Şi Johnnie Walker, cu lodenul încheiat, i-ar fi driblat aseară pe fundaşii Stelei. Sigur că echipa s-a calificat şi că Bogdan Stancu a marcat un gol de poveste, „i-a mai crescut preţul cu cîteva milioane!”, au exclamat comentatorii ProTV, un clişeu aiuristic în plină criză. „Suporterii Stelei sînt mîndri că sînt români”, a venit fraza următoare. Atît de mîndri că lucrează în Scoţia.
joi, 6 august 2009, 11:28
Şi Johnnie Walker, cu lodenul încheiat, i-ar fi driblat aseară pe fundaşii Stelei. Sigur că echipa s-a calificat şi că Bogdan Stancu a marcat un gol de poveste, „i-a mai crescut preţul cu cîteva milioane!”, au exclamat comentatorii ProTV, un clişeu aiuristic în plină criză. „Suporterii Stelei sînt mîndri că sînt români”, a venit fraza următoare. Atît de mîndri că lucrează în Scoţia.
Pînă la primul gol al roş-albaştrilor, trăiam un coşmar colorat în galben, culoarea scoţienilor şi a tribunelor care săltau la fiecare out. Dacă spaniolul le-ar fi dat penalty în prima repriză totul s-ar fi complicat.
Să ne scuturăm repede. Şi să distingem ce a fost şansă în calificările noastre. Pentru Steaua, Europa League începe practic azi. Ca şi pentru Dinamo şi CFR. În privinţa Timişoarei, ea şi-a depăşit condiţia, dar abia acum se întrevăd banii şi pericolele.
Mai puţin orgoliu şi mai multă trudă. De asta e nevoie.
UPDATE: Cu riscul de a scrie o revenire mai lunga decit articolul insusi 🙂 , fac citeva precizari. Mai multi cititori au inteles, si nu e vina lor, ci a mea de vreme ce am fost neclar, ca trimiterea legata la fraza „Mindria de a fi romani”, rostita de comentatori, e o malitie la adresa acelor suporteri. Nu! Am apreciat mereu munca romanilor din strainatate si zeci de articole depun marturie. Banii acelor oameni au sprijinit serios intreaga economie romaneasca. E dreptul si meritul lor sa-si construiasac destinul si cariera acolo unde vor. Am dorit sa semnalez prezenta de clisee in comentariul tv, atita tot. Din pacate, comentatorii, dupa un mai vechi obicei, acelasi indiferent de post, nu au indicat sursa si, din fata televizorului, n-am vazut ca era, de fapt, un banner al tribunei. Imi cer scuze celor care s-au considerat lezati, inclusiv comentatorilor! In al doilea rind. Cind scrii un articol ca sa plece imediat in tipografie si sa fie postat dupa la citeva secunde dupa meci pe site, uneori la miezul noptii, nu ne plingem, doar descriu situatia reala, nu gasesti intotdeauna cea mai fericita expresie. Cred ca neintelegerea a fost acum clarificata. Multumesc!
Dan Petrescu • 6 august 2009, 23:33
Penalty clar la A. Ionescu in prima repriza. Steaua s-a calificat rusinos. Niste pusti de 17 ani si-au batut joc de „simbolul” Romaniei. PS: Mi-a placut mult gestul antrenorului scotian la eliminare, cati bani ti-ai luat nenicule de fluieri numai intr-o directie?
Cornel • 6 august 2009, 23:37
Salut Catalin,
Trebuie apreciat, totusi, faptul ca suntem in continuare in cupele europene cu 6 echipe din 6. Nu stiu daca e o performanta de exceptie, dar conteaza la punctajul UEFA. Bafta tuturor echipelor din Romania, in special maine la tragerea la sorti !
MB • 6 august 2009, 23:37
Asa este Tolo, si sa incetam sa mai ridicam in slavi victoriile astea in tururile preliminare ca, altfel, cu ele raminem.
