31 martie

Culisele zilei care a schimbat piaţa media din România

miercuri, 2 aprilie 2008, 12:03

Culisele zilei care a schimbat piaţa media din România

Poveste cu 130 de milioane de euro. Poveste cu oameni, trusturi şi decizii. Poveste despre urcări şi căderi. Poveste despre definitivul care durează o zi. Povestea acestei zile.

De cîteva săptămîni, Cătălin Tolontan a vorbit cu zeci de insideri şi cu oficiali din trusturile media concurente. Ca jurnalist, el a intrat în posesia unor date pe care pe parcursul derulării licitaţiei le-a ţinut secrete, inclusiv faţă de părţile în cauză.

Azi, el oferă cititorilor Gazetei reconstituirea unică prin minuţia documentării şi prin detaliile spectaculoase care sînt scoase la lumină. Niciodată, în istoria televiziunilor din România, nu s-a purtat o asemenea luptă a coloşilor. Niciodată, publicul n-a avut acces la asemenea culise.

Cu 48 de ore în urmă, lucrurile stăteau cu totul altfel. Trustul Pro cumulase 28.9% din audienţa all urban 18-49 a televiziunilor din România pe primul trimestru 2008.

Achiziţia MTV a dus cota de piaţă aproape de limita de 30% admisă de Consiliul Concurenţei, dar cine mai are inconştienţa să pună o astfel de întrebare? Canalele Pro au încasat, în 2007, aproximativ 140 de milioane de euro publicitate, din piaţa totală de 300 de milioane! Cum să deranjezi un trust care face profit de 61 de milioane de euro?!

OţelulCei din linia a doua
Pe partea cealaltă a Lunii, lucrurile merg anapoda. TVR se află în cea mai mare criză de audienţă şi reputaţie din ultimul deceniu. Canalul public adună mai multe procese interne între angajaţi şi instituţie decît puncte de rating.

Antena 1 gîfîie şi ea. „Ne putem transforma din urmăritorul ProTV în liderul plutonului televiziunilor mici”, avertizează Laurenţiu Ionete, cel care vinde publicitatea pentru Antene. A simţit-o pe pielea lui! La negocierile pentru 2008, tot mai multe agenţii şi clienţi ameninţă că sar Antenele şi alte televiziuni în beneficiul MPI, care e atît de mare încît nu poate fi ocolit.

Monopolul nerostit
Pro tratează de pe poziţii de forţă. Dar cu zîmbetul pe buze şi cu socoteli perfecte şi narcisiste. Un aparat de cercetare impecabil şi o atitudine neîndurătoare rezultată din cota de piaţă sufocantă, atuurile dintotdeauna ale trustului. Acum au ajuns la paroxismul dominaţiei. „Futu-i! Mi-a venit să mă ridic de la masă, dar agenţia mi-a zis că n-am soluţii”, a exclamat, întors în firmă, unul dintre şefii uneia dintre companiile din top 10 spenderi de publicitate.

Horaţiu NicolauÎntîlnirea SOV – Nicolau
Şi vine dimineaţa zilei de 31 martie. La LPF se licitează drepturile tv pentru Liga 1. Din Elveţia se aşteaptă răspunsul pentru Champions League.

Realitatea TV e favorită pentru Liga lui Mitică. A cumpărat şi Telesport. „Ştiu că nu am nici un avantaj concret, dar vreau să fiu corect cu tine, Horaţiu”, i-ar fi zis SOV lui Nicolau, patronul postului şi deţinătorul drepturilor de pînă atunci. Preţul Telesport trece de 5 milioane de euro. Nicolau şi-a luat o parte din bani înainte de licitaţie.

SOV e ţicnit de generos sau are un plan ascuns. Oricum ar fi, cine îl poate învinge pe Vîntu? Cheltuie bani o groază, succesul Realitatea îl dopează, iar managerii săi pregătesc dosarul de luni de zile.

„Ideea unui DTH care să grupeze drepturile de fotbal a avut-o Sorin Enache încă de cînd era la Antena 1. Toţi au rîs. Acum se va împlini cu siguranţă”
Manager din Realitatea înainte de licitaţie

Camelia VoiculescuFata-lui-Tata
Cu cîteva zile înainte s-a petrecut însă ceva. „S-a trezit un monstru”, după cum avea să spună mai tîrziu Horaţiu Nicolau, trecut în tabăra Realitatea. Monstrul nu s-a deşteptat de unul singur.

