Becali şi insurecţia otevistă

În România ultimelor zile se aude un glas gros, care ameninţă şi timorează

luni, 6 aprilie 2009, 1:00

În România ultimelor zile se aude un glas gros, care ameninţă şi timorează

Acum cîteva săptămîni, deşi nu-i furase maşina, ci doar îi dăduse o replică lui Gigi Becali, Constantin Iacov era s-o încaseze. Episodul s-a petrecut la stadionul din Braşov.

Lapsus de frică
Becali îl socoteşte pe Iacov, fost preşedinte la FC Naţional, sursa de la care a  început ceea ce oamenii de fotbal numesc „prigoana procurorilor”. Gigi şi-a asmuţit bodyguarzii, în văzul tuturor celor din zona vestiarelor. „Dacă nu intervenea braşoveanul Ioan Neculaie, gorilele lui Becali l-ar fi snopit pe Iacov”, povestesc zeci de martori oculari.

De frică, nimeni nu-şi mai aminteşte momentul, deşi e proaspăt. Cronologic, momentul Braşov  s-a petrecut după povestea care l-a băgat pe finanţatorul din Pipera în arest. Cîte astfel de episoade, ascunse de laşitatea publică, au mai existat?

Free Gigi!
În schimb, aproape toate posturile TV au aderat la retorica OTV, „televiziunea poporului care cere eliberarea lui Becali”. Pe ecrane defilează personaje care au mai mulţi ani de puşcărie decît de viaţă matură. Ele acuză abuzurile statului, stat căruia i se cere „demisia”.

Se revarsă canalele oraşului, lojele oficiale ale stadioanelor şi uşile din spate ale cluburilor de noapte. Din limuzine cu geamuri fumurii, năvălesc tipi îmbrăcaţi în tricouri negre, cu lanţuri de ancoră la gît, subtil conectaţi la lumea politică, economică şi mediatică a României. Ei umplu studiourile televiziunilor şi strigă în numele mulţimii: „FREE GIGI!”.

Un stat expus anarhiei
Presiunea aceasta nu e decît începutul. Pentru că ei, de la Ioan Becali şi pînă la Marian Clită, ucigaşul disidentului Gheorghe Ursu, vizează nu doar judecarea în libertate a lui Gigi Becali, ci compromiterea procurorilor şi timorarea ireversibilă a judecătorilor. În toate cazurile care-i privesc, în orice dosar asemănător. Am ajuns parcă o minoritate, vorba galeriei dinamoviste, noi, „cei care îl avem pe Patzaichin, nu pe Caiac”.

Românii au justificarea să fie mînioşi pe statul pe care-l finanţează. Un stat slab. Gigi Becali însuşi are dreptul să se considere, pînă la proba contrarie, inocent şi e obligaţia noastră să-l privim ca pe un om nevinovat, atîta vreme cît nu există o hotărîre judecătorească definitivă.

Ca jurnalist, mi-e greu să înţeleg de ce nu poate fi judecat în libertate. Procurorii să-şi protejeze martorii, iar de plecat, Becali nu pleacă nicăieri! Dar, dincolo de acest punct, mă despart definitiv de această deversare televizată care expune statul anarhiei.

Senzaţional, se predă în direct
Un bătrîn care nu a avut şansa să apară la televizor spunea că „regimul în care cel care guvernează e poporul, şi nu legea, nu este un regim de libertate”. Pentru că poporul ajunge să se comporte ca un „monarh absolut”. În democraţie, nu se dau ordine în numele tuturor, ci există reguli acceptate de toţi! Dar pe cine interesează azi vorbele sale? Doar dacă va apărea sub forma „SENZAŢIONAL, ARISTOTEL SE PREDĂ ÎN DIRECT!”.

Becali nu are voie să-şi facă dreptate de unul singur. Ce se va întîmpla dacă haita din care fac parte cei trei hoţi îi va ataca şi ea pe oamenii lui Becali pentru că i-a împuşcat şi i-a bătut? Poporul, în numele căruia urlă şi plîng la televiziuni profeţii distrugerii statului, se va trezi într-o dilemă: care gaşcă are dreptate? Iar noi toţi, urmînd această logică, vom justifica armatele private şi violenţa urbană, care face bine la nervi, dar ne distruge orice reguli comune.

Dacă ne-am lua după ceea ce se vede…
Ceea ce se întîmplă în aceste zile confirmă dureros observaţia unui filosof francez. Într-o carte dedicată ideii de Occident, Philippe Nemo susţine teza antipatică potrivit căreia statul de drept şi libertăţile individuale nu s-au născut natural, ci sînt rodul unei lungi şi dureroase construcţii istorice. „Popoare diferite şi-au asumat de bunăvoie valori străine grupului lor de origine”, observă el.

Aşa s-au născut ţările pe care azi le invidiem şi la principiile cărora dorim să aderăm. Ţări în care se exclude acţiunea de forţă în afara legii şi nu se recunosc decît mijloacele de drept. Dacă ne-am lua după ce se petrece la televizor, românii nu vor să accepte legea.

