile lui Piturca&co.
🙂
Viitorul arata bine in varianta R.Lucescu.