Înfrîngerea în faţa lui Dinamo spulberă iluziile. Oamenii din spatele Stelei au înţeles: echipa lor e fără viitor dacă Becali continuă să aibă control absolut în Ghencea
marți, 1 septembrie 2009, 9:17
Înfrîngerea în faţa lui Dinamo spulberă iluziile. Oamenii din spatele Stelei au înţeles: echipa lor e fără viitor dacă Becali continuă să aibă control absolut în Ghencea
Bergodi poate confirma. În Articolul 1 din Constituţia ţării sale scrie că „Italia este o republică democratică bazată pe muncă”.
Pe ce se bazează Steaua? Pe ambîţul lui Becali, pe banii veniţi din speculaţiile imobiliare, pe nevoia de imagine a patronului-politician şi pe ignoranţa supremă a acestuia la adresa noţiunii de efort profesionist în sport şi, de fapt, în orice domeniu. În Ghencea, munca nu este preţuită.
La început a mers, dar lumea e alta!
Bine, veţi spune, Becali guvernează de 7 ani în Ghencea şi totuşi Steaua a funcţionat pînă acum. Corect. Asta a fost posibil cîtă vreme clubul avea un avans organizatoric şi fotbalistic venit din istoria ante şi postrevoluţionară, peste care s-a cuplat dorinţa iniţială de a investi a proprietarului. În 2002, cînd a venit la echipă, alţii îşi jefuiau cluburile. Becali a vrut ca Steaua să cîştige şi el să devină cineva.
Lumea s-a schimbat, iar Steaua a rămas pe loc. Au apărut cluburi mai bine organizate, CFR de pildă, sau conduse de oameni cu o reputaţie a reuşitei, ca Urziceniul. Şi există investitori care au băgat mai mulţi bani decît Becali, cum ar fi Porumboiu. Steaua la comparaţie cu Vasluiul, un coşmar viu pentru suporterii din Ghencea!
Nu poate înţelege cîteva lucruri
Dar deficitul cel mai mare din curtea Stelei îl reprezintă nu zgîrcenia, ci incapacitatea patronului de a-şi selecta, respecta şi de a le oferi libertate şi încredere angajaţilor. Pe termen lung, dincolo de sarmalele unsuroase de la nuntă.
Asta nu vine din cîinoşenie, deşi cultura sa supremă e banul, Becali se leagă de oameni, ci din felul profund în care gîndeşte moşierul din Pipera. Aşa e el. Nu reuşeşte să-şi reprezinte lumea decît la scară 1 la 1. De exemplu, nu poate să priceapă că dacă un avion e condus de pilot şi nu de cel mai gălăgios pasager, tot astfel un antrenor e singurul care trebuie să pregătească şi să alcătuiască echipa. De aceea, MM Stoica, Petrescu sau Hagi nu vor să mai lucreze cu el.
Clanul incompetent
A organizat clubul ca o structură de clan, cu rude şi curteni la tot pasul. În urma lor, nu mai creşte nici iarba. Pentru că sînt incompetenţi şi nu au alt merit decît acela de tipi inventaţi de Becali.
În fine, care-i soluţia? Cum pot spera steliştii că-şi vor recupera statutul de echipă mîndră a unui club avansat?! Pentru că, gîndiţi-vă puţin, Steaua pare acum, înainte de orice, o grupare primitivă, condusă în forţă şi îndreptată cu privirea spre trecut.
Nu sînt multe variante. Dar există, totuşi.
1. Becali păstrează controlul acţiunilor, dar cedează puterea executivă la club unui om sau unui grup în competenţa căruia să creadă. Nu un antrenor, ci cel puţin un manager, care la rîndul său să-şi formeze echipa.
2. Becali acceptă să vîndă o parte din acţiuni, după un model asemănător celui de la Dinamo, formînd un directorat destul de vag, dar care poate numi o conducere executivă capabilă.
3. Becali vinde tot sau aproape tot şi atunci noii proprietari decid destinul clubului.
O epocă încheiată
Varianta 3 e fluturată ostentativ de Becali, dar doar de seara pînă dimineaţă, cînd se răzgîndeşte. După varianta 1 se poate face eventual un film de Hallmark şi atît. În privinţa căii de mijloc, cine să se bage cu Gigi şi cu cine se poate înţelege el?
