Culisele zilei care a schimbat piaţa media din România
miercuri, 2 aprilie 2008, 12:03
Culisele zilei care a schimbat piaţa media din România
Poveste cu 130 de milioane de euro. Poveste cu oameni, trusturi şi decizii. Poveste despre urcări şi căderi. Poveste despre definitivul care durează o zi. Povestea acestei zile.
De cîteva săptămîni, Cătălin Tolontan a vorbit cu zeci de insideri şi cu oficiali din trusturile media concurente. Ca jurnalist, el a intrat în posesia unor date pe care pe parcursul derulării licitaţiei le-a ţinut secrete, inclusiv faţă de părţile în cauză.
Azi, el oferă cititorilor Gazetei reconstituirea unică prin minuţia documentării şi prin detaliile spectaculoase care sînt scoase la lumină. Niciodată, în istoria televiziunilor din România, nu s-a purtat o asemenea luptă a coloşilor. Niciodată, publicul n-a avut acces la asemenea culise.
Cu 48 de ore în urmă, lucrurile stăteau cu totul altfel. Trustul Pro cumulase 28.9% din audienţa all urban 18-49 a televiziunilor din România pe primul trimestru 2008.
Achiziţia MTV a dus cota de piaţă aproape de limita de 30% admisă de Consiliul Concurenţei, dar cine mai are inconştienţa să pună o astfel de întrebare? Canalele Pro au încasat, în 2007, aproximativ 140 de milioane de euro publicitate, din piaţa totală de 300 de milioane! Cum să deranjezi un trust care face profit de 61 de milioane de euro?!
Cei din linia a doua
Pe partea cealaltă a Lunii, lucrurile merg anapoda. TVR se află în cea mai mare criză de audienţă şi reputaţie din ultimul deceniu. Canalul public adună mai multe procese interne între angajaţi şi instituţie decît puncte de rating.
Antena 1 gîfîie şi ea. „Ne putem transforma din urmăritorul ProTV în liderul plutonului televiziunilor mici”, avertizează Laurenţiu Ionete, cel care vinde publicitatea pentru Antene. A simţit-o pe pielea lui! La negocierile pentru 2008, tot mai multe agenţii şi clienţi ameninţă că sar Antenele şi alte televiziuni în beneficiul MPI, care e atît de mare încît nu poate fi ocolit.
Monopolul nerostit
Pro tratează de pe poziţii de forţă. Dar cu zîmbetul pe buze şi cu socoteli perfecte şi narcisiste. Un aparat de cercetare impecabil şi o atitudine neîndurătoare rezultată din cota de piaţă sufocantă, atuurile dintotdeauna ale trustului. Acum au ajuns la paroxismul dominaţiei. „Futu-i! Mi-a venit să mă ridic de la masă, dar agenţia mi-a zis că n-am soluţii”, a exclamat, întors în firmă, unul dintre şefii uneia dintre companiile din top 10 spenderi de publicitate.
Întîlnirea SOV – Nicolau
Şi vine dimineaţa zilei de 31 martie. La LPF se licitează drepturile tv pentru Liga 1. Din Elveţia se aşteaptă răspunsul pentru Champions League.
Realitatea TV e favorită pentru Liga lui Mitică. A cumpărat şi Telesport. „Ştiu că nu am nici un avantaj concret, dar vreau să fiu corect cu tine, Horaţiu”, i-ar fi zis SOV lui Nicolau, patronul postului şi deţinătorul drepturilor de pînă atunci. Preţul Telesport trece de 5 milioane de euro. Nicolau şi-a luat o parte din bani înainte de licitaţie.
SOV e ţicnit de generos sau are un plan ascuns. Oricum ar fi, cine îl poate învinge pe Vîntu? Cheltuie bani o groază, succesul Realitatea îl dopează, iar managerii săi pregătesc dosarul de luni de zile.
„Ideea unui DTH care să grupeze drepturile de fotbal a avut-o Sorin Enache încă de cînd era la Antena 1. Toţi au rîs. Acum se va împlini cu siguranţă”
Manager din Realitatea înainte de licitaţie
Fata-lui-Tata
Cu cîteva zile înainte s-a petrecut însă ceva. „S-a trezit un monstru”, după cum avea să spună mai tîrziu Horaţiu Nicolau, trecut în tabăra Realitatea. Monstrul nu s-a deşteptat de unul singur.