Cojones • 6 august 2009, 23:37
Dupa runda urmatoare, mai ramanem cu maxim 3 echipe in Europa: Urziceni in Champions League, Timisoara si inca o echipa in Europa Leage …
Dinamo poate pica tot cu Elfsborg, „sa-si ia revansa” 😉 … Vaslui si CFR o sa-si arate adevarata valoare …
nickzato • 6 august 2009, 23:38
asa tata … mare dreptate ai…acolo cu mandria nu sunt de acord dar in rest ai dreptate. bafta!
bogsici • 6 august 2009, 23:38
batranii au jucat azi prost pentru Steaua!! Ghionea s-a comportat azi ca un biet debutant in divizia B
ionut • 6 august 2009, 23:39
Intr-adevar am avut ceva noroc astazi (as putea spune ca arbitrul a fost pe fata cu noi).
Cel mai important insa este rezultatul. Asa ca bravo STEAUA, POLI ,VASLUI si succes tuturor echipelor romanesti in cupele europene
marius • 6 august 2009, 23:39
Total de acord. Mult mai multa seriozitate in fata celor mai putin titrati ca doar nu ne-am nascut campioni. Avem pana la urma o problema mare de educatie.
jurnalistul • 6 august 2009, 23:42
Eu zic sa va uitati peste rezultatele din aceasta seara din Europa League… sigur ca stelistii au intrat cu nasul pe sus… si barca o facea la fel… ca si in cazul catalanilor, pana la urma, echipa mai valoroasa s-a impus… si de cand a munci in alta tara, iti ia dreptul sa fii suporter infocat si sa fii mandru ca esti roman… ce usor aruncam cu vorbe…
milan6 • 6 august 2009, 23:42
1 pauza 2 final,cat a fost cota la…sportingbet?
mai mare decat 2 pauza 2 final!!!
bani frumosi pe criza asta!!!
io • 6 august 2009, 23:43
Ma indoiesc domnule Tolontan ca are ceva mandria de a fii roman cu faptul ca lucrezi in Scotia. Despre jocul stelei…un simplu LOL. Sa speram ca a fost un accident.
dumy23 • 6 august 2009, 23:45
Foarte bine punctat domnule Tolontan. Dar asta e Steaua e Steaua in Europa TOTDEAUNA.
kappa • 6 august 2009, 23:46
Iata o exprimare aiurea: „Atît de mîndri că lucrează în Scoţia.” Dar de ce sa stai pentru doi lei in Romania? Si unde scrie ca mandria nationala nu poate depasi granitele tarii? „Nimeni nu-i profet in tara lui” de asta ati auzit. „Dumnezeu s-a nascut in exil” va spune ceva? Brancusi sau Enescu nu mai erau mandri ca sunt romani cand lucrau in Franta? Habar nu aveti! Scrieti prostii asa ca sa sune frumos!
tetelu • 6 august 2009, 23:48
corect. timp de o ora steaua a aratat jenant in teren, cam ca la middlesbrough in repriza a doua, numai ca aia chiar erau o echipa.
andrei640 • 6 august 2009, 23:49
Putin deplasat comentariul legat de suporterii ce muncesc in Scotia.Denota simplism…In rest,ok.
bogdanlebu • 6 august 2009, 23:51
intr-adevar nici chiar in repriza a doua, steaua nu a aratat mare lucru…
duminica vedem ce poate 🙂
bibishkov nimicshow • 6 august 2009, 23:51
sincer in legatura cu expresia comentatorilor.faza a fost de tot rasul, inca de la finala de anul acesta din Champions League am rasuflat usurat pentru ca nu o sa mai fiu nevoit sa-i ascult in comentariile celor mai frumoase meciuri din competitia suprema intercluburi,CL.imi aduc in special aminte de comentariul de la meciul Chelsea-Liverpool,cand pe revenirea cormoranilor,dragii de ei,comentatorii,au fost nevoiti sa-si inghita cuvintele aruncate cu cateva minute inainte,cum ca gerrard si ai lui nu mai au nici o sansa si ca nimic nu se mai poate intampla…lasand la o parte paranteza facuta,steaua nu a aratat nimic azi,decat poate faptul ca o echipa mare castiga si cand joaca prost,iar steaua poate deveni o echipa mare,daca juniorii in care bergodi are atata incredere o sa confirme,iar becali ramane mai mult la parlamentul european.bafta tuturor echipelor maine la tragerea la sorti!
