Pierderea lui Mutu

Între un botez şi o convocare, istoria fotbalului nostru merge înainte

marți, 14 noiembrie 2006, 12:51

Între un botez şi o convocare, istoria fotbalului nostru merge înainte

„Mutu nu e o pierdere, avem fotbalişti care să-l înlocuiască”
Ionuţ Lupescu, la sosirea in Cadiz.

Fotbalul e obişnuit cu pierderile. Era totuşi o treabă să-l avem pe Mutu. De pildă în 1964, la Yokohama. Era minutul 85 al meciului decisiv pentru calificarea în semifinalele turneului olimpic. Ungaria conduce România cu 1-0 şi Petru Emil cade secerat. Penalty pentru ai noştri. Bate Constantin şi apară Gelei! În faza următoare au ungurii penalty şi se face 2-0! Dacă trăgea Mutu poate dădea scăriţă şi gooool, aşa cum făcea la juniori, cînd îi aducea pe antrenori în pragul crizei de nervi. Ce şansă am ratat atunci!

„Tot Bucureştiul în balcoane”
Eheeee. Dacă ar fi fost Mutu… doar trei ani mai tîrziu, cînd am pornit preliminariile pentru Italia ’68, primul Campionat European cu acest nume. Meci în mai cu Elveţia, la Zurich. 3-0 pentru gazde după o jumătate de oră.

Pauză. „Tot Bucureştiul era în balcoane. Nu mai avea respiraţie”, scria Ioan Chirilă. 7-1 la final, cu gol Dobrin, singurul care a mişcat. S-a vorbit despre o eroare a medicilor, care au greşit întăritoarele de efort. Dacă ar fi fost Mutu…

Adio, Mexic!
De fapt, ne-a lipsit. Şi în 1985, la meciul cu Irlanda de Nord. Partida decisivă pentru Mexico ’86. Lucescu nu i-a avut pe Cămătaru, accidentat, şi pe Ştefănescu, suspendat. Atunci, banderola l-a sufocat pe puştiul Hagi, iar Boloni a făcut singurul său meci fără luciditate de cînd revenise în „naţională”.

Gazonul de pe „23 August” a fost îngrozitor, am ratat de pe linia porţii, iar irlandezii ne-au învins cu 1-0 printr-un gol marcat de Quinn, un fotbalist din a doua ligă engleză. Zecile de mii de români au plecat pe jos ca nişte morţi vii, bîntuind printr-un oraş întunecat şi friguros. Poate cu el în teren ar fi fost altfel.

O statistică rece arată că Mutu n-a fost în teren în nici unul dintre momentele în care s-au pierdut ultimele trei calificări… 2002, 2004, 2006

Dar, peste toate, ne-a lipsit Mutu în ultimele trei preliminarii ratate. Bine… într-un fel putem spune că a jucat. A jucat şi pe Ghencea, contra Sloveniei, în noiembrie 2001, dar a fost schimbat în minutul 59. Atunci n-a putut să-l ajute pe Hagi, care a achitat nota de plată.

În 2003, la obsedantul 2-2 de la Copenhaga, a marcat şi iar a fost schimbat spre final de Şoavă, cu cîteva faze înainte ca Laursen să ne scoată din cărţile calificării.

La ultimele calificări, a marcat cu Finlanda, apoi cu Macedonia, n-a mişcat nimic în Cehia şi a căzut, ca din senin, ghilotina suspendării. Ne-a lipsit cu Olanda şi totul s-a făcut praf!

Nici la victorii…
Acum am luat-o de la capăt. Sîntem tot noi, cei care „am pierdut multă vreme o perioadă de timp”, după cum ne caracterizează, cu umor involuntar, Ion Iliescu în cartea recentă a lui Paraschivescu.

Din motive care uneori n-au depins de el, Mutu a lipsit la multe dintre momentele ratate ale echipe naţionale, de la Yokohama şi pînă la matul din Giuleşti, cu Olanda. După cum, din păcate, n-a participat, nici la clipele de glorie. Egalurile de pe Wembley, uite că s-a dărîmat stadionul şi n-am pierdut încă acolo!, Guadalajara, Rasunda, Bratislava lui Geolgău, World Cup ’94…

Înainte de a se retrage, Gică Popescu îşi inventaria, amuzat, zilele de naştere petrecute în cantonament. Reieşea că ultima aniversare în familie o făcuse prin clasa a şaptea. Anii au trecut şi nici unul dintre „tricolori” nu se mai poate plînge de aşa ceva. Avantajul de a nu participa la turneele finale!