Ia mai slăbiţi-ne!
E greu, e riscant şi e impopular să vii acum cu idei, în faţa inflaţiei interlopilor sau a celor care le susţin logica. Băieţii ăştia ştiu cu bîta şi cu ţipetele. Te scuipă în direct dacă nu eşti de acord cu ei. OK, şi de ce ar trebui totuşi să ne fie atît de frică? Ia să ne mai lase cu ameninţările folosirii poporului-breloc!

„FREE GIGI” e treaba judecătorilor, nu a poporului. Dacă el însuşi vrea să fie liber şi nu minţit, ameninţat şi, în final, prizonier.

Comentarii (203)Adaugă comentariu

der  •  6 aprilie 2009, 10:58

tolontan paraseste te rog apologia statelor vestice pentru ca n-ai locuit niciodata in aceasta parte a lumii ca sa predai lectii.romania nu difera cu absolut nimic!nu pot vedea la voi nimic despre care sa spun ca n-am auzit sau vazut in lumea vestului vostru iubit.diferenta consta doar in gura mare a romanilor si a faptului ca educatia romanesca s-a facut ani de zile fara impunerea respectului inca din frageda copilarie pentru o elita asa cum este in vest.cu timpul va invata si romanul sa stea in genunchi in fata bosilor si sa-si vada de pizza lui.retine ca-n vestul tau si al idolatrilor cazuti in freza din romania legile sint pentru catei si nu pentru dulai.ai priceput?daca da atunci ai facut un mare pas inainte!daca imi vei spune ca anumiti bosi au ajuns totusi pe la tribunale inseamna c-au incercat sa le traga tepi -se poarta si-n vest desigur si retine ca romanii n-au inventat nimic si nu detin monopolul nici macar in raul cotidian- altora de nivelul lui sau chiar mai mari iar asta se pedepseste in vest cu scandal in presa ca sa retina eventualii amatori.deci nu-i mai induce in eroare pe romani!

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2009, 11:06

der: „paraseste apologia statelor vestice”… Mai baieti, aveti birou de combatut bloggeri si la Kremlin? 🙂 Acum serios, nu am iluzii in ceea ce priveste lumea moderna. Detest ce se intimpla in Africa, de pilda, de zeci de ani, cu complicitatea corproratista si a marilor guverne ale lumii. Asta k sa intelegi ca incerc sa fiu realist. Dar aici vorbim despre democratie, piata libera si drepturi individuale. Cunosti tu o alta zona a lumii, cu exceptia Occidentului, in sens larg, unde acestea sa se regaseasca, evident imperfect?

sty  •  6 aprilie 2009, 11:07

Ipoteza e simpla d-le Tolontan! mai bine din jumatatea populatie Romaniei este semianalfabeta,de aceea se uita mai toti la posturi precum otv,taraf,acasa tv etc,clasa de mijloc numai exista,saracii si bogatii, unde bogatii isi fac leagea lor,iar saracii platesc asa ca chestii de genul acesta vor mai exista

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2009, 11:07

x: absolut delicios! Iti multumesc, n-am ris asa de mult timp!

incredibil  •  6 aprilie 2009, 11:08

Cata naivitate p-aici… Ne si meritam soarta, se intampla in Romania, de ce in Romania?? Pentru ca noi toti formam poporul roman… Si d-l Tolontan e poporul roman, si cel care scrie ca Becali trebuie sa ramana acolo unde e locul, si cel care sustine ca e momentul zero al justitiei si ca toate inchisorile vor fi pline de ministrii, deputati, senatori care au facut afaceri cu statul… si cei care spera ca Gigi sa plece de la Steaua. Noi toti suntem poporul roman.
Si ne meritam soarta, pentru ca nu reusim sa vedem dincolo de prajitura din raft, pentru ca nivelul nostru de intelegere e extrem de scazut.
In orice stat civilizat aceste lucruri s-ar fi terminat cu scandaluri care ar fi zguduit inclusiv institutia prezidentiala, de acolo de unde a pornit vartejul.
E incalificabil…
In 2004 am mers la vot, sa nu iasa Nastase, am votat Basescu, conteaza ca am fost dezamagit?
Il urasc pe Gigi, dar acum mi se pare incredibil, de-a dreptul incredibil ca foarte putini nu vad comanda politica din spatele acestui scandal…
Gigi sa ramana in puscarie, mi-e paralel, dar daca un om are aceasta putere sa bage peste noapte pe altul la puscarie, acest lucru trebuie sa ne dea foarte tare de gandit, fff tare!
Exista un singur om de media pe care-l urmaresc cu atentie si care merita atentia mea, Mircea Badea.
Jos palaria!

rochiri  •  6 aprilie 2009, 11:11

Bravo Tolontane!Anarhia pune stapaniere pe Romania.
Nu am iesit in strada cand au dat-o pe Macovei Jos.
Nu am iesit in strada ca nu avem strazi si merge printre carute.
Nu iesim in strada ca guverunul nu i-a nici o masura anti-criza.