Mai întîi, cineva i-a bătut în uşă. Camelia Voiculescu e un nume care nu spune mare lucru. Pentru adversarii Antenei 1, e Fata-lui-Tata. Şi nu doar pentru adversari. Cînd a venit în fruntea postului, lumea a strîmbat din nas. „Am mai văzut noi din astea! Nu rezistă mai mult de două luni!”, au spus cei care făceau jocurile în canal.

Fata-lui-Tata a avut la început un birou mic şi o secretară. După doi ani, biroul a rămas mic, dar secretarele s-au înmulţit, pentru că nu făceau faţă programului prelungit 🙂

Monstrul pişcat
De cîteva ori, noua şefă a dat-o în bară. A ratat achiziţia lui Teo. A gestionat cu hopuri relaţia cu Mihaela Rădulescu. Dar au început şi succesele. Mai întîi a cumpărat meciurile echipei naţionale. „Scump, iraţional de scump!”, au zis cei care au pierdut.

Apoi, a făcut un calcul. Şi l-a păstrat secret. Cine sînt cei care pierd cel mai mult dacă Realitatea face un post pay tv? Cabliştii! Au început discuţiile cu Romtelecom, cu UPC, cu RCS. La cifra lor de afaceri, cabliştii s-au urnit greu.

Dar monstrul a primit informaţii care l-au pişcat. Realitatea angajase echipa lui Costi Druică, cel mai bun creator de DTH. Apoi, cabliştii au aflat că noul proiect închiriase spaţiu pe un satelit pe care lucra şi RCS. Upsssss! Plus echipamente de două milioane de euro, deja cumpărate!

10 milioane de euro costau cele două care de filmare ultramoderne, de standard Champions League, pe care oamenii lui Vântu le văzuseră deja la Florenţa

„Puteţi pierde abonaţi”
Teszari, miliardarul fără chip din Oradea, şi Oprea, „un tip care gîndeşte infinit mai mult decît vorbeşte”, şi-au calculat riscul. „La ce pasiuni mobilizează fotbalul, puteţi pierde cel puţin 200.000 de abonaţi într-un an de zile”, le-au confirmat cei din Antena 1. În acel moment s-au urnit.

A1 – RCS au semnat în ultima clipă
Vineri, 28 martie, cu o oră şi jumătate înainte de data limită a depunerii dosarelor la LPF, avocaţii A1 – RCS erau încă în clădirea Iridex de pe Bucureşti – Ploieşti. Oraşul se pregătea de summitul NATO. „Ar fi culmea să nu ajungem la sediul Ligii, care-i undeva lîngă Casa Poporului şi unde sînt restricţii ca naiba!”. Au ajuns.

Week-end-ul a fost de o tensiune sălbatică. Practic, totul stătea în limita scrisorilor de garanţie, dincolo de care participanţii nu mai puteau licita. Uniunea de ultim moment A1 – RCS i-a îngrijorat pe cei de la Realitatea. „Avem o problemă! Cabliştii vin din altă industrie, unde sumele sînt mult mai mari”, au spus ei. Dar nu mai aveau ce face. Dosarul se închisese.

Sorin Enache„Şanse sub 50%”
Cînd s-au aşezat luni în fotolii, pentru restul lumii Realitatea era favorită. Dar taberele ştiau. „Avem şanse sub 50%”, şi-au mărturisit între ei cei din RTV. Fata-lui-Tata mixase industriile şi asta a dat totul peste cap.

S-a pornit de la 54 de milioane de euro pentru trei ani. S-a licitat cu un milion la 12 secunde! Kanal D s-a oprit la 73 de milioane. Au rămas Realitatea şi A1 – RCS.

Abandonul şi sms-ul
Cînd Dragomir a spus „Cine dă 85 de milioane?”, Sorin Enache, directorul grupului Realitatea-Caţavencu şi omul care avusese viziunea canalului de sport, s-a lăsat pe spate în fotoliul cărămiziu şi a dat uşor din mîna dreaptă. Trecuseră fix 6 minute şi acel gest imperceptibil punea capăt unui proiect gîndit timp de cîţiva ani.

La patru scaune şi un culoar distanţă, Oprea a ridicat pentru ultima oară cartonul cu numărul 3. Avea aerul liniştit al omului care cumpărase un cuptor cu microunde, în timp ce în spatele său echipa Antenei tasta febril pe telefon: „Am cîştigat))))!!!”.