Mai întîi, cineva i-a bătut în uşă. Camelia Voiculescu e un nume care nu spune mare lucru. Pentru adversarii Antenei 1, e Fata-lui-Tata. Şi nu doar pentru adversari. Cînd a venit în fruntea postului, lumea a strîmbat din nas. „Am mai văzut noi din astea! Nu rezistă mai mult de două luni!”, au spus cei care făceau jocurile în canal.
Fata-lui-Tata a avut la început un birou mic şi o secretară. După doi ani, biroul a rămas mic, dar secretarele s-au înmulţit, pentru că nu făceau faţă programului prelungit 🙂
Monstrul pişcat
De cîteva ori, noua şefă a dat-o în bară. A ratat achiziţia lui Teo. A gestionat cu hopuri relaţia cu Mihaela Rădulescu. Dar au început şi succesele. Mai întîi a cumpărat meciurile echipei naţionale. „Scump, iraţional de scump!”, au zis cei care au pierdut.
Apoi, a făcut un calcul. Şi l-a păstrat secret. Cine sînt cei care pierd cel mai mult dacă Realitatea face un post pay tv? Cabliştii! Au început discuţiile cu Romtelecom, cu UPC, cu RCS. La cifra lor de afaceri, cabliştii s-au urnit greu.
Dar monstrul a primit informaţii care l-au pişcat. Realitatea angajase echipa lui Costi Druică, cel mai bun creator de DTH. Apoi, cabliştii au aflat că noul proiect închiriase spaţiu pe un satelit pe care lucra şi RCS. Upsssss! Plus echipamente de două milioane de euro, deja cumpărate!
10 milioane de euro costau cele două care de filmare ultramoderne, de standard Champions League, pe care oamenii lui Vântu le văzuseră deja la Florenţa
„Puteţi pierde abonaţi”
Teszari, miliardarul fără chip din Oradea, şi Oprea, „un tip care gîndeşte infinit mai mult decît vorbeşte”, şi-au calculat riscul. „La ce pasiuni mobilizează fotbalul, puteţi pierde cel puţin 200.000 de abonaţi într-un an de zile”, le-au confirmat cei din Antena 1. În acel moment s-au urnit.
A1 – RCS au semnat în ultima clipă
Vineri, 28 martie, cu o oră şi jumătate înainte de data limită a depunerii dosarelor la LPF, avocaţii A1 – RCS erau încă în clădirea Iridex de pe Bucureşti – Ploieşti. Oraşul se pregătea de summitul NATO. „Ar fi culmea să nu ajungem la sediul Ligii, care-i undeva lîngă Casa Poporului şi unde sînt restricţii ca naiba!”. Au ajuns.
Week-end-ul a fost de o tensiune sălbatică. Practic, totul stătea în limita scrisorilor de garanţie, dincolo de care participanţii nu mai puteau licita. Uniunea de ultim moment A1 – RCS i-a îngrijorat pe cei de la Realitatea. „Avem o problemă! Cabliştii vin din altă industrie, unde sumele sînt mult mai mari”, au spus ei. Dar nu mai aveau ce face. Dosarul se închisese.
„Şanse sub 50%”
Cînd s-au aşezat luni în fotolii, pentru restul lumii Realitatea era favorită. Dar taberele ştiau. „Avem şanse sub 50%”, şi-au mărturisit între ei cei din RTV. Fata-lui-Tata mixase industriile şi asta a dat totul peste cap.
S-a pornit de la 54 de milioane de euro pentru trei ani. S-a licitat cu un milion la 12 secunde! Kanal D s-a oprit la 73 de milioane. Au rămas Realitatea şi A1 – RCS.
Abandonul şi sms-ul
Cînd Dragomir a spus „Cine dă 85 de milioane?”, Sorin Enache, directorul grupului Realitatea-Caţavencu şi omul care avusese viziunea canalului de sport, s-a lăsat pe spate în fotoliul cărămiziu şi a dat uşor din mîna dreaptă. Trecuseră fix 6 minute şi acel gest imperceptibil punea capăt unui proiect gîndit timp de cîţiva ani.
