Ancheta GSP la ora Ridzi-Vântu-Voiculescu-EBA-TV

[tab:Capitolul 1]

luni, 29 iunie 2009, 10:24

[tab:Capitolul 1]

Capitolul 1: GUVERNUL ne vrea PROSTI tv

RIDZI NU VREA SĂ PLECE PENTRU CĂ SE CONSIDERĂ NEVINOVATĂ

Ea n-a făcut decît să aplice modelul brevetat de superclasa care îşi cumpără imagine pe bani publici, minţind telespectatorii. Şefii ei se tem că, dacă o demit, va vorbi şi va dezvălui sistemul.


t00Nu e nevoie de conspiraţii.
Holul clădirii luceşte vineri după-amiază. Ultimii funcţionari MTS pleacă spre casă. La doi paşi, magazinele de bijuterii de lux din zona Sala Dalles îşi aprind vitrinele. Din reflex, oamenii duc mîna spre biroul vecin, ca să-şi ia la revedere de la colegi. Se opresc la timp. Uşile sînt sigilate. Multe uşi sigilate.

Portarul de la baschet
Construit de Petre Cişmigiu, campion european de tir şi arhitect, sediul tradiţional al sportului românesc a văzut multe ciudăţenii în peste jumătate de secol.
cladire

La începutul anilor ’80, România mănîncă bătaie la baschet. Adversarii ne usucă, pur şi simplu. 30 de coşuri mai mult ca noi! A doua zi, analiză la sînge în Vasile Conta. Se închid uşile. Şeful numit de PCR peste sport îşi compune o figură marţială.

Cei de baschet încearcă să explice, „au fost mai buni”… „ne vom pregăti de acum înainte”…  La care tipul le-o taie, spre stupoarea generală: „Păi, bine, măi tovarăşi, toate le înţeleg, dar cine e portarul ăsta care a luat atîtea goluri?!”.

„Să vină aviaţia cu piţulele!”
Alta, înainte de un meci al „naţionalei” de fotbal. Patron politic ajunsese unul dintre generalii trecuţi pe linie moartă. Discurs mobilizator şi tematic:

– Ştiţi cum trebuie să jucăm, tovarăşi?
-…
– Infanteria să meargă înainte peste adversar. Iar fundaşii, ca artileria, să bombardeze cu centrări.
– (Intervine Cornel Dinu, căpitanul echipei) Tovarăşe general, dar mai lipseşte ceva.
– Ce?
– Aviaţia care să zboare şi să ne arunce piţulele!

După 30 de ani, povestea seamănă. Bani şi şefi politici. Dar au apărut sigiile. Uşile se închid şi se marchează una după cealaltă, pe măsură ce încăperile se golesc. „Se întîmplă asta de o săptămînă, cam la cîteva zile după ce a început ancheta în presă. Au impresia că de aici se scurg informaţii”, şopteşte unul dintre funcţionari.

anca

t01Cum a început totul
De ce se întîmplă asta? De ce un minister îşi protejează de proprii angajaţi documente la care orice cetăţean, în faţa calculatorului său, ar trebuie să aibă acces?

De ce e atîta frică în clădire, „tu ai fost chemat la Comisia Parlamentară de anchetă?”, „nu, numai directorii care au semnat contractele”? De ce? E, totuşi, un minister care derulează nici 0,3% din PIB-ul României şi cheltuie doar 9 milioane de euro pe lună. Doar. Cum au ajuns sportul şi tineretul în epicentrul interesului public?

Ce s-a întîmplat în această clădire din anii ’50, renovată cu greu, de a răbufnit una dintre marile dezbateri ale anului?

Şi de unde senzaţia că totul se rostogoleşte pînă în inima unui sistem prin care cei puţini, o superclasă de elită, din Guvern, politică, publicitate şi televiziuni, iau decizii cu impact profund asupra vieţilor noastre? Nu e nevoie de nici o conspiraţie.
[tab:Capitolul 2]

Capitolul 2: BUGET DE SPĂLAT CREIERE

Firma Loco e intermediara care lipsea din afacere » Ea nu spune cîţi bani a plătit televiziunilor pentru spoturile politice pentru Monica Ridzi » Vizionarea sutelor de ştiri difuzate de 1 şi de 2 mai şochează însă » Cum s-a ajuns la ele? » Cine a fost creierul care a gîndit operaţiunea?

t003Loco, veriga lipsă
Ioana Manea e deşteaptă şi roşie la faţă. A fost şefă de creaţie la nume mari, Grey şi Leo, „apoi am ars, ştii cum se întîmplă, şi am vrut să fac ceva pe cont propriu”. Conduce Loco, firma de publicitate full-service şi veriga lipsă între televiziuni şi firmele care au luat banii de la MTS. Pînă acum, nimeni n-a ajuns în acest apartament de la parter de lîngă Piaţa Rosetti.

local_foto_37„Greţos şi slugarnic”
Pe 22 aprilie 2009, două firme cu acţionariat comun, Artisan şi Mark, primesc bugetul princiar de 630.000 de euro, fără licitaţie, prin trei contracte semnate de Monica Iacob-Ridzi.

OBIECTIVUL? Declară ministrul: „Să organizăm cu ocazia Zilei Tineretului de 2 Mai cel mai mare eveniment organizat vreodată în România şi să scoatem 100.000 de oameni în stradă”.

EFECTUL? Declară Christian Mititelu, fost jurnalist BBC şi membru în CNA: „Cel mai greţos şi slugarnic lucru pe care l-am văzut pe televiziuni în ultimii ani”.

CIFRELE: Sute de ştiri, reportaje video şi informaţii pe crawl, cu o repetiţie de una la 7 minute, sînt difuzate pe 5 posturi TV pe 1 şi 2 mai. Desfăşurare fără precedent ca intensitate, în istoria media din România, în favoarea cîtorva personaje.

banda2

40% dintre ştirile video o conţin pe Monica Iacob-Ridzi şi aproape 20% pe Elena Băsescu

Mesajele de pe mailul lui Boc
„Ştiu de scandal, dar noi ne-am făcut doar treaba”, spune Ioana Manea.

Scandal înseamnă o investigaţie de presă iniţiată de gsp şi dezvoltată în toate titlurile, milioane de accesări pe siteuri, dezbateri pe tv, un concert live al lui Florin Chilian şi lansarea unui hit on-line al HappyFish, prin care cere demisia ministrului Ridzi.