Şi totuşi, oricît de dificile şi imprevizibile par, sînt singurele scenarii de viitor viabil pentru Steaua. Altfel, se va afunda tot mai mult. Epoca „Becali stăpîn suprem” s-a terminat cînd mingea trimisă de Tamaş a intrat în plasa care primea altădată „capul” lui Piţurcă în faţa lui Anderlecht.
Vox • 1 septembrie 2009, 9:37
Felicitari, articol de analiza, obiectiv, „chirurgical” !
Baiatul din Peluza • 1 septembrie 2009, 9:43
Lucrurile pe care acum le reflecta Catalin,sunt contestate meci de meci de Peluza Sud,singura care are coloana vertebrala in Ghencea,unde se afla acei „20-30 de bagabontzi” cum i-a numit Ciobanul,regasitzi si in discursul final a lui Ceausescu.Daca cetatzenii din tribune ar avea putina demnitate in fata acestui mizerabil care a jignit tot ce inseamna Steaua,am reusi sa eliberam acest club pe care il iubim cu totii!
kELOO • 1 septembrie 2009, 9:44
Frumos si adevarat, din pacate! Sa speram intr-o minune, adica sa-si dea seama Behaitul ca a gresit, sa-si trimita la plimbare***aia de veri si nepoti***si sa puna un manager adevarat, iar el doar sa stea in loja!
Vise taica, vise!
banel • 1 septembrie 2009, 9:45
din pacate e adevarat
Cătălin Tolontan • 1 septembrie 2009, 9:45
Baiatul din Peluza: 1. Nu le reflect acum, ci de ani de zile. 2. Solutia trebuie sa fie patrimoniala, altfel nu aveti nici o sansa. Cineva trebui sa i faca o oferta lui Becali.
me • 1 septembrie 2009, 9:49
suprinde exact realitatea in multe cadre, exact ca obiectivul unui fotograf. din pacate realitatea e crunta si luminita de iesire intarzie sa apara. trist, f trist. poate ar trebui sa ne gandim ca huliganii aia au si ei dreptate intr-un fel.. nu ?!
NU SE MAI POATE • 1 septembrie 2009, 9:50
Cataline, anchetele politice nu-si au locul aici. Dar acum ai sansa sa pornesti ceva pentru care toti suporterii stelisti te vor respecta vesnic. Te rog, aminteste ceva mai apasat despre „calitatile” membrilor familiei Becali din clubul Steaua. Poate citesc, li se face rusine si pleaca. Sau poate asta e calitatea lor principala : SUNT NERUSINATI !!!
cicimici • 1 septembrie 2009, 9:51
1. Cineva sa-i faca o oferta
2. Altcineva sa-l oblige s-o accepte
3. Varianta de rezerva : rapit si dus pe o insula pustie.
alcide • 1 septembrie 2009, 9:52
Salut Catalin,
demult tot intreb, „CE FACEM?” sansele sa vanda sau sa imparta STEAUA sunt nule, iar sa aiba incredere intr-un om deasemenea, probabil tot DNA-ul ne v-a scapa de el sau credeti ca intrarea suporterilor pe teren la un meci din EL ar putea fi o solutie? vad ca la caini macar a inceput sa mearga echipa!
maryo • 1 septembrie 2009, 9:53
bravo! felicitari pt articol. becali trebuie sa plece din ghencea!!!!
quasar • 1 septembrie 2009, 9:56
Cand Dinu Vama a cerut sa fie desemnat nr. 1 pt a putea organiza clubul si implicit sa-si asume respinsabilitatea , Becali a preferat sa mearga pe varianta comoda , pe mana lui Argaseala … acum culege ce a semanat
cristi • 1 septembrie 2009, 9:58
crezi ca variantele 1 si 2 sunt posibile, in conditiile in care, dupa fiecare meci, toate televiziunile de sport il suna pe becali si il provoaca cu tot felul de ineptii?
daca iubiti atat de mult sportul, rugati-i pe coelgii mai tineri de la gsptv sa ia modelul lui dlui ioanitoaia si sa vorbeasca de fotbal si sport si mai putin de ce-a visat becali…
Baiatul din Peluza • 1 septembrie 2009, 9:59
Catalin Tolontan:Apreciez faptul ca esti una dintre putinele voci care arata adevarul de la Steaua si in general in sport,sper ca urmatoarea va fi Gainusa.Fara voi,nu cred ca avem o sansa,mediatizarea acestor probleme arata ca nu suntem singurii „huligani” care vor binele clubului!
