Nedrept, dar pilduitor

Fotbalul nu e justiţie divină. El are toate caracteristicile unui joc. Plăcere, cruzime, bucurie şi sentinţă cînd nu te aştepţi.
Steaua a fost mai bună, net mai bună, dar istoria acestui derby arată că singurul adversar bun e cel doborît fără replică pe tabelă. Altfel, se ridică. Dinamoviştii şi steliştii nu ştiu să piardă cînd luptă unii cu alţii.

sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 11:56

Fotbalul nu e justiţie divină. El are toate caracteristicile unui joc. Plăcere, cruzime, bucurie şi sentinţă cînd nu te aştepţi.
Steaua a fost mai bună, net mai bună, dar istoria acestui derby arată că singurul adversar bun e cel doborît fără replică pe tabelă. Altfel, se ridică. Dinamoviştii şi steliştii nu ştiu să piardă cînd luptă unii cu alţii.

Acum 22 de ani, pe 26 noiembrie 1986, Steaua învingea Dinamo cu 3-0 în Ghencea. Trei ani mai tîrziu, 9 septembrie 1989, Dinamo îşi lua o revanşă înmărmuritoare şi meritată, cîştigînd cu 3-0 pe terenul Stelei. Mircea Lucescu stătea pe bancă, copleşit de propriu succes.

O bună parte a serii, a părut că Steaua va plasa meciul pe lista scurtă a acestor rezultate de necontestat. Dar n-a avut nici pragmatismul şi nici şansa să facă asta. Aşa sună prima lecţie.
Cea de-a doua o primeşte Dinamo. Norocul e un partener perfect de drum, numai că fratele său, Ghinionul, îl înlocuieşte fără să-ţi dai seama.

Comentarii (123)Adaugă comentariu

YODA BLOG  •  1 noiembrie 2008, 23:59

De departe , Steaua a fost mult mai buna. Am zis ca nu ma uit l;a meci , dar m-am uitat,a fost acceptabil, zic.

florin  •  2 noiembrie 2008, 0:02

Mare bulan pe dinamo, foarte nedrept … rezultatul dar asta e

Dirty penguin  •  2 noiembrie 2008, 0:03

corect

mekkaman  •  2 noiembrie 2008, 0:05

multzumesc, Steaua…

marius  •  2 noiembrie 2008, 0:05

bine spus. mult succes in continuare.

nurofen  •  2 noiembrie 2008, 0:05

Da, Steaua a fost mai buna din toate punctele de vedere. Trebuie sa fii chiar nesimtit sa zici altceva. Aici comentariile nu-si au rostul. Dar fotbalul se joaca pe goluri, nu ? Asta e replica romanului cand are noroc.

bogdan  •  2 noiembrie 2008, 0:06

da,tolo,ai dreptate,steaua a fost mai buna… mult mai buna… pacat de cele doua bare!

alexx  •  2 noiembrie 2008, 0:07

perfect articolul..nici n am zis k nu mai dam cel putin un gol..dar din pacate astia o avut noroc tot turu si vad ca ink il mai au..oare pana cand??? X(

Dorin Spoaller  •  2 noiembrie 2008, 0:07

Sa le fie rusine. N-au jucat nimic tot meciul si au dau un gol din nimic. Asa sa isi duca in spate si meciurile din Europa. Jenant pentru o echipa de rangul lui Dinamo. La Steaua nu e nimic de spus. Plesan nici n-a atins mingea. Dayro e fara vlaga. Toja da pasele ca din lemn. Cum **** iei gol din nimic ?!?!?!?!?!?! VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI

Cătălin Tolontan  •  2 noiembrie 2008, 0:07

bogdan: a fost mai buna, dar a avut si jcatori care n-au mers. bogdan stancu, de pilda. miine aflati din gazeta de duminica de ce l-a enervat pe dorinel

OviDELL  •  2 noiembrie 2008, 0:09

bulan bulan , …

chupac  •  2 noiembrie 2008, 0:10

nu e numai noroc,eu zic ca dinamo e si impinsa de la spate usor usor de arbitri,in seara asta de pilda trebuia sa arate cateva galbene dinamovistilor.cu echipa asta vor ei sa joace in liga campionilor?aproape ca imi e mila de ei.