Plus cererea de demisie din parte ONG-urilor. Plus 8.000 de mailuri de protest pe mailul premierului Emil Boc. „Am văzut şi noi mailurile, am văzut şi calitatea lor”, mărturiseşte, cu un aer preocupat, Sever Voinescu, fost jurnalist, azi coleg de partid cu premierul.

Plus reacţia statului, prin CNA şi Parlament, care a dat verde la 11 noaptea intervenţiei DNA în cazul ministrului Ridzi şi a înfiinţat o comisie de anchetă cu o viteză nemaintîlnită în istoria reprezentării democratice a cetăţenilor români.

Ca şi propagarea mediatică a evenimentului, 2 Mai a avut parte de un răspuns fără precedent din partea publicului şi societăţii civile. Dar în sens invers

Cît s-a dus la televiziuni?
Ce rol deţine Loco? „Noi am cumpărat doar spoturi publicitare”, spune Ioana Manea. „Pe cîţi bani?”. Şefa agenţiei se ridică şi iese din birou. „M-am uitat pe acte. Doar spoturi. Nu vă pot spune acum cît sînt sumele cumulate. Poate săptămîna viitoare. Îmi repugnă să dau informaţii vagi şi nu ştiu dacă Artisan, partenerul nostru, ar fi de acord să le facem publice”.

„100.000 pentru Antena 3, 90.000 pentru Realitatea TV şi aproximativ la fel pentru ProTV şi MTV sînt cifrele pe care Gazeta le-a obţinut din surse de piaţă. Ceea ce înseamnă că aproape jumătate din suma de 630.000 ar fi mers pe ceea ce în contracte figurează ca „Asigurarea Notorietăţii Evenimentului”.

banda3

Loco nu a luat întîmplător banii de la Artisan şi Mark pentru a cumpăra mai departe spaţii publicitare. „De fapt, doar de la Artisan, pentru că nu avem contract cu Mark”, spune Ioana Manea. Nici o surpriză.

Firma-pui
Cum poţi cîştiga trei contracte cu două firme din care una iese în faţă

Mark a fost fondată în noiembrie 2008 ca pui al lui Artisan, aşa cum reiese şi din corespondenţa oficială dintre gsp şi firme. „Mark a fost înfiinţată la finalul lui 2008 pentru a deservi segmente de clienţi diferite faţă de cele cu care lucra Artisan”, scrie un mail Răzvan Nica pe 17 iunie, în numele ambelor firme!

E o practică acceptată în publicitate ca agenţile să-şi conceapă firme pui, pentru a putea derula contracte cu clienţi din aceeaşi categorie fără a intra în conflict cu clienţii pe care îi deţin deja firmele mamă.

Dacă ai, de pildă, un contract cu un brand de maşini, acesta nu va accepta să reprezinţi o altă companie de maşini. Îţi construieşti o nouă agenţie, mai mică. Dar aceste asocieri sînt cunoscute de piaţă şi, niciodată, mama şi puiul, nu participă la pitchuri pentru acelaşi client, aşa cum s-a întîmplat în cazul MTS, cînd Artisan şi Mark şi-au împărţit cele trei contracte.

Apoi, cel puţin ca aparenţă, Mark s-a lăsat reprezentată de Artisan. „Nimeni de la Mark nu ne-a contactat. Nu am vorbit cu nimeni de la acea firmă”, declară pentru gsp directorul DJT de la Iaşi, unul dintre cele 40 de judeţe care au organizat ceea ce în contractul semnat de MTS era prevăzut să facă Mark.

Înapoi la Loco, acolo unde Artisan şi Mark au trimis banii pentru televiziuni!

Loco Branding & Communication, veriga lipsă pînă azi, e o agenţie foarte mică, dar cu un avantaj foarte mare: e legată de grupul media şi de afaceri controlat de familia Voiculescu

Iacobescu, la Artisan – Mark şi la Loco
Legătura dintre Artisan – Mark şi Loco o face Bogdan Iacobescu. El este acţionar al ambelor companii care au primit contractele de la MTS şi, în acelaşi timp, „director de media la Loco sau cel puţin aşa îl prezentăm noi clienţilor”, spune Ioana Manea. De fapt, lucrează cu contract de colaborare pe firmă. „Lui i-am dat toată partea de media pentru că eu mă pricep mai mult la creaţie, nu la media”, adaugă şefa Loco.

Iacobescu a adus clientul MTS, confirmă Manea. El a negociat mai departe cu televiziunile expunerea acestuia. „În acest moment e în concediu, dar ne putem vedea după ce se întoarce, poate are detalii pe care eu nu le stăpînesc”, spune Manea.

O firmă aproape de familia Voiculescu
Acţionar cu 85% la Loco este Şerban Barbato, şef al unora dintre revistele Intact şi partener în alte afaceri cu cel despre care se spune că ar controla Loco: Radu Tănăsescu. Blocul în care îşi are sediul Loco îi aparţine lui Tănăsescu.
Personaj cu profil discret, dar cu un simţ dezvoltat al afacerilor, Tănăescu este fostul soţ al Cameliei Voiculescu. A rămas în business atît cu cea care conduce executiv grupul, cît şi cu alţi oameni din zona trustului.
Ioana Manea infirmă că Tănăsescu ar controla Loco. „Nici vorbă! Eu conduc executiv, am şi 15% din acţiuni şi mă mai sfătuiesc cu Şerban Barbato doar la chestiunile strategice. Radu n-are nici o treabă!”.

banda4
Loco este firma de publicitate care are in portofoliu si medicamentele „care contin lactoferina”, un alt business apropiat lui Voiculescu. Cei de la Mark au produs spoturile pentru aceste produse, spoturi care apar pe televiziunile grupului. Artisan-Mark si Loco sint intr-o legatura substantiala de afaceri, nu doar in cazul MTS.

„Dacă a comis ceva ilegal…”
Şerban Barbato întăreşte versiunea Ioanei Manea. „Loco e a mea şi a ei, nu a lui Radu Tănăsescu”.

Barbato spune că nu a ştiut pînă acum că banii de la MTS au trecut prin compania pe care o deţine. „Ioana e mare, e vaccinată, e administrator legal, ea conduce şi dacă a făcut ceva ilegal va răspunde. Oricum nu ştiu cît mai ţin firma asta că nu facem bani”.

