Zero şi unu

Cînd combini tribune în fierbere ca la un amical de pregătire la Norcia şi un gazon de Erevan, rezultă un extraveral de dimensiuni 68 pe 105 metri. Lăsaţi spectatorii în tribune!

duminică, 16 august 2009, 10:35

Cînd combini tribune în fierbere ca la un amical de pregătire la Norcia şi un gazon de Erevan, rezultă un extraveral de dimensiuni 68 pe 105 metri. Lăsaţi spectatorii în tribune!

Există stewarzi, există jandarmi, există judecători care pot da decizii legale în regim de urgenţă. Dar nu mai pedepsiţi nevinovaţii! Lăsaţi oamenii în tribune şi atunci Steaua – Urziceni va fi altceva decît a fost aseară!

Chemaţi-i la secţiile de poliţie pe cei cărora li s-a interzis accesul pe stadion, filmaţi, fotografiaţi, faceţi ce trebuie, dar înţelegeţi odată că legile sînt făcute, întîi de toate, pentru a-i proteja pe cei nevinovaţi! Pe aceştia, chemaţi-i în tribune şi rugaţi-i să respire pentru ca deasupra ierbii să reînvie sportul.

Oricît ar munci antrenorii, oricît s-ar strădui jucătorii, fotbalul nu e posibil fără spectatori decît în forma sa atletică şi insipidă, o geometrie demnă de Gattaca, un viitor nevrotic şi nu prea îndepărtat.

Dacă poliţia şi cluburile britanice ar fi aplicat aceeaşi măsură comodă precum LPF, stadioanele din Premier League ar fi şi acum pustii. La Manchester, la Londra şi la Liverpool se joacă aproape mereu cu casa închisă, deşi băieţii n-au încetat să bea bere. Dar ei au învăţat regulile şi preferă să cînte în tribune decît să stea sub atmosfera de Prozac la o secţie de poliţie din Soho.

În 1976, după exerciţiul unei românce, o tabelă micuţă, cu litere din acelea arhaice, din preistoria calculatoarelor şi a ceasurilor electronice, afişa nota 1 în loc de 10 pentru exerciţiul Nadiei. Segmentele luminoase dădeau o sentinţă fără recurs, bună de trecut în manualele de clasa a doua: omul înseamnă mai mult decît un computer.

Într-o seară de august 2009, acelaşi 1 apărea pe o tabelă mult mai mare. Ne-am sofisticat. Oricît de riscantă este comparaţia, ce are, dom’le, Nadia cu Apostol?, nu are, însă senzaţia de neputinţă a tehnologiei e aceeaşi. Degeaba ai turnicheţi, degeaba ai sistem de comunicare între tuşieri şi central, degeaba filmezi cu milioane de pixeli în 360 de grade!

Aduceţi oamenii în tribune! Doar ei pot oferi semnificaţia reală a acestui sport în care un 0-1 fără spectatori înseamnă un unu anulat de un zero.

tabela2

Comentarii (67)Adaugă comentariu

Stefan Mosneanu  •  16 august 2009, 22:48

Excelent articolul. Macar de ar auzi cei care trebuie sa auda. Vor mai trece foarte multi ani pana vom reusi sa ajugem macar la jumatate din civilizatia de pe stadioanele din Anglia. Si totushi poate ca ne-ar prinde bine si noua asa cum a fost la englezi o suspendare de cativa ani din cupele europene.

Cosmin  •  16 august 2009, 22:50

Bravo pentru un articol bine scris. Mi-a placut unghiul de abordare si comparatia situatiei Nadiei cu cea din seara aceasta.

Cred ca dupa ce ne calmam putin cu tot elanul tehnologic [inclusiv Internetul si chestii de genul asta http://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality ] va urma un mare trend de cautare a vremurilor de acum 20 de ani, in care ieseam afara din casa si jucam fotbal in fata blocului in loc sa socializam pe alde Facebook sau sa stam cu ochii atinti pe vreun monitor.

