AUDITUL va pune capac

MTS a făcut plăţi fără documente justificative

vineri, 3 iulie 2009, 6:10

MTS a făcut plăţi fără documente justificative

„Niciodată nu s-a întîmplat aşa ceva”, mărturiseşte unul dintre directorii MTS. Patru organisme ale statului investighează, separat, contractele de 2 Mai, făcute publice acum 10 zile de către gsp şi postate pe site. Garda Financiară, DNA, Parlamentul şi auditul intern al MTS.

Prima concluzie va veni dinspre auditul ministerului. Documentul trebuia înaintat azi. Unii dintre cei verificaţi vorbesc despre „probleme grave”. Cele trei contracte, prin care 630.000 de euro bani publici au plecat către Artisan şi Mark, nu au o fundamentare cantitativ-valorică, ci doar valorică.

Cu alte cuvinte, banii au fost daţi la grămadă şi nu evidenţiaţi pe elemente identificabile

„Plăţile s-au făcut fără acte care să justifice cheltuielile”, este concluzia, care va deveni curînd publică. Nu există în minister deconturi. Nu există nici o dovadă că MTS a recepţionat, de pildă, un număr de tricouri sau orice alte obiecte, şepci, brelocuri, baloane, trecute în contracte la „Materiale de prezentare şi promovare”. Ele însumează cheltuieli de 150.000 de euro. Nu există chitanţe pentru scenă, trupe şi tot aşa, pînă la 630.000 de euro.

Formulate într-un limbaj sec, deloc spectaculos, specific auditorilor, concluziile sînt clare, dure şi ireversibile.

Unul dintre cei care au semnat procesele verbale de recepţie, George Păduraru, era consilier personal al ministrului Ridzi pe 20 mai, cînd a avizat documentul în numele Direcţiei Generale de Programe, unde nu era angajat

Comentarii (54)Adaugă comentariu

Mihai  •  3 iulie 2009, 18:26

si nimeni nu o sa se duca la inchisoare…e ceva normal in Romania. Culmea. Nu?

piftek  •  3 iulie 2009, 18:40

La tunuri de genul asta,greu ii bagi in puscarie:(…

ZIDan  •  3 iulie 2009, 18:42

Nu ma mai mira nimic !! Ma astept la orice , doar traiaesc in Romania si asta imi consuma toti nervii (parafrazandu-l pe M. BAdea) . Niste gasti mafiote si-au impartit Romania in sfere de influenta si in zone de muls bani publici. Noi, PUOLIMEA, la ce sa ne asteptam in afara de asta? Nu am vazut un politician care sa vrea intradevar puterea pentru binele public ci pentru cercul lui de interese. Niciunul nu este intradevar dedicat cetatenilor, nu are cultura cetateneasca si spiritul cinstit, nu este sincer si onest. De fapt nu au traire crestina nu-s decat niste animale egoiste incapabile de cinste si respect, de bun simt si onoare. Niste ANIMALE ca altfel nu le pot spune. Tare as vrea sa-i vad traind si pe unii ca ei din 1000 ron pe luna sau dintr-un somaj de 600 ron. Nu-mi doresc decat atat sa sufere macar 10% din cata suferinta au adus ei poporului roman. Si sa-i loveasca Dumnezeu unde-i doare mai tare!!

rititi  •  3 iulie 2009, 18:52

Pai auditul l-a comandat Ridzi. De unde concluziile astea optimiste? Poate pentru a pune presiune pe auditori, ca altfel nu inteleg optica!

bamse1901  •  3 iulie 2009, 18:54

POT SA SPUN CA MI-E GREATZA DE EI SI DE TOT CE SE INTAMPLA IN ROMANICA.ASTA (NICI ASA NU MERITA INTITULATA) NU-SI DA NICIO DEMISIE.CE PUTEM FACE NOI?POte inca O REVOLUTIE FATA DE BATAIA DE JOC CARE E FATA DE POPULATIE

Cătălin Tolontan  •  3 iulie 2009, 18:55

rititi: poate ca stim. ia in calcul si asta 🙂

dani  •  3 iulie 2009, 19:10

pai si presa are partea ei de vina….daca se facea campanie impotriva acestor jefuitori ai tarii mai repede poate eram cu multi ani mai in fatza…dar nu…sa-i lasam sa ne jefuiasca

