Amintiţi-vă de Sofia!

Pe 17 noiembrie 2007, România pierdea grupa care începea pe 6 septembrie 2008. De ce? Pentru că, deşi ziarele din România făcuseră publice calculele, FRF, selecţionerul şi echipa au tratat meciul cu bulgarii ca pe unul fără miză, am capotat cu 1-0 şi n-am mai fost capi de serie la tragerea la sorţi. Calificaţi la Europene, nu ne-am mai gîndit la Mondiale. Ne ajungea un egal în 2007 şi grupa 2008-2009 ar fi arătat cu totul altfel!

sâmbătă, 28 martie 2009, 10:42

Pe 17 noiembrie 2007, România pierdea grupa care începea pe 6 septembrie 2008. De ce? Pentru că, deşi ziarele din România făcuseră publice calculele, FRF, selecţionerul şi echipa au tratat meciul cu bulgarii ca pe unul fără miză, am capotat cu 1-0 şi n-am mai fost capi de serie la tragerea la sorţi. Calificaţi la Europene, nu ne-am mai gîndit la Mondiale. Ne ajungea un egal în 2007 şi grupa 2008-2009 ar fi arătat cu totul altfel!

Momentul Sofia a fost una dintre cele mai mari probe de amatorism federal şi tehnic dintr-o istorie a „naţionalei” care, oricum, nu abundă în episoade de organizare fără cusur.

Adevărul e că, acum, nu avem suficientă valoare în teren încît să compenseze deficitul de ştiinţă, de preocupare şi de management al performanţei. Aşa că, în loc să invoce ghinionul, vîntul, erorile defavorabile de această dată ale brigăzii, problemele de joc şi chiar şi lipsa de inspiraţie a lui Piţurcă, echipa de la FRF ar trebui să-şi facă propria analiză de conştiinţă. Zavîrşi filma!

Comentarii (133)Adaugă comentariu

romania inedit  •  28 martie 2009, 22:47

Adica dumneata crezi ca o sa ne calificam aceasta calificare fiind benefica pentru fotbalul romanesc , ziarele de sport beneficiind si ele din plin de aceasta calificare .
Daca nu ne calificam , o sa se cam stinga lumina in fotbalul romanesc !

Roman Adevarat  •  28 martie 2009, 22:50

Ai dreptate!Braila sustine asta!

Vik  •  28 martie 2009, 22:53

Amatorism e si cand mizezi exagerat pe simpatiile oltene Stoica si Costea.

eu sper  •  28 martie 2009, 22:57

eu sper sa nu ne bata austria

neghinita  •  28 martie 2009, 22:57

generatia ratata, nu mai poate fi tratata.sandu, lupescu, piturca, dragomir au pus umarul din plin ca sa mai ratam o calificare.la asa frf si lpf, asa rezultate in plan externa, nationala, cluburi, valize, brichete, stadioane. sirnii-si fac propria istorie de 2 milenii, la noiistoria ne-au scris-o strainii, lasii, tir.fe.le, tradatorii,analfabetii, ciobanii, tonomatele.

alexx  •  28 martie 2009, 22:59

se vede ca florin costea e un jucator umflat de presa care nu are ce cauta momenta la nationala ca si cocisi si multi altii

gheroghe  •  28 martie 2009, 23:02

piti tre’ sa plece, sandu tre’ sa plece, trebuie tot refacut de la 0
ca sa avem o nationala adevarata. Inetersul national, adica al celor 20 si
ceva de milioane de roamni trebuie sa primeze. ****

dan  •  28 martie 2009, 23:02

Antena1 nu s-a dezmintit nici acum, banda aia pacatoasa cu mesaje a fost omniprezenta ca si reclamele abundende. Transmisiunea a fost execrabila ca si suprafata de joc, parca se juca pe cimennt

Adrian  •  28 martie 2009, 23:02

Si presa are partea ei de vina. Cate declaratii fara noima ale
conducatorilor de cluburi sunt pe primele pagini? In comparatie,
cate analize profesioniste de meciuri, de tactica etc.?

