Felul in care Traian Basescu a tratat-o pe reportera Antenei 1, Andreea Pana, este incalificabil. Presedintele i s-a adresat cu „pasarica”, i-a luat telefonul si, dupa ce a ramas in masina singur cu sotia, s-a referit la ea ca la o „tiganca imputita”.
luni, 21 mai 2007, 9:47
Felul in care Traian Basescu a tratat-o pe reportera Antenei 1, Andreea Pana, este incalificabil. Presedintele i s-a adresat cu „pasarica”, i-a luat telefonul si, dupa ce a ramas in masina singur cu sotia, s-a referit la ea ca la o „tiganca imputita”.
Nu e prima, dar este cea mai brutala iesire a lui Traian Basescu la adresa unui ziarist. In mod normal, fara ca asta sa-l absolve integral, presedintele are o singura solutie: scuzele publice!
Daca tot se comporta ca un om fara bariere, cel mai bine ar fi ca Basescu sa traga masina in fata Antenei 1, sa intre in redactie si sa-si prezinte scuze Andreei chiar acolo unde ea munceste
UPDATE: Hotnews informeaza ca presedintele si-a cerut scuze printr-un comunicat de presa. Ramin la ideea ca scuzele trebuie prezentate personal, avind in vedere cantitatea de mirlanie emisa de Traian Basescu.
Dr. B • 21 mai 2007, 9:59
Daca as fi tatal sau sotul (prietenul) fetei i-as sparge fata la marinarul asta nenorocit. Doar nu va umbla o viata intreaga cu SPP-ul dupa el.
nicolae • 21 mai 2007, 10:00
Ca a facut-o pasarica si i-a luat telefonul e trist, dar ca s-a referit la ea ca tiganca imputita in masina (loc privat,daca mai exista asa ceva la jurnalistii din romania), nu cred ca poate fi condamnat, iti dai si tu seama in cate feluri esti facut intre peretii caselor celor pe care ii interveviati,agresati,felicitati
Cătălin Tolontan • 21 mai 2007, 10:03
nicolae: e adevarat ca discutia a fost privata, dar e normal ca presedintele sa se refere la cineva ca la un „tigan imputit?!!!!
nicolae • 21 mai 2007, 10:10
Daca de a lungul vietii dumnevoastra, le nervi, nu ati scapat nici un „compliment” de acest gen, rasist,xenofob,antisemit, ma inclin:)
Eu le scap non-stop
Nu scuz presedintele in nici un fel, a reactionat gresit, ma refeream doar ca se face mult caz pe ceva ce a spus in intimitatea sa, functia nu scuza omul..sau poate ar trebui sa zic invers?
cora • 21 mai 2007, 10:54
Daca o facea Romano Prodi „tigancusa” eram toti cu gura pe el k ii rasist si k strainii au ceva cu romanii … asa k a facut- Base nu-i nimic k era doar in spatiu privat si .. Base ii Base poate sa te injure si de mama k ii un compliment
aciduzzu • 21 mai 2007, 11:15
voi trebuie sa va cereti scuze ca il sustineti pe acest om de nimic si fara pic de caracter.
Bogdan • 21 mai 2007, 11:17
Mie mi se pare penala faza cu luatul telefonului. Ce facem, ne enerveaza careva, ii iau jucariile si lasa ca i le dau eu. Avand in vedere antecedentele (plecat cu masina dupa un sprit la Golden Sprit), nu o sa se intample nici de data asta nimic, ca de , el e presedinte …. Putarea lui mi se pare jenanta pentru Romania, dar daca circ am vrut, circ avem.
Razvan • 21 mai 2007, 11:20
Poate ar fi timpul sa ne reanalizam comportamentele dintre cei 4 pereti!Nu-i o scuza ca era o convorbire privata cu sotia, e cu atat mai urat! Deja presedintele se comporta ca un copil razgaiat care-i obraznic stiind ca parintii il iubesc!Sunt 4 momente penibile de la Base: 1. faza cu jurnalista,2. multumirile catre PNG,3. faza cu intalnirile la 3 luni in Piata Universitatii si 4. finala Cupei Cupelor de la Ramnicu-Valcea!
radu32 • 21 mai 2007, 11:21
@ nicolae:
cum adica in masina nu poate fi condamnat? Oameni ca tine si ca el nu merita sa traiasca pe pamantul asta mai gunoaie ordinare ce sunteti!