Vlad Ionescu  •  3 iulie 2009, 19:29

Poate ca vrea sa arate ca responsabili sunt subordonaţii si ca Ea, MIR, a clarificat toata situatia. Si poate ca va demisiona dupa aceea fiindca nu i-a putut controla pe cei din subordine. Dar nu va mai raspunde penal si nici moral pt. “furaciune”, ci va fi doar o raspundere manageriala globala pentru ceea ce au facut subordonatii. Iar subordonatii o vor “incalta” rau tocmai pentru a sublinia cine sunt adevaratii vinovati. Iar in timp, MIR se va putea reabilita. Si mai mult, va spune ca cei responsabili nu sunt oamenii ei, ci sunt preluati de la vechea guvernare. Daca se confirma acesta ipoteza va fi interesant. Poate asa se explica si faptul ca TB a stopat deocamdata demisia. Fiindca asteapta raportul de audit, care trebuie sa fie “opera” MIR, sa fie in functie cand se face public, si definitivarea strategiei de comunicare. Si chiar cred ca poate fi in mare masura varianta reala. Cred ca a vrut sa fie un eveniment “cum nu s-a mai vazut”, cred ca nu s-a uitat la bani, cred ca a vrut promovare/campanie la greu si ca asa s-a ajuns la a cumpara stiri si reportaje, nu cred ca si-a pus problema cum sa se faca promovarea si in ce conditii de legalitate si nu stiu daca “furaciunea” concreta a fost facuta la ordinul ei; mai degraba nu. Parca o aud: “nu vreau sa-mi asum vina pentru niunul dintre functionarii din MTS” (citez din memorie)

TM  •  3 iulie 2009, 19:31

Tolo, unde vei lucra pe viitor? Si ce? 🙂
Ai dat in Ridzipitoare, prietena domnisoricai EBA si a pitipoancei Udrea (cf unei publicatii englezesti citat de Realitatea TV). Ai dat in mandria, competentele si viitorul tarii. Ai dat in Partid, ai dat in El, in Presedintele… ai dat in fabrici si uzine. N-ai niciun pic de respect fata de stapanire.
Cam ce viitor crezi ca te asteapta in statul de drepti si democratura numita Romanica?

cici poponaru  •  3 iulie 2009, 19:34

acu stiti mai bine de ce nu sunt bani pt profesori, in sanatate, pt autostrazi si de ce guvernu inchide ochii cand se scumpeste benzina (sa mai acopere din gauri din partea ce o incaseaza). evident asta e doar un mic demo. a fost si articolul in care se spunea de bani publici folositi pt a apare politrucu la tivi.

zaza  •  3 iulie 2009, 19:43

Sa nu uitam ca totul a fost facut pentru campania Elenei Basescu… Despre care, curios, nu se mai scrie nimic acum… cred ca ministrul e cobaiul

crinul negru  •  3 iulie 2009, 19:46

-ce ma nedumereste pe mine e; de ce acum? si de ce cu o femeie?

rititi  •  3 iulie 2009, 20:17

Atunci e bine, noroc cu guvernul bicolor!

crinul negru  •  3 iulie 2009, 20:36

cat a platit ROMANIA pentru recuperarea din dosarul insulei serpilor? si cu ce s-au ales ROMANII? sau asta nu ne deranjeaza? S-A FACUT LEGAL ai sa-mi spui, chiar in ultimile zile de mandat,da legile sant facute pentru cei mici .

els  •  3 iulie 2009, 20:41

Respectivele firme de publicitate au primit cadou acest contract din care si-au tras sute de mii de euro pentru ce au lucrat in campanie pentru EBA: concerte, materiale, creatie.

Vlad Ionescu  •  3 iulie 2009, 20:47

Domnule Tolontan,

Credeti ca ati putea sa puneti o camera video la audierile de luni si sa transmiteti in direct pe net? Cred ca sunt f. multi care sunt interesati de acesta audiere si care nu pot fi prezenti efectiv in sala.