Fără sfîrşit
Aşteptaţi un final? N-am. Povestea fotbalului nostru e fără sfîrşit. În ea se amestecă iluzii, boemie, momente emoţionante, un palmares mai degrabă modest la scară europeană şi cîteva perioade în care am răsturnat parcă ordinea mediocră a lucrurilor. E aproape imposibil de găsit, în covorul timpului, o logică pentru felul în care se ţes la noi eşecurile şi succesele.

Ca un abur, ca o întîmplare, se iţeşte totuşi o pildă fragilă, gata să se destrame în orice clipă. Poate că e o impresie, poate că am ajuns să confundăm dorinţa cu realitatea, dar parcă de fiecare dată cînd a reuşit, „naţionala” a fost condusă de pe bancă şi din teren de către un grup de oameni talentaţi şi care au ars pentru o idee, pentru un ambîţ. Să fie pasiunea şi efortul reţeta succesului? Măi, măi! Dacă ar fi aşa de simplu, atunci Mutu ar fi acum în oraşul unde apele calde ale Mediteranei îmblînzesc vînturile Atlanticului.

Comentarii (236)Adaugă comentariu

Georgero  •  14 noiembrie 2006, 16:18

@Andrei Marculescu

Sorry, am fost inteles gresit… Ma refeream la Tibs. Imi pare rau!

rizocel  •  14 noiembrie 2006, 16:19

„GAZETA POATE FI CUMPARATA USOR”

Daca cineva isi inchipuia ca diferenta dintre Dinamo si celelalte urmaritoare patetice ale ei a facut ca dusmanii nostri sa depuna armele de pe acum s-a inselat. Impotenti in teren, unde au fost infranti de catre noi, dar cu ciuda crescuta pana in ceruri, Steaua si Rapid incearca mai nou sa mute lupta acolo unde stiu ele mai bine, unde ar avea mai multe sanse, adica in afara terenului, aplicand lovituri murdare menite sa ne slabeasca din interior si sa provoace accidente care apoi, eventual, sa se inflameze cu ajutorul undei prese de scandal, atent stimulata „de evenimente”. Atacurile din pacate sunt serioase si este bine ca Dinamo sa nu le ignore caci, daca istoria recenta ne-a aratat, ele pot crea un paravan, inca unul peste care vom fi nevoiti sa trecem, un paravan dealtfel convenabil dupa care adversarii nostri planuiesc sa se ascunda si sa iasa la momentul oportun.

STEAUA CUMPARA PRESA
A intrat in „normal” aproape in ziua de azi ca toate ineptiile oierului sa fie relatate in presa scrisa si vorbita la mare cinste. Prostia ridicata in slavi se pare ca se vinde, mai acelora cei care se identifica cu ea, multi e drept. Cu litere de o schioapa Gazeta Sporturilor, un cotidian de tzitze, can-can-uri si ceva sport publica un titlu mare care acuza direct Dinamo de aranjamente, citand aberatiile idiotului sef de la Steaua. Desigur si-a facut datoria sa anunte, la timpul potrivit, si blaturile ordinare ale spurkkatilor, problema fiind doar ca nimeni nu i-a bagat in seama, mafia ghencista fiind puternica si inerta la dovezile clare care se prezentau pe teren. O sa ziceti ca nu conteaza si ca trebuie ignorat, dar nu este asa. Omul de rand citeste printre articole „stirea” si „concluzia” ii apare instantaneu, falsa precum echipa scabroasa care are grija sa alimenteze in permanenta scandalul, sa abata atentia asupra unor hotii pe fata cum recent meciul lor cu National ne-a aratat clar ca lumina zilei. Cat costa sa ai un asemenea articol publicat in ziar ? Probabil destul, dar nu mai conteaza cand la capatul liniei te asteapta 10 milioane de euro. Spurkkatii i-au incasat anul asta si se pare ca ii pun si la lucru.