La patru scaune şi un culoar distanţă, Oprea a ridicat pentru ultima oară cartonul cu numărul 3. Avea aerul liniştit al omului care cumpărase un cuptor cu microunde, în timp ce în spatele său echipa Antenei tasta febril pe telefon: „Am cîştigat))))!!!”.
„Cosmin, e incredibil!”
În acel moment au pornit artificiile. Cei din Antene erau noul ProTV. Le luceau feţele de bucurie pe post. Un angajat al BoomTV, a cărui soţie lucrează în Antena 1, le-a mărturisit colegilor, pe jumătate amuzat, pe jumătate îngrijorat: „Băi, nevastă-mea nu-mi răspunde la telefon de cînd au aflat că au cîştigat! Te pomeneşti că de acum eu spăl vasele!”. 🙂
„E incredibil! Am atîţia ani în business, dar nu înţeleg nimic! Vor pierde o groază de bani”, îi mărturisea pe scările Ligii şeful Dogan România lui Cosmin Băleanu. Turcul în costum se clătina pur şi simplu de uimire.
106 milioane era limita scrisorilor de garanţie ale A1-RCS, în timp ce Realitatea a avut doar 100 de milioane garanţie
„Ne retragem oferta”
Ziua nu se încheiase. Rămăsese în joc Liga Campionilor. Întorşi la sediu, şefii de la Realitatea au sunat în Elveţia. „Ne pare rău, ne retragem oferta, nu mai putem face acum canalul de sport DTH!”.
Celor de la UEFA le-a picat rău de tot. Realitatea trimisese cea mai bună ofertă. În 6 minute, totul se schimbase! Dacă ar fi avut 6 milioane în plus pe scrisoarea de garanţie pentru Liga 1, seara i-ar fi prins pe oamenii lui SOV cu cele mai bune programe de sport în portofoliu. Ar fi fost trataţi drept Stăpînii Lumii. „În loc să fim eroi, am pierdut şi avem o listă de probleme de rezolvat care seamănă cu un bilet one way la capătul lumii!”. Pe seară, postul a emis un comunicat în care-i felicita pe învingători.
Todan, leul bătrîn
Speranţele s-au mutat la Kanal D. „Am înţepenit lîngă telefon. Aştept”, spunea Cosmin Cernat, cel care îi convinsese cu un an în urmă pe turci să investească în fotbal. De la 1%, ratingul ajunsese la 15%.
„Vom da probabil răspunsul dimineaţă”, au informat cei de la UEFA televiziunile rămase în cursă. Era o încercare de a mai lua din presiunea instalată în România.
În ProTV oficial domnea siguranţa. Neoficial, Costi Mocanu şi Felix Drăghici simţiseră ceva. Dar nu le venea să creadă.
Doar cîţiva oameni din TVR ştiau ce se pregăteşte. La sfatul lui Todan, leul bătrîn şi rănit al achiziţiilor din România, postul public trimisese o ofertă de peste 30 de milioane de euro.
„Asta e, Moşule!”
Răspunsul de la Lucerna a sosit puţin înainte de 9 seara. „Am cîştigat”, i-a zis Todan lui Enăchescu.
Imediat, unda de şoc a lovit ProTV. Drăghici către Mocanu: „Asta e, Moşule, aşteptăm 2012 care vine acum!”. De fapt, era cea mai neagră zi din viaţa profesională a celor doi jurnalişti care au inventat ştirile spectaculoase în teveul românesc. De la ei s-au modificat şi buletinele generale şi standardele producţiilor. Astfel au urcat în organigrama corporaţiei şi din aceste poziţii corporatiste şi-au pregătit discursul pentru oamenii lor: „Aşa se vede calitatea, cînd n-avem drepturi!”.
Luminile oraşului
Cu 12 de ore în urmă, deţineau cele mai audiate ştiri, cea mai bună televiziune de sport şi un ziar. Monopolul virtual. „Evident, la ProTV”, după cum spune vocea inconfundabilă a lui Cotimanis pe promourile din ultimele luni. Pe valul succesului, „Evident” înlocuise „Numai”. Dar, în lumea de azi, „Evident” şi „Numai” sînt volatile.