Multumesc pentru articolele de calitate!

nICU  •  16 august 2009, 22:56

primu ?

uwe  •  16 august 2009, 22:57

Astept cu nerabdare momentul in care nimeni n-o sa-l mai intrebe nimic pe mitica dragomir. Nici macar ce mai face. Si cand in buletinele de stiri sportive o sa fie chiar stiri sportive, nu declaratii.

andrei gheorghe  •  16 august 2009, 23:00

draga tolo …. hehehehe ….suna un piuc ca ….draga s-tolo, numa’ mai ramane sa si plang un pic …..de acord cu tine, e ridicol fara spectatori insa de cate ori in romania s-a decis o chestie „din prima” care sa functioneze si sa dea roade? de cate ori in istoria cel putin recenta ne-am dat intelepciunea pe fatza? io zic sa zicem merci….daca te uti la posturile tv bulgaresti/maghiare/spaniole/italiene/nemtesti etc etc si vezi cum sunt dublate filmele in limba locala ai sa ajungi sa apreciezi romania cat de cat zicand ….se poate si mai rau ….. am revazut recent terminator 2 in italiana …. crede-ma, mai bine steaua-unirea fara spectatori decat arnie de zici ca-i pe minimax in alta ordine de idei, nu cred ca incape comparatia intre cluburile englezesti si ti.gania marlaneasca manelizanta din ghencea (de la vladica la opinca) scelerati sunt peste tot insa la noi sunt mai oripilanti si mai raiosi … cu atata tin coada mai sus….*** bekali rade de szekely zicand ca de ce nu pleaca cand se vede de la o posta ca nu mai este dorit….de parca el este iubit de numa numa……hai sa fim seriosi…..avem ceea ce meritam si spectatorii si conducatorii si presedintii si deputatii si senatorii nu poa’ sa arate decat asa cum suntem noi (luati statistic fireste, exista si exceptii) suntem un popor in degenerare si lipsit de viitor, numai un miracol ne poate scoate din iminentul faliment

E.T.  •  16 august 2009, 23:02

Buna seara,

Nelegat de subiect (ori, foarte legat), va adresez si dvs. intrebarea:

„Ce am invatat astazi despre fotbal (din punct de vedere tehnic) ?”

Ori daca nu zilnic, macar saptamanal. Ce invata despre fotbal cititorii dvs. ?

Si, fiindca intrebarea „cu cine luam titlul mondial” e momentan prea grea, sa o luam la rand pe urmatoarea: „cu ce ?” – anume, cu ce inovatii tehnice ?

Trimiteti si d-lui Vochin, poate raspunde dumnealui.

Multumesc.

der  •  16 august 2009, 23:02

si cum ramine cu capetele seci de vest care aplica aceleasi pedepse?le vei trimite si lor acest articol sau este pt uz intern?

varu vasile  •  16 august 2009, 23:02

asa de naspa ati ajuns cu gsptv de cereti bani pentru a viziona faze din meciuri?
sunt un microbist inrait, anul asta am vazut din cauza celor de la gsptv, digisport etc doar 2 meciuri dar sa stiti ca prefer sa joc table cu un vecin idiot decit sa va platesc voua abonamentele
e o perioada de criza si totusi rds rcs a platit o caruta de bani pentru niste drepturi supraevaluate. sa ma anuntati si pe mine cind o sa dati faliment sa aprind o luminare

alk  •  16 august 2009, 23:03

Alo, domnu’ Tolo, am auzit ca sinteti mare sef acolo la gazeta. Spuneti-le subalternilor dumneavoastra sa inceteze odata cu manipularile astea grosolane. Ieri i-ati tinut hangul lui Borcea cind l-a acuzat pe Craciunescu de vicierea rezultatului, astazi induceti ideea ca acest kapetanos nu merita rosu si in consecinta ii popularizati excesiv declaratiile frustrante lui Becali.
Ati inceput executiile publice si voi? La Orban in comisie vad ca se practica.

Cătălin Tolontan  •  16 august 2009, 23:04

stefan mosneanu, cosmin: multumesc

sergiu  •  16 august 2009, 23:05

10 cu felicitari.. !! sunt total de acord cu tine..ce e un meci fara spectatori !!! bravo !!