Contractele care nu-i lasă să dormă
Cuvîntul „ilegal” a fost introdus în mod neaşteptat de Barbato. Pentru că circuitul banilor e uzual. Să recapitulăm. Clientul MTS angajează, fără licitaţie, două agenţii de publicitate cu acelaşi sediu social într-un apartament şi în mare măsură cu aceiaşi acţionari. Ele se duc mai departe la Loco, o agenţie de media specializată în cumpărarea de publicitate pe tv.

De la Loco banii migrează către televiziuni, fie direct, cazul ProTV şi MTV, fie prin regiile care deţin exclusivitate, pentru Antene şi Realitatea TV. Din acest punct, actele sînt, probabil, perfecte. Doar sumele sînt neobişnuite. Şi, evident, contractul iniţial, semnat între MTS şi Artisan – Mark, prin care firmele se obligau să difuzeze:

A. Ştiri şi reportaje care nu apar în contract ca fiind marcate cu publicitate

B. Spoturi publicitare

t004

La unison: „Nu am vîndut ştiri”
Televiziunile au rulat, în total, un număr de 46 spoturi şi reportaje publicitare pentru campania de 2 Mai. Luînd în calcul audienţa şi preţurile acestui an, pentru cele aproximativ 30 de GRP-uri, MTS ar fi trebuit să plătească cel mult 15.000 de euro. Aceasta e suma contractată cu posturile tv sau ea e, de fapt, mult mai mare? Răspunsul se găseşte la Artisan – Mark şi la Loco.

Şi explică eventuala diferenţă de sute de mii de euro sutele de ştiri şi reportaje nemarcate? „Nici vorbă!”, spun televiziunile. Toate televiziunile. „Decizie pur editorială”, au declarat ele în şedinţa publică a CNA. O decizie editorială care, după expresia lui Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a transformat ziua de 2 Mai într-un eveniment mediatizat „la nivelul mediatizării invaziei aliaţilor în Irak”. Cu precizarea că nici un oficial nu a aborbit la fel de multă imagine ca ministrul Ridzi.

Televiziunile şi-au mai pregătit o explicaţie dacă cineva va putea proba diferenţa de sumă: „Am consumat doar o parte a bugetului cu 2 Mai Restul sumelor ar fi fost pentru alte evenimente ale MTS”. Alibiul ar putea deveni public în cîteva zile.

banda5

Cel mai scump reportaj ever?
23 de spoturi au mers pe RTV, 22 pe Antena 3, iar ProTV a difuzat un singur reportaj publicitar, pe 3 Mai, ora 19:47. Dacă sumele aflate de gsp sînt corecte şi corect e şi ceea ce susţin televiziunile, că n-au primit bani decît pentru publicitate clasică, atunci cele 9,6 puncte de audienţă de pe ProTV ar fi cele mai scumpe din istoria televiziunii din România.

„Una e ce putem dovedi cu acte şi alta e ce simţim. Monitorizările şi vizionarea acestor aşa zise ştiri ne confirmă ceea ce simţim noi şi orice cetăţean. Să nu ne mai ascundem după proceduri! E pur şi simplu ruşinos ce s-a întîmplat pe 2 Mai la televiziuni”
Dan Grigore, membru CNA

Dialog cu un insider din tv
Poftim, intraţi! Ele pătrund în casă în fiecare zi, puteţi să păşiţi măcar o dată în intestinele televiziunilor. Spre deosebire de MTS, „care a comis o gafă in-cre-di-bi-lă cînd a trecut acel media plan în contracte”, după expresia unui om de vînzări de publicitate, documentele televiziunilor sînt în marea majoritate inatacabile. Sistemul însă funcţionează pe lîngă actele oficiale. Iată dialogul dintre un jurnalist gsp şi un om din interior.

– Nu mai căutaţi degeaba acte în televiziuni! Nu sînt. Nu aşa se face.
– Dar cum?
– Simplu. Contractul e pe publicitate curată. Apoi, fie un om de la vînzări, fie chiar reprezentantul clientului, discută direct cu unul dintre şefii postului. În general cu managerii, nu cu oamenii de conţinut. Îi aleg pe cei despre care se ştie că acceptă discuţii de acest gen.
– Mai exact, te rog!
– Adică pe cei care vor să facă bani pentru post vînzînd ştiri, vînzînd prezenţa unor politicieni în platou sau vînzînd un tip de bunăvoinţă, nu neapărat făţişă. Nu toţi din tv acceptă asta, dar destui o fac.
– Şi mai departe?
– Mai departe, şefii comunică sarcina unor responsabili de conţinut. Ei programează filmările şi difuzarea ştirilor. Atenţie! Nu toţi şefii de conţinut şi nu toţi reporterii fac asta. Unii pur şi simplu refuză. Dar sînt ocoliţi încăpăţînaţii pentru că e vorba de milioane de euro, cumulate, după care televiziunilor le arde buza mai ales pe criză.
– Stai să înţeleg, te rog…
– Gata, ultima oară: bugetul se sparge în publicitate clasică, cel mult un sfert, şi restul PR. Adică ce aţi observat de 2 Mai.
[tab:Capitolul 3]

Capitolul 3: Apăraţi-vă STATUL!

Sîntem capabili să răspundem provocării lui SOV?

T005O veche anchetă şi acelaşi sistem, rafinat
Se ştia că televiziunile acceptă, de la firmele de PR, bani pentru prezenţa politicienilor pe sticlă. A arătat-o ancheta Hotnews coordonată de Dan Tapalagă. Jurnaliştii au sunat, undercover, la televiziuni şi au difuzat înregistrările şi tarifele.

Acum, un minister a comis eroarea de a trece acest lucru în trei contracte. De a-l recepţiona şi de a-l plăti. Încă n-am ajuns la capătul jocului. Puţină răbdare! Cum de se simt ministere libere să facă asta, atît de libere încît devin lipsite de prevedere?
Pentru că înţelegerile de acest gen se iniţiază şi se protejează la un al nivel. Deasupra statului. Si pentru ca au ajuns aproape o norma. De aici uluiala lui Ridzi, care nu intelege de ce a gresit. In sistemul lor de valori, n-a gresit cumparindu-si imagine.