AICI SUNT BANII DVS.  •  3 iulie 2009, 20:53

in stil american esti intrebat doar cum ai facut primul milion???asa ca e curat ghinion sa fii intrebat dupa doar 630 mii euro.la arabi sau chinezi, cei ce au facut trafit de droguri n.ai mai fost intrebati.singura invatatura din coran>
AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA!AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA!

rititi  •  3 iulie 2009, 20:58

Din ce vad cu aruncatelea de stiri cu „demisia” la Antena 3 si Realitatea, trebuie sa ne dam seama ca Basescu a dat liber la demisie. Ridzi intelege greu, dar diversiunea pedelista are un scop clar: demisia! Pe de alta parte, pun aici pariu ca DNA nu va incepe niciodata urmarirea penala in acest caz, si tot pariu pun ca NUP-ul va fi dat peste mult timp, un an – doi, cand aproape nimeni nu vaai baga in seama aceasta ancheta! Ma contrazice cineva?

@rititi, e BA-I MARE  •  3 iulie 2009, 21:27

corect, de aceea premierul o demite cind va incepe urmarirea penala, adica nici nici niciodata.pai toate drumurile duc la r.oma , eva si eba…i mare.

mitzi  •  3 iulie 2009, 21:41

@Crinul negru si altii care ati intrat mai tarziu in acest caz de scenarita de 75.000 euro si boureni, va intrebati de ce o femeie?!
Of, habar nu avetzi ce „femeie”este,nu cred ca ati vazut asa ceva nici la magda ciumac. Normal ca n-ati stat pe Tv nonspot s-o auziti pe femeie asta, eu am avut „privilegiul” sa ma oripilez in direct de prestatia „sinistrei” cam cu o saptamana inainte de-a incepe binemeritata dezvaluire.Aroganta, mitocania au fost la cote maxime nici un personaj nu a avut impertinenta, atitudinea,cu care-i ataca pe cei care o intreaba ceva, orice, nu conteaza!
Chiar nu am cuvinte si nu se poate reda discursul/interventia ei, nume dat de presa care inghite multe, pe asta n-a putut-o inghiti oricat ar fi vrut.Crezi ca o tzara intreaga e nebuna, se i-au de ea fara motiv ,se dezic de ea cei cu cap din PDL?
Nu mai are rost sa vorbesc, cei care au pierdut asta, se baga cu comentarii fara sa stie esenta problemei!

Daniel  •  3 iulie 2009, 22:01

Felicitati tie si echipei tale pentru aceasta actiune! Nu vad des romanai sa ia atitudine. Continua tot asa.
Fiindca sunt unul din cei care vor sa schimbe lucrurile am o sugestie pentru tine si alti oameni de media: vocile voastre se fac auzite cu usurinta. Audienta voastra (chiar daca luam in considerare numai blogurile) este uriasa. Ce-ar fi daca v-ati uni in a crea o miscare care sa aiba ca scop curatirea clasei politice si a Romaniei in general? Sunt sigur ca v-ar urma mii, zeci de mii de romani. Si nu orice romani, ci cei carora le pasa, cei care muncesc, cei care au o perspectiva larga asupra lucrurilor, cei destepti, cei care pot veni cu idei.
Nu vorbesc de un partid. Pur si simplu sa incercati sa uniti in jurul unui ideal romanii care vor sa schimbe tara asta. Iti imaginezi ce idei poti obtine daca aduc laolalta cateva mii din cei destepti oameni din tara asta?
Poti porni de la un blog, un site. Impreuna cu alti oameni de media, care sunt in general foarte cuonscuti in blogosfera, faci o comunitate de cateva zeci de mii de oameni intr-o luna! In momentul acela, cand voi simti ca fac parte dintr-o comunitate de 50.000 de oameni care-si doresc o schimbare profunda si reala, voi fi mult mai optimist si dornic sa fac ceva.