Cătălin Tolontan  •  16 august 2009, 23:05

E.T.: andrei raspunde in ziar.
alk: vorbisti va rog la gsptv. Aici e ziarul 🙂

alk  •  16 august 2009, 23:08

Dom’ Catalin, eliminarea a fost corecta sau nu? Asta conteaza si asta trebuie subliniat mare in ziar. Restul nu conteaza. Multumesc.

fenriz  •  16 august 2009, 23:10

Cum sesizeaza si amaratu asta de tolontan ca ii urat sa joci cu tribunele goale, da’ numa dupa meciurile stelei. De parca pana acuma nu s-o jucat meciuri cu tribune goale. Mai bate campii si cu Anglia si 1900 toamna … doamne, ce amator!

ghkjgj  •  16 august 2009, 23:31

ce frumoasa e tabela

Vali_B  •  16 august 2009, 23:39

Meciurile fara spectatori n-au nici un haz. Nici nu m-am uitat la meciul din seara asta. O atmosfera de inutilitate si corvoada a fost si la meciul lui Dinamo cu Curtea de Arges. Spre comparatie cei ce conduc LPF si FRF sa se uite cum arata tribunele la un meci din Bundesliga sau Premier League, cum ati mentionat. Cu echipe din aceste campionate trebuie sa joace ai nostri si mai vrem sa-i si batem! Este o mare eroare a conducerii fotbalului romanesc sa incurajeze desfasurarea meciurilor fara spectatori. Spectatorii aduc spectacol si audienta, fara ei parca se joaca degeaba. Becali a ajuns ca Ceausescu, nu vrea sa fie contestat, dar nu vrea sa-si vada greselile si se contreaza cu suporterii Stelei. Steaua nu e Becali, degeaba crede el asta. Steaua inseamna suporteri, traditie, performante, nu un presedinte vremelnic pe o astfel de functie. Sunt dinamovist, dar ce se intampla azi la Steaua nu este in regula. Becali, chiar daca e patron, nu trebuie lasat sa faca tot ce-i trece lui prin cap. Desi Steaua e tinuta in brate de Antena 1 si televizata in prime time etapa de etapa, va sfarsi prin a face o audienta minuscula fara spectatori. Dragomir ar trebui sa-si dea odata seama ca, mai ales in conditiile crizei actuale, lipsa spectatorilor, si-asa putini in multe cazuri, coroborata cu faptul ca multi oameni nu pot vedea meciurile la TV in tara, va duce la disparitia interesului pentru acest fenomen, va duce la moartea fotbalului in Romania. Ceva trebuie facut, cineva trebuie sa ia niste masuri pentru ca fotbalul sa revina suporterilor si spectatorilor onesti din tara asta!

E.T.  •  16 august 2009, 23:40

Multumesc pentru raspuns. Recunosc ca nu citesc absolut tot, de la cap la coada. Nu am vazut niciodata abordata de dl Vochin – ori de altcineva – problema executiilor tehnice. Si sunt sigur ca am auzit de numele catorva executii „braziliene”, dar de niciuna „romaneasca”. Nici n-am citit vreodata remarca unui jurnalist sportiv cum jucatorul X a aparut cu o executie necaracteristica lui (ori pur si simplu noua).

Ne-ati spus vreodata dvs., ziaristii, pana la ce varsta invata jucatorii profesionisti noi procedee tehnice ? Si de la cine ?

Leo  •  16 august 2009, 23:48

Acum doi ani am fost la Londra special sa vad Arsenal-Chelsea. Dupa meci, am asistat la niste secvente pe care o sa le tin minte mereu: doua mase mari de suporteri la bere si fanii lu Arsenal care strigau pe strada”You’ve got no history” catre fanii lui Chelsea care la randul lor le aminteau ca ei au castigat ultimele doua campionate. Nimeni nu a fost agresiv, politia era pe strada si multi dintre politisti se distrau la spectacolul celor doua galerii. Nu a fost deloc scandal, probabil suporterii stiau ce-i asteapta daca lucrurile ar fi degenerat.
Suntem departe, noi scriem istoria cu indivizi ca becali, dragomir turcu, borcea… Si urlam la tv cand unul dintre ei e aretstat pentru ca si-a facut singur dreptate cu bodiguarzii si pistoalele lor. Asa scriem noi istoria cluburilor, cu agramati, semianalfabeti, interlopi, corupti. Suporterii sa stea acasa, competitia asta e doar a lor.