andrei bt  •  2 noiembrie 2008, 0:10

Am pierdut clar 2 puncte… si ma oftica lucru asta…Dinamo nu a jucat nimic si au avut noroc mare..Uite asa castiga o echipa ca dinamo campionatu si in afara e zero

B 52  •  2 noiembrie 2008, 0:12

putea sa bage dinamo un gol pe final si atunci chiar ca era…”mirobolant”:)

Graur  •  2 noiembrie 2008, 0:13

Dupa jocul aratat de Dinamo in acest tur de campionat,nu-si merita locul intai!

Adrian  •  2 noiembrie 2008, 0:14

Din pacate si Dorinel are aceeasi tactica pe care o au toti antrenorii romani.Ne bagam cu fundul in poarta.Azi Dinamo nu a fost mai presus decat Buzaul sau Otopeniul.Nu avem antrenori sa faca echipa sa domine meciul si sa atace indiferent de rezultat.Ne bagam cu curul in poarta.

martoru  •  2 noiembrie 2008, 0:14

steaua net mai buna pana la schimbarile lui dorinel… datro si toja mai mult au incetinit jocul… pe alocuri chiar l-au incurcat… plus ca pe faza defensiva sunt zero

Sorin-stelist  •  2 noiembrie 2008, 0:15

tare mi-e ca la Dinamo se repeta bulanul de-acum doi ani. schiopi dar uite ca le iese. echipele cu care joaca au ocazii cu duiumul dar ei marcheaza…

andrei bt  •  2 noiembrie 2008, 0:15

Catalin, tie ti se pare ca Lovin ar juca prost? Aud pe multi ca Lovin joaca prost ca face, ca drege, dar mie nu mi s-ar parea..

killer71  •  2 noiembrie 2008, 0:15

GURA MICA STELISTILOR, DACA ERA VORBA DE NOROC SI NU O SCOTEA DIN POARTA OGARARU, PLECATI ACASA FARA NICI UN PUNCT……

linkar  •  2 noiembrie 2008, 0:16

banel a fost cel mai bun om de pe teren, din pacate dorinel a facut niste schimbari eronate, toja si mai ales plesan care avea 5 paltoane pe el, au fost pe langa meci, dayro trebuie sa joace cel mult 30 de minute, mai mult nu se poate, dar e imbucurator k am jucat frumos, am avut multe combinatii la 16m, jucatorii(unii) au jucat cu mare ambitie, bv baieti

florin  •  2 noiembrie 2008, 0:16

sa nu mai aud de Dinamo(echipa care s-a obisnuit sa joace doar prin Cupa Romaniei), si nici de Dinu , care nu stie sa fie impartial…cum poate sa spuna ca e un rezultat echitabil? oare el ce meci a vazut?bun articol Tolo…

delustef  •  2 noiembrie 2008, 0:18

Da, 80 de minute Steaua a jucat mai bine, dar meciul se incheie la ultimul fluier al arbitrului. Dinamo a jucat satisfacator si cu o doza mai mare de noroc ar fi putut castiga pe final. Noi romanii nu intelegem acest lucru, nu conteaza impresia artistica, floricelele, barele sau posesia avuta ci rezultatul final. In Anglia se intampla de nenumarate ori ca o echipa care a dominat trei sferturi din meci sa piarda fiindca ceilalti au avut incredere, au strans din dinti si au crezut in sansa lor. Eu sunt mandru de Dinamo si de Rednic (care a fost inspirat la schimbari). Dinamo e oricum pe drumul cel bun!

rms  •  2 noiembrie 2008, 0:18

de ce nu i se da o sansa lui ochi?!?! toja se crede mult prea tehnic fata de ce arata pe teren(pierde aproape toate mingiile si face faulturi inutile);de ce nu e incercat pedriel si sunt bagati plesan si dayro in atac??!
cred ca steaua a cazut pe fondul unor schimbari gresite-nu ma refer la cei scosi ci la jucatorii care au intrat.

ioo  •  2 noiembrie 2008, 0:18

Un meci penibil de slab .
Abia dupa ce Dinamo a egalat am vazut ceva fotbal .
Dar ,asta este ….

