Viitorul lui Rădoi

„Mă gîndesc să devin antrenor la Steaua. Dar mai am cinci-şase ani de jucat fotbal”, spune Mirel Rădoi, în ultimul număr al revistei oficiale Suporter Steaua.

marți, 8 aprilie 2008, 8:06

„Mă gîndesc să devin antrenor la Steaua. Dar mai am cinci-şase ani de jucat fotbal”, spune Mirel Rădoi, în ultimul număr al revistei oficiale Suporter Steaua.

„În trecut nu vindeam jucători. Îi ţineam ca într-o colivie de aur. Ce eroare! Recunosc public, Lucescu m-a convins de asta”, a spus Rinat Ahmetov pentru un post tv din Ucraina.

Citatele nu sînt opozabile. Dar efectele lor, da. Pentru că Rădoi aşteaptă într-o colivie de aur momentul în care se va deschide uşa ca să ajungă într-o altă colivie, puţin mai mare.
Cînd te limitezi la interior, îţi limitezi şansele de a aduce ceva nou. Ani la rînd, Rădoi a fost considerat patrimoniul emoţional al Stelei şi al lui Becali şi nu a putut pleca. Apoi au început accidentările şi o anumită încăpăţînare rudă cu resemnarea, venită chiar dinspre el…”dacă nu a fost să fie”…

E păcat! Steaua va avea nevoie cîndva de antrenorul Rădoi, dar de un Rădoi care să fi parcurs circuitul lui Lăcătuş, al lui Dan Petrescu, al lui Hagi. Florenţa, Londra, Madrid… Fotbalul produce unele dintre meseriile uşor exportabile, făcute parcă pentru aceste timpuri globale. Cărţile de muncă seamănă cu programul unor croaziere.

Nu e vorba, în primul rînd, de bani. Rădoi cîştigă bine în România, ar putea cîştiga foarte bine afară. Altceva face diferenţa. Şcoala de fotbal, relaţiile pe care ţi le faci, felul în care începi să înţelegi totul.

Ca legendă-bloc, trecerea lui Rădoi de pe gazonul din Ghencea direct pe banca tehnică sună foarte bine. În realitate, ar fi comod, adică riscant.

Comentarii (105)Adaugă comentariu

Cristina  •  8 aprilie 2008, 20:14

Nu stiu daca calitatea deosebita a unui jucator il recomanda automat ca pe un antrenor bun. Desigur, un jucator bun stie situatia de pe teren, dar nu e suficient, trebuie sa ai si o gandire strategica generala si un oarecare talent pedagogic.

1q  •  8 aprilie 2008, 20:18

radoi este exceptional ca toper si formidabil ca mijlocas! de ce nu a plecat? incapatanarea patronului si o serie de accidentari teribile! totusi,eu cred ca daca va exista o oferta,becali il va lasa sa plece,am vazut asta in felul in care vorbeste! si cine stie,un euro bun,un pret mai mic cerut de steaua si poate ca mirel va pleca! o merita pe deplin!mai rar am vazut un jucator atat de loial si mereu motivat,ca radoi!

1q  •  8 aprilie 2008, 20:19

stoper, nu toper,am mancat o litera!

Ovidiu Miron  •  8 aprilie 2008, 20:19

Asa este. Cristina are dreptate. Dar poate ca Radoi a „furat” cate ceva de la antrenorii, totusi importanti, cu care a lucrat.

Un transfer afara i-ar face foarte bine. Inca nu e timpul pierdut. Poate un bun European si apoi o echipa din strainatate. Viata e frumoasa atunci cand avem proiecte de viitor.

1on  •  8 aprilie 2008, 20:24

Dragă domnule Tolontat. Ţin să vă reamintesc faptul că experienţele externe ale lui Marius Lăcătuş (Fiorentina şi Real Oviedo) nu au fost deloc faste. După Campionatul Mondial din Italia, unde Lăcătuş a marcat 2 goluri el nici măcar nu a mai fost convocat pentru USA ’94, tocmai din cauza randamentului slab la echipele amintite. Rădoi ar fi putut să să ajungă un jucător respectat mulţi ani de către suporterii stelişti (gen: Panduru, Rotariu, Prodan, Doboş, Roşu, Ad. Ilie) sau poate ajunge un al doilea sinonim al Stelei, după Marius Lăcătuş.

