Stadionul Steaua e scos în afara circuitului public doar „ca să fie linişte”
miercuri, 2 septembrie 2009, 6:07
Stadionul Steaua e scos în afara circuitului public doar „ca să fie linişte”
„Dragomir este patronul Ligii de şah!”, a exclamat Andrei Vochin, imediat după ştire, în redacţia gsp. Stadionului Stelei a primit două etape de suspendare pentru că la derbyul cu Dinamo s-au aruncat cîteva torţe în teren, dar fără să pericliteze pe nimeni.
E prea mult! Nu doar pentru că următoarele meciuri ale Stelei cu spectatori în Ghencea vor fi tocmai în 22 octombrie, cu Fenerbahce, şi apoi pe 25 octombrie, cel cu Rapid, dar e prea mult pentru că aici miroase de la o poştă a complicitate între şeful Ligii şi Gigi Becali.
Acesta din urmă este beneficiarul indirect şi consistent al suspendării excesive. E inadmisibil să scoţi aproape două luni un stadion din circuitul public în condiţiile în care nu s-au comis acte de violenţă.
UEFA a pedepsit pe Dinamo cu trei meciuri pentru întrupererea unui joc prin invazia galeriei, comisiile lui Dragomir evaporează spectatorii Stelei pentru că aşa vor ele. E clar. La primul fan din Peluza Sud care atinge gardul cu arătătorul, Ghencea va fi declarată zonă cu gripă aviară şi trecută în carantină pînă cînd o să se liniştească toţi.
Această decizie aiuritoare nu face decît să crească tensiunea. Ea nu ajută fotbalul, nu-i avertizează pe ultraşi, nu protejează echipele. Pur şi simplu este o răzbunare personală a unui patron de club, executată la cel mai înalt nivel al complicităţii nesportive.
bigi • 4 septembrie 2009, 8:44
Draga Maestre,
Nu crezi ca dupa ce scrii niste aberatii cum ca patronul „comploteaza” sa se ruineze singur, sabotandu-si veniturile, ar fi cazul sa mai iei o pauza, mai lunga!..
Antiprostie • 4 septembrie 2009, 8:54
Becali este exemplul perfect de patron afon care, desi nu e de meserie, da „indicatii pretioase” in stanga si-n dreapta si invariabil se alege praful.
Steaua nu v-a mai avea rezultate pana nu va intelege ca locul lui e in loja, nu printre cei priceputi in ale fotbalului.
Cred ca fiecare din noi a intalnit astfel de oameni, complet paraleli cu meseria, dar bagandu-si nasul si creand degringolada.
Trist e ca tot el e cu gura mare.
Cat despre Dragomir… „Prietenul la nevoie se cunoaste!”.
Asteptam suspendarea stadioanelor dupa ciclul lunar si conjunctii nefericite ale astrelor.
luis • 4 septembrie 2009, 9:11
Ca suporter stelist, mai am o singura speranta: tu, fane de romania si potcovaru’ nu vrei sa cumperi steaua? 🙂
luis • 4 septembrie 2009, 9:16
Nu c-ar fi vreo diferenta..da’ rectific…state nu fane…
Buzarin • 4 septembrie 2009, 9:43
Daca Becali se incapatineaza sa ramina la Steaua, v-a DISTRUGE echipa! Fiti siguri ca nu va renunta nici daca va fi in pragul falimentului!
Stelist • 4 septembrie 2009, 10:08
Becali te dispretuiesc!!!!!
Afara din Ghencea!!!!!
Octavian • 4 septembrie 2009, 11:05
@nicolae tudor
Domnule Nicolae Tudor,
Am sa incerc sa raspund punctual intrebarilor dvs.