Surubel  •  6 aprilie 2009, 11:17

Eu sunt unul care pana acum 1 saptamana imi doream ca Becali sa fie arestat conondamnat
etc. dar nu in conditile astea.
Cand vezi la tv cum tot felul de criminali, talhari clanuri peste clanuri sunt
judecate in libertate si se ajunge ca martorii sa uite totul brusc unul ca Becali
merita sa fie judecat in libertate.
Daca esti **** sau nu esti din Bucuresti atunci chiar crezi ca Popoviciu este
nevinovat.
99% daca ati fi fost in locul lui Becali ati fi facut la fel. Daca anunta Politia
pana se puneau in miscare masina era scoasa demult din tara.
O tara de corupti. Ca sa uite incidentul Popoviciu Basescu au dat in Becali
**** sa faca ce vor cu el dar sa respecte legea pentru toti.

Darie1  •  6 aprilie 2009, 11:18

Salut Catalin! Nu stiu( nu cred) ca iti mai amintesti….Mai mereu am comentat articolelel tale,inclusiv in urma cu ceva timp am spus ca acest personaj decade….Orice inceput are si un sfarsit! Problema este sa nu devenim o Indie europeana cu o „mana” de oameni bogati, iar ceilalti, majoritatea saraci, analfabeti, hranindu-se cu aceste posuri obsucre de televiziune! Oare ce o fi in mintea unora de privesc cu nesat la ” televiziunea poporului” ?! Statul modern , statul de drept nu exista la noi! Sunt doar mici incercari de a se incerca asezarea unor lucruri absolut firesti intr-o lume civilizata! Ne meritam soarta! Platim pentru trecut nostru!
Multumesc

ionutd26  •  6 aprilie 2009, 11:25

Nu sunt un fan Gigi Becali, dar e clar ca aceasta arestare este cusuta cu ata
alba. Este adevarat ca a avut multe probleme in ultimii ani, dar in majoritatea cazurilor a a fost provocat si a ripostat.
Sincer, sa incepi articolul cu incidentul pe care l-a avut la Brasov cu Iacov
nu mi se pare cel mai bun exemplu dat. Daca si Iacov a facut ceva bun in
fotbal sa imi spui si mie. A intrat in fotbal sa distruga echipa Progresul si sa
sa se faca cunoscut prin scandalurile pe care le-a avut. Iacov nu avea ce
sa caute la Brasov avand in era cunoscuta rica dintre el si Becali. La cate
meciuri crezi ca a mai fost prezent Iacov, la Brasov? Eu cred ca la niciunul.
Becali a avut multe conflicte , dar la majoritatea a ripostat pentru ca a
fost provocat:
– scandalul pe care la avut cu Huidu s-a datorat emisiuni acestuia.
– scandalul pe care la avut cu tipul de la Fotbal la Maxx, de acum cativa
ani, tot din cauza emisiuni acestuia.
– scandalul pe care la avut cu CTP s-a datorat unor articole scrise de
acesta.
– scandalul pe care la avut cu suporterii din cauza scandarilor de pe stadion.

M-a asteptam la tine sa scrii o fraza sau un articol si de modul in care s-a
produs aceasta arestare.
Cei care au fost pro Gigi in acest caz, din media , s-au referit de modul in
care s-a facut arestarea si de ce asa tarziu. Nu cred ca a fost cineva sa ii i-a
apararea pe fondul arestarii.

ciupi  •  6 aprilie 2009, 11:26

justitia este singurul om din romania care nu plateste atunci cind greseste. sa incercam sa ne punem

Toni Cufran  •  6 aprilie 2009, 11:34

Gigi nu poate fi lasat liber pe durata instrumentarii dosarului sau pentru ca nu poate sa isi tina gura. El este un pericol social prin ce ar putea sa faca lasat liber. Ar face turul televiziunilor din gama OTV si ar incita lumea la rebeliune. De altfel ce i se intampla acum are o cauza lesne de sesizat: jignirile si acuzele iresponsabile aduse procurorilor, pe care i-a caracterizat de ***** . Uite ca unul din ei s-a gandit sa ii arate ce se poate intampla daca isi pune mintea cu el. Daca el ar fi iertat acum oricine ar putea proceda identic in situatii similare. Interesant este insa ca nimeni nu s-a gandit ca acei hoti ar putea fi acuzati si de „santaj in forma organizata”.

gogu  •  6 aprilie 2009, 11:42

Ne meritam soarta..suntem un popor de oameni lasi si jalnici de la un capat la altul!
Am ajuns sa strigam in gura mare, sa facem meetinguri si emisiuni televizate pt a elibera un smenar de joasa speta!
Meritam sa fim umiliti si scuipati de oameni ca cei din calnul Becali….natiunea asta este ursata tare rau……….nu ne mai facem bine niciodata!
Daca Becali va fi eliberat azi, va triumfa din nou mizeria, batjocura si dispretul la adresa noastra, a tutror!
Daca asa cerem, asta meritam!
EU unul, ca om de rand sper sa se intample ceva (nu stiu inca ce, poate o interventie de sus, accept si un abuz al judecatorilor, procurorilor) pt ca acest sinistru personaj sa ramana acolo unde ii este locul: la puscarie!