chris jericho • 6 august 2009, 23:53
da,comentatorii astia sunt enervanti prin afirmatiile pe care le fac de foarte multe ori.fie sunt platiti sa bata campii,fie …asa sunt ei.iar bogdan stancu,poate da si 100 de goluri pentru steaua,tot pe maxim 2 milioane jumatate se va transfera,probabil la shahtior,panatinaikos,ori,in cel mai bun caz,standard liege.chiar nu se vede ca fotbalistii romani nu au cautare?serios,bine ca au pierdut liga campionilor,ca la fel bateau campii cu comentriile lor si pe acolo.iar mandria de a fi roman,cred ca nu se mai gaseste nici la suporterii stelei,nici la 3 sferturi dintre cetatenii dragului nostru Vaterland.:d
Emil • 6 august 2009, 23:53
Hai sa incercam sa nu fim sarcastici de-acasa, din fata calculatorului si cu salariul in cont: „Suporterii Stelei sînt mîndri că sînt români”, a venit fraza următoare. Atît de mîndri că lucrează în Scoţia.”
Asa este evolutia umana: cand n-ai, te duci si muncesti la ala mai bogat. Mai tarziu cand ai tu, vin altii sa munceasca la tine. Momentan noi n-avem asa ca mergem in Scotia, Spania, Italia etc. Daca am fi avut cu totii, nu mai plecam de-acasa.
catalin.me • 6 august 2009, 23:53
Motherwell 1 – Bogdan Stancu 3
Tinerii Stelei mai au nevoie de timp sa creasca.
dragonul • 6 august 2009, 23:55
E clar ca va face mult mai multe puncte anul asta. Cu Stancu si Tanase se poate bate pentru castigarea campionatului. Asta bineinteles, daca ciobanul nu se baga peste Bergodi. Mi-a placut cum se uitau scotienii la Stancu la sfarsitul meciului. Ziceau ca au vazut un extraterestru. Steaua se ridica. Steaua e numai una. Deja a adus 12 puncte pentru Romania.
ace • 6 august 2009, 23:57
esti putin rautacios,las’ ca si voi bagati la gogomanii cand comentati superliga lu’ mitica.Mai bine gaseai ceva mai constructiv :p
seur • 7 august 2009, 0:02
domnule tolontan,poti fi mandru ca esti roman si lucrand in srainatate.nimeni nu ne poate fura identitatea! in privinta Timisoarei cred ca ati vazut alt meci,n-a avut noroc,da’ce noroc a avut!
zeNo • 7 august 2009, 0:02
un articol foarte slab, scris in mare graba.
prapastios ca de obicei. am senzatia ca tolo cand se suie in masina se gandeste „daca calc un cui, imi intra in roata, imi sparge roata, fac explozie, dau de un pom, daca mor.”
fii omule mai zen!
Edy • 7 august 2009, 0:02
D-le Tolo, sunt momente ca acestea in care terbuie sa ne bucuram de fotbal, asa cum este el, napadit de criza si de jucatori brazilieni de 10.000 de euro salar (ademeniti cu palinca si carnati de casa ca prima de instalare). Ideea ar fi sa ne lasam si noi imbatati (ca suporteri) de micutzele succese pe care le-au repurtat echipele romanesti in acest tur de calificare.
Ne-am saturat pana acum sa fim furati de arbitri, sa jucam bine si sa pierdem sau sa pierdem in fata unor echipe din Cipru sau Malta.
„Mai puţin orgoliu şi mai multă trudă. De asta e nevoie.”
Mai e nevoie si de civilizatie. Sper ca Unirea sa poata juca in Austria pentru a fi apreciata, pentru a nu fi penalizata din cauza asa-zisilor suporteri, pentru a nu se autodenigra. Daca in acest sens nu se iau masuri, prevad cu tristete ca vom juca miuta in campionat cu Foresta Falticeni si Avantul Prabusirea, atunci cand UEFA va decide excluderea Romaniei pe 3-5 ani din competitiile europene. Si de ce nu? Le-au facut-o englezilor, deci precedentul exista.
felix • 7 august 2009, 0:03
Corect. Mai e mult pana departe…
milan6 • 7 august 2009, 0:03
1 pauza 2 final,cat a fost cota la…sportingbet?
mai mare decat 2 pauza 2 final!!!
bani frumosi pe criza asta!!!