St..Pauli • 1 septembrie 2009, 10:00
VARIANTA 4.
desfintarea clubului BOLSEVIC care a facut nukmai rau sportului si societatii romanesti.
Ce CARACTER au niste suporteri care au o echipa de suflet ca STEAUA care este un etalon al puterii comuniste???
daniell_io • 1 septembrie 2009, 10:01
articol excelent si la subiect, insa dupa parerea mea, cele 3 solutii sunt fantasmagorice…becali nu va lasa niciodata pe altcineva sa conduca Steaua; nu va putea niciodata sa conduca alaturi de un alt actionar, iar daca va vinde clubul isi poate lua adio de la scena publica…eu cred ca ar mai exista o solutie de inlaturare a lui, pe care doar presa o poate pune in practica…ignorati-l !!! nu mai transmiteti non stop de la el din sufragerie, nu-i mai dati microfonul dupa meci si-l lasati sa abereze cate 2 ore, nu-i mai dedicati 50 % din articolele dintr-un ziar; nu-i mai cereti parerea despre tot ce misca in lumea asta…astept sa vad un meci al Stelei in direct, in care o camera sa fie in loja ciobanului si sa transmita 90 min comentariile si reactiile lui…
stef • 1 septembrie 2009, 10:01
Varianta 3, Doamne ajuta sa scapam de omu asta. PS. Eu locuiesc intr-un orasel din Spania, Villarreal, echipa de fotbal a acestui oras este destul de cunoscuta in lume dar presedintele ei nu cred. Cu toate ca are o echipa grozava care se bate de la egal la egal cu marile forte din Europa, nu tine capul de afis in presa si la tv, este doar un om care-si face bine treaba(se numeste Fernando Roig). Si..echipa are 20000 de abonati la un oras de 50000 de locuitori, cum vi se pare? Concluzia: SE POATE..dar nu cu oameni ca Becali.
mishu84 • 1 septembrie 2009, 10:02
In sfarsit cineva o zice pe sleau, dar din pacate degeaba… a facut intr-adevar multe lucruri bune pentru club, dar deja sunt depasite..felicitari tolo!
cicimici • 1 septembrie 2009, 10:05
Asa cum spunea cineva mai sus, poate o ancheta care sa oblige DNA-ul sa-l ia iar in vizor si sa-i faca necazuri. Poate o sa aiba si echipa de suferit, dar pe termen scurt, macar pe termen lung scapa de capusa.
jiji • 1 septembrie 2009, 10:05
corect.cred ca primul comentariu al tau in care ai dreptate 100%.
danilovic • 1 septembrie 2009, 10:06
Felicitari Catalin pentru un articol excelent, prin care ne ajuti si pe noi, putinii suporteri demni ai Stelei, care luptam meci de meci sa demonstram ca singurul viitor al echipei este fara Becali!
Suntem destul de putini la Peluza Sud, care incercam de ani sa schimbam ceva si nu o sa renuntam!Aveam oricum nevoie si de ajutorul media, care in mare parte este penibila si ne ofera dupa meciuri declaratiile lui Becali inaintea oricarui jucator sau antrenor!