1. Doar cu cantat si fumuri nu poti face o atmosfera cu adevarat frumoasa pe un stadion. Aici este nevoie si de celelalte lucruri din arsenalul ultrasilor: torte, coregrafie etc. Stiti oare ca acele torte de la meciul cu dinamo au fost aruncate din mijlocul peluzei si nu din randul suporterilor organizati? Stiti oare ca liderii de galerie de la Nord chiar au incercat sa ii identifice pe faptasi, pentru ca erau constienti ca e posibil sa urmeze o suspendare? Sincer instinctul imi spune ca acele torte au fost aruncate in teren de anumiti indivizi la cererea expresa a lui jiji…
Oare daca celor ce vin la stadion si stau la tribune nu le place ceea ce se intampla in peluze, de ce atunci cand peluzele isi pun in scena coregrafiile se vad mii de blituri, alti cateva mii de oameni filmand totul?
Fara noi, cei din peluze, fotbalul nu ar mai fi fotbal, am asista la o piesa de teatru.
Cat despre faptul ca se intampla ca unii ultrasi sa reactioneze cateodata violent, haideti sa ne gandim un pic la abuzurile la care sunt supusi (ultimul episod de la meciul valsui- iasi este doar un exemplu in acest sens). Stiti oare ca la acest ultim derby celor de la Sud le-a fost interzis sa intre pe stadion pana si cu tricolorul? Stiti oare ca le-a fost oprit un banner in care isi exprimau regretul de a fi pierdut un vechi camarad, rapus de o boala necrutatoare? Stiti oare ca acelorasi baieti de la Sud acum doi ani jandarmii le-au interzis sa intre pe stadion cu un banner pe care scria BASARABIA, PAMANT ROMANESC? Stiti ce motiv au invocat atunci autoritatile? Ca acel banner incita la ura nationala! Aberant nu? Stiti oare ca in penultima deplasare din Stefan cel Mare, fara vreun motiv anume suporterii stelisti prezenti la meci au fost vanati pe strazi de jandarmi, care-i snopeau in bataie in asa hal incat rivalii de moarte ajunsesera sa-i traga pe ultrasii stelisti prin scari de bloc ca sa ii scape de furia dementa a celor pe care ii platim din banii nostri, ai tuturor, pentru a pazi teoretic linsitea si ordinea?
Un om care are macar un dram de mandrie nu poate indura atatea abuzuri fara sa reactioneze.
2. Stiintele politice le-am terminat la stat la Universitate, atat facultatea cat si masterul, fiind al doilea din promotia mea. Cea de-a doua facultate am terminat-o la particular intr-adevar, insa pot spune ca am invatat la fel de mult ca si la stat. Din peste 60 de oameni din grupa mea am absolvit doar vreo 25, restul „pierzandu-se” pe drum, datorita exigentei profesorilor. Cat despre articolele publicate cred ca reviste precum Historia, Revista Institutului Dipomatic Roman sau Lumea va spun cate ceva. Deci, nu sunt unul cu diplome platite sau scoase la imprimanta 🙂
vasglo • 4 septembrie 2009, 11:12
Domnule Nicolae Tudor,
Va multumesc, cum la fel multumesc si domnului Tolontan pentru amabilitatea gazduirii pe blogul sau. Demersul meu e simplu si porneste de la constatarea ca, superioare fiind, din punct de vedere intelectual, luarile de pozitii ale oamenilor din media ar trebui sa se impuna in fata lui Becali. Totusi, nu o fac ba, din contra, escaladeaza „conflictul”, cu repercursiuni asupra echipei. Am ajuns la concluzia ca discursul e de vina. Nu Becali conteaza, echipa Steaua conteaza. Nu e nimeni indragostit de Becali, dar de Steaua da. Evident ca cel mai usor lucru ca sa scapi de un patron este sa-i falimentezi afacerea. Ori asa ceva eu nu vreau si cred ca niciun stelist adevarat nu vrea asta. Este evident pentru mine ca daca se continua asa, finalul e inevitabil, echipa va claca. De multe ori, in dialogul media-Becali, media foloseste cam aceleasi instrumente ca Becali, e adevarat mai rafinate, ca e diferenta de pregatire si intelect, respectiv rastignirea adversarului, penibilizarea lui, plasare in ridicol. Ori asta indarjeste pe oricine, nu educa. Se profita de slabiciunile lui, dar nu pentru solutionarea cauzei ci pentru rating. Becali e un om simplu, de cele mai multe ori naiv (ca sa nu spun ignorant) a dat norocul peste el si se crede mare. Dar nu e zgarcit si imparte norocul. Ca o face din fudulie, din trufie, e o alta problema. Bine ca o face. Daca stii sa-l iei, obtii multe de la el. Multi s-au capatuit de pe urma lui. Cu el se poate discuta simplu, facand apel la suflet…
Dar, nu cumva in ochii mediei, mai important e „subiectul Becali” decat echipa Steaua? Ar fi grav sa fie asa…
crinul negru • 4 septembrie 2009, 11:12
@bigi-nu poti sa-i ceri sa plece din sport pentru ca el reprezinta interesele clasei politice (o parte care plateste bine) in sport.mare masa electorala.
