Înfrîngerea în faţa lui Dinamo spulberă iluziile. Oamenii din spatele Stelei au înţeles: echipa lor e fără viitor dacă Becali continuă să aibă control absolut în Ghencea
marți, 1 septembrie 2009, 9:17
Înfrîngerea în faţa lui Dinamo spulberă iluziile. Oamenii din spatele Stelei au înţeles: echipa lor e fără viitor dacă Becali continuă să aibă control absolut în Ghencea
Bergodi poate confirma. În Articolul 1 din Constituţia ţării sale scrie că „Italia este o republică democratică bazată pe muncă”.
Pe ce se bazează Steaua? Pe ambîţul lui Becali, pe banii veniţi din speculaţiile imobiliare, pe nevoia de imagine a patronului-politician şi pe ignoranţa supremă a acestuia la adresa noţiunii de efort profesionist în sport şi, de fapt, în orice domeniu. În Ghencea, munca nu este preţuită.
La început a mers, dar lumea e alta!
Bine, veţi spune, Becali guvernează de 7 ani în Ghencea şi totuşi Steaua a funcţionat pînă acum. Corect. Asta a fost posibil cîtă vreme clubul avea un avans organizatoric şi fotbalistic venit din istoria ante şi postrevoluţionară, peste care s-a cuplat dorinţa iniţială de a investi a proprietarului. În 2002, cînd a venit la echipă, alţii îşi jefuiau cluburile. Becali a vrut ca Steaua să cîştige şi el să devină cineva.
Lumea s-a schimbat, iar Steaua a rămas pe loc. Au apărut cluburi mai bine organizate, CFR de pildă, sau conduse de oameni cu o reputaţie a reuşitei, ca Urziceniul. Şi există investitori care au băgat mai mulţi bani decît Becali, cum ar fi Porumboiu. Steaua la comparaţie cu Vasluiul, un coşmar viu pentru suporterii din Ghencea!
Nu poate înţelege cîteva lucruri
Dar deficitul cel mai mare din curtea Stelei îl reprezintă nu zgîrcenia, ci incapacitatea patronului de a-şi selecta, respecta şi de a le oferi libertate şi încredere angajaţilor. Pe termen lung, dincolo de sarmalele unsuroase de la nuntă.
Asta nu vine din cîinoşenie, deşi cultura sa supremă e banul, Becali se leagă de oameni, ci din felul profund în care gîndeşte moşierul din Pipera. Aşa e el. Nu reuşeşte să-şi reprezinte lumea decît la scară 1 la 1. De exemplu, nu poate să priceapă că dacă un avion e condus de pilot şi nu de cel mai gălăgios pasager, tot astfel un antrenor e singurul care trebuie să pregătească şi să alcătuiască echipa. De aceea, MM Stoica, Petrescu sau Hagi nu vor să mai lucreze cu el.
Clanul incompetent
A organizat clubul ca o structură de clan, cu rude şi curteni la tot pasul. În urma lor, nu mai creşte nici iarba. Pentru că sînt incompetenţi şi nu au alt merit decît acela de tipi inventaţi de Becali.
În fine, care-i soluţia? Cum pot spera steliştii că-şi vor recupera statutul de echipă mîndră a unui club avansat?! Pentru că, gîndiţi-vă puţin, Steaua pare acum, înainte de orice, o grupare primitivă, condusă în forţă şi îndreptată cu privirea spre trecut.
Nu sînt multe variante. Dar există, totuşi.
1. Becali păstrează controlul acţiunilor, dar cedează puterea executivă la club unui om sau unui grup în competenţa căruia să creadă. Nu un antrenor, ci cel puţin un manager, care la rîndul său să-şi formeze echipa.
2. Becali acceptă să vîndă o parte din acţiuni, după un model asemănător celui de la Dinamo, formînd un directorat destul de vag, dar care poate numi o conducere executivă capabilă.
3. Becali vinde tot sau aproape tot şi atunci noii proprietari decid destinul clubului.
O epocă încheiată
Varianta 3 e fluturată ostentativ de Becali, dar doar de seara pînă dimineaţă, cînd se răzgîndeşte. După varianta 1 se poate face eventual un film de Hallmark şi atît. În privinţa căii de mijloc, cine să se bage cu Gigi şi cu cine se poate înţelege el?
Şi totuşi, oricît de dificile şi imprevizibile par, sînt singurele scenarii de viitor viabil pentru Steaua. Altfel, se va afunda tot mai mult. Epoca „Becali stăpîn suprem” s-a terminat cînd mingea trimisă de Tamaş a intrat în plasa care primea altădată „capul” lui Piţurcă în faţa lui Anderlecht.
Margelatu • 1 septembrie 2009, 11:09
Baietii din Peluza Sud ar trebui sa fie suficient de inteligenti incat sa inteleaga ca in viata esti judecat atat dupa valoarea prietenilor, dar si dupa valoarea inamicilor.
Din punctul meu de vedere, ei se discrediteaza grav angajandu-se intr-un conflict cu niste personaje carora pur si simplu nu le trebuie data atentie.
Repet, este jenant sa te razboiesti cu un individ ca Argaseala. De finantator nici nu mai vorbesc. Ei isi creeaza singuri un mare prejudiciu de imagine angajandu-se in aceasta disputa.
simplis • 1 septembrie 2009, 11:10
o intrebare am si eu: Becali nu ar trebui sa stea si pe la parlamentul european?
Cătălin Tolontan • 1 septembrie 2009, 11:11
alcide: intrarea suporterilor pe teren nu e solutie. E o idee proasta, care afecteaza echipa si-l legitimeaza pe becali
Calin • 1 septembrie 2009, 11:17
Da, ai dreptate, Domnule Tolontan. M-am tot amagit pana acum ca Gigi si „inteligenta sa nativa” stiu sa se orienteze de asa maniera incat sa isi atraga de partea lor buni profesionisti. Dar se pare ca nu e asa iar „inteligenta nativa” e mai degraba o „inteligenta naiva”…
Gigi nu stiu daca poate, vrea sau merita sa se schimbe. Asa ca va trebui sa (ne) schimbam noi! Protestele violente ale peluzei nu cred ca sunt o solutie. In niciun caz una la care sa adere majoritatea suporterilor stelisti! Hai sa incerca ceva pasnic, avandu-l ca purtator de cuvant pe Bergodi (in care cred mai mult decat am facut-o in Olaroiu, Hagi sau Lacatus…) si care sa nu isi propuna indepartarea lui Gigi din Ghencea ci schimbarea clanului Becali cu o echipa de profesionisti. Iar aici voi, presa, ar trebui sa ne tineti partea, aratandu-i lui Gigi ca si prezenta media e direct dependenta performanta echipei***
Margelatu • 1 septembrie 2009, 11:21
@ Cătălin Tolontan
Am admis eroarea, memoria mai joaca feste… M-as bucura in acelasi timp daca ati mentiona printre altele si faptul ca Steaua a adus aproape 40% din coeficientul de care beneficiaza echipele romanesti in acest moment.