aeliuss • 1 septembrie 2009, 10:07
Foarte multa lume vede raul facut de Gigi,Stelei dar din pacate nu prea vad cum solutia ar putea fi gasita de catre suporteri.Mi-e frica sa nu se stinga Steaua odata cu Becali
con • 1 septembrie 2009, 10:09
Deci a fost evident pentru toata lumea… Credeam ca doar eu am simtit duminica ca Becali a distrus de tot Steaua. A fost evident in peluza, vad ca s-a vazut si din afara: suporterii se cearta intre ei, jucatorii nu mai simt superioritate fata de adversar in Ghencea, tribunele sustin echipa sporadic… Dupa ce a distrus forta echipei fie atacand jucatorii murdar prin media, fie pur si simplu renuntand la unii de valoare (vezi Tiago) sau dandu-si seama tarziu de valoarea altora (vezi Pepe Moreno), acum a reusit sa distruga o alta forta care facea din Steaua o echipa mare: publicul. In peluza Sud (unde merg de cativa ani desi nu fac parte din vreun grup) unii voiau sa iasa din peluza, altii (printre care si eu) voiau sa ramana ca sa nu dea ciobanului satisfactia unei pelluze goale. Peluza Nord a cantat dar nu tot meciul, iar tribunele au fost mai degraba retinute. Acum cativa ani… tot stadionul era un tot, era o forta care impingea echipa spre poarta adversa. Acum , a reusit sa distruga si asta… Daca erai p stadion simteai din plin asta..
Margelatu • 1 septembrie 2009, 10:12
Salut,
Daca imi amintesc eu bine, Piturca a marcat la cealalta poarta in meciul cu Anderlecht.
danv • 1 septembrie 2009, 10:18
cred ca orgoliul nu il lasa sa renunte. daca vine unul care va reusi? va insemna ca el nu a fost capabil. discursul lui este de jucator la ruleta: am fost un prost, dar acum stiu exact ce trebuie facut.
primiti si variante fanteziste? eu cred ca sansa stelei este ca gigi sa o piarda la poker 🙂
catalin • 1 septembrie 2009, 10:18
concluzia? nu se poate face nimic cat timp Becali este in club. steaua a fost si este in continuare o vaca(oaie) de muls pentru cioban – imagine publica si bani. pai cine l-a scos din anonimatul in care traia – Steaua. n-o sa renunte in veci la club, decat daca il paste falimentul. sa speram ca asa se va intampla. bravo cataline, insa degeaba….
Doru11 • 1 septembrie 2009, 10:19
Ma bucur ca dl. Tolontan a luat atitudine si a scris acest articol.
Pt. baiatul din peluza: stii care e problema voastra, a celor de la sud? Voi credeti ca detineti adevarul absolut. Totul e cum spuneti voi, e alba sau neagra, nu exista cale de mijloc. Cine nu e de acord cu voi, e automat impotriva voastra. Voi credeti ca toti de la tribuna a doua, atunci cand va huiduie pt. ca il injurati pe jiji, sunt de acord cu ce face „ciobanu” ? Ei bine, afla ca nu e asa. Faptul ca noi vrem sa fie incurajata echipa atunci cand e nevoie de asta, nu ne face adversarii vostri, ne face suporteri. Adevarati.
Ce rezolvi daca la fiecare inceput de meci il injuri pe jiji si o tii tot timpul asa, in timp ce baietii incearca (cu greu, ca asta ne e valoarea acum) sa lege 2-3 pase care sa duca la o actiune mai acatarii ? Iti spun eu, le tai din moralul si asa subred. Lor, celor din teren. Lor, al caror suporter te pretinzi a fi. „Steaua suntem noi”, zici tu. Nu, corect ar fi „SI NOI”. Steaua e reprezentata de jucatori, de trecutul mai mult sau mai putin glorios, de cei care mergeau pe stadion in anii ’70, ’80, ’90. De cei din provincie care stau cu sufletul la gura in fata televizorului si se bucura la un gol al lui Banel sau le creste pulsul cand acelasi Banel nu e in stare sa faca o preluare simpla.
Crezi ca il intereseaza pe jiji catusi de putin de injuraturile voastre ? L-a interesat cand tot stadionul il injura cand repuneau portarii mingea de la 6 m? Tii minte ? Nu se mai striga „ooooo…s….p….dinamo”, se inlocuia numele „dusmanului etern” cu cel al lui. Si? A plecat? S-a intamplat ceva spectaculos? Nu, si nici n-o sa se intample.