Adrian  •  2 noiembrie 2008, 0:18

Nu avem antrenori capabili sa faca o echipa sa atace din minutul 1 pana in minutul 90.Aparam rezultatul,ii lasam sa vina peste noi si ne aparam pe linia portii.Cred ca e mult mai usor sa ataci decat sa te aperi.
Dar asta e fotbalul romanesc.
Si Dorinel nu a schimbat nimic,din pacate.Maiu ales ca Dinamo nu a aratat azi nimic mai mult decat Buzaul sau Otopeniul.

anti borcea  •  2 noiembrie 2008, 0:19

o singura fraza spun: NOROC DE ******, SA VEDEM CAT O SA MAI TINA !!!!!1

Irina Maxim  •  2 noiembrie 2008, 0:21

Pe mine m-ar fi interesat o analiza a partidei nu ce l-a enervat pe Dorinel.
Da, Steaua a dominat aproape in intregime. Norocul a fost de partea gazdelor si ghinionul de partea oaspetilor. Insa, finalul de meci a apartinut in totalitate dinamovistilor, stelistii cazand ca mustele unul cate unul. Asta si pentru ca schimbarile facute de Dorinel au fost cel putin aiuristice.

Costi  •  2 noiembrie 2008, 0:21

jenant… si mai e si derbyul fotbalului romanesc… goian se dadea la arbitru, lobont sarea din bara in bara, dinamovistii parca impingeau un bolovan la deal, iar stelistii nu au alergat decat atat cat sa se creada in avantaj… pana la urma, toti au mintit fotbalul si nimeni nu a castigat… nici macar noi, privitorii

Gianini  •  1 noiembrie 2008, 23:22

TOTUL S-A STRICAT CAND A INTRAT PLESAN.
NU POT SA INTELEG SI NU II VAD ROSTUL BAIATULUI ASTA DUBIOS.
EL NU ARE NIMIC IN COMUN CU CE SE JOACA PE TEREN…NU STIU DACA CINEVA A AVUT CURIOZITATEA SA URMAREASCA MINUTELE JUCATE DE EL..
….MANA MOARTA….STEAUA A JUCAT IN 10 OAMENI DE CAND A IESIT KAPETANOS…
PLESAN MAI MULT INCURCA.
BOGDAN STANCU…NICI UN COMENTARIU…NU STIU DACA ISI MERITA AMINTIT NUMELE PENTRU ACEST MECI
…RENUNTZA OMULE LA PLESAN…CA STRICA ECHIPA
Forzza STEAUA…
DINAMO….ISI MERITA SOARTA CHINUITA`…O SA RAMANA MEREU NISTE ANONIMI..IN EUROPA…SI..PESTE TOT..

fanfotbal  •  1 noiembrie 2008, 23:23

Daca inainte de meci un egal in Stefan cel Mare ar fi fost bun, acum acest rezultat pare mai mult ca o infrangere. Steaua a ratat cu seninatate ocazii dupa ocazii si s-a crezut invingatoare inainte de finalul partidei. Dorinel mai are un pic de munca…

SPADY  •  1 noiembrie 2008, 23:24

Cum naiba a fost steaua mai buna cand n-a facut decat sa se apere tot meciul si sa contraatace..cum naiba a fost steaua mai buna cand stelistu de Deaconu a fluierat tot meciul cum unul din dinamovisti atingea vreun stelist:”FAULT”..si pana la urma tot am egalat..si din nimic..asa ca ciocu mic stelistilor ca am vazut si eu meciul vostru cu Gloria Buzau:))))))))))))daca intzelegeti ce vreau sa zic..

fanfotbal  •  1 noiembrie 2008, 23:26

cat bulan poate sa aiba dinamo?

calin  •  1 noiembrie 2008, 23:28

sa nu ne lasam furati de scor si sa remarcam:
– am castigat un varf veritabil, Pandelica Kapetanos. A fost o mare greseala ca nu s-a jucat cu el titular pana acum. A castigat cam tot ce degaja Zapata.
– avem o problema pe partea stanga, unde Golanski nu e de meserie, Emeghara intarzie sa apara si Petre Marin e deja bun pentru old-boys. Si Ze Kalanga e jucator bun de banda, noroc ca nu il prea joaca „Revnic”.
– am jucat bine in atac si am vazut un altfel de Toja pe banda. Dar se rateaza foarte mult…
– nu e un inceput rau pentru Dorinel. Dar trebuie sa nu uite ca apararea e cea care iti permite sa ataci.

