Banda de care nu scăpăm

Transmisiile de fotbal continuă să sufere din cauza unei decizii greşite

joi, 19 martie 2009, 9:08

Transmisiile de fotbal continuă să sufere din cauza unei decizii greşite

Pentru Liga 1, Antena 1 şi gsptv au transferat unii dintre cei mai buni comentatori, reporteri TV şi producători din România.

Să transmiţi şase, şapte meciuri în fiecare etapă nu e o bagatelă decît pentru frustraţii profesionişti ai netului. În legătură cu ei, Andrei Pleşu observa în „Adevărul” că „Aproape nimeni nu semnează cu numele său real, ceea ce dovedeşte o concepţie sui generis despre dialog, despre curajul opiniei proprii şi despre responsabilitate”.

Dar Antena 1 are o capacitate unică se a-şi submina propria muncă. Au existat în media sute de reacţii defavorabile faţă de banda de mesaje agramate şi cu un IQ de cercopitec care curge în baza transmisiilor live de la meciuri. Pe banii companiilor care le plătesc abonamentele sau pe banii lor, microbiştii se salută unii pe alţii, îşi încurajează echipa sau urează diverse boli incurabile rivalilor din teren. Nu toate, dar majoritatea mesajelor sînt mult mai proaste decît cele mai modeste meciuri.

Pe de o parte, ameţeşti din cauza şirului de litere care intră în conflict optic cu derularea fazelor. Pe de altă parte, nu te poţi abţine să nu-ţi arunci ochii pe spectacolul unsuros din subsolul ecranului.

Impasibile, Antena şi gsptv continuă să ne arate cît de greu e să creezi interactivitate de calitate. Pînă la a reflecta la raportul dintre cenzură şi măsură, poate că n-ar fi rău să se gîndească la cel dintre „transmisie premium” şi derizoriu.

Comentarii (126)Adaugă comentariu

dan  •  20 martie 2009, 15:29

ai dreptate Catalin, nu poti sa urmaresti meciul la tv din cauza respectivelor mesaje (unul mai penibil decit altul). Dar si mai penibil e ca Antena 1 (si GSP) vor sa faca bani publicind mesaje de doi lei de la toti** si frustratii carte vor sa apara in eter.

Chat Noir  •  20 martie 2009, 15:34

Nu ma deranjeaza banda pentru ca nu pot vedea nici meciurile. Amare timpuri
mi-ati oferit !

Cristi  •  20 martie 2009, 15:35

@ 15 Albu Sibiu
Omule, bun comentariu. Nota 10!

dan  •  20 martie 2009, 15:45

si inca ceva, decizia Antenei 1 de a transmite derby-urile vineri seara este o alte decizie timpitaa

mamba  •  20 martie 2009, 15:56

D-le Tolontan.
E un articol DEGEABA. Nu trbuia sa faceti pe eroul acuzand propriul trust
de presa ca e slab calitativ in ceea ce priveste transmisiile. Mai bine va adunati
voi toti desteptii din uzina voastra si hotarati sa faceti ceva de calitate. Nu sa scrieti
fiecare articole de genul asta si apoi asteptati ca lumea sa zica
„vai ce curaj pe tovarasul Tolontan, cum le zice el despre propril trust de presa”.

Mai gandeste-te!!!!

ne0  •  20 martie 2009, 15:58

Stiti de ce au mutat derby-ul vinerea? Sa faca concurenta PRO-ului (incepe
Dansez pentru Tine) si sunt varza la audiente. ***
Chestia cu „burtiera” este o nesimtire si o bataie de joc la adresa privitorilor

lehamite  •  20 martie 2009, 16:11

cum ar fi sa scrii despre comentatorii depasiti si partinitori , despre lipsa camerelor, nu puteti face o analiza a fazelor din cauza modului in care filmati, a nr de camere insuficient, si a regizorului care cauta femei frumoase prin tribuna*** ! Nu aveti o grafica(soft) cu care sa puteti determina cu exactitate o pozitie de ofside, distanta zidului la lovituri libere si cornere, distanta fata de poarta in fazele periculoase …! intr-un cuvint : NU AVETI NIMIC, numai PRETENTIA de EXCLUSIVITATE !