sarko • 4 septembrie 2009, 12:53
A fost manevra, poate vrea sa pastreze terenul pentru Unirea in LC. Zice el ca nu ia bani de la Bucsaru, dar mai credem ce spune *** ?
silnik • 4 septembrie 2009, 12:56
@ antiprostie : „Steaua nu v-a mai avea rezultate” se scrie „va mai avea „, asta tot ca esti tu ANTIPROSTIE
laurstea • 4 septembrie 2009, 14:52
pt tolo -cu ocazia acestor comentarii, ma bag si eu in seama incercand sa atrag atentia unui fapt pe care nimeni nu il scoate in evidenta!!becali se lauda ca baga bani la echipa , si ca are o multime de pierderi in ultimii ani, insa pentru un club, mai bine spus brand , cum e STEAUA nu ar fi nevoie de nici o „investitie” pentru ca un bun management ( vezi urziceni) , ar rezolva de la sine problema.cele mai mari pierderi pt club au fost din cauza lui becali care a cumparat jucatori dupa bunul sau plac cu multi bani,apoi i-a denigrat dupa fiecare meci, sfarsind prin a-i vinde la un pret de nimic sau pe gratis(cazurile lui semedo, badoi, st. stancu ,..etc). el foloseste STEAUA ca pe propria jucarie , facand astfel mai mult rau decat bine, iar banii pe care spune ca i-a pierdut din „joaca lui” ii socoteste in contul clubului, recuperandu-i bineinteles la o eventuala vanzare a clubului. deci clubul suporta prostia lui.!!!! . eu sunt stelist de mic si am prins pe stadion si generatia de aur 1986, si nu mi se pare normal sa avem de suferit cei cu abonamente in detrimentul huliganilor si al nepasarii conducerii. de ce vand abonamente daca nu sunt in stare sa onoreze „contractul”,si daca e cazul sa scoata huliganii unul cate unul din stadion, fara a afecta restul suporterilor si mai ales echipa. cu priceperea de jurnalist adevarat si concis poate reusesti mult mai bine ca mine sa scoti in evidenta aceste aspecte.
vala • 4 septembrie 2009, 15:27
pana cand nu se va face inchisoare pentru huliganism doar astea sunt masurile care se pot lua…
eu as suspenda fiecare stadion macar 5 etape si pentru un incident „minor ” de genul tortelor…
BauBau • 4 septembrie 2009, 16:04
Draga usere Bigi, pesemne ca tocmai ai cazut din Luna daca vorbesti asa. Tu si inca citiva.