PS: Nu putem compara traseele externe ale lui Lăcătuş cu cele ale lui Dan Petrescu sau Hagi. Doar un ignorant sau cineva care habar n-are la ce echipe au jucat cei 3 poate spune aşa ceva.

Dorin Spoaller  •  8 aprilie 2008, 20:33

ii urez multa bafta 🙂

ZERO BARAT !!!  •  8 aprilie 2008, 20:34

Care oferte ??? O INVENTIE A PRESEI ASERVITE stelei !!! Antrenor ? La kickboxing ! UN LAS CARE SI-A SCOS ECHIPA DE PE TEREN !!! radoi nu s-a transferat afara din cauza lipsei CRASE de valoare, nu din cauza accidentarilor !!! Are accidentari prea putine pentru cati jucatori a nenorocit !!!

angy  •  8 aprilie 2008, 20:35

Nu e neaparat ca Mirel sa aiba experienta unui campionat in afara.Nu toti marii jucatori au fost buni antrenori ci mai degraba cei care au jucat,au muncit pe teren, nu a venit de la sine prin talent.Olaroiu de exemplu nu a jucat la super echipe si totusi cu steaua a facut performanta la fel si Razvan Lucescu;se poate face performanta prin munca si pasiune ca antrenor

jango  •  8 aprilie 2008, 20:42

pina la urma ce ar trebui sa inteleg din articolu asta?

v.a.  •  8 aprilie 2008, 20:45

Lumea se schimba, domnule Tolontan. Eu am fost director in BCR, pana nu demult. Mi-ati raspuns la un moment dat la un comentariu. Am plecat din BCR in vara anului 2007. De ce? Finalmente, pentru ca lumea era intr-o majora schimbare.
Eu am crescut si m-am maturizat intr-o lume credincioasa valorilor perene, adica acelor valori care se pastreaza de un an la altul. Inainte de plecare, dupa preluarea BCR de catre Erste Bank, am constatat cu mare tristete ca valorile perene nu mai au cautare. Au cautare mercenarii, cei care, pentru bani, lucreaza azi aici, maine colea…, cu aceeasi putere de a convinge ca sunt loiali. Romanticii vechii lumi cer insa idolilor fidelitate si sacrificiu, permanenta la vechea fabrica! iar acesti ideli inca exista, ei nu trebuie deplansi. Ei se numesc Pele – care a jucat doar la Santos -, Raul, „amantul vital” al lui Real, Sir Ferguson, Radoi si multi multi altii. Care e problema dvs, domnule Tolontan? Romanticii acestia traiesc in mucedele trepte de scandura ale stadionului Giulesti, dar nu numai acolo, ci pe toate stadioanele de veche traditie, precum Steaua, Dinamo, Progresul, U Craiova si altele, si altele. Ce e de facut? E atat de mult de scris, iar dvs va ocupati de prostii, cum ar fi valiza de table. Caci de table era, dar nu va place sa vedeti ca oamenii sunt liberi sa-si petreaca timpul unde vor ei. Va place sa puneti la indoiala fidelitatea si permanenta, pe care le vedeti nu ca merite, ci ca slabiciuni. Trist mileniu va fe acesta, domnule Tolontan!

vlad  •  8 aprilie 2008, 20:55

Pt.Zero Barat….cred ca vroiai sa zici de Radoi ca este zero barat,dar poti sa i-ti atribui si tie acest nume,linistit…ce va roade pe voi este ca Steaua a reusit sa tina un jucator care e idol in tribune,de valoare certa{a gresit,da,de multe ori,dar care jucator nu a gresit grav in cariera?}si care este un lider in teren si vestiar…ce a facut dinamo cu Petre???bataie de joc,pt un jucator pt care eu personal,desi stelist,am un mare respect,pt ca desi un pitic,a fost un gigant la dinamo

Ovidiu Miron  •  8 aprilie 2008, 21:08

Oare vom fi siguri vreodata 100% ca acea valiza continea niste table de joc?