buteseaca simeseaca  •  16 august 2009, 23:49

catalin, am zis de atatea ori ca ai momente cand esti genial. acum a fost unul dintre ele. jos palaria. chiar dc mai esti si criticat, ramai numarul 1 la scriitura in materie de jurnalism sportiv. ma inclin

Ady  •  16 august 2009, 23:56

Poate citesc si cei de la jandarmerie treaba asta – n-am vazut idioti mai mari. La cati bani din banii nostrii mananca te-ai astepta sa aiba psihologi, sa stie cum sa abordeze masele de oameni – psihologia maselor e diferita de psihologia individului.
Ce-ar trebui ei sa faca in umila mea parere e sa ‘rupa’ individul de restul – daca unul arunca ceva sa se duca dupa el frumusel si sa-l scoata. Ce fac ei in loc? Gazeaza si bat la intamplare, lasandu-i pe cei recalcitranti sa se ascunda in spatele galeriei si radicalizandu-i si pe restul.
Eu unul mergeam pe stadioane de mic copil (nu ca acum as fi un bosorog, am 35 ani, multumesc, multi inainte si voua), dar am incetat sa mai merg acum cativa ani cand era sa mananc bataie de la jandarmerie nevinovat, fiind cum se zice ‘la locul nepotrivit la momentul nepotrivit’.
Cu regret o spun dar ce vedem acum pe stadioane e rezultatul politicii jandarmeriei si a conducerii ligii si federatiei care a incarcat sa ia masuri dure (dar ‘ne-targetate’) pentru eliminarea huliganilor dar au reusit in schimb sa-i indeparteze pe suporterii seriosi.
Lumea n-ar trebui sa-si puna intrebarea ‘de ce vin domne huliganii astia la meci’, ci ‘de ce nu vin suporterii civilizati la meci’ – si parerea e ca nu mai vin cauza modului in care e abordate chestiunea securitatii pe stadioanele noastre.
Nu stu daca sa rad sau sa plang cand aud ‘solutia finala’ la care au ajuns stimatii nostri conducatori – daca se arunca ceva, sa fie scoasa afara toata galeria; se interzice mersul suporterilor in deplasare; smad.
Nu spun ca e usor sa gasesti indivizii vinovati, dar e suficienti sa incerci sa o faci si sa transmiti mesajul ca raspund personal si nu galeria sau clubul si eu zic ca numarul incidentelor ar scadea incet incet, iar cei care se stiu corecti ar veni mai linistiti la meci, fara frica de a manca bataie nevonovati (nu mai zic de venit cu sotia, copii).
Singura continuare in logica actuala e sa inchida complet accesul spectatorilor si in felul asta au rezolvat problema securitatii – deja primii pasi au fost facuti – vezi meciul din seara asta.
Logica sanctiunii e in primul rand sa preintampini si apoi pedepsesti.
Prin sanctionarea cluburilor ca in seara asta parerea mea e ca nu se intampla nici una din cele doua, atata vreme cat ele nu au control asupra suporterilor si autorul scapa intotdeauna nepedepsit.
Scuze daca v-am plictisit, n-am intentionat sa scriu atat dar m-a luat valul.

lord belial  •  17 august 2009, 0:17

ca fost membru al galeriei, te cred, tolontane, ca suferi alturi de noi. pt ca si noi, ca si tine, am vazut un fel de amical mai indirjit, unde petrescu si becali s-au intrecut in gesticulari, iar urziceni nu mi-a demonstrat decit ca e aceasi echipa lipsita de har, echipa de muncitori si furnicute, unde nu vad sclipiri, doar un efort si un muget in comun.
pe de alta parte, eliminarea lui kapetanos a fost, dupa mine, pripita. tardiva, in schimb, mi s-a parut introducerea pe teren a lui grzelak, fotbalistul caruia nu ii e frica de minge, si bine face. nu ca a ionescu, un copil care in afara de o bara a fost inexistent pe teren.