momo  •  20 martie 2009, 16:21

De fapt, ceea ce semnaleaza dl. Tolonta este unul dintre motivele care scad popularitatea fotbalului in Romania. Sunt multi factori cum ar fi acea banda (este totusi un factor minor), comentariile neinspirate ca sa nu fiu rautacios, transmiterea meciurilor de catre gsp-canal de larga neraspandire in peisajul TV actual, scandalurile intre diversii finantatori care se perinda pe la echipele care candva erau fala Romaniei, iar acum nu mai sperie pe nimeni decat eventual cu perspectiva de a-i disparea hainele din vestiar, de a fi batut pe stadion sau de a-ti facuta zob masina, coruptia din fotbal, arbitraje etc.

Cosmin  •  20 martie 2009, 16:25

O sa-mi iau si eu o scandura cum a mai facut cineva si-o sa o pun asa cum a facut si celalalt.

adi  •  20 martie 2009, 16:28

ar fi bine sa dispara acea banda din peisaj… si mai bine ar fi daca, cumva,
sonorul sau sunetul, cum doriti sa-i ziceti, al comentatorilor sai fie
echivalent cu cel al meciului, si aici ma refer la atmosfera din stadion.
Daca tot va dati profesionisti, incercati da introduceti telespectatorul in
atmosfera meciului, nu doar niste imagini care se deruleaza pe vocea unuia
sau amandurora comentatori, care mai mult te trimit la somn decat sa te
invite sa ramai in fata micului ecran, cum le prea-place sa spuna…

Stefan Dobre  •  20 martie 2009, 16:33

Sunteti cam ipocrit. Oamenii care se ocupa cu marketingul in trustul in care activati ar trebui sa fie cei responsabili pentru neplacerile dumneavoastra sau a persoanelor ce considera ca au un nivel de inteligenta mult prea ridicat. Credeti ca in Anglia sau Italia nu se transmit mesaje sataniste , rasiste , gramatical gresite ? Doar ca in Anglia sau Italia banda nu exista. De unde proverbul „Buna ziua ti-am dat , belea am capatat”

Nicolae  •  20 martie 2009, 16:36

Radeti voi, dar o sa vedeti ca in curand cei de la Antena 1 si GspTV o sa-si dea
seama ca si sus o sa poata sa mai puna una pe care or sa ruleze stiri OTV-iste 🙂

costi_smile  •  20 martie 2009, 16:38

mda…avem banda cu tot felul de comentarii neroade, demne de otv..in schimb nu putem afisa scorul in timpul jocului. prin asta credem ca adunam cateva procente meschine de rating de la cei care nu urmaresc meciul si asteapta sa vada cat e scorul…ce televiziuni aiurea..

DS  •  20 martie 2009, 16:41

Eu nici nu-l mai observ…

popescul  •  20 martie 2009, 17:02

eu nu inteleg treaba cu drepturile tv si pentru alte firme de cablu.chiar asa chitrosi sunteti? trustul?

sorin  •  20 martie 2009, 17:08

sunt INTRU TOTUL de acord cu spusele tale.bravo!din cate imi amintesc, ai mai luat odata pozitie in sensul acesta,dar responsabilii nu au facut nimic.or fi si ei un fel de „cercopiteci”?

eu  •  20 martie 2009, 17:12

Problema si mai grava e ca dupa ce au luat mare teapa,multi abonati care au fugit de al UPC la RDS pt.meciuri ,au inceput sa treaca innapoi la UPC satui de serviciile mizere de la RDS,CZONE…….si uite asa cu liga 1 nu mai vin nici abonati noi si nici bani,basca ca au mai si marit abonamentele RDS-ul.

cfr  •  20 martie 2009, 17:12

Am rezolvat demult treaba cu banda. Am lipit o alta banda pe ea.

lol  •  20 martie 2009, 17:12

„cei mai buni comentatori” ???? daca ***aia sunt cei mai buni
comentatori…

matelito  •  20 martie 2009, 17:36

si in anglin si in germa
d c nu se arata aceste aberatii morale
m… io d la fanu
dar oare nu sunteti parte din acelasi trust?

zed  •  20 martie 2009, 17:37

Mai bine ati transmite meciurile fara comentarii. Cand il aud pe Vochin, Baleanu si altii ca ei imi vine sa vomit.