Gigi tocmai asta a facut. Ceea ce a scris Tolontan. Daca nu stii despre ce este vorba este prea mult de explicat ca sa ma apuc eu sa o fac acum si aici. Dar mai intreaba si tu in stinga… in dreapta… daca singur chiar nu ti-ai dat seama.
stefan • 4 septembrie 2009, 16:34
don mitica i-a asigurat linistea lui jiji.ciobanul trebuie sa plece.
problema este ca i se face prea multa publicitate si e cautat de mass media.a ajuns sa fie intrebat de televiziuni cu cine ar trebui sa joace Razvan Lucescu meciul cu Franta.incredibil!!!
individul ar trebui sa fie ignorat si sa nu i se mai faca atata publicitate si probabil o sa lase „jucaria” Steaua.
ii doresc un bine meritat faliment.poate scapam de el
delaurentis • 4 septembrie 2009, 19:34
Sunt curios, care va fi primul club de fotbal din Romania listat la bursa?
sictir • 4 septembrie 2009, 20:03
Intr-un film este o replica :atunci cind oamenii ne vor uita , noi vom inceta sa mai existam . Chiar trebuie mereu sa fie bagat in seama becali ? Nu merita nici macar criticile care ar trebui sa-l schimbe in mai bine.Uitati-l.Lasati-l sa bintuie . Se va plictisi si va pierde popularitatea nemeritata.
nicolae tudor • 4 septembrie 2009, 21:17
Ptr Domnul Octavian,
Incerc sa fiu cit de scurt pot:
1. oare cei care fac atita tambalau la meciuri (pe strada si stadioane) din dragoste si pasiune cum spun ei, acorda aceeasi pasiune si dragoste familiei si celor apropiati? Eu i-as sfatui sa-si dirijeze energiile si sentimentele de afectiune in directiile care conteaza cu adevarat.
2. Referitor la blituri si filmari, astea se fac si cind e vorba de crime si cind e vorba de drogati, nu numai la evenimente placute.
3. Spuneti ca fara voi cei din tribune fotbalul n-ar mai fi fotbal. Asta e o parere foarte subiectiva, daca va referiti la suporterii ultrasi. Totusi sunt de acord ca fara spectatori fotbalul nu mai are atita farmec, dar, n-ar fi mai bine sa nu mai incercam sa cosmetizam atita fotbalul facindu-l sa para mai frumos si mai spectaculos decit este in realitate? Care e interesul cosmetizarii fotbalului cu orice mijloace?
Imi pare rau, dar imi mentin punctul de vedere: eu nu vad rostul suporterului ultras.
nicolae tudor • 4 septembrie 2009, 21:20
D-l Vasglo,
Sunt 100% de acord cu Dvs.
M-as bucura daca Tolontan ar publica acest mesaj al Dvs. Sunt sigur ca ar avea un impact puternic la Gigi Becali.
o seara buna….hai romania…hai steaua.
alk • 4 septembrie 2009, 21:37
Daca e bne, e rau. Daca e rau, e bine, aveti ce scrie…..
Da’ simtiti-va si voi jurnalistii odata multumiti!
Andrei Doru • 4 septembrie 2009, 21:53
Despre „şpaga de 600 de milioane de la Terasa Kaiser” nu s-a mai auzit nimic în ultima vreme, semn că subiectul este, pentru toată lumea, istorie. Cu toate acestea, episodul consumat luna trecută, în data de 13, în localul cu pricina continuă să dea bătăi de cap şi, în unele cazuri, să facă şi victime. Şi cum nu putea pierde Ionel Manţog din toată această „afacere” cel care a avut de suferit este tocmai acela care a vrut să facă o „faptă bună”: Petrişor Gănănău.
Pungilistul angajat la Poliţia Comunitară a părăsit, cu data de 31 august, postul pe care îl ocupa la instituţia menţionată. Gănănău a plecat de la Poliţia Comunitară, fiind, în prezent, angajat la Castrul Roman. Plecarea sa din subordinea lui Ion Tudor este strâns legată de şpaga lui Manţog, descoperită în Terasa Kaiser, din centrul Târgu Jiului. În fapt, Gănănău afirmă că după consumarea acelui episod, presiunile asupra sa au crescut, fiindu-i „sugerată” plecarea din Poliţia Comunitară. De reamintit că Petrişor Gănănău este cel care a găsit şpaga şi i-a dat-o înapoi personajului încă necunoscut, care a stat la masă cu Manţog în data de 13 august.