D. Râmboiu  •  3 iulie 2009, 22:04

TOATĂ STIMA PENTRU DUMNEAVOASTRĂ, DOMNULE TOLONTAN;SĂ NU RENUNŢAŢI PÂNĂ NU-ŞI DAU DEMISIA.

curaj moni…….ca  •  3 iulie 2009, 22:10

cum sa furi un milion,duminica seara cu monica si crstoiu in 2 acte, fara acte la vedere. daca cele 2 firme de apartament sunt legale si au sediul in mihaileanu, la sediul pdl, au un administrator, au o data de infiintare si un proprietar sau 2.ordinul de plata un destinatar, banca, ziua, ora si expeditorul.unde s.a dus fiecare euro si aflam destinatia, destinatarii si scopul viramentului cash saunu?!wattergattul rominesc datorita unui mare jurnalist, patriot si tehnocrat.intre datorie si sacrificiu, intre partid si onoare, intre functie si tragere de timp, ce.o alege monica????

ali  •  3 iulie 2009, 22:32

pana la urma avem conducerea pe care o meritam!ne complacem in pareri tardive si o patim de fiecare data-in fond asta e un caz in care au fost descoperiti pentru ca au fost ori prea prosti, ori prea lacomi iar noi de jelim ca ne cade casa-n cap!ma gandesc mereu cu groaza cati au scapat neprinsi si nestiuti de nimeni!!!

vaida  •  3 iulie 2009, 22:35

Domn Base, nu credeam ca esti mai rau decat predecesorii tai din F.S.N. Ce-o mai tii in brate pe coana ritzi? Chiar asa de obligat esti fata de ea, sau te-a rugat EBA.Vai de mama noastra ca prosti am fost ca v-am votat. Asa ne trebuie, si daca te vom vota si la iarna , sa ne ia dracu.

milan  •  3 iulie 2009, 22:36

In mod normal ar fi trebuit sa se efectueze un audit de catre Curtea de Conturi care este institutia suprema de control si audit din Romania. Chiar daca se efectueaza un control de auditul intern al MIR, acesta nu va avea mari urmari, intrucat din punct de vedere legal,concluziile raportului de audit intocmit de directiile interne de audit sunt recomandari de urmat si cai de acoperire cu documente a contractelor care nu sunt in regula.Daca controlul era efectuat de Curtea de Conturi, pe baza raportului de control se dispuneau masuri concrete, iar daca abaterile erau de natura penala era sesizat obligatoriu parchetul sau dna-ul(art.31, alineatul 4 din Legea 94/1992 republicata:
(4)În situaţiile în care în rapoartele de audit se constată existenţa unor fapte pentru care există indicii că au fost săvârşite cu încălcarea legii penale, conducătorul departamentului sesizează organele în drept pentru asigurarea valorificării constatării şi informează entitatea auditată.”
Totodata, este de studiat si hotararea nr. 1 din 2009 care se gaseste si pe site-ul curtii de conturi, iar acolo explica in detaliu procedura. In hotararea nr. 1 din 2009, la art. 74 se spune care sunt pasii de urmat in cazul in care in urma controlului se identifica fapte care au fost savarsite cu incalcarea legii penale:
„74. În situatia în care se constată producerea unor fapte pentru care există indicii că au fost săvârsite cu încălcarea legii penale, se întocmeste proces-verbal de constatare, distinct (în care nu se consemnează si alte abateri), ce constituie parte integrantă a raportului de control. La acest proces-verbal de constatare, distinct, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.2, se anexează în original documentele care au stat la baza constatărilor. În acest caz, entitatea controlată are obligatia de a-si păstra copii ale documentelor ridicate în original.
Pentru documentele ridicate în original se va întocmi proces-verbal de ridicare documente în care se va consemna fiecare act ridicat. Procesul-verbal se încheie în două exemplare si este semnat atât de către auditorii publici externi, cât si de conducerea entitătii verificate. Un exemplar al procesului-verbal se lasă la entitatea verificată.” Tot in Hotarea nr. 1 din 2009 se spune ca, persoanele vonovate se vor suspenda din functie, asta apropo de demisia lui Ritzi, citez art.86 lit.c: „c) potrivit prevederilor art. 96 din lege, Curtea de Conturi poate cere celor în drept suspendarea din functie, în conditiile legii, a persoanelor acuzate de săvârsirea de fapte cauzatoare de prejudicii importante sau a unor abateri grave cu caracter financiar, constatate în urma controalelor efectuate, până la solutionarea definitivă a cauzelor în care sunt implicate.”