BANDA6

Cum se comit „bugetele de PR”
„Am aflat şi eu cum se procedează”, poveşte un şef de mare agenţie. „Partidele cîştigă alegerile. În acest caz, PSDĂPC şi PD-L fac guvernul. Partidele au oameni de scos în faţă. De promovat pe tv. Dar nu cu banii lor. Cu banii publici, bineînţeles”, explică el.

O altă sursă, vînzător, spune că „sistemul de cumpărat PR pentru politicieni s-a rafinat incredibil”. De fapt, nu e PR, ci un PR malformat. Aşa cum spoturile nu sînt spoturi, ci campanie politică, condamnată de CNA. Aşa cum ştirile nu sînt ştiri. Pe acest fir, dispar profesii, concurenţă liberă pe piaţă, totul se duce naibii!

Revine şeful de agenţie. E de 20 de ani în publicitate şi spune că e uluit. „Practic, aşa cum marile coroporaţii fac commitmenturi la începutul anului, angajîndu-se la televiziuni că vor face un consum ca să primească un preţ, la fel au ajuns să facă partidele prin ministere”.

Se opreşte o clipă. Îşi adună frazele. „Se duc la televiziuni şi le spun: «Vei avea ţî milioane. De la ministerele coordonate de oamenii noştri. Şi le defalcă: atîtea de la ministerul X, atîtea de la ministerul Y. Acesta e cazul MTS! Şi de aici vine şi senzaţia de revoltă a lui Ridzi: «Alţii fac de 10 ori mai mult şi vă luaţi de mine?!»”.

Umbra lui Vântu pe holuri
Pe holul de pe Vasile Conta a început totul. Pe hol, nu în birouri. Pentru că pe hol au văzut-o venind pe cea care pînă acum a lipsit din poveste.

1De fapt, oamenii i-au remarcat geanta. „Diplomatul cu miracole” îi numesc, cu un zîmbet invidios, cei din MTS. Ioana Vârstă (foto) este acţionar la firma de PR Red Apple Communication, împreună cu Horia Mihălcescu. Mihălcescu a fost angajatul lui Liviu Luca la Petromservice. O investigaţie jurnalistică a Emiliei Şercan, Mihai Munteanu şi Cătălin Prisacariu a relevat că Red Apple e în zona de influenţă a lui Sorin Ovidiu Vântu. Între timp, grupul de investigaţie a fost desfiinţat.

Mai clar. Red Apple este firma de PR care a lansat-o pe Elena Udrea, vă amintiţi celebrele interviuri în care-i ataca pe duşmanii preşedintelui Băsescu. Prin Udrea, Vârstă a ajuns apropiată a Monicăi Iacob-Ridzi. Acum, Vârstă este angajată de către MTS, pe post de consilier al ministrului. Se ocupă de imagine.

„Nervozitatea politicienilor şi a băieţilor deştepţi care cumpără imagine cu bani publici vine tocmai din faptul că Ridzi a fost atît de incompetentă încît să treacă asta în contract. Ştiţi ce spun ei? «Pentru un rahat de sumă descoperită, se compromit bugete mult mai mari!» Voi le ameninţaţi nu cîteva sute de mii, ci un sistem”
sursă gsp

Dincolo de politică, deasupra statului
Din acel diplomat miraculos a ieşit ideea de 2 Mai. Din care s-au deşirat Artisan – Mark, Loco şi, cu voia dumneavoastră, televiziunile.

Un creuzet neverosimil, dar perfect funcţional, de oameni şi firme care ştiu că autoritatea nu înseamnă în primul rînd bogăţie, numere sau mulţime, ci acces la pîrghiile puterii.

Sinteza intregului caz poate suna astfel: consiliată de o specialistă de PR apropiată de Sorin Ovidiu Vântu, şefa MTS semnează contracte cu două firme care trimit banii unei companii din apropierea afacerilor familiei Voiculescu, iar aceasta repartizează aproape frăţeşte bugete de promovare la televiziunile lui Vântu, Voiculescu şi la ProTV, obţinînd o imagine copleşitoare pentru Monica Ridzi şi Elena Băsescu.

„Veţi observa la mai toate bugetele de minstere această împărţire aproape egală a banilor către marile trusturi TV. Ca să nu supere pe nimeni”, spune un om de PR.

Au trecut cîteva zile. Anca intră pe unul dintre blogurile gsp. Scrie: „O vreme am crezut că tragedia constă în faptul că ramîn mizerii nedescoperite. Acum văd că sentimentul de neajutorare e muuuult muuult mai nasol cînd se descoperă şi vezi cu cît cinism ţi se rîde-n faţă, cu dovezile pe masa. Undeva trebuie sa se înfunde toate astea. Şi repede”

Cine are nevoie de conspiraţii?
„Apăraţi-vă statul!”, aproape că striga Sorin Ovidiu Vântu acum cîteva luni, la o emisiune televizată, explicînd că treaba oamenilor de afaceri şi a patronilor media e să facă profit, iar treaba ziariştilor şi cetăţenilor e să-şi apere statul „pentru că e slab”.

De asta nu e nevoie de conspiraţii. Priviţi încă o dată numele! Nici o coloratură politică reală, nici o alianţă secretă sub clar de lună, doar grupări şi regrupări ale oamenilor care impun cursul evenimentelor în România.
Unii sînt decidenţii banului public. Alţii îl iau şi îl scurg prin firme către televiziuni. Iar ele bagă ştiri în capul românilor, minţindu-i şi alinîndu-le fustrările, blazîndu-le curiozitatea şi transmiţîndu-le mesajul că, în fond, nimic nu poate schimbat.

Unii sînt extrem de bogaţi, alţii sînt doar executivii acestora. Unii sînt cunoscuţi, alţii preferă anonimatul. Împreună, alcătuiesc o guvernare neoficială, cu majoritatea membrilor nealeşi de nimeni, dar care foloseşte resursele publice şi care, atunci cînd sesizează că statul se poate apăra, pune sigilii pe uşi, să nu se scurgă piţulele, ca-n vechea glumă din vremurile crude şi romantice ale sportului.