DAN DANIEL  •  1 noiembrie 2008, 23:30

INTRADEVAR STEAUA ESTE PESTE DINAMO (SI PESTE TOATE ECHIPELE ROMANESTI!),TOCMAI DE ASTA GIGI, AR TREBUI SA SE INTREBE DE CE ATITA GHINION,CU OTOPENI,BUZAU SI DIN PACATE O SA MAI URMEZE SI ALTELE,POATE E UN SEMN DE LA CEL DE SUS SA NU-I MAI FOLOSESCA NUMELE CU ROST SI FARA ROST!! POATE ATUNCI VA AVEA PARTE SI STEAUA DE NOROC,DE CARE DE FAPT E NEVOIE IN ORICE SPORT!! DESI SE ZICE CA NOROCUL TINE CU CEL BUN! GIGI NU TI-AI PUS INTREBAREA OARE DE TE OCOLESTE??

simici  •  1 noiembrie 2008, 23:31

Intr-adevar Dinamo a avut, ca de obicei, noroc. Dar si datorita faptului ca echipa Steaua nu este pregatita fizic, ceea ce a observat-o si Munteanu, dar ce sa faca in 5 zile? Lacatus intreaba daca am vazut vreo schimbare tactica, se pare ca nu, dar am vazut alta atitudine si alt joc. Unii jucatori au ramas insa cu aceleasi methene. ma nemultumesc laudele care i se aduc lui b. stancu care a irsoit ce putin 2 ocazii clare. mm stoica tot il ridica in slavi si ii lauda viteza dar degeaba ai viteza daca nu stii sa pui piciorul (capul) cand si unde trebuie. radoi nu mai pupa niciun transfer in ritmul asta iar lovin e demult in plus la steaua. lui toja ii trebuie un campionat intreg sa se acomodeze. pe golanski l-a distrus lacatus care l-a lasat pe margine in detrimentul pensionaruluui de petre marin. lui dayro moreno i vijie prin cap numai transferul pe 20 de milioane si si-a luat-o in cap. ceilalti sunt in nota obisnuita. cu vreo 3 schimbari (lovin, golanski stancu) am putea sa mai ridicam capul. tot mai astept un mijlocas central la steaua… dar pana nu moare ciobanul asta nu vom vedea o schimbare in bine la echipa :D. despre dinamo… in curand o sa se termine norocul si o sa va zbateti pe la locurile 5-6.

vali_b  •  1 noiembrie 2008, 23:32

Comentariu de stelist, ma rog ziaristii au si ei dreptul sa fie subiectivi din cand in cand. Steaua putea sa castige, dar a cazut fizic in repriza a doua, dupa presingul sinucigas pe care l-a facut pana prin minutul 60, adica pana i-au tinut resursele fizice. Era clar ca Steaua nu putea duce meciul in acest ritm pana la final. D. Munteanu a intuit asta, de-aia a facut si schimbarile cu profil defensiv, sperand sa inghete rezultatul. Daca Steaua avea putin ghinion putea pierde acest meci. Un meci se poate pierde si in 2 minute, vezi cazul Bayern-MUtd din 1999, ca si atatea alte meciuri. Si Bute putea pierde prin KO in ultima repiza, desi a dominat tot meciul. De-aia meciul are 90 de minute si trebuie gandit si privit in ansamblu. Normal ca Steaua e mai omogena, are si experienta din LC. Daca Dinamo ii prindea dupa un meci de LC ar fi castigat acest meci. Da, Steaua a jucat mai bine cat i-au tinut puterile, la adapostul unui gol inscris rapid, dar rezultatul mi se pare echitabil. Dinamo a facut un joc bun, nu e usor sa joci cu o echipa de LC. A fost un joc bun, frumos, demn de un campionat cu pretentii.
Frumoasa si atmosfera de la Craiova, in contradictie cu cea de la Constanta sau Vaslui, unde vin cateva sute de spectatori.