In schimb, unul de la voi a intrat pe stadion la meciul cu Ujpest. Extraordinar ! A aratat lumii ce smecher e el. A ajutat mult echipa. Si pe suporteri. De aia am vazut la tv urmatoarele meciuri, ca unul de-al vostru „a vrut sa dea gol”. Si era beat crita. El reprezinta Steaua, nu? El si altii ca el, cu un grad de cultura si civilizatie un pic mai mare decat al celor din comuna primitiva. Decat al lui jiji. Stiu, o sa-mi spui ca sunt multi studenti si oameni cu facultate printre voi. Ce folos, daca tu, de ex., nu stii sa scrii corect ? Ce demonstreaza asta ? Ca esti om cu scoala? „discursul final a lui Ceausescu” zici tu. E, afla ca discursul este AL lui Ceausescu. nu e cana, masa, casa. E discursul. AL.
Acum, poti sa continui sa ii injuri pe „cetatenii” de la tribune. Ca asa e normal, sa ii injuri pe ai tai, pt. ca nu-s de acord cu ceea ce faci tu. Pentru ca tu esti Steaua, tu si ceilalti 50…
Doru11 • 1 septembrie 2009, 10:24
@Margelatu
chiar la poarta aia. sau, mai corect, la poarta dinspre acea peluza.
Ciprian • 1 septembrie 2009, 10:26
„Baiatul din peluze” poate ne explici si ce inseamna in conceptia ta „demnitate”. Daca demnitate pentru tine inseamna sa strigam la fiecare meci al Stelei „M..e Becali!” si „M..e Argaseala!” nu stiu daca o sa-ti gasesti prea multi adepti in Tribuna I si Tribuna II.
Tipul acesta de comportament nu o sa faca altceva decat sa accentueze si mai mult imaginea de huligani a suporterilor stelisti.
Crede-ma ca in tribuna a II-a nu sunt prea multi „oieri”, dar nici voi nu va atrageti simpatia noastra atunci cand ne scandati in urechi la portile de acces „Veniti pentru densitate…N-aveti pic de demnitate”.
bogdan t. • 1 septembrie 2009, 10:27
trista soarta mai avem, din pacate. eu (ca multi altii, de altfel) am decis ca nu voi mai merge in ghencea la vreun meci al stelei. nu neaparat pana pleaca becali, dar cel putin pana cand voi vedea la steaua un plan de management serios, un executiv capabil si un lot valoros. si tare mi-e teama ca voi mai astepta mult timp. legat de becali, ce sa spun, de ani de zile se tot scriu articole si ironice si dure, insa dureros e ca noi ramanem cu bascalia, iar el cu echipa asta, de care-si bate joc.
vacarus • 1 septembrie 2009, 10:27
catalin, in societate exista si se dezvolta mai multe tipuri de organizatii. unele logice, altele profesioniste, poate si unele fara viitor; eu nu sunt convins ca tipul asta de societate este sortita destramarii atata timp cat exista bani.
tu de ceva vreme tot spui despre afundarea stelei si se pare ca te grabesti
sa ne intelegem, eu sunmt anti becali, anti clan, nu sunt suporter steaua dar judec si vad ca desi tot asteptam sa se duca la fund nu se duce
ci mai degraba noi o sa fim cei debusolati ca modelele pe care le stim si le apreciem nu sunt mereu invingatoare
de vazut
SoMax • 1 septembrie 2009, 10:28
wow…
a indraznit cineva sa scrie „kestia” asta ?!?!?
JOS PALARIA, tine’o tot asa !! ;)))
===============
FORTA STEAUA, JOS BECALI
Co • 1 septembrie 2009, 10:28
Pe lanaga problemele care le genereaza cu stilul de conducere la club a adus si oameni de calitate (managerul de marketing, Bobby Durbac), la un moment dat (cand antrena Gica Hagi) aveam un departament puternic de scouting, nu stiu daca s-a renuntat intre timp.
Oricum s-au facut multe lucruri bune si solutia este ca Becali sa lase conducerea executiva in mana unor oameni care stiu ce inseamna ca conduci un club de fotbal si sa nu mai intervina de nici o forma asupra „afacerii Steaua”.
O sa ziceti ca nu se poate intampla asa ceva si sunt de acord, asta pana in momentul in care o sa-i spuna cineva care-l influenteaza acest lucru, atunci o sa se poata! Pana atunci trebuie sa inghita Bergodi, elevii sai si noi, fanii, toate aberatiile.