„Cosmin, e incredibil!”
În acel moment au pornit artificiile. Cei din Antene erau noul ProTV. Le luceau feţele de bucurie pe post. Un angajat al BoomTV, a cărui soţie lucrează în Antena 1, le-a mărturisit colegilor, pe jumătate amuzat, pe jumătate îngrijorat: „Băi, nevastă-mea nu-mi răspunde la telefon de cînd au aflat că au cîştigat! Te pomeneşti că de acum eu spăl vasele!”. 🙂

Kanal D„E incredibil! Am atîţia ani în business, dar nu înţeleg nimic! Vor pierde o groază de bani”, îi mărturisea pe scările Ligii şeful Dogan România lui Cosmin Băleanu. Turcul în costum se clătina pur şi simplu de uimire.

106 milioane era limita scrisorilor de garanţie ale A1-RCS, în timp ce Realitatea a avut doar 100 de milioane garanţie

„Ne retragem oferta”
Ziua nu se încheiase. Rămăsese în joc Liga Campionilor. Întorşi la sediu, şefii de la Realitatea au sunat în Elveţia. „Ne pare rău, ne retragem oferta, nu mai putem face acum canalul de sport DTH!”.

Celor de la UEFA le-a picat rău de tot. Realitatea trimisese cea mai bună ofertă. În 6 minute, totul se schimbase! Dacă ar fi avut 6 milioane în plus pe scrisoarea de garanţie pentru Liga 1, seara i-ar fi prins pe oamenii lui SOV cu cele mai bune programe de sport în portofoliu. Ar fi fost trataţi drept Stăpînii Lumii. „În loc să fim eroi, am pierdut şi avem o listă de probleme de rezolvat care seamănă cu un bilet one way la capătul lumii!”. Pe seară, postul a emis un comunicat în care-i felicita pe învingători.

Todan, leul bătrîn
Speranţele s-au mutat la Kanal D. „Am înţepenit lîngă telefon. Aştept”, spunea Cosmin Cernat, cel care îi convinsese cu un an în urmă pe turci să investească în fotbal. De la 1%, ratingul ajunsese la 15%.

„Vom da probabil răspunsul dimineaţă”, au informat cei de la UEFA televiziunile rămase în cursă. Era o încercare de a mai lua din presiunea instalată în România.

În ProTV oficial domnea siguranţa. Neoficial, Costi Mocanu şi Felix Drăghici simţiseră ceva. Dar nu le venea să creadă.
Doar cîţiva oameni din TVR ştiau ce se pregăteşte. La sfatul lui Todan, leul bătrîn şi rănit al achiziţiilor din România, postul public trimisese o ofertă de peste 30 de milioane de euro.

„Asta e, Moşule!”
Răspunsul de la Lucerna a sosit puţin înainte de 9 seara. „Am cîştigat”, i-a zis Todan lui Enăchescu.

Imediat, unda de şoc a lovit ProTV. Drăghici către Mocanu: „Asta e, Moşule, aşteptăm 2012 care vine acum!”. De fapt, era cea mai neagră zi din viaţa profesională a celor doi jurnalişti care au inventat ştirile spectaculoase în teveul românesc. De la ei s-au modificat şi buletinele generale şi standardele producţiilor. Astfel au urcat în organigrama corporaţiei şi din aceste poziţii corporatiste şi-au pregătit discursul pentru oamenii lor: „Aşa se vede calitatea, cînd n-avem drepturi!”.

Luminile oraşului
Cu 12 de ore în urmă, deţineau cele mai audiate ştiri, cea mai bună televiziune de sport şi un ziar. Monopolul virtual. „Evident, la ProTV”, după cum spune vocea inconfundabilă a lui Cotimanis pe promourile din ultimele luni. Pe valul succesului, „Evident” înlocuise „Numai”. Dar, în lumea de azi, „Evident” şi „Numai” sînt volatile.

În partea cealaltă a oraşului, tipii de la Realitatea ieşiseră la o bere împreună. Ca echipele de fotbal turtite de rezultat. „Sărbătorim succesele viitoare, pentru că acum n-avem ce!” 🙂

În vestul Bucureştiului, lîngă Plaza România, cei de la Kanal D se uitau unii la alţii. Cernat răsfoia mecanic un dosar cu formate de emisiuni. „Ne întoarcem la divertisment, ce să facem?”.