milan  •  3 iulie 2009, 22:59

Legat de dl.Boureanu care mai nou solicita suspendarea activitatii comisiei care ancheteaza faptele de la MTS, as dori sa fac cateva precizari tot din Legea 94/1992 republicata a Curtii de Conturi, atr.112 lit.b, citez:
b) în cazul în care nu s-a actionat pentru suspendarea aplicării măsurilor care contravin reglementărilor legale din domeniul financiar-contabil, nu s-au blocat fondurile bugetare sau speciale în urma constatării utilizării nelegale ori ineficiente a acestora si nu au fost înlăturate abaterile de la legalitate si regularitate, altele decât cele cauzatoare de prejudicii, prevăzute la art. 94 din lege, se încheie proces-verbal de constatare. Acesta se întocmeste cu respectarea prevederilor prezentului regulament. În baza actului de control astfel întocmit se sesizează organul ierarhic superior al entitătii controlate, solicitându-se acestuia printr-o scrisoare (însotită de o copie a procesului-verbal de constatare) să ia măsuri care să asigure ducerea la îndeplinire de către entitatea aflată în subordine a măsurilor dispuse de Curtea de Conturi.
Atunci când se impune, se informează Parlamentul, Guvernul sau alte institutii interesate.”
Prin urmare este foarte clar ca atunci cand banul public este aruncat pe fereastra, Parlamentul trebuie sa intervina,intrucat tocmai Parlamentul este institutia care aproba bugetul MTS si prin urmare poate sa verifice modul cum au fost cheltuiti acesti bani. Citez din Legea 94/1992 republicata, art.2 alin.2 si alin.3, pe baza careia functioneaza Curtea de Conturi(zice-se institutia suprema de control si audit):”
(2)Controalele Curţii de Conturi se iniţiază din oficiu şi nu pot fi oprite decât de Parlament şi numai în cazul depăşirii competenţelor stabilite prin lege.
(3)Hotărârile Camerei Deputaţilor sau ale Senatului, prin care se cere Curţii de Conturi efectuarea unor controale, în limitele competenţelor sale, sunt obligatorii. Nici o altă autoritate publică nu o mai poate obliga.”
Prin urmare consider ca sunt argumente suficient de solide, in baza carora comisia formata in Parlament sa functioneze si sa dispuna efectuarea unui control de catre Curtea de Conturi, atat la MTS, cat si la cele doua firme care au luat bani publici. Curtea de Conturi are atributii si este imputernicita prin lege sa poata efectua controale la toate entitatile, inclusiv la persoane fizice, citez din legea 94, art.4 alin.3 :”(3)La solicitarea auditorilor publici, persoanele fizice sau juridice deţinătoare de acte sau documente sunt obligate să le pună la dispoziţia acestora.”
Prin urmare, in acesta situatie comisia din Parlament nu mai trebuie sa se roage de reprezentantii celor doua firma sa vina la audieri, umand aceasta cale reprezentantii celor doua firme sunt obligati sa se puna la dispozitia autoritatilor statului.
Sper ca am fost de ajutor!

corado cattany  •  3 iulie 2009, 23:04

nu de vorbe e nevoie, ci de acte, cu ele pe masa si de ce nu le/a predat la comisie daca le are? 1.sediul celor 2 firme e in str mihaileanu? da sau nu? 2. e acolo sediul pdl?da sau nu? 3.cine e proprietarul de apartament? 4. la registrul comertului, datele infiintarii celor 2 firme de apartament, capital social, patron, obiectul de activitate? 5.modalitate de plata, ordind de plata, cash?destinatar? 6.de ce un ministru se preocupa direct de plata a 630 mii euro? 7. la ce institutii centrale se petrec cel putin aceleasi fapte? 8.de ce la hunedoara eba a iesit prima si la poarta pdl in seara de 7 iulie o astepta pe eba, monica ridzi_? 9.de ce tace basescu_? blaga_? macovei>? stolo_ ?cristian preda> traian ungureanu_?? 10. de ce nu vor solidaritate tiganeasca voci din pdl??????? .

io  •  3 iulie 2009, 23:06

… si culmea este ca Radu Moraru (Nasu’), care a pupat in fund la PDL la greu si a dat in liberali de ziceai ca nu se mai termina, a intrat in vacanta exact in ziua cand a izbucnit scandalul Ridzi … Rusine Nasule. Tin minte ca, pe vremea sa, Tuca venea din vacanta si facea cate o speciala daca era cazul.