Ca anul asta este in grafic deocamdata in Europa. Ca infrangerile cu Urziceni si Dinamo au fost la limita, chiar nemeritate, cel putin Urziceni au fost dominati clar. Dinamo a folosit toate “procedeele” pentru a lua toate punctele, cu mult cinism, lucru care nu cred ca le va folosi pe termen lung. Cu toate ca Steaua avea multi indisponibili, ca Bergodi a fost fortat sa faca schimbari, cu toate ca au dat gol repede, nu au indraznit sa spere la mai mult.
Era suficient ca Steaua sa egaleze, si probabil ca multe lucruri nu ar mai fi aparut prin presa al modul la care au aparut.
Si in final, sincer, dupa infrangerea Stelei, cu cat au scazut vanzarile Luni?
Ovidiu • 1 septembrie 2009, 11:22
@mino:
Amice, bati campii de mama focului. De cand s-au inventat peluzele pe Ghencea (ma refer la galeriile din peluze), Steaua e sustinuta cum nu e alta echipa in Romania. Doar ca, in momentul asta, s-a ajuns intr-un punct in care nu se mai poate, Steaua a ajuns acum sa fie un monument de incompetenta, un club condus de oameni prosti si fara nici cea mai mica urma de profesionalism.
Eu nu stau la sud, dar baietii aia de protesteaza meci de meci, o fac pentru ca pasta presupune un protest, continuitate pana la indeplinirea obiectivului: inlaturarea ciobanului. Iar daca nu esti in tema, macar nu-ti mai da cu parerea. S-a hotarat sa nu se mai scandeze injurii, ci doar scandari civilizate impotriva conducerii, pana la derby-ul cu dinam0, cand celor de la sud li s-a interzis intrarea cu coregrafia pe stadion, o coregrafie superba despre Lacatus si Mateut, reliefand eternul derby. De-asta au si plecat cei de la sud, si sincer, regret enorm ca nu au facut acelasi lucru si cei de la nord, pentru ca ara meciul perfect cu peluzele goale, sa vada si ciobanul si scalvii lui cum e sa se auda doar cainii pe Ghencea intr-un derby.
spider • 1 septembrie 2009, 11:22
@petroi adrian
Cu ce ne „incalzeste” pe noi,suporterii stelisti, faptul ca Steaua a jucat de 3 ori consecutiv in Uefa CL?In 18 meciuri a-m reusit o singura victorie!In istoria unui club nu conteaza decat titlurile de campioana si cupele castigate(interne sau internationale).La pariu ca multi dintre stelistii de 17-18 ani nu stiu de finala Milan -Steaua 4-0!!!
p.s. Cat despre debandada in care se afla clubul ,intrati pe la portile N(1,2,3,4)sa vedeti mizeria din stanga scarilor de acces!!Mai lipsesc doar sobolanii.
Vlad • 1 septembrie 2009, 11:23
Domnule Tolontan, va dau eu o a 4-a varianta. Daca intradevar este cineva care iubeste clubul asta si are indeajuns de multi bani poate face urmatorul lucru. O NOUA STEAUA. Infiinteaza o noua sectie de fotbal in cardul clubului Steaua Bucuresti ( cel ce cuprinde toate celelalte sectii de sport, cel de care s-a rupt FCSB). o ia usor din liga a 4-a sau fuzioneaza cu una dintre cele din liga a 3-a sau a2-a. asta daca cineva chiar vrea sa faca ceva. stema e aia de prin 2000, stadionul va putea fi folosit daca e luat in concesiune noul club( din cat stiu MApN il concesioneaza in fiecare an lui becali nu pe o durata mai mare). Cat despre palmares toata lumea va sti ce reprezinta noua echipa asa ca nu va conta ce scrie pe hartie.
Neutru • 1 septembrie 2009, 11:26
De ce nu apare si solutia dura? Daca spectatori n-ar fi la echipa asta 7-8 etape si voi ziaristii nu i-ati face reclama oierului si cand scoate un partz nu credeti c-ar vinde steaua?…pana cand nu veti intelege ca nu se poate sta cu fuundu in doua luntrii nu veti scapa de oier…dar totusi poate va place de oier
alcide • 1 septembrie 2009, 11:30
…da si eu m-am ingrozit cand au intrat suporterii dinamovisti pe teren, chiar mi-a fost rusine, desi sunt stelist. Variantele le-am vazut, sunt abstracte..
silicon • 1 septembrie 2009, 11:31
Sincer, eu vad solutia 4 pe termen scurt: totul ramane exact asa cum este. Jiji da bani cu taraita si face o echipa medie/mediocra. Va mai umbla cat va mai putea pe la butoane (aici s-a mai limitat posibilitatea de miscare, ca sunt 7-8 echipe mai tari care nu mai pun botul) si va intra in primele 5-6 echipe in urmatorii 2-3 ani. Mai o Europa League (cat te mai tine coeficientul), mai o aparitie la TV, mai o chestie in politica, mai trece vremea
De abia dupa 2-3 ani mai discutam de alte solutii dupa ce treaba s-a imputit absolut complet si Steaua va manca din ce in ce mai multi bani, fata de ce ofera. Steaua a prin locul 6 anul asta, cu lotul curent asa o sa fie si anul urmator.
Altfel jiji are un creier de copil. Si ce copil renunta usor la jucaria favorita?
Crystyyy • 1 septembrie 2009, 11:32
,,Nu sînt multe variante. Dar există, totuşi.