În partea cealaltă a oraşului, tipii de la Realitatea ieşiseră la o bere împreună. Ca echipele de fotbal turtite de rezultat. „Sărbătorim succesele viitoare, pentru că acum n-avem ce!” 🙂
În vestul Bucureştiului, lîngă Plaza România, cei de la Kanal D se uitau unii la alţii. Cernat răsfoia mecanic un dosar cu formate de emisiuni. „Ne întoarcem la divertisment, ce să facem?”.
Dragomir epuizat
Cluburile de fotbal au cîştigat o sumă fabuloasă. O echipă de mijlocul clasamentului va lua din drepturile 1,6-1,7 milioane de euro, adică aproape tot bugetul său anual! Şi totuşi, Dragomir (foto) a terminat la pat ziua triumfului său, care ar fi trebuit să fie şi ce a triumfului fostului său preferat, Telesport şi a noului său patron, Sorin Ovidiu Vântu. Şeful Ligii a anunţat „o criză de bilă”.
Cînd ziua se termină
Dincolo de ritualul televizat al victoriei, învingătorii nu sărbătoreau. Şefii din Antene erau băgaţi pînă la gît în hîrtiile înţelegerii rapide cu RCS. Nimic nu e setat definitiv. „Cum dăm meciurile? Jumătate noi, jumătate RCS? Sau altfel?”. O sumedenie de variante.
Laurenţiu Ionete ajunge acasă după 11 noaptea. Are telefonul plin de mesaje. Agenţiile de publicitate şi clienţii au început să-l caute. În fiecare zi a acestui an se cheltuieşte 1 milion de euro pe posturile tv din România. Unii dintre bani îşi vor schimba traseul. Solo spoturi, pachete speciale…
Vînzătorul Antenelor îşi ia o noapte de răgaz. Acum, el e cel aşteptat. Prelungeşte momentul pentru că ştie că fiecare secundă îl poartă, prin lucirea ploioasă a nopţii, spre o altă zi, unde nimic nu e sigur. 31 martie s-a terminat.
gabidegiulesti • 2 aprilie 2008, 6:59
Ce situatie aberanta! Cea mai mare lupta pentru cel mai blatuit campionat din Europa!
Valentin Andrei • 2 aprilie 2008, 7:01
Coplesitor!
Si articolul si informatiile din el. Sincer, imi iau vreo ora pauza, pentru ca apoi sa-l recitesc.
Felicitari Tolo!! Ai depus o munca de sisif. IAr, ca sa culegi tot ceea ce ai scris, cu siguranta, munca ta a inceput de mult mai de demult decit as crede. Sistemul de informatii nu se creaza asa usor.
Uite, pentru astfel de materiale va citesc eu pe voi!
Succes si pe viitor!
Schumi • 2 aprilie 2008, 7:03
Pro TV-u is destepti si liga capionilor si liga 1 o sa scada in audiente, dupa ce o sa se faca ceva raestrai. Oricum echipe in liga nu o sa mia fie peste 2 ani
bogdan cercel • 2 aprilie 2008, 7:03
felicitari catalin
nu conteaza • 2 aprilie 2008, 7:04
wow !!!
Daniel • 2 aprilie 2008, 7:04
articol de wall street journal. thx
nu conteaza • 2 aprilie 2008, 7:08
ce crezi ca se va intampla la protv? baietii au ramas fara obiectul muncii.
Bogdan • 2 aprilie 2008, 7:11
Eu zic ca i se canta prea repede prohodul trustului PRO. Nici pana acum nu aveau drepturile si tot mergeau ceas. Oricum la cati bani au dat pe drepturi cei de la antena 1 o sa ne scoata ochii cu mk lor de 2 parale, si cu ” marile ” jurnaliste de la sport…:(
IOnutz • 2 aprilie 2008, 7:13
Catalin am si eu o intrebare….eu sunt abonat la Boom, nu prea am inteles bn kare este faza cu Digi? t rog dak potzi sa-mi dai ceva informatii!