BANDA7

[tab:END]
Daca aveti informatii relevante despre acest caz, le puteti trimite pe
catalin.tolontan@gsp.ro
mirela.neag@gsp.ro cristi.scutariu@gsp.ro

Comentarii (111)Adaugă comentariu

Codrut  •  29 iunie 2009, 15:20

Dle Tolontan, va rog sa nu-i slabiti o zi macar !!! Puscaria n-o va infunda
nimeni probabil, dar macar sa-i zdruncinati bine. Spor la treaba ! Aveti
respectul meu si al multora. Anca merita mai mult de atat.

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 15:21

Codrut : multumim si noi

jay  •  29 iunie 2009, 15:22

„marcela”, sterge-te la gura, mama, ca esti cam maro!

Marius M  •  29 iunie 2009, 15:33

Multa indignare si iritare mi-a produs acest „caz”,insa dupa ce am citit cele 3 capitole,aproape ca m-a napadit plansul.Mi-am dat seama ca noi lucram pentru bunastarea altora si nu prentu buna functionare a statului.E o mafie care se transmite de la an la an,indiferent cine va conduce tara.Cu durere in suflet imi dau seama(desi sper sa ma insel),ca nu e nici o sansa pentru noi,cei care lucram 10 ore/zi cu speranta la mai bine.Nici macar o revolutie nu ar schimba ceva in Romania,pentru ca nu ai „altceva” din ce sa alegi.Toti sunt din acelasi „aluat”.Se rasucesc strabunii in pamant Cataline si noi nu putem sa facem nimic.O infunda puscaria pitipoanca asta de Ridzi,dar Eba tot analfabeta e la Bruxelle si banii nostrii se scurg in continuare ca intr-o chiuveta,fara sa avem vreun folos de pe urma lor.E mai rau ca pe vremea sclavilor…Vai de copiii nostrii!

adriana  •  29 iunie 2009, 15:34

sa rugam sa nu abandonati cazul ,numai prin faptul ca pt ei pot asculta imnul la rdio ,sa-i lasam in pace ca s-a cantat in sali sportive sau stadioane ,pe ei ii intereseaza bugetul .mult succes.

cum se face industria de PR de cacao « Blogul de Relatii Publice  •  29 iunie 2009, 15:39

[…] publice, agentii de relatii publice, PR, relatii publice | O declaratie preluata de pe blogul lui Tolontan care pur si simplu m-a socat si care arata cat de putine lucruri se stiu si care este gradul de […]

br3b  •  29 iunie 2009, 15:43

Felicitari pentru investigatie. Am trait vremuri de anii ’90 in centrul Bucurestiului, negasind pe nicaieri gazeta. A fost cumva reconfortant, avand in vedere ca n-am mai practicat sportul asta al cumpararii unui ziar de prin hmm … 2005? Bravo, jos palaria!*

Altceva vroiam sa intreb. Fiindca tot scriati mai sus de fixarea agendei publice de catre forte exterioare, interesate, ce ziceti de diversiunea de azi, cu Gica Popescu securist?

Fara sa par conspirationist, nu va pare coincidenta naibii, tot in sport, tot azi?
Din toate zilele carierei lui Gica, exact azi a iesit bomba asta de presa.

PS*: din Firefox nu pot vedea ce scriu la comentarii – aveti un bug pe blog.

4u4ever  •  29 iunie 2009, 15:44

Tolo,sa nu te pomenesti,naiba,cu vreo manevra,ceva,ca orice e posibil!!

yooooo  •  29 iunie 2009, 15:55

Felicitari pentru articol domnule Tolontan…sa nu lasa ti garda jos..vrem sa o vedem pe ipocrita asta de madam Ridzi la zdup,mai ales ca am citit ca mai are alte afaceri prin petrosani,va rugam sa le cercetati si pe acelea….doamne ajuta sa se intample ceva…tine ti o tot asa!!la puscarie ridzi…..ridzii…la puscarie……

donvirgillo  •  29 iunie 2009, 15:59

Felicitari ca ati reusit sa gasiti toate verigile!

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 16:01

br3b : e doar o coincidenta, credeti-ne. de citeva luni un coleg al meu cauuta in dosarele cnsas

Afacerea Ridzi-2 Mai: Veriga lipsa, descoperita de GSP  •  29 iunie 2009, 16:21

[…] Tineretului si Sportului catre televiziuni, in afacerea Monica Ridzi-2 Mai, este identificata de Gazeta Sporturilor in editia de luni. Ziarul scrie ca intre companiile contractate de MTS pentru a cheltui peste 600.000 de euro si […]

Nicu  •  29 iunie 2009, 16:24

Chapeau, Dle. Tolontan, pentru toata campania si, mai ales, pentru aceasta
sinteza pe capitole!
Ma uit uneori pe RAI3 la o emisiune care se cheama „Report”. Se fac acolo
anchete jurnalistice despre chestii asemanatoare, numai ca la ei substantive
ca: „famiglia”, „cosa nostra”, „camorra”, suna normal, iar noi ne ferim de
ele. Pentru ca nu avem traditie nici macar in acest domeniu si nici cuvinte
proprii pentru chestii echivalente.
Sunt tare suparat si ca votant PDL ca fiind cel mai mic dintre relele
posibile. Si pentru ca oameni ca Macovei, Preda, Ungureanu, Voinescu trebuie sa
plateasca cotizatie la acelasi casier cu Ridzi.

Eu  •  29 iunie 2009, 16:28

Coincidenta? Chiar azi? Dupa ce au avut 20 ani sa-l faca colaborator? Pana acum cum nu le-a gasit nimeni? Din pacate nu ne mai faem bine, mafia din sport, politica e de nedistrus…..Oricum felicitari pentru ce incercati sa faceti, cu siguranta va era mai comod sa scrieti de Becali oricum se vindea ziarul…..Felicitari inca o data!

dora  •  29 iunie 2009, 16:38

felicitari pentru ancheta, este extraordinar ceea ce faceti.Indignare totala fata de nesimtirea puterii…

Bogdan  •  29 iunie 2009, 17:00

Ceea ce ma ingrozeste cu adevarat este lipsa totala de valoare profesionala a acestor oameni, care recurg la orice magarie posibila pentru a inlocui profesionalismul si valoarea adaugata cu combinatorica asta de 2 lei. Cat de idiot trebuie sa fii ca sa faci asa ceva si sa fi multumit de tine ?