1. Becali păstrează controlul acţiunilor, dar cedează puterea executivă la club unui om sau unui grup în competenţa căruia să creadă. Nu un antrenor, ci cel puţin un manager, care la rîndul său să-şi formeze echipa.
2. Becali acceptă să vîndă o parte din acţiuni, după un model asemănător celui de la Dinamo, formînd un directorat destul de vag, dar care poate numi o conducere executivă capabilă.
3. Becali vinde tot sau aproape tot şi atunci noii proprietari decid destinul clubului.”
Deci Steaua nu mai are nici o sansa…
rowger • 1 septembrie 2009, 11:33
Nu putem spera decat ca Bergodi sa fie lasat sa-si faca treaba. La fel si D.N.A.
Dinamovistii deja isi taiau venele acum 10 zile si acum iata unde sunt. Lumea pune prea multa pasiune, face tragedie dintr-o infrangere si nunta dintr-o victorie.
alcide • 1 septembrie 2009, 11:34
16.04.1986… la poarta din stanga oficialei… vis-a vis de peluza cu tabela. (Notre respect Anderlecht)- acolo a dat Piti.
red • 1 septembrie 2009, 11:38
Ciobanul o sa duca echipa in B … in ritmul asta o sa intre si suporterii stelisti pe teren 🙁
Tristar • 1 septembrie 2009, 11:41
Domnule Tolontan,
Va pripiti, si dvs., si colegii dvs. In editia de azi a GSP, ati scris numai pros_tii. „Haos la Steaua”, „Lipsa de profesionalism in Ghencea”,”Ce amatorism”, „Au daramat istoria”, „Ultimatum(trei variante) pentru Steaua”. Haide, domnule, sa fim seriosi! Acum, o sa vreti sa cantam, Stelei, Prohodul! Aveti doar partial dreptate in cele pe care le sustineti. E o situatie conjucturala. Prea multi jucatori la infirmerie. Golul de valoare, aparut prin plecarea lui Goian, s-a dovedit mai important decat s-a crezut initial, la nivelul echipei. Asta e tot. Necesitatea gasirii unei solutii bune in aparare. Si, sa fim seriosi! Nu Becali este cel mai mare rau al echipei, desi toti il injuram. Omul le-a incercat pe toate: a bagat bani, a adus jucatori cu nemiluita, le-a facut salarii super-mari, dar rezultatele au aparut cu zgarcenie. E de acuzat intr-o singura privinta: jigneste jucatorii si antrenorii in mass-media fara discernamant. Dar poti sa-i pui lui Becali lacat la gura?!? E ratiunea lui de a fi! Cred ca exista un deficit de profesionalism, la nivelul conducerii si de valoare, la nivelul jucatorilor. Sunt posturi neacoperite (fundasi centrali inalti si agili-Africa e plina, atacanti iuti, care sa tina de minge), iar promovarea tinerilor a insemnat titularizarea acestora in toate meciurile, ceea ce a dus la oboseala lor psiho-fizica. Cred ca aducerea unui presedinte dibaci la conducerea clubului ar rezolva imediat problemele. Sunt sigur ca MM Stoica ar accepta, la anul, fara probleme, o oferta de la Becali. Problemele cu gazonul sunt conjucturale. Pai, cand e seceta, nu iei masuri sa uzi iarba?!? Buba e de la Oprisan, care trebuia sa avertizeze despre procedurile de intretinere a terenului de joc. In ceea ce priveste inmultirea actionarilor, parca mai ieri criticati clubul Dinamo, unde dicteaza o multime de sefi?!? Acum ce faceti, o intoarceti ca la Ploiesti?!? Rezolvare: CONTINUAREA POLITICII DE PROMOVARE A TINERILOR, pe termen lung, concomitent cu acoperirea golurilor numai cu jucatori de valoare. Si rabdare, domnule Tolontan! Pana la urma, ce s-a intamplat? Steaua a pierdut 2 meciuri, cu 2 echipe puternice, avand in teren jucatori tineri, fara experienta, care au obosit. RABDARE, FRATILOR!
Geo • 1 septembrie 2009, 11:44
Domnule Tolontan,
Ati grait un adevar dureros si pe care unii dintre noi l-au constientizat de mult. Acum cinci ani, cand prevedeam un viitor sumbru Stelei sub acest patronat dictatorial, multi se uitau la mine ca la un nebun si-mi spuneau ca banii pe care-i baga acest individ nu i-ar mai baga nimeni. Poate, desi ma indoiesc, ca e adevarat dar mai bine sa fi fost saraci si curati, fara participari in CL dar neimplicati in scandaluri cu valize, fara jucatori luati pe bani multi, dar cu jucatori tineri care sa poata creste in timp. La cum suntem acum nimic din viitorul Stelei nu arata bine. Va pleca Becali? Se poate. Dar daca o va face va fi in mod sigur o plecare ca si a lui Schorch de la Baia Mare care a vandut si locul in liga I si toti jucatorii si chiar si mingile de la club si i-a trimis in C fara nici o speranta. Dar stiti ce? Chiar si cu riscul asta si tot l-as vrea pe Becali plecat. Mai bine sa cadem in cap si sa ne trebuiasca cinci ani sa ne revenim decat sa mai fim de batjocura lumii, condusi de acest……. nu stiu cum sa-l mai numesc.
Pe final as dori sa fac un apel la dumneavoastra. Daca il refuzati va rog sa-mi si justificati. De ce nu faceti un sondaj de opinie la scara larga, prin gsp, in care sa fie intrebati suporterii Stelei daca il mai vor pe acest om la conducere? Stim toti ca tine acest club doar pentru imagine asa ca hai sa-i aratam ca nu are o imagine buna si ca nu-l iubeste nimeni. Poate asa se va simti penibil si va pleca.