Dragomir epuizat
Dumitru Dragomir Cluburile de fotbal au cîştigat o sumă fabuloasă. O echipă de mijlocul clasamentului va lua din drepturile 1,6-1,7 milioane de euro, adică aproape tot bugetul său anual! Şi totuşi, Dragomir (foto) a terminat la pat ziua triumfului său, care ar fi trebuit să fie şi ce a triumfului fostului său preferat, Telesport şi a noului său patron, Sorin Ovidiu Vântu. Şeful Ligii a anunţat „o criză de bilă”.

Cînd ziua se termină
Dincolo de ritualul televizat al victoriei, învingătorii nu sărbătoreau. Şefii din Antene erau băgaţi pînă la gît în hîrtiile înţelegerii rapide cu RCS. Nimic nu e setat definitiv. „Cum dăm meciurile? Jumătate noi, jumătate RCS? Sau altfel?”. O sumedenie de variante.

Laurenţiu Ionete ajunge acasă după 11 noaptea. Are telefonul plin de mesaje. Agenţiile de publicitate şi clienţii au început să-l caute. În fiecare zi a acestui an se cheltuieşte 1 milion de euro pe posturile tv din România. Unii dintre bani îşi vor schimba traseul. Solo spoturi, pachete speciale…

Vînzătorul Antenelor îşi ia o noapte de răgaz. Acum, el e cel aşteptat. Prelungeşte momentul pentru că ştie că fiecare secundă îl poartă, prin lucirea ploioasă a nopţii, spre o altă zi, unde nimic nu e sigur. 31 martie s-a terminat.

Alexandru Oprea şi Dan Matiescu

Comentarii (269)Adaugă comentariu

Ovidiu Miron  •  2 aprilie 2008, 9:21

Felicitari invingatorilor! Sper sa avem parte de transmisii de calitate.Altfel, noi publicul vom amenda acest post. Pentru ca noi platim.

Ovidiu Miron  •  2 aprilie 2008, 9:21

🙂

ze  •  2 aprilie 2008, 9:21

Articolul este interesant, dar subiectiv. Antena1 nu a castigat, ci doar au cheltuit o groaza de bani pe nimic! Cine credeti ca va cheltui bani sa cumpere un meci la TV? Se vor strange cate 3-4 prieteni la unul dintre ei acasa, se vor umple barurile etc…

dinamik  •  2 aprilie 2008, 9:22

daca castiga realitatea macar se imbunatateau transimisiile tv la unele meciuri din liga 1…

Octavian  •  2 aprilie 2008, 9:23

Cum nu am putut sa postez initial la topicul acesta am postat si-n alta parte 😛
Foarte interesante tot ce s-a intamplat in culisele drepturilor de televiziune. Cunoasteti oameni in toate companiile implicate?
Nu stiu sub ce forma se va difuza parteneriatul cu RCS. In momentul in care va fi difuzat un meci la A1, eu care sunt abonat la alta firma de cablu, ce anume voi vedea pe A1? Atunci care ar fi ratingul unui meci mtinand cont ca RCS sunt locul 2 pe piata de cablu unde totusi exista cateva sute (Ipoate mii) de furnizori de astfel de servicii mai mici sau mai mari. Atunci de ce mai exista oameni care felicita TVR-ul cu argumentul ca Champions League va intra in fiecare casa din moment ce Liga I, nu va ajunge decat la maxim 30% din oameni.

Si din acesti 30% sunt oameni precum tatal meu, care e abonat la RCS, dar caruia nu-i place fotbalul. Atunci va fi obligat sa plateasca suplimentar la abonament? Stupid!
Exista si posibilitatea ca unele din optiuni sa fie vandute catre alte posturi?

Multumim pentru un articol bine documentat!