Pacuiul lui Soare • 7 august 2009, 0:04
sa nu ne legam de acel penalty, Steaua a avut unul identic in tur si nu s-a dat. nici nu mi s-a parut ca arbitrul ar fi fost cu noi, scotienii au jucat destul de dur; dar intr-adevar, in primele 30 de minute parca era meciul de la Middlesborough. Cum naiba a jucat Steaua atit de slab, Ghionea a fost catastrofal, vreo 3 lufturi, degajari gresite etc…
dragonul • 7 august 2009, 0:04
De ce s-a intamplat ca am aratat asa jenant in prima repriza? Raspunsul e simplu: Pentru ca ne credeam deja calificati. Numai ca baietii ceilalti si-au jucat o partitura buna si au studiat meciul cu Boro. Da dupa asta Stelistii si-au revenit. Una peste alta, aveti dreptate: Nasul jos.
Azgardu • 7 august 2009, 0:05
Domnilor (asta ca sa fiu elegant), mai lasati-ma cu fas-urile astea pseudo-patriotice, ca nu mai suntem pe vremea lu’ Impuscatu, zice bine domnul Tolontan de amaratii aia din tribune…
Paciulea • 7 august 2009, 0:07
Nu merita prea multa atentie articolul dumneavoastra. Contradictii si prea multa ipocrizie.
Una peste alta, mi-ar fi placut, insa, sa ascult un comentariu atat de elevat al comentatorilor GSP la golul lui Stancu. Probabil ca si celorlalte cateva milioane de microbisti care ar plati in plus sa vada 1-2 meciuri/etapa. Numai ca…
Traim insa intr-o tara in care celor multi si ipocriti le pasa prea mult de buzunarul propriu decat de meseria in sine pe care au ales-o.
Eh, nu conteaza. Putem oricand amesteca o serie de cuvinte in jurul unei refulari de doi bani tociti de cate ori au fost numarati.
Si-atunci „ne simtem” atat de rotunzi!
S-auzim numai si numai de bine si pana una-alta sa speram la cat mai multe clisee aiuristice in aceste momente de criza! (sportiv vorbind)
fotbalreal • 7 august 2009, 0:08
Vad ca te enerveaza mai mult ProTv care a transmis un meci cu superaudienta decat te tenteaza sa comentezi meciul.
Cat despre Steaua, este aceeasi pe care voi, gsp si toata presa, trageti tare cand cu laude, cand cu acuze. De data asta cu acuze, ca doar-doar mai faceti si voi putina audienta in plus.
AVETI TRAFIC PE SITE PTR. CA AVETI SERVER BUN, NU ARTICOLE BUNE! DACA S-AR INCARCA BINE PAGINILE DE WEB ALE PROSPORT SAU SPORT.RO ATI RAMANE FARA 1/2 DIN TRAFIC. Luati aminte pana nu e prea tarziu!!!!
alecsz • 7 august 2009, 0:08
are dreptate la aia cu milioanele
dar faza cu mandri …nu au facut decat sa citeasca un banner
montecristo • 7 august 2009, 0:09
bravo tolo, te arunci la afirmatii complet „aiuristice”, menite doar sa ne starneasca in comentarii. nici tu nu le crezi. comentatorii au luat in ras cota lui becali pentru stancu sau nu te-ai prins? iar mandria de a fi roman nu se manifesta in a ramane sa lucrezi in tara.
cat despre meciul stelei, au jucat fara emotii si fara concentrare. mai mult inca nu se poate stii. si nu mai vorbiti de meciul cu cfr ca ar fi asa de crucial, e inceputul campionatului, trofeele nu se dau acum… ci peste vreo 8-9 luni.
costellino • 7 august 2009, 0:10
Foarte corect articolul .Steaua are lot subtire .Majoritatea celor adusi nu corespund momentan pretentiilor stelei .Steaua a avut noroc cu arbitru care n-a dat scotienilor cel putin un 11m. si cu faptul ca portarul a fost un pic esit , la sutul lui stancu .Ala n-a fost sut de gol , pentru ca a fost chear pe portar .Ei au avut doar doua ocazii , din care una ratata .6-1 este un scor mincinos , care nu arata diferenta reala .Duminica , daca CFR.are jumatate din ocaziile scotienilor , steaua ia bataie urita .Si 11m. a-l stelei ,cred ca a fost dat cam usor .