ah, si tre’ sa iti spun ca in soho nu sint atit de multe statii de politie cit ti-ar placea tie sa crezi, hihi. soho e loc de destrabalare, ai fi stiut asta daca ai fi fost mai familiarizat cu soho, si nu doar un ziarist in cautare de o denumire sonora, la repezeala.

arh. Gheorghe Petrescu  •  17 august 2009, 0:34

UN MECI FARA SPECTATORI, E O RUSINE NATIONALA. UITE DACA TARA E CONDUSA DE BADARANI, UNDE SA AJUNS. BUN ARTICOL SI CHIAR MULT ADEVAR SE AUDE DIN PREZENTAREA LUI. HAI STEAUA !

Ilie  •  17 august 2009, 0:37

Catalin te urmaresc si te admir de mult timp. Insa aici eu nu sint de acord cu tine. Motivul este ca nu cred ca este asa de comparabil masuri in Anglia cu masuri in Romania.
Nu uita ca in Anglia, tara hooliganilor, s-a jucat prima data fara gard.
Noi romanii avem o gindire deseori pe „extreme” : ori la un capat ori la celelalte, adica ori tristi ori veseli, ori fani ori dusmani, …
La atitudini extreme eu cred ca masurile apropiate trebuie sa fie tot extreme. Pentru a fi eficace.

Bogdan Anderko  •  17 august 2009, 0:53

Omitem ca tribuna a fost goala si din cauza lui Becali. La Steaua s-a ajuns sa-si doreasca presedintele spectatori 0. Niciunde in lumea asta un presedinte nu a complotat sa aiba meci cu poarta inchisa. S-a ajuns la un precedent periculos si bag mana in foc ca vor fi destule cazuri in care tribunele vor fi goale. Dragomir se va ascunde dupa sintagma „dar, macar nu a fost violenta”!

Am fost foarte surprins de finalitatea cazului Ridzi. Nu credeam!!! D-le Tolo cred ca e momentul ca presa sa ajute stelistii sa scape de Becali, sa ajute Dinamo sa scape de Borcea, Rapidul sa-si gaseasca un investitor, fotbalul romanesc sa scape de Sandu, Dragomir… Atata vointa, darzenie s-a simtit in ancheta Ridzi iar cand vine vorba de fotbal si de oamenii din el, se cerceteaza cu ochii inchisi si fara nici un zel.

AU TRECUT DOAR CATEVA LUNI de la faimoasele vorbe ale Nasului „eh, macar sa fii fost si ei destepti”!!!

m68  •  17 august 2009, 1:27

Domnule TOLONTAN toata stima ,pt tot ceea ce faceti. Nu am crezut vreodata ca pot ajunge sa am un sentiment de respingere cand vine vorba de fotbal. Sant STELIST de mic si nu sant un STELIST pt ca a fost tata sau pt ca mi-a zis cineva(impus) ci pt ca intr-o noapte am visat ca STEAUA va castiga cupa campionilor. A doua zi am povestit tuturor ,si binenteles nu m-a crezut nimeni. Singurul care a crezut in vis am fost eu.Era inainte de meciul tur cu kuusisi lahti.Din acea ZI nu am pierdut nici un meci de-al STELEI,tot ce nu era la TV ascultam la RADIO.Apropo in familie nimeni nu era cu fotbalul.Dar ce se intampla acum la STEAUA, nu credeam vreodata ca se va putea intampla.Si ma refer aici strict la G.BECALI.A reusit sa faca dn cel mai mare club de fotbal din ROMANIA un club de circari(exclud jucatorii si antrenorul).Va rog din suflet dati-ne o solutie pt.iesirea din criza.Cu stima si respect din Valencia:Mircea.