Toate bune
Ghencea • 1 septembrie 2009, 11:45
Bravo! Frumos articolul tau, dar fara finalitate din pacate! Spun fara finalitate pentru ca nici una din cele trei concluzii ale tale nu pare plauzibila(in final iti voi spune o concluzie care mi se pare realista).Am spus fara finalitate, pentru ca ciobanul nu va renunta la Steaua, niciodata! Cum sa renunti la o vaca de muls? Imaginati-va ca luati un brand de renume cum este Steaua si in loc sa faceti fuziune prin absortie adica sa-i includeti activele intr-o persoana juridica, ca sa primesti dividente la profit si sa participi la pierderi in cazul lor, preferi cum a facut ciobanul doar sa sponsorizezi si sa soliciti banii eventual si cu dobanda peste o perioada scurta de timp, credeti ca asta se cheama investitie??? Am citit mai sus ca cineva spunea ca Steaua poate scapa de el, doar daca da faliment? Vise! Daca da falimet, el participa la falimetul clubului si va cere in instanta banii pentru ca este unul dintre creditori si nu este administrator ca sa raspunda de gestionarea firmei sau a clubului. Solutia ar fi: DNA-ul daca continua si nu-i dadea drumul o perioada de timp era nevoit sa cedeze daca-l condamna si statea la mititica o perioada de timp, nu avea ce face si trebuia sa cedeze clubul la cineva. Steaua nu se mai putea finanta, iar el nu avea de unde sa mai plateasca salariile si altele si atunci ar fi trebuit obligatoriu sa vanda sau sa falimenteze clubul.
Cristina • 1 septembrie 2009, 11:50
In primul rand ar trebui sa se munceasca si sa se lupte ca si cum nu ar avea nimic de pierdut… Si asta fara sa se tina cont de pretentiile mai mult sau mai putin absurde ale sefilor…
stefan • 1 septembrie 2009, 11:53
Domnule Tolontan,am 37 de ani ,tin de mic cu Steaua,dar am simtit suprema umilinta duminica.Este rezultatul politicii dictatoriale a lui Becali,care nu intelege ca nu se pricepe la toate si nu are bunul simt sa-si respecte semenii.Ce se intampla la Steaua este o cangrena.N u e posibil ca cel mai bogat om din Romania,cum se autoproclameaza el,sa nu castige campionatul de 5 ani.Este o rusine pentru trecutul si palmaresul Stelei.El nu intelege ca Steaua nu e o jucarie,e o stare de spirit,inseamna onoare si demnitate,inseamna intotdeauna locul 1.Mi-am pierdut orice speranta.Suntem distrusi si umiliti.
Zamolxe • 1 septembrie 2009, 11:55
Vai de mama noastra daca am ajuns sa ne domine ciobanii. Cand am crezut ca lucrurile incep sa mearga, adevarul iese la suprafata. Normal ca nu avem fotbal de nivel de Liga Campionilor. Nu am pretentii ca Steaua sa de bata cu Barcelona de la egal la egal, dar nici bataia de joc care e acum la Steaua. Oierul trebuie sabotat din toate partile. D-le Tolontan,va rog sa-l lasati in pace, sa vorbeasca singur, oricum eu schimb canalul cand ii vad fata. Putem face ceva pentru poporul asta amarat. Ziaristica ar trebui sa fie ceva mai mult decat rating, publicitate. Cu ciobanii astia nesimtiti nu putem ajunge prea departe. S-a zbatut pt stadionul Ghencea si gazonul e varza, mai bine e in Africa. -***
Ovidiu • 1 septembrie 2009, 11:56
@Tristar:
Fratioare, prostii mai mari poti debita? Am citit doar cateva randuri din comment-ul tau si m-am oprit****
Ce conjunctura, mai baiatule? Suntem in al patrulea an consecutiv cand ne indreptam clar spre un nou sezon fara niciun trofeu castigat, tu stii ce inseamna asta pentru un club de talia Stelei? Niciun titlu, nicio cupa, nicio supercupa! E grav de tot!
Acum o sa pun o serie de intrebari la care vreau sa iti raspunzi singur, ca pentru mine sunt retorice:
Ce bani a bagat ciobanul?
Ti se pare ok ca Goian si Radoi sa fie vanduti, si sa nu vina nimeni in schimb, ba chiar sa fie umilit Rada in continuare cu echipa a doua?
Ti se pare ok sa dai bani pe un jucator (Tanase) doar la insistenta verilor impresari, salivand dupa posibila suma luata peste cativa ani?
Ti se pare ok sa iei milioane de euro din CL si din vanzarea unor jucatori ca Goian si Radoi, si tu sa aduci doar jucatori liberi de contract?
Ti se pare ok sa refuzi sa dai cateva sute de mii de euro (suma modica pentru un club de talia Stelei) pe Tiago, si acum sa plangi ca n-ai un mijlocas la inchidere?
Ti se pare ok ca Mache si Argaseala sa se ocupe de transferuri? Ce calitati au ei si ce ii recomanda pentru a ocupa astfel de posturi in conducerea unei echipe de talia Stelei?
Ti se pare ca e vina altcuiva decat a celor din conducerea Stelei ca nu a fost prevazuta situatia cu multi accidentati si, implicit, lipsa alternativelor? Nu crezi ca un club de talia Stelei ar fi trebuit sa acopere toate posibilele aspecte?
Iti place cum arata gazonul din Ghencea?
Intrebari as mai avea multe, dar raspunde-ti la astea si apoi mai spera la lucruri bune de la Steaua condusa de cioban.
adidas • 1 septembrie 2009, 11:58
becali nu va pleca niciodata din ghencea
trebuie sa ne impacam cu ideea asta si ce putem face este sa l fortam sa numai faca tampeniile care le face…dar de plecat nu va pleca
suceava64 • 1 septembrie 2009, 12:04
Domnule Tolontan aveti perfecta dreptate,steaua se scufunda incet dar sigur cu acest mosier de pipera.Ce poti sa faci intr-o societate bolnava,unde coruptii isi fac de cap si uite rasar ciuperci otravitoare tip clanul becali.Galeria este facuta adunatura de huligani cand cer plecarea ciobanului de la club,este adevarat ca sar si ei grav de limita legii,atat pot sa faca,sa atraga atentia celor care au crescut cu acest club si pe care il iubesc,il respecta.Trebuie facut ceva ca acest ***sa dispara din peisajul fenomenului fotbal si mai ales de la acest club iubit de o multime de oameni numit STEAUA.
ady • 1 septembrie 2009, 12:06
Din punctul meu de vedere VOI PRESA GRESITI, ca ii luati interviu lui Becali si tot clanului, voi gresiti ca il promovati, a reusit sa distruga un mit, un brand … daca il ignorati si nu il mai apare pe sticla sau pe hartie va deveni un anonim…..