Rada  •  6 aprilie 2009, 11:43

articol bun, la obiect.

spellbound  •  6 aprilie 2009, 11:49

Mai ionutd26, o singura intrebare. Desi recunosc si sunt de acord cu tine, ca becali poate a fost provocat, de suporteri de presa, si de alte imprejurari. Dar spune-mi sincer, nu ti se pare ca Becali a provocat mai mult decat a fost provocat? Din jiltzul sau de aur, de-acolo, din fatza camerei de luat vederi, cu OCAUA, de unde i s-a spus ca-i sta FANTASTIC?. Sfidand la nesfarsit fanii stelei, deningrand jucatori si prcurori cu nesimtire, de pe tron, si tot de-acolo, insultand justitia romana ca un copil care se joaca cu bricheta intr-un parculetz de copii construit din vata din PAIE?. As spune ca nu doar a provocat, ci si-a asumat riscul de a castiga un proces delirant, care nu e in conformitate cu regulile justitiei din Romania.

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2009, 11:57

ionutd26: ce logica imi propui? Dc iacov nu a facut nk bun in fotbal, cum zici tu, ar trebui batut?

ION  •  6 aprilie 2009, 11:57

BRAVO DOMNULE TOLONTAN
Daca prin redactiile canalelor de SPORT ar exista mai multi JURNALISTI ADEVARATI SI MAI PUTINI **** SI PROPOVAITORI AI DELICVENTEI ar fi mult mai bine atit pentru educatia tinerilor cit si in educatia sportivilor.
Nu vreau sa dau nume dar unii ASAZISI JURNALISTI DE PE POSTURILE DE SPORT(la celelalte nu ma uit pentrui ca sint dezgstatoare)sint O RUSINE A CIVILIZATIEI MILENIULUI 3.Si am fost si eu prin alte tari si alte continente DAR NU LA FURAT ci am muncit onest si am fost respectat ca persona.
FE$LICITARI DOMNULE TOLONTAN le meritati si sint mindru ca mai exista JURNALISTI ADEVARATI.

gtp  •  6 aprilie 2009, 11:58

Tu chiar crezi ca e un interlop?
scuza-ma dar chiar nu te pricepi la ceea ce faci…
A gresit ca si-a facut singur dreptate, dar nu merita sa fie retinut in arest
pentru ca nu este un pericol public.

Te poftesc sa te duci seara in salaj la capat, la lanul de porumb si te poftesc sa
te duci cand vrei tu la casa lui Becai. Poate asa inveti si tu ce inseamna
un pericol public..

spellbound  •  6 aprilie 2009, 12:01

Si sincer, Gigi mi se pare intr-adevar un pericol public avand in vedere aria sa de influentza. Ma inspaimanta chiar. E incredibil cum astazi, suporteri ai Noii Stelei, pentru ca asa trebuie sa o numim, il sustin pe Becali DOaR pentru ca a bagat bani ca un inconstient la Steaua ca sa joace in grupele Ligii Campionilor neavand nici un rezultat stralucitor. Sincer, sunt dezgustat, de felul in care Steaua, echipa mea favorita, s-a descurcat in campionatul intern cat si pe plan international. Steaua desi a jucat ultimii ani la rand in grupele cammpionilor, a fost o rusine. Mai bine fara bani, si o revelatie, decat cu bani si tinta tuturor scandalelor. Pentru Becali, si pentru to clanul lor, fotbalul e chiar mai mult decat un BUSINESS. E viata lor. Tocmai de-aia, Becali n-o sa renunte la aceasta echipa ros-albastra, cand va iesi de la zdup. E trist, e foarte trist… iar Steaua si adevaratii Stelisti merita mai mult de-atat.

ccc  •  6 aprilie 2009, 12:04

Nu esti corect maestre.Aici nu mai e vorba de Becali ,ce a facut ,cat e de violent si…E VORBA DE NOI TOTI …DE LIBERTATE.. Motivatia curtii este o dovada de judecata stalinista ,in care erau condamnati oamenii ptr ceea ce reprezentau, nu ptr eventuale fapte ilegale.Ii dai 29 zile ca vorbeste impotriva autoritatilor …e normal??? Judeca-l si inchide-l 10 ani ,dar respecta statul de drept .Cataline va e frica ,spune tu macar adevarul…Cauta declaratia vulpii si o sa vezi tot ce se intampla…Si Basescu e atacat tot de aceeasi oameni ,ce se razbuna acum …daca esti corect raspunde-mi

bogdan  •  6 aprilie 2009, 12:05

Bravo,Bravo,Bravo Tolontane,mi-e scarba de telejustitia din Romania ultimilor
ani,mie scarba de justitia facuta in strada de mase de oameni
nici pe departe imaculati ,si mai mult sau mai putin platiti!

Digweed  •  6 aprilie 2009, 12:11

D-le Tolontan, de ce dupa 2 luni ? De ce Popoviciu nu este in arest? De ce bandele de talhari de tipul Geamanu’ nu se afla in puscarie, cu toate ca fura sub „ochii” extrem de vigilenti ai politiei? De ce fra-su lui Basescu ameninta cu moartea ziaristii si nu se afla in arest pentru ultraj?Acum intelegeti de ce exista conceptul „free gigi”? Pentru ca avem o politie si o justitie de tot *****in care daca un om de rand fura un ou i se dau 7 ani de detentie, in timp ce adevaratii infractori ai tarii defileaza in costume Brioni, Canali la tot felul de petreceri sau televiziuni si si ne dau lectii de viata, management si marketing… Nu sunt de acord cu ideea de a-ti face singur dreptate, dar as apela si eu la aceeasi modalitate daca as avea puterea necesara. Pentru ca nu exista politie, justitie in rOMANIA asta de ****!!!