Ar trebui sa nu mai comentam nici un articol aparut in presa legata de Becali si atunci o sa dispara, incet, dar sigur!
andrei nord • 1 septembrie 2009, 10:29
Esti un om extraordinar si pentru ceea ce ai scris astazi te voi respecta toata viata!Chiar daca de cioban nu putem scapa pana cand nu moare noi tot vom incerca si sper sa fii alaturi de noi!
danyel77 • 1 septembrie 2009, 10:33
Exista o singura solutie, suporterii sa cumpere clubul cum s-a intamplat cu valencia dar e greu de crezut ca acest mafiot o sa-si vanda jucaria.
andreiash20 • 1 septembrie 2009, 10:34
Pentru cei care v-ati tot luat de baiatul din peluza:Voi nu stiti decat sa ne huiduiti pe noi?Cand noi incurajam echipa voi ce faceti?Mancati seminte?
adi.d • 1 septembrie 2009, 10:36
voi nu intelegeti ca becali tine Steaua pentru imaginea sa? Nu o s-o vanda decat daca va fi constrans. e regretabil ca a fost lasat sa puna mana pe acest mare club. cine a fost in umbra lui becali cand a preluat clubul plange si acum. frankenstein a scapat de sub controlul doctorului sau.
petroi adrian • 1 septembrie 2009, 10:37
Deocamdata Steaua are cel mai mare coeficient Uefa si datorita Stelei avem atatea echipe in cupele europene. Daca nu era Gigi Becali si investitiile lui nu visam grupele Ligii Campionilor si semifinala de Cupa Uefa.Mai mult respect pentru Steaua!.
adrian_237 • 1 septembrie 2009, 10:37
asa e…ai dreptate,doar ca cred ca este imposibil sa scapam de el!
Ovidiu • 1 septembrie 2009, 10:38
Macar sa fie acesta semnalul ca fie si numai o parte a presei a inteles ca Becali duce Steaua in groapa. Dar daca ma gandesc la decalajul de inteligenta (dar si de obiectivitate!) dintre Tolontan si restul jurnalistilor (inclusiv din gsp), probabil ca promovarea patologica a lui Becali in presa „de sport” va continua.
Concret, intrucat dincolo de dragostea si amintirile noastre Steaua e organizata ca o societate comerciala, iar Romania este (nu-i asa?) un stat de drept, Steaua nu poate fi preluata decat legal, prin cumpararea actiunilor/partilor sociale de la cei care le detin (nici macar nu sunt sigur ca Becali e actionar majoritar, in scripte). Pentru asta, desigur, e nevoie si de acordul acestora din urma, dar si de cumparatori.
Daca cumparatori ar mai fi sanse sa apara, nu-mi dau seama ce l-ar putea determina pe Becali sa vanda. Spune-ne, Cataline, de ce ar renunta un individ primitiv si cu un ego hiperdimensionat la singurul „vehicul” care-l face sa se labarteze zilnic, ore in sir, „pe sticla”?
Ce anume, de domeniul posibilului si dincolo de o revelatie dumnezeiasca, l-ar putea determina sa-si dea jucaria? Astept un raspuns sincer, pe cat posibil.
Multumesc.
Aurel • 1 septembrie 2009, 10:38
D-le Tolontan presa la facut sa ajunga aici.Uitati-va pe prosport si cum deschideti canalul il vedeti pe acest individ care a devenit paranoic datorita d-vs presei.Acelas lucru se petrece si cu gazeta sporturilor mai putin dvs ,Ioanitoaia,Vochin si cam atat .La contratac sunt doi imbirligatori, ori il suna pe Becali ori ii provoaca sa se certe intr ei.AsA a ajuns d-nl Becali sa creada ca le stie pe toate .Nu este corect sa fie intrebat Becali cum a evoluat echipa ci mai corect antrenorul dar la noi primi sunati care isi dau cu parerea sunt patroni.In Anglia, Franta,Italia,Spania nu exista asa ceva sa fie sunat patronul sa comenteze jocul echipei sale.Respect d-le Tolontan pt tot ce faceti pt sport si nu numai.