Este adevarat ca sunt situatii in care presa sportiva devine mondena si de scandal.

andrei25  •  8 aprilie 2008, 21:21

Multa bafta lui Radoi. Pana si Fecali realizeaza ca Steaua ar avea nevoie, in perspectiva, de un Radoi trecut pe la un Man City sau Fiorentina (lista poate continua). Sa speram ca reuseste un Campionat European bun, si de ce nu, si lung 🙂 si de acolo mai vedem.

florin  •  8 aprilie 2008, 21:27

un jucator daca e cu adevarat dorit e cumparat(infiferent de valoare). ca sa joci in vest iti trebuie ca roman si caracter..

patryk  •  8 aprilie 2008, 21:31

E greu sa iei decizii cu doua taisuri si e usor sa dai sfaturi. Da, e posibil ca Radoi sa aibe parte de o experienta buna si folositoare la un alt club de alt nivel dar, in acelasi timp, poate sa aibe si de o experienta neplacuta.
Cu toate astea cred ca riscul de a avea parte de o experienta neplacuta cade putin in umbra, la varsta lui de acum, si cred ca ar trebui sa incerce un club de un nivel ceva mai ridicat, dintr-un campionat mai puternic. Si i-ar folosi si in munca de antrenor pe care si-o propune a o practica in viitor.

MANNIX  •  8 aprilie 2008, 21:39

desi sunt stelist, radoi antrenor la STEAUA suna groaznic!!!!! sper sa scapam de el imi doresc sa se certe odata cu jiji asa cum a facut-o scarba de mm si sa nu-l mai vad e bun fotbalist dar mare jigodie de om

Cotanesc  •  8 aprilie 2008, 21:40

dar Pitzurca? Pitzi e umblat la Milano, Florentza? Acuma merge si el in Elvetia 🙂 Nu prea are sens ce spui …

MANNIX  •  8 aprilie 2008, 21:43

n-are curaj sa se transfere la o alta echipa pt. ca acolo nu-l va mai gasi pe jiji!!!ramane aici de frica!!!!indiferent de ce credeti sunt stelist cu abonament la „0”sector „B”!!!

MANNIX  •  8 aprilie 2008, 21:46

RADOITARANOI JUCATOR BUN DAR JIGODIE DE OM!!!

richard  •  8 aprilie 2008, 21:52

domnule tolontan am 40 de ani si ma uit si eu de ceva timp la fotbal chiar nu este posibil ca la fiecare victorie a stelei sa scrieti ca afost blat e chiar penibil sa spui ca meciuri ce se joaca in compania celor din mioveni din iasi din targu jiu etc. e chiar penibil sa spui ca steaua da bani sa bata dacia , eu cred ca dumneavoastra ziaristi sunteti destul de intelegenti sa faceti deosebirea dintre steaua si domnul becali pe care e clar ca nu-l iubtiti dar care totusi trebuie respectat macar un pic numai si pentru faptul ca va vinde ziarul mult mai cand apare cu orice tip de declaratie fie ea buna sau rea.

Adi  •  8 aprilie 2008, 21:53

Poate aveti dreptate sau poate nu.Hagi a jucat la echipe mari si multi ani afara si inca nu si-a demonstrat valoarea ca antrenor.Razvan Lucescu a jucat doar in Romania si a demonstrat ca este un antrenor valoros.Numai timpul poate decide daca jucatorul Radoi trebuia sa joace la o echipa de afara pentru a deveni un mare antrenor.