Rocco  •  20 martie 2009, 18:16

HA, ha!!!
Chiar era o banda acolo? Nu am vazut-o niciodata!. Inseamna ca pentru mine era subliminala. Subconstientul ma scapa de ineptiile scrise acolo.
Ce ma fac acum ca ati vorbit de ea? Clar ca nu o sa ma mai pot uita la meci din cauza ei.

anonimul ;)  •  20 martie 2009, 18:45

ce legatură are paragraful doi cu articolul? poate doar cu frustrările unora.
e un stil de a bate campii care aduce aminte de unul dinu cornel.

upc  •  20 martie 2009, 19:01

pe cei mai multi nu-i deranjeaza. asta pentru ca nu pot urmari gsptv.
asta e adevarata problema

TM  •  20 martie 2009, 19:02

Pe mine ma deranjeaza maniera in care se comenteaza. Si anume evidenta lipsa de obiectivitate. Se vede de la o posta ca comentatorii sunt bucuresteni. La un meci dintre o bucuresteana si o echipa din tara, comentariul este de parca ar fi un meci de cupa EU dintre o bucuresteana
si o echipa STRAINA!
Cand dau gol bucurestenii, comentatorul exulta, cand marcheaza advesraii lor, parca ar fi inmormantare. Spune C. Tolontan, comentatorul TV, daca se crede profesionist, n-ar trebui sa fie echidistant?

asdsdg  •  20 martie 2009, 19:28

ce sa mai vorbim d benzile alea d l subsol cand ei or ajuns sa transmita derbiul vinerea ca lumea sa mearga mai putin la stadion shi sa le creasca lor ratingul.dak s-ar juk duminik am fi shi noi in rand cu lumea,duminik ne uitam la divertis p antena 1.rushine rushine

Bongo  •  20 martie 2009, 19:48

majoritatea este, nu majoritatea sunt. Acordul dintre subiect si predicat, chiar daca acordul logic ne indeamna la plural, e totusi, gresit. Inca nu a aparut in DOOM si aceasta chichita, care va deveni regula. Pana atunci, macar in scris, macar de la liderii de opinie, cititorii asteapta gramatica…

nelu  •  20 martie 2009, 20:21

Este adevarat ca este destul de agasant sa te uiti la un meci care si asa lasa de dorit in multe momente si sa ma citesti prostiile fiecarui.
Oricum si ce e pe teren si ce se comenteaza este mult sub mediocru, am avut ocazia sa locuiesc in SUA timp de 3 ani si mai avem multe pana la comentariu sportiv de calitate.
Pt inceput ar trebui lasata barfa si parerile personale la usa .
Despre ce a zis domnul Plesu , ca nu se mai semneaza lumea , ca sunt mesaje ca sunt e-mail sau alte lucruri, rareori sugestiile bune is bagate in seama asa ca nu ma mai mir ca nu se semneaza lumea
Nelu

romania inedit  •  20 martie 2009, 22:36

Domnule Tolontan , dumneata nu ai niciun cuvant de spus in treaba asta ?
Ma mira articolul dumitale !