Panzaru  •  4 iulie 2009, 0:01

Domnule Tolontan cu stima si respect pentru actiunea dumneavostra sunt de acord in totalitate cu actiunea dumneavoastra de o acuza pe aceasta asa zisa ministra a tineretului cica. Femeia asta a facut praf 600 000 de euro in vremmuri ca astea cand muncitori de la cfr nu isi primesc bani sau i primesc pe jumatate, cand sportul este la pamant din toate punctele de vedere ia isi permite sa se lefie in bani nu se poate asa ceva e strigator la cer. Nu mai suport pe cuvantu meu o sa pierdem orice contact cu ”lumea” sportului daca continum sa avem asa ministrii. Din partea mea jos cu riti riti sa-u cum i spune la ministra asta. Domule Tolontan tot respect din partea mea sunt de acord cu demiterea acestei ministre din functie.

adriss  •  4 iulie 2009, 0:01

Abia astept sa vad sondaje. Sa vedem cat a pierdut PDL in ultimul timp. Sunt curios cum reactionam noi romanii in fata sfidarii si a nesimtirii!

tricks  •  4 iulie 2009, 0:04

Domnilor cazul Ridzi este o dovada clara ca presa este aservita de o parte sau alta partidelor politice si aici ma refer la lipsa de reactie a colegilor de breasla a domnului Tolontan care ignora total acest caz sau care aloca un mic coltisor de trei randuri cu toate ca este un caz clar in care o suma de bani de la buget s-a evaporat sub semnatura unui ministru.

shampang  •  4 iulie 2009, 0:59

domnule Tolontan , pun un pariu cu dumneavaoastra ca acest subiect va fi apa de ploaie in max. 1 luna , poate si mai repede .comisiile vor gasi „poate” un vinovat care a facut o greseala de tipar . sa fim seriosi , pt. 700 de mii de E nu se face puscarie si nu au sa cada capete mari . au disparut milioane de E prin metoda asta si acuma crede-ti ca pt. amaratatii astia de bani se sensibilizeaza cineva ???

adriana  •  4 iulie 2009, 1:21

Domnul Tolontan tot respectul din partea mea si a copiilor ,mai ales ca unul dintre copii sufera nepasarea acestei doamne .si ne aprobarea sumei,considerand ca-i prea mare ,pt 3 medalii mondiale ea vrea sa rasplateasca cu 10 mil , probabil cat de economica este dansa nu mai stie valoarea banului …cu respect intregii echipe… norocul celuilalt copil este ca nu mai e in tara si la fiecare prezenta a unui concurs are o prima de participare ,asa ca sa ne ierte dumnezeul dar cred ca se va pierde multe valori sportive si unii copii sunt sfatuiti sa nu faca sport de performanta ,care mi se pare un lucru tragic .

Pitzi , Pitzi Lasa-neeee!  •  4 iulie 2009, 7:42

Ptr ca firmele de „apartament” sunt formate din oameni de incredere ai doamnei Ridzi,nu-i greu de dedus ptr ce s-au platit peste o suta de mii de euro contra servicii de cateva zeci de mii; diferenta era necesara campaniei „micutzei europarlamentare” ! ! ! Rodzi , Ridzi , LASA-NEEEE cum strigau microbistii pe vremuri ptr demisia lui Pitzi

pandora  •  4 iulie 2009, 8:31

O ancheta jurnalistica pentru care va felicit,care si-a atins scopul:acela de a lovi cu propriile-i arme marea coruptie si demonstreaza,fara echivoc,ca banul public e la bunul plac al unor politicieni inecati in borcanul cu…miere.PDL-ul se teme ca opinia publica a fost readusa la viata din coma de presa?Ar trebui sa se bucure,nu sa se teama ca suntem cu ochii pe ei,mai ales ca traim din ce in ce mai rau.Cred ca suntem atat de scarbiti de clasa politica,incat,la prezidentiale vor vota doar maghiarii…

miky  •  4 iulie 2009, 10:26

felicitari pentru demersurile facute in acest caz.La foamea de bani pe care o are PDL sa nu ne mire daca in curand vor apare si alte magarii.PDL=hoti+mincinosi./

Christiansen  •  4 iulie 2009, 11:50

Am trecut acum 15 miin pe langa tine. Ma surprinde ca lucrezi sambata la pranz :). Te-am salutat, dar nu mi-ai raspuns. Erai absorbit de telefon, sau ancheta asta te-a obosit rau de tot?
Multa bafta!