Cata atentie acordati nationalei de tineret?

rac68  •  28 martie 2009, 23:03

Poate e timpul, totusi, pentru reconstructia echipei nationale! Poate e momentul pentru o noua generatie. Poate e momentul pentru un nou antrenor la echipa nationala! Poate e momentul pentru un nou inceput… Poate e nevoie de o alta mentalitate, de alti oameni in federatie, de alte caractere…

Ple.shit.za 55  •  28 martie 2009, 23:04

e clar, totul e pierdut, e momentul pt restructurare; nu mai avem nevoie de continuitate.
Piturca-tzurca e depasit ca antrenor, Sandu e depasit ca presedinte. Intr-adevar, Sofia a fost o eroare uriasa; nu vedeti cum se contabilizeaza infringerile cu vecinii in contul complexului national fata de cei din jur? Si nu mai punem la socoteala ca am fi avut o grupa usoara unde eram siguri de locul 2.
Avem nevoie de Lucescu la nationala, nu de Boloni, avem nevoide de cineva in stare sa formeze jucatori, pt ca infrastructura fotbalului romnesc nu va fi reformata degeaba; eu ma astept la Pituirca sa-i dea demisia.

ghita  •  28 martie 2009, 23:04

Costea nu a primit nici o pasa buna tot meciul, dargul meu alexx

mihai-oradea  •  28 martie 2009, 23:05

neghinita … good point!!

Di Stefano  •  28 martie 2009, 23:06

Adevar graiesti, Tolontane!…
Multi vor spune ca, deoarece calificarea la mondialul din 2010 a fost ratata,
acum ne vom putea concentra pe „reconstructia” noii echipe nationale…
Problema e ca NU EXISTA MATERIAL… Ma uit la ‘tineret’ si nu vad absolut
nimic… Poate un ‘licurici’ pe ici pe colo, dar NICI UNUL cu potential de „supersar”…

De prin Bucale  •  28 martie 2009, 23:09

Amatorism sau prostie multe e si cand il chemi pe Cocis, acel Cocis care la clubul sau nu prinde primul 11…
Pe criterii de simpatie si alte „combinatii” se poate spune despre convocarea lui Costea care da, joaca fotbal, dar joaca la Craiova aici fiind alt nivel el a fost un simplu jalon. Oare pe Lazar il depasea miza meciului ?! Ahh dar stai ca Lazar e de la Rapid, pt aia **** de piturca nu are ochi !

gigi  •  28 martie 2009, 23:10

daca nu asta, atunci cel putin pentru ca ghionea si goian au fost suspendati din cauza unor prostii. am primit pana acum 8 goluri, iar in preliminariile CE, 7 per total. problema e in aparare

romania inedit  •  28 martie 2009, 23:14

Acu vad ca Victor Piturca da interviu si baga vina pe arbitru , ca nu a tinut cu noi ! 😛
Adevarul este ca nici Piturca nu are cu cine sa joace , jucatorii nostrii fiind niste mamaligi care mai explodau din cand in cand .

Musty  •  28 martie 2009, 23:14

Se iau ca ingrediente un mănunchi de artificii („Meciul unei naţiuni”) şi o groază de fumigene („Piţurcă s-a certat cu Mutu”, „Boloni vine la meci. Boloni viitorul selecţioner?” etc.). Ceea ce rezultă e de la sine înţeles. La 0-0, stadionul freamătă… La 0-2, tribunele scandează „Demisia! Demisia!”… La 1-2, spectatorii se inflamează: „România! România!”… Mentalitate de pendulă. Teoretic, avem atitudine. Practic, nu avem personalitate. Şi nici ştiinţa fotbalului. La fel ca Piţurcă…