MeMe  •  20 martie 2009, 23:14

Catalin ai dreptate. Off m am saturat sa ma uit la meci si sa vad ce
mesaje idioate dau unii gen „lupta steaua daca ne iubesti bati cu 6-0.Fane
din Burgavestii de Jos” Hai sa fim seriosi , ati vazut pe Rai1 sau RTL ,
asemenea chestii ?? Dar traim in Romania, aici totul e posibil

Paul  •  20 martie 2009, 23:32

D-le Catalin,aveti perfecta dreptate,dar daca d-stra scrieti si nu va baga nimeni in seama,atunci credeti ca pe cei ce va scriu vor fi luati in seama? Totusi eu va scriu ce am de spus si eu.Este o mare placere sa urmaresc meciurile din bundesliga,imagine fara SMS-uri,fara reclame,iar pe ecran apare doar echipele,scorul si minutul de joc.La noi in loc sa apara datele anterioare,se deruleaza fel de fel de mesaje care nu isi au locul.De fapt cu 2 camere tv ce fel de transmisie vrei sa faci? Apoi echipamentele jucatorilor nu sint ca cele din tarile cu fotbal puternic.Echipamentul este plin cu reclame,nu sti cine joaca ex:cine joaca? OMNIASIG-DOMO.Cei ce pot schimba ceva rog sa se uite la m transmisia unui meci din bundesliga,este atit de frumos ca nu iti vine sa pleci din fata televizorului.Cu toate ca am intrat in europa,in cupele europene sintem doar sezonieri,iar daca la fotbal sintem sezonieri,macar la transmisii sa intram in europa.Jucatorii cu masinile lor au intrat in europa dar cu fotbalul mai putin.

George  •  21 martie 2009, 0:02

Bravo, Catalin, frumos. Daca nu ma insala memoria nu este prima data cand
abordezi subiectul. Poate ca o sa te „auda” cineva..

Varza  •  21 martie 2009, 0:08

Mai draga, ia sa contabilizam noi cate articole nesemnate apar in presa asa observatia domnului Plesu se poate aplica linistit si la domniile voastre. Despre cat sunteti de profesionisti, bravo voua pentru ca oricum transmisiile sunt urmarite de un numar mic de telespectatori, posturile GSP1 pana la 100 fiind transmise de RDS. Cred ca marea majoritate urmaresc meciurile in niste conditii ciudate pe net. In rest numai de bine.

malasuerte  •  21 martie 2009, 0:25

cam fortata legatura dintre „frustratii profesionişti ai netului” transmisiile eroice ale trustului, articolul lui Plesu din Adevarul si sms-urile din timpul transmisiilor
neinspirat azi,zau

mihnea  •  21 martie 2009, 1:28

E ffff greu sa comentezi un meci daca nu il vezi; exclusivitate e o treba pentru unii dar sincer o cale de mijloc exista… doar ne conduc Iliescu si ai lui de ceva ani…

Realist  •  21 martie 2009, 2:27

Reactiile dvs.,stimate d-le Tolontan,ca intotdeauna,sunt juste.Dar la toate cele semnalate de dvs.in articol,mai trebuie adaugat un fapt:posturile de televiziune GSP, care transmit partidele,incalca grav dreptul la informare al telespectatorilor neararatand pe toata durata partidelor transmise minutul si scorul,astfel cum procedeaza televiziunile de prestigiu din strainatate.Nimeni nu este obligat sa vada un meci de la un capat la altul,mai ales daca face si altceva sau nu este interesat de respectiva partida.Prin aceasta se incalca dreptul constitutional la informare al cetatenilor ,dar si legile audiovizualului cu un sibgur scop,acela de a se inregistra un rating foarte ridicat.Este foarte simplu de rezolvat aceasta problema pentru a nu fi soltionata, fie de CNA,fie de justitie.Consider -si probabil nu numai eu-ca aceasta situatie nu trebuie neaparat rezolvata prin sesizari ale unor organe de stat.De aceea,cu deosebit respect,fac apel la influenta pe care o aveti in trust,datorita functiei detinute si datorita competentei dvs.recunoscute pentru a interveni in vederea rezolvarii acestei situatii jenante,dar si nelegale creata de postul tv.”GSP”,dar si de celalalt post al trustului dvs.care transmite partide.Va Multumesc anticipat si astept o luare de pozitie la fel de pertinenta ,dar si un ajutor real.
N.B.
Am scris sub acest pseudonim pentru a evita unele discutii neprincipiale cu anumiti bloggeri.Daca este necesar imi voi posta si numele real,numai pentru a se intra intr-o normalitate solicitata de foarte multe persoane.