Oli  •  1 noiembrie 2008, 23:33

Rezultat bun!
Pt CFR, Poli si Urziceni…

Cata  •  1 noiembrie 2008, 23:35

domnu, cind spui ca o echipa „a fost mai bună, net mai bună” iar rezultatul e egalitate, mie imi pare o lipsa de logica elementara. pt ca cine e mai bun, net mai bun se impune.

incercind logica ta, sint obligat sa spun ca cel care a fost mai bun, net mai bun a fost cu capu-n traista si a dat cu mucii-n fasole.
cine da cu munii-n fasole e greu sa fie mai bun, net mai bun.

stiu; toti cautati sa aratati cit de onesti sinteti cu voi insiva si cum adevarul vostru e adevara universal. ca sa demontrezi asta iti trebuie mult mai mult. din nefericire asta lipseste presei romanesti. e o tara care va anuleaza eforturile. adevarul ramine ascuns pt ca finalul consemneaza sec 1-1. adica amina deznodamintul.

si mai trebuie sa stii ceva: norocul apartine intotdeauna celor care cred in ei.

ghinionul va fi mereu al celor care se vaita ca toate sint impotriva lor.

daeron  •  1 noiembrie 2008, 23:40

Ce rapid ai fost si destul de diplomat ca sa nu-ti atragi proteste din partea nimanui. am scris si eu un articol pe mysport, probabil putin mai subiectiv :), dar ideea tot cam aia e.

DAN DANIEL  •  1 noiembrie 2008, 23:41

DA,AM CITIT MAI JOS CA NU AVEM ANTRENORI CAPABILI SA ATACE PINA IN MIN 90! E ADEVARAT D-LOR DAR NICI ALTE TARI NU AU,DAR ADUC ALTII CEEA CE NOI NU FACEM! DE CE? CUM IL VEDETI VOI PE TRAPATONII,BASTEN SAU ALTII SA-L SUNE GIGI SA-I FACA ECHIPA?? NU CRED,SI DUREREA ESTE CA ASTA E VALABIL SI LA ECHIPA NATIONALA . CUM AR MAI FI FORTAT FIUL LUI….NEPOTUL LUI… SAU JUCATORUL NUMITULUI PROCURATOR !ASTA NU AR ACCEPTA NICI UN ANTRENOR DE AFARA. CRED CA,CONDITIA DE BAZA LA SEMNAREA UNUI CONTRACT E SA FII CIT MAI MALEABIL ALTFEL…EJECT ! CIND VOM AVEA CURAJUL SA LASAM ANTRENORUL SA-SI FACA TREABA,PT CARE DEFAPT ESTE PLATIT,VOM AVEA SI REZULTATE,PINA ATUNCI VOM TRAI IN MEDIOCRITATE,CUM DEFAPT ESTE TOTUL IN ACEASTA TARA ,NU DOAR SPORTUL!!!

adi  •  1 noiembrie 2008, 23:41

intr-adevar este un meci in care se arata ca steaua este bantuita de foarte mult ghinion… dar eu vreau sa te intreb catalin despre un alt duel… cel al galeriilor… de ce galeria celor din stefan cel mare este tratata diferential intotdeauna? unde si-au… ascuns toate acele torte?de ce nu s-a intervenit pt evacuare asa cum ne promisese un oficial al fortelor de ordine? (dl. militaru… parca) de ce suporterii dinamovisti arunca cu pietre la lizeanu in galeria stelei iar pe imagini la tv se poate observa cum organele militienesti incearca sa fuga la adapost fara a interveni? si revin de ce doar galeria dinamovista are dreptul de a introduce fumigene, petarde, torte?

jack sparrow  •  1 noiembrie 2008, 23:42

2 echipe pline de noroc ! din istoria lor , oricum ar fi ea , se trage si o duc impovarator pentru noi mai departe ! 2 echipe care se bazeaza pe noroc si fenteaza fotbalul !