Dan • 1 septembrie 2009, 12:09
Pai cum sa lucreze hagi cu becali cand hagi nu prea are nimic in mana cu antrenoratul, fotbalist bun si atat(dorinel aceasi poveste), iar mm si petrescu au jucaria lor si nu cred ca mai vor alta(cio.ara de pe gard pt cea din mana, hm ?). Nea jiji da semne ca isi revine nu a mai bagat atatea bete in roate lui bergodi cum facea cu altii. Huliganii din galerie ma bine ar sta acasa, din cauza lor nu vin oamenii linistiti sa vada meciul live, am prieteni la sibiu care au abonamente scumpe la steaua, dar zic pas din cauza animalelor care strica atmosfera cu prostiile lor infantile si lupta cu becali.
magyar • 1 septembrie 2009, 12:13
Felicitari domnule Tolontan ! Articol excelent ! In urmatorii 2 – 3 ani ( cel putin !! ) nu se intrevede ( din pacate ) plecarea latifundiarului din Ghencea … Cei din peluza RUSINII ( SUD ) AU DEVENIT DEMULT PENIBILI SI JENANTI ! PROTESTELE LOR DE DOI LEI NU – L IMPRESIONEAZA CU NIMIC PE GIGI , DIN CONTRA : IL INVERSUNEAZA SI MAI MULT , SI CHIAR DACA A AVUT VREUN MOMENT INTENTIA SA VANDA CLUBUL NU O VA FACE , VRAND SA DEMONSTREZE DERBEDEILOR DE LA PELUZA sud , CA STEAUA VA FI AL LUI MULT SI BINE ! Baietii de la peluza lu peste ( sud ) si toti cei care sunt impotriva lui Bekali sa PROTESTEZE CAT VOR , DAR SA O FACA IN AFARA STADIONULUI !!! ALTFEL ECHIPA ARE DE SUFERIT : IN LOC DE INCURAJARI CE AUD BAIETII DE LA STEAUA ?! UE GIGI , PLEACA DIN GHENCEA , NIMENI NU TE VRE , SI CELEBRUL „REFREN” „STEAUA SUNTEM NOI ” ! CHIAR ASA SA FIE sudistilor ?! STEAUA SUNTETI DOAR VOI ?! SCUTITI – NE „VITEJILOR” ! VA „MULTUMIM” CA ATI „SPRIJINIT” ECHIPA PRIN 3 JOCURI CU PORTILE INCHISE ! LA CEILALTI SUPORTERI ADEVARATI NU VA – TI GANDIT sudisti lu papura voda ?! PROTESTATI CAT VRETI , DAR NU O FACETI IN ASA FEL , INCAT ECHIPA SA AIBA DE SUFERIT ! GIGI !!! DACA NU MAI AI BANI, VINDE ECHIPA ! NU AI DREPTUL SA TRANSFORMI ECHIPA CU CELE MAI MARI PERFORMANTE PE PLAN INTERN SI EUROPEAN , INTR – UN TEAM DE PLUTON ! SPER SA NU UITI ASTA CIOBANAS CU 300 DE OI ! Pentru DORU 11 : ESTI UN SUPORTER ADEVARAT !
Catalin Asavoaei • 1 septembrie 2009, 12:23
Felicitari domnule Catalin Tolonton.
Violenta suporterilor nu este o solutie dar degetul pe rana pus de catre oameni ca dumneavoastra ar putea trezi reactii nebanuite. Becali e depasit de vremuri, de fotbalul modern, lipsit de educatie si bani, incapabil de schimbare. Intre timp, ar fi extraordinar daca suporterii ar intelege ca Steaua are nevoie de incurajare, ca aceasta echipa nu s-a nascut si nici nu va muri odata cu Becali si ca protestul (util si conditionat de disperare) anti finantator nu trebuie sa imbrace forme ce s-ar incadra in zona faptelor antisociale.
dexter71 • 1 septembrie 2009, 12:25
Jale cu „J” mare, asta e la Steaua. Ma doare inima si nu vad vreo iesire din aceasta situatie. Cele 3 variante vehiculate nu sunt realizabile, fiecare din alt motiv. Pe scurt, Becali nu va vinde niciodata Steaua, isi da seama ca el fara Steaua e nimeni. Sa lucreze cineva cu el va fi din ce in ce mai greu, deoarece proastele obiceiuri de a se amesteca unde nu trebuie si de a nu se amesteca unde trebuie – nu si le va schimba niciodata. Sa sustii ca marea problema a Stelei e „circarul” Grzelak si sa nu vezi ca Banel a pierdut toate mingile in derby, ca Baciu e un jucator modest departe de pretentiile Stelei, ca Ghionea nu mai merge, in timp ce pe tusa il tii pe Rada… sa nu vezi starea sub orice critica a gazonului care a decis in foarte mare masura calitatea jocului si nu in ultimul rand sa nu vezi discrepanta dintre profesionistul Bergodi si amatorii adusi de tine la club (gen Lache si Tache)… asta denota fie ca e „habarnist” in domeniul fotbalului, fie ca e smecher si invarte declaratiile dupa cum ii dicteaza lui afacerile. Offff, nu se mai termina cu acest personaj.
divertis • 1 septembrie 2009, 12:31
NU AI DREPTATE.
BECALI PLEACA. SI CE-AM REZOLVAT?
DACA NU VINE UN INVESTITOR PUTERNIC, CARE SA ASIGURE UN BUGET DE 90-100
DE MILIOANE DE EURO NU VOM FACE PERFORMANTA.BANI TREBUIE BAGATI SI INTR-UN STADION NOU-VEZI BAZA DE LA DONET- ALTFEL DEGEABA PLEACA BECALI. SI VA ASIGUR DACA AR VENI UN INVESTITOR PUTERNIC, DE AFARA GIGI NU AR STA PE GANDURI, AR VINDE IMEDIAT STEAUA. DIN PACATE BOGATASI LUMII
PREFERA ANGLIA.