corectorul  •  17 august 2009, 1:36

emotionant,ce sa spun!haideti sa nu mai fortam monstrii sacri,gen Nadia,Gicu Dobrin,etc…sa faca pe avocatii diavolului.sa dam plebei „paine si circ”,dar conditionate de un minim de educatie,ca si cartile pe vremea lu Cizmaru´,fie-i tarana cum s-o nimeri!Maria Sa Publicul sa faca minimul efort sa aiba cei sapte ani de acasa!Da,baietii din Marea Britanie n-au incetat sa bea bere (nu mintile),dar pe stadion canta.tribunele sunt pline de femei si copii,care nu se simt nici macar pt un moment in pericol.ca in deplasarile in strainatate se schimba placa,e alta poveste…probabil merg altii in deplasari…ce stiu eu,ca sa dau un exemplu,e ca galeria unei echipe dintr-un cartier cu nume de voievod a devastat piata agroalimentara din Bistrita,o garnitura de tren intorcandu-se dintr-o deplasare in Moldova,etc. Galeria trebuie sa-si merite echipa sau invers?sau cum?ca ma gasesc in incurcatura?

corectorul  •  17 august 2009, 1:56

a,vazand comentariul lui „Leo”,mi-am amintit ca traverasand o zona plina de terase in Getafe (Madrid),m-am intersectat cu o parte zgomotoasa a galeriei Sevillei,care-si canta imnurile,la o halba in acea zona. desi pe acolo treceau grupuri cu steaguri albastre ale echipei lui Contra,n-a existat nici cea mai mica intentie de a declansa un scandal. desi andaluzienii sunt fani cu sange fierbinte,orgoliosi,si obisnuiti cu succesul,ca tot castigau Cupa UEFA de ceva vreme!pana la urma fotbalul e un sport.daca suporterii stelisti aveau sange in glanda si spirit de gladiatori,patriotism, etc,nu afisau o pancarta pe un stadion sub protectia anonimatului.urcau in trenul de Budapesta si cereau explicatii…,sau dadeau explicatii,dupa caz.sau nu?

OTI  •  17 august 2009, 2:22

Superba analogia cu nota inversa a Nadiei.Si foarte buna observatia legata de Premier League.Stai jos,ai un zece de la mine astazi,Catalin Tolontan 🙂

Iulian_Pitesti  •  17 august 2009, 2:28

eliminarea sanctiunii cu stadionul gol e la fel de posibila ca eliminarea subiectului „Behaitorul de Pipera” din mass-media…..

Becali George pleaca din Ghencea
Steaua nu este a ta

Varg Vikernes  •  17 august 2009, 3:59

Din pacate romanii nu sunt englezi. Cum am putea cere civilizatie si bun simt unei natii care isi trimite in parlamentul european o creatura precum gheorghe becali? Inseamna ca el ne reprezinta ca popor, prin urmare nici pretentiile nu pot fi prea mari.

Sandy  •  17 august 2009, 4:41

Bravo! O observatie 100% adevarata. Numai ca oamenii destepti ca Tolontan stau si muncesc din noapte pana-n noapte, iar Miticii stau si inventeaza decizii anormale

ciupi  •  17 august 2009, 7:23

fiti pe pace! cine intelege, nu face chestiile astea decit fiindca intelege. cine nu intelege, nu poate sa faca nimic, pentru ca nu intelege. este asa greu de inteles?

Cipri  •  17 august 2009, 8:32

Dati si voi pe prima pagina poze cu huligani!
Dati poze cu cei care tin bannere rusinoase si ajutati autoritatile. Se pare ca cluburile nu-si doresc sa scape de huligani. Doar noi, dorim asta. doar noi care intelegem acest sport.