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2009, 12:40

ccc: nu imi e frica. Cit despre libertate, nu cred in libertatea multimilor in libertatea televizata.

jiji  •  6 aprilie 2009, 13:01

Tolo,
Imi pare rau dar nu esti corect…
Sint sigur ca stii adevaratele motive ale arestarii lui Gigi…
Dar as vrea sa aud opinia ta si in legatura cu acuzatiile aduse lui Puiu
Popoviciu, lui Mircea Basescu, aluia de la Gorj sau Dolj care a sechestrat
oameni si i-a supus la tot felul de perversiuni…
In cazul astora te-as ruga sa te pronunti…
Si, culmea, sint cercetati in stare de libertate!!!!!!
D’ASTA NU AVEM INCREDERE IN JUSTITIA ROMANA…
Nu-l apar pe Gigi. Dar hai sa vedem si partea cealalta a paharului…

Astept raspunsul tau,
Multumesc

lucian27  •  6 aprilie 2009, 13:04

Dl Tolontan, va apreciez munca de ziarist si va impartasesc ideile exprimate in acest articil.De acest articol.De ceea nu doresc sa polemizez cu dumneavoastrta,as vrea insa sa le spun cateva lucruri celor care invoca libertatea si alte dreptuiri civile pentru a sustine cauza lui becali.Mai intai, cazul becali nu ne vizeaza pe toti, eu unul nu ma simt in pericol deoarece nu am avut comportamentul lui becali.2. cazul becali nu este un caz al poprului roman, si , ca un exemplu, le-as reaminti unora cazul Dreyfuss din franta care, intr-adevar a devenit un caz national. 3. in cazul brutelor, nu trebuie sa existe limite, astept dovezile procurorilor ca sa-l infunde pe bandit.si sunt sigur ca vor aparea….

SIMONA  •  6 aprilie 2009, 13:10

VICTIMA MAFIEI ROMANESTI DE SUS PANA JOS E DL BECALI RUSINE JUSTITIE MAFIOTA.

gigi_becali_4  •  6 aprilie 2009, 13:15

Draga Dle Tolontan :

1. Sunt satul de surse subversive la adresa lui gigi Becali. Episodul cu Iacov a fost televizat, si l-am vazut pe Iacov facadu-i semne din palme lui Gigi „te toc marunt”, si pe Gigi la fel… Chestia cu linsatul daca nu intervenea Niculae nu este sustinuta decat de tine, si este contrazisa de cei implicati, exceptie ( sic!) Iacov insusi.

2. „De frică, nimeni nu-şi mai aminteşte momentul, deşi e proaspăt.” Crezi ca ne trebuie lecitina ?… pentru ca toti care au vazut stirea, si-o aduc aminte… Dar si-o aduc aminte corect, asa cum a fost ea, real, nu ce spun surse anonime …

3. Sunt un sustinator al judecarii in stare de libertate ( pentru Gigi Becali ) si un sustinator al judecarii in stare de arest a celor 316 violatori, 248 talhari si 1.504 hoti aflati pe strada in acest moment. Si am 12 clase, bacalaureatul. Nu pot lanturi tip ancora si vorbesc fluent 2 limbi straine… Pot sa-l sustin pe Gigi sau nu ma calific ?…

4. Judecatorii nu pot fi timorati de mediatizarea cazului, democratia presupune a 4-a putere in stat, presa. Iar presa prezinta stirile de interes public. Ca in cazul nostru, nu ?… Politistii sunt timorati de bancurile cu politisti ?… nu cred

5. Consider conform art.465 urmarirea si prinderea hotilor pentru recuperarea bunurilor furate un act justificat de lege. Becali nu i-a judecat, ci si-a recuperat bunul furat.Nu a facut justitie paralela, nu a judecat, nu a condamnat, A RECUPERAT BUNUL FURAT.

6. Dreptate inseamna ceea ce legile si justitia spun ca este DREPT . Consider ca Becali trebuie judecat, in fata instantei, iar hotii si procurorii trebuie sa DEMONSTREZE ca au fost adusi in bar impotriva vointei proprii. Dar asta se poate face si cu partile implicate in libertate nu, ca doar nu il tii pe Becali la beci ca e pericol social , iar hotii in libertate…

ionutd26  •  6 aprilie 2009, 13:19

Cataline nu am zis ca trebuia batut Iacov, dar omul a tot incercat sa faca pe justitiarul in ultimi ani in fotbal. Ba ca a facut un flagrant cand i se propune un non combat cu PAndurii sau Mioveni (nu mai retin), ba ca l-a prin pe Dragomir ca a facut „blat” cu Iorgulescu, referitor la terenul din Cotroceni. Sincer nici nu trebuia sa faci referire la acest scandal, atat timp cat acesta l-a provocat si nu vad motivul pentru care acesta a fost la Brasov. Am mai spus, nu cred ca a mai fost la alt meci la Brasov, decat cel cu Steaua.
Eu nu ii iau partea lui Becali , ci ma intriga modul cum a au actionat in arestarea lui.