mino • 1 septembrie 2009, 10:44
D-le Tolontan , foarte bun articolul , felicitari ! In mare parte , Steaua inseamna si Becali , la aceasta ora , lumea discuta multe , inclusiv noi , dar adevarul poate fi altul , suntem departe de lucrurile cu adevarat urate care se petrec prin vestiar cu Becali urland la jucatori si demoralizandu-i meci de meci. Am prieten fotbalist la Steaua cu care mai ies din cand in cand la un suc si mai pun si eu cate o intrebare , din curiozitatea unui suporter oarecare , ce vine la fiecare meci al Stelei de la cateva sute de km sa-i vada mereu cand joaca pe Ghencea si aflu lucruri pe care le banuiam , dar nu mi le certificase cineva din mijlocul evenimentelor ,lucruri care sunt cu mult peste normalitate. Sunt suporter , vin si incurajez echipa . Pe de alta parte nu sunt de acord cu atitudinea celor din peluza sud , Steaua fara incurajarile suporterilor pe Ghencea ( unde beneficiaza de o acustica buna fata de alte stadioane din tara ) este la jumatate din potential . Celor din peluza sud le-a casunat ca vacarul pe sat pe Becali , dar n-am vazut niciodata vreun mesaj clar de la ei pe vreun banner sau pe vreun site care e motivul real. Le place sa fie frondisti , spirit de turma , trece o oaie , trec toate. Fara incurajarile peluzelor , stadionul e gol. Nu inteleg de ce isi mai cumpara bilete sau abonamente cand pot sta linistiti in fata televizoarelor cu o punga de seminte sau pufuleti (dupa caz) si sunt mai castigati , eventual dupa ce se termina meciul sa mai vada vreun film cu van Damme , ca ei doar atata stiu bataie si injuraturi. Acum , la ultimul meci cu Dinamo , cica ei au fost suparati si au parasit ostentativ stadionul cand de asemenea ei nu inteleg ca sunt parte integranta din aceasta echipa care are nevoie intr-adevar acum de incurajarile si cantecele lor. Echipa trebuie sustinuta si la bine , si la greu , ca doar nu suntem Manchester United sa fim mai mereu in varful piramidei. Mare parte din meci se consuma cu injuraturi la adresa lui Becali , desi cu mult mai important ar fi sustinerea echipei , iar asta inseamna ca nu se vine la stadion pentru Steaua ci pentru a-l injura pe Becali. Nimeni nu contesta defectele lui Becali , care sunt mai multe si mai nuantate decat calitatile sale , insa asta e situatia la momentul de fata si prea multe nu sunt de facut. Cu un finantator cu bani , cu femoar la gura si priceput in ale fotbalului cat de cat ,inconjurat de oameni de fotbal si de suporteri adevarati , Steaua ar fi fost campioana 30 de ani la rand , insa e greu sa impaci si lupul si capra si varza. Durerea cea mai mare a unui suporter stelist e ca nu mai are cine sa dea o replica inteligenta altor conducatori ai echipelor rivale ,mai ales dupa infrangeri ,conducatori certati cu gramatica si bunul simt. Steaua e in cadere libera si NUMAI suporterii pot redresa echipa , fiind alaturi de ea in orice moment , si poate cu timpul se va schimba si optica celor ce conduc in Ghencea si vom redeveni ceea ce am fost si mai mult decat atat !
Dinny • 1 septembrie 2009, 10:49
Sunt un dinamovist cu f vechi state…incepand din 1954/55=primul titlu al lui Dinamo,DAR…am invidiat sincer(pe vremuri)conducerea celor de la Steaua….era vremea Sfinxului…a lui Alexandrescu…provenit din atacul:Cacoveanu,”prof” Constantin,Alexandrescu,Zavoda I si Nicolae Tataru…care se bateau cu:Vasile Anghel,Nicusor,Ene I,Neagu si Suru=atacul celor de la Dinamo,din aceeasi perioada…ce meciuri….