Mishu  •  2 aprilie 2008, 9:26

Felicitarile mele pentru acest articol BETON! 🙂

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:27

daniel: multumesc, asta am si incercat. sa ofer unarticol obiectiv si documentat

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:28

octavian: inca nu e clar cum se vor impati meciurile intre a1 si rcs

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:29

kneo: tocmai asta cred ca arata derularea evenimentelor. ca nu exista un monopol. ca o piata dinamica, asa cum e cea romaneasca, nu permite monopol. nici a1 nu poate visa la un monopol

Ramardan  •  2 aprilie 2008, 9:30

SOV a gresit cand s-a incurcat cu marii „creatori” de DTH veniti de la Boom.Echipa care si-a luato si de care a ascultat a reusit performanta sa distruga Boom intr-un an de zile.Au facut 3000 de abonati in primul an pana cand au venit patronii si i-au dat afara….Acum au o noua performanta in palmares.Au distrus un proiect inainte de al incepe.Asta da performanta.Eu si acum ma mir cum de a reusit Enache sa „puna botul” la aberatiile echipei ex-Boom. Il stiam un om cu creier….Pacat pentru el. Acum are mai mult timp sa se concentreze pe Realitatea.Bafta Sorine!

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:31

varabiescu : ai dreptate, cheia va fi in gestionarea acestor drepturi astfel incit, peste trei ani, ele sa devina o masina de bani. daca nu, atunci le vor pierde peste trei ani.

mohui  •  2 aprilie 2008, 9:31

felicitari pentru articol, excelent!

gabrielaprejban  •  2 aprilie 2008, 9:32

Esti extraordinar!
Am avut impresia ca am urmarit un film de actiune.
Bafta pentru ANTENE!

papuravoda  •  2 aprilie 2008, 9:33

Tolo, zici ca esti Graham Green!

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:34

IOnutz : inca nu se stie unde se vor vedea meciurile de liga 1. boom va furniza orice meci de champions league de marti si miercuri, mai putin prima optiune, care merge la tvr. atentie! vb despre sezonul care incepe in 2009. 2008-2009 e al protv

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:36

nu conteaza: nu cred ca protv va avea mari probleme de audienta. a pierdut, e adevarat, un produs stralucitor, un drive de marketing, dar senzatia mea e ca va ramine lider de audienta

tayshaun  •  2 aprilie 2008, 9:36

daca ar fi doar blatuit n-ar fi mare problema. sa fim realisti: numai 15% din meciuri sunt aranjate. problema e calitatea. si nu atat calitatea jocurilor, ca adormi la ele, ca asta mai vezi si prin italia sau germania. nasol e ca valoarea jucatorilor are limita la zero. cand peste jumatate din fotbalisti au nevoie de 5 metri ca faca un stop la o pasa de 2 metri e grav.

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:37

ze: crezi ca romanii nu vor plati pentru meciuri? adik o fac spaniolii, grecii, italienii si nu o fac romanii?

ioi susai  •  2 aprilie 2008, 9:37

FELICITARI TOLO PT ARTICOL

DESPRE BANI PUTERE IMPLICATII SOCIALE

MERCI

fotbal  •  2 aprilie 2008, 9:37

pai da, asa da! imi place mai mult fara temporizare! ca si coronitele. frumoase. multe. dese. negru pe alb. coronite

loze  •  2 aprilie 2008, 9:40

Domnule Tolontan este de departe unul din cele mai proaste articole din cariera dvs. – daca scria mircea badea sau mihai gadea intelegeam – o sa vedeti ca protv fara a ramas cu banii si cu rating-ul.

coco  •  2 aprilie 2008, 9:41

victoria a1 se datoreaza mai degraba incercarii de a relansa untrust de valoare..dar inca in spatele trustului pro…ca audienta..ca brend..ca incasari din publicitate..si multe altele..

romeo  •  2 aprilie 2008, 9:41

pacat ca a castigat A1 nu suport prezentatoarele de pa stirile sportive

musy  •  2 aprilie 2008, 9:43

EXTRAORDINAR ARTICOL.BV TOLO.

thinking…  •  2 aprilie 2008, 9:43

Super articol…Tolo are stofa de scriitor de romane politiste. Stiam mare parte din chestiile din spate, dar le-ai prezentat extraordinar!!!
Am auzit un zvon inainte: cineva din Realitatea a sugerat acelasi tip de aranjament cu UPC, dar SOV a zis „nici un ruptul capului”. E ceva de capul zvonului asta?

robert  •  2 aprilie 2008, 9:43

Nici spaniolii si italienii nu se prea inghesuie sa cumpere meciurile. Un derby in Italia are in jur de 1 milion de telespectatori in acest sistem
Cine o sa cumpere la noi Vaslui-Pandurii?