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:22
Perfect de acord cu nuanta semnalata de nicolae aici si as mai adauga o intrebare: de cand filmeaza reporterii Antenei 1 cu telefonul mobil??? E o criza sau o moda acolo? Apropos,cum editezi „materialul” filmat cu telefonul mobil? Si unde il postezi,pe net? In fine,uite ca,intr-un mod regretabil,ceea ce au facut „jurnalistii” lui Voiculescu in ultimele luni,a lasat urme,in sensul ca alta ar fi fost reactia publicului daca in locul domnisoarei asteia s-ar fi aflat – stiu eu? – cineva de la Pro sau TVR sau Prima.Nu e normal ce a facut Basescu luindu-i telefonul,nu e normal nici pentru un reporter de televiziune cu pretentii sa filmeze cu mobilul,ca oricare smecher care se bate in curtea liceului.Ce spune Basescu in masina n-ar trebui sa ne intereseze,atata timp cat celebrul „daca ai posibilitatea…” al lui Tariceanu,mult mai grav,a avut efect ZERO.
Costel Ilie • 21 mai 2007, 11:23
În cadrul propriei maşini, fiecare este liber să spună ce vrea. În rest, nu pot să spun nimic despre „ţigancă împuţită”, pentru că nici nu am văzut arborele genealogic al fetei, nici n-am fost în Selgros în ziua aia să văd dacă s-a spălat.
Cît despre scuze, să fim serioşi, ar fi o nouă armă în mîna lingăilor lui Felix. Ieri, în primele 15 minute de Observator, nici n-au menţionat că a fost un referendum cu o zi în urmă, iar sîmbătă seara a fost singura televiziune care a băgat publicitate în locul discursului lui Băsescu (pînă şi PRO TV l-a dat). În schimb, seara, la Antena 3, s-au adunat toate lichelele ciutaciste ca să demonstreze că albul e negru şi invers (despre Andronic ai scris, Tolo, de ce nu vorbeşti şi despre onor colegii tăi de breaslă?).
Ăstora să le ceară Băsescu scuze ? Ha!
P.S. Nu se menţionează pe nicăieri că fata se afla într-un spaţiu PRIVAT, unde nu are dreptul de a filma sau fotografia. Dacă cineva se crede aşa şmecher, să încerce să filmeze la cinematograf, îi garantez că şi lui i se va confisca aparatul de filmat. Domnişoara Pană ar trebui să fie fericită că regulamentul SELGROS a fost pus în aplicare de preşedinte, şi nu de gardieni, că dacă o scoteau gardienii afară nu mai avea o ştire.
claugol • 21 mai 2007, 11:24
noroc ca atunci cand au sters filmuletul de pe card fraierii de la Cotroceni n-au stiut ca exista si EasyRecovery 🙂
Cristian • 21 mai 2007, 11:24
Daca as veni la sediul redactiei in fiecare dimineata si as incepe sa te filmez cu telefonul mobil? In primele zile ar fi ok, insa oare nu ai ceda si tu? Oricum gestul cu tiganca ramane incalificabil. Deci la ce ora incepi programul ? 🙂
vali • 21 mai 2007, 11:24
A facut foarte bine Basescu asa faceam si eu in locul lui
radu32 • 21 mai 2007, 11:26
presedintele Romaniei e persoana publica, care conform legii poate fi filmat fara sa i se ceara acordul ORICAND SI ORIUNDE, chiar si in spatiul privat !
viorel andrei • 21 mai 2007, 11:27
domnilor
asta este.Votati un mirlan(si eu l-am votat in 20040.Vom avea astfel de scene non-stop.Sint curios ce reactie vor avea intelectualii care il sustin.Va veni oare vremea cind vor recunoaste marea greseala pe care ofac?
Costel Ilie • 21 mai 2007, 11:28
presedintele Romaniei e persoana publica, care conform legii poate fi filmat fara sa i se ceara acordul ORICAND SI ORIUNDE
Perfect, să instalăm camere la el în dormitor şi să facem streaming 24/24 pe net!
P.S. Îmi arăţi şi mie legea aia, te rog ?
aciduzzu • 21 mai 2007, 11:28
da, corect, la persoanele publice conform legii nu se aplica treaba cu „spatiul privat”
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:33
Mor de ras.Au aparut specialistii in „spatiu privat” aici.Sa-i transmita cineva,va rog, si lui Brad Pitt, mesajul ca,de acum,fiind persoana publica,poate fi filmat absolut oriunde,fara a i se cere acordul.Si chiar inregistrat in propria masina.Si nu numai lui Pitt.Si lui Berlusconi,si Reginei Elisabeta,si multor altora.