clarobscur  •  8 aprilie 2008, 22:05

Cataline… ce mai e cu comisiile astea; jenant… nu puteau da astazi verdictul. mai trebuie niste telefoane. mie mi se pare un lucru romanesc. maine se va da totul pe partea Rapidului, iar Steaua va face recurs; acesta se va judeca dupa ce vor mai trece patru etape; pe final, cand e obligatoriu de dat o decizie, se vor uita la clasament. foloseste cuiva punctele? daca Steaua e 1 sau 2 clar, se da Rapidului (ma rog, se joaca din 73′); daca nu foloseste Rapidului se dau Stelei; asteapta sa se mai linisteasca treburile, sa se configureze cumva clasamentul; sincer, e cam scarbos; nicaieri n-a tinut atat
si inca ceva esential zic eu: Nemtii l-au prins pe nasolul care a aruncat bricheta, fanii lui Betis l-au dat pe mana politiei pe ipochimenul care a comis-o; de asemenea, l-au prins si pe cel care aruncat o moneda in cap lui Frisk… numai la Rapid n-au prins pe nimeni; alt lucru romanesc

bekaly  •  8 aprilie 2008, 22:06

tolo altfel sta treaba si anume ca radoi ar face un pas inainte doar daca ar pleca la forta din CL adica arsenal, real, barca etc altfel ar fi un pas inapoi sa pleci de la steaua la auxeree, fiorentina sau getafe spre exemplu

1on  •  8 aprilie 2008, 22:10

@richard

Cum adică ziariştii nu-l iubesc pe jiji? Ba da, îl iubesc mai mult ca pe propria mamă, propria soţie, propria fiinţă, proprii copii, pentru că datorită lu jiji ei vând toate lăturile vomate din capetele lor coprofag-mercantile.

nu conteaza  •  8 aprilie 2008, 22:30

sa vedem ce face la euro, poate,poate…

alina plugaru  •  8 aprilie 2008, 22:37

Si gsp ar avea nevoie de ziaristi,nu de oameni care stiu sa dea bine cu limba familiei voiculescu(app,nici un articol despre fata lui voiculescu?)Si vad ca v-ati atarnat deja medaliile,pacat ca au ajuns acolo unde nu trebuie.

Ovidiu Miron  •  8 aprilie 2008, 22:38

Steaua are un lot valoros. Nu ziaristii, ci oamenii din conducerea acestui club au dat dovada de inconstienta PR-istica.

Ovidiu Miron  •  8 aprilie 2008, 22:39

Fie ca ne convine sau nu, aceste medalii sunt pe deplin meritate.

alina plugaru  •  8 aprilie 2008, 22:40

ca sa nu ziceti ca mananc ce nu trebuie in comentariul de mai jos,cititi va rog zilnic aceasta sectiune a gazetei.PENIBIL.Mai bine puneti mamaitza ce spala holurile sa scrie,ca stie mai multe despre fotbal de la barbatul sau

miron cozma  •  8 aprilie 2008, 22:40

Ai perfecta dreptate. in fotbal, ca si in orice alt domeniu, Romania este in urma rau de tot.

miron cozma  •  8 aprilie 2008, 22:41

te uiti la meci? cu cine tii? arsenal sau liverpool?

marius din iasi  •  8 aprilie 2008, 23:21

Ai dreptate, Cataline, dar nu poti sa stii ce vrea Radoi. Poate va avea o experienta mai saraca decat daca ar pleca afara, insa poate el este fericit aici in Romania, la Steaua. E alegerea lui pana la urma. E dreptul lui sa-si caute cum vrea fericirea. Radoi’s pursuit for happyness.

Cyrill  •  8 aprilie 2008, 23:41

detest liverpool….pacat,mare pacat de Arsenal…o echipa superba an de an

birlic  •  8 aprilie 2008, 23:49

bai tolontanika , schimba-ti ” blogul de jurnalist”!!! esti un mucegai , mai mult decat scursura natiei noastre de oameni!!! esti cel ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) !!!!! lasa-te de meserie , n-o mai bely aiurea p-aici!!! la parnaie cu tine !!!!barem acolo n-are cine ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)!!!!!ba boule astea-s reguli??? pai tu esti primul care inciti publicul la violenta, tu insusi esti cel maio mare xenofob,antisemit si rasist!dobitocule

ardealul independent  •  8 aprilie 2008, 23:51

radoi poate face doar 2 lucruri bine :-sa vorbeasca ssasait in postura milogo -becaliana si fight k1.ca fotbalist e o00barat promovat de piturca