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:45

loze: regret ca nu va place articolul. desi am senzatia ca, mai degraba, nu va place deznodamintul licitatiilor. dar aici nu e vorba de pro sau de a1 sau de tvr, ci de felul in care urca si decad televiziunile si despre lupta lor

antiOIER  •  2 aprilie 2008, 9:49

UN ARTICOL BUN,FOARTE DOCUMENTAT,FELICITARI!

mari  •  2 aprilie 2008, 9:49

Catalin..poate citeste doamna Voiculescu blogul tau..si vreau sa-i transmit :
Felicitari pt „Fata lui Tata” :)..care a reusit performanta sa „mixeze industriile”..care a reusit „sa trezeasca Monstrul” 🙂
BRAVO !!
Asta e o mare lovitura !!

Luci Dinamo  •  2 aprilie 2008, 9:49

Frumoasa naratiune! Bravo bah Tolontane!

Andrew  •  2 aprilie 2008, 9:50

O poveste cu final neasteptat! Dar cred ca.. pe cat s-a bucurat Antena 1, pe atat va avea de suferit, cand nu isi va acoperi investitia! Asa cum ai spus si tu… au fost oameni care au facut business o viata si nu gaseau cuvinte pentru banii investiti! Asa nu o sa gaseasca nici Antena 1, pentru ca meciurile nationalei luate la suprapret si cele din Liga I… luate pe acelasi principii nu pot aduce decat faima, nicidecum bani! Ori de faima, Antena 1 nu cred ca avea nevoie, pentru ca are audienta. Strategia e suspecta… pentru ca vor fi bani aruncati in vant! Un meci Bistrita – Dinamo nu o sa acopere niciodata o investitie de 100 de mii de euro, penntru ca atat costa el in momentul de fata… Minim 100 de mii!!!
TVR-ul.. in schimb.. se lauda ca va da Champions League, pe banii poporului!! Mama, ce oferta am facut, dar batranii care au pensie de un milion si jumate si platesc la TVR o groaza de bani, tot asa s-or bucura?!!

valentin  •  2 aprilie 2008, 9:50

eu nu pot sa inteleg cum liga I , o competitie de rahat poate sa coste mai mult decat CL. sunt siderat…

loze  •  2 aprilie 2008, 9:52

Acum am vazut ultimele postari – deci v-ati revenit. Intr-adevar ei mai au un an de CL ceea ce le va da destul ragaz pentru a aborda o strategie adecvata. Ganditi-va in ce productii pot investi jumatate din cei 140 mil eur (CL+Liga1).
Plus ca ei mereu au mizat pe inovatie – au luat liga1 cand transmitea doar TVR, au luat CL cand toata lumea dormea – deci au strategi foarte buni.
In al treilea rand ma gandesc la vedetele care au plecat de la ei si de fiecare data s-a spus gata au pierdut tronsonul orar, insa au ramas lideri.
Si nu pot sa nu ma gandesc ca M Radulescu nu prea a avut loc pe sticla cat a stat la ei, iar la A1 este regina.
Asta spune multe despre forta pro tv.

Cred ca responsabilitatea „rezultatelor” sta la Antena. Daca nu a fost o strategie pentru a face trustul mai atractiv pentru negocierile cu RTL despre care s-a tot vorbit, atunci A1 trebuie sa vina cu un produs foarte tare care sa coabiteze cu drepturile tv. Altfel stiti vorba : si … si cu banii luati.

141  •  2 aprilie 2008, 9:53

AM TOT VAZUT prin posturile de pe aici o intrebare care predomina: cum va reusi RCS sa amortizeze costurile in 3 ani de zile? Pai simplu: la o firma cu 1 milion de abonati la cablu, inseamna ca trebuie sa ia de la fiecare client 40 de euro in 3 ani de zile = 20 de euro pe an = 2 euro pe luna . si iata cum am aflat media cu care se va scumpi plata abonamentului lunar la cablu RCS. Chiar si asa, va ramane unul dintre cei mai low cost furnizori de pe piata, ceea ce ma indeamna sa cred ca isi vor scoate banii cu varf si indesat. Sa nu mai vorbim de alte optiuni, o gramada, care sunt diponibile pe langa cele spuse mai sus, cum ar fi Digi Tv-ul, care are cea mai mare acoperire in tara.
ce zici Tolo ?

calin  •  2 aprilie 2008, 9:57

Felicitari Cataline.