PS. Ma asteptam ca , comentariul meu sa fie lasat in totalitate, dar vad ca si acesta a fost blocat. Sincer nu vad de ce te-a deranjat ultima fraza pe care am scris-o(nu are rost sa o mai scriu ca sigur va fi stearsa).

viorel  •  6 aprilie 2009, 13:39

bun articol si foarte la obiect. daca reusim sa scapam de mafiotul nr 1
al romaniei ar fi super. e un real pericol pt ca el reuseste sa manipuleze
opinia publica intr-un mod negativ si ne face sa credem ca mita, violenta,
rapirea, jignirea e ceva normal. mi-au placut bannerele suporterilor la
meciul cu bistrita . felicitari cataline !

armand  •  6 aprilie 2009, 13:41

catalin, am si eu o rugaminte…
Am citit cartea lui Ioan Chirila ( Nadia)si am ramas cu citeva semne de intrebare. Nu am inteles atitudinea Federatie Franceze de Gimnastica vis-a-vis de delegatia romana. Chiar daca pe atunci exista cortina de fier, este inadmisibila atitudinea francezilor. chiar daca Ioan chirila nu spune prea multe, nici macar printre randuri, sunt convins ca aceasta atitudine potrivnica noua are o explicatie , banuiesc nu una politica, rusoaicele fiind foarte bine primite la Paris. poate reusesti sa ma ajuntia in aceasta chestiune.
Cu multumiri anticipate!

ccc  •  6 aprilie 2009, 13:46

Atunci spune public parerea ta despre modul in care se desfasoara acest proces,despre motivatia arestarii preventive.(vezi si ce se intampla acum la tribunal).Nu despre procesul lui Becali,el nu exista in discutia noastra…despre un roman si atat .Nu poti ignora evidenta prin discutii pe langa subiect.Daca „care este” are dreptate ,se contureaza tabloul razbunarii si macar atunci sa va solidarizati si sa spuneti adevarul.In ceea ce priveste LIBERTATEA, putem vorbi ca exista atunci cand este a multimilor,a lumii intregi fie ea si televizata.Liber omul este si in dictaturi dar liber sa viseze nu sa traiasca, sa aiba idei si sa se opuna nedreptatii. Aveti datoria morala si etica sa srieti ,sa vorbiti, sa aratati publicului adevarul indiferent de subiectivism ,interese si teama.
Iti scriu tie Cataline ptr ca intotdeauna ceri si astepti de la cei pe care ii respecti ,ii apreciezi si care au coloana vertebrala .Nu sunt multi ca tine in media romaneasca.Corectitudinea ta te recomanda si provoaca asteptari…

Pache  •  6 aprilie 2009, 13:49

Oameni buni, democratia nu trebuie confundata cu poarta raiului unde se pun
in balanta cele bune si cele rele si daca ai mai multe bune mergi in rai daca
ai mai multe rele cobori in iad. Din pacate multi cred ca daca ai facut fapte
bune ai dreptul sa incalci legea, FALS trebuie sa judecam fapta individual,
nepartinitor si abia atunci putem vorbi de corectitudine. Dupa parerea
mea Becali a dat saracilor sa fie LAUDAT a maltratat si sechestart sa fie
judecat. Cei chinuiti de Becali sa raspunda si ei in fata LEGII, nu in fata
unui individ care confunda palatul poleit cu Palatul de justitie.

Tolontan si insurectia GSP-ista  •  6 aprilie 2009, 13:59

Tolontane, de ce incerci sa convingi cititorii ca esti prea….prea….. Nu sunt un admirator al OTV-ului, nu admir „serialele, telenovele” lor,dar nici balecarelile voastre de la GSPTv nu le suport. Pacat, ca nu ati reusit nici unul dintre voi sa-l copiati, UN PIC ,pe marele jurnalist IOAN CHIRILA!

pensionarul  •  6 aprilie 2009, 14:14

Respect punctul dumneavoastra de vedere.Speram insa sa scrieti despre comunicatul dat de C.S.M.(prin care se cere imperativ CNA-ului sa se interzica emisiunile ce dezbat aceasta tema).Nu credeti ca-i mai grava reaparitia cenzurii;desfiintarea liberei exprimari?Cine-i Becali?Un cetatean al roman egal in drepturi si obligatii cu mine,cu dumneavoastra,cu toti cei ce sriu aici.

Andrei  •  6 aprilie 2009, 14:21

Cataline, antipatia cuiva fata de Gigi Becali nu are nici o legatura cu abuzirile politiei, procurorilor si ale judecatorilor. Daca lui Becali i se poate intampla asa ceva, ce i s-ar face unui cetatean obisnuit, care n-are nici banii si nici renumele lui Becali. „Pe ecrane defilează personaje care au mai mulţi ani de puşcărie decît de viaţă matură” – crezi ca si avocata in varsta de pe Realitatea TV facea parte din categoria asta? Si Calinescu?