ADY VERDE  •  4 iulie 2009, 12:00

Domnule Tolontan am vaga impresie ca toti acesti bani au fost deturnati spre campania electorala de la europarlamentare a „domnisoricilor”.De aici viteza melcului in activarea controalelor, auditului financiar, se incearca uitarea evenimentului pe masura trecerii timpului.De aceea va rog sa nu uitati dvs pana nu avem si un vinovat declarat oficial.
In alta ordine asi dori sa citesc in paginile gazetei sau pe site biografii ale marilor sportivi romani, dar nu numai din fotbal.Cred ca sunt la fel de importante ca si stirile zilnice din sport.

liviu  •  4 iulie 2009, 12:17

Stimate Domnule Redactor,
In primul rand felicitari pentru ancheta. Ai facut un lucru periculos intr-o tara ca a noastra si probabil numai tu stii la ce presiuni ai fost supus. Insa mi-ar placea ca acest efort sa se concretizeze nu doar in vreo suspendare a doamnei ministru, nici macar dovedirea unor elemente penale nu m-ar incalzi. cazuri ca acestea sunt cu miile in administratia publica. Mi se intoarce stomacul cand ii vad pe toti cum se revolta, PDL, PNL, PSD, PRM etc. Toti isi doresc sa fie acolo ca sa ia parte la imparteala. Ce mi-as dori este ca pe fondul acestui suport popular sa initiezi un proiect de lege privind competenta in functia publica. Daca avem nevoie de ceva in aceasta tara, de asa ceva avem nevoie. Cine greseste plateste atat prin ce face cat si prin ce NU face. Un exemplu de NU face sunt fondurile structurale. Din cauza lipsei de asumare de raspundere nu sunt deblocate proiectele.
Ar fi pacat sa finalizezi prima ancheta de presa serioasa din Romania doar cu un qed. Sper sa vrei mai mult si atunci vei avea tot respectul meu.

PS: daca la stat guverneaza incompetenta, in lumea ziaristilor guverneaza impocrizia. Mi-ar placea sa tratati si subiectul cu cat costa prezentele diversilor pe la emisiunile TV.

renata  •  4 iulie 2009, 14:32

Ia, Tolo, să-ţi mai descreţeşti fruntea, să fii sigur că nu te baţi de unul singur, tot blogoretul e cu tine, te susţine, scrie la subiect.

Păi, e frumos?!…

Fameni, proşti şi derbedei,
Îmbuibaţii, înstăriţii…
Vă zburleaţi la doamna Ridzi?
O zvârleaţi hrană la lei?

Oare nu-i destul de trist
Că-n scandalul zece scânduri
Ar putea să cadă – rânduri –
Tot partidul pedelist?

Să o roage ea pe fata
Cea cu buzele de gumă
Care-a supt întreaga sumă
Să vorbească-acum cu Tata?!

Râd şi mă distrez la greu,
Ca la un mişto spectacul…
Bă, voi vreţi să daţi de dracul
Şi să-l mâniaţi pe Zeu.

Furtul nici n-a existat.
Totul a fost pus la cale.
Era numai testul moale
Că-nghiţim mai mult rahat

Şi că suportăm zdrobiţi
Tot ce Zeus ne aşterne.
Nu mai plângeţi mut, în perne,
Pentru banii ridzipiţi.

Pentru încă un mandat
O să vindeţi Voroneţul.
Însă nu-i prea mare preţul
Când Băsescu-i împărat!

Voi, care n-aveţi decât
ŞMEN, da’-i spuneţi “investiţii”…
Voi o contestaţi pe Ridzi
Şi-i puneaţi laţul de gât?

Reveniţi dar pe pământ,
Boureni cu mici extensii
Şi gândiţi-vă la pensii,
Ale voastre, care sunt!…

Marinarul şi-ale sale
Fiice, prietene, metrese,
Care dau frumos din fese
Pun pe veci ţara la cale.