alexx  •  28 martie 2009, 23:15

dragul meu ghita dak saracu costea nu iese la pasa unde vrei sa l joace?n ai vazut k dadea mingile primite numa’ la adversari..plus k la faza golului 3 el trebuia sa o respinga.mai bine ai spune de tanase ca e un jucator de 10 ori mai bun ca acest costea 😉

zami  •  28 martie 2009, 23:15

e, imi pare rau am exagerat, vad ca mai intra cate cate ceva; oricum
atata mizerie si atata foame de bani a unor baieti care nu vor sa mai plece
si care promoveaza numai ce trebuie… totul zni de zile facut numai
ca niste impresari sa ia bani, totul facut numai ca nish echipe sa ciuguleas-
ca nish pomana din champions league. Trebuie curatat tot de la echipele
din campionat care trebuie sa promoveze jucatori roamni, pana la federatie
care trebuie sa promoveze valoarea la tineret si la seniori. Ei nu joaca
doar pentru cateva interese, ei joaca pentru o tara interaga.

Mcd  •  28 martie 2009, 23:18

Avem jucatori care sunt uitati…Cristea si Danciulescu de la Dinamo…a fost un Trica….care vrajea mingea anul trecut….avem,dar nu-i vedem…

zamii  •  28 martie 2009, 23:22

e tarziu, mai intra niste greseli de dactilo. E important sa fim uniti.
sa intre la nationala cei mai buni jucatori, aia care prind meciuri, aia
care joaca bine la echipele de club, indiferent de la ce echipa vin.
Cand e vorba de nationala pot fi toti de la Dinamo, numai sa joace bine
si sa castige. Eu tin cu Craiova ca sa ma intelegeti unde bat… e vorba
doar de valoare, cu totii vrem ce e mai bun la nationala.
Cand e vorba de Romania, hai sa ne aducem aminte ca suntem toti frati,
iar rivalitatile locale care ne fac weekend-urile mai interesante,
nu conteaza.

Cătălin Tolontan  •  28 martie 2009, 23:26

Ple.shit.za 55 : astepti degeaba sa demisioneze 🙂 nu o face, cel putin nu acum

Cătălin Tolontan  •  28 martie 2009, 23:26

Mcd : max nicu se declara surprins ca a stat in tribuna

st anger  •  28 martie 2009, 23:26

Zavîrşi filma… Ce inseamna?

ghita  •  28 martie 2009, 23:28

deci e ce vorbeam mai inainte, dai inainte alexx, doar echipa ta
poate da jucatori la nationala,cred ca e vorba de Dinamo sau Steaua,
asta dupa atitudinea ta. Nu vreau sa ma cert cu tine, acum sunt pacifist.
Ciudat:)Uite, fie ca numai de la echipa ta sa vina la nationala
si castigam cupa mondiala, te iubesc oricum , numa pt faptu ca ne-am
contrat putin in aceeasi limba, limba romana.

Adrian  •  28 martie 2009, 23:30

Si daka eram cap de serie??? Puteam pika tot cu Serbia… Si cu Lituania… Sau poate nu jukam cu Slovenia si cu Rusia… Si ce se intampla.. Ne bateau si aia de ne suna apa in cap… Cautam scuze dar raspunsul e unul singur.. Suntem foarte foarte foarte slabi… Acceptam asta sau vom continua sa vorbim de Trifoloni asta care saracu e vinovat ca n-a mai tinut cu noi asa cum eram invatzati, de meciul cu Bulgaria… Codrea mai avea un pik si ne spunea ca ar trebui sa-i cadem la picioare ca ne-a onorat cu prezentza lui la nationala! Saracu’ baiat vorbeste frumos si joaka prost.. Si-a ratat cariera!