Gănănău: „Am picat de prost!”
Petrişor Gănănău spune că după episodul şpăgii din Kaiser, s-au „ivit unele discuţii” la Poliţia Comunitară, discuţii care, într-un mod indirect îi sugerau că ar fi mai bine să părăsească instituţia. „Mi-am dat demisia din data de 31 august şi sunt angajat, de la 1 septembrie, la Castrul Roman, pe un salariu de 1000 de lei, cu carte de muncă. Am plecat pentru că după acel episod de la Terasa Kaiser, cu plasa de bani, au apărut fel de fel de discuţii. Eu am fost prins la mijloc în cazul acestei plase cu bani. Am căzut de prost şi nu pot să spun mai multe. Toţi colegii şi nu numai, mi-au dat de înţeles că ar fi bine să nu mai stau iar asta în discuţiile ce derivau pe tema plasei uitate. Toţi mi-au spus că am fost un prost că nu am luat plasa. Un singur coleg mi-a spus că am făcut ceva bun, pentru că puteau fi poliţişti prin zonă şi aveam alte probleme mult mai grave” afirmă Gănănău.
Forţat să părăsească instituţia
Gănănău afirmă că decizia de a părăsi unitatea a venit vineri. De altfel, toate discuţiile pe care le-a avut cu superiorii, inclusiv cu Ion Tudor au atins apogeul la finele săptămânii. Un amănunt considerat de Gănănău „dovada” că i se doreşte plecarea a fost decizia lui Ion Tudor, luată săptămâna trecută. „Vineri a fost punctul culminant al discuţiilor şi, într-un fel, motivaţia mea că ar trebui să plec. Domnul Tudor mi-a spus că în perioada 15 septembrie – 5 octombrie să intru în concediu fără plată. Mi s-a părut, după toate celelalte discuţii, prea mult şi am decis să plec, forţat, practic, de împrejurări. În respect în continuare pe domnul Tudor dar oamenii din jurul lui sunt nişte gunoaie” a afirmat Gănănău.
Pungilistul a declarat că susţine în continuare varianta pe care a povestit-o şi presei, c privire la evenimentele petrecute în data de 13 august, 2009, când Manţog a uitat o plasă în care erau 600 de milioane de lei vechi, presupusă a fi şpagă.
Ion Tudor nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere,a cesta având telefonul închis, ieri, probabil pentru că este în concediu.
Andrei Doru • 4 septembrie 2009, 21:55
In articolul de mai sus este vorba de un campion national la box care castiga si el un ban cinstit la Politia Comunitara si care a cazut victima jocurilor de interese ale mafiei locale gorjene! Vreau o reactie rapida din partea dvs! Multumesc!
stelistul100 • 4 septembrie 2009, 22:42
Asa e..nu se poate doua etape pentru doua torte…cei care au abonament ce fac?…la anul probabil ca nu-si vor mai face…si ne intrebam de ce la Dortumnd sunt mai multe cereri de abonamente decat locuri pe stadion iar la noi stadioanele se golesc din ce in mai mult…E trist ce se intampla!
giulex • 5 septembrie 2009, 0:18
nu exclud aceasta varianta, ci dimpotriva…
dar, d-le tolontan, cine l-a „creat” mediatic pe acest individ jenant? voi, presa! si acum incercati sa aratati cu degetul! e urat!
a fost buna si tare campania anti-ridzi. felicitari! dar pe cand o campanie la fek de viguroasa anti-becali? sau e mai usor sa te iei de o femeie…?!?