Guga • 7 august 2009, 0:11
Pt a fi mândru ca esti român, trebuie sa muncesti în Romania, sa înduri prostia? Nu sunt de acord!
Adrian Pitesti • 7 august 2009, 0:13
Steaua o echipa subtire, foarte slaba care traieste acum de pe urma a 4 intalniri cu 2 echipe europene EXTREM DE MODESTE. Chiar nimeni nu vede asta? Iar in liga lui MITICA, deja incepe cu BUTOANELE: vezi delegarea lui DEACONU. Asta pentru ca toti asa zisii FANI sa fie multumiti. Cat despre TANASE? Un balon de sapun, un baiat care IUBESTE (SIC!) orice echipa care se intereseaza de el. Cred ca BECALI a luat teapa daca a dat chiar 1,8 mil euro pe acest NO NAME….Pe cat pariem ca manie la tragerea la sorti STEAUA va avea iar BULAN?
Frank • 7 august 2009, 0:14
asta a fost cea mai tare…. ia mai crescut cota cu cateva milioane de euro… Cei de la ProTV si Pro sport nici macar nu se mai pot abtine…Stelisti convinsi, si partinitori… ne-am obisnuit….
McOvidiu • 7 august 2009, 0:15
Probabil ca ai clacat nervos dupa cazul Ridzi(apropo de chestia cu mandria)
ion • 7 august 2009, 0:20
asta e articolu lui peste. Steaua nu a jucat bine dar dupa un rezultat de 3-0 in tur probabil ca jucatorii s-au menajat si in plus au intrat foarte linistiti. Daca dadea arbitrul penalti probabil jocul s-ar fi complicat, insa arbitrul nu a facut-o asa ca las-o mai moale cu probabilitatile. Sentimentul de nationalism nu se rezuma la bani nici la granitele unei tari asa ca las-o mai moale si cu asta. Cat despre Poli nu am decat cuvinte de lauda asa ca un nationalist ce sunt iar pentru celelalte echipe, mult noroc in continuare. Iar pentru tine Tolontane iti urez sa iti aduci aminte de unde ai plecat si probabil o sa-ti mai imbunatatesti articolele si poate ca o sa-ti pese mai mult de sport si poate prea mult. FORTA STEAUA!
McWallace • 7 august 2009, 0:21
Si uita cum apar (nu-mi permite bunul-simt si cenzura acestui site sa-i numesc altfel) care arunca repede: „Steaua s-a calificat rusinos”. Da, 3-0 si 3-1 e un scor rusinos. Cit despre arbitrii cumparati… Ma ia rasul doar la gandul asta. Nu neg ca ciobanul face smecherii in campionat, dar nu in cupele europene. Plus ca ma indoiesc ca s-ar fi indoit de o noua victorie cu scotienii. Dar, desigur, un arbitru nu poate gresi decit in favoarea lui Dinamo, Rapid sau Cluj. Atunci e OK, „e om”… In rest e rau-intentionat, cumparat, blatist etc.
Pina la urma, Steaua a jucat avind in echipa niste juniori mai rasariti plus niste „batrini” – Baciu, Banel, Ghionea… Sper sa faca un meci bun cu CFR, duminica, nu ma interesa meciul asta cu amaratii (la fotbal) de scotieni. Cum probabil, nu prea interesa pe nimeni de la Steaua.
Chicago • 7 august 2009, 0:26
Domnule, chiar vreti sa lansati ideea ca toti oamenii din diaspora nu au dreptul sa se mandreasca cu originile romanesti? E foarte dureros articolul domniei voastre. In privinta sfatului: „nasul jos” sunt de acord, dar, plecat de peste 28 de ani, am in vine inca sange de roman. Imi tremura inima cand joaca Steaua, Dinamo, CFR Cluj, Rapid, Urziceni, Timisoara sau Vaslui prin nu stiu ce cupe si Dumneata acuzi pe cei ce sustin echipele romanesti prin strainatate. Dar ce-ai vrea Dumneata sa se scrie: „Mi-e rusine ca sunt roman?” Va vad un jurnalist cu calitati dar cu mari carente de alta natura. Hai Romania ! Este un strigat din Chicago!