Dragos C.  •  28 martie 2009, 23:31

Florin Costea nu a primit nicio pasa utila, iar Dorel Stoica a fost destul de bun, mai ales dupa pauza, a avut un ghinion care i se putea intampla oricarui alt coechipier, a dat si un gol care ne-a intretinut sperantele ca vom putea obtine un punct…Dar asa sunt „domnii din bucale”, iau foc imediat cum vad jucatori de la Universitatea convocati la nationala. Asta e, daca ii baga Piti pe Ovidiu Petre, pe Banel sau pe cine mai stie cine de la cluburile bucurestene era OK.

Bibi  •  28 martie 2009, 23:31

Catalin,

De la o vreme scoateti tot mai multe DVD-uri si carti interesante. Presupun ca nu va veti opri aici.

De ce nu s-ar putea, dupa un timp, cumpara de pe net ?

Multumesc,

virgil  •  28 martie 2009, 23:32

ce bine-mi pare c-am pirdut. Sper sa pierdem si cu Austria si sa plece Piturca. Oricum aceasta nationala de fotbal apartine fratilor Becali!!! Marfa!!

alexx  •  28 martie 2009, 23:33

suna atat de gay ce zici u.. :))
steaua e echipa si n o avut niciun jucator pe teren ;)..**** de la craiova am mai vazut 😀

un oltean  •  28 martie 2009, 23:33

Gata, s-a gasit problema nationalei, Stoica si Costea…nu conteaza ca Stoica a jucat bine dar a avut ghinion la autogolul ala unde nimeni in locul lui nu putea sa-l evite…iar la Costea ma asteptam sa nu joace nimic pe dreapta, nici nu trebuia bagat acolo, mai ales ca la mijloc am fost terminati si nu prea avea cine sa-i paseze…in rest, terenul a fost extraordinar, biliard, public foarte numeros…conditii excelente de meci, Cocis, Codrea, Rat, Mutu in afar de pasele alea, au fost cei mai buni…etc…deci Piti nu mai lua pe nimeni de la Craiova, eu as fi bucuros, sincer…sa vedem ce lucruri extraordinare fac ceilalti…

Rechinul  •  28 martie 2009, 23:35

Dincolo de traditionala vaicareala romaneasca eu spun ca trebuie sa ramanem
cu capul pe umeri si sa nu facem coliva acum dupa 2 infrangeri deoarece sunt
cazuri si se poate verifica s-au calificat echipe cu 3 sau 4 infrangeri in
orice competitie cu sistem de grupa tur-retur.Cat despre mladitele care vin
din urma…acuma cand generatia 90 se pregateste sa schimbe prefixul vom
vedea cu adevarat efectele politicii de comert si bisnitareala excesiva in
detrimentul productiei facuta in Romania dupa revolutie nu numai in sport

RADA MAREAN  •  28 martie 2009, 23:37

Pai asta e Tolo,nu tot voi ati laudat modelul CFR?Astea sunt rezultatele!Bravo argesului pt Tanase,insa e cam putin.Poate castigam CL.

VIOLET  •  28 martie 2009, 23:39

Stai flex ca nici daca eram cap de serie nu ne calificam.
Pana una alta am pierdut cu Derbia si Lituania cu Franta am reusit sa scoatem
un egal.

Richelieu  •  28 martie 2009, 23:41

Inainte de meci principala intrebare a presei parea a fi: pleaca Piturca daca pierdem?

Gica Hagi (bravo lui) si alti invitati mai spuneau, timid, cate ceva de faze fixe, de cenrari care trebuiesc blocate, etc.

Dar intrebarile curgeau: Boloni, Olaroiu?