T. Nicolae  •  29 iunie 2009, 17:19

Consider ca activitatea de dezvaluire a faptelor petrecuta este corecta dar, eu personal am multe am mari indoieli in ceea ce priveste „buna credinta”, pentru ca nu ati scris un cuvant in momentul in care banii de la LOTERIA ROMANA erau „sifonati” catre firmele „SEFULUI CEL MARE” al carui angajat sunteti. Ori din cate stiu eu o parte din acesti bani mergeau in sport.
Deocamdata nu pot sa zic „CU STIMA”

Rares  •  29 iunie 2009, 17:26

Tolo, in ce *** te-ai bagat… sunteti nebuni, in cel mai pozitiv mod posibil! Aveti tot suportul/tot respectul meu pt ce ati inceput a intreprinde…

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 17:41

T. Nicolae: esti intr-o eroare pe care astept sa ti o rectifici dupa ce vei auzi urmatorul lucru. Aceasta echipa a deschis, acum 8 ani cazul Loteria. A fost o investigatie dura, care a durat un an. Un an!!! Dupa aceea, un jurnalist de la Cotidianul si Radu Moraru au redeschis-o, am scris si noi, si a cazut Cristea de la Loterie.

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 17:42

Rares : multumim
bogdan: corect, e socanta lipsa lor de competenta. Sint, pur si simplu, niste nepriceputi. Dc un director de marketing, nu un ministru!, de la orice firma seriioasa din Ro ar fi facut asa ceva, un eveniment precum cel de la 2 Mai, cu aceste costuri si cu achizitia de stiri la tv, ar fi zburat imediat!

extreme  •  29 iunie 2009, 18:01

d-le tolontan,nu va lasati. nesimtita asta nu trebuie sa scape. sa nu uitam si de scandalul politizarii directiilor judetene ale MTS,unde madam ritzi a mintit cu aceeasi nerusinare. daca va scapa,e foarte grav pentru statul roman,si pentru democratia statului roman,practic nu se mai poate vorbi de romania ca o tara democratica in cazul acela. viitorul acestei tari e din ce in ce mai negru,cu acesti politicieni tineri de teapa d-nei ridzi.

che bordello! » Blog Archive » PR-istul are nevoie de spider, nu de idei  •  29 iunie 2009, 18:07

[…] Andrei Chirica e dezamagit de felul in care este prezentat PR-ul intr-un text al lui Catalin Tolontan. Si pe buna dreptate. Daca un jurnalist inteligent, educat si de cele mai multe ori inspirat poate […]

gigi  •  29 iunie 2009, 18:11

toate felicitarile mele pentru aceasta ancheta,bravo cataline,astept noi si noi dezvaluiri despre acest caz,sper sa mergeti pana la capat……….. daca o exista??!!succes

ROSHIKESA  •  29 iunie 2009, 18:23

Ancheta dumneavoastra,din punct de vedere jurnalistic este un lucru bun,din
doua puncte de veder.In primul rand pentru ca se prezinta opiniei publice
modul in care sunt risipiti banii din taxe si impozite in perioada de
criza in timp ce sportivi medaliati la C.M. si C.E asteapta si acum
recompensele promise.In al doilea rand acest demers jurnalistic tine si
de imaginea publicatiei ce a initiat demersul,sperand probabil sa mentina
atentia cititorilor in perioada de vara. DOAR ATAT.Eu nu cred ca in urma
dezvaluirilor dumneavoastra (indiferent de perioada pe care se va desfasura)
ministrul isi va da demisia sau va fi demis.Nu cred ca procurorii DNA vor
deschide prea curand sau chiar deloc ancheta in acest caz.Nu cred ca acea
comisie parlamentara va duce la un rezultat concret.Incercati un demers
jurnalistic de atragere a federatiilor sportive pentru realizarea unui
protest la adresa ministrului si o sa aveti surprize.Nu cred ca vor participa
mai mult de 2,3,4 federatii.Restul…..
Toate acestea sunt posibile atunci cand NU EXISTA ONOARE SI DEMNITATE.
Politicienii,intr-o proportie foarte mare,indiferent de culoarea politica
au ca emblema…..pirul.
Pirul este o planta taratoare a carei inaltime deasupra solului este de
cativa cm.,dar….cu o radacina care poate ajunge la o adancime de un metru
sau chiar mai mult.Este foarte rezistenta la climat defavorabil si intemperii,
iar daca este taiata de la nivelul solului pe radacina ramasa vor creste mai
multe ramuri noi decat au fost taiate.Este foarte rezistent la ierbicide.
Singura metoda de a destelenii un teren pe care este pir este….scoaterea
lui cu radacina,uscarea si apoi arderea lui…
Credeti ca prin ancheta pe care o faceti puteti scoate pirul de la radacina
sau numai vreti sa-l taiati de la nivelul terenului…?

Ionescu  •  29 iunie 2009, 18:31

…Gasca de hotzi stransa in jurul presedintelui, fierbe!Felicitari domnilor ziaristi curajosi, in special domnului Tolontan, Ridzzi, Udrea, figuri sinistre de tzoape, hoate si parvenite!

mitzi  •  29 iunie 2009, 18:37

Catalin Tolontan,
Da, Loteria a avut un final „bun”,s-a implicat in mod constant Radu Moraru
,se pare ca „sinistra” Ridzi este invincibila,are „proptele” prea mari
si multe, toata liota de femei cu putere din guvern, plus ca Radu Moraru
este fan base, monica este priietena de familie cu basestii,baschetbalista
este prietena cu roberta, roberta este o aparatoare loiala protectorului ei
si tot asa, se inchide cercul si joaca batuta pe loc, pana se uita.
Un lucru este cert, toti ne dorim sa se duca pana la capat acest caz
al arogantei,impertinentei „sinistre” din nefericire NU?! a MTS.