PAH • 21 mai 2007, 11:33
N-are scuze, dar si le-a cerut.
http://www.hotnews.ro/articol_73317-Basescu-ii-cere-scuze-jurnalistei-care-l-a-filmat-cu-telefonul-mobil.htm
systemofadown • 21 mai 2007, 11:34
pai el e mai negru decat aia, nu stiu de ce a facut-o pe ea tiganca 🙂
PCH • 21 mai 2007, 11:35
ce scuze, bre, suntem copii? si ce daca era in masina? pai asta e presedintele romaniei numai la microfon, in masina nu mai e?
ce a facut base e tilharie!
asta cu Tziganca imputita – nu mi se pare un capat de tzara, desi este, fara nici o indoiala – insa romanii sunt in mare parte rasisti mai ales fata de tigani – asa ca nu cred ca o sa piarda puncte, ci din contra, o sa cistige la sinceritate!
aia cu pasarica e o exagerare – daca reportera aia voia sa fie tratata cu ceva respect mai mult, trebuia sa puna niste intrebari de clasa a 4a macar si nu de gradinita grupa mica.
insa este o veste buna: dupa un presedinte ucigas avem un presedinte tilhar, deci suntem pe o panta descendenta a criminalitatii – adica e bine!
ceausescu • 21 mai 2007, 11:37
daca nu se lua mai intai la caterinca cu ea si nu o incuraja de la inceput cu glume, ar fi avut dreptate Base, dar asa el a incurajat-o sa-l filmeze si a bagat-o in seama…
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:37
Am mai intrebat asta,mai sus,repet acum: chiar nu se mira nimeni ca o REPORTERA DE TELEVIZIUNE filma cu telefonul mobil,ca oricare golan care se bate in curtea liceului? Cum se editeaza si unde se posteaza materialele filmate cu mobilul?
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:38
Am mai intrebat asta,mai sus,repet acum: chiar nu se mira nimeni ca o REPORTERA DE TELEVIZIUNE filma cu telefonul mobil,ca oricare golan care se bate in curtea liceului? Cum se editeaza si unde se posteaza materialele filmate cu mobilul? 🙂
PCH • 21 mai 2007, 11:38
mai vad ca unii sunt plini de indignare de ce este judecat presedintele pt ce a zis in masina – e o ineptie! e ca si cum ai judeca hotul pt ca a fost prins si nu pt ca a furat.
ceausescu • 21 mai 2007, 11:41
OCTAVIUS, se editeaza normal in studio, ca oricare alt film daca e de calitate, ce conteaza cum se editeaza si unde se posteaza?
PCH • 21 mai 2007, 11:41
octavius
nu avea voie sa filmeze cu camera din dotare, pt ca era in spatiu unde filamtul e interzis. de-aia a filmat cu telefonul.
andrei82 • 21 mai 2007, 11:43
PCH, corect hotul prins trebuie judecat pt ca a furat nu intrebat cum a fost prins
PCH • 21 mai 2007, 11:43
si nici nu are importanta cu ce a filmat – faptele sunt clare si incontestabile. avem un presedinte mirlan, rasist si tilhar. iar zeflemeaua aia cu „ia fa tu o plingere la politie” mi se pare abominabila. asta e!
andrei82 • 21 mai 2007, 11:43
si presedintele Romaniei e presedinte peste tot
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:45
Cum poate fi de calitate un material filmat cu mobilul? Un jurnalist stie asta.Un reporter al Antenei care pleaca pe teren sa filmeze are alaturi un operator.In Observator nu intra materiale “semnate”,cum se spune in lumea presei,pe asemenea suport tehnic,decat in cazul in care acestea au fost filmate de AMATORI (vezi: accidente,incendii,batai in curtea scolii).
PCH • 21 mai 2007, 11:48
octavius
a intrat in observator pt lucrurile pe care le evidentiaza nu pt calitatea imaginii. oricum nu inteleg unde bati! poate vrei sa zici ca e vrun trucaj in photoshop, ca defapt base nici nu era acolo si totul este o conspiratie felix-iana.
vicu • 21 mai 2007, 11:53
Tolo…. eşti depăşit. Dacă ai sta mai mult la discuţii cu cei crae te citesc ai vedea că la o orî şi jumătate după primul tău răspuns ai deja un articol care este depăşit.