Mario • 5 septembrie 2009, 0:49
A spus ciobanu’ de atatea ori ca STEAUA e a lui,dar cum nu o poate lua acasa…a facut ce-a facut si a ramas singur,ma rog cu catelusii de langa el ,din loja,pe care ii tine sa-l mai linga *** daca nu castigam din nou!
vulpitza • 5 septembrie 2009, 11:28
E inadmisibil ca steaua sa primeasca 2 etape suspendare, iar dinamo pentru incidentul de la pitesti sa primeasca doar 1 etapa daca nu ma insel, dar na… mitica mereu il ajuta pe becali iesind in public spunand ce realizari mari a facut in tara asta … probabil este coordonator de campanie pentru becali… cat despre „europarlamentarul” nostru este clar ca este vadit afectat de urarile peluzelor(„doar suporterii adevarati ai stelei sunt aceia care ma voteaza si care fac poze cu mine … „). Probabil urmatorul meci din ghencea va fi unul si mai fierbinte pentru becali… dupa ce el ca un fin analizator al fenomenului in sine l a inclus p dayro p lista uefa… stima si salutari tolo
Octavian • 5 septembrie 2009, 13:28
@nicolae tudor Domnule Nicolae Tudor, Este dreptul dvs. la a avea o opinie si vi-o respect. Aceasta nu inseamna insa ca trebuie sa fiu si de acord cu ea. Am incercat sa va explic ca ultrasii au rolul lor, esential, as putea spune, in lumea fotbalului. Nu am dorit sa va conving, ci doar sa va expun un punct de vedere. Este firesc ca intr-o societate ce se doreste democratica sa existe pareri diferite iar libertatea de exprimare sa fie respectata. Aici apare insa problema: cum ramane cu libertatea de exprimare a noastra, a celor din peluze, calcata in picioare de un cioban, de argatii lui si deseori chiar de autoritatile statului? Oare pentru ce s-a murit in ’89, daca la 20 de ani de la acele evenimente (din considerente evidente ma abtin de la a folosi cuvantul „Revolutie”) ni se pune pumnul in gura cand incercam sa ne exprimam? Nu sunt apologetul violentei, insa ii inteleg pe cei care nu mai pot rabda si apeleaza si la violenta pentru a trage un semnal de alarma inainte de a fi prea tarziu. Prea tarziu nu numai pentru Steaua, ci pentru intreaga societate romaneasca, oare situatia de la Steaua de acum nu oglindeste la scara micro situatia tarii noastre, in ansamblul ei?
Mugigiie • 7 septembrie 2009, 12:10
Chiar crezi ca ii pasa de cateva mii pe care le-ar scoate pe bilete?Oricum si-a asigurat niste venituri pe spinarea celor cateva mii de abonati ,care ies cel mai rau din toata afacerea asta.Intr-o tara normala acestia ar trebui sa isi primeasca banii inapoi ,pt ca au platit pt un spectacol care le este refuzat cu regularitate,si nu intamplator.
1001dreams • 7 septembrie 2009, 14:24
DATI-I CIOBANULUI „IGNORE”!!!!! PUTEREA E LA NOI!!!
descultiieuropei • 17 septembrie 2009, 15:02
De acord cu tine pana la un punct…
In ultimele 5 sezoane mi-am cumparat abonament la tribuna 0. E scump dar am zis ca nu vreau sa ma inghesui la intrarea in tribuna si macar acolo lumea este mai cizelata…
Din cauza unor dobitoci din galerie care inteleg gresit fenomentul ultras, in ultimele 2 sezoane eu n-am mai fost la meciurile din campionat sau din liga, pentru ca ba era stadionul suspendat, ba nu stiu ce razboi cu patronul…
toata lumea ia apararea ultrasilor…perfect de acord…au drepturi iar presa trebuie sa le protejeze interesele…dar as vrea sa-l vad si eu pe unul condamnat ca sa ma pot duce si eu la el sa-i cer contravaloarea abonamentului pentru meciurile cat a fost stadionul suspendat…