Rajka • 2 aprilie 2008, 7:18
EXCEPTIONAL ARTICOL.unul dintre cele mai bune pe care l-am citit in presa romana in ultimul timp.Felicitari le meritati pe deplin.
Rajka • 2 aprilie 2008, 7:19
Felicitari pt articol.exceptional.
tiribonflax • 2 aprilie 2008, 7:19
singura certitudine acum este că nimic nu va mai fi cum a fost. e bine că antenele au în sfârşit o bulă generoasă de aer, după ce atâţia ani au înghiţit praful ridicat de roţile pro tv. e bine că protv are ceva probleme, că era cazul să aibă şi ei o motivaţie să schimbe ceva în politica postului, deja se fumaseră formatele demult. e bine şi că realitatea se poate concentra din nou pe locomotiva trustului, că prea rămăsese tarlaua lui tatulici şi creţulescu.
e rău că antenele trebuie să înveţe mult în domeniul transmisiunilor de meciuri şi al comentariului sportiv. e rău că poporul privitor la fotbal o să fie debusolat de privirea naţionalei de fotbal în calificări şi amicale la antenă, iar in turnee finale la tvr 1. e rău că pro-ul chiar făcea spectacol frumos cu CL. e rău că televiziunea publică, aflată într-o mare gaură financiară, a trebuit să dea 30 de milioane pe sport ca să aibă o mică şansă de revenire pe linia de plutire.
dar, vorba aia, vom trăi şi vom vedea. măcar se mişcă ceva.
sobolanu • 2 aprilie 2008, 7:21
Bravo Tolo…Ai dovedit din nou ca esti in fruntea gazetarilor sportivi…
Respectele noastre, ale tuturor iubitorilor de sport.
Orlando » Blog Archive » 31 martie • 2 aprilie 2008, 7:22
[…] Tolontan face o analiza completa a zilei de 31 martie, ziua care a schimbat raportul de forte in ceea ce priveste drepturile tv de fotbal din .ro, merita citit. […]
methos • 2 aprilie 2008, 7:24
Si totusi, cine se mai uita la balacareala din fotbalul romanesc?
gigel • 2 aprilie 2008, 7:38
batalia nu este sau nu a fost pentru drepturi pentru campionat. batalia a fost pentru supravietuire pe piata media.
cata • 2 aprilie 2008, 7:44
nu se stie inca cu digi..
oricum seful lor a spus ca se va umbla la abonament..crezi ca il vor scadea? eu pariez ca nu..
Daca pun meciurile pe platforma digi vor avea cu siguranta si mai mult de pierdut..
Antena va da probabil 2 meciuri pe week end iar Rcs va difuza celelate optiuni..Vor fii un fel de telesport actual..
Restul o sa se mandreasca cu transmisii din liga 2 si a 3 a..
Sper sa castiga cel mai mult in popularitate celelate sporturi de echipa, la care chair avem performante..
Cine pariaza cu mine ca la euro mutu si ai lui vor termina pe locul 4 in grupa?
Dar ce va face echipa de handbal a Romaniei/??