Doru11 • 1 septembrie 2009, 12:36
@post 45
1- protestul acela mi s-a parut indreptatit atunci. Dar, esti dezinformat sau ai uitat sau te prefaci ca nu-ti aduci aminte. Suporterii de la tribuna II si I au sustinut echipa cand cei de la peluze taceau sau il injurau pe jiji si argaseala. Si ce s-a intamplat atunci ? Ati inceput sa ne injurati. Ti-aduci aminte ? Noi strigam „Forza Steaua” si voi „cetateni **** cetateni”. De mare angajament…
de asemenea, e mai greu sa mobilizezi oamenii de la tribune, decat pe cei de la peluze. La tribune sunt multi tineri care au un alt spirit si, de multe ori, sunt mai usor influentabili. Cand eram student, stateam numai la peluza nord, asa ca stiu despre ce vorbesc. Nu am mai stat acolo din perioada in care era „Mustata” mare sef de galerie. Un lider cu mai putina autoritate, eu n-am mai vazut in viata mea. Sau cu un intelect atat de scazut.
2 – Dupa golul dinamovistilor, cei de la peluza nord si o parte (mica ce-i drept, dar in care ma aflam si eu) din tribuna II, cam pe la sectorul 20 si 19 au strigat pentru echipa. Asa ca asta cu „nu ati cantat niciunul, e falsa. Nu vreau sa ma cert cu tine, dar chiar am strigat pt echipa. Destul de putini la tribuna, da, dar asta e, am explicat mai sus una dintre diferentele intre peluza si tribuna, cred ca o stii si tu, de fapt…
3- Cred ca gresesti cand generalizezi. Eu unul nu v-am huiduit niciodata cand l-ati injurat pe jiji. poate ca nu am fost de acord, mai ales in acest inceput de sezon, cand echipa avea nevoie de liniste. NU V-A HUIDUIT toata tribuna la meciul asta, cand l-ati injurat. de obicei va huiduiau mai mult, asa e, dar la meciul asta mi s-a parut ca au fost mult mai putini.
Da, ai dreptate, majoritatea suporterilor sunt ipocriti. Si dau si exemplu, era un baiat imbracat in portocaliu, cred ca era un tricou mai vechi al Barcei, statea in sector 20, rand 14-16, cam asa, nu stiu exact. La inceputul meciului a strigat ca si voi, **** jiji, forza Steaua, ba chiar s-a intors ostentativ spre cei din spatele lui, urland, „hai bai, ce nu strigati si voi”, etc. Un prieten cu care eram la meci mi-a zis, „daca Doamne fereste, luam gol, sa-l vezi pe asta, cum tace malc”…si era asa razboinic. L-am urmarit tot meciul dupa ce am luat gol. Deloc n-a mai strigat pt echipa. Nici macar pe final, cand incercam sa egalam, asa chinuit cu Ionescu si driblingurile lui fara orizont, cu Kapetanos inotand in gol, cu Banel care nu putea sa faca o preluare…Revenind, de „suporteri” ca baiatul in portocaliu m-am saturat pana peste cap. E plin stadionul (nu doar tribuna) de ei, dar eu ii vad cel mai des la tribuna 2. De vreo 5 ani ii vad, sunt aceiasi care il injurau pe Dica in meciul cu Kiev si dupa gol il apladau si ii strigau numele, sunt aceiasi care il aplaudau pe Laca la inceputul meciului si la sfarsit il injurau. Pe LACA !!! Ok, e un antrenor modest. Dar e LACATUS !!! Nu poti, tu stelist fiind, sa-l injuri.
Concluzionand, eu nu am zis ca toti suporterii de la tribuna sunt adevarati. Nu exista asa ceva, daca asta s-a inteles inseamna ca nu am transmis eu bine ce voiam sa zic sau receptorii n-au fost chiar pe faza. Am zis, insa, ca Steaua nu inseamna doar 50 (100, 1000, 20 000) de insi care vin la stadion si care cred ca asta ii indreptateste sa faca/spuna ce vor si sa ii injure pe ceilalti. Sa crezi ca, daca iti spui ultras, inseamna ca si esti, asta este o mare eroare. Sa crezi ca sa fii ultras inseamna doar sa te bati, sa injuri, sa fii intr-o permanenta stare conflictuala (cu oricine, jandarmerie, conducere, dinamovisti, rapidisti, „cetatenii” de la tribuna a doua sau intai, jucatori etc.) este, din nou, o greseala.
AISS • 1 septembrie 2009, 12:36
Concluziile astea le-au tras foarte multi suporteri stelisti de multa vreme-ncoace. S-au scris articole peste articole, s-au facut proteste peste proteste, de catre oameni mai mult sau mai putin talentati. Ma bucur ca luati si dvs atitudine. Nu va cunosc motivele dar sincer, in acest razboi cu intaiul oier al tarii, orice aliat este de folos.
BECALI, PLEACA!
divertis • 1 septembrie 2009, 12:44
Sa nu uit.Comentariul meciului.Nu am nimic cu Gradinescu, dar cand gresea Zapata ne reamintea din 2 in 2 minute ce gafa a facut acesta. Acum nici macar la gol nu a suflat o vorba despre faptul ca Steaua a pierdut meciul din cauza lui Tatarusanu. Doar in studioul de la pauza
Panduru a pus punctul pe i.
La emisiunile de dupa meci nici un moderator nu a indraznit sa al contreze pe Becali sa sa ai spuna ca,Nicolita nu a facut nimic, nici in aparare nici in atac. Petre Marin saracul fiind lasat tot timpul cu 2 adversari, iar in repriza a 2-a a jucat si pentru Ghionea care nici nu putea sa mai alerge, in timp ce Nicolita pierdea minge dupa minge.
Atat de laudatul Onicas nu a fost in stare sa recupereze nici o minge,
in prima repriza.Atat de hulitul Grzelak a jucat destul de bine,din pacate nu prea a avut curaj sa suteze la poarta.Ionescu a facut o prima repriza mai slaba, dar in a -2a, cel putin pe faza defensiva a fost exceptional, a facut vreo 4-5 deposedari extraoedinare. Eu unul nu l-am mai vazut niciodata jucand asa in aparare. Deci nu a inotat de loc, domnule Becali. De inotat au inotat favoriti dumneavoastra; Nicolita, Tatarusanu si Onicas care de etapa viitoare ar trebui sa faca tusa.