Liviu Iordache  •  29 iunie 2009, 18:43

Dar ce ar fi sa vedem lucrurile astea si din alt unghi. Iata, o actiune sportiva importanta, o actiune in general, care trebuie sprijinita de sponsori si parteneri, nu are absolut niciun ecou public, iar a doua oara nu mai prinzi sponsorii, care isi dau banii pentru a vi vizibili. Atunci, in contractul de sponsorizare se pune, pentru ca se pune, clauza de popularizare pe televiziuni. Intrucit pe nimeni nu intereseaza decit balacareala si injuratura, plus stiri cu chiloti, sportul moare. Cu va muri si liga 1, din cauza raspindirii de 30 la suta a gpstv, care, neacoperind teritoriul national, duce la dezertarea publicitarilor. Punct. Deci, faptul ca se incearca satisfacerea sponsorilor, prin popularizarea actiunilor nu reprezinta absolut deloc o incalcare a moralei, ci o consecinta a modului dezastruos in care sunt prezentate adevaratele stiri in presa noastra. Ca sa nu mai vorbim ca este mai imoral sa iei bani de la MTS, dupa care sa urli o saptamina demisia ministrului!

paul cristian stefanescu  •  29 iunie 2009, 19:00

Este uluitor unde a dus ancheta ta!
Chiar incredibil!
Ioana Manea este unul dintre cei mai buni profesionisti din industrie!
Si sunt absolut convins de buna ei credinta.
Nu stiam ca la Loco este un alt patron.
Dar, dupa cum vorbeste nea’ patronu’, pun pariu ca poarta ghiul cu piatra visinie si isi pune sarea in mancare cu unghia lunga de la degetul mic.

Totul despre “PR”-ul din Romania… | – Relatii Publice si comunicare online  •  29 iunie 2009, 19:13

[…] in continuarea anchetei GSP, respectiv episodul “Ridzi-Vantu-Voiculescu-EBA-TV“. (Nici un vot inca)  Loading […]

SAVIBRATESCU–din SUA  •  29 iunie 2009, 19:15

SAVIBRATESCU-din SUA…….MONICA JACOB RIDZI,a zis,a RECUNOSCUT.in sfarsit;DA SINT VINOVATA.AM SEMNAT CA O PROASTA,CU OCHII INCHISI.!!!!Dar am fost FORTATA,am cazut in CAPCANA,…oamenilor din subornire,DIRECTORII din MINISTERUL TINERETULUI,….oamenii deghizati ai PSD,ului condusi PARSIV,de MIRCEA GEOANA,ADRIAN NASTASE,VANGHELIE,ION ILIESCU….

shalom  •  29 iunie 2009, 19:18

„Afacerea Loteria” a avut un final bun?adica a cazut,un parlit de director,si voi cinsiderati ca s-a rezolvat ?ha,hah,ha.

kELOO  •  29 iunie 2009, 19:37

N-o avea nimeni curaj dom’le sa ii ia la bastoane pe strada pe unii dintre
hotomanii astia, sa mai stie si de frica?

Felicitari, Tolo! Respect!

PS: Uneori imi vine sa plec din Romania din cauza acestor ****. Sau poate
daca plecam cu totii atunci ce vor mai fura??!!

lian  •  29 iunie 2009, 20:18

Domnule Tolontan, cum de nu criticati pe nimeni din PSD? De Iliescu, de Nastase, chiar nu scrieti nimic? Sau ei sunt ingeri pentru dumneavoastra?

Dorel  •  29 iunie 2009, 20:20

Domnule Tolontan, va rog din suflet, nu cedati, presati pana cedeaza Ridzi !

els  •  29 iunie 2009, 20:50

Dle Tolontan, in primul rand felicitari pt abnegatie si curaj. Mi-as dori ca
investigatia ta sa fie un fel de trailer la un zeigeist autohton, adica sa
ajungi cat de curand la concluzia ca democratia (originala, in cazul nostru)
ca orice sistem politic (comunism, monarhie, dictatura, etc) va sfarsi
macinat de coruptie, ilegalitati sociale, razboaie, birocratie, revolte si
ca dupa 2000 de ani de crestinism suntem mai rai si cantitativ si calitativ.

Bogdan  •  29 iunie 2009, 22:37

donvirgillio: „Felicitari ca ati reusit sa gasiti toate verigile!”

Sigur nu sunt toate: din televiziuni se scurg banii unde? intrebati televiziunile ce impozit pe profit platesc; de aici si intrebarea unde se duc banii acestia? ca investitii la Vantu, Voiculescu si Sarbu nu prea cred ca vedeti foate multe 🙂
acesta e scheletul sistemului, mai mult ca sigur amanuntele, daca le vom afla vreodata ne vor ingrozi

Bogdan  •  29 iunie 2009, 22:38

Am uitat, bravo GSP!
Acesta e jurnalismul pe care il astept si de la altii

Ionut  •  29 iunie 2009, 22:44

N-o slabii Tolo. Ai grija ca am vazut ca e scolita la Petrosani. Mi-e frica ca cheama minerii. Cum o fi? Doamna Dr. Ing. Av. Ec. Monica Iacob Ridzi, asa da
m(s)inistru, de ce nu au pus-o Minsitru si la Justitie la Economie, la Finante
IMM-uri, Industrie???? Doamna „Guvern” va multumesc pt ca existi. Daca nu se
nastea trebuia inventata.

wilder  •  29 iunie 2009, 23:01

D-le Tolontan,m-ai luminat.Incredibil.Asa ajungem sa fim condusi de oameni
cel mult mediocri,sa trimitem circari si analfabeti in Parlamentul European,
sa trimitem in parlamentul tarii indivizi ciudati care voteaza legi ciudate
pe care NOI trebuie sa le respectam.

ANDREI BRATIANU  •  29 iunie 2009, 23:09

In primul și în primul rând as vrea sa mulțumesc din toata inima domnului
Tolontan și întregii echipe care l-a ajutat în aceasta ancheta.
Motivul pentru care vreau sa le mulțumesc acestor oameni este foarte simplu
Au reușit sa-mi aducă speranța în suflet.
Au reușit sa ma facă sa cred ca în aceasta țară mai sunt încă oameni care doresc ca România sa redevina ceea ce a fost cu multa vreme în urma.
Au reușit sa ma convingă ca dacă vrem schimbare noi,cetățenii , o putem aduce !
In ultimii 10 ani de când am plecat din țară am așteptat zi de zi un semn de
schimbare.O vreme l-am asteptat de la politicieni dar incet incet mi-am dat
seama ca de la ei acest semn nu va veni niciodata.
Daca nu de la ei atunci de la cine ?Simplu…de la noi oamenii de rând !!!
Cred din ce in ce mai tare ca noi putem face diferenta.
Cred din ce in ce mai tare ca sunt oameni in tara care isi doresc o
Românie curata si primitoare.
Cred ca tu cel care citești acum aceste rânduri poți schimba ceva !