Poate asa iesim si noi din casa, ne scoate copii in park, iesim la padure si uitam de turca asta mioritica numita LIGA 1 a
S2K • 2 aprilie 2008, 7:48
Uite asa o sa dea cei care au castigat faliment. Remember ITV Digital in Anglia…
Iulian • 2 aprilie 2008, 7:54
Este totusi o „mica-mare” problema la care nu s-a gandit nimeni. In nebunia milioanelor toata lumea a uitat ca BOOM TV a fost respinsa de la licitatie pentru acoperirea slaba la nivel national, sub 60%. Nimeni nu s-a gandit ca Antena 1 -RCS nu respecta aceasta conditie. RCS nu respecta nici ei criteriul de acoperire, dar cei mai multi bani ei i-au bagat deci cu siguranta vor primi cel putin una din primele 3 optiuni. Sa fim seriori, la nivel national conteaza doar 3 echipe Steaua, Dinamo si Rapid.Ori una din ele va sari din schema. Mitica e bucuros ca a luat banu’, dar a uitat ca atunci cand Telesport avea optiunea 2 plangeau cand stelistii cand dinamovistii ca nu pot vedea meciul la tv, iar cota de audienta s-a dus pe apa sambetei pentru toti cei care transmiteau meciuri din Liga I. Pacat de Pro TV…au ramas cu cei mai buni jurnalisti de presa sportiva…Antena 1 a jucat cel mai bine sahul fotbalului, dar sa fim realisti…toata tara ii acuza pe cei doi comentatori de sambata seara ca sunt pro-Rapid, iar comentariul de la Romania -Rusia a fost cel mai slab comentariu la un meci al nationalei de dupa Revolutie. Daca Antena 1 nu aduce cel putin 2 comentatori de clasa(poate pe cei doi de la PRO TV care comenteaza CL, parere personala- dar sunt de departe cei mai buni-) si daca nu transmit in sistem digital, atunci microbistii din Romania vor avea numai de suferit. Multa bafta Antena 1, luati macar primele 3 optiuni daca nu vreti sa vi se suie lumea in cap si mai bagati niste banuti in sisteme digitale….D-le Baleanu…sa stiti ca un comentator trebuie sa fie neutru, nu rapidist….
Adrian • 2 aprilie 2008, 7:55
Acum urmeaza sa vedem daca pot amortiza cheltuielile pe care le au cu achizitionarea drepturilor. Nu cred ca piata romaneasca de publicitate poate urca atat de mult in 3 ani incat sa acopere costurile. Inevitabil, o sa le creasca audienta si pentru alte programe, dar nu vad cum pot acoperi 130 mil. Euro, in 3 ani, din publicitate. Sa nu mai vorbim si de costurile de transmisie, show pre- si after- meci etc. De asemenea, nu stiu cum vor reactiona romanii la pay-per view. Pentru a putea acoperi costurile, ar trebui ca prima optiune sa fie pay-per-view, dar asta ar lovi in Antena. Mi-e sa nu fie o victorie a la Phyrus…
Sa nu uitam ca si Pro-ul, cand a castigat acum cativa ani drepturile, a ajuns in situatia in care nu si-a putut amortiza toate cheltuielile, ramanand cu datorii la Liga.
Pentru TVR, asta o sa insemne o noua gaura in buget. Sa nu uitam ca TVR are restrictii la difuzarea de spoturi publicitare, deci ei nu vor putea contracta la fel de multa publicitate ca un post privat. Sa ne pregatim pentru cresterea abonamentelor.
Petrisor • 2 aprilie 2008, 7:59
Interesant articolul dar nu am timp sa-l citesc acum ca-l ascult pe boul de Bush, sa vedem ce bazaconii mai spune
antonio(gnoni) • 2 aprilie 2008, 8:02
foate bun articolul!!! parca am vazut din nou filmul wall street, bineinteles, varianta damboviteana. respkt!
Vlad • 2 aprilie 2008, 8:05
Foarte bun articolul. Se vede ca ti-ai facut temele. Felicitari!
cristi • 2 aprilie 2008, 8:10
Mama..mama..ce articol !
Sunt socat !!!!
Asta e..lumea afacerilor e dura !!!
Felicitari castigatorilor !!!!
MisterM • 2 aprilie 2008, 8:11
Bravo Tolo, superb articol…asta numesc eu jurnalism de calitate, nu articolele alea ale tale pline de „sugestii” si „verdicte” pe care nu ti le cere nimeni in afara de sefii tai.
Cristi • 2 aprilie 2008, 8:15
Intradevar, super articol. Asa cum ProTV domina televiziunile asa Gazeta domina ziarele si asta pentru ca tot din trustul Pro ati venit si voi. Prin urmare martea si miercuri o sa avem cate 2 meciuri din CL, corect ?
viorel • 2 aprilie 2008, 8:17
salut este pentru prima oara dupa multi ani cand citesc un articol adevarat ,abia acum realizam cate informatii interesante pierdem din cauza scandalurilor din sportul romanesc, felicitari pentru munca depusa (efortul) daca ai vrut sa ne luminezi si sa ne demonstrezi ca se poate sa facem si noi ceva bine ai reusit felicitari inca o data .
in ceea ce priveste campionatul si ce sa intamplat la licitatie ma bucur ca a fost asa cine spune ca sa platit prea mult ???? eu cred ca sa platit atat cat merita acest campionat asa prost si blatuit este totusi unul din cele mai puternice din europa .
cristi • 2 aprilie 2008, 8:18
Mama..mama ce articol !!!!