Andrei • 1 septembrie 2009, 12:45
Frati stelisti, hai sa nu transformam aceste discutii post-articol intr-o cearta cetateni/peluza sud. Singurul care are de castigat de pe urma acestei dezbinari este Becali. Trebuie sa facem ceva comun, cum a fost acel mars de protest la care au participat 3000 de oameni. Chiar daca unii considera ca la peluza sunt vagabonzi si drogati, chiar daca altii opineaza ca la tribune sunt „cetateni” si zabrauteni, trebuie sa admitem cu totii ca RAUL CEL MARE ESTE BECALI. Nu doar Gigi, ci intregul clan care a acaparat Steaua ca o caracatita si care ii suge si ultima suflare de campioana.
VA ROG, STELISTILOR, LASATI DIFERENDELE MINORE DE-O PARTE, PENTRU BINELE ECHIPEI!
P.S.: eu sunt dintr-o peluza si sunt mandru ca sunt huligan, golan, drogat si vagabond. Pentru ca doar prin tacere m-as simti vinovat. Asa, stiu ca vocea mea este auzita.
Doru11 • 1 septembrie 2009, 12:46
@ comment 46.
Prietene stelist, nu mi-o lua in nume de rau, dar
1 „ce-i ” din tribune
2 „a-ti” proceda
3 „felicitarii Cataline”
Eu zic ca e foarte frumos sa iti manifesti dragostea fata de clubul favorit venind la stadion si incurajand ECHIPA (chiar si daca asta inseamna pt. tine sa-l injuri non-stop pe jiji, de care, repet, as vrea sa nu mai aud niciodata in viata asta, si sa nu-l vad la tv chiar si la o tragere la sorti pt TOATE echipele romanesti), DAR NU NEGLIJA SCOALA !!!
Nu injura gramatica limbii romane in halul asta. INVATA SA SCRII, ca sa poti scrie mai apoi bannere pt. STEAUA.
Poti sa ma injuri acum, poti sa ma crezi un arogant de la tribuna a doua. Dar eu cred ca sa stii sa scrii pe limba ta e la fel de important cu a striga pt Steaua.
Cătălin Tolontan • 1 septembrie 2009, 12:56
ady: nu confunda ziarele cu televziunile
Cătălin Tolontan • 1 septembrie 2009, 12:57
ghencea: nu cred ca situatia unui club si a unei proprietati poate fi rezolvata de DNA
Doru11 • 1 septembrie 2009, 13:00
@divertis
jiji trebuie sa plece. aproape ca nu conteaza daca va fi preluat clubul de cineva care nu are banii lui. Prefer sa vad Steaua in divizia B si sa urlu pt ea alaturi de inca 1000 de zevzeci, dar sa-l vad plecat si sa stiu ca sunt alaturi de niste oameni pt. care Steaua chiar inseamna ceva si care chiar iubesc culorile astea.
SI apoi, Steaua e un nume, care aduce vanzari, o sa fie preluat de cineva care o sa ne mentina pe linia de plutire, eu nu mi-as face griji atat de mari. Dar circul asta cu jiji nu mai poate continua. El ingroapa Steaua incet, dar sigur, constient sau inconstient.
Doru11 • 1 septembrie 2009, 13:03
Da, Andrei, ai dreptate. Insa, cred ca avem nevoie de un lider mai autoritar si de o acoperire mediatica de efect.
Hash • 1 septembrie 2009, 13:08
Cred ca doar in Romania se intampla asa ceva…adica, patronul sa fie cel care-si da cu parerea privind teme de fotbal si schimbari. Asta, intr-o masura este si vina presei care-i da mult prea multa atentie. Cand sunt trageri la sorti, repede…d-le becali ce parere aveti? acum o alta intrebare, cine este becali in Romania de i se cere parerea?? dar intervin alte aspecte: scandal, becali a zis despre…, iar acela i-a raspuns…etc. si pe langa cele 3 din care toate mi se par irealizabile, este una realizabila, o campanie de ignorare a ciobanului, dar nu cred ca sunteti in stare sa va asumati acesti risc…
Andrei • 1 septembrie 2009, 13:08
@Doru11:
Simti neaparat nevoia sa te transformi in troll-ul discutiilor de pe aici? Daca ar fi doar carturari si ‘telectuali printre noi, n-am avea ce manca… Majoritatea articolelor de pe site-ul suporterilor stelisti sunt scrise de golani si vagabonzi cu facultate si locuri de munca stabile. Generalizarea este apanajul celor care nu vor sa faca un efort de aprofundare. Sunt agramati si in peluze si in tribune. Sunt intelectuali si in peluze si in tribune. Eu zic ca noi ar trebui sa vedem cine populeaza loja conducatorilor. Aici nu trebuie sa faci vreun mare efort cognitiv ca sa realizezi ca in conducerea FC Steaua Bucuresti nu se afla nici intelectuali, nici stelisti adevarati. Se afla doar yesman-ii lui Gigi.
Intelegeti, stelisti, ca doar impreuna putem realiza ceva!