ANDREI  •  6 aprilie 2009, 14:21

EU ZIC CA TOLONTAN AR TREBUI SA SE PUNA IN LOCUL LUI BECALI SI APOI SA COMENTEZE….

vanillasky  •  6 aprilie 2009, 14:22

cataline ,chiar aseara m-am uitat la Ticalosii .Saracul Fane Iordache s-a
ingropat in viu atunci ,dar acum el e dus si otv-ul tipa :”pentru ca nici nu
stiti ce pierdeti ! „

mos craciun  •  6 aprilie 2009, 14:24

oricum ar fi gigi e mai bun decat toti parlamentarii la un loc,macar el a facut ceva pt popor
.asa k tolontane nu o mai da atata in epitete si metafore ….nu are sens

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2009, 14:43

ccc: „liber este omul si in dictaturi”. Nu cred asta. Dar, da, ai dreptate atunci cind spui ca tb luptat pt drepturile individului in raport cu statul. Asta am si spus, Becali este in acest moment nevinovat. Numai judecatorii pot hotari altceva.

asparagus  •  6 aprilie 2009, 15:04

Domnule Tolontan,

Acelesi calde urari de mai inainte si … ramane ca in tren.
Daca nu sti de unde vine expresia am sa-ti spun mai tarziu.
Cu stima,
Asparagus

robert  •  6 aprilie 2009, 15:45

ce se intampla acum ar trebui sa ne puna pe noi, oamenii de rand , pe ganduri, adica , daca lui gigi pot sa ai faca asta, unor furnici ca noi ce ar putea sa le faca?

Mecali  •  6 aprilie 2009, 15:59

Domnule Tolontan va spun 3 lucruri:
1. Din punct de vedere juridic, legal sau cum vreti dvs. arestarea lui Gigi Becali este ilegala. Nu vreau sa aduc in discutie toate articolele care incalcate in procedura de arestare a lui.
2. Daca voiau sa il aresteze.. puteau sa o faca invocand alte motive. Ca sunt destule. Dar l-au ales pe cel mai neintemeiat.
3. Ce ma deranjeaza cel mai mult in articolul asta este faptul ca vorbiti despre o Romanie perfecta, in care justitia isi face treaba „ca la carte”, unde toata lumea e cinstita, mai putin Gigi Becali. „Becali nu are voie să-şi facă dreptate de unul singur.” Pai daca Gigi Becali apela la autoritatile romane nici in ziua de azi nu avea masina recuperata. Asta e clar si contrazice sustinerea dvs. ca Romania este un stat perfect unde toti cetatenii sunt cinstiti, numai Becali nu.
Ori toti stim cat de corupt a ajuns sistemul in Romania.. si aici ma refer la sistemul legislativ (unde se dau legi pentru 24 de ore), la sistemul juridic (unde oameni $mecheri intra pe o usa a tribunalului si ies pe alta).

El Fugitivo  •  6 aprilie 2009, 16:06

Super articolul, dar cred ca de astazi ai devenit antipatic manelistilor, purtatorilor de lanturi de ancora si altor genuri de semi-analfabeti *** ai acelei tari. Din pacate adevarul este dureros si tragic, dar foarte bine ai punctat… Noapte buna natiune!!

Andrei  •  6 aprilie 2009, 16:14

Unii nu pot sa isi depaseasca conditia. Peste jumatate de aici bag mana in foc
ca se uita seara de seara la otv vad ceva acolo si dupa aia isi dau cu parerea.
Treceti peste problemele voastre cu Basescu, Nastase, Tariceanu etc. Becali a
incalcat legea chiar daca pers respective sunt infractori nu are voie Becali sa
isi faca singur dreptate. Daca fiecare s-ar decide maine sa isi faca singur dreptate
sa iasa pe strada sa dea in cap. Daca a fost ordin politic este foarte grav dar
la fel de grav este si faptul ca becali si-a facut singur dreptate. Daca vor fii gasite
dovezi impotriva lui basescu sau cine a dat acest ordin merita sa fie adus in
fata justitiei, deocamdata sunt legi care il invinovatesc pe becali asa ca nu
are ce cauta in libertate.

RazviRapid  •  6 aprilie 2009, 16:18

Bravo Catalin! In general nu apreciez ceea ce scrii, dar de data asta sunt 100% de acord cu tine. Imi place felul in care ai pus problema. M-am uitat intamplator la niste imagini cu oamenii care il sustineau pe becali si am constatat cu uimire faptul ca toti aceia erau persoane cu o pregatire intelectoala, sociala mediocra…oameni care se bazeaza pe acest personaj hilar, becali, ca-i va ajuta sa duca un trai mai decent, ca la scoala nu le-a placut. Sa speram ca vom scapa de acesti oameni neispraviti si vom deveni o tara mai buna.

mircea  •  6 aprilie 2009, 16:18

apropo de iacov.
nici-un ziarist sau procuror n-au cercetat cum de s-au dus pe apa sambetei milioanele Progresului.
dl.Iacov sa nu mai faca pe moralistul si sa ne explice unde s-au dus acesti bani.
sau poate lipsa lor lo-a facut turnator la DNA.