Sunt socat !
Dar asta e lumea dura a afacerilor !!
Felicitari castigatorilor..MERITA !!!!
zz • 2 aprilie 2008, 8:19
tre sa mimati si voi ca sunteti corecti in prezentarea stirilor cum fac cei de la pro tv daca vreti sa mai recuperati ceva din decalaj drepturile tv pt liga 1 si nationala nu ajung. cu comentatori partinitori in toate redactiile nu doar in cea sportiva nu faceti nimic poate ar trebui sa schimbati si politica editoriala nu vedeti ca sunteti ridicoli asta nu inseamna ca cei de la pro tv nu sunt da macar ei ofac mai „smechereste”
Mihai • 2 aprilie 2008, 8:19
Esti mare om ! Felicitari de f. mult timp n’am mai citit asa un articol..
Mare om mare caracter. Ghinionul tau e ca te’ai nascut in Romania si ca esti roman. Altfel ajungeai departe! Felicitari TOLO.
golan • 2 aprilie 2008, 8:23
Ba Tolo de data asta chiar m-ai uimit BRAVO FELICITARI, bun articolu , parca am citit o carte politista dar foarte comprimata ca numar de pagini , insa?!!nu crezi ca te cam grabesti in privinta „proteveului”? sa nu uitam ca ei au fost PRIMII care au aratat cum se face televiziune si mai ales cum se fac BANI din televiziune!!! mai vedem noi ce o sa faca baietii din Pache. Personal eu cred ca A1 si-au cam luat teapa , deja Liga1 a cam inceput sa plicitiseasca lumea ( jiji borcica nasu mitica … ) s-au cam saturat romanii de ei si de scnadalurile lor si o sa vedeti ca TVR o sa rupa la audiente in CL ( sper sa aduca niste comentatori BUNI ) inca o data Felicitari pt articol
byby • 2 aprilie 2008, 8:30
super articol
madafacaru • 2 aprilie 2008, 8:34
superb…
eduard • 2 aprilie 2008, 8:34
N-ar fi mai bine sa scrii saptamanal un articol de asta in locul alora zilnice?? Poate mai ridicam standardele!!
varabiescu • 2 aprilie 2008, 8:35
Modul cum vor split-ui difuzarea meciurilor este probabil cheia de jos a acestei afaceri. as miza pe cel mai tare meci al etapei la Antena 1 si restul pe DTH.
Cheia de sus sta in valoarea companiilor dupa cei 3 ani. Tinand cont cu cat se vindea capul cablat in Romania si coroborat cu faptul ca nu prea mai au de unde cumpara noi abonati, in industria cablistilor cred ca a venit momentul luptei dintre monstrii. Si ei o pot face fie in pret fie cu un diferentiator puternic. miza pentru RCS sunt noii abonati cum pentru A1 o reprezinta market share-ul, acum cand dealul cu RTL se pare ca a cazut…
Tom beron • 2 aprilie 2008, 8:35
bine mai tolontane !!!
klin • 2 aprilie 2008, 8:43
Hmmmm….un articol despre o lume teribil de pragmatica, unde pasiunea noastra se masoara in cifre si grafice dar mai ales in profituri.Citind acest articol ma gandeam la comentariile pe care le posteaza unii inconstienti pline de ura pentru echipa adversa si nu numai…ei si fanatismul lor ( pe care nu il pot aproba)sunt la baza acestor calcule.Apoi urmam si noi masa de suporteri tacuti. Oricum felicitari pentru articol
stelyst • 2 aprilie 2008, 8:43
felicitari TOLO. cat despre batalia asta nebuna pot spune ca TVR A IESIT INVINGATOR. BANII PLATITI PT LIGA 1 SUNT NEJUSTIFICAT DE MULTI. LIGA CAMPIONILOR ESTE O COMPETITIE DE URMARIT PE CAND LIGA NOASTRA PROGRAMEAZA DOAR 5-6 MECIURI ADEVARATE TOT ANUL.RESTUL SUNT DOAR MECIURI DE AMATORI. DE CAT SA URMARITI BLATURILE MIORITICE MAI BINE IESITI IN PARC LA UN FOTBAL CA E MULT MAI BUN PENTRU SANATATE.