guardia  •  17 august 2009, 8:55

slab articolul, insipid, din punct de vedere al manuirii limbii romane; plus analogiile folosite, s-au potrivit ca nuca-n perete: nu mi se pare ca putem face o analogie intre senzatia de neputinta a tehnologiei(bine zis, intr-adevar) in fata semnificatiei reale a unui eveniment, cum a fost cazul momentului Nadia-Montreal, si senzatia data de meciul…cui? :)al Stelei 2009 cu Unirea Urziceni? c’mon , oameni buni! aici autorul nu poate da dovada decat al unui partis-pris evident pt Steaua ciobanului, caci cine mai e Steaua 2009? niste anonimi de la mijlocului clasamentului intr-un campionat trist?
Intr-adevar, o competite fara spectatori, ii lipseste farmecul, e ca mancarea nasarata.
Insa autorul articolului nu mi se pare sincer deloc in a expune realitatea: asa cum scria si cel dinaintea mea, aici s-a ajuns la situatia ca insusi patronul-cioban sa isi doreasca tribunele goale; deci….nu cumva ne uitam in directia gresita? nu cumva analiza gazetareasca lasa de dorit? de ce nu analizam cauzele? in concluzie…slab articolul, sincer.

maigret  •  17 august 2009, 9:53

Mese,omule!Congratulations.

Geo  •  17 august 2009, 9:54

Domnule Tolontan,

Propun o masura pentru inlocuirea acestei nedreptati(a meciurilor fara suporteri in tribune): pedepsirea cluburilor care au avut probleme cu suporterii cu o amenda, echivalenta cu incasarile din vanzare biletelor din meciul respectiv, dar si montarea de camere de monotorizare si implicarea mai activa a politiei in controlul celor certati cu legea si bunul simt pe stadioane.
Marturisesc ca sunt suporter stelist si nu am mai fost pe un stadion de fotbal de 6-7 ani, nu pentru ca nu mi-as fi dorit sa sustin echipa din tribune ci pt. ca nu-mi mai place atmosfera care o creeaza asa-zisii suporteri ultrasi.
Nu inteleg de ce se fie privati de placerea de a sustine echipa favorita din tribune majoritatea suporterilor pt. niste huligani care nu au habar cum se sustine echipa favorita…

nausea69  •  17 august 2009, 11:00

Ieri la Berlin s-a mai daramat un zid. A fost o cursa istorica la 100m, cursa mileniului. Un american de culoare cu nume usor jenant de tradus, e cel mai rapid dintr toti americanii, din toate timpurile. Insa unu din tara campioanei olimpice la bob e si mai tare. Ca un consumator de sport ce ma aflu mi-ar fi placut ca prima pagina a gazetei sa fie cu asa ceva (nici nu ma indoiesc ca in L’equipe, de exemplu, e pe prima pagina jamaicanul cela pozat langa recordul mondial). Dar noi ne complacem in aceeasi cocina balcanica, vreti doar rating sau alte lucruri ce imi scapa sau imi displace a scrie despre ele! Scrieti de steaua mai mult ca deh, cica ar fi mai multi suporteri (desi scrieti prost, v-a trebuit o infrangere ca sa va dati seama ca joaca modest spre mediocru), tot din acelasi motiv o da si antena1, etc. ***

buba  •  17 august 2009, 11:06

Excelent articol, felicitari domnule Tolontan ! Sa gasesca solutii, nu se se spele pe maine cu suspendarea stadioanelor !

Cătălin Tolontan  •  17 august 2009, 11:40

nausea69; sint doua pagini cu performata lui bolt in gazeta de azi si o trimitere mare de pe pagina 1. va recomand articolul despre „Cursa de 100 de ani pentru o secunda”. Multumesc.

Cătălin Tolontan  •  17 august 2009, 11:41

OTI: astept sa ma dai afara 🙂

Cătălin Tolontan  •  17 august 2009, 11:42

lord belial : soho era un cartier nashpa acum 20 de ani. Azi e altceva.

nausea69  •  17 august 2009, 11:52

Haideti domnul Tolontan, ca ati inteles ce am vrut sa zic. Prima pagina e cu steaua, si cu bancnote, abia apoi despre momentul magic, aproape unic, pentru care te feliciti ca traiesti in prezent (adica nu regreti antichitatea cand nu era poluare si nici viitorul cand o sa mergi la meci nu cu taxiul ci cu teleportatorul).
Dar asta cu promovarea scandalurilor si a stelei e politica ziarului. Ca va mai scapa un articolol altfel e iarasi un motiv de regret pentru mine, arata ca puteti dar nu vreti.
De exemplu, am luat prin iulie, un ziar, intr-o zi de luni. 40 % din pagini erau despre steaua, 10 % dinamo, 30% reclame …in restu de pagini abia isi mai faceau loc altele, desi duminica fusese turnee de tenis, F1, etc. D’aia nici nu va mai cumpar de ani buni.