DNA  •  8 aprilie 2008, 23:53

slab articol…dissapointing….despre un neica-nimeni ca Radoi ai ajuns sa scrii?…ala a fost, este si va fi un nimeni…cum se termina paralele lui becali, nici n-o sa-si mai aminteasca lumea de sarantocul asta….

yo  •  9 aprilie 2008, 0:02

ne doare-n pu.la de racoi si sthoia

spaniolul  •  9 aprilie 2008, 0:03

radoi e un expirat

spaniolul  •  9 aprilie 2008, 0:04

fortza Romania

ilie  •  9 aprilie 2008, 0:14

Radoi e un jucator de mana a doua – s-a vazut clasa lui la Middlesborough cand pe fondul revenirii englezilor nu a facut nimic sa isi mobilizeze coechipierii, Lacatus ar fi ijnurat, ar fi dat palme poate sau ar fi avut intrari dure la adversari – dar ar fi oprit infragerea – Radoi a fost mielusel, s-a trezit abia peste cateva zile spargand geamuri si vene prin Bistrita, mult prea tarziu … Radoi nu va ajunge niciodata la o mare echipa europeana, daca ajunge la ceva gen Fiorentina sa zica mersi

andrei  •  9 aprilie 2008, 0:21

Este interesanta opinia ta Cataline, numai ca nu pare ca realizezi ca Lacatus a ajuns la Steaua din intamplare pentru ca Gigi era disperat dupa reactia publicului fata de el, iar Dan Petrescu este antrenorul unei echipe bune dar obscure, „de provincie”, fara mari pretentii. Asa ca exemplele tale nu au rost, ba mai mult sunt exemple nenumarate de jucatori romani care au plecat si au revenit la nationala ca ” fotbalisti de divizia A” ( Lacatus, Lobont) altfel stergand banca de rezerve pe la echipe mari sau mici din afara. Asta este problema ta, „de ce nu pleaca Radoi?” Crezi ca Paraschiv, Catalin Munteanu, Rosu, Mihalcea, „noul Hagi de la Bistrita”care a ajuns la greci, nu-mi mai aduc aminte cum il cheama,Keseru, si multi altii nu sunt exemple destule de jucatori care au plecat si au scazut valoric? Crezi ca daca l-ar cere pe Radoi vre-o echipa mare ca Real sau Barca sau Milan etc nu ar pleca? Chiar tu de ce nu ne lasi sa te duci la L’Equipe sau la As? Pentru ca nu te vrea nimeni.

cassani  •  9 aprilie 2008, 1:37

radoi e un jucator bun nu unul foarte bun pt ca ar trebuii sa-l comparam cu gerard vieira lampard etc eu unu, cred ca radoi poate ridica foarte mult moralul stelei ;sincer cred ca a avut parte si de un tratament oarecum nedrept numai prin simpla asociere cu becalii, a fost facut in toate felurile cea ce cred ca nu a fost destul de corect el nu prea avand reactii acide la dresa adversarilor,pacat ca nu prea l-au tinut genunchii lucru care cred ca nici pe viitor n-o sa-l tina dar ca antrenor chiar cred ca are mentalitate de invingator!!!

The Coach  •  9 aprilie 2008, 2:38

Andrei on 9 Aprilie, 2008 12:21 A.M. a scris:
„Chiar tu de ce nu ne lasi sa te duci la L’Equipe sau la As? Pentru ca nu te vrea nimeni.?”
Ai spus un adevar ! Esti tare !

remin  •  9 aprilie 2008, 2:54

Dumnezeu sa-i dea sanatate,caci,in rest,mirel radoi are viitorul asigurat.Imi pare rau ca domnul Tolontan are somnul nelinistit din cauza lui.De ce nu face comparatie intre presedintele nostru si unul din alta tara,intre prim ministrul nostru si al altora,intre ziaristul roman si unul englez,intre un simplu roman si un alt cetatean de oriunde.Toate asteptarile le are din partea fotbalistului?Domnul Tolontan chiar e sigur ca se poate compara cu un ziarist de la un cotidian de acolo,de la londra,Madrid…?Da,se poate compara,dar,daca este obiectiv,nu cred ca-i va placea rezultatul.Sanatate si dv.,d-lo Tolontan!