Thunderheart • 7 august 2009, 0:28
Ce stii dumneata,domnule Tolontan,despre lucratul prin strainatate?Chiar crezi ca,din moment ce o parte dintre romani lucreaza prin alte tari decat Romania,ii face mai putin mandri ca sunt romani?Asta inseamna ca Mutu sau Chivu sau oricare alt roman care isi desfasoara activitatea in afara granitelor Romaniei sunt mai putin mandri ca sunt romani? Ce ai vrea sa faca?
Sa munceasca acasa pe 2 lei?Eu am muncit in Romania incepand de la 16 ani pana pe al 26 si nu am apucat sa incropesc nimic…Nu mai scrie ineptii,te rog.Cred ca esti un foarte bun editorialist,urmasul lui Ioanitoaia,insa nu lega niste lucruri de altele cu care nu au nici o legatura…
newname • 7 august 2009, 0:30
daca Steaua scapa de Petre Marin, Banel si Baciu are echipa buna
scofield • 7 august 2009, 0:36
cum necum Steaua a mai adus 3 puncte Romaniei.. pana acum 12.. tare as mai vrea sa vad o echipa sa aduca anul asta tot atatea puncte.. dar nu o sa fie 🙂
john • 7 august 2009, 0:41
1.) Daca meciul era transmis de a1 sau de gsptv si comentatorii spuneau ineptii(cum de altfel mai si fac din cand in cand), nu cred – d-le Tolontan – ca mai faceati remarci rautacioase. Oricum, sa-i intelegem pentru ca dupa ce le-ati furat toate transmisiile sunt si ei disperati sa o faca lata cu comentariile, sa se remarce.
2.) A fi mandru de originea ta si a cauta un trai mai bun nu sunt echivalente. Ce vroiati sa faca acei suporteri, sa moara de foame in Romania? Muncesc cinstit in Scotia si nu-si neaga radacinile, mi se pare admirabil.
3.) De acord la partea cu cosmarul; marturisesc desi sunt stelist ca am ras de m-am strambat la lufturile si interventiile de curtea scolii facute de Ghionea, Ninu, Baciu si de pasele aiurea date de „Noul Balaci” si (pe alocuri) de „Noul Radoi”. Restul echipei s-a miscat in acelasi ritm tragi-comic. Mi-am dorit in prima repriza ca Motherwell sa dea si al doilea gol, iar Steaua sa se trezeasca. Probabil ca daca il dadeau pe al doilea, furnizau si surpriza 🙂 Noroc cu Stancu asta ca da goluri si face faze utile, cred ca pana acuma a ajuns la 100000000 milioane de lire sterline (fara TVA, normal, ca stim si noi cum e la transferuri la noi…).
4.) Nu am inteles cine e cu nasul pe sus?!?! Poate doar Stancu, si el ar avea dreptul putzinel. Care orgoliu, ca nu am vazut deloc orgoliu la Steaua in seara asta. Truda da…
Leo • 7 august 2009, 0:45
Domnule Tolontan, sunt de acord cu dumneavoastra ca Steaua a avut noroc astazi, intr-o oarecare masura. Intr-adevar altfel s-ar fi jucat meciul cu penalty pentru scotieni la 1-0.
Totusi, comentariul dumneavoastra cu „nasul un pic mai jos”, si aluzia ca romanii nu ar fi mandrii ca sunt romani sunt putin cinice, poate chiar ipocritice.
Amintitiva articolul dumneavoastra pe care l-ati numit „Simplu”. Nu ar trebui sa lasati aversitatea dumneavoastra fata de vreo echipa sa se oglindeasca in articolele pe care le scrieti.
O seara buna.
2dor • 7 august 2009, 0:46
domnule tolontan de ce va irita asa mult victorile stelei?
Dan • 7 august 2009, 0:48
Multumesc, domnule Tolonntan, pentru cuvintele scrise la adresa comentatorilor ProTV, dar si la adresa jocului Stelei. O seara buna!
ROMY • 7 august 2009, 0:49
Apropo,domnul Catalin,ce salariu aveti ca redactor sef?3-4-5000 de euro? Daca va dadea gsp-ul 200 sigur erati jurnalist in Scotia.