RAPID „MIZEAZA” PE GANEA
Rapid, mai smecheri si mai parsivi, pe stilul lui Copos, incearca subminarea echipei prin tentative de co-optare a lui Ganea, perla descoperita de Dinamo si jinduita de Rapid, mai nou. Desigur alde Copos l-a primit cu un frumos scuipat in freza pe jucator asta vara cand acesta ar fi fost gata sa vina la ei dar se pare ca Ganea este dispus sa uite acel episod in favoarea unor promisiuni frumoase pe care le primeste probabil necontenit, care intre noi fie vorba nu costa prea multe parale, adica taman pe placul cheliosului sef visiniu. Ganea este desigur un jucator foarte bun insa nu indispensabil pentru Dinamo. La cei 33 de ani ai lui cariera este pe muchie de cutit, o accidentare o poate incheia brusc si definitiv. De aceea poate ca e bine sa se definitiveze starea de lucruri in ceea ce-l priveste, decat scandal permanent, azi asa maine invers, azi prieteni maine dusmani, mai bine un schimb avantajos de ambele parti si basta. Oricum Ganea la Rapid nu va mai fi acelasi ca cel de la Dinamo pentru ca nu mai are langa el pe Danciu sau Niculescu si nici echipa sa-l serveasca iar meciurile intregi si multe il vor istovi pana la momentul in care va da randament tot asa de bun ca si … Buga. Nici nu vreau sa spun cat de multe s-ar realiza din economiile rezultate din salariul lui destul de gras.

CE E DE FACUT ?
Gura spurkkata a oierului se pare ca nu poate fi astupata asa usor, mai ales cand acesta este dispus sa arunce cu bani pentru a-si cumpara „dreptul la opinie”. Totusi protestele din partea clubului se impun de la sine, chiar daca par inutile, pedepsele adunate pe blana de oaie, mici dar multe, se vor aduna la un moment dat si vor incepe sa cantareasca mai greu. Exista un punct la care orice om, oricat de lipsit de creier ar fi, cedeaza. Daca el ne sicaneaza in permanenta ne obliga s-o facem la fel. Si cine altul mai potrivit decat dl Borcea sa iasa pe sticla si sa le aminteasca de rusinile din Europa, consecinta clara a mizeriilor si hotiilor la care se dedau in permanenta ? Cine altul decat dl Turcu sa le explice cum ciocul trebuie tinut mic atunci cand esti umil,prost si la 11 puncte de locul 1 chiar daca esti ingamfat pana in panzele albe. Fara blaturi Steaua astazi s-ar fi batut cu Farul pentru locul 12 si dl Cohn sau cine doreste poate sa le aminteasca amical asta oricand. Evident pe post de mare audienta si la ora potrivita. Daca-i razboi psihologic, pai razboi psihologic sa fie, caci, Slava Domnului, nu costa bani !

rizocel  •  14 noiembrie 2006, 16:21

Desigur,nu are legatura cu subiectul dar e interesanta parerea vs.:))

rizocel  •  14 noiembrie 2006, 16:24

:))

sharky  •  14 noiembrie 2006, 16:25

D-le Tolontan,

Am o mare nedumerire: ce trebuie sa faci ca sa te cheme Pitzi la nationala?
Sunt total in ceata cand vad jucatori precum Codrea sau Pompiliu Stoica sau Laurentiu Rosu sau Fl Petre sunt preferati unor jucatori ca Ogararu, Cl Niculescu sau Lazar. De ce nu vin Munteanu sau Sergiu Radu (cottbus) la nationala?
Ceva imi scapa, poate ma lamuriti…

P.S.: sunt stelist

jackal  •  14 noiembrie 2006, 16:37

Cataline ce mama masii ai cu MUTU? Joaca bine lasal acum! Critical cand nu joaca! Oricum la ora actuala nationala sta in el. Altceva… felicitari pt cea ce scrii!

seby-yo  •  14 noiembrie 2006, 16:43

pai voi credeti ca degeaba l-au alungat englezii si il tot cauta italienii??