Suporter Steaua  •  6 aprilie 2009, 16:26

Domnule Tolontan, cum ramne cu hotii? Din cate inteleg este vorba de o retea
bine organizata, profilata pe furtul de masini de lux. Pai cu asemenea
criminali fac procurorii intelegeri? Daca au mai furat cateva masini de la
data la care s-au inteles cu procurorii sa-i lase in libertate?***. Eu personal il detest pe Becali dar asta
nu-mi umbreste discernamantul. Daca l-au retinut pe Becali, vi se pare normal
ca o retea de hoti de masini sa fie lasata sa-si vada de treaba in continuare?
Daca tot vorbim despre un stat de drept, atunci probabil ca nu ar fi existat
nici premisele acestui caz. Cand doar 1 din 7 masini este recuperata si cand
se stie ca sansele de recuperare tind spre zero dupa numai o ora de la furt,
atunci iti pui semne de intrebare. Mi-au fost furate de nenumarate ori oglinzile
masinii si de cate ori am fost sa depun reclamatie mi se spunea franc ca nu
am nici o sansa sa le recuperez.
Becali a incalcat lege dar este mic copil in comparatie cu felul in care au
procedat procurorii. Reactia acestora a fost disproportionata, indiferent de
explicatiile date ulterior.

sfantul iacov  •  6 aprilie 2009, 16:29

D-ul Tolontan ca sa intelegi mai bine cum stau lucrurile hai sa facem un mic exerciti de imaginatie. Dumneata mergi pe strada si un hot iti smulge din mana geanta cu laptop-ul. Dumneata bineinteles te pui pe urmele lui si cand te apropii suficient ii pui o piedica individului. Hotul cade, isi sparge nasul si-si rupe un dinte plus cateva julituri de completare…In acel moment observi ca un politist este pe cealalta parte a strazii si te asezi tacticos pe hot asteptand ca organul sa vina si sa-l preia. Cateva minute mai tarziu apare si politistul. Dumneata esti bine mersi, hotul sangereaza. Hotul isi scoate certificat medico-legal si te reclama pt. vatamare corporala si sechestrare de persoana (alea cateva minute). Nu-i mare lucru vei spune pt. ca dumneata ai incredere in lege si justitie! Da dar ai uitat o chestie extrem de importanta: dumneata esti in ochii justitiei „un formator de opinie”, si prin urmare esti pus in arest preventiv pt. ca vezi doamne reprezinti un pericol social. Nu cred ca ti-ar pica bine ca justitia sa-si probeze incompetenta pe dumneata.
Acum ,sincer vorbind, amandoi stim la fel de bine ca aceasta chestie cu „formator de opinii” etc este doar o scuza puerila pt. a-l tine pe becali in arest, dar totusi n-ar fi rau sa vezi lucrurile si din punctul de vedere al lui becali. Eu unul nu ma supar deloc daca becali este gasit vinovat pt. sechestrare intr-un proces corect in care legea este respectata si TOATE ASPECTELE anchetei sunt prezentate si dovezile probate. Dar ma enervez la culme sa vad aceiasi mentalitate de militian la seful politiei care incalca prezumtia de nevinovatie numindu-l pe becali „infractor” in loc de „suspect” (asa cum spune legea), bataia de joc din partea procurorilor care vin cu „probe ” la dosar fara sa informeze si sa le prezinte avocatilor apararii si duplicitatea judecatoarei careia i se pare normal ca hotii sa nu fie in arest , dar in acelasi timp subliniaza ca NIMENI NU ARE VOIE SA-SI FACA DREPTATE SINGUR. Dreptatea o va face justitia…la pastele cailor!

dan  •  6 aprilie 2009, 16:31

Mi se pare corect ce spune jurnalistul si exemplific cu o intimplare reala :
x i-a furat capra lui y si a mincat-o, y s-a dus si l-a batut pe x si
i-a luat vaca ,ce s-a intmplat x pucarie pentru furt, y puscarie pentru
tilharie.
Concluzia e simpla daca ne facem singuri dreptate e posibil sa ne trezim
intr-o zi ca fiecare are o bita in mina si poc, poc nu ne place verdictul
judecatorului il omorim, nu ne place ce scrie jurnalistul il omorim, nu ne
place doctorul ca ne spune sa nu mincam gras macar ii rupem o mina etc
Si tot o sa apara unul cu pusca ca bita lui e mai mica………..

Rasturnica Ciprian  •  6 aprilie 2009, 16:35

Uitati-va la fetele celor adunati in fata judecatoriei! Un JJ Becali
e un om pe placul lor, pt. ca ce este peste el-ca nivel- le depaseste
capacitatea de intelegere! Cred ca in Romania nu ar trebui sa voteze
decit cei care au terminat liceul. Ceilalti traiesc intr-o negura
inspaimintatoare pt. sec XXI.

doamne multi sant…  •  6 aprilie 2009, 16:41

Asta chiar face pac-pac, nu gluma !
Mai Romanie, eu un om mai fals si mai siret decat becali n-am vazut.
Cataline, sant de acord 100% cu ce spui…
Totusi, unde vedem …gsptv-ul, asta-i intrebarea ?

Comentează