Si ce este acum Steaua…O CARICATURA NEREUSITA…UN BALCI…O RUSHINE A FOTBALULUI ROMANESC(ma refer la apartea administrativa si nu numai…)
gen.danescu • 1 septembrie 2009, 10:49
lucid si incurajator….mai putin ,,ITALIA ESTE O REPUBLICA DEMOCRATICA BAZATA PE MUNCA,,..de asta ma indoiesc
Margelatu • 1 septembrie 2009, 10:52
@Doru11
Sorry, corect, primul gol al lui Piturca a fost la poarta de la Sud, al doilea a fost la Nord.
@doru • 1 septembrie 2009, 10:52
cateva intrebari: cand peluzele erau in protest si nu cantau, de ce nu ati luat voi, suporterii adevarati initiativa? de ce nu ati cantat voi? sunteti mult mai multi decat sunt cei din peluze. de ce la meciul cu dinamo dupa golul cainilor nu ati mai cantat niciunul? atunci avea echipa cea mai mare nevoie de voi. s-a incercat un compromis: se canta 80 de minute pentru echipa si 10 minute impotriva lui becali. de ce nici asa nu e bine? de ce ne hiuduiti in continuare? eu cred ca sunteti foarte ipocriti.
grtefbf • 1 septembrie 2009, 10:56
petrescu nu mai vrea sa lucreze cu becali ? dar cand a mai lucrat ?
vici • 1 septembrie 2009, 10:57
IN PRIMUL RAND ARTICOLUL E BUN ,DAR NEPOTRIVIT INCA.IN AL DOILEA RAND ASTFEL DE PERIOADE SUNT NORMALE IN VIATA UNEI ECHIPE.EXEMPLE SUNT FOARTE MULTE LIVERPOOL NU A CASTIGAT CAMPIONATUL DE 20 DE ANI, ASEMENEA CU INTER PANA ACUM 4 ANI, LA FEL SE VA INTAMPLA CU MILAN, BARCELONA INAINTEA EREI RONALDINHO A MERS DOI ANI LA RAND IN CUPA UEFA.DACA VOI VA SIMTITI ASA DUPA O INFRANGERA CU DINAMO IN ETAPA 5,IMAGINATI-VA CUM SE SIMPT CEI A LUI MILAN DUPA MECIUL CU INTER.CU DINAMI TERENUL A FOST PROST SI LINIA DE MIJLOC OBOSITA SI ADVERSARUL A STIUT SA PROFITE.MULT TAM-TAM IN AMBELE ZIARE PENTRU O PERIOADA NORMALA IN VIATA ORICAREI ECHIPE.
P.S.IN PERIOADA PITURCA LA STEAUA AM INTAMPINAT DIFICULTATI ASEMANATOARE,CU FANII ETC. REZULTATUL A FOST 3 ANI PE PERFORMANTA INTERNA SI EUROPEANA.IRONIC SINGURUL CARE E DISPUS SA AIBA RABDAREA ACUM ESTE CHIAR PATRONUL.
cosmin • 1 septembrie 2009, 11:00
cataline, pe langa solutia pe care i-ai dat-o baiatului din peluza ar mai fi si solutia ca presa, in special televiziunile sa nu il mai promoveze pe acesta desi pare greu de crezut ca cineva o sa aiba tupeul asta cand sunt atatea programe de sport care in general dezbat nimic si in care ciobanul este sunat sa isi dea cu parerea si cand e vorba de dinamo sau alte echipe. nu e de ajuns nebunia lui, asa il faceti sa creada ca, chiar se pricepe la fotbal, desi cred ca multe din interventiile lui sunt platite, altfel nu pot sa imi explic ce cauta acolo.
cornel • 1 septembrie 2009, 11:07
D-le Tolontan,
Varianta a treia poate primii un impuls si din partea justitiei daca dosarul rapirii in cazul celor care au furat masina lui Becali va fi finalizat iar acesta va fi trimis in judecata.
Nu cred ca, cel mai titrat club din Romania va putea sa aiba ca si patron un om certat cu legea- strica la imagine
Cătălin Tolontan • 1 septembrie 2009, 11:09
Margelatu: mai dati-ne credit cind si cind… ne pricepem la ceea ce facem 🙂 acolo a inscris piturca golul din repriza a doua steaua – anderlecht, cu capul