gheorghe  •  14 noiembrie 2006, 16:46

eu nu cred ca domnu’ catalin are ceva cu mutu … poate a avut in trecut … acum, scriind despre el, voit sau nu (eu zic ca voit) da prilejul unor paraleli sa injure pe cel mai mare fotbalist roman in activitate … ma rog, daca nu punem pe ovidiu petre, petre marin, gabriel bostina, sorin paraschiv, sorin ghionea si banel_wrong_goal …

radu  •  14 noiembrie 2006, 16:47

Jackal,
1.hai sa-ti spun o poveste. Odata la OTV, poetul Adrian Paunescu era confruntat cu niste delatori. Stii ce a raspuns maestrul:{Spuneti-le ca „ma-sii” se scrie cu cratima” }.
2. „L” din critica’l este pronume personal si atunci se desparte de predicat tot cu cratima.
3. dupa ce ai invatat toate astea, spune’i’le si vedetei tale care ne’a dat cu „praf” in ochi. nici el nu le stie. el citeste dostoievski si o sa-ti spuna ca ala scrie in ruseste si acolo nu are nevoie de lm.romana. atunci sa’i povestesti altceva. Traian Basescu in hemiciclul de la Strassbourg este intrebat de un parlamentar de ce nu a o vorbit in franceza ptr ca provine dintr-o tara francofona si franceza ar trebui sa-i fie familiara. stii ce a raspuns presedintele nostru, al tuturor:ca el a fost capitan de vas si a invatat engleza ca SOS se spune in engleza si nu in franceza.
E reala faza! Am fost acolo.
4. dupa logica celor doi clasici, beckham ar trebui sa vb in spaniola, cristi chivu ar trebui sa dea bono sera! iar ganea sa nu inteleaga nimic din ce ii spune rednic in flandra ca el vb nemteste.

radu  •  14 noiembrie 2006, 16:48

astea toate apropos de mes tau in care il criticai pe tolontan. joc de glezne!

riki_faq  •  14 noiembrie 2006, 16:49

@rizocel -vezi ce a spus Netoiu despre Borcea …..

radu  •  14 noiembrie 2006, 16:50

„mutu joaca bine la ora actuala, dar ora fiind inaintata, hai sa ne impacam! afara ploua si maine bate vantul, asa a anuntat bravul buletin al institutului probabil…” Fanus Neagu

gheorghe  •  14 noiembrie 2006, 16:50

@seby-yo: nu am dovezi, dar am spus ca mutu a gresit cand a plecat in anglia … el e facut pentru il calcio, acolo se poate exprima la adevarata lui valoare

incerc totusi sa ma gandesc cum ar fi decurs cariera lui daca nu i-ar fi iesit in cale don claudio (e drept, acesta l-a cerut lui roman, dar ce folos daca facea echipa cum ii spunea ma-sa, iar ma-sa zicea duff … eu tin minte ca debutul lui mutu la chelsea a fot fulminant)

damxie  •  14 noiembrie 2006, 16:55

@Andrei Marculescu

In ceea ce priveste traducerea profesiei tale aceasta ar fi „consilier dezvoltare”, si imi permit sa iti spun asta in cunostinta de cauza pt ca a fost o vreme in care am avut functia de „developer” si in cartea de munca am fost trecut „consilier dezvoltare”…

gheorghe  •  14 noiembrie 2006, 16:59

@TOTI CRITICII LUI MUTU: ce s-ar fi ales de voi, bibicilor, daca mutu nu avea prosteasca idee sa „ia” ? cu ce l-ati fi agatat, moncherilor ??? gaseati voi ceva, nu atat de cool, dar gaseati … nu puteti sa-l iertati ca are bani (chiar si acum, dupa ce l-ati ingropat voi) … va scoate din minti ca se da cu iahtul (in timp ce voi nu aveti unde sa va parcati daciile din ’72) … va ia pandalia cand va uitati la o poza cu moran (nevestele voastre au mustati si decalibreaza cantarele)

spor la treaba baieti, injurati-l in continuare … poate ca voi nu aveti nevoie de el … dar oare el are de voi ???

Andrei Marculescu  •  14 noiembrie 2006, 17:02

@damxie

Multam fain pentru informatie, mi-a venit inima la loc. Ma temeam ca si in informatica se „developeaza” metafore ca pe blogul lui Catalin Tolontan 🙂

jackal  •  14 noiembrie 2006, 17:03

radu prietene nu fa tu pe destepteptul cu mine ca nu te ridici nici la degetul meu mic. scriu asa din comoditate. Nush ce studii ai tu dar eu unu am terminat o fac de stat la fara plat si am dat admitere la gramataica assa ca sa nu ne luam in discutii dastea de 2 lei… zimi tu mie un jucator mai bun ca el!!!