Voi, furaţi în continuare.
Sprijiniţi-l pe Satrap
Strângând banul la ciorap
Pentru toamna viitoare.

Şi mai daţi-o dracului!…
Nu-s dovezi. Doar artefacte.
Doamna a furat cu acte
Şi cu ştirea dumnealui.

Monica Iacob-Ritzi  •  4 iulie 2009, 14:33

Cat de rai sunteti! De parca voi nu ati fi furat niciodata, nimic…

mara  •  4 iulie 2009, 17:30

e clar ca doamna Ridzi habar nu are cat de greu se castiga o paine.de aia cheltuie cu nonsalanta.
si e clar ca in timp ce unii asuda ca sa-si castige painea, altii( smecherii) baga zeci sau sute de mii in buzunar fara nici un efort.

apropo, o mai fi existand vreo tara in Europa unde se castiga atat timp 20 de ani din tunuri?
as fi curioasa..

mm  •  4 iulie 2009, 17:53

Domnul Tolontan merita felicitari pentru staruinta cu care si-a urmat investigatia. Cate cazuri ridzi or mai fi fost sau se vor mai produce prin ministerele romanesti, dar despre cate alte cazuri se aude ceva?

mitzi  •  4 iulie 2009, 21:46

Monica Iacob-Ritzi Says:
July 4th, 2009 at 2:33 pm

Cat de rai sunteti! De parca voi nu ati fi furat niciodata, nimic…
——————————————————-
@ Moni,
daca fura pentru ea poate ca nu se observa, dar a furat pentru „buzata”, asta nu iertam pentru ca ne costa prea mult ftitzele fatucii lu’tata, in timp ce tata ne vinde gogosi despre alti corupti!

mitica  •  4 iulie 2009, 21:52

D-le Tolontan, bine faceti ca va ocupati de cum sint cheltuti banii publici.E drept ca nu-mi aduc aminte sa fi scris ceva de vinzarea Petrom sau de afacerea Sterling si alte concesiuni date de Tariceanu pe ultima suta a guvernarii.Oricum, mai bine mai tirziu decit niciodata.Dar inseamna ca veti fi atent si-i veti demasca pe toti cei care vor gresi, indiferent din ce partid fac parte?

herdesm  •  4 iulie 2009, 21:59

In cazuri de acest tip, intr-o democratie normala cel in cauza ar fi demisionat in momentul in care ar fi aflat ca este subiectul unui viitor scandal de presa intr-o problema privind cheltuirea banului public. In democratia noastra „originala” astfel de gesturi sunt doar in urma vointei lui ….. ZEUS si poate nici atunci………

Manea Cosmin  •  5 iulie 2009, 2:18

Sfarsitul il cunoastem cu toti, nu ? Un ministru care nu se simte vinovat nu-si va da demisia pentru ca, a asteptat mult timp sa ajunga la ciolan… iar pe viitor o sa fie mai atenta cand va devaliza niste bani publici si cu asta punct!! Aceeasi oameni mizerabili condusi de un marinar aflat intr-o stare flamnda de disperare. M-am dezis demult de faptul ca acesti oameni ma reprizinta…acesti oameni reprizinta cuvintele, frauda, inselatorie, nesimtire…

nicu  •  5 iulie 2009, 9:57

Cred ca banii au ajuns la cei care s-au ocupat de campania electorala a E.B.Faceti investigatii in continuare si aflati cine au fost sponsorii campaniei electorale atat a E.B.cat si a PD-L.Poate printre acestia se afla si un asociat al firmelor care au manevrat banii.

cristina  •  5 iulie 2009, 11:55

Cine tine la urmatorul pariu: la alegerile prezidentiale va triumfa basescu, iar peste cinci ani, timp in care multi dintre noi vor muri de inima rea, vom avea candidatul si presedinta surpziza… EBA!
Lasand gluma la o parte (de fapt nu e gluma, ci visul care ma bantuie in ultimele nopti), strangeti domnilor randurile, pentru ca se vehiculeaza un scenariu horror: ministrul ridzi va scapa cu bine (normal, din moment ce este tot mai clar pentru toata lumea ca banii s-au dus in campania acelei eba)si ii va da in judecata pe Tolo si ai lui … pentru calomnie!

Comentează