Soarta  •  21 martie 2009, 6:17

Cred ca era mai bun un titlu gen „Pentru un pumn de dolari in plus”.
Nu-mi explic totusi cum de aveti cei mai subiectivi comentatori. Pacat de

marius  •  21 martie 2009, 6:25

Ma deranjeaza textul, dar cel mai mult ma deranjeaza comentariile tendentioase ale comentatorilor ( nu dau nume ). Nu este posibil ca atunci cand joaca doua echipe romanesti meciul comentatorii sa priveasca una din echipe ( de obicei cea din afara bucurestiului) ca si cand ar fi din alta tara. E de-a dreptul jignitor. Faceti oameni buni ceva si reveniti-va, inecercati sa fiti mai obiectivi, alfel nu veti fi iubiti nici macar 1% din cat au fost fosti adevarati comentatori din televiziunea romaneasca. E doar un sfat. *** pentru ca bani primiti de la toti telespectatorii, nu doar de la bucuresteni.

Mircea [email protected]  •  21 martie 2009, 6:48

mai tolo, cine ti-a spus ca antena 1 si gsptv au transferat pe unii dintre cei mai buni comentatori si reporteri ? sau v-au murit laudatorii ?

ceconteazacummacheama  •  21 martie 2009, 7:46

o tampenie mai mare nu puteai sa scri transmisiunile sunt proaste si aproape inexistente in anumite zone ale TZari cat despre agramaTZI ..cand scriem pe net conteza sa ne intzalegem mai grav e ca VOI suntetzi de dreptul agramatzi pt ca in articolele vostre apr gresel mai grave dect in cometarile noastre scrise in graba

Tibanu  •  21 martie 2009, 8:25

stiu eu cand vom scapa de banda aceea idioata , cand expira drepturile de televizare ale antenei 1 cu conditia sa nu castige tot ei la urmatoarea licitatie, iar ca solutie imediata ea a fost prezentata un pic mai devreme si costa putin, 2 Ron o banda izolatoare in culoarea carcasei televizorului dumneavoastra aplicata cu maiestrie pe ecranul televizorului peste banda de sms-uri.

comentatoru’ agitat  •  21 martie 2009, 8:30

Banda ca banda, dar comentatatorii au fost de nivel mondial,
si mai ales nepartinitori

paul  •  21 martie 2009, 9:02

Nu stiu daca domnul Tolontan are vreo idee care a fost strategia trustului in ceea ce priveste meciurile ligii 1. Cert este ca Fc Foresta Falticeni si-a pus gazon nou, nocturna, ba a facut si transferuri de liga campionilor si patronii clubului spera sa-si scoata investitia din bilete. Problema lor e ca stadionul e mare cit unul de handbal, iar numarul de spectatori e sub nivelul marii. Dar totusi calculele au fost facute ptr 100 mil de euro, cum mama huciului sa nu iasa socotelile? Pai se miza clar pe interesul imens al suporterilor care vor veni la fiecare meci….si ce daca n-are stadion? Sa puna fiecare cite un euro luna de luna si eventual sa vina si cu scaunul de acasa ca sa se aseze in jurul stadionului, ca atunci se vor aduna lovelele care sa indrepte strategia paguboasa…..si uite asa trece si returul si numarul celor care-si schimba reteaua de cablu e tot infim…si daca in tur mai cautam sa vad meciuri pe net, acu’ am renuntat complet.
Dar intrebarea ramine: de ce rds-sntena nu vind drepturile de televizare la un pret normal (adica acolo unde cererea se intilneste cu oferta)? Fiidca e clar ca pretul cerut e prea mare, iar piata nu-i interesata de politici ” de tun”…