P.S. Mie chiar imi place cum scrie Tolontan

radu  •  14 noiembrie 2006, 17:06

Gheorghe…
Gheorghiu-Dej…Gheorghe Gheorghiu, Gheorghe Dinu, gheorghe dinu(partid. republican) si, cu voia dvs, ultimul pe lista, gheorghe becali. acum ai dreptate. abia acum ai dreptate. nu pot sa ma cert cu voi. sunteti multi. sper sa apuc si ziua cand societatea o sa va merite si o sa va aprecieze pentru adevarata voastra valoare.

radu  •  14 noiembrie 2006, 17:08

jackal,
ma scuzi, nu pot sa port o discutie cu cineva care faulteaza pronumele in timp ce imi vorbeste despre absolvire si despre diplome. te rog sa ma scuzi.

jackal  •  14 noiembrie 2006, 17:17

Radu,

In clasa I am invatat ca o propozitie incepe cu litera mare iar cratima nu-i apostrof. Te rog frumos sa ma scuzi tu pe mine. Ar trebui sa vezi si tu ideea comentariilor nu sa sari ca musca in dosul calului esti prost nu stii sa scrii. Dar am impresia ca nici nu stii cu ce echipa a batut Romania pe Columbia in 94 si hop si tu cu cate un comentariu asa ca n-ai ce face.

Deci stii vreu jucator roman in activitate mai bun decat MUTU?

Best regards!

radu  •  14 noiembrie 2006, 17:25

Tinere,
nici nu meriti sa-ti spun ca te inseli pentru ca insasi existenta ta reprezinta o frauda.

danyitom  •  14 noiembrie 2006, 17:33

Asta e realitatea MUTU e jucatorul special al nationalei.Chiar daca mai calca stramb in viata particulara,el tot trebuie sa fie respectat,de toti romanii,pt ce face in teren.
A venit momentu’ ca ROMANIA sa fie prezenta la un turneu final…dar doar cu MUTU in teren putem face asta.Cu mutu in teren batem Olanada si ne vom lua revansa in Bulgaria.

danyitom  •  14 noiembrie 2006, 17:45

Bai baieti terminati cu cearta asta,ca nu pt asta e facut blogu’

jackal  •  14 noiembrie 2006, 17:48

PAI ZI-I SI LUI NENEA CA NU E FACUT SA CRITICE GRESELI GRAMATICALE

jackal  •  14 noiembrie 2006, 17:51

EU I-AM PUS PE TAVA DOAR FAPTE REALE..CA S-A DROGAT EL E TREABA LUI… A FOST PEDEPSIT…CA LA BATUT PE ALA IAR E TREABA LUI RASPUNDE PT ASTA… DAR LASA-L BAI NENE SA SE REABILITEZE CA NU SUNTEM IN PERIOADA INCHIZITIEI…

radu  •  14 noiembrie 2006, 17:59

Tinere,
sunt pus de GSP sa-l perii pe Tolontan… aici m-ai convins ca ceea ce tocmai ti-am spus in mes anterior este adevarat.
apoi, ca sa critici, mai draga baiatule, trebuie sa ai o scara de valori la care sa te raportezi. daca tu crezi ca „omul ala a avut cele mai frumoase fete pe langa el, are bani(…)” si cu asta gata! trebuie sa-l apreciem, sa-l glorificam, atunci chiar suntem pierduti. chiar am platit degeaba net’ul sa discut cu cineva ptr care astea sunt repere ale succesului.
daca ai iesi din icafe’ul din spatele blocului ai vedea ca peste drum este o librarie. daca ai intra inauntru, ai gasi acolo cel putin zece volume ale unor autori care nu au avut cele mai frumoase femei pe langa ei, nu au avut nici prea multi bani, dar pe care memoria colectiva ii retine. crezi ca Petre Tutea, (N.N-un vecin de-al meu de la parter) a avut cele mai frumoase femei? crezi ca i-au cantat lautarii la botezul fiicei sale? crezi ca a avut bani multi? crezi ca Nichita (nu, nu e vorba despre Nichita Hrusciov de care ai auzit tu cand se certa bunica’tu cu paharul lui de vodca) a avut bani multi? crezi ca Esenin (aici te-am pierdut) umbla cu ultimul model de caleasca? sau crezi ca un carterescu despre care basescu recunostea nonsalant ca nu a auzit ptr ca apoi, sub presiunea civilizatiei sa fie nevoit sa-l decoreze, crezi ca mircea carterescu are cele mai frumoase femei, crezi ca intereseaza pe cineva daca poarta D&G sau P&G sau are camasa facuta la milano. mah baiatule, mah, ti-am zis si te-ai suparat. fa-te ca nu ai citit replica asta si toata lumea isi va aminti de tine ca un mare suporter al unui mic consumator de cocaina.