Bogdan P • 2 aprilie 2008, 8:45
Asta este chiar tare. Sunt convins ca sunau agentiile sa dea toata publicitatea pe Antene :)). In afara de optiunea 1 care face audienta restul meciurilor sunt pa, plus ca meciuri sunt de 2 ori pe saptama iar o saptamana are 7 zile. Aceasta victorie pe plan sportiv poate scadea calitatea programelor Antena 1 in general.
141 • 2 aprilie 2008, 8:49
extraordinar articol. sincer, nu cred ca am citit ceva mai bun in presa sportiva de cand sunt. articolul de azi l-am citit in Gazeta de dimineata si era sa uit sa cobor unde trebuie.. 🙂
felicitari tolo
paul • 2 aprilie 2008, 8:53
nu inteleg cum acelasi tolo poate scrie aberatiile despre becali etc si articolul asta formidabil… oricum felicitari
zoro • 2 aprilie 2008, 8:54
Da , e bun articolul , dar nu uita sa amintesti celor care vor comenta meciurile la antena ca nu pot fi mereu anti-steaua , de fapt nu pot fi partinitori( trebuie sa ramana neutrii).Deja cand o spune prea multa lume trebuie sa le dea de gandit.
Adrian • 2 aprilie 2008, 8:57
normal ca tvr a dat 30 de mil pe c.l.!nu stiu de ce nu au licitat 1 miliard de euro, oricum nu sunt banii lor!nu au vrut sa castige alte drepturi,pt k le luau cu siguranta.sunt singurii care pot licita oricat fara nicio ratiune economica (investitie/profit/pirderi)pt ca o fac pe banii altora.a prostimii adica a noastra a tuturor!!!
razvan • 2 aprilie 2008, 9:00
sincer,imi pare rau de protv.Pt ca sunt cam singurii profesionisti din domeniul televiziunii.Si ca UCL pleaca la tvr1…..mai rau de atat nu se putea.Un post care de mult nu mai este pe tasta nr 1 a telecomenzii.
Bodanel • 2 aprilie 2008, 9:04
Cu toate ca nu suport modul in care faceti gazetarie la gsp (ati copiat site-ul dupa site-ul Marca,culorile etc si publicati numai scandal) si nu va vizitez site-ul la recomandarea unui prieten am citit articolul dumneavoastra si am ramas placut surprins. Felicitari pentru articol si sper sa lasati scandalul si sa publicati mai des articole de genul asta.
Dan • 2 aprilie 2008, 9:04
Felicitari pentru articol .
si felicitari TVR pentru achizitionarea meciurilor din UEFA Champions League
in sfarsit se vor vedea meciurile adevarate in toate colturile tarii
kneo • 2 aprilie 2008, 9:08
frumos cataline….un articol bine pus la punct…interesant ar fi daca antena1 avea resursele si forta de a cumpara drepturile pt liga campionilor…atunci cu siguranta detinea monopolul…
kristian • 2 aprilie 2008, 9:12
Dragomir a zis la „Nasul” ca Realitatea avea scrisori de garantie in valoare de 109 mil. de euro, mai mult decat A1-RCS.
[D] [S] [N] • 2 aprilie 2008, 9:17
Felicitari domnule Tolontan pentru ca ne’ati dat posibilitatea sa aruncam o privire si in spatele cortinei!
stefan • 2 aprilie 2008, 9:18
Bun articolul,,,documentat,,,tot ce vrei, insa mi se pare mie ca esti un pic „pupincurist”. Stiu ca apartineti de firma „Felix”, insa vrei, nu vrei, tot trustul Pro e cel mai profesionist din tara. Trustul lui Felix o sa fie pe locul 2 „sau liderul televiziunilor mici”, chiar daca a castigat drepturile TV in fotbal.