Domnule Tolontan: de ce vrea presa sportiva musai sa ingroape vaca din al carei lapte se hraneste?

darko  •  28 martie 2009, 23:42

d-le Tolontan ati uitat de „Duhul rau”
invocat de Emil Gradinescu la faza
golului trei… in rest va cer sa aveti
intelegere mai mare fata de acesti
conducatori, antrenori care inca
nu au tactica potrivita impotriva
„Duhului Rau”. ar trebui sa apreciati
ca deja stim cine este Marele Dusman. 🙂

Pitzi  •  28 martie 2009, 23:44

mare dreptatea ai cataline…. altfel era grupa dak nu ne duceam in vacanta acolo

ghita  •  28 martie 2009, 23:49

Alexx ai dreptate, esti cel mai tare, cel mai bun, echipta ta infiintata
direct in liga 1 de armata semirosie e cea mai tare.. hai steaua!
Asta e pe sistemu hai ne mancam intre noi, poate rasare ceva mai bun,
cine stie

cui ii pasa? MIE NU !!  •  28 martie 2009, 23:57

Romania 2 Serbia 3 EU 1650 lei (cota 3.3 eu am pus 500) nu aveam mai mult ca altfel. Bravo ROMANIA!!!

Dani  •  28 martie 2009, 23:57

foarte adevarat!
probabil a fost cauza care a precedat efectul!

Daniel  •  28 martie 2009, 23:57

Mie mi-a placut de Nicu. E bine ca l-a adus. A facut un dublaj foarte bun in tribuna.

Dorel Stoica a jucat foarte bine inchizator, nu stiu de ce nu a inceput asa. Inca din prima repriza Nu pricepeam de la inceput de ce Radoi joaca in fata si Stoica stoper…
Daca mai era un om la mijloc de la inceput, poate acel Nicu in locul lui Costea, alta ar fi fost soarta meciului.

dragos  •  28 martie 2009, 23:57

poate aveti drepata de fapta aveti cu siguranta da nu se stie ce putea fii si asa eram intr-o grupa mai usoara si … un lucru e cer nu au fost luate in calcult socotelile facute de gazeta federalii nu au dat 2 banii si asta doare

Mama Omida  •  28 martie 2009, 23:59

Fratilor, hai sa nu ne mai ascundem dupa deget: ca daca am fi fost cap de serie, ca daca Piturca il baga pe Tanda in locul lui Manda. Adevarul este ca echipa Romaniei nu are valoare, cand pierzi cu Lituania acasa cu 3-0 si abia bati in Luxemburg cu un 1-0 chinuit, cand cu Serbia acasa nu legi doua pase pana cand ei la 2-0 au facut pasul inapoi, cu cine sa mai fii in grupa ca sa te califici?!Si daca te califici, cum sa nu te faci de ras?!

suporter dezamagit  •  29 martie 2009, 0:14

Pot vorbi ei de daruire, ghinion, greseli de arbitraj si orice altceva vor mai vrea, adevarul este ca nu vin sa joace la echipa nationala cu toata inima. Nu ii intereseaza calificarea la vreun turneu final, fie el de Campionat Mondial sau European. Se multumesc cu putin, conteaza doar care are masina cea mai smechera, prin ce cluburi de fite si cu cine s-au mai afisat. Ganditi-va doar la cei din generatia lui Hagi si Popescu si o sa vedeti diferenta. Cand isi vor schimba mentatilatea atunci putem spera ca o sa mai vedem echipa natioanla la un turneu final. Pana atunci insa, mi-e teama ca nu.Iar in privinta conducatorilor din Federatie, astia sunt preocupati doar cum sa se tina de scaune si de privilegiile pe care le au. Si-au facut un nume pe spatele Generatiei de Aur, ei, din punctul meu de vedere neavand absolut nici un merit. Acum in loc sa se lamenteze ar face bine sa ia masuri, dar asta inseamna munca si cum bine stim la noi e cam greu cu munca.