Sper ca aceasta acțiune a domnului Tolontan sa nu se oprească aici ci ea sa
fie ca un bulgare de zăpada care creste, creste ,creste devenind tot
mai mare și mai puternic.
Sper ca oamenii sa prindă curaj acum,sa-și îndrepte spatele aplecat din cauza
nevoilor,mitocăniei și corupției, sa se lase antrenati in acest bulgare
și sa lupte fiecare cu armele lui împotriva mitocăniei și corupției intr-un
cuvânt ÎMPOTRIVA SISTEMULUI.

In încheiere as vrea sa mai spun ca Italia a avut nevoie de un singur om
http://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Falcone deci se poate…

Fiecare putem schimba ceva…totul este sa vrem si sa prindem curaj.

Mii de mulțumiri Domnule Tolontan si tuturor celor ce v-au ajutat și susținut.

Doamne ajuta !

Cristian S  •  30 iunie 2009, 0:12

„O altă sursă, vînzător, spune că “sistemul de cumpărat PR pentru politicieni s-a rafinat incredibil”.” Cred ca fraza asta ar putea fi completata cu: furturile au devenit din ce in ce mai rafinate. Noua generatie de politicieni poate da ceata vechior mosnegi din politica care i-au incurajat sa intre in afacere, caci politica, la urma urmei, este un bussines, rafinandu-si metodele de a folosi banii publici in scopuri proprii. Nici nu aveti idee ce le poate mintea acestor tineri politicieni mare parte din ei oameni de afaceri de succes timpuriu. Daca nu li se va pune piedica de pe acum acestora, cei care vom ramane in tara nu vom avea nici ce avem acum. Daca conform unei reclame „Viitorul suna bine”, peste cativa ani nu va suna. Deloc.
Cataline, daca-mi permiti o comparatie clasica, esti doar puricele care pisca elefantul. Aceste anchete, dupa parerea mea, au doar efectul de intaritor pentru binevoitorii nostri conducatori. Pacat ca arhitectii lui Ceausescu nu au gresit proiectarea Casei Poporului in caz de cutremure mai mici. Ne-ar fi scapat de multe belele deodata intr-o zi de lucru.

pmhail  •  30 iunie 2009, 0:19

D-le Tolontan, în primul rând, felicitări pentru anchetă şi pentru faptul că la un moment dat presa trebuie să îşi intre în rolul pe care îl are şi în ţările civilizate (a 4-a putere în stat, câinele de pază al democraţiei, şamd). Dar, chestiile pe care le publicaţi acum, se întâmplau şi în guvernările trecute. Nu aţi avut informaţiile, sau nu trebuiau publicate atunci.(politica redacţiei). Ne-ar interesa şi publicarea unei investigaţii cu formarea imaginii unui anumit G. Becali (chiar dacă nu e pe bani publici), dar totuşi cumpărarea unei părţi din presa aşa zis independentă, pentru preaslăvirea „oierului” cam bate la ochi pentru unii, fiindcă dacă se poate cumpăra atitudinea presei, atunci chiar avem o PROBLEMĂ MARE în „mult lăudata noastră democraţie”.

ervin  •  30 iunie 2009, 0:25

am 35 de ani si 2 copii, ce pot sa fac ? de 15 ani numai ii injur in barba.
succes tolo.

ionut  •  30 iunie 2009, 0:36

am vazut k o lasati moale………reveniti-va..publicati acest produs mizer al mocirlei politicii romanesti in fiecare zi pe prima pagina daka e nevoie………daka hotia pe fata a ajuns la 32 ani…in halul asta.ne mai ramane sa emigram…..sau sa facem noi o revolutie.nu sa-i asteptam pe altii sa ne-o faca ka de obicei……..

Cătălin Tolontan  •  30 iunie 2009, 1:03

wilder : asta vrem. Sa intelegeti cum stau lucrurile. E esential.
ANDREI BRATIANU: important e sa nu dezarmam usor. Dupa 20 de ani inca e greu sa misti lucrurile. Dar, asta spune si ancheta, daca-i lasam sa se aseze, am pierdut tot. Libertatea se pierde cu acceptul tacit al celui care o cedeaza. Inteleg de la dvs k nu vreti s-o pierdeti 🙂

Florin  •  30 iunie 2009, 1:12

Cel putin ramanem cu convingerea ca vreti sa faceti dreptate dar sa nu credeti ca vor intra in puscarie nici ministra caruia nu-i pronunt numele ca-mi vine scarba nici pseudodiputada.
Sportivi romani nu au bani pentru antrenamente (excudem fotbalisti)dar in schimb Ridzi isi bate joc de toata tara.Unde esti tu Tepes Doamne.

phila pa  •  30 iunie 2009, 1:51

@ 2smart4u;daca nu ai nimic de zis mai bine taci sau trebuie sa-ti justifici banii pe care-i
primesti
@ Tolo;ceea ce faci este un adevarat WATERGATE;datorita unui ziarist ca tine a demisionat NIXON si de ce nu datorita tie va demisiona(sau nu va mai fi ales)baselu.Sistemul asta de 20 de ani face acelasi lucru(jaf,furt,pile relatii you name it)dar acum a putrezit rau de tot si se caltina,se balanganeste si mai devreme sau mai tarziu se va prabusii;Nu iti fie frica dle Tolontan;o tara intreaga va aplauda si va sustzine in ceea ce faceti;DO NOT GIVE UP!

d(r)ac_impielitzat  •  30 iunie 2009, 3:02

RESPECT Tolontan!!!

Tine-i in sah, si spune-ne noua palmasilor cum sta treaba,
nu se poate sa fure in halul asta!

RESPECT Tolontan!!!

roman  •  30 iunie 2009, 5:16

bravo Gazetei pt aceasta ancheta. Nu va lasti si aratti lumii intregii ca guvernul asta este o gluma pe seama absenteismului la vot. Jos comunismul!

remus  •  30 iunie 2009, 10:03

e tare chestia cu puricele( TOLO) care ciupeste elefantul( MAFIA)…..
Ducind comparatia mai departe, elefantul ca sa scape de purice, nu poate decit sa se scalde
in NOROI.
S-ar putea ca asta sa fie singurul efect al anchetei : NOROIUL care ramine pe ei.
Dar s-au obisnuit……..

Comentează