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:00

Imi cer scuze, maestre. E Mircea Cartarescu. e o eroare de ortografie.

danyitom  •  14 noiembrie 2006, 18:02

Pai Radu chiar n-ar trebuii sa se apuce sa anlizeze gramatical textele,cum nu ar trebuii sa il judece pe Mutu pt cea ce face in viata particulara atat timp cat si-a ispasit pedeapsa si atat timp cat Mutu isi face datoria de fotbalist.Daca Mutu nu era un fotbalist exceptional,credeti ca mai juca pe la echipele la care a jucat si joaca?
Nu vreau sa supar pe nimeni cu msg asta.Daca supar pe cinva imi cer scuze de acum.

Dr@Gosh  •  14 noiembrie 2006, 18:03

radu, scuza-ma ca nu ti-am raspuns, dar intre timp am mai fost si eu pe la facultate, ca asta mi-e datoria si trebuie sa o fac, sa mai las fotbalul deoparte…de multe ori asta face bine, sa stii…

daca imi aduc bine aminte la un moment dat spuneai „un om nu poate fi jigodie in privat si sportiv-exemplar si indispensabil in viata sportiva. asa e firea omului! si nu-mi vorbi de romario ca iti scriu trei carti despre maradona, eric cantona, gaza etc. dar una ar fi mai bunadecat toate: viata lui hagi. crezi ca poti sa fii bun in teren si acasa sa-ti bati nevasta pina sar vecinii sa o scape?! hai, omule, fii rezonabil!”

nu stiu la cine te referi cand spui k isi bate nevasta, eu unul nu am auzit asta despre mutu…ba chiar am impresia ca se intelege bine cu consuelito…

nu mai vreau sa polemizez in continuare cu tine caci dupa ce am citit mai multe mesaje de pe blog observ ca tu esti un gica-contra, cauti mereu pe cineva pe care sa-l contrezi si sa jignesti, kiar daca nu stii absolut NIMIC despre viata si personalitatea fiecaruia…esti probabil genul de om intretinut care sta toata ziua acasa si critica pe altii…

NO further COMMENT!!!

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:06

Dragos, esti intr-o eroare. sunt in concediu si vreau sa ma tin conectat la evolutia nationalei romane. in rest, muncesc de-mi cade capul. dar nu e nici o problema. cu totii avem dreptul la opnie. iti urez bafta multa la fac!era vb despre facultate

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:14

Dragos:era o remarca generala, nu cred ca praful asta de jucator isi bate nevasta, nu am auzit.

Dr@Gosh  •  14 noiembrie 2006, 18:15

uite ca imi incalc promisiunea si mai dau un reply…

nu vad ce treaba are evolutia nationalei romane cu faptul ca tu stai de la ora 12 pe blogul lui tolontan si intri in polemici cu alti opinatori, mergi chiar mai departe injurandu-i si vorbindu-le superior…nu contest calitatile tale intelectuale, nu neg faptul ca iti dau si eu dreptate in multe opinii si replici, dar cred ca exagerezi adoptand maniera de superioritate pe care o folosesti in replicile date multor „cetateni”…

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:17

decat sa ma uit la HBO sau la CNN prefer sa stau pe blogul lui Tolontan.stii, functioneaza teoria interesului proxim.