Silviu  •  29 martie 2009, 0:15

Prostia, indolenta si neputinta din timpul meciului si lamentarea
caracteristica de dupa! Cand pentru a „n” oara un jucator de peste 30 de ani
dribleaza si alearga mai mult decat unul de 20 (ma refer la Contra – de
departe cel mai bun din echipa), inseamna ca nationala este „varza murata”.
Iar marele selectioner Piturca se lamenteaza dupa meci despre meci pierdu
datorita penaltiurilor neprimite, cand orice antrenor dintr-o tara civilizata
si-ar fi cerut scuze pentru prostie si si-ar fi prezentat public demisia, e
cat se poate de clar in ce mizerie se sbate nationala pentru care unii
concetateni platesc bani grei sa o vada „pe viu”, iar altii isi pierd timpul
in fata televizorului. Si daca tot vorbesc despre televizor, comentariul
meciului a fost de toata jena. „Mi-e teama sa nu se sufoce de la atata efort
jucatorii romani!!!” – inca mai sper ca aceasta replica a fost o gluma, si
nu ceea ce gandea in acel moment stimabilul comentator, pentru ca in nici
un caz nu a fost nici un efort din partea echipei romane din moment ce nu
au existat ocazii, s-au luat goluri, iar unul din cele 2 goluri date a fost
din faza fixa. HAI ROMANIA…STAI ACASA!!!

pistachio  •  29 martie 2009, 0:19

Domnu Tolontan, cu tot respectu, daca Eva nu musca din mar, Adam era cap de
serie si nu trebuia sa se mai jertfeasca Iisus.

alaman  •  29 martie 2009, 0:19

Ce tot discuta unii despre Costea si Stoica?De-aia am luat bataie?Mutu a aratat ceva peste Costea?Si el a jucat pe postul lui.Nu mai tin minte de cind n-am mai vazut un meci bun al lui Mutu la nationala.Dar v-a intrat la toti in cap ce vrea presa.Iar lui Stoica ce i se poate reprosa?Ca a grsit o singura pasa si era singurul care dadea pase bune in adincime.S-a vazut a doua repriza cind a fost trecut mijlocas.Sau cu Lituania,cu goian si ghionea om fi batut,ca nu mai tin minte?Sau Lituania e mai buna ca Serbia?Dispareti ma,astia care aveti acelasi nivel de gindire cu Becali!

OLTENIADA  •  29 martie 2009, 0:24

AMATORISM???? DACA AR FI NUMAI ASTA…. CU TALENT SI ARDOARE SE COMPENSEAZA .LA NOI E ALTA PROBLEMA :SELECTIILE SE FAC IN FUNCTIE DE SPAGA DECASTIGURI. PITURCA ARE PROENT DE LA VANZAREA MULTOR JUCAORI. FAMILIA BECALI ARE UN ROL IMPORTANT.NU DAU NUME DE JUCATORI SE STIU CARE. O SINGURA SOLUTIE SALVATOARE EXISTA PT SALVAREA FOTBALULUIROMANESC: SCHIMBAREA VECHILOR SI BATRANILOR CU TINERI. DE LA CONDUCERE PANA LA ANTRENORIAT. NU VREAU SA JICNESC PE NIMENI DAR IN ROMANIA IN GENERAL CNE ARE PESTE 4750 ANI SI SE AFLA INTR-O FUNCTIE DECONDUCERE IN MARE MASURA EDEPASIT (CONDUCE PE SISTEM COMUNIST).TREUE DAT CREDIT TINERILOR. ACUM E MOMENTUL. AEM UN AN JUMATE LA DISPOZITIE PT PREGATIREA TURNEULUI EUROPEAN 2012. PITURCA E DEPASIT COMPLET .O PERSOAA CARE JOACA JOCURI DE NOROC NICIODATA NU POATE GANDI DECAT LA BINELE LUI.DE OBICEI IN ACEASTA LUME EXISTA NUMAI PIERZATORI SI CAND PIERZI TE VINZI PT A RECUPERA. ASTA A FACUT PITURCA. INE VREA SA INTELEAGA SA INTELEAGA. semnat roman simplu

[D][S][N]  •  29 martie 2009, 0:25

…c’asa’i romanul cand se veseleste!…

Comentează