PAH Says:
May 21st, 2007 at 11:33 am
N-are scuze, dar si le-a cerut.
http://www.hotnews.ro/articol_73317-Basescu-ii-cere-scuze-jurnalistei-care-l-a-filmat-cu-telefonul-mobil.htm
Felicitări PAH!
OCTAVIUS • 21 mai 2007, 11:54
Nu,frate! Stai sa-ti explic unde „bat” 🙂 .Care a fost intentia reporterului acolo,sa-l filmeze ca sa-l dea pe post pe presedinte sau sa-l provoace pe presedinte? In primul caz, asa pleaca un reporter al Antenei „on the field”??? Fara operator si „inarmat” doar cu telefonul mobil? Asa cum as pleca eu sau oricine altcineva? Voi ati vazut vreodata carele de reportaj cu care pleaca pe teren antenistii? Ati vazut camerele HD? Eu zic asa: ori reporterul a urmarit sa-l provoace pe Base,ori nu filma pentru Antena,ci doar pentru amuzamentul ei asa,sa aiba o amintire.
nicu • 21 mai 2007, 11:57
Tolo, stiu ca nu ai sa-mi raspunzi niciodata la intrebare? Dar macar incearca sa-ti raspunzi singur in fata oglinzii sau a copilasului tau(asta pentru ca ei judeca cel mai corect dar si cel mai aspru). Cum te-ai simtit cand ai vazut gratularile,eufemistic vorbind, presedintelui stiind ca admiri un astfel de om care detesta aceasta categorie de oameni si anume ziaristii din care faci parte. Dar daca ai fi fost de origine rroma?
Multumesc mult si succes in munca ta remarcabila.
nicolae • 21 mai 2007, 12:00
As vrea sa stiu si eu legea aia, chiar sunt interesat, se poate instaura o dictatura big brother a presei conform legii de care zici tu
vicu • 21 mai 2007, 12:01
Cred că şi jurnalista trebuie să-ţi ceară scuze, fiindcă a abuzat de calitatea ei de jurnalist şi a arătat întregii ţări ceea ce a cumpărat Băse. Nu sunt curios câte ob-uri a cumpărat D-na Băsescu sau ce salam mănâncă preşedintele meu, dar să ai o remarcă de genul „Cam multe cumpărături domnule preşedinte ” este total deplasat. Bunul simţ spune că nu te uiţi insistent în coşul de cumpărături al nimănui decât atunci când îţi cere un sfat. Şi nu a fost cazul.
În plus , din câte ştiu eu , la intrarea în supermarket-uri este un semn care te avertizează că nu ai voie să fotografiezi sau să filmezi. Eu de ce nu pot să surprind pe nimeni ce cumpără(mă refer la vedete sau politicieni).
Cred că ambele părţi au greşit.
PCH • 21 mai 2007, 12:01
octavius
reportera avea operator, numai ca el nu avea voie sa filmeze cu camera in interiorul magazinului. asa ca reportera s-a dus sa filmeze cu telefonul – ceea ce mi se pare normal pt un reporter. numai ca fata fiind mai degraba o manelista care s-a trezit reporter a inceput cu intrebarile de 2 lei si normal ca base s-a enervat. chiar si asa, nu are nici o scuza pt reactia de golan retardat, iar orice incercare de a scuza reactia lui base prin atitudinea „impertinenta” a ziaristei mi se pare penibila. base e un mirlan.
PCH • 21 mai 2007, 12:05
in plus, pt apararea vietii private a presedintelui este spp, care trebuia sa tina reportera la distanta special pt a evita incidente ca astea.numai ca presedintelui jucator ii plac baile de multime, si nu mai umbla cu spp dupa el. ca urmare – se mai intimpla si d-astea. oricum, ce baza poti puna in spp-istii care nu sunt in stare sa stearga un filmulet de pe telefon – desi chestia cu filmuletul sters nu prea o cred, zic ca este o infloritura de-a lui felix.
nicolae • 21 mai 2007, 12:05
Pana la urma cel mai pierdut iese magazinul, i-a fost incalcata o regula:)
dumi • 21 mai 2007, 12:08
O sa fie ca ala din Belarus sau ca Putin,in curand o sa inceapa sa omoare jurnalistii,pe zi ce trece are tot mai multe tendinte de dictator,daca ar avea si guvernul in mana,ar face exact ce a facut si Ceausescu
Bogdan Lebu • 21 mai 2007, 12:47
pai de… e dorit de popor, validat de popor… deci poate face orice!!!!
raikks • 21 mai 2007, 12:48
Sint destul de uimit de solidaritatea lui Tolo cu o colega de-a sa din trust.