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:22

dar nu cred ca e imporatnt de ce stau eu sau altcineva pe un blog. ideile sunt importante si argumentele care le sustin.

jackal  •  14 noiembrie 2006, 18:22

mai radule d ce nu vrei tu sa intelegi ca bl[gu nu e facut pt cunostiintele tale.. ne depaseste pe noi du-te si scrie ce vrei tu…carti cu maradona cu basescu poate o sa scrii si despre becali..cand vei fi terminat una din ele atunci serios vorbesc am sa-mi cer scuze pt cea ce am gandit despre tine…dar vad ca eu iti zic ca ATUNCI CAND MUTU JUCA LA CHELSEA UN STADION INTREG II STRIGA NUMELE DUPA CE MARCA si tu ma iei cu carti ca sunt incult… daca vrei sa vb despre carti du-te pe alt blog tu nu vezi ca asta e pt sport si implicit astazi pt MUTU…te inteleg ai vrea si tu putin din faima lui, dar nu se poate mai nene cu invidia…

Cataline zi-ne tu pt ce ai facut site-ul asta? Imi cer scuze fata de ceilalti dar m-am uitat la toate mesajele si am observat ca acest „radu” n-a facut altceva decat sa-l perie pe Catalin si sa-l faca pe MUTU drogat.
Bine ma e drogat! Da’ o avea si el calitati? Aia de la Fiorentina de ce il pastreaza in echipa? De prost?

Daca ai contra argumente la ce-am zis legat de MUTU te rog frumos sa raspunzi daca nu du-te si lasa-ne ca esti total pe dos.

P.S. Nu vreau sa ma iei iar ca o sa scrii tu si ca sunt librarii, biblioteci

none  •  14 noiembrie 2006, 18:25

lasati-l pe mutu in pace ca el isi face treaba cand vine la nationala

mai grave sint altele

haotic procesul de selectie al lui piturca

mai strident era semnul de intrebare pentru faptul ca lazar nu e convocat si de ce nu e titular cand e cel mai complet mijlocas roman al momentului in opinia multora … nu asa specialisti ca domul piturca se pare.

de exemplu, sint dinamovist si pe radu stefan il apreciez si va ajunge un jucator important pentru nationala sper dar la dinamo mult mai multe responsabilitati si sarcini mult mai grele ii revin lui moti care il acopera si pe blay de cele mai multe ori si s-a cam achitat bine de ele. poate ma insele desi nu cred asta nu pentru ca as zice ca moti sa fie titular ci pentru ca nu am inteles cum selectioneaza piturca.

are si talentul de a da explicatii gen „iarna nu-i ca vara , dar poate ninge la primavara abia”

ca alege o tactica buna in mare parte din cazuri e una, dar nu e suficient sa nu ii fie atrasa atentia pentru alte erori care le face

la nationala e nevoie de un antrenor pe langa competent, si integru in procesul de selectie iar piturca ori nu e integru, ori are lacune si incoerente de logica sau simt.

jackal  •  14 noiembrie 2006, 18:26

Incepe „La Piovra” …radu vb intr-o ora…uita-te ca e super seraialul sau nici asta nu e potrivit pt tine… cred ca stii la ce film ma refer…. :D:D:D

jackal  •  14 noiembrie 2006, 18:28

bravo none… lazar e cel mai complet… cred ca ar trebui sa-si faca si domnul piturca un blog poate ne lamureste cum face selectia 🙂

Mido  •  14 noiembrie 2006, 18:30

Bv Cataline esti printre putinii care nu le e frica de acest „mafiot”.

none  •  14 noiembrie 2006, 18:33

are alte chestii de facut in timpul liber pe baza carora alege si patern-urile de selectie, like gambling:D
de ce sa se coboare si sa dea eplicatii? doar am fost invatati 40 de ani sa deschidem gura si sa inchidem ochii:)

none  •  14 noiembrie 2006, 18:35

am auzit si eu de ghera ca e prin miezul lumii interlope asa ca watch out cataline ca cine stie ce suprize apar:)
nu cred tot ce am auzit dar daca e adevarat mie mi-ar fi un pic frica:)

radu  •  14 noiembrie 2006, 18:36

Jackal,
mi-a placut asta cu „cel mai complet”. a fost totala! bomba, i mean…

none  •  14 noiembrie 2006, 18:37

poate o fi si cel mai perfect da oricum e aproape de complet:)