gogu • 1 septembrie 2009, 13:10
Solutia cu plecarea lui becali pare cea mai buna, cu conditia ca inlocuitorii lui sa fie mai destoinici. Oricum, am ajuns sa-l cunosc destul de bine pe becali ca sa-mi dau seama ca nu o sa faca asta decat daca ceva extraordinar il constrange….deci slabe sperante. asa cum comentam la un alt articol de-al tau, voi, presa, puteti avea mare influenta, dar n-o faceti. niciodata nu vad sa apara un titlu in ziarele sportive care sa spuna: becali a gresit cu asta sau cu asta. sa apara un titlu ca pe vremuri in evenimentul zilei: „desi becali a declarat ca nicolita este cel mai bun mijocas dreapta, evolutiile acestuia sunt catastrofale”. In schimb a aparut mare, declaratia lui nicolita cum a vrut el sa dea o palma celor care-l contesta dupa meciul cu merituoasa Patrick. Bergodi il lasase pe tusa pe nicolita, patronul s-a bagat si l-a impus titular; ionescu iar, era rezerva, patronul l-a impus titular; rezultatul:toti jucatorii preamariti de becali sunt un fas; in schimb, jucatorii cu adevarat buni ca Grzlak,Kapetanos sau Surdu au fost batjocoriti de patron. Asa cum bine tragi alarma, Stelei i se prevede un viitor sumbru, pentru ca nimic nu e mai periculos decat patronul care se crede specialist in fotbal, inconjurat de ****** care-l aproba. E exact acelasi pattern pe care l-am vazut la Craiova cu Dinel Staicu. Si Craiova a ajuns in B…
Romeo • 1 septembrie 2009, 13:10
domnule Tolontan
suntem de 20 de ani in capitalism, dar presa actioneaza tot ca in comunism cand era nevoie de activisti care sa stie sa conduca cluburi, gen Alecsandrescu sau Mitica. In capitalism vorbim de proprietate. Nu stiu cat detine Jiji din Steaua, dar mi se pare normal ca el sa plece cand vinde ce-i apartine, asta daca vrea. Deocamdata Steaua a punctat foarte bine in toate meciurile din cupele europene, se putea si mai prost. Daca ar fi castigat tot in campionat, ne-am fi gandit la acea serie de peste 100 meciuri fara infrangere. Mai lasati-i si sa piarda. Ambitia lui Becali, de multe ori hilara, a tras dupa ea echipele noastre si iata ca avem acum 5 echipe in Europa intr-un total de 80. Cand am mai avut un astfel de procent ? NICIODATA. Daca in finala nu mai ajungem, cel putin in acest stadiu stam foarte bine, iar aproape de finala a fost tot echipa lui Jiji. Asteptam sa vedem minuni de la CFR si Unirea, cei atat de bine organizati!
Andrei • 1 septembrie 2009, 13:15
Pentru Domnul Tolontan:
Chiar daca ma lasa mai rece decat o inghetata politica de la noi din tara, v-am admirat pentru campania Anti-Ridzi. Sper din tot sufletul ca acest articol sa nu fie singular si ca veti pune umarul, alaturi de alti ziaristi, alaturi de foste glorii steliste carora le este frica sa iasa in fata, alaturi de golanii si vagabonzii mult huliti, la desarcinarea lui Becali.
Sper din tot sufletul ca acest articol nu vine sa prefateze vreo campanie electorala sau sa regleze vreun cont. Din ce stiu, sunteti un om care se poate uita in oglinda fara vreo remuscare. Sper sa ramaneti asa, Domnule Tolontan!
ptr • 1 septembrie 2009, 13:22
ptr doru11
nu te injur , nu te cred un arogant , vreau sa-mi accepti scuzele ptr greselile gramaticale facute , vin doar cu precizarea ca sunt la munca si nu prea am timp de corecturi si altele. in rest i-ti respect opinia , mi-as dori ca oameni ca tine de la tribune sa se alature protestului sau sa vina cu noi idei de a combate cancerul
buRn • 1 septembrie 2009, 13:27
da foarte mishto … se pare ca brandul becali vinde … shi vinde … si daca vinde noi de ce nu am profita … citesc aceste articole .. unele pro altele contra ca doar traim intr’o „democratie” Becali e ***** o stim cu totii, asta ca o paranteza … cea ce mi se pare penibil e ca vad multe comentari contra lui becali si mai ales contra faptului ca scrieti despre el … poi daca nu v-ar placea articolele de gen dragi „comentatori” dc le cititi shi mai ales comentati oamenii ashtia de la ziare faq doar ce trebuie sa faqa adika sa-si VANDA ziarele . intr-o economie de pieta trebuie sa te mulezi dupa „nevoile” cumparatorullui asa ca nu ii mai injurati pe ziarishti … datzi-va doi pasi in spate si vedetzi cine sunt adevaratii vinovatii. NU E PROST ALA CARE VINDE *** CU 100$ KG E PROST ALA CARE IL CUMPARA !!!! . Dar totushi.. v-a intreb d-nle Tolontan… atzi vazut „tragerea la sorti pentru Grupele Europa League” transmisa „in Direct” **** … urat penibil eu stateam cu sufletul la gura sa vad grupa pe care sortii ne-o planuisera shi moderatorul emisiunii respective il intreba tot felu de tampenii pe becali 🙁
revin • 1 septembrie 2009, 13:29
@doru 11 nu ai raspuns la intrebarea mea..pana la urma combatem violenta , blamam baietii din peluze dar in acelasi timp ne plangem ca e greu cu jijigotul in loja da nu facem nimic ca sa-l facem sa plece…
simy • 1 septembrie 2009, 13:29
In momentul in care Meme Stoica a plecat de la Steaua a inceput declinul.Anul acesta nici macar locul 6 nu il mai prind.
Asa cum a fost MM —concureaza cu „Sfinxul”!!!
Drept dovada ca s-a dus la Urziceanca si a luat titlul.
Steaua ca sa ajunga mare are nevoie de MM STOICA -manager sportiv.
Cum e greu sa se mai intample asta vreodata ,in maxim 3-4 ani se bate la retrogradare.Antrenorii buni nu mai merg in Ghencea,jucatorii buni care pana acum vedeau Steaua ca pe o trambulina spre Europa, vor spune pas la orice oferta, preferand sa evite spurcaciunile lui Gigi Becali.Cu cine va juca Steaua?Si aia de afara se intereseaza inainte de a semna ceva.Va ajunge un club care va fi evitat de jucatori si antrenori!!!Daca nu cumva a ajuns ,deja!!!
bogdanlebu • 1 septembrie 2009, 13:32
toate trei variantele inseamna ca becali sa „plece din ghencea”… asta nu inseamna ca ai ajuns sa crezi in solutia strigata de peluze?
star01 • 1 septembrie 2009, 13:34
Ar mai fi „un punct 4″JIJI RAMANE PATRON DAR:4.1:isi concediaza toate rubedeniile din cadrul cubului;4.2.ADUCE URGENT UN MANAGER GEN DINU”VAMA”…DE CE NU CHIAR PE EL?;4.3. NU MAI INCEARCA SA-L IMITE PE BERLUSCONI AVAND IMIXTIUNI LA ECHIPA,BAGA BANI SI LASA ANTRENORUL SA-SI FACA TREABA ASA CUM STIE EL MAI BINE…4.4IL PASTREAZA PE ARGASEALA NUMAI PT PR(PUBLIC RELATION)…SI AR MAI FI…