Asta este un articol de calitate. Foarte bin documentat, la obiect, cu informatii extrem de interesante.

Bravo

Cătălin Tolontan  •  2 aprilie 2008, 9:57

loze: inca o data. am incercat sa scriu articolul ca un jurnalist independent care afla informatii din mai multe surse, le pune cap la cap si ofera cititorului derularea unui fenomen nevazut. nu m-a interesat in articol „noi”, „ei”, „ailalti” 🙂

loze  •  2 aprilie 2008, 9:58

imi cer scuze pentru comparatia cu gadea si badea … considerati-o o hiperbola, dar prea ati dramatizat la final

sorin  •  2 aprilie 2008, 9:59

Cataline, eu ti-am mai spus ca mai demult te suspectam de…geniu. Felicitari !

romeo  •  2 aprilie 2008, 9:59

Sigur vor scumpi abonamentele.

RADUKU  •  2 aprilie 2008, 10:01

Trebuie sa ma alatur si eu majoritaiti celor care au postat. Deci… Felicitari pentru articol

Petrisor  •  2 aprilie 2008, 10:01

Fara drept de apel, acest articol este unul dintre cele mai bune din cate am citit. felicitari Catalin Tolontan 🙂

Petrisor  •  2 aprilie 2008, 10:02

Felicitari Catalin Tolontan pentru acest articol 🙂

Rajka  •  2 aprilie 2008, 10:04

daca antena 1 vor reusi sa faca din transmisiile meciurilor un show adevarat(aici ar fi multe idei)care sa schimbe complet perceptia despre cum sunt facute transmisiile si emisunile la noi cred ca vor lovi jackpot-ul.cred ca aici este marea provocare pt ei;pot merge pe formate consacrate dar cu rezultate poate limitate sau pot incerca ceva nou,cu prezentari complet noi,cu emisiuni de analiza noi,cu o optica noua de a comenta meciurile,etc.
Acum este marea lor sansa.Daca nu vor reusi sa aduca nimic nou peste 3 ani sau mai repede,vor realiza ca acest cistig din 31 martie poate fi in realitate ,,un pod prea indepartat”.

fara  •  2 aprilie 2008, 10:12

Deci daca Antena se bucura de Mioveni vs Farul sau Buzau vs Iasi si inca minim 100 de meciuri din astea pe sezon…va inselati !!!
P.S. Nu e nevoie sa cumpere fiecare persoana antena pt. digiTV. Se pune una pe bloc si cumpara atatea recivere cate sunt necesare.
deci…

Bogdan P  •  2 aprilie 2008, 10:13

Catalin, cei de la Antena si RCS au anuntau inainte de licitatie ca au intentia sa dea meciurile pay-per-view? Mie asa mi se parea normal.

coty  •  2 aprilie 2008, 10:14

frate dak ashtia d la tvr shi antena1 au comentatori….trbuie sa merem sa-l trezim pe dobrin din cimitir….numai asha o sa aiba comentatori…parerea multora !!!

razvan  •  2 aprilie 2008, 10:17

eu tot nu pricep o treaba si poate reuseste cineva sa ma lumineze: antena1 o sa dea, sa zicem, primele 3 optiuni, iar restul o sa fie transmise de RCS ( este doar o idee)…aici e partea pe care nu o inteleg, cum transmite RCS-ul meciurile? pe ce post, pe ce canal? ca nu pricep nimic…tot aud ca o parte din meciuri vor fi transmise de RCS, dar pe ce canale sau posturi?

141  •  2 aprilie 2008, 10:17

fara on : din cate stiu eu la o antena merg montate maxim 4 receiver-e :d daca facem un mic calcul, tot e bine pentru „cablisti”

Paul  •  2 aprilie 2008, 10:20

Eu o vreau inapoi pe TEO. :):):)

marynboy  •  2 aprilie 2008, 10:22

bravos!tolo!frumos articol!ce va face pro tv!se va baga la liga 1,sa cumpere vreo optiune ?,va da ceva din spania ,italia ,anglia,ca altfel cu argentina si brazilia nu cred ca vor ramane in top!ce-ar fi sa vezi o alianta s-au o cumpararec a boomuluide catre trustul pro!nu-i vad astfel sa reziste!surpriza placuta tvr,nu au murit inca ,bravo lor!se vor face mai multe mutari de comentatori?

Comentează