Cătălin Tolontan  •  17 august 2009, 11:56

nausea69: am inteles, dar nu inseamna ca am aceeasi parere. Dc nu ne cumparati e mai greu sa ne criticati. Nu ca nu ati avea dreptul, dar nu aveti o baza.

nausea69  •  17 august 2009, 12:03

Pai de cate ori va cumpar imi zic ca nu mai dau niciodata bani pe asa ceva. Va citesc online, cat e inca gratis. Citesc L’equipe, tot online. Mai am si alte surse. 90% din timpul cel petrec la tv e numai pe sport. Eh, zic ca am baza. Kiar sunt pasionat de sport, de multe sporturi, de aia si frustrarea mea.

george84  •  17 august 2009, 12:20

in sfarsit cinva o spune si pe asta,ceva ce trebuia sa faca unii mai demult,cluburile si liga lu’mitica,da mai usor este sa suspenzi un teren sa nu lasi echipa sa fie sustinuta decat sa face niste legi mai severi pentru anumitii huligani,si aici nu ma refer la cei din peluza ca nu toti sunt ,ma refer la cei care vin la meci doar sa injure si sa se razboiasca cu fortele de ordine!!!sper sa mergeti mai departe cu aceste idei si sa le prezentati si celor care ar trebui sa mentina ordinea pe stadion!!!!

adidas  •  17 august 2009, 12:33

gazonul din ghencea o sa devina orezarie asa cum era acum 4 ani

unuplusnoua  •  17 august 2009, 12:45

Nu vreau sa arunc vina pe cine nu trebuie, dar si voi (presa) culegeti ce ati semanat de ani de zile. Tu scrii de Nadia si dai jos ministrii nu ma refer la tine, dar ceilalti 99% jurnalisti sportivi scriu de Becali si alte personaje de acest gen. Nu sunteti responsabili pentru educatia huliganilor, nu sunteti responsabili pentru aplicarea legilor, dar, generalizand, puteti sa nu va lamentati ca un meci este fara spectatori, atata timp cat voi in mare masura promovati non-valoarea.

Grigorescu  •  17 august 2009, 13:11

BUN KAPETANOS MERITA ROSU. DAR LA PRIMUL CARTONAS GALBEN PRIMIT DE KAPETANOS, APOSTOL INTRA IN EL, DESI MINGEA NU ERA LA EL- SE BATEA UN AUT-IAR GRECUL DUPA ACEEA RIPOSTEAZA SI IL IMPINGE. SURPRINZATOR CARTONAS GALBEN PRIMESTE NUMAI GRECUL IAR APOSTOL NU. DE CE ? Simplu apostol mai avea un galben luat in urma unui fault la Nicolita. LA CATEVA MINUTE DUPA ACEASTA FAZA APOSTOL A INSCRIS GOLUL VICTORIEI PENTRU URZICENI.ARE DREPTATE GIGI, A FOST VICIERE DE REZULTAT. COLTESCU TREBUIE EXCLUS DIN ARBITRAJ.

sergiu  •  17 august 2009, 13:22

Interzicem accesul publicului pe stadion, pentru ca nu suntem in stare sa-i controlam pe cei 50-60-100 de insi care creeaza probleme.
Introducem impozitul forfetar pentru ca nu suntem in stare sa ne luptam cu marii evazionisti.
Ceea ce se intampla este un exemplu clar de neputinta si nepricepere? Ori tot ceea ce facem o facem din intentie?

Cătălin Tolontan  •  17 august 2009, 13:32

sergiu: e o combinatie de incompetenta cu rea vointa de a mentine o stare de fapt care ii avantajeaza

Comentează