Daca ar fi fost cu totul altcineva, reactia mi s-ar fi parut normal. In cazul asta cel putin ma mira.
Felicitari Tolo. Ai un ou cu zeama.
Mandula • 21 mai 2007, 12:50
A nu se scapa din vedere esentialul: nu conteaza conduita ei, desigur discutabila, nu conteaza pozitia ei, faptul ca l-a provocat, ca a filmat cu camera sau cu telefonul, etc. Discutia se poarta asupra conduitei presedintelui, prin prisma faptului ca ocupa o functie de demnitate publica, care implica exercitiul autoritatii de stat.
Daca era in locul lui un om de afaceri, un actor, o „vedeta”, discutia era cu totul alta si, sincer, nu ma interesa. Insa a incerca sa ii gasesti scuze presedintelui si cand nu are niciuna, a incerca sa ii legitimezi actele in dispretului bunului simt si al legii, presupune o oarecare doza de fanatism pe care, din pacate, multi si-o asuma mimetic.
Si o tema de discutie: unde ar trebui sa fie trasa linia intre viata personala a demnitarului si cea publica ? Care este limita intre cele doua planuri ? La iesirea din birou, dupa cele 8 ore legale de munca ? Sau 24/7, adca nu exista linie, ci doar viata publica ?
Journalist • 21 mai 2007, 13:10
As vrea sa stiu unde in lumea asta, presedintele unei tari se duce cu nevasta in supermarket, jucand rolul omului obisnuit care-si cumpara bere si apa minerala, daca tine atata la intimitatea lui… Presedintele ales si reales a demonstrat, daca mai era nevoie, ca are un limbaj de mahala si un comportament de huligan. Indiferent de parerea lui despre ziaristi (in particular) e obligat sa le arate respect, asa cum datoreaza fiecarui cetatean al Romaniei, indiferent daca l-a votat sau nu.
Cand esti presedintele unei tari inseamna ca ai un job de 24 de ore pe zi, nu unul de 8 ore. Nu mai esti un om de rand si trebuie sa-ti asumi tot ce decurge din asta, mai ales cand te afli intr-un spatiu public. Sunt sigura ca asa-zisele „cumparaturi” erau doar un pretext pentru o „baie de multime”, doar nu credeti ca s-o fi terminat apa minerala la Cotroceni si s-a dus bietul om insetat sa-si cumpere?!
Cand intri intr-un hypermarket nu poti sa-ti lasi haina de presedinte la intrare…
Sa traiti SI mai bine!
nu • 21 mai 2007, 13:13
Pe mine ma scarbeste fotbalul intern…
Rad uneori, desi sunt infocat suporter al uneia dintre echipe, cand reprezentantii ei isi dau in petec….
De aceea, am ales ca intre doua aparitii editoriale, sa joc un joc…..
E mai relaxant….. imi fac eu palatul meu, fermele mele, si il administrez cum vreau io..ba chiar o sa’mi fac si echipa de fotbal, ca sa ma bat si io cu granzii
( ATENTIE… creeaza DEPENDENTA !!! )
nu • 21 mai 2007, 13:15
cataline…. eu sunt sigur ca si tu ai votat nu…. stiu ca il apreciezi pe basescu, pentru ca este un om din popor, ca si tine, caruia ii place sa spuna verde in fata ceea ce are de spus…. ce nu’mi place mie la tine este ca te complaci in aceasta situatie de a scrie pentru un consortiu condus de un fost securist …
ganditoru_cel_cu_coatele_pe_genunchi • 21 mai 2007, 13:16
Nici vorba de scuze.
Remarca a fost facut intr-un CADRU PRIVAT.
Omu’ era in masina sa si discuta cu nevasta-sa. Singura care s-ar putea plinge ar fi prima doamna pentru eventualitatea in care urechiusele domniei sale au fost agresate cu acele cuvinte mirobolante si pentru atentia acordata de sotul sau …unei tinere brunetele…..
hai bah, lasati-ma cu pasaricile astea…..
1/2, 1/2,
pasarica……
1/2