daeron  •  1 noiembrie 2008, 23:44

@irina maxim: schimbarile lui dorinel au fost foarte bune, jucatorii insa si-au batut joc de el. I-a schimbat pe stancu si semedo cu dayro si toja, pentru ca nu mai puteau si acest lucru se vedea, iar pentru kapetanos, care de asmenea a cedat dpdv fizic, nu mai exista nimeni in afara de plesan care sa-i ia rolul. pacat de n.esimtirea lui plesan, daca nu era asa de indolent nu dadea niciodata gol dinamo

nebunu’  •  1 noiembrie 2008, 23:51

Am vazut un meci bun al Stelei dar cel mai tare am fost dezamagit comentatorii meciului, despre care pot afirma cu cea mai mare convingere CA SUNT DINAMOVISTI

toader  •  1 noiembrie 2008, 23:53

pai l-a batut Dumnezeu pe gigi. de aia nu a castigat. dupa ce i-a umilit pe hagi, laca si boloni, cei mai mari jucatori din istoria stelei; dupa ce i-a luat in balon pe iordanescu si pe jenei, steaua merita sa piarda dupa un incredibil ghinion in fiecare derby cu dinamo sau rapid si fiecare meci cu „stelutele” cinci ani de acum incolo.

aurash_steaua  •  1 noiembrie 2008, 23:54

in primul rand dinamo a avut noroc cu carul… poate sa zica oricine ce vrea STeaua a fost clar peste dinamo si cine nu recunoaste asta inseamna ori ca habar nu are fotbal ori este prea fanatic cu propia`i echipa….in al doilea rand steaua trebuia sa tina jocul sus in ultimele 10 min cu l`au tinut 80 de min… nu trebuiau sa se retraga… asta e dinamo iarasi cu bulanu… dar le`a mers aku 2 ani…steaua a recuperat 2 ani la rand multe pct fata de primul loc…o poate face si akum…mai ales k dinamo nu joaca nimic dar e lipita de **** dar cat poate tine si norocu asta…vb lu goian…vine ea si compensatia

geo  •  1 noiembrie 2008, 23:57

Articolul e f bun.Felicitari!Acum sa inteleaga si Dorinel ca Plesan trebuie sa fie sarit din shema,nu se poate baza pe el,titularii au fost la inaltime, dar un joc tine 90 de minte.Felicitari pt jocul prestat,numai ghinionul a facut ca Steaua sa piarda cele trei puncte.Oechipa din Bundesliga ar fi marcat cel putin 6 goluri insera asta lui Dinamo,o echipa cu multe improvizatii-tinind cont de absentele din lot.

Dini004  •  1 noiembrie 2008, 23:57

Domnule Tolontan…bun articolul…insa cu bataie lunga nu tine…in Europa norocul e de multe ori egal cu 1,99%….si se vede..Steaua ar fi batut Lyon…sau cu noroc de 1,99% ar fi facut egal…cu noroc de 1,99% Clujul ar fi fost in optimile CL…Dinamo in Europa ar fi trebuit sa aiba noroc 99,1% sa mearga in grupe…Ne batem in Romania pt ce…scriem pt ce…sa ne lingem apoi ranile si sa spunem „N-am avut noroc!!!” .Sa nu mai vb despre noroc!! Oricum echipa valoroasa a fost Steaua…Dinamo este o intamplare …pana la finalul turului Timisoara o sa-i ia locul..si nu prin NOROC

Gogu  •  2 noiembrie 2008, 0:04

Eu unul m-am saturat. M-am saturat de mitocania de pe strada, de hotia din „afaceri”, de nesimtirea din circulatie, de boarfele care se cred vedete, de talharia care s-a extins de mult din mahalale pana in centru … Din domeniul muzical nu suport manelele, din cel politic nu suport pe nimeni, iar din sport nu mai pot cu Dinamo, aceasta adevarata gangrena, acest cancer al sportului, aceasta adunatura de securisti …
Cand nu ameninta, cumpara. Cand nu cumpara, fura. Cand nu fura, au noroc …
Pana cand ?
Mi-e sila …

Comentariile sunt închise.