CETATEANU  •  21 martie 2009, 9:17

Nu e chiar asa, exista zoom, iti maresti imaginea, ai scapat de banda.
Ca, slava Domnului, au evoluat si televizoarele astea. Nu si posturile tv –
si aici e vina trustului vostru! – pentru bataia de joc. Si mai e ceva, draga
Tolo, cand alte posturi, din alte trusturi, transmiteau meciuri, am auzit si
citit comentarii de la GSP precum ca nu mai e cum era pe vremuri, pierzi
mult timp sa afli cat e scorul la un meci, asta pentru ca nemilosii de la tv
vor sa tina oamenii cat mai mult pe frecventa lor si nu pun si ei o banala
„banda” grafica sa vezi si tu cat e scorul! Am ramas fara banda aia, de sus,
si ne-am procopsit cu crawlul ala trist, cu ineptii. Dar exista zoom, cum
spuneam 😉

petros  •  21 martie 2009, 9:31

dupa ce ai scris articolul,l-ai mai citit odata?sa vezi daca ai scris gresit ceva sau nu?!mare dreptate are Mircea Badea…

daniell32  •  21 martie 2009, 9:34

pacat ca f multi oameni carora le place fotbalul nu pot urmari liga 1,cei ce nu avem in grila de programe GSP`ul urmarim rezultattele live pe net,radio sau teletext …normal ca trebyuie sa apara si acea banda,de undeva trebuie sa`si scoata banii si acest trust execrabil!

alex  •  21 martie 2009, 10:25

mai rau este ca pe gsp cei care fac emisiunea ii cam iau la misto pe cei care baga bani in fotbal.vezi la geambasu la radu naum, care saracu de el uita cate perle scoate cand comenteaza turul frantei.fraieri finantatorii sau cei de la cluburi ca raspund la invitatiile gsp-ului sau intra in direct pe post.poate ca sunt si oameni care nu au un vocabular stilat(becali, penescu, turcu, pinalti, dar nici asa nesimtire din partea realizatorilor sa-si faca audienta pe seama lor.oare, s-au intrebat vreodata carui gen de oameni se adreseaza cand fac asemenea emisiuni? sincer nu cred

alex  •  21 martie 2009, 10:34

Ai dreptate Adrian.Pe la gsp-ul asta au inceput sa vina tot felul de comentatori, realizatori, reporteri,care saracii de ei vorbesc sa se afle in treaba. Cand il vad pe geambasu ***, mut pe alt canal.In privinta comentariilor nu am cuvinte:dezastru.in primul rand ca sunt de multe ori partinitori(aseara cel putin, penescu avea dreptate),de multe ori ai impresia ca comenteaza alt meci sau pur si siplu ma face sa cred ca sunt paraleli cu fotbalul

Marius Băştic  •  21 martie 2009, 11:00

Domnule Tolontan, am impresia ca imi sfidaţi inteligenţa. Cei mai buni coment
atori ziceţi ? În afară de Grădinescu, toţi ceilalţi sunt sub nivelul necesar.
Ca să nu mai zic nimic de transmisiuni. Astea sunt transmisiuni ? Of of! Nu
trebuie să butonaţi mai departe de Eurosport 2 ca să vedeţi transmisiuni de
calitate. Ok, poate comparaţia nu-şi are locul la nivelul dotărilor tehnice,
dar sunt chestii simple, cum ar fi :SCORUL SI MINUTUL, elemente esenţiale. Ce
să mai vorbesc despre reluări ? INEXISTENTE. Cred că mulţi dintre aceşti
iresponsabili care postează aici pe internet s-ar descurca mai bine ca
regizori de transmisie dintr-un singur considerent: iubesc fotbalul. Să
ajungem aşadar la această bandă care dom’le nu dispare.*** Eu zic
să o lăsaţi mai moale cu deontologia atâta vreme cât sunteţi cu musca pe
căciula. „He who lives in a glass house shouldn’t start throwing bricks”

anti GSP  •  21 martie 2009, 11:01

Pentru bunul mers al TV GSP va fac urmatoarea propunere: in subsolul sa nu mai „curga” doar un rand, cu mesaje de prost gust. Ci DOUA. Se practica, e la moda. Sau daca vreti, locul meciului propriu-zis sa fie luat de cat mai multe benzi, cu mesaje si reclame, iar undeva la subsol, cat o banda, sa putem vedea meciul.

Comentează