www.romania-inedit.ro  •  9 aprilie 2008, 5:02

Eu cred ca schimbarea echipei la care evolueaza un jucator este benefica pentru acesta !
Vanzarea unor jucatori ( de fapt cedarea contractului ) si aducerea altor jucatori innoieste echipa si aduce un suflu nou in jocul acesteia .
Limitarea provenientei jucatorilor la o anumita zona geografica paradoxal face o echipa sa devina vulnerabila !
Eu sunt sigur ca daca Tolontan s-ar duce la un alt ziar sportiv s-ar adapta destul de usor ,chiar daca i-ar lua ceva timp pana sa se acomodeze !
E pacat ca domnul Tolontan nu stie sa joace turca , in rest se pricepe la sport , si a inteles perfect mecanismul de functionare al fotbalului romanesc !
Mi-a placut atacul facut ieri de Mircea Badea asupra lui Tolontan , chiar daca MIrcea era in obsaid clar si arbitrul pierduse fluierul ! 😛

Clujean din State  •  9 aprilie 2008, 5:02

Ai mare dreptate, Catalin. Eu am predat la o universitate in Romania si, dupa un doctorat in State (aveam si unul romanesc) altfel as proceda daca as preda iar in tara. Studentii ar invata muuuuult mai mult.

andy  •  9 aprilie 2008, 6:15

CU TOT RESPECTUL PENTRU SPECIALISTI EU CRED CA RADOI SI LACATUS NU SUNT JUCATORI MARI!!
1. LACATUS A DAT 70 DE GOLURI IN CAMPIONATUL INTERN DIN OFSIDE, CA SI PITZURCA
2. LACATUS A FOST DAT AFARA PE UNDE A JUCAT IN OCCIDENT, CEA MAI MARE PERFORMNTZA A NATZIONALEI S-A REALIZAT CAND S-A RENUNTZAT LA EL!!!
3. LACATUS A SCOS DIN FOTBAL CEL PUTZIN 5 JUCATORI MAI TALENTATI CA EL FARA A FI PEDEPSIT SI A FACUT UN ANTRENOR, PE CAMACHO
4. JOCUL LUI DUR A FOST TOLERAT IN SUTE DE JOCURI CE AU AVUT CONSECINTZE DRASTICE!!
5. A OBTZINUT 81 PENALTYURI NEMERITATE IN LIGA I
6. MIREL A FOST TOLERAT PT NISTE INTRARICU TALPA LA FIGURA, CE AU PUS IN PERICOL IN MOD SERIOS VIATZA ADVERSARILOR!!!
7. MIREL A AVUT O PERIOADA DE FORMA MAXIMA, CU 3-4 INTRARI DE ROSU PE MECI NESANCTIONATE.
ASA I-AU FACUT ARBITRII SI FEDERATIA JUCATORI MARI PE ASTIA SI DE ACEEA NU I-A VRUT SI NU II VA VREA NICI O ECHIPA SERIOASA!!!

andy  •  9 aprilie 2008, 6:17

pt clujan!!
DIN PACATE NUMAI IN ROMANIA SUNT OAMENI CU 3 DOCTORATE SI CATE PATRU FACULTARI DAR FARA O CARTE O R I G I N A L A SCRISA!!!
NU CRED CA E CAZUL TAU:))
TOT UN CLUJAN DIN US

andy  •  9 aprilie 2008, 7:46

CU INGADUINTZA DL TOLONTAN VREAU SA ADAUG NISTE TRIMITERI LA FAZE DE JOC RELEVANTE:
1. http://www.youtube.com/watch?v=BUM8n642sHU
2.http://www.youtube.com/watch?v=mHNG9vggMqs&NR=1

g13  •  9 aprilie 2008, 8:32

tontolane poate scrii si despre toti de la roma sau maldini de la milan ,iar daca e cazul te documnetezi tu si iti mai dai cu parerea,oricum esti mediocru nu stiu de ce traiesti cu impresia ca esti chiar bun.

Comentează