Dr@Gosh  •  14 noiembrie 2006, 18:48

nea pitzi e prea ingamfat sa ne dea noua atentie…el nu da ascultare nici unor somitati ale fotbalului, nici ziaristilor seniori, probabil ca nici marelui ioan chirila nu i-ar fi dat dreptate daca zicea ceva de el…

criterii de selectie? altele decat raca personala, invidia pentru unii si prietenia pentru altii nu cred ca are…

no_  •  14 noiembrie 2006, 19:18

Incredibil cat de greu de cap sunt romansii astia reply-atori 🙂 🙁
Evident, unora le-a fost lene sa citeasca atent si au luat-o pe diagonala. Caracteristica de cititori profesionisti. Oare? 🙂

Despre dumneata, dle Tolo („Cata” nu imi permit, asa ii spun lui Abagiu 🙂 nu am de spus decat atat:
ma plec in fata uneia dintre cele mai bine scrise (pentru cine pricepe) si usturatoare (pentru „ADrIsant” si nu numai) ironii din ultima vreme!
Si astept pe cineva sa umple o nationala de Dorinei, de robotei care sa isi foloseasca tupeul la un turneu final precum elenii lui Rehhagel.

Bafta Tolo si nu mi te imblanzi odata cu anii, precum nea Ovi! 🙂

hauhau  •  14 noiembrie 2006, 19:24

Oameni buni…….daca in nationala nu ar fi mutu si chivu….daca ar juca doar cei care au ajuns in sferturile si semifinala uefa…….daca am avea antrenor german…….am ajunge si noi ca grecii…..CAMPIONI EUROPENI!!!

Flash  •  14 noiembrie 2006, 19:27

Noi romanii avem o pasiune inimaginabila pentru fotbal. Suntem un popor care nu are multe lucruri la ora actuala pentru care sa fie laudat. Asa am fost din totdeaua si nu stiu daca ne vom mai schimba. Dar, dupa revolutie, am avut si noi un „ceva” care merita toate laudele si care era o mandrie pentru noi toti-nationala. Acuma , insa cand parca avem nevoie mai mult decat oricand de un „ceva” care sa ne starneasca mandrie, uite ca fix acuma, nationala noastra cea de toate zilele a uitat cuvantul performanta undeva pe stadioanele de la Euro 2000. Nu stiu daca acest cuvant de nepronuntat pentru actuala generatie se poate recupera doar prin dorinta. Nu, nu cred. Este nevoie si de valoare pe care , cu certitudien o are Mutu. Dar el uita ceva ce componentii generatiei de aur nu au uitat niciodata- sa puna nationala pe primul loc-. Nu stiu cum am putut, dar poate ca de aceea si acum ei sunt un model pentru generatie actuala. Mutule, poti sa fii cel care sa ne readuca cuvantul ppper…. pe buze dar, poate ca ar trebui sa-ti revizuiesti prioritatile si comportamentul.

leo  •  14 noiembrie 2006, 19:28

mutu=praf si pulbere…clar!!!!!!!!!eu nush dc este convocat in continuare…sa ramana acasa si sa mai faca vreo 35 de copii…ii doresc sanatate…atat…in rest nu-l pot inghiti…sa fuga turbo!!!!!!!

RARESdudu  •  14 noiembrie 2006, 19:34

Cataline, fara suparare, dar ajungeti sa va contraziceti singuri prin ziare. Si scrieti asa dupa cum bate vantu. Inainte Piturca era zeul vostru, antrenorul ideal, acum stergeti cu el pe jos. Altadata Mutu era subiect de scandal si mereu era tzap ispasitor, acum, in ultimul timp ii dati cate un pupic in fund 😀
Sincer va spun, MA ENERVATI! Nu va mai suport ! Sunteti penibili ! In loc de presa sportiva v-ati transformat in presa de scandal..
Pana acum ceva vreme imi facea placere sa cumpar ziarul de la chiosc. Acum, dupa ce vad ca in 75% din cazuri pe prima pagina e subiect de scandal.. prefer sa citesc pe net 2-3 articole si mi-e de ajuns sa mi se faca greata.
Imi pare rau pentru voi. Numai bine si la cat mai multa inspiratie.
BAU!

Real Sport Romania  •  14 noiembrie 2006, 21:37

sa-i lasam in pace pe tovarasii astia …si mai bine uita-te cum e posibil ca un avion supersonic sa aterizeze pe un SUV (fa click pe linkul de mai jos).

http://real-sport.blogspot.com/

http://www.campionate.ro/index/Aleasa_lui_Sheringham